Dragi forumaši zeljeznice.net, budući da je od 27.11.2019. omogućen upload fotografija na forum, molim vas da koristite isključivo forum za upload fotografija, kako bi izbjegli probleme s nestankom fotografija, koje smo imali u prošlosti. Upute za postavljanje fotografija se nalaze na ovoj poveznici.

 

Jump to content
zeljeznice.net

jz 363

Članovi
  • Content Count

    233
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

Profile Information

  • Location
    Beograd
  1. Nove linije se nisu uvele, već su spomenute dve preusmerene. Obe voze s Novog Beograda preko novog mosta, s tim što linija 13 sada kraćim putem stiže do Banovog brda, dok linija 11 nastavlja prema Sajmu i Kalemegdanu (gde je i ranije vozila, ali preko Starog savskog mosta). Potencijalna nova linija o čijem uvođenju se govori bi vozila od Kneževca, preko Topčidera do Novog Beograda. Što se novih tramvaja tiče, nekakvih decidiranih najava za sada nema. Pojavljuju se doduše neka govorkanja kako nemački "Siemens" u Kragujevcu otvara fabričko postrojenje upravo za gradnju tramvaja, pa su se po medijima bile provlačile i neke informacije kako bi se tu konstruisali novi tramvaji za Beograd. Šta će od toga biti i kada, pitanje je. Broj tramvaja u inv. parku GSP-a je navodno toliki da prevazilazi trenutne potrebe, što nije daleko od istine. Npr, od 10-ak tramvaja BE 4/6, tip "Schindler", donedavno je bio aktivan tek jedan, ostali su garažirani, pošto za njihovim korišćenjem nije bilo potrebe.
  2. Tako je, linija 13 na redovnoj trasi, a linija 11 na trenutno skraćenoj, zbog rekonstrukcije tram. pruge u starom delu grada.
  3. Nakon silaska s mosta, tramvaji mogu skretati prema Banovom brdu (levo) i Sajmu/Topčideru (desno). Triangla je opremljena semaforima, tako da tramvaji u prolasku ipak moraju da čekaju. Ovo deluje kao usporavajući faktor, budući da je reč o zasebnim tramvajskim deonicama bez drugog saobraćaja, ali je u neku ruku opravdano - iz određenih pravaca, deonica je nepregledna. U sklopu gradnje nove pruge, izgrađena je još jedna kolosečna veza - triangla iznad železničke pruge Beograd - Niš, čime je omogućena veza Novog Beograda/Banovog brda s Topčiderom i Kneževcem. Prema prvobitnom projektu, ova veza navodno nije bila planirana, ali je u međuvremenu uspostavljena. Nova triangla je realizovana na novom nadvožnjaku - čini mi se da je skretanje prema Topčideru tramvajska krivina najmanjeg radijusa u Beogradu. Levo prema Sajmu, desno prema Topčideru Pogled prema Topčideru iz pravca Gospodarske mehane (Sajma)
  4. Evo i male foto-reportaže nove tramvajske pruge; Nova deonica započinje na Novom Beogradu, odvajanjem od tramvajskog koloseka za novobeogradski depo. Trasa se u blagom usponu izgrađenom rampom izdiže do stanice "Đorđa Stanojevića". Iako je za sada na lokaciji prazan prostor, pretpostavljam da će ubrzo ovo postati frekventna tačka, sa izgradnjom nove autobuske stanice i završetkom radova na novobeogradskoj železničkoj stanici koja je odmah pored. Nakon stanice, pruga se rampom izdiže u sredinu nove saobraćajnice koja preko mosta povezuje Novi Beograd i Banovo brdo. Na pristupima mostu, pruga je na betonskoj podlozi, dok su na samom mostu koloseci položeni na drvene pragove s podlogom od tucanika. Nakon prelaska Save, tramvaj se zaustavlja na stanici "Petlja Radnička". Ako se dovrše prateći objekti (poput liftova), ova stanica bi takođe mogla da postane korisna za odlaske na Adu, Sajam ili Hipodrom. Pogled s nove tramvajske stanice na tramvajsku trianglu za Topčider i Banovo brdo Nakon ovoga, tramvajska pruga se narednom rampom u zavoju spušta prema topčiderskoj dolini i hipodromu. U oštrom luku menja smer, prelazi Točidersku reku i priključuje se na tramvajsku prugu za Banovo brdo gde je napravljena triangla sa skretnicama Sajmu (centru grada) i Banovom brdu.
  5. BIće i fotografija. Pre toga bi bilo zgodno postaviti kratak uvodnik, za dokumentaciju. Dakle; Dana 5. 7. je Beograd nakon više od 30 godina dobio nove kilometre tramvajskih pruga. U pitanju je 2,7km tramvajske pruge preko Mosta na Adi i na Novom Beogradu, čime su direktno povezani Novi Beograd, Banovo brdo, Topčider i Rakovica/Kneževac. Novoizgrađene deonice su u potpunosti realizovane na mostu, povezane sa ostatkom mreže rampama i nadvožnjacima. Fotografije slede.
  6. Da li neko ima informacija o novim ŽS/SK Vectronima? Koliko je lokomotiva stiglo, saobraćaju li? Nije bilo nekih svečanih primopredaja, bar ih nisam primetio.
  7. Kako je bila vršena rekonstrukcija nesreće? Prvo što mi padne na pamet je nekakva "simulacija", ali mi je teško da to zamislim.
  8. Pa trebalo bi da bude, ako se još uvek poštuju pravilnici o označavanju (koji su valjda i dalje važeći ), ali sad je sve relativno, ništa ne bi iznenadilo...
  9. Da li se na kraju zna hoće li nove lokomotive dobiti domaću oznaku serije, ili ostaju numerisane kao 193?
  10. Ko god da je datirao ovu shemu, promašio je za par godina. Pruga od Slavije kroz Makenzijevu je postavljena oko 1912, dok još uvek nisu ucrtane pruge za Klanicu i veza centra s Novim grobljem preko Makedonske. Tako da stanje sa sheme datira u period između Balkanskih ratova i prve polovine 20-ih.
  11. Ali regularnog putničkog saobraćaja na tim deonicama nema, zar ne?
  12. Pa to će SŽ postati regionalna velesila na polju putničkog prevoza.
  13. Tu je valjda reč o izmeštanju postojeće stanice koja se nalazi tik uz Smederevsku tvrđavu - i ranije se pisalo o tome da se postojanje železničkih postrojenja na toj lokaciji loše odražava na stanje tvrđave (?) pa se pruga mora izmestiti. Inače, prva pruga samo za teretni saobraćaj u Srbiji baš i nije; ako izuzmemo pruge u okviru TENT-a, tu su još i pruge u okviru beogradske i niške obilaznice koje su takođe namenjene samo teretnjacima.
  14. Ja već ne mogu da verujem da se nabavljaju dodatne garniture. Šta će raditi i gde voziti njima? Tu je i 30 Desiroa, a oni će još dugo trajati. S tolikim garniturama se komotno mogu otpisati svi putnički vagoni bez problema (valjda ne misle to da urade...). A opet ne razumem gde će se toliko voziti, jer baš i ne verujem da se očekuje toliki rast broja putnika unutar Slovenije (a i van). Osim ukoliko to nisu DMV, pa da njima zamene Fiate i Kanarčke.
  15. A ako dobro shvatam, tek nakon toga može da se razmišlja o gradnji stanične zgrade...
×
×
  • Create New...