Dragi forumaši zeljeznice.net, budući da je od 27.11.2019. omogućen upload fotografija na forum, molim vas da koristite isključivo forum za upload fotografija, kako bi izbjegli probleme s nestankom fotografija, koje smo imali u prošlosti. Upute za postavljanje fotografija se nalaze na ovoj poveznici.

 

Jump to content
zeljeznice.net

Dixie

Članovi
  • Content Count

    762
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

Profile Information

  • Location
    Zagreb
  1. Dixie

    Dixie

  2. Ista karta je i na 23. Cca. 300€, točnije 7.700 kruna, evo i cijenik - https://www.dpp.cz/en/rental-of-historical-trams-and-the-urban-mass-transit-museum/
  3. Jesam, po onoj "U" serpentini kad prijeđe Manesov most, ako te to zanima. Ili zbog dijela gdje se oba kolosijeka spajaju u jedan kad prolazi "kroz" kuću? Vidio sam i T3 Coupe, nekoliko puta - izgleda da je jako popularan za rentanje. Meni samom je 300 €/sat malo previše .
  4. Jok. Iznad kotača su sjedala, nema ni rampe ni stepenica, nisam se jednom vozio prošli tjedan . Za Transtech nisam znao. Stražnji brisač mi je jasan kod ovih zglobnjaka - 15T. 15T i KT8D5, ali čemu na T3 i T6? Oni nemaju komande iza.
  5. Što se tiče 14T, to se stvarno vidi kako je riječ o pokušaju. Što se 15T tiče, nije "gotovo", nego je 100%. Prolazi na zglobovima su širi nego to izgleda na slikama.Iskreno, ne čudim se Fincima što su odabrali Škodu za Helsinki. I jedna stvar koju nisam shvatio - zašto svi njihovi tramvaji imaju brisač na stražnjem staklu?
  6. Aaaa, onda se nismo razmeli . Te s kutijom nisam vidio niti jedan.
  7. Što se tiče T6A5, njih stvarno nisam vidio previše, ali T3 ima podosta - sigurno ih nije samo 18. Čak ni djelomično niskopodni T3R.PLF nije nikakva rijetkost. Većinom voze po dvoja kola spojena, iako ih ima i pojedinačnih. Česta je i kombinacija T3R.PLF+ obični. A i KT8D5 ima "na bacanje". PS tko ima vremena može se zabaviti i recimo provozati preko svih 8 mostova (recimo 14 prelazi preko tri ) po kojima prelazi tramvaj. Dnevna karta je 110 KČ (cca. 32 kn), vrijedi i za metro.
  8. Ovih nekoliko T3 u kojima sam se vozio nisu imali nikakvu kutiju na krovu, ali su svi bili tiristorizirani (barem bi po zvuku to rekao). T6A5 mi imaju samo jednu zamjerku, a to su tapcirana sjedala, Iako su u dobrom stanju, baš ih ne volim jer upijaju sve živo. 14T sam se imao samo 4 vožnje i to kratke. Ne bih rekao da su drndave, ali raspored interijera je ni za što i dalje. Njihovi modernizirani KT8D5 koji su svi s niskopodnim srednjim dijelom su daleko bolje posloženi unutra, čak i kad se uzmu u obzir vrata na obje strane (ah, da - i u njima su tapecirana sjedala). 15T je jednostavno zvijer! Od rasporeda sjedala, rukohvata, glatkoće vožnje (i koliko god cijenim Končar, razlika u završnoj obradi interijera i njegovoj kvaliteti u odnosu na TMK 2200/2300 je ogromna)... Što se tiče zavoja, da - njima raste radijs s udaljavnjem od centra, ali dio Staro Mesto, Novo Mesto, Žižkov, Vinogradi - poprilično su oštri, ništa veći nego u Zagrebu.
  9. Proveo sam prošli tjedan u Pragu i konačno se imao prilike voziti s njihovim tramvajima. T3 (u raznim varijantama) su obnovljeni i modernizirani, po zvuku bih rekao i tiristorizirani. Vožnja je daleko ugodnija nego u zagrebačkim T4. Posebno mi je simpatičan djelmično niskopodni T3. T6A5 je za nijansu bolji od T3. KT8D5 je isto sasvim dobar. U svima se čuje onaj "zzzz" kod kretanja i kočenja (slično kao u TMK 2100, ali tiše). Jedino razočarenje mi je Škoda 14T - najlošiji raspored unutrašnjosti (koji je BTW radio Porsche!). Totalno nepraktičan. I za kraj - Škoda 15T - definitivno najbolji niskopodni tramvaj s kojim sam se vozio. Udoban, brz, prostran, tih. Inače, iznenadio sam se kojom brzinom voze po zavojima koji nisu baš naročito velikog radijusa - npr. skretanje iz Siefertove ispod Wilsonove - pruga se spušta dosta strmo (recimo kao s Jadranskog mosta prema Horvaćanoskoj) i skreće oštrije, ali svejedno voze brže.
  10. Danas je na HTV 3 u 10 bila emisija "Dubrovački tramvaj". Ako je nekom promaklo, a želi pogledati (i ima snimalicu).
  11. I to ne samo u prošlosti. Dan-danas su SAD najgori po pitanju pouzdanosti mostova. Osim nekoliko mostova koji su im dobro ostali, većina drugih ne zadovoljava faktore sigurnosti koji vrijede u većini drugih država. Ljudi ostanu u nevjerici kad saznaju kako se u SAD zbog neodržavanja ili loše gradnje godišnje sruši više mostova nego u cijelom ostalom svijetu.
  12. Gle, što se tiče zagađenja, gledamo li globalno - U EU i SAD/CND je još i solidna situacija. Ali već u HR (koja je jš članica EU!) imaš takva govna na cesti koja zagađuju 3-5 više od nekakvog 5-6 godina starog kompakta. Odeš još malo istočnije, dobro da još nisu na olovnom benzinu. Uzmi u obzir tamo neki Iran i Indiju, pa to su zagađivači na cesti kakvi su se kotrljali prije pola stoljeća! Svi drlozi (smrdljivi Ambasadori i motorne rikše pogotovo) koji voze u jednom Bangaloreu (a on je još super u odnosu na Bombaj ili Delhi) zagađuju više nego sav vozni park jedne Njemačke (I ne samo nje). Ako ti nije jasno zašto spominjem tamo neki daleki Bangalore (osim što sam iz prve ruke se nagutao tog smrada), jednostavno moraš geldati globalno. BTW, slažem se kako je podatak "nešto po glavi" rastezljiv kao guma, naročito kad se uspoređuju dosta različite kategorije. Što se tiče dometa, neću ja to svaljivati na tebe Za jedno dvije godine "pucam" na novog Leafa (tj. generacijski novog) koji ima realni domet 300-330 km (rastegne se on i do deklariranih 378). Tako da ću ja biti među onima koji su spremni na "svojoj koži" platiti napredak. I brže nego misliš ćeš imati auto autonomije 800-1000 km s jednim punjenje baterija.
  13. Gle, burno reagiram jer iako sam donedavno imao dva auta, ja preferiram bicikl-pješačenje-JGP - upravo tim redosljedom. Jedino gdje su u Zagrebu upotrebljive biciklističke staze je Radnička i to od Slavonske prema Petruševcu do nadvožnjaka. Sve ostalo je katastrofa. Inače, niti jedna tzv. biciklistička staza u Zagrebu nije u skladu sa zakonom. Kao pješak, a živim u centru, želudac mi se okreće od krađe pločnika kako bi se nabilo sve više parkirnih mjesta - Žerjavićeva, Svačićev trg, Gajeva... po 90% pločnika više ne mogu hodati dva pješaka jedan kraj drugog (npr. netko tko vodi dijete u vrtić). Ulica grada Vukovara - recimo je 4× preasfaltirana u zadnjih 18 godina, pločnik je zadnji put obnovljen za Univerzijadu, od tada je samo krpan. Semafori su tako podešeni na nekima kao pješak ne stigneš preći za trajanja zelenog svjetla - i to brzim hodom (npr. Miramarski podvožnjak kod Mihanovićeve). Na drugim mjestima je redosljed zelenog takav da kao pješak prođeš do pola, a onda čekaš puni krug zelenog za drugu polovicu (npr. kod Avenue Malla). Da ne spominjem stup semafora koji je prometni "stručnjak" nabio nasred zebre. I takvih primjera imaš koliko hoćeš i zato mi smeta bilo koji projekt u smislu poboljšanja isključivog pogodovanja individulanom automobilskom promet dok se svi ostali sudionici zanemaruju. I to je sramotno činjenično stanje u Zagrebu. Eto, ja sam čudna gljiva, pa smatram kako u širem centru grada (od Črnomerca do Maksimira, na jugu do Slavonske/Ljubljanske) treba maksimalno destimulirati individualni automobilski promet.
  14. Čekaj, prvo kažeš kako ti se statistika ne sviđa kad se radi usporedna zagađenja po km za putnika. Onda kad ti napišem kako su apsolutne cifre protiv automobila još gore, opet ti je paše. Već sam napisao, nagori su motori/skuteri kad se gleda zagađenje po km za putnika. Pa možemo reći i da je dvotaktna kosilica puno veći zagađivač po satu rada od 99% auti, ali opet - koliko je kosilica, a koliko auti?. Koja bi ti usporedba odgovarala? Jedan A320 vs. jedan osobni auto? Eto, slažem se kako punjenje električnih auti neće tako skoro biti da si za 10-15 minuta na 80% kapaciteta, ali definitivno će jako brzo realni domet preći 600 km. I koliki postotak vozača ima potrebu za više od 100-120 km dnevno? Gledam po svojim kolegama s posla - njih 95% radi kilometražu s kojim bi im i prva generacija Leafa (koji realno ima autonomiju 110-120 km) bila dovoljna 98% godine.
×
×
  • Create New...