Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 30.07.2021 in all areas

  1. Niski vodostaj Save pruža nesvakidašnji uvid u izgled Podsusedskog mosta.
    3 points
  2. Poslikao sam kućice u lučkome dijelu, tu ima svakojakih pregradnji i nadogradnji na staro Ovo je jedna od najstarijih vila u Baški koja je srećom očuvana u izvornom obliku Za neke bi se reklo da nisu baš ukras mjesta? Tu i tamo prema brdu ima još jedan red kuća Ima uskih uličica u kojima se 2 punašne osobe ne mogu mimoići?
    2 points
  3. Ne bi li se to moglo spriječiti upotrebom kvalitetnije kočione opreme jer bi u konačnici to bilo ipak jeftinije?
    1 point
  4. Hvala za putopis...... HŽ PP nema niti jednu Karavelu 063...i nema 062....samo 044.... A te 044 jedva izvuku 7 vagona na Malovan sa 40 km/h...
    1 point
  5. "Zanimljivo kako 2044-016 mora raditi na dosta gasa kako bi pretpostavljam mogla osiguravati napajanje za klimatizaciju svih vagona." Taj dizel ima 8 položaja okretaja motora ali mora raditi na četvrtom položaju radi dovojnog broja okretaja za alternator. Nije alternator samo za klimatizaciju nego i grijanje vlaka. Uglavnom dovoljna struja može se inducirati tek na četvrtom položaju. Ovo je smrt za strojovođe koji npr voze tu lokomotivu Zg-Split ili Ogulin -Split. I kad staviš kontroler u leer, opet broj okretaja ne pada ispod četvrtog. Jedino ako izbaciš ručicu smjera u neutral ali to se ne radi jer vagoni gube napajanje za hlađenje/grijanje.
    1 point
  6. 27.07.2021 - Tamo i opet natrag - malo brojki i zaključaka Kako sam htio probati skupiti dodatnih podataka o kretanju (pogotovo nagibnog vlaka), instalirao sam na mobitelu "GPX Viewer PRO" (košta nekih 5EUR) koji može snimati trakove kretanja (lokacija, visina, brzina) te ih exportati u razne formate (uključno KMZ) no zanimljivi je GPX jer u njemu ima nešto više podataka i postoje alati za obradu i vizualizaciju isith. Na compu sam pak instalirao GPXSee pa sam iz njega izvadio ovih par prikaza ispod. 1) Put Šibenik-Perković -> stavio sam kartu (lijepo označi ove petokilometarske markere) i ondak se može igrati sa speed-time i speed-distance prikazima, vidi se kojim brzinama vlak vozi na kojim dijelovima pruge (tu se vide zaustavljanja na stajalištima te maksimalna brzina od 60km/h na pruzi): 2) Put Perković-Knin -> isto karta speed-distance, vidi se na kojim dijelovima pruge vlak ide cca 100km/h, odnosno može se rekonstruirati zaustavljanja i ostali eventi koje se može naći u VR i IoM-u. Speed-time grafovi također pokazuju koliko vremena uzimaju zaustavljanja (Unešić i Drniš) pa se iz toga još mogu stvari analizirati. I na kraju par observacija - šteta što je plan u cijelosti propao no na kraju smo imali baš zanimljivu i veselu avanturu. No to samo znači da ćemo ga morati ponoviti, barem ovaj dio od Splita do Perkovića i nazad, odnosno morao bih smisliti nekakav razlog da odem nagibnim cijelim putem od ZG do ST (uz svu ovu mjernu skalameriju). Nagibni vlakovi se još uvijek doimaju svježe, znam da su prije koju godinu ih osvježili u TSŽV-u i koliko čitam ima problema nakon toga - i dalje djeluju jako dobri, lijepo voze (ubzranje mi je fantastično), nagibna tehnika (koju se osjeti) me nije smetala. Pruga Knin-Perković je zapravo u dosta dobrom stanju, velim vlak na dosta dijelova ove pruge vozi 100km/h no kolosijek se čini dobar (još od remonta iz 2000-ih) i da bi se uz malo peglanja i sređivanja tu moglo navući još nešto vremena na ZG-ST (tako da mi onih 4,5 sata kao što već pisah ne izgledaju tako nedostižni). Pruga do Šibenika je malo drmusava, ograničenje je 60km/h i stajališta izgledaju dosta loše a i pomalo nedostupna (Ripište) tako da bi tu malo isto ljubavi dosta pomoglo (80-90km/h i mirnija vožnja bi bila veliki plus).
    1 point
  7. M604 Oštarije-Knin - stajalište 274-344 KOPRNO U obilasku ove pruge prije nešto mjeseci sam probao doći do stajališta KOPRNO, no nekako su prilazne ceste bile dosta zbunjujuće, izgledalo je po Google Mapsu da je to možda i kilometar makadama po kojem se baš nisam htio voziti, tako da sam od svih službenih mjesta od Perkovića do Knina ovo propustio, no evo radi požara se ukazala mogućnost da ga pobliže pogledam jer smo prošli vrlo polaganom brzinom (zapravo sam skužio na putu za Knin da je Koprno zapravo neobično mjesto). Ono što se vidi u Koprnu jest da je tu nekada bilo i nešto više, vide se i tragovi dodatnih kolosijeka (na žalost nisam ulovio na fotki bika čiji se ostatci vide malo prije same lokacije. Također je tu i RD stup sa svojim pripadajućim kontejnerom.
    1 point
  8. M604 Oštarije-Knin - požar malo prije stajališta 273-000 KOPRNO (27.07.2021) Dakle, oko 14:20 su nas pustili iz Unešića no nešto nakon Cere smo se opet zaustavili lagano u opožarenom području - primarno sjeverno od pruge, osim manjeg dijela do ceste (na trećoj slici se vidi kako je izgorio dio do ceste južno od pruge). Uglavnom u akciji su bila dva CL415 i dva AirTractora koji su se punili tamo negdje kod Brodarice tako da su imali dosta dobar obrtaj. Zaustavljali smo se dva puta i svaki puta čekali po cca 20-ak minuta tako da smo oko 15:00 stigli u Perković. Ova jedna fotka je na južnu stranu, prema cesti - tu je požar prešao i južno no primarno ga je vjetar nosio prema sjeveru, gdje je najveći dio požarišta. Vatrogasci kod stajališta KOPRNO, koje sam konačno uspio uslikati (nisam skužio kako doći do njih kada sam obilazio ovu prugu prije tri mjeseca (04/2021)
    1 point
  9. M604 Oštarije-Split - Gužva u kolodvoru 265-351 UNEŠIĆ (27.07.2021) Dakle, krenuli smo nagibnim 1521 iz Knina prema Splitu redovno u 12:17 (vlak je stigao u Knin oko 12:06 pa je čekao malo, taman su svi izašli van zapaliti). Krenuli smo sa 7123-015/016 i sve je do Unešića bilo OK (nagibni dobar komad pruge zapravo drži 100km/h), no tamo se zaustavljamo te nas kondukter informira da je požar malo dalje niz prugu (kod Koprna) te da su i Kanadei u akciji (što smo i mogli uživo pratiti na FlightRadaru24 kako dio naših kanadera ima aktivne ADS transpondere). Stigli smo u Unešić oko 12:50 što je cca redovno vrijeme, tamo je već stajala 2044-020 na četvrtom kolosijeku - ne znam da li je tu kao neka rezerva da uskoči u slučaju problema sa svim noćnim vlakovima ili je eto tu nekim drugim poslom. Oko sat kasnije (oko 14:00) dolazi i RJ 1047 sa 2044-016 koji je do tada bio na nekih 90 minuta zakašnjenja, stao je na treći peron (kužim da je smetao da se dođe do 2044-020 ali su ga zaustavili u ravnini prometnog ureda tako da su zadnji vagoni debelo virili preko perona. Neki putnici iz RJ-a (kao i iz našeg vlaka) su izašli van (primarno ekipa koja ide zapaliti cigarete i ostale dimilice). Eh, kada li je zadnji puta kolodvor Unešić bio ovako popunjen? Zanimljivo kako 2044-016 mora raditi na dosta gasa kako bi pretpostavljam mogla osiguravati napajanje za klimatizaciju svih vagona. Kako nam je kondukter (koji je bio super i nudio je okolo vodu i kavu po vlaku dok smo čekali) rekao da imamo dovoljno vremena smo skoknuli malo dalje do obližnje lokalne institucije - Caffe Bar ŠPACO koji je bio dobro popunjen i zadimljen pa smo čak odabrali sjedenje vani na terasi unatoč vrućini.
    1 point
  10. M604 Oštarije-Split - Od 223-689 KNIN prema (nesuđenom) Splitu (27.07.2021) Stiao je redovno iz Zagreba 7123-015/16 kao ICN 1521, tu ima čak malo i dulju pauzu (dođe u 12:06 a krene u 12:17) što je dosta putnika iskoristilo za zapaliti cigaretu ili nešto slično tome (pa i prošetati pse mali krug). Opet smo se uvalili u drugi razred iza parne upravljačnice, gdje unatoč tome što je vlak bio zapravo prilično pun - nije bilo nikoga tako da smo cijeli taj odjeljak imali za sebe (možda ekipa iz ZG dobije broj sjedala pa ga kao poštuje - opet dosta je stranaca kojima je ovo vjerojatno jedino iskustvo ICN vlaka). I ovaj ima "2021 Godina Željeznice" sticker - koji mi se zapravo jako sviđa, fora je ako su po cijeloj Europi željeznice neke vlakove "obukle" u ovaj isti dizajn. Na žalost baš slika odjeljka je ispala mutna (nemam bolju). I krenuli smo na vrijeme, sve do 12:50 i dolaska u UNEŠIĆ je sve bilo savršeno (držali smo vozni red, vlak se lijepo naginjao kroz zavoje i držao lakoćom dionice od 100km/h). Malo je drugačiji osjećaj voziti se u zadnjem odjeljku (sada smo bili na kraju vlaka u usporedbi na putu prema Kninu) - da li je do samo vlaka ili do te razlike, kroz zavoj se osjećaju vibracije više nego u prednjem kraju. Imali smo mladog konduktera (sa Beastie Boys "Sure Shotom" na mobitelu kao ring-toneom) koji nas je u Unešiću obavijestio da je ispred nas - POŽAR.
    1 point
  11. M604 Oštarije-Split - 223-689 KNIN (27.07.2021) I dalje je sve po planu, dakle čekamo za nazad ICN 1521 u 12:17 koji bi me trebao spustiti u Split do 13:51 (dok će kolega iskočiti u Perkoviću i otići nazad vezom 5823 za Šibenik), imamo cca dva sata u Kninu (stigli smo točno na vrijeme u 10:10 te otpratili 7123-011/12 dalje prema Zagrebu) pa smo gledali kako iste iskoristiti. Dakako što se radi u Kninu kada se ima dva sata - ide se na Tvrđavu. Našli smo stazu i stepenice do gore te sam do gore prilično ispustio dušu (nisam u formi, imam viška kila, nosim ruksak sa svim potrepštinama za nuklearni rat i prikladno sam u zelenoj majici - a vrućina je naravno ona poznata Kninska), tako da smo samo stigli do ulaza u Tvrđavu i do birtije te nismo išli u daljnji obilazak (to ću na neki hladniji dan sa svojim ukućanima). Pogled na kolodvor je zanimljiv - taman se oko 10:40 ukazao 7122-010 iz Perkovića (zanimljvio nije 007 nastavio kao 5802 prema Kninu nego se ovaj okrenuo i vratio nazad), također dolje se čula jedna poveća teretna kompozicija sa dvije 2062 Ličanke koja je odbauljala putem juga (što će se kasnije pokazati vrlo važnim). Zanimljivo je kako se na slici dolje (uz malo zumiranja) vidi i pogon vuče koji je tamo iza brijega - malko govori o veličini samog čvorišta nekada davno. Krenuli smo nazad, ali ovaj puta po cesti (koja daje malo više hlada a i nizbrdo je puno lakše) te smo stigli nazad na kolodvor. Kako smo već malo bili blizu polaska nismo išli tražiti nekakav Mlinar, PanPek ili nekakav fast-food, već smo tradicionalno otišli u Konzum po dućanušu (pecivo, malo pršuta, sira i grickalica) koje smo slistili u hladu južne strane trga (inače trgu fali više zelenila jer su ove kninske vrućine koma)
    1 point
  12. M604 Oštarije-Split - Od 277-399 PERKOVIĆ do 223-689 KNIN (27.07.2021) Ovaj dio puta je prošao vrlo uredno i po planu, tako da se u ovom trenutku činilo kako bi još i mogao cijeli svoj plan izvući. Nagibni zapravo jako fino prede, vozi vrlo često 95-100km/h što znači da ima dionica gdje bi se sa SS-om i malo peglanja pruga mogla podići sigurno i na nešto više. Ono što je fascinantno jest koliko brzo uhvati brzinu tako da stvarno može izvući jako dobre i brzine i vozna vremena. Bili smo odmah na početku vlaka (iza 012 glave, parna je 2 razred) tako da smo kasnije uspoređivali osjećaj biti na čelu ili na kraju vlaka (ima čak neke razlike - o tome ćemo isto kasnije). Vlak stane u UNEŠIĆU i DRNIŠU, tako da je bilo tu i lokalnih putnika (koji su isto sa nama prebačeni sa putničkog). Da li bi taj vlak trebao tamo stajati (pogotovo Unešić, a i Drniš je kolodvor zapravo van grada) je dobro pitanje tako da bi se i tu sigurno moglo naći nešto vremena uštede, pogotovo ako tu nema nekog križanja. Sa ovog puta samo par fotografija Petrovog polja (kod Drniša), nakon kolodvora Žitnić pruga zaokrene oko brda te se mora spustiti sa nekih 280mnv na 220mnv tako da tu ide ona devijacija u Drnišu (tu bi se možda mogao nekakvim 2km tunelom od Žitnica ovo zaobići što bi skratilo put za neka 2km te bi se moglo napraviti stajalište puno bliže samom Drnišu. Cijeli ovaj put od 54km u nekih 45 minuta za prosječnu brzinu od cca 71km/h (uz dva zaustavljanja od minute te jedne polagane vožnje nešto prije Knina preko jednog propusta koji očigledno čeka saniranje). Nešto o samim brojkama ćemo poslije
    1 point
  13. M607 Perković-Šibenik - Od 020-800 ŠIBENIK do 000-000 PERKOVIĆ (27.07.2021) Krenuli smo na vrijeme u 08:13 iz Šibenika, cca pola sata do Perkovića i ondak još cca sat i malo do Knina uz stajanje na svim stajalištima. Slike su nastale zapravo u oba prolaza pa malo tu varam, no ideja je da se vide sva stajališta putem barem sa pojednom slikom. Nešto je putnika ušlo/izašlo na Mandalini (prvoj stanici od kolodvora) te nešto kasnije u Primorskom Vrpolju. Veliko mi je iznenađenje bio putnik koji je ušao na Ripištu, dok kojeg mi apsolutno nije jasno kako se može prići sa ceste ii od neke kuće, tako da evo idu slike (iz vlaka pa nisu neka kvaliteta) redom: 019-866 Stajalište MANDALINA 017-646 Kolodvor RAŽINE 015-391 Stajalište PRIMORSKI SVETI JURAJ 011-834 Stajalište PRIMORSKO VRPOLJE 009-402 Stajalište DABAR 005-797 Stajalište RIPIŠTE Pruga ide paralelno državnoj cesti D58 no malo je udaljena od samih naselja koja su više uz tu cestu te na nekim mjestima nije baš jasno kako putnici uopće dođu do stajališta. Najbliža i najbolja veza postoji u Primorskom Vrpolju, gdje postoji cesta kojom se pristupi do stajališta (i igrališta pored). Inače u Primorskom Vrpolju ako se popnete gore do ceste ćete naći naravno najpoznatiji objekt u istome - Restoran TORCIDA (glavno mjesto za skrenuti na janjetinu) - tu je slika iz jednog ranijeg obilaska no samo da znamo o čemu govorimo Također - kako je Vlak Klimatiziran, vrlo važna poruka. Kao što napisah, klima dobro radi, vlak također ima većinu onih zastora koji se mogu spustiti kao sjenila, tako da sam Šved i nije tako loš. Još kada se smjestiš u dio dalje od motora gdje je ipak manja buka
    1 point
This leaderboard is set to Zagreb/GMT+01:00
×
×
  • Create New...