Dragi forumaši zeljeznice.net, budući da je od 27.11.2019. omogućen upload fotografija na forum, molim vas da koristite isključivo forum za upload fotografija, kako bi izbjegli probleme s nestankom fotografija, koje smo imali u prošlosti. Upute za postavljanje fotografija se nalaze na ovoj poveznici.

 

Jump to content
zeljeznice.net

zglajzan

Članovi
  • Content Count

    399
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

5 Neutral

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Zagreb, Hrvatska

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Igra riječi tarifno, rang, brzi nebrzi, ubrzano spori i slično. Putniku je možda najbitnije da ne plaća dodatak, a brzina je uvijek sporost različite dinamike. Prevod na njemački Schnellzug prilično je zastarjeli termin, dok kod nas niti koridorske pruge ih mogu imati previše. Nekad je i doza jednog brzog na dan prevelika doza. Jedna ne čekam da si nabavim kurira, da mogu proučavati gdje mogu stići a da se u jednom danu mogu i vratiti, ako.
  2. zglajzan

    Lička pruga

    Ono kaj se remontira se ne ukida.
  3. A i trasa autoputa je lagano rađena da se ipak i ušpara. A kod željeznice je da se rade održavanja i "začepljenje rupa iz kojih voda curi" i niš više od toga - da ne bi se reklao da nisu na željeznici šparni.
  4. Sve je to mršava krava koja nikako da crkne. A najbolje su ove fusnote visokog broja, kad je ono bilo da se periodi voženja označavaju sa A, B, C ili križićem. Ove sada fusnote su komplicirane i samo govore da je to polujavni prevoz. Za strogonamjenske putnike, tzv. marginalne dijelove populacije. Jer kad đaci odrastu, kad studenti diplomiraju, vlakom se za svoje radne i neradne navike neće moći koristiti. Kad ljudi vele da ne treba žuriti, a ja mislim da idu Podravkom za Osijek, a oni vele nema problema i tako idem busom, sve govori tko se to i vozi ali i čime. Isto recimo za Požegu, bar što ja dolazim u kontakt, idu ljudi busom pa makar i presjedali u N. Gradiški. Brzi za Rijeku, može ali ne iz Zagreba da se nešto obavi u jednom danu, da se ide planinariti u Gorski kotar... a za Dalmaciju i da ne primislimo... Iz Rijek epak ide jutarnji ali brzi a u stvari ubrzani..opet bus je tu alternativa. Brzi iz Duge Rese...a stiže u malo iza 8h...pa zar će menađeri se tim vlakom voziti na posel? A kad zapne na dionici do Jaske gdje se vozi turistički, pa onda prilaz Zagrebu, lako dođe cajger i na pola 9. Jedino je sigurno: švercanje na potezu prigradskih vlakova Zagreba, jer kad bude gusto iziđeš na stanici i pričekaš da te pokupi sljedeći koji dođe - jerbo gusto u šici idu...a za švercanje je bolje biti na nogama, kad i tako u Konačarevim vlakovima i onim modificiranim mađaronima stolaca baš i nema.
  5. zglajzan

    Lička pruga

    Ja do sada nisam naišao na tako drastične planove za ličku prugu iz perioda JŽ-a. Dapače, bilo je aktivnosti na remontu i ojačavanju kolosjeka. Takvo razmišljanje sam čuo za kočevsku progu, ali to je uistinu proga sporednog značenja. ŽTP ZG nije se odricao niti Trnoružice od banijske pruge preko Topuskog, koja je imala najmanji osovinski pritisak, gdje su vozile parnjače kao jedina pomoć u snježnim nevoljama, a zatim bi i one stale zbog nedostatka ugljena..tako je to bilo, ali tereta je bilo. Kad bi se novinski članak iz Željezničara "preveo" na sadašnje stanje, moglo bi se reći ne dal Lika postoji nego dal je uopće postojala. Riječ izolacija je prije više desetljeća značila nešto sasvim drugo.
  6. Bilo je i onih koji su strpljivo putovali od Zagreba do Kotoribe, ali eradikaciji takvih putnika doprinjela je prethodna eradikacija brzih vlakovi ili putničkih koji imaju tok ili vezu za Kotoribu a da presjedanje ne traje i satima ako treba. Bilo je i kemijanja preko Kpc, ali vezologija ne pali ako je krajnji cilj "nekaj bilokaj" sjevernije od Varaždina. A to urušavanje je počelo uklanjanjem brzog iz Budimpešte. Kad nema vlakova kad nema brzine nema niti daljinskih putnika. Zašto je ta dionica kopana lopatama takvo zlatno tele da baš ništa se tu ne može napraviti, pa ako treba i da pola foruma se po direktivi pošalje na građevinski faks. Kad je pruga izgrađena, priovieda se, ljudi su kopali po poljima motikama i kad su vidli ajzliban, posedali su na vagone i ostavili motike. Danas se u Podrutama ne bi čudili ni da helikopter padne s neba, a bager može malo više od lopate. I ne bi trebalo čuđenja. Kad bi se malo analiziralo, depo je u Varaždinu i HŽPP je već dugo logično da čim manje vlakove vozi sjeverno od Varaždina. Pa zar nije za javni prevoz prvo da se spoji Kotoriba sa Varaždinom plus veza iz MUrskog Središća, nego kopati brege prema Krapini? Kakva je povezanost Varaždina i Čakovca? Slaba, a jedni drugom su prva stanica.
  7. A zašto se ne bi spojila Lepoglava sa Zlatarom, Zlatar-Bistricom-Marija-Bistricom-Kašinom i Sesvetama, kako je bio jednom plan koncesijske izgradnje.... i tu bi se pobilo mnogo muha jednim udarcem, a dobio bi se i kvalitetan prigradski promet. Autoput preko Maclja najskuplji je u Hrvatskoj zbog geološki nepovoljnog terena, kakva je posvuda u Zagorju. Zašto bi prijedlog lepoglavskog spoja bio drugačiji, tj. povoljnji? A da se produži u dolinu Šemnice na Sv Križ Začrtje kao najjednostavniji spoj. Dobro znam da je Krapina time zaobiđena, ali bilo bi jeftinije jer ono vrludanje od Žutnice nije geografski predodređeno za bilo kakve komunikacije. Sve bi to bilo nekako logičnije razmišljajti kad bi pruge u nas bile remontirane i sređene, kad bi vozili poslovni vlakovi i drugi po tim prugama, kad bi naše postojeće pruge imale više podvostručenih kolosjeka. Možda bi za početak bilo bolje srediti kolodvore Sesvete, ZS i Zaprešić za suvremeni putnički promet. Jer ipak glava je važnija od pete. A kad bi ljudsko biće imalo i rep, onda bi netko već umislio da je rep važniji od glave.
  8. Neki dan na TVu su pitali slučajne prolaznike o izgradnji rotora, one koji valjda i tamo u blizini žive. Baš čudno ali 2-3 ih je reklo da se rotor ne bi trebao niti završiti, jer ovakva privremena regulacija solidno funkcionira.
  9. Glavno da menađer HŽ infre može izjaviti kako Infra za ništa nije kriva.
  10. Dal je to iskočil na ulazu u Križevce, zar to znači da nije dvostruki kolosjek i kroz sam kolodvor, odnosno da nije tamo sve završeno? Odnosno da je ulaz usmjeren na samo jedan kolosjek u produžetku prema staničnoj zgradi?
  11. Uhodana praksa naše građevine: moderniziralo se ili ne - ima da se sruši, uruši... Za staničnu zgradu Žabno sad se u kontekstu tamo novoizgrađene pruge koja još zjapi, reklo da je između ostalog bilo problema sa tom zgradom.... to što su je sljedeći navodno stari projekt potkopali nikome ništa....možda bi i Zabok mogao ići u redizajn sa prijamnom zgradom, jer po meni dizajn tih novih staničica nije baš nešto.
  12. Još jedan prilog enigmi dal je ukopana pruga bila ukopana. Ako nije, onda ta riječ je nešto drugo značila prije nekoliko desetljeća. Ostatak teksta o tada aktualnom i planiranom radu splitskog čvora sigurno da ulazi s današnjeg aspekta u teško dokučivu stvarnost. Sada je to samo ofucani kraj konca iz klupka razmotanog u Oštarijama.
  13. Stanje iz davne 1988. planova među kojim se ističe dogradnja drugog kolosjeka Klara-V.Gorica "odmah", a dalje do Sunje" iza" 1990. Stanje
  14. Baš je liepe videti te vlake, samo kaj nekak male vratiju imaju a sigurno nuter preveč stolcov (bole kupiti pravu garnituru neg uzgajati šaraf-industriju - moj pogled z Hrvaške).
×
×
  • Create New...