Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 21.06.2021 in all areas

  1. Nije nije premlad, ali na prvu kao iz tvornice. Godina je 1990., a model Electra Glide.
    3 points
  2. Još malo Mojo bara, teško da može šarenije Nastavljaju se radovi u Jurišićevoj Jedna krstarica sa 2 kotača Mislim da je premlada za oldtimere? No lijepo ga je vidjeti Taj sigurno ne divlja po cestama
    2 points
  3. Rastu skele i na Đamiji Zgrada u maloj Dukljaninovoj je također razigrane vanjštine no kako je ulica uska teško ju je snimiti čitavu Među brojnim kafićima uvijek se nađu neki koji svojim otkačenim izgledom žele biti drugačiji Ne mogu odoliti a da ne stavim jednog krilatog zmaja u mirovanju Sve više je skupocjenih zvjerki na našim ulicama, većina je domaća za razliku od ovog gosta Lijep je ali to je autić za jurnjavu širokim cestama a ne za grad jer je preglednost gotovo nikakva Vozili su me u sličnim zvjerkama par puta gradom i mogu reći da sam se dobro preznojio od tjeskobe
    1 point
  4. Jučer sam obišao još jednom početak Palmotićeve gdje ima još nekad lijepih zgrada a danas ružno crnih Gornja je kbr 7 a donja 5 Na fasadama se taloži ono što i mi udišemo! Detalji ulaza na kbr 3
    1 point
  5. Opravdan razlog zašto je zatvorena Jurišićeva (bit će još puno toga slijedećih godina)
    1 point
  6. Već duže vrijeme od kada imam jaki zoom na fotiću gledam gore i na daleko što mi je on omogućio. Nakon potresa je to još naglašeno.... Svećenički dom u Palmotićevoj je rimokatolički svećenički dom Mirovinskoga fonda svećenika Zagrebačke nadbiskupije u Zagrebu u Palmotićevoj ulici kbr.3. Projektirao ga je jedan od najvećih hrvatskih arhitekata secesije Rudolf Lubynski 1909. - 1910. godine. Nema podataka kada je promijenio svrhu tj postao obična stambena zgrada, danas dole ima nešto ureda a gore su stanovi?
    1 point
  7. Kolodvor Turopolje je reklo bi se ''bogu iza nogu'' i teško je da bi nekome moglo pasti na pamet otići tamo, osim ako nije u sklopu nekog posla. Inače sam kroz taj kolodvor protutnjao puno puta brzinom od 80 do 120 km/h, ovisno o godini i stanju pruge, ali nisam nikada imao potrebu izaći iz vlaka na tom mjestu. Jest da su brdsko-planinski predjeli nekako uzbudljiviji i raznolikiji, ali i ravnica ima svojih čari. Turopolje je mikroregija u Središnjoj Hrvatskoj između Zagreba i Siska, omeđena rijekom Savom na sjeveroistoku i Vukomeričkim goricama na jugozapadu. Riječ je o aluvijalnoj ravnici dugoj oko 45 i širokoj do 23 km površine oko 600 km2, kroz koju protječe rijeka Odra s pritokom Lomnicom. Ime Turopolje nastalo je po izumrlom govedu Tur (Bos primigenius), vrsti Europskog bizona, koje je obitavalo u Turopoljskim šumama hraneći se visokom travom i raznim drugim biljem. Tur je bilo nešto većih dimenzija nego današnje domaće govedo, a posljednji primjerak te životinje zabilježen je oko 1800. godine. Turopolje je i ime jednog naselja, a o njemu nešto kasnije. Mikroregija Turopolja: Crtež Tura u knjizi Sigismunda von Herbersteina iz 1556. s latinskim tekstom Urus sum, polonis Tur, germanis Aurox: ignari Bisontis nomen dederant: Prijevoz je bio udoban - četiri Soma - i kod svih vlakova točan u minutu. Nešto (us)putnih slika Jutro na stajalištu Sutla i jedan mic railfan: Na prigradsku liniju zalutao je međugradski Som: Vozni red je pošteđen šaranja: Ja ću na 8023: Zaprešić:
    1 point
  8. Mogao si samo zavrnut turu pića i razišli bi se zagrljeni. 😁
    1 point
  9. Naletio sam taman na vrijeme da ispratim vlak za Sisak: Vrijeme je da se stare kosti odmore, a klupa je na idealnoj poziciji - u hladu: Vidi se da dolazi ljeto: Željeznica se može snimati i ispod krošnje jabuke: I eto mi vlaka za povratak:
    1 point
  10. I ovdje su neki vatrogasci: Veteran je časno odslužio svoje: Zanimljivo, ušao sam u Rakitovec a izašao iz drugog naselja: Vraćam se na kolodvor usporednom cestom koja vodi uz rub šume: Žabokrećina zagađena otpacima sorte Homo Sapiens: Uz cestu je drvored: Eno i kolodvora:
    1 point
  11. Pitao sam se ima li tragova radničkog naselja iz vremena Deutsch Maceljskog, a odogovor je - da: Pogled na turopoljsku šumu: Evo me i u susjednom naselju: Škola:
    1 point
  12. Naselje Turopolje je naselje administrativno u sastavu grada Velika Gorica, županija Zagrebačka, s 953 stanovnika (2011.). Staro je tek nešto više od stotinu godina, a utemeljeno je 1911. godine nakon što je zagrebački plemić i industrijalac Filip Deutsch Maceljski (1828.-1919.) kupio dio zemljišta od Plemenite općine turopoljske i izgradio drvnu industriju pod imenom ''Filipa Deutscha sinovi''. Uz nju je izgradio i radničko naselje zvano ''Kolonija'' u koje je nastanio stručnjake i radnike dovedene iz Zagreba i drugih krajeva Hrvatske. Pilana je imala vlastitu električnu centralu i osvjetljavala je osim pogona i naselje. Obitelj Deutsch Maceljski bila je ugledna židovska obitelj veletrgovaca i industrijalaca iz Zagreba. Car Franjo Josip I. dodijelio im je potkraj 1910 godine ugarsko-hrvatsko plemstvo s pridjevom Maceljski, prema maceljskoj šumi. Njihova trvtka je između ostalog eksploatirala mnoga šumska zemljišta, među kojima šumu plemićke obitelji Sermage u Hrvatskom zagorju, šumu Česma kraj Bjelovara te državnu šumu Žutica kod Ivanić Grada. U lovačkoj kući Deutsch Maceljskog nedaleko Brežica održan je 1937. godine neuspjeli sastanak između predsjednika HSS Vladka Mačeka i predsjednika jugoslavenske vlade Milana Stojadinovića vezano uz rješavanje takozvanog ''hrvatskog pitanja''. Mnogi članovi obitelji stradali su za vrijeme Drugog svjetskog rata i Holokausta - između ostalih mala glumica Lea Deutsch, ''hrvatska Shirley Temple''. Filip Deutsch Maceljski, utemeljitelj drvne industrije u Turopolju (na slici drugi zdesna): Uskotračna željeznica drvne industrije u Turopolju: Radničko naselje ''Kolonija'': Turopolje je nekada imalo školu, kino, knjižnicu, radio postaju, poštu, restoran, kuglanu, streljanu, mesnicu i brijačnicu, a u mjestu je djelovalo nekoliko sekcija poput glumačke, kuglačke i streljačke. Danas toga više nema, ali postoje ambulanta, društveni dom, trgovina, dobrovoljno vatrogasno društvo i nogometni klub Turopolje. U mjestu djeluje i nekoliko civilnih udruga. Nisam ih, srećom, vidio u intervenciji pa od turopoljskih vatrogasaca danas samo njihovo novo vozilo (foto sa Instagrama): NK Turopolje je jedan od najstarijih nogometnih klubova u Hrvatskoj (utemeljen 1924.), a natječe se u 2. županijskoj ligi Istok: Igralište NK Turopolje nalazi se neposredno uz kolodvor: Turopolje na Google Earthu:
    1 point
  13. Još tri fotografije sjevernog dijela kolodvora: Na četvrtom kolosijeku kolodvora Turopolje parkirana je garnitura vagona za prijevoz žitarica - 28 vagona, 112 osovina:
    1 point
  14. Cesta vodi uz šumu pa su mogući svakakvi susreti: Da vidimo što je ono: To je ovo (dalje nisam išao): Osvrt unatrag: Izlaz iz kolodvora Turopolje u smjeru Velike Gorice: Otvorena pruga: Ulaz u kolodvor iz smjera Velike Gorice:
    1 point
  15. Ovaj vagon poznajem. Riječ je o bivšem salon-vagonu ŽTP Zagreb, svojedobno sam ga često viđao kako stoji na biku VI. perona Glavnog kolodvora u Zagrebu: Izgleda da i danas ima istu namjenu: Krenuo sam prema sjevernom kraju kolodvora, a put cestom je udobniji:
    1 point
  16. Krećem u obilazak kolodvora, a ovo su peroni: Nekadašnje robno skladište: Zaboravljeni bager: Kolodvor je sav u žutom i vrvi od vagona tvrtke Remont i održavanje pruga. Obilazeći ih imao sam bliski susret s društvom koje očito spada u tu firmu. Dečki su sjedili za stolom i cugali, a kada su primijetili da se motam oko ''njihovih'' vagona dozvali su me pomalo prijetećom kakofonijom glasova. Što ja tu imam slikati? Tutnuo sam pod nos najstarijem po rangu i najglasnijem po gunđanju, valjda poslovođi, dozvolu HŽ Infre, a onda je nastalo malo nadmudrivanje. Kao, mi nismo HŽ Infra nego druga firma. Okay, moja dozvola vrijedi za kolodvor i sve što je u njemu i na njemu, a ako vam nije pravo premjestite vagone na neki drugi kolodvor. Nakon mojeg podsjećanja da nismo u Sjevernoj Koreji vrlo brzo smo uspostavili normalan ljudski odnos i razišli se u miru. Nekoliko fotografija vagona firme Remont i održavanje pruga:
    1 point
  17. Vrijeme je za ukrcaj u drugi vlak: Napominjem da sam u ovoj vožnji doživio osobni rekord u brzini putničkog vlaka u kojem se vozim: Velika Gorica - Mraclin 142 km/h (ako display točno pokazuje). Kolodvor Turopolje Turopolje je međukolodvor na pruzi M502 Zagreb Glavni kolodvor - Sisak - Novska, na kilometarskom položaju 400+467. Od susjednog kolodvora Velika Gorica u smjeru Zagreba udaljen je 9,4 km, a od kolodvora Lekenik u smjeru Siska 9,8 km. Najveća dopuštena duljina vlakova na 3. i 4. kolosijeku ovisno o smjeru vožnje je 570-573 m, a najveća dopuštena brzina kroz kolodvor je 140 km/h. Diplomatski odnosi s prometnikom uspostavljeni su odmah po dolasku. Dapače, gospodin je udovoljio mojoj znatiželji i obavijestio me da je u kolodvoru Sisak Caprag upravo spreman jedan teretni vlak za Zagreb. Nisam ga vidio jer sam u vrijeme njegovog prolaska bio podalje od kolodvora. Nije neka šteta jer moj džepni Oly ionako nije baždaren za snimanje vlaka koji prolazi brzinom od 90-100 km/h. Dvije sličice iz prometnog ureda... ... i jedna iz čekaonice za putnike: Mačke iz nekog razloga vole željeznicu, a ovdje se nastanila čitava obitelj - mama maca i četiri mačića:
    1 point
  18. Rijeka Krapina: Nekoliko impresija sa zagrebačkog Glavnog kolodvora:
    1 point
  19. Da li bi bilo prihvatljivo rješenje da se podigne spomenička zaštita fasada u centru grada tako da se onda pročelja zgrada mogu obnoviti modernim i jeftinijim metodama? Stara žbuka se sruni i navuče moderna fasada bez ukrasa i ornamenata. Vizualno bi bilo monotono, ali opet bi se čini da bi bilo lijepše od trenutnog raspadnog stanja i opasnosti za prolaznike kojem u svakom trenutku nešto može pasti na glavu. Došli smo naprosto do slijepe ulice ili dati pare (gradske) da se to popravi ili ukroniti silna ograničenja i popraviti kako je najjeftinije (uz dakako neki minimum kvalitete).
    1 point
  20. Taj fenomen sam opisival u temi o potresu, da zagrepčani (ubrajam i sebe tu) po Donjem gradu ne gledaju i ne pamte fasade iznad prizemlja, s izuzetkom na većim trgovima gde čekaju tramvaj. Pa tak i sve kaj se izmjeni iznad navedene razine uopće ne utječe na percepciju slike grada. 😎
    0 points
This leaderboard is set to Zagreb/GMT+01:00
×
×
  • Create New...