Dragi forumaši zeljeznice.net, budući da je od 27.11.2019. omogućen upload fotografija na forum, molim vas da koristite isključivo forum za upload fotografija, kako bi izbjegli probleme s nestankom fotografija, koje smo imali u prošlosti. Upute za postavljanje fotografija se nalaze na ovoj poveznici.

 

Jump to content
zeljeznice.net

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Past hour
  2. Pa nije potpuno nerealno s obzirom na dužinu i skupoću... Iako će prihod biti kap u nikad otplativom moru kredita, iako se s tarifom dotad može svašta dogodit dok ne krene. Kad shvate da radnim danom ima par desetaka putnika dijelit će i besplatno 😂 a kad shvate da ni to nema smisla poslat osoblje da preko tjedna vozi tramvaje, a kad shvate da ni to ne spašava rashodovnu stranu niti radikalno poboljšava popularnost kakvu imamo s busom, uhvatit se za glavu.
  3. Dobro je kaj su bila JNA znacajna skladista goriva , Licka Jesenica i Ramljani........i ostala pa se pruga ipak odrzala u prometu cijele godine.......
  4. Today
  5. Samo koncept poreza je "nefer". Ni ja ne želim financirati propalu brodogradnju, nego željeznicu, pa me nitko ne pita. Zapravo, izdvajanja za HŽ Infrastruktura d.o.o. bi se trebala povećati, jer postojeće financiranje je doslovno održavanje status quo. Mogu se složiti za teretna vozila. Zapravo, tu se slažemo oboje. Pročitao sam zanimljiv podatak, evo citata: https://bib.irb.hr/datoteka/339938.Reforma_sustava_financiranja_javnih_cesta_RH.doc Ono što mi nije jasno, je zašto jednostavno zakonodavac ne uvede obaveze vinjete za teretna vozila u tranzitu, jer ih na autocestu neće drukčije natjerati. Ne znam zašto bi vinjeta bila "nefer"? Pa samo bi poticala stanovništvo da se više koristi autocestama, a ne da voze po lošim lokalnim i državnim cestama. Može neki rad na tu temu o "fernosti" vinjete?
  6. Kao prvo, da ne pomisli netko da sam promijenio mišljenje - i dalje sam oštro protiv te žičare i smatram da ju se nije smjelo graditi! Međutim, prihvaćam realnost da se gradi i dapače da je pred završetkom, tako da želim prokomentirati neke detalje koji su se (ako se već nepotrebno gradilo) mogli izbjeći i tako smanjiti njena cijena! Prvo želim prokomentirati tvoje podržavanje preseljenja donje i gornje postaje: Izgraditi gornju postaju na samom vrhu je bila totalna ludost! Da obrazložim - gore je ionako malo mjesta, a sada će ga biti još manje. Dalje, na Sljemenu sezona skijanja traje manje od 3 mjeseca godišnje, u nekim godinama i znatno manje. To je zanemariv dio godine, a jedino skijašima bolje odgovara nova lokacija, dok svima drugima, dakle u prvom redu planinarima i izletnicima, koji će koristiti žičaru u više od 3/4 godine je znatno bolja bila stara lokacija! Ako je netko od njih želio i na sam vrh, doista mu nije bio problem prošetati još to malo do gore. Ali većinom ljudi idu prema Puntijarki, Hunjki, Tomislavcu, Grafičaru, itd., a stara lokacija postaje je bila niže i bliže stazama koje vode na te lokalitete, tako da je za planinare i izletnike bila na daleko boljem lokalitetu! A što se tiče nove donje postaje: zašto bi tramvaj i žičara morali imati neposredan kontakt? Ionako je žičara služila za izlete, a ne za putovanja na posao ili školu kad se čovjeku žuri! A kad si na izletu - pa možeš valjda 15-stak minuta prošetati! Dapače, ono je baš bila lijepa i romantična šetnja i svojevrsan doživljaj proći kroz tunel, pa onom lijepom stazom od tunela do donje postaje, a to je sada zauvijek uništeno s novom trasom žičare! Isto tako ako se baš htjelo napraviti kontakt tramvaja i žičare, nitko mi ne može reći da bi bilo skuplje produžiti tramvaj kroz tunel do ispod stare donje postaje, nego što je bilo graditi ovu ogromnu ružnu zgradurinu od donje postaje + kutnu postaju + nekoliko stupova na toj trasi. Dapače, siguran sam da bi produženje tramvaja bilo znatno jeftinije, a k tome bi bilo atraktivno da je tramvaj prolazio kroz tunel! Ovo nisam znao da su gore skroz pri vrhu zbog prolaska iznad stare gornje postaje išli napraviti dva tako ogromna visoka stupa. Gore na samom vrhu Sljemena su baš najjači vjetrovi i to sam posve siguran da će ipak imati itekakav utjecaj na rad žičare, ne samo mali utjecaj što ti misliš! E, baš me zanima koliko će dana u godini žičara biti izvan pogona zbog vjetra, a također me zanima da li će tada stavljati kao zamjenu autobus, ili ga neće biti! Isto tako, jako me zanima što će na kraju biti s autobusnom linijom! Bio sam baš u prošlu nedjelju na Sljemenu, pa sam pričao s nekim ljudima i svi su pričali kako je super da autobus sada ide i do Puntijarke i Hunjke, a kad sam im ja rekao da će ga ukinuti odmah kad se žičara otvori - ljudi ili nisu to vjerovali, ili im je bilo jako teško to prihvatiti i svi su se redom užasavali na takvu ideju da ovi punktovi ostanu bez autobusa! Ima li netko od vas kakvih vijesti kako to na kraju misle riješiti? A isto tako, da li doista kane zatvoriti cestu za automobilski promet, a ako da na osnovu kakve odluke to mogu zakonski postići, a i tehnički kako misle to riješiti, osobito na spoju prema Zagorju, jer na samoj Hunjki je županijska granica - zar će tamo napraviti "granični prijelaz", koji neće propuštati aute, ili...?!
  7. Ne, nije. To sam ja namjerno obrisao poruku, jer me zanimalo što će se dogoditi, jer sam i pretpostavio da ćeš tu napisati (inače bi ti poslao PP). Znači tri puta je otišlo u spam, bez obzira što si označio da nije neželjena pošta. Ništa, idemo dalje s postavljanjem servera.
  8. Ja ti vjerujem. Još nešto zanimljivo se sada dogodilo. Ovaj tvoj zadnji odgovor mi dolazi u spam 3 puta za redom u razmacima po 2 minute. Kad bi barem još netko potvrdio ovaj problem pa da znam(o) da onda nije samo do mojeg google accounta. Ovako ispada da je problem kod mene.
  9. To je bitno povećanje nefer redistribucije financiranja. Moguće ali lošije po meni od sadašnjeg modela. Nekada je bilo 60/60 lipa (entuzijazam građenja) a sada je 80/20/20 između HC/HAC/HŽ Infra. Možda bi za početak mogli tih 20 lipa iz HŽ infre "vratiti" HAC-u?? Dakle, modela i varijanti ima a opet ponavljam rezime: 0. Zadržavanje direktne naplate za AC 1. Poskupljenje naknade za kamione jer ionako najviše troše kolnik, te prebacivanje na AC 2. Uvođenje automata na naplatama. Vinjete ima najmanji broj autocesta u EU, najveća većina km su pod direktnom naplatom po km i vinjete se u branši smatraju nefer opcijom.
  10. napokon... situacija je postala neizdrzljiva pod meyerom...
  11. Domena nije blacklistana, to je ono što mogu potvrditi. No, iskreno, nisam riješio sve email protokole na serveru, jer je to jedna izrazito kompleksna tematika s kojom se gnjavim već doslovno danima, tako da ćete se morati strpiti još neko vrijeme dok to ne riješim. Tako da je moguće da je i to jedan od razloga, ali dok to ne riješim, ne mogu tvrditi sa stopostotnom sigurnošću. Ne bi vjerovali koliko je teško postaviti email server sa svim protokolima.
  12. Brojka je udio plaća i materijalnih prava radnika u ukupnim rashodima. Nema kontrole, već sam napisao. Vinjeta je obavezna pri registraciji i iznosi 300 kn. Za strance se problem riješi s drakonskim kaznama. Kompliciraš jednostavno rješenje. Ne pobijam sebe, ja sam tamo komentirao tebe i tvoje rezoniranje. Autoceste nisu luksuz. Kada to shvatiš, možda se i nađemo na istoj valnoj duljini. Jesi namjerno ili slučajno maknuo ovaj dio iz citata: ?
  13. Naravno da sve što stigne označavam da nije. Jedinu opciju koju sam još imao osim 'Nije neželjena pošta' je kada kliknem na poruku da označim kako je ta veza sigurna. Nakon svega toga mi uporno sve sa ove domene gura u neželjenu. Ne znam postoji li negdje opcija da cijelu domenu izuzmem iz tog filtera.
  14. Ne znam koje brojke za rashode gledaš ali trošak kompletnog osoblja (uprava, redovno održavanje i naplata) je 530 mil kn sa svim beneficijama a prihod samo od cestarine 1.900 mil kn te stoga udio rashoda za djelatnike u odnosu na prihod samo iz cestarine je 28% (!!) i to je jedino bitno. Iluzija o drastičnom smanjenju troškova uvođenjem vinjeta je Božićna bajka. Nisu vinjete "besplatne" kao niti njihova kontrola, troškovi su: 1. jednokratni pri uvođenju sustava 2. trošak osoblja kontrolora 3. oportunitetni trošak, tj. evazija plaćanja. Riješenje je u automatima gdje god je moguće jer isti mijenja 4,5 djelatnika po stazi. Glede naplate, da sve je moguće, svaki model koji se može zamisliti je moguć (Nizozemska, Belgija, Njemačka... bez direkt naknade za male) ali onda sam sebe pobijaš sa: "Ako ćeš rezonirati o poštenju, onda je bilo koje izdvajanje novca za autoceste iz goriva jednostavno nepošteno, budući da veliki broj vozača ne koristi iste.". Svaka dodatna socijalizacija troškova i peglanje financiranja u širinu, osobito za luksuznu infrastrukturu (kako sam x puta naveo) je manje fer od direktnog plaćanja jer kako sam elaborirao, cilj je maksimizacija kvazidirektnog plaćanja cestovne infrastrukture (doduše u naravi u posve nesavršenom obliku). U UK se radio eksperiment sa modelom koji bi preko gps-a bilježio točno gdje i koliko km je vozilo prešlo kroz godinu i po tome bi mu se razrezalo plaćanje svih naknada za ceste svih kategorija. U naravi osim problema gdpr-a i sl. nije zaživio ali je cilj za budućnost. Autoceste će se u EU u perspektivi naplaćivati samo po prijeđenom km sa interoperabilnim uređajem jer se to drži za najbolji model. U RH imaš trajno 2 problema, mali promet i niska naplata kamiona. Da je oboje u boljoj poziciji, tebi bi do Zg i nazad trebalo cca. 90 kn. Navedi koliko je jamstava naplaćeno iz proračuna od '91. za autoceste u koje je od tada 70-90 mld. kn investirano (bez održavanja). Baba ne financira autocestu!
  15. Nema podataka. Jedan od kapetana Lastova je rekao da bi mu mogli još nakon ovih 5 godina produžiti klasu. Jedina mana trajekta je mali kapacitet vozila kao i visina i širina ulazne rampe.
  16. Moraš sve što stiže s domene zeljeznice.net označiti kao željenu poštu. Odnosno, označiti da NIJE neželjena pošta.
  17. Pa tako i ovo, iako sam ovu konkretnu temu označio da nije neželjena pošta. Hm?
  18. Ništa. Gmail je procijenio da je to neželjena pošta. Označi da nije. Većina newslettera završi u neželjenoj pošti.
  19. Prije nastavka rasprave, možda ne bi bilo loše podsjetiti na sljedeće: http://hac.hr/sites/default/files/Izvještaj o poslovanju HAC-a za 2017..pdf No, dobro, idemo dalje. Hvala što si mi rekao, jer inače ne bih znao. Prihodi od trošarina čine 21.3 % ukupnog prihoda u 2018. godini, a ne 10 %. Razlika je dva puta veća od onoga što tvrdiš. Nadalje, trošarina je do 1.1.2014. iznosila 0.60 kn/l., što im je donosilo ukupno milijardu kuna prihoda godišnje. Nemam ništa protiv da se vrati na 0.60 kn/l i uvede obavezna godišnja vinjeta za sva vozila u iznosu od 300 kn pri registraciji (iz koje se može izbaciti porez na motorna vozila, čime bi se poništilo poskupljenje registracije vozila). Osvrnuo bih se i na porez na motorna vozila, definiran po Zakonu o lokalnim porezima, a koji služi isključivo za financiranje jedinica lokalne samouprave, koje su kao takve ionako besmislene u postojećem sustavu. Jedan zanimljiv podatak - ukidanjem 1/3 općina mogao bi se u potpunosti ukinuti porez na dohodak. Čisto da dobijete dojam koliko sredstava odlazi na lokalnu samoupravu. Da se vratim na gornju računicu - na taj način bi HAC ostvarivao godišnje otprilike 1.6 milijardi kuna prihoda. Budući da u tom slučaju više ne bi postojale naplatne kućice, rashodovna strana bi se drastično smanjila, jer bi udio rashoda koji odlazi na plaće djelatnika na naplatnim kućicama jednostavno prestao postojati (plaće i materijalna prava radnika im čine 60.4 % rashoda). Ovdje nisam uračunao prihode od vozila van Republike Hrvatske. Trošarina je i izdvajanje za autoceste. Nema razlike. Ako ćeš rezonirati o poštenju, onda je bilo koje izdvajanje novca za autoceste iz goriva jednostavno nepošteno, budući da veliki broj vozača ne koristi iste. Odakle ti taj podatak? Inače, ovo je jako lijepo "namješteno" kod nas, ta sintagma "lokalni porezi". To je samo naziv za poreze koji pripadaju jedinicama lokalne samouprave (to ti doslovno piše u Zakonu o lokalnim porezima). Nisi u pravu. Porez na dodanu vrijednost od tog WC papira ide u državni proračun. Vlada onda izdaje jamstva sukladno Zakonu o izvršavanju Državnog proračuna Republike, a koja su za HAC konkretno u 2018. iznosila 8.4 milijarde kuna. A znaš čemu jamstva služe? Za garanciju podmirenja kreditnih obveza. U slučaju da HAC ne može plaćati svoje obveze, Republika Hrvatska je ta koja će ih platiti. Čak i ako ćeš tvrditi da je to samo jamstvo, MMPI im je u 2018. izdalo darovnicu u iznosu od 35 milijuna kuna za otpremnine. Ne moram govoriti odakle se MMPI financira? Čitaj gore. I ta "krezuba baba" kako ju ti nazivaš, svakom kupnjom dobara i usluga, indirektno financira autocestu na koju možda nikada u životu kročiti neće. Što nije niti bitno, jer ne idem za tim. Ono što hoću reći je da se HAC itekako financira iz PDV-a. Nije točno. Naveo sam gore kakav model plaćanja je moguć, uz koji bi se održalo praktički postojeće stanje što se tiče prihoda (iako mislim da sam bio konzervativan u procjeni).
  20. Zadnjih tjedan dana većina obavijesti o novim postovima mi na gmail-u završava u spamu, odnosno u neželjenoj pošti. Zna li netko zašto se to događa?
  21. Svojevremeno je ondašnja milicija patrolirala vlakom i rješavala stvari na licu mjesta. Mislim da nije rješenje na ovakav način zatočiti ostale putnike. Zar nema nekakva telefonska veza sa Policijom pa da se samo javi da se ove mlatimudane dočeka na sljedećoj stanici? Prošle godine sam svjedočio nečem sličnom gdje je neki lik pijan pravio problem i policijska marica ga je dočekala na sljedećoj stanici. E sad, opet smo kasnili zbog pijane budale, pa nisam siguran jesu li policiju zvali još iz vlaka u pokretu ili tek kad je vlak došao u stanicu.
  22. A nema tu ništa novo što se može reći. Ja inače nisam dobro upoznat s konkretnim projektom, više govorim općenitu situaciju sa žičarama. Neki dan sam bio na Sljemenu pa vidim da je većina stupova već na mjestu, i trenutno je najviše posla na gornjoj postaji, ne znam zašto ona toliko kasni. Što se tiče tvrdnje da su se mogle koristiti postojeće postaje, to stoji što se tiče same građevine, ali nove lokacije postaja su puno primjerenije (i, vjerujem, jeftinije od produljivanja trase tramvaja do stare postaje). Tak da mi to ima smisla. Kutna postaja je nepotrebna, ako se stvarno moglo otkupiti zemljište od Konzuma (koje je na idealnoj poziciji), ali je meni osobno zanimljiv tehnički detalj. Ono što sam primijetio je da su zadnja dva stupa na trasi jako visoka (kako bi se premostila stara gornja postaja). Ovako laički rečeno mislim da bi bilo bolje da su porušili staru postaju (ionako je ruglo) i napravili trasu niže, ovako će taj zadnji dio biti podložniji utjecaju vjetra gore na vrhu (baš se neki dan to osjetilo). Nije to jako problematično za žičaru, al možda će imati mali utjecaj na rad.
  23. Stanley

    Lička pruga

    Ni ja nisam nikada čuo za namjeru ukidanja Ličke pruge i ne vjerujem u to. U doba JŽ na njoj je bilo dosta putnika, a ni teret nije bio zanemariv. Uostalom, išlo se na rekonstrukciju i puno nevažnijih pruga (npr. Sisak Caprag - Karlovac). Uz to je pruga služila kao alternativni pravac za slučaj zatvora Unske pruge (rekonstrukcija, izvanredni događaji).
  24. Strava u Suhopolju: Vozač mopeda pao pod vlak i poginuo Vozač mopeda došao je do pružnog prijelaza u Suhopolju gdje se bez zaustavljanja zabio u rampu te pao pod vlak i na mjestu poginuo. Policija provodi očevid, a promet na tom dijelu je prekinut... U ranim jutarnjim satima, oko 4.40 sati, u Suhopolju se dogodila prometna nesreća u kojoj je poginuo vozač mopeda. Do nesreće je došlo u ulici V. Nazora na pružnom prijelazu kada je, prilikom dolaska do prijelaza, vozač mopeda udario u rampu i pao pod nadolazeći vlak, prenosi ICV. Za vrijeme trajanja očevida promet tom ulicom je zatvoren. https://m.24sata.hr/news/strava-u-suhopolju-vozac-mopeda-pao-pod-vlak-i-poginuo-664757
  25. Naravno da da. Nakon svake fotke lupiš "Enter", jednom ili dvaput, ovisi koliko ti prostora treba.
  26. Da li se da napraviti da je između fotki razmak, da nisu slijepljene?
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...