Jump to content
zeljeznice.net

veky

Članovi
  • Content Count

    152
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About veky

  • Birthday 06/15/1980

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Zagreb
  • Interests
    math
  1. veky

    veky

  2. Nerviraju me ovakve karakterizacije. Jesi li siguran da se radi o navici? Ja bih se rado odvezao tramvajem u grad povremeno, ali brate, skupo je to. Dok god je meni bitno jeftinije otići autom nego tramvajem, nema nikakve priče o navikama, komforu ili čemu već. Cijene tramvajskih karata ionako nisu tržišne. Nadasve je žalosno da su uz sve subvencije još uvijek veće nego cijena benzina za usporedivi put.
  3. veky

    Svaštara (4)

    Tangencijalno pitanjce: tko donosi takve odluke? Centar ili otpremnik na pojedinom okretištu (pretpostavljam ne vozač)?
  4. Rekao sam već puno puta, budem još koji pa onda na vašu dušu. Inzistiranje _prvo_ na semaforima koji daju prednost tramvajima dovodi do totalnog kolapsa automobilskog prometa. Vidio sam to previše puta. Nije da mi je automobila posebno žao, ali budite spremni na to, i imajte dovoljnu zalihu tramvaja za lavinu putnika koji će u njih nahrupiti nemajući apsolutno nikakvu drugu metodu prijevoza kroz grad. Be careful what you wish, you might just get it.
  5. Ček malo... i zašto bi sad netko dao 10Kn za to? Kad može kupovati karte u vozilu po istoj cijeni? ZETovi postupci mi nikad nisu imali puno smisla, ali sad pogotovo.
  6. Eh. Da si ti stvarno kupio komad papira, i ZETove obaveze prestaju onog trena kad ti isporuči taj komad papira, naravno da bi to bilo tako. Ali kao što rekoh, komad papira je samo evidencijski token. Ti si kupio uslugu prijevoza u pretplati. U međuvremenu, ZET je nabavio nove tramvaje, izgradio nove pruge, uveo nove linije, klimatizirao vozila, povećao broj sjedećih mjesta (pričam teoretski, naravno:), i općenito bitno poboljšao kvalitetu prijevoza, tako da sada usluga koju si ti kupio po cijeni 8Kn vrijedi bitno više. A ZET ti je svejedno mora isporučiti na osnovu te karte. To je definicija duga. Jedini problem je što ti određuješ kad ćeš ga naplatiti, a ZET tu nema pravo glasa.
  7. Kako će 614 skrenuti u Grškovićevu? Tamo je skretanje lijevo i ilegalno i nemoguće.
  8. Sorry ako je zvučalo preapstraktno, mislim doista na tehničke razloge. Recimo, vođenje poslovnih knjiga. Nadam se da ćeš se složiti da je poslovnu evidenciju dobro voditi i mimo "socrealističkih birokratskih" vremena. A vidiš, tamo postoji nešto što se zove "preuzete obveze". Ako se ZET obvezao tebi pružiti uslugu koja vrijedi, recimo, 10 kuna, na osnovu karte koju si ti platio 8 kuna, ZET ima minus. Što samo po sebi nije problem, ali je problem ako je taj minus "zauvijek", a jest ako ZET nema nikakav način (a nema) saznati kad si ti napokon poništio tu kartu.
  9. Prvo, mislim da ćeš se složiti s tim da tvoj primjer nema apsolutno nikakve veze s time _gdje_ je putnik započeo putovanje (niti kontrolor to iz karte može pročitati), što sam pitao. Možda eventualno s time _u kom smjeru_ je započeo putovanje. Ali ok, recimo da si na to mislio (samo objašnjavam zašto sam onako zblenuto pitao "kako može znati _gdje_ sam ja ušao u tramvaj"). Drugo, postoje linije (eto baš tvoja 13ica iz primjera) koje mijenjaju smjer kretanja tijekom vožnje. U jednom dijelu (Vukovarska) ide istok-zapad, a u drugom (Glavni, ne predaleko) ide zapad-istok. A cijelo vrijeme je isto slovo smjera. To naravno otvara problem koji je Adam spomenuo, ali i mnoge druge (ovisno o odgovoru na donje pitanje). Treće, postavlja se pitanje vrijedi li "13B" zabrana samo za "13A", ili vrijedi i za "XA", gdje je X različito od 13. Ni jedan ni drugi odgovor mi nisu baš simpatični. Prva mogućnost znači da je ipak lako vratiti se s istom kartom - čak istom prugom, samo ne doslovce istom linijom. Druga mogućnost otvara ove matematičke nelogičnosti o kojima sam pisao gore.
  10. Portos, oprosti, ali meni stvarno nije jasno. Možeš li pojasniti kako kontroloru oznaka smjera na voznoj karti omogućuje utvrditi _gdje_ je putnik započeo putovanje? Ne mogu smisliti nijedan scenarij u kojem bi to bilo relevantno.
  11. Doista ne razumijem kako ti shvaćaš fair play. Upravo su ugovori, sa svim okolnostima preciziranim, potpuna antiteza "socrealističkim vremenima". Meni je fair play ako čovjek zna u što se upušta. Ako će ti biti lakše, gledaj to ovako. Ti naravno ne kupuješ "doista" komad papira cijene 10Kn. Ti kupuješ uslugu prijevoza. U ovom slučaju, u pretplati. Naravno da postoji hrpa tehničkih razloga zašto ZET ne želi da obaveza koju je time preuzeo postoji vječno. Pobogu, i na mobitelskim bonovima imaš rok do kojeg ga moraš ukucati. To ti isto nije fer? O ovom se brine zakon o potrošačima. Prilično sam uvjeren da ti u nekom razumnom roku (opet, ne vječno) moraju omogućiti povrat novca. Uostalom, bilo je takvih priča ovdje po forumu.
  12. hlloyge, tvoj point je zanimljiv ali irelevantan jer, kao što smo nedavno utvrdili, (takve) karte nisu pojeftinjivale nikad u ZETovoj povijesti. A ne znam zapravo zašto ti to ne bi bilo u skladu s poštenjem. Ugovori s rokom trajanja su uobičajena stvar. Ono što bi bilo problematično je da to _ne_ piše, a da se svejedno pokuša enforsirati. Inače, ja imam jednu kartu s cijenom 6,50Kn, na kojoj _ne piše_ to pravilo. Nažalost, prevrijedna mi je da bih je kucao sad, i provjerio što bi se dogodilo s kontrolom.
  13. Kako sam nedavno odustao od vrijednosne kartice (jer je izgubila svaku svrhu, ovako bar vidim koliko plaćam i nema opasnosti da mi netko skine 30 kuna:-P) i počeo kupovati karte u vozilima, također sam zbunjen tom A-B distinkcijom. Pobogu, nije Zagreb jednodimenzionalan. Nije problem naći neki trokut PQR (ili peterokut, ili općenito mnogokut s neparnim brojem stranica) čije stranice su tramvajske pruge, a vrhovi tramvajska stajališta. Tada je matematički nemoguće mapirati te stranice u dva smjera bez velikih nelogičnosti (recimo, neka su PQ, QR i PR u smjeru A, a QP, RQ i RP u smjeru B - tada se PR može ići i direktno i preko Q, dok se QP ne može ići preko R). Kužim što se želi postići, ali implementacija je strašno blesava. Pogotovo što te oznake smjerova više nigdje na tramvajima ne pišu (bar ja ne znam za njih).
  14. I divlji parking je jednako raširen kao i sad, iako je auta bilo puno manje.
×
×
  • Create New...