Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 14.06.2020 in all areas

  1. Već godinama se planira dovesti željeznicu otok, valjda ćemo to i dočekati pa će i ova tema imati veze sa vlakovima? "Održavanje i planovi za izgradnju novog mosta Iako se zbog snažnih udara bure most tijekom godine često zatvara za određene skupine vozila, ponekad i za sav promet, novija istraživanja ukazuju da bura nije najveća prijetnja mostu, već je to sol. Očito godinama nedovoljno održavan unatoč tome što je donosio velike prihode, sol je nanjela znatne štete mostovnoj konstrukciji. Naime, sol nagriza beton i stvara pukotine kroz koje ulazi sve dublje pa i do armature, a stvorene pukotine u zimskim mjesecima se i znatno povećavaju djelovanjem leda. Prema neslužbenim podacima, šteta prouzročena zbog soli i neadekvatnog održavanja je tolika da je sanacija mosta neisplativa. Zbog toga, ali i zbog proširenja lučkih terminala na Krku te zbog sve većeg prometa postojećim mostom, posljednjih godina se razmatra gradnja potpuno novog mosta i zatvaranje postojećeg. Novi most ne bi se gradio na mjestu sadašnjega nego kilometar južnije na području gdje se zapravo otok Krk, točnije njegov poluotok Lanterna, najviše približio kopnu, na svega 600-tinjak metara. Novi Krčki most imao bi 4 prometne trake kojima bi išla autocesta do iza Malinske, te željezničku prugu koja bi vodila do budućeg kontejnerskog terminala kraj Omišlja." To već dugo piše na https://hr.wikipedia.org/wiki/Krčki_most Ja sam se na otoku "usidrio" davne 1979 godine, do ljeta 80 sam dolazio trajektom od Črišnjeva na kopnu do Voza na otoku. I nakon gradnje mosta sam znao dolaziti trajektom preko Senja trajektom do Baške jer mi je to do Baške bio put kraći čak 70 km (160 prema 230km) 1988 je ukinuta i ta trajektna veza a osim toga bio je skoro cijelom dužinom sagrađen autoput i poboljšana je cesta preko samoga otoka tako da danas imam "od kuće do kuće" ravno 200 km. Da vas ne davim samo pričom evo i nešto slika za početak Pogled sa krova moje kućice u Jurandvoru prema Baškoj Ispred Baške je otok Prvić (jedan od brojnih sa tim imenom na Jadranu) Odavdje se lijepo vidi Velebit i rađanje bure iznad njega. Jurandvor i Baška su danas takoreći spojeni, od starog središta Jurandvora do mora najkraćim putem ima svega 1.200 metara. Prije Jurandvora sam imao kućicu u Povilama kod Novog Vinodolskog međutim kako su došla djeca to nije bio dobar izbor zbog nekoliko razloga. Do plaže se trebalo spustiti sa brda preko magistrale a more je bilo prepuno vrulja tako da su se rijedki kupali i ljeti. Prema istoku je još dugo bilo hladno more a prema zapadu se trebalo ići dalje od Novog. Namjerno smo tražili neko malo mirno mjesto bez prometa a da bude blizu mora sa dobrom plažom i to smo našli u Jurandvoru koji ima zvanično svega 300 stanovnika. Baška ima krasnu pješčanu plažu dugu skoro 2 kilometra Ljeti u špici sezone izbjegavam taj prenapučeni dio (Baška sa svojih 1.000 stanovnika znade ugostiti i preko 15.000 turista!) Na desnom kraju plaže zvanom Zarok i ne može biti gužve jer je uzak Moj susjed iz Jurandvora (kojeg znadem od njegovog rođenja) ima već duže vremena koncesiju na ovaj dio plaže, ja mu dobro dođem jer volim ranije otići na kupanje pa se brinem za red Jedina mana je što je prvih 10-ak metara u moru kamenje pa se treba dočepati pijeska koji je malo dalje (Za početak je dovoljno?)
    4 points
  2. Ma zaboravi, taj članak nije vredan rasprave.
    2 points
  3. To je onda trebao napraviti Borna. 😁
    1 point
  4. Mogu ti reći da je zadnjih godina promet na otoku toliki da bi i autoput bio prepun! Silom (ne)prilika morao sam prošle godine jednim vikendom u kolovozu otići od Baške do mosta i natrag pa mi je prisjelo. Do Krka se još vozilo kako-tako a dalje što je bilo bliže mostu to je bilo sporije, zadnjih 10-ak km je trajalo preko jednog sata (više se stajalo negoli puzalo). Ukupno mi je za 45 km trebalo preko 3 sata, natrag ipak nešto manje. Ja inače uvijek izbjegavam vožnje vikendom i praznikom, uobičajeno vrijeme od ili do Zagreba mi je svega 2 sata (bez neke žurbe i većih prekoračenja brzine) Rekord kojeg neću ponoviti je bio svega sat i pol za tih 200 km, doduše izvan sezone, bez suputnika i tereta. Crna je Pekinezer, šarena japanski Chin a treća je mini Maltezer Kada dođemo iz duže šetnje imam barem jedan sat mira, često me odvedu do crkve Sv.Lucije kroz šumicu Ove slike su iz razdoblja kad još nije bilo treće, na putu često sretnemo jednog prijatelja...
    1 point
  5. Jučer prije podne me dočekalo iznenađene na pruzi: Mjerni vlak EM100VT: Uhvatio sam ga u povratku. Malo je razbio monotoniju jer se na ovom dijelu pruge (između stajališta i granice) rijetko može nešto vidjeti drugo osim teretnjaka. I ode on... Tko zna, ako poprave EM120 možda ga više nećemo imati prilike vidjeti na našim prugama. Pozdrav
    1 point
This leaderboard is set to Zagreb/GMT+01:00
×
×
  • Create New...