Dragi forumaši zeljeznice.net, budući da je od 27.11.2019. omogućen upload fotografija na forum, molim vas da koristite isključivo forum za upload fotografija, kako bi izbjegli probleme s nestankom fotografija, koje smo imali u prošlosti. Upute za postavljanje fotografija se nalaze na ovoj poveznici.

 

Jump to content
zeljeznice.net

Monét

Članovi
  • Content Count

    86
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral
  1. Uzivo sve djeluje jos strasnije, kao na nekom filmu. Fascinantna je ona sipka kako je prosla kroz stup!
  2. Upravo saznah!! Nevjerojatno, ovo izgleda zbilja lose. Ne mogu vjerovati, pa tamo blizu ograde smo znali cesto istovarati robu u sklopu Towera, a sad su tamo osovine i vagoni na travi!! Mogu samo reci, tamo je vrlo vidni pad, a kad voze prema Rijeci vjerujem da je to strasno opterecenje za kocnice, uvijek lete iskre pa i vatra oko osovina i to se uvijek vidi vec oko Towera, dok kad vlak stane u Rijeci sve smrdi po paljevini. Ne bi se cudio da je nesto zatajilo po tom pitanju jer su zbilja to opterecenja. Ako je vlak isao imalo brze, dovoljno je da se spale kocnice i izgubi kontrola. Vidjet cemo sto kaze istraga.
  3. Jedino je jos pitanje sto se tocno na sinama nalazilo.Kako si dosao do cinjenice da ako je 90% manje trenje da bi vlak stao? Slazemo se, trenje nije bilo jednako nuli, zar ne? Ipak, slucaj robel i njegovo ubrzanje prakticki od stajanja moze govoriti da je i to malo trenja apsolutno nedostatno cak i za usporavanje.
  4. Zasto? Kakve podatke? Formule za sto? Vidjelo se ucinak smjese na adheziju u kontroliranim uvjetima. Kako je jedan rekao, pametnome dosta.
  5. Meni se po tim snimkama cini da se spricalo i osjetno van gabarita samih sina, al se razbacivalo sa tako skupom tekucinom!
  6. Hm, spricano u tunelu... je li to isto greska, propust ili se i inace u tunelima i na ispravan nacin sprica?
  7. ne ne mjeri se brzina mjeri se ubrzanje (bocno) jer je samo to potrebno za naginjanje. ako zna koliko je bocno ubrzanje NT-u je potpuno svejedno kolika je brzina. osim sto je eto brzina potrebna uklj/isklj mehanizma. tu se gotovo sigurno koristio podatak s klasicno senzora brzine (koji kaze 0) i NT bi zbog toga tebala biti iskljucena.. Sad je sve jos dodatno jasnije! Zapravo, logicno je da je bocno ubrzanje jedino i bitno kod rada NT, sasvim se slazem!No opet ostaje cinjenica da je zbog formalno nepostojece brzine NT bila iskljucena.
  8. Ma nije sporna brzina od 70km/h, rekosmo da je ona granicna brzina za NT, vec cinjenica da ona nije bila u funkciji zbog blokiranih osovina! Ako postoji neka tehnika u nagibnom vlaku da se mjeri brzina bez obzira na osovine, onda je to druga prica. To je sporno. A cemu sve to? Pa zato jer u slucaju da je NT bio u funkciji, granicna brzina izlijetanja je veca nego bez NT.
  9. upravo tako, preko akcelerometra i takodjer da, ima algoritam koji ispod odredjene brzine iskapca automatiku Cek, cek... ja bi volio da je to tako, ali zar nije samo par stranica prije na moj upit upravo na tu tematiku NT bilo rijeci o tome i da se utvrdilo da se NT ukljucuje iznad 70km/h i buduci da su kotaci zablokirani da NT nije radila? Ovo je sad sasvim druga, modernija i logicnija teorija! Moze malo pojasnjenja i da stvar bude na cisto?
  10. 44521, hvala! Jasno mi je. U svakom slucaju, dolazimo do zakljucka da na nesrecu (ili bas zbog toga na srecu) NT prije iskliznuca (a i nesto prije toga jer je vlak stalno klizao) nije radila sto treba uzeti u racunicu za procjenu brzine.
  11. Hvala na dopuni! Ovo je vrijedno znati. Nisam znao tocno, uzimao sam u obzir vrijeme reakcije slicne ABS-u u autu. Da, znao sam da nije isti princip, ali mi je to vrijeme reakcije bila nepoznanica, sad znam. Hipotetski, neka prosjecno bude 3 sec razlike, je li NT sposoban pratiti taj tempo? To bi moglo objasniti navodno ljuljanje vlaka. I vezano pitanje, ako 2-4 sec osovina klize prije nego je "ABS" oslobodi, koliko vremena se ona vrti prije nego se opet zbog manjka trenja zablokira?
  12. Upravo su to dileme i pitanja koje sam naveo u prijasnjem svom postu: ako su kotaci blokani, za pretpostaviti je da NT ne radi!S druge strane, ovo sto navodis, ima smisla, no mislim da je interval rada ABS-a vrlo vjerojatno brzi nego sto to moze pratiti NT.
  13. Ovo je odgovor na moje pitanje o kosini. Dakle, nema nista? Ulazi se preko visokih stepenica?? Pa ne samo sto je visoko nego je, kao sto kazes, prilicno usko cak i za putnika s torbom, dok su volani bicikle i skutera ipak nezgrapniji. To mi se onda cini obican vagon kome su izvađena sjedala
  14. Nagibna tehnika uključuje se tek pri brzini od najmanje 70 km/h. E, sad, ne bi štel nagađati je li se brzina nagibnjaka mjeri preko kotača koji se okreću, ili možda imaju tzv. pito-cijev kao MiG 21? Pa da, o tome se i radi, a toga se jos nismo dotakli, a kljucno je za izracun brzine u trenutku izlijetanja.
  15. Jedno tehnicko pitanje vezano za iskakanje vlaka. Naime, ako je nagibnjak sposoban proci onu krivinu sa 85km/h, pitanje je da li bi prosao istu krivinu pri jednakoj brzini i sa blokanim kotacima!! I to iz dva razloga: - kao sto sam naveo, kad se trakcija izgubi, trenje je puno puno manje nego kad postoji kontakt i upravo taj manjak trenja moze uzrokovati brze iskaknje vlaka sa sina; - drugo, nigdje nisam procitao niti je netko pitao, slozili smo se da su kotaci bili blokani, je li pri tim uvjetima radi nagibna tehnika?!? Ako da, ona je pospjesila unatoc blokanim kotacima da vlak ne isklizne, a ako nije, onda tu cinjenicu treba uzeti u obzir odnosno racunati brzinu kao da nije nagibni.
×
×
  • Create New...