Jump to content


Photo

Arcelor Mittal - Parna manevra


  • Please log in to reply
18 replies to this topic

#1 trebor_tzv

trebor_tzv
  • Članovi
  • 870 posts
  • Joined 03.10.2005.

Posted 12.02.2008. - 03:12

Tijekom prošlog tjedna Arcelor Mittalu u Zenici predane su i puštene u promet prve dvije od ukupno 6 lokomotiva 732. Lokomotive su već spominjane ovdje na forumu ("mandarine"), napravljene su naravno u Gredelju... Samo ukratko: lokomotiva 732 Mittal Steel Zenica je nastala preinakom izvorne lokomotive 732 i ugradnjom novog dizelskog motora, novih instalacija (svih sustava) i preinakom lokomotivskog upravljačkog sučelja. Ipak, cilj mi nije ovdje pričati o tome već o jednom vrlo pozitivnom iskustvu boravka u Zenici. Oduševljen sam toplinom, srdačnošću i iskrenošću ljudi s kojima sam imao zadovoljstvo provesti nekoliko dana. Možda ovo nije mjesto za navođenje njihovih imena pa ću se suzdržati od toga. Posebno sam im zahvalan na činjenici da su mi omogućili vidjeti i osjetiti i boraviti na jednoj svojoj parnoj lokomotivi. Inače, ova lokomotiva (izvorno proizvedena u ĐĐ) remontirana je u Mittal Steelu i puštena u promet 22.01.2008 (gle čuda, na moj rođendan)... dakle fotografije.

Dolazak lokomotive u prostor za vaganje vagona koji je nekada bio i jedna od internih putničkih stanica vlaka unutar Zeničke Željezare...
Posted Image

"Gredeljevci" na lokomotivi... (s lijeva na desno): g. Škrnjug (stručnjak za zračni sustav), g. Pitra (stručnjak za elektro lokomotive... navratio da vidi Zenicu) i ovaj u kožnoj jakni sam ja (vodeći projektant za električne sustave...totalno izvan struke!)
Posted Image
Posted Image

Uz ovu sliku bi trebao ići i komentar: "A kak se to vozi?"
Posted Image

Koji trenutak ranije sam savladao rukovanje sirenom i kočnikom...
Posted Image
Posted Image

Ispred lokomotive su kolega Pitra, naš vozač g. Breznik i strojovođa ove lokomotive.
Posted Image

Nakon ovoga je slijedila kraća vožnja ovom lokomotivom i nazad na posao... tj na probu novih 732 lokomotiva pri izvlačenju tereta.

Inače, Zenička željezara ima oko 70 km kolosijeka u krugu tvornice, a nekada je imala čak 21.000 zaposlenih u tvornici... danas se ta industrija ponovno pokreće i trenutno zapošljava oko 4.500 ljudi, obnavlja postrojenja, pokreće proizvodnju koja još nije pokrenuta i intenzivno obnavlja vozni park (Gredelj će im ukupno isporučiti 8 lokomotiva= 6 komada 732 i dvije nove 642).

Za nastanak fotografija su se pobrinuli kolege iz Mittala.
Znam da ništa ne znam, ali znam da znam više od onih koji misle da nešto znaju.

#2 Thommo

Thommo
  • Članovi
  • 2,091 posts
  • Joined 06.04.2006.

Posted 12.02.2008. - 08:16

Znači obnovili su parnjaču 62? :shock: Fenomenalno!

A zašto parnjaču, kad već naručuju DHL? Imaju potrebe za preko 10 lokomotiva?
Posted Image Društvo prijatelja željeznice Štacion - Rijeka • http://www.stacion.hr/

#3 novi_šef

novi_šef
  • Članovi
  • 523 posts
  • Joined 21.02.2006.

Posted 12.02.2008. - 09:01

Jel ima loksa alarm ili mul-t-lock?
Bojim se da bi kakva udruga railfanova mogla krenut u nečasne radnje kad vidi ove fotke :kul

#4 trebor_tzv

trebor_tzv
  • Članovi
  • 870 posts
  • Joined 03.10.2005.

Posted 12.02.2008. - 09:24

Bez brige... ima najbolji mogući alarm... tj. ta ne prestaje s radom. Kod njih ima dovoljno posla da lokomotive jednako voze u sve tri smjene.
A ima ih još...
Znam da ništa ne znam, ali znam da znam više od onih koji misle da nešto znaju.

#5 Anton

Anton
  • Admin
  • 5,020 posts
  • Joined 31.01.2005.
  • LocationVinkovci

Posted 12.02.2008. - 14:44

Ovo je naprosto fasinantno!

A znate što konkretno?

To da jedna tako velika tvornica, sa stranim ulagačima ( vlasnicima ), koja kupuje nove lokomotive ( tj.obnavlja ), je obnovila parnu lokomotivu!

Da li je to neka romantika prema parnim lokomotivama, ili jednostavno ekonomska isplativost, ne znam, ali u svakom slučaju svaka čast svima koji su to odlučili!

#6 trebor_tzv

trebor_tzv
  • Članovi
  • 870 posts
  • Joined 03.10.2005.

Posted 12.02.2008. - 15:43

Antone, morat ću te ipak razočarati: Mittal Steel Zenica izbacuje parnu vuču iz upotrebe i ovo je zadnja lokomotiva koju su obnovili. Vjerojatno ni ova nebi bila obnovljena da se nisu našli u ozbiljnom manjku s lokomotivama prema poslu koji je naglo rastao.

Romantičnost - možda. Ekonomska isplativost - teško. Ali da je ugodnija i tiša te puzdanija od bilo kakve druge lokomotive to sigurno!!!
Znam da ništa ne znam, ali znam da znam više od onih koji misle da nešto znaju.

#7 Anton

Anton
  • Admin
  • 5,020 posts
  • Joined 31.01.2005.
  • LocationVinkovci

Posted 12.02.2008. - 16:55

Antone, morat ću te ipak razočarati: Mittal Steel Zenica izbacuje parnu vuču iz upotrebe i ovo je zadnja lokomotiva koju su obnovili. Vjerojatno ni ova nebi bila obnovljena da se nisu našli u ozbiljnom manjku s lokomotivama prema poslu koji je naglo rastao.


Toga me i bilo strah, ali sam se tješio da možda ima zrnce romantike.
Nego, šta planiraju s njom nakon što se prebace na dizel vuču?Imaš kakvih saznanja?

Romantičnost - možda. Ekonomska isplativost - teško. Ali da je ugodnija i tiša te puzdanija od bilo kakve druge lokomotive to sigurno!!!


Romantičnost i ekonomska isplativost uvijek, ako gledamo cijenu energenta. :)
Samo, nikome se ne da gnjaviti sa održavanjem i osobljem koje mora upravljati dotičnom.
Inače, dobro si ovo zamjetio, to malo ljudi zna, ali uistinu, parna lokomotiva je tiša i od elektre i od dizela! :!:

#8 trebor_tzv

trebor_tzv
  • Članovi
  • 870 posts
  • Joined 03.10.2005.

Posted 12.02.2008. - 21:13

Romantičnost i ekonomska isplativost uvijek, ako gledamo cijenu energenta. :)
Samo, nikome se ne da gnjaviti sa održavanjem i osobljem koje mora upravljati dotičnom.
Inače, dobro si ovo zamjetio, to malo ljudi zna, ali uistinu, parna lokomotiva je tiša i od elektre i od dizela! :!:


Ekonomska isplativost parne lokomotive je mala obzirom na relativno malu korisnost i održavanje...

Ne samo da je tiša nego je pouzdanija... naime, i kad sve na parnoj lokomotivi procuri i propusti... ona ce i dalje biti u stanju maknuti vlak i maknuti sebe s pruge... dok elektra ili dizel pri prvoj proradi neke ozbiljnije zaštite ispadaju iz pogona...
Znam da ništa ne znam, ali znam da znam više od onih koji misle da nešto znaju.

#9 drstoka

drstoka
  • Članovi
  • 7,154 posts
  • Joined 25.09.2005.

Posted 12.02.2008. - 22:03

a kak bi bilo da dizeliziraju te parnjače - znam, hereza, ali ipak :D
mah, vjerojatno je jeftinije uzet novu dizelku :D
#1 truth hurts
#2 It's hard not to hate..

#10 trebor_tzv

trebor_tzv
  • Članovi
  • 870 posts
  • Joined 03.10.2005.

Posted 12.02.2008. - 22:17

a kak bi bilo da dizeliziraju te parnjače - znam, hereza, ali ipak :D
mah, vjerojatno je jeftinije uzet novu dizelku :D


fuj... ja volim dizele ali znam i da je neki biserko ugradio CAT motor u parnjacu
Znam da ništa ne znam, ali znam da znam više od onih koji misle da nešto znaju.

#11 Anton

Anton
  • Admin
  • 5,020 posts
  • Joined 31.01.2005.
  • LocationVinkovci

Posted 13.02.2008. - 00:02

Ekonomska isplativost parne lokomotive je mala obzirom na relativno malu korisnost i održavanje...


Korisnost se poništava zbog niske cijene energenta ( ugljen ), a održavanje je "komplicirano" samo u aspektu toga da mora više radnih sati oko nje biti na pripremi npr., pa dodatno osoblje ( ložač ) itd.
Jer realno gledano, dizel i elektre imaju samo jednu prednost - komfor.

Ne samo da je tiša nego je pouzdanija... naime, i kad sve na parnoj lokomotivi procuri i propusti... ona ce i dalje biti u stanju maknuti vlak i maknuti sebe s pruge... dok elektra ili dizel pri prvoj proradi neke ozbiljnije zaštite ispadaju iz pogona...


Eto, još jedna u nizu prednosti...

#12 trebor_tzv

trebor_tzv
  • Članovi
  • 870 posts
  • Joined 03.10.2005.

Posted 13.02.2008. - 19:05

Korisnost se poništava zbog niske cijene energenta ( ugljen ), a održavanje je "komplicirano" samo u aspektu toga da mora više radnih sati oko nje biti na pripremi npr., pa dodatno osoblje ( ložač ) itd.


Pa najveci dio cijene odrzavanja i jesu ljudi tj. radni sati! Parnjaca je nesto posebno na zeljeznici...poput nekih starih velikih dizela, a za razliku od bezlicnih elektri danasnjice... ove nekadasnje lokomotive su imale ono nesto posebno ali ne treba pretjerivati - bile su skupe i komplicirane i zeljeznica ih se rijesila.

Parnjaca ima "duha" i pouzdanosti, ali ne puno vise od toga...
Znam da ništa ne znam, ali znam da znam više od onih koji misle da nešto znaju.

#13 Toma

Toma
  • Administratori
  • 6,604 posts
  • Joined 26.03.2005.
  • LocationZagreb

Posted 13.02.2008. - 19:35

Gredelj će im ukupno isporučiti 8 lokomotiva= 6 komada 732 i dvije nove 642


Hvala na odlicnim fotkama!

Kaj znaci 'nove'? Ne radi se isto o ex-HZ lokomotivama?

pozdrav
toma

#14 Renato

Renato
  • Administratori
  • 6,008 posts
  • Joined 26.03.2005.
  • LocationDonja Bistra, Croatia

Posted 13.02.2008. - 20:13

Ja bih samo dodao da su fotke (unatoc tome sto su odlicne) ipak 2x vece nego sto bi trebale biti.
Trebore, mozes li ih smanjiti na 800x600?

#15 reiche06

reiche06
  • Članovi
  • 1,593 posts
  • Joined 18.05.2007.
  • LocationZagreb/Vinkovci

Posted 13.02.2008. - 22:26

Ako sam dobro razumio :?: netko danas koristi PARNJAČU u komercijalne potrebe:?: , tj multinacionalna korporacija nema para da kupi dizelku pa obnavlja parnjaču? Meni tu niš nije jasno.

35k4tq1.jpg
 


#16 Anton

Anton
  • Admin
  • 5,020 posts
  • Joined 31.01.2005.
  • LocationVinkovci

Posted 13.02.2008. - 22:47

Pa najveci dio cijene odrzavanja i jesu ljudi tj. radni sati! Parnjaca je nesto posebno na zeljeznici...poput nekih starih velikih dizela, a za razliku od bezlicnih elektri danasnjice... ove nekadasnje lokomotive su imale ono nesto posebno ali ne treba pretjerivati - bile su skupe i komplicirane i zeljeznica ih se rijesila.

Parnjaca ima "duha" i pouzdanosti, ali ne puno vise od toga...


Pa to sam i napisao, da je u biti najveći problem u osoblju.

A o razlozima zašto ih se željeznica riješila, na nekoj drugoj temi, no skupoća i kompliciranost sigurno nisu bili razlog, jer nisu bile komplicirane, a bome ni skupe.

#17 Anton

Anton
  • Admin
  • 5,020 posts
  • Joined 31.01.2005.
  • LocationVinkovci

Posted 13.02.2008. - 22:53

Ako sam dobro razumio :?: netko danas koristi PARNJAČU u komercijalne potrebe:?: , tj multinacionalna korporacija nema para da kupi dizelku pa obnavlja parnjaču? Meni tu niš nije jasno.


Pa zašto je to čudno?

Ljudi danas previše gledaju na sve moderno kao savršeno.Moderno u velikom broju slučajeva znači JEFTINO i KOMPLICIRANO.

Pogledajte stare Baat-ove.Je, bili su neudobni, jasno mi je.Ali gdje ćete vi još danas vidjeti pravo DRVO u vagonu?

Ovi današnji obnovljeni Bl i Bee imaju najjeftiniju plastiku na unutarnjim oplatama.

Današnjoj industriji je cilj da proizvede što jeftiniju robu.Željeznice su samo kap u moru ovoga što ja pričam.

Koliko automobila danas ima prave čelične kromirane branike ( nemojte pričati o sigurnosti, jer o tome ću vam pokazati rado preko PP neke stvari ).

Da se osvrnem na samu kompliciranost i nepouzdanost današnjih strojeva.

Šta mislite zašto krucijalne ljudske djelatnosti kao što je npr. vojska još uvijek imaju Morseovu abecedu kao rezervu?

Čak sam čuo da se u nekim sklopovima i dalje koriste elektronske cijevi ( a u dobu smo mikročipova ).

I tako dalje, i tako dalje...

#18 ErrAseR

ErrAseR
  • Članovi
  • 9,395 posts
  • Joined 22.04.2005.

Posted 17.02.2008. - 12:12

uuu trebore jesi ru... lijep .. stoji ti lokomotiva ko kravi vime.... :mrgreen:

trebo si samo reflektor ugasit nekom šiltericom.... :kul

#19 trebor_tzv

trebor_tzv
  • Članovi
  • 870 posts
  • Joined 03.10.2005.

Posted 22.02.2008. - 13:31

Onda bolje da ni ne kazem da su sve zarulje izgorile na lokomotivi kad sam ja dosao... al nisam ja kriv... ja sam zamo zamolio da pokrenu dinamo da vidim kak radi taj s parnm turbinom i ode mali u prekomjerni, proizveo previse napona i zarulje na tren radile ko blitz na foticu i sve ode u k.. :oops: ups... ugasi se!
Znam da ništa ne znam, ali znam da znam više od onih koji misle da nešto znaju.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users