Jump to content


Donacija

Opcije potpore stranici zeljeznice.net
Ako posjedujete kriptovalute, možete donirati i na adrese:

3P2r8a7BMvRiRppZXcQdYiGguhN4iHAWTA3 - WavesPlatform

0x630394fcfd4d4b5f6847dd071b0841c25a2bcad7 - Ethereum

1C1f1kP6uL9Bqxi1r8TA4FHGpJ7D2GMtmi - Bitcoin

Za viÜe informacija pogledajte iduŠu poveznicu: http://goo.gl/Elo84w

Photo

FAQ - Lokomotive


  • This topic is locked This topic is locked
16 replies to this topic

#1 drstoka

drstoka
  • ╚lanovi
  • 7,368 posts
  • Joined 25.09.2005.

Posted 07.10.2007. - 18:49

1° Vrste lokomotiva

Dizelske lokomotive
 

2044 http://www.zeljeznic...p=115506#115506 

2062 http://www.zeljeznic...p=115509#115509

2063 http://www.zeljeznic...p=115510#115510
2041 http://www.zeljeznic...p=115511#115511
2132 http://www.zeljeznic...p=115513#115513


Električne lokomotive

1141 http://www.zeljeznic...p=115515#115515

1142 http://www.zeljeznic...p=115516#115516

 

1241 http://www.zeljeznic...p=115517#115517


Lokomotive izvan upotrebe

 

2042 http://www.zeljeznic...p=115512#115512

2043 http://www.zeljeznic...p=115505#115505

2061 http://www.zeljeznic...p=115508#115508

2131 http://www.zeljeznic...p=115520#115520
2133 http://www.zeljeznic...p=115522#115522
2141 http://www.zeljeznic...p=115888#115888

1061 http://www.zeljeznic...p=115514#115514
1161 http://www.zeljeznic...p=115519#115519

Parnjače

 

http://www.zeljeznic...p=115523#115523

2° Linkovi



#2 drstoka

drstoka
  • ╚lanovi
  • 7,368 posts
  • Joined 25.09.2005.

Posted 08.10.2007. - 20:21

2043 Kramp

 

Lokomotiva 2043 001 u starom JŽ bojanju
2043001-1.jpg
Photo by: Zeus

Lokomotiva 2043 005 u standardnom plavom HŽ bojanju
2043005-1.jpg
Photo by: Zeus
 

Diesel-električne lokomotive serije 2043 tvrtka "General Motors" iz SAD-a gradila je od 1960. do 1966. godine kao seriju ( HŽ ) 2061. U rekonstrukciji izvedenoj 1991. godine u "Tvornici željezničkih vozila Gredelj" u Zagrebu izbačena su im dva vučna motora, po jedan iz svakog osovinskog postolja, a ugrađen je alternator za grijanje vlaka proizveden u tvrtki "Uljanik" u Puli, te su učinjene neke druge izmjene, tako da su te lokomotive dobile osovinsko opterećenje od 16.5 t/os i osovinski raspored (A1A)' (A1A)'. Na taj način postale su pogodne za vožnju na sporednim prugama i za vuču vlakova svih vrsta. Ove lokomotive imaju samo paralelnu vezu vučnih motora i dva šenta te postižu voznu brzinu od 124 km/h. Njihove vanjske dimenzije jednake su kao kod lokomotiva serije 2061, osim što im je prednji dio sanduka spušten. U inventarskom parku Hrvatskih željeznica nalazilo se 6 ovakvih lokomotiva. No kako su se u eksplotaciji pokazale kao loše, nisu dugo vozile. Bivša Hž Vuča vlakova d.o.o raspolagala je sa lokomotive ove serije (2043 0022043 004 i 2043 005),od kojih je samo jedna bila aktivna (2043 002). Lokomotive 2043 004 i 2043 005 nalazile su se u depou Varaždin. Preostale 3 lokomotive (2043 001, 2043 003 i 2043 006) su tokom 90-ih otpisane i prodane u NREC program.
Prvotni plan je bio napraviti prvu seriju od 10 lokomotiva. Međutim, kako se lokomotiva pokazala preslabom zbog greške u proračunima, nakon što se napravilo 6 lokomotiva odustalo se od daljnje rekonstrukcije.

Osovinski raspored : ( A1A)' ( A1A)'
Instalirana snaga :1950 KS (1373 kW)
Snaga lokomotive za vuču : 1800 KS (1267 kW) ( bez grijanja vlaka ) / 1500 KS (1056 kW) ( sa grijanjem vlaka )
Maksimalna brzina : 124 km/h
Duljina preko odbojnika : 18491 mm
Širina lokomotivskog sanduka : 2819 mm
Najveća visina od GRT : 4005 mm
Ukupna masa lokomotive : 100 t
Najveće osovinsko opterećenje : 16,5 t/os
Najveće opterećenje po dužnom metru : 5,35 t/m

 

Trenutno nema ni jedna aktivna lokomotiva,smještene su u krugu TŽV Gredelja, a daljnja sudbina im je najvjerovatnije kasacija.

Više podataka:
http://www.zeljeznic...tacija%20VV.pdf

Link na galeriju fotografija:
http://www.zeljeznic...ija-2043-kramp/

 

Tema:

http://www.zeljeznic...3-jz-646-kramp/


Edited by Vice, 08.04.2018. - 21:59.
Update


#3 drstoka

drstoka
  • ╚lanovi
  • 7,368 posts
  • Joined 25.09.2005.

Posted 08.10.2007. - 20:23

2044 Mala karavela (Đejms)

 

Stara JŽ shema bojanja

 

8YRrOFi.jpg

Photo by: Ante Klećina

Standardna HŽ shema bojanja:
2044012-4.jpg
Photo by : Zeus

Najnovija shema bojanja:
nKFMvr8.jpg

Photo by: Danijel Obradović

Diesel-električne lokomotive serije 2044 tvrtka "General Motors" iz SAD-a sagradila je 1981. godine. Lokomotive serije 2044 su šestoosovinske s pojedinačnim osovinskim pogonom i osovinski rasporedom ( A1A)' ( A1A)'. Namijenjene su isključivo za vuču putničkih vlakova, iako se koriste i za vuču teretnih vlakova. Osoivnsko opterećenje iznosi 16 t/os. Budući da su lokomotive serije 2044 namijenjene za vuču vlakova na prugama sa srednjim usponima, imaju zadovoljavajuće vučne karakteristike i u pogledu svih četiriju vučnih motora i u pogledu osovinskog rasporeda. Sve lokomotive ove serije opremljene su generatorima za električno grijanje vlaka proizvedenima u tvrtki CATO. Trofazni generator izmjenične struje napona 1100 V napaja električnom strujom ispravljače koji je ispravljaju u istosmjernu struju napona 1500 V, koja služi za grijanje vagona i za napajanje trošila u njima.(Napomena: Dio lokomotiva opremljen je pretvaračima, tako da se za grijanje vlaka dobije izmjenično stanje,1500 V, 50 Hz.) Građene su za najveću voznu brzinu od 124 km/h.


Osovinski raspored : ( A1A)' ( A1A)'
Instalirana snaga :2507 KS (1765 kW)
Snaga lokomotive za vuču :
 2330 KS (1640 kW) ( bez grijanja vlaka ) / 1823 KS (1283 kW) ( sa grijanjem vlaka )
Maksimalna brzina : 124 km/h
Duljina preko odbojnika : 16994 mm
Širina lokomotivskog sanduka : 2954 mm
Najveća visina od GRT : 4191 mm
Ukupna masa lokomotive : 100,2 t
Najveće osovinsko opterećenje 16 t/os
Najveće opterećenje po dužnom metru : 5,9 t/m

U inventarskom parku HŽ Vuče vlakova d.o.o. nalazilo se 30 lokomotiva serije 2044, od čega je 14 komada bilo raspoređeno u Jedinicu za vuču vlakova Varaždin i 16 komada u Jedinicu za vuču vlakova Osijek. Lokomotive su povremeno dolazile na ispomoć iz Varaždina u Osijek i obrnuto. Dvije lokomotive ove serije bile su dugo neaktivne, a to su 2044 009 i 2044 025 (nalaze se u krugu TŽV Gredelja). Za te dvije lokomotive daljnja sudbina je otpis i prodaja (NREC program).
 

Podjelom HŽ Vuče vlakova ove lokomotive pripale su HŽ Putničkom prijevozu, te su preraspoređene u četiri Regionalne jedinice HŽ Putničkog prijevoza - Varaždin, Vinkovci, Zagreb i Split. U međuvremenu su tri lokomotive prodane, i to 2044 003 i 2044 005 koje je kupila leasing  kuća Skinest Rail, a u najmu su PPD Transporta iz Zagreba., te 2044 010 koja je prodana Kosovskim željeznicama.

Uz njih je još nekoliko neaktivnih lokomotiva bilo ponuđeno na prodaju, ali zasad su i dalje u vlasništvu HŽ PP-a.

 

 

Više podataka:
http://www.zeljeznic...tacija%20VV.pdf

Link na galeriju fotografija:
http://www.zeljeznic...-mala-karavela/

 

Tema za raspravu:

http://www.zeljeznic...-mala-karavela/

 

Trenutno stanje lokomotiva 2044:

RJ HŽPP Varaždin

001 - ne vozi, istekla revizija, čeka u Zagreb GK
002 - ne vozi, istekla revizija, čeka u TSŽV Varaždin
004 - vozi
006 - ne vozi, istekla revizija, čeka u TSŽV Varaždin
007 - vozi
008 - vozi
012 - ne vozi, istekla revizija, čeka u TŽV Gredelj
016 - ne vozi, na SP u TŽV Gredelj
017 - vozi
020 - vozi

RJ HŽPP Vinkovci

 

011 - vozi
013 - vozi
014 - ne vozi, istekla revizija, čeka u TŽV Gredelj
015 - vozi
018 - ne vozi, na SP u TŽV Gredelj
019 - ne vozi, istekla revizija, čeka u TŽV Gredelj
021 - ne vozi, na SP u TŽV Gredelj
 

RJ HŽPP Zagreb

 

022 - ne vozi, istekla revizija, čeka u TSŽV Varaždin
023 - ne vozi, istekla revizija, čeka u TŽV Gredelj

024 - ne vozi, istekla revizija, čeka u TSŽV Zagreb RK
026 - vozi
027 - ne vozi, istekla revizija, čeka u TŽV Gredelj
028 - vozi
 

RJ HŽPP Split

 

029 - vozi
030 - vozi

 

popis by Zeus



#4 drstoka

drstoka
  • ╚lanovi
  • 7,368 posts
  • Joined 25.09.2005.

Posted 08.10.2007. - 20:25

2061 Kennedy

 

Lokomotiva 2061 024 (JŽ 661 001) koja je među prvim EMD lokomotivama došla na područje bivše Jugoslavije u izvornom zelenom bojanju (slikano neposredno pred kasaciju)
2TGKtwX.jpg
Photo by: Anton

Lokomotiva 2061 015 u standardnom plavom HŽ bojanju 
vcCrekk.jpg
Photo by: Zoran Crnko

Lokomotive serije 2061 koje su prometovale na HŽ-u izgradila je tvrtka General Motors - EMD u SAD-u. Nabavljane su u više navrata počevši od godine 1960. pa do 1972. Izvorna graditeljeva oznaka za te lokomotive jest G-16.
Lokomotive serije 2061 su dizelske lokomotive s električnim prijenosnikom sa šest osovina sa šest vučnih motora na svakoj osovini. Namijenjene su za vuču teretnih i putničkih vlakova. Građene su za najveću voznu brzinu od 114 i 124 km/h. U međuvremenu su im svima ugrađeni reduktori za brzinu od 124 km/h.
Lokomotive serije 2061 opremljene su dvotaktnim dizelskim motorom u izvedbi V sa šesnaest cilindara. Kut između cilindarskih osi iznosi 45 stupnjeva. Motori na tim lokomotivama označeni su oznakama 567 C i 567 E. To znači da motor ima cilindre čiji je volumen 567 prostornih cola. Slovo C pak znači treću a slovo E četvrtu preinaku. Ispiranje cilindara i njihovo prednabijanje se vrši pomoću rootsovog puhala koje lokomotivi daje karakterističan oštar zvuk. Za razliku od ostalih EMD lokomotiva, 2061 ima karakterističan visoki kraći kraj. U njemu je bio smješten parogenerator za grijanje putničkih vagona. Kako se prestao koristiti taj sustav grijanja vagona i prešlo se na električni, tako je taj prostor ostao prazan jer su parogeneratori izbačeni. Nažalost, pri izbacivanju parogeneratora nije se vodilo računa o ugradnji generatora za električno grijanje te time lokomotive zimi nisu mogle biti korištene za putničke vlakove a za vuču teretnih vlakova su za današnje pojmove relativno slabe. Ti razlozi uz smanjenje željezničkog prometa su doveli da su se te lokomotive sve manje koristile i postepeno se došlo do današnjeg stanja da više niti jedna lokomotiva ne vozi. Postojala je ideja temeljite rekonstrukcije tih lokomotiva, i iako dobro zamišljena, nažalost bila je vrlo loše izvedena, ali o tome više u sklopu lokomotive serije 2043.
U voznom parku HŽ je posjedovao 45 lokomotiva ove serije, no njihovom masovnom kasacijom i prodajom u NREC program vozni park ovih lokomotiva je pao na svega 2 lokomotive (2061 011 2061 015). Danas su i te dvije neaktivne, i najvjerovatnije će ih zadesit ista sudbina kao i ostale lokomotive te serije.

Osovinski raspored : C'o C'o
Instalirana snaga :1950 KS (1435 kW) ( JŽ podserija 000 ) ; 1975 KS (1454 kW) ( JŽ podserija 100 )
Snaga lokomotive za vuču : 1800 KS (1342 kW) ( JŽ podserija 000 ) ; 1826 KS (1352 kW) ( JŽ podserija 100 )
Maksimalna brzina : 124 km/h
Duljina preko odbojnika : 18491 mm
Širina lokomotivskog sanduka : 2819 mm
Najveća visina od GRT : 3906 mm
Ukupna masa lokomotive : 108 t ( JŽ podserija 000 ) / 112 t ( JŽ podserija 100 )
Najveće osovinsko opterećenje : 18 t/os ( JŽ podserija 000 ) / 18.6 t/os ( JŽ podserija 100 ) 
Najveće opterećenje po dužnom metru : 5.8 t/m ( JŽ podserija 000 ) / 6,1 t/m ( JŽ podserija 100 )

Više podataka:
http://www.zeljeznic...tacija%20VV.pdf

Link na galeriju fotografija:
http://www.zeljeznic...a-2061-kennedy/

 

Tema:

http://www.zeljeznic...jz-661-kennedy/
 


Edited by Vice, 09.04.2018. - 21:34.
Update


#5 drstoka

drstoka
  • ╚lanovi
  • 7,368 posts
  • Joined 25.09.2005.

Posted 08.10.2007. - 20:26

2062 Ličanka (Turner)

 

Lokomotiva 2062 0xx u starom JŽ bojanju
PA150069res.jpg
Photo by: seabral 

Lokomotiva osnovne podserije 2062 0xx u standardnom HŽ bojanju
2062056-1-1.jpg
Photo by: Zeus

Lokomotiva 2062 025 u najnovijoj shemi bojanja
IMG_0494_01_07_11_osijek-cepin.jpg
Photo by: mini cooper
 

Diesel-električne lokomotive serije 2062 u početku je gradila tvrtka "General Motors" u SAD-u, a poslije i u kooperaciji s tvornicom "Đuro Đaković" iz Slavonskog Broda.Nabavljane su u više navrata počevši od 1972.g pa sve do 1985.g.Lokomotive ove serije su identične lokomotivama serije 2061, samo što im je snaga veća.Izvorna graditeljeva oznaka je G 26 C.Ove lokomotive imaju šest osovina, pojedinačni osovinski pogom i osovinski raspored C'oC'o.Namijenjene su isključivo za vuču teških teretnih vlakova na prugama s manjim osovinskim opterećenjem.U današnje vrijeme rabe se i za vuču putničkih vlakova, jer su opremljene generatorom za električno grijanje vlakova tvrtke "Uljanik".Građene su za najveću voznu brzinu od 124 km/h.Opremljene su dvotaktnim dieselskim motorom V izvedbe sa šesnaest cilindara.Prijenosnik snage je električni, a sastoji se od istosmjernog glavnog generatora i šest istosmjernih elektrovučnih motora, od kojih po tri u svakome osovinskom postolju.Lokomotive serije 2062 imaju vrlo snažnu konstrukciju i u radu su vrlo pouzdane.Osovinski raspored : C'o C'o

Godine 2002. u TŽV-u Gredelj u Zagrebu počela je modernizacija 20 lokomotiva serije 2062 0xx koje na taj način postaju lokomotive podserije HŽ 2062-100 i nose oznake od 2062 101 do 2062 120. Njihove vučne značajke jednake su zanačajkama standardnih lokomotiva serije 2062 0xx jer su dizelski motor, kompresor i uređaj za grijanje vlaka ostali nepromijenjeni. No, ugrađeno je puno nove opreme. Zbog ugradbe dopunske opreme lokomotive podserije 2062 1xx jesu masivnije, pa im ukupna masa iznosi nešto više od 103 tone, ali su zadržale istu klasu osovinskoga opterećenja.
 

Sve lokomotive ove serije podjelom HŽ Vuče Vlakova pripale su HŽ Cargu.

HŽ Cargo d.o.o posjeduje 32 lokomotive serije 2062 0xx, od čega ih je 12 u voznom stanju i 20 lokomotiva podserije 2062 1xx.

Sudbina neaktivnih lokomotiva osnovne podserije je najvjerovatnije otpis i prodaja u NREC program.

Sredinom 2017. godine 5 lokomotiva podserije 1xx poslano je u TŽV Gredelj na VP, prilikom čega ce dobiti i novu shemu bojanja.

 

Lokomotiva 2062 1xx
DSC02727_24_10_08_ogulin_depo.jpg

Photo by: mini cooper

Nova shema bojanja

4Vux7B9.jpg

Photo by: Siniša Sinkec Abramović

 

Instalirana snaga :2231 KS (1571 kW)
Snaga lokomotive za vuču : 2029 KS (1428 kW) ( bez grijanja vlaka ) / 1464 KS (1031 kW) ( sa grijanjem vlaka )
Maksimalna brzina : 124 km/h
Duljina preko odbojnika : 17050 mm
Širina lokomotivskog sanduka : 2764 mm
Najveća visina od GRT : 4114 mm
Ukupna masa lokomotive : 103 t
Najveće osovinsko opterećenje : 17,3 t/os
Najveće opterećenje po dužnom metru : 6 t/m

Više podataka:
http://www.zeljeznic...tacija%20VV.pdf

Link na galeriju fotografija:
http://www.zeljeznic...a-2062-lieanka/

 

Tema:

http://www.zeljeznic...jz-664-lieanka/

Trenutno stanje lokomotiva serije 2062 i 2062.1:

001 - vozi - Vinkovci
008 - ne vozi - čeka u Vinkovcima
010 - ne vozi - čeka u TŽV Gredelj
014 - vozi - Knin
016 - ne vozi, istekla revizija - čeka u Vinkovcima
017 - vozi - Knin
018 - vozi - Knin
019 - vozi - Knin
024 - vozi - Knin
025 - vozi - Knin
026 - vozi - Knin
029 - ne vozi, istekla revizija - čeka u Vinkovcima
030 - ne vozi - čeka u TSŽV Zagreb RK
036 - vozi - Knin
038 - vozi - Koprivnica
042 - ne vozi, istekla revizija - čeka u TŽV Gredelj
049 - vozi - Osijek
051 - ne vozi - čeka u TSŽV Zagreb RK
055 - ne vozi, istekla revizija - čeka u TSŽV Varaždin
056 - vozi - Knin

101 - ne vozi, istekla revizija - čeka u TŽV Gredelj 
102 - ne vozi, istekla revizija - čeka u TSŽV Knin
103 - ne vozi, istekla revizija - čeka u TSŽV Knin
104 - ne vozi, istekla revizija - čeka u TSŽV Knin
105 - ne vozi - čeka u TSŽV Knin
106 - ne vozi, istekla revizija - čeka u TSŽV Knin
107 - ne vozi, istekla revizija - čeka u TSŽV Zagreb RK
108 - ne vozi, istekla revizija - čeka u TSŽV Knin
109 - ne vozi, istekla revizija - čeka u TSŽV Knin
110 - ne vozi - na SP u TŽV Gredelj
111 - ne vozi - na SP u TŽV Gredelj 
112 - ne vozi - na SP u TŽV Gredelj
113 - ne vozi - na SP u TŽV Gredelj
114 - vozi - Knin
115 - ne vozi, istekla revizija - čeka u TŽV Gredelj
116 - ne vozi, istekla revizija - čeka u TSŽV Knin
117 - ne vozi, istekla revizija - čeka u TSŽV Knin
118 - ne vozi, istekla revizija - čeka u TSŽV Zagreb RK
119 - vozi - Knin
120 - ne vozi, istekla revizija - čeka u TSŽV Knin

popis by Zeus


Edited by Zeus, 12.04.2018. - 06:16.
Update


#6 drstoka

drstoka
  • ╚lanovi
  • 7,368 posts
  • Joined 25.09.2005.

Posted 08.10.2007. - 20:27

2063 Karavela

 

 

Stara JŽ shema bojanja:

5RBZetb.jpg
Photo by: Facebook

HŽ shema bojanja:

9eqjzr4.jpg

Photo by : Ante Klećina

 

Najnovija shema bojanja, nakon podjele HŽ Vuče vlakova

 

Tgefa5v.jpg

Photo by : Siniša Sinkec Abramović

 

Diesel-električne lokomotive serije 2063 proizvela je 1972.g tvrtka "General Motors".Izvorna graditeljeva oznaka je G 26 CW.Ove lokomotive imaju šest osovina, pojedinačni osovinski pogon i osovinski raspored C'oC'o.Namijenjene su za vuču pretežito teretnih vlakova, no pošto je u njih ugrađen alternator za električno grijanje snage 375 kW ( proizveden u tvornici "Uljanik" u Puli ), također se rabe za vuču brih vlakova.Građene su za najveću voznu brzinu od 124 km/h.Opremljene su dvotaktnim dieselskim motorom V izvedbe sa šesnaest cilindara i turbokompresorom.Prijenosnik snage je električni, a sastoji se od istosmjernog glavnog generatora i pomoćnog generatora i šest istosmjernih elektrovučnih motora, od kojih po tri u svakome osovinskom postolju.

Osovinski raspored : C'oC'o
Instalirana snaga :3348 KS (2357 kW)
Snaga lokomotive za vuču : 3044 KS (2143 kW) ( bez grijanja vlaka ) / 2533 KS (1783 kW) ( sa grijanjem vlaka )
Maksimalna brzina : 124 km/h
Duljina preko odbojnika : 20700 mm
Širina lokomotivskog sanduka : 2819 mm
Najveća visina od GRT : 4106 mm
Ukupna masa lokomotive : 120,1 t
Najveće osovinsko opterećenje : 20,6 t/os
Najveće opterećenje po dužnom metru : 5,8 t/m

U inventarskom parku Hrvatskih željeznica svojevremeno nalazilo se 14 ovakvih lokomotiva.Lošim održavanjem došlo je do toga da je dio lokomotiva postao neaktivan, te su počele trunit po raznoraznim sporednim kolosjecima. Tada je uprava donijela odluku da se dio lokomotiva ove serije proda ( to su lokomotive 2063 002,2063 004,2063 005 i 2062 013). Navedene lokomotive su prodane u NREC program, te ih je TŽV Gredelj obnovio i one dan danas voze prugama u Saudijskoj Arabiji za privatnog operatera TSO. Lokomotive 2063 009,010,011 i 012 su u međuvremenu također prodane NREC-u, te su nakon popravka u TŽV Gredelju završile u Izraelu.

 

Sve lokomotive ove serije podjelom HŽ Vuče Vlakova pripale su HŽ Cargu. Danas HŽ Cargo raspolaže sa 6 lokomotiva ove serije, od čega su samo 2 aktivne (2063 003 i 2063 014). Ostale 4 lokomotive čekaju daljnu sudbinu. To su  2063 001 koja je u TSŽV Knin i 2063 0062063 007 i 2063 008 koje su u TSŽV Zagreb RK.

 

Više podataka:

http://www.zeljeznic...tacija%20VV.pdf

Link na galeriju fotografija:
http://www.zeljeznic...-2063-karavela/

 

Tema:

http://www.zeljeznic...z-663-karavela/



#7 drstoka

drstoka
  • ╚lanovi
  • 7,368 posts
  • Joined 25.09.2005.

Posted 08.10.2007. - 20:27

2041  Đuran

 

Lokomotiva 2041 u orginalnom starom JŽ bojanju

jCY1fCf.jpg
Photo by: Rolf Wiemann

Lokomotiva 2041 u standardnom HŽ bojanju
Picture026.jpg
Photo by: sali

zgradnja diesel-električnih lokomotiva serije 2041 počela je 1960. godine u kooperaciji tvornice "Đuro Đaković" i francuske tvornice "Brissonneau et Lotz".

Lokomotive te serije su četveroosovinske s pojedinačnim osovinskim pogonom i rasporedom osovina B'oB'o. Namijenjene su za vuču lakših teretnih i putničkih vlakova te za teško manevriranje. Građene su za najveću voznu brzinu od 80 km/h.

Lokomotive serije 2041 opremljene su četverotaktnim dieselskim motorom V izvedbe sa 12 cilindara i turbokompresorom. Prijenosnik snage je električni i sastoji se od istosmjernog glavnog generatora s neovisnom uzbudom kompenzacijskoga tipa i serijskih namotaja, koji služe za puštanje diesel motora u rad, te od četiriju istosmjernih elektrovučnih motora sa serijskom uzbudom i prisilnom ventilacijom.U svakom okretnom postolju smještena su po dva elektrovučna motora. Hrvatske željeznice su iz bivšeg JŽ-a nasljedile 34 lokomotive ove serije.S vremenom je veliki dio ovih lokomotiva postao neaktivan (dio kasiram, nešto je prodano, a nekima se gubi svaki trag ).

Negdje početkom 2009. godine odlučeno je da se modernizira 5 lokomotiva osnovn serije 0xx i tako je nastala podserija 1xx.

Od izvorne lokomotive je sačuvan temeljni okvir i okretna postolja dok su svi ostali dijelovi i sustavi potpuno novi ili značajno modificirani. Na lokomotivu je ugrađen novi dizelski motor CAT3805B s certifikacijom prema UIC623 normi. Potpuno novi sustav elektroničkog upravljanja temelji se na računalu GLC800, a u sebi ujedinjava sve funkcije upravljanja glavnim i pomoćnim pogonom, upravljanje dizelskim motorom i sve zaštite svakog od lokomotivskih sustava.
Primarna namjena lokomotive je teška manevra i vuča lakših teretnih vlakova, a osovinski pritisak od 16,5 tona osigurava mogućnost primjene i na sporednim i industrijskim kolosijecima.

Više informacija o lokomotivi 2041 1xx:
http://tzv-gredelj.b...e/de-2-041.html

Lokomotiva 2041 1xx
DSCF2916.jpg
Photo by: Zeus

Danas HŽ Cargo d.o.o. raspolaže sa 7  lokomotiva podserije  0xx 
(od kojih je samo jedna aktivna) 10 moderniziranih lokomotiva podserije 1xx. (2041 101 do 2041 110).

 

Osnovni podaci o lokomotivi 2041 0xx :

Osovinski raspored : B'o B'o
Instalirana snaga :825 KS (607 kW)
Snaga lokomotive za vuču : 680 KS (500 kW) 
Maksimalna brzina : 80 km/h
Duljina preko odbojnika : 14740 mm
Širina lokomotivskog sanduka : 2940 mm
Najveća visina od GRT : 4005 mm
Ukupna masa lokomotive : 67 t
Najveće osovinsko opterećenje : 16 t/os
Najveće opterećenje po dužnom metru : 4,5 t/m

Osnovni podaci o lokomotivi 2041 1xx :

Osovinski raspored : B'o B'o
Instalirana snaga :862 KS (607 kW)
Snaga lokomotive za vuču : 710 KS (500 kW) 
Maksimalna brzina : 80 km/h
Duljina preko odbojnika : 14740 mm
Širina lokomotivskog sanduka : 2940 mm
Najveća visina od GRT : 4005 mm
Ukupna masa lokomotive : 67 t
Najveće osovinsko opterećenje : 16 t/os
Najveće opterećenje po dužnom metru : 4,5 t/m

Više podataka:
http://www.zeljeznic...tacija%20VV.pdf

Link na galeriju fotografija:
http://www.zeljeznic...ja-2041-dhuran/

 

Tema:

http://www.zeljeznic...-jz-642-dhuran/


Edited by Zeus, 13.04.2018. - 14:04.
Update


#8 drstoka

drstoka
  • ╚lanovi
  • 7,368 posts
  • Joined 25.09.2005.

Posted 08.10.2007. - 20:27

2042 Đuran

 

Lokomotiva 2042 u prvotnom HŽ bojanju

hz2042001zc.jpg
Photo by: Karavela

Lokomotiva 2042 standardnom HŽ bojanju
2042002.jpg
Photo by: Zeus

Izgradnja diesel-električnih lokomotiva serije 2042 počela je sredinom 1967. godine u kooperaciji tvornice "Đuro Đaković" i francuske tvornice "Brissonneau et Lotz". Po konstrukciji, te lokomotive se ne razlikuju od diesel-električnih lokomotiva serije 2041, osim što je u njih ugrađen dieselski motor jači za 100 KS. Ugradnjom jačeg motora lokomotive su promijenile vučnu značajku. Lokomotive serije 2042 su četveroosovinske s pojedinačnim osovinskim pogonom i osovinskim rasporedom B'oB'o. namijenjene su za vuču lakših teretnih vlakova i za teško manevriranje. Građene su za najveću voznu brzinu od 80 km/h. Opremljene su motorom od dvanaest cilindara u V rasporedu po kutem od 60° sa turbokompresorom. Prijenosnik snage je električni i sastoji se od istosmjernog glavnog generatora sa nezavisnom uzbudom kompenzacijskog tipa i serijskih namotaja, koji služe za pokretanje dieselskog motora, te od četiriju elektrovučnih motora sa serijskom uzbudom i prisilnom ventilacijom. U svakome okretnom postolju smještena su po dva vučna motora.

Lokomotiva 2042 101 nastala je rekonstrukcijom lokomotive serije 2041 (prototip), a u njih je ugrađen dieselski motor Pielstick sa osam cilindara u V rasporedu i turbokompresorom, snage 1020 KS.


Lokomotiva 2042 101 u "papagaj" bojanju
P3290046.jpg
Photo by: 2041024

Lokomotiva 2042 101 ima nadimak Papagaj zbog zanimljivog pristupa bojanju lokomotive. Ista je nastala preradom koja baš i nije izvedena uspješno te je ova lokomotiva slaba i u eksploataciji dosta nepouzdana.
Hž Vuča vlakova d.o.o. posjeduje 4 lokomotive ove serije (2042 001,2042 002 ,2042 003 2042 101) a od toga su aktivne samo 2042 002 2042 101.

 

Podjelom HŽ Vuče vlakova i ove lokomotive su pripale HŽ Cargu, tj ono što je od njih ostalo, jer trenutno ni jedna nije aktivna.

Osovinski raspored : B'o B'o
Instalirana snaga :925 / 1020 KS (650 / 718 kW)
Snaga lokomotive za vuču : 659 / 816 KS (464 / 574 kW) 
Maksimalna brzina : 80 km/h
Duljina preko odbojnika : 14740 mm
Širina lokomotivskog sanduka : 2940 mm
Najveća visina od GRT : 4005 mm
Ukupna masa lokomotive : 67,2 / 74 t
Najveće osovinsko opterećenje : 16,8 / 18,6 t/os
Najveće opterećenje po dužnom metru : 4,57 / 5,03 t/m

Više podataka:
http://www.zeljeznic...tacija%20VV.pdf

Link na galeriju fotografija:
http://www.zeljeznic...ja-2042-dhuran/

 

Tema:

http://www.zeljeznic...-jz-643-dhuran/


Edited by Vice, 09.04.2018. - 21:47.
Update


#9 drstoka

drstoka
  • ╚lanovi
  • 7,368 posts
  • Joined 25.09.2005.

Posted 08.10.2007. - 20:28

2132  Jenbach

Diesel-hidraulične lokomotive serije 2132 sagradila je tvornica Đuro Đaković po licenci austrijske tvrtke "Jenbach" u razdoblju od 1969. do 1970. Namijenjene su za lako manevriranje i za rad na industrijskim kolosijecima. Imaju ugrađen dvotaktni diesel motor Jenbach JW 600 sa dvanaest cilindara u V rasporedu, ukupne snage 600 KS, hidraulični prijenosnik snage Voith L26 St/v, međuprijenosnik Voith N6 600/2 i osovinski prijenosnik Voith A30SK, a osovinski raspored je C.

Godine 1971,1972,1983. i 1996. lokomotive serije 2132 doživjele su izvjesnu doradbu radi poboljšavanja radnih uvjeta. Na taj način nastale su podserije 2132 000, 2132 100 i 2132 200. Lokomotive podserije 2132 000 zadržale su stare performanse. Lokomotive podserije 2132 100 nastale su preradbom lokomotiva serije 2131 jer su dobile novi hidraulični prijenosnik i
novi dizelski motor. Lokomotive podserije 2132 200 proizašle su preradbom lokomotiva serije 2131 također ugradbom novoga hidrauličnog prijenosnika i novoga dizelskog motora.
Preradba se dakle sastojala od zamjene hidrauličnoga prijenosnika i dizelskoga motora. Ugrađen je novi hidraulični dvostupanjski reverzibilni prijenosnik snage Voith L 3r4U2 s mogućnošću kočenja, koji je zamijenio Voith L 24, i meduprijenosnik NG 600. Ugrađen je i novi četverotaktni dizelski motor Pielstick 6PA4V 184 VG, koji je zamijenio dizelski motor Jenbach JW 600.
Podserija 2132 100 i podserija 2132 200 imaju jednaku masu, jednaku snagu, jednaki prijenosnik i jednaku vučnu karakteristiku.

Negdje oko 2004. godine Uprava HŽ-a odlučila je modernizirati 10 lokomotive serije 2132, te ih pretvoriti u novu podseriju 2132 300. (s vremenom se broj moderniziranih lokomotiva ove serije penjao na 15, pa na 20 da bi ih na kraju bilo napravljeno 30 komada, u periodu od 2004. pa do 2010.) Cilj modernizacije bila je remotorizacija lokomotive ugradnjom Caterpillar 3412 E motora nazivne snage 478 kW pri 1500 o/min.

Više informacija o podseriji 3xx:
http://www.zeljeznic...la/2132_300.pdf
http://tzv-gredelj.b...nts/download/49
 

U inventarskom parku Hrvatskih željeznica nalazi se 80 lokomotive serije 2132.
Od tog 36 lokomotiva 0xx6 lokomotiva 1xx, 7 lokomotive 2xx i 30 lokomotiva 3xx.
Broj aktivnih lokomotiva ove serije nije moguće točno utvrditi. Jedan dio je neaktivan, dio svakodnevno vozi, a ostatak je po raznim popravcima, pogotovo starije podserije (0xx,1xx i 2xx)
 

 

Lokomotiva 2132 0xx
HZ_2132_025_Crnomerec_050810_04_TB.jpg
Photo by: Toma


Lokomotiva 2132 1xx
2132101.jpg
Photo by : Zeus

Lokomotiva 2132 2xx
DSC05135.jpg
Photo by: M-1142

Osnovni podaci za lokomotive 2132 000,100200
Osovinski raspored : C
Instalirana snaga :
-Motor JW 600 : 600 KS (441 kW)
-Snaga lokomotive za vuču : 545 KS (401 kW) 
-Motor Pielstick 6PA4V 184 VG : 600 KS (441 kW)
-Snaga lokomotive za vuču : 540 KS (397 kW) 
Maksimalna brzina : 30 / 60 km/h
Duljina preko odbojnika : 10500 mm
Širina lokomotivskog sanduka : 3020 mm
Najveća visina od GRT : 3440 mm
Ukupna masa lokomotive : 44 t
Najveće osovinsko opterećenje : 14,7 t/os
Najveće opterećenje po dužnom metru : 4,2 t/m

Lokomotiva 2132 3xx
iFM16FK.jpg
Photo by:Marco Van Uden

 

 

Podjelom HŽ Vuče vlakova 10 lokomotiva serije 2132 (321-330) pripalo je  HŽ Putničkom prijevozu, dok su ostale lokomotive pripale HŽ Cargu.


Više podataka:
http://www.zeljeznic...tacija%20VV.pdf

Link na galeriju fotografija:
http://www.zeljeznic...ja-2132-jenbah/

 

Tema:

http://www.zeljeznic...jz-732-jenbach/


Edited by Zeus, 12.04.2018. - 06:35.
Update


#10 drstoka

drstoka
  • ╚lanovi
  • 7,368 posts
  • Joined 25.09.2005.

Posted 08.10.2007. - 20:28

1061 Žutka

 

Električne lokomotive serije 1061 su lokomotive za istosmjerni sustav napona 3000 V. Nabavljene su u razdoblju od 1960. do 1969. od tvrtke "OMFP Ansaldo" iz Italije.Služe pretežito za vuču teških vlakova na pruzi Rijeka - Zagreb.Budući da im je namjena univerzalna, te lokomotive vuku i putničke i teretne vlakove, a maksimalna brzina im je 120 km/h.Raspolaže sa 6 vučnih motora pojedinačne snage 440 kW, koji su smješteni u 3 osovinska postolja sa osovinskim rasporedom B'oB'oB'o.
Lokomotive su izrađene u dvije podserije, osnovnu 0xx i podseriju 1xx. Inventarski park Hrvbatskih željeznica svojevremeno je raspolagao sa 30 lokomotiva ove serije koje su bile raspoređene u Jedinicu za vuču vlakova Rijeka. Dio lokomotiva je s vremenom postao neaktivan, pri tome su neke od njih kasirane, a neke i prodane. Danas HŽ Vuča vlakova d.o.o. raspolaže sa 10 aktivnih lokomotiva ove serije.

Unatoč sadašnjem bojanju, lokomotiva još uvijek ima nadimak žutka iz razloga jer je prije bila obojana u žutu boju sa zelenim detaljima (slika ispod)

 

Sredinom 2013. godine lokomotive ove serije su povučene iz prometa zbog promjene naponskog nivoa na riječkoj pruzi.

Sve lokomotive se i dalje nalaze na području riječke ložionice i čekaju daljnju sudbinu.

1061-102_zuta.jpg
Photo by: nepoznat autor

Lokomotiva 1061 0xx
P8080190.jpg
Photo by: Thommo

Sredinom 90-ih godina 3 lokomotive osnovne serije (1061 005,1061 007 i 1061 016) su moficirane u Končaru (Končar električne lokomotive). U toj modifikaciji su dobile nove upravljačnice koje se izgledom komandnog pulta i vanjskim oblikom bitno razilikuju od ostalih lokomotiva iz osnovne podserije, što se vidi na slici ispod. Lokomotiva 1061 007 je 07.04.2011. stradala u nesreći kod Skrada (nalet na odron potpornog zida na ulazu u tunel Kupjak), pri čemu je poginuo strojovođa. Lokomotiva je teško uništena, i daljnja sudbina joj je vjerovatno kasacija.

Lokomotiva 1061 005
img9736.jpg
Photo by: leteči vlak


Lokomotiva 1061 1xx
2010-08-19_Matulji_p7.jpgPhoto by: Thommo

Napon napajanja : = 3 kV 
Osovinski raspored : B'oB'oB'o
Trajna snaga za vuču :2640 kW (3478 KS)
Maksimalna brzina : 120 km/h
Duljina preko odbojnika : 18400 mm
Širina lokomotivskog sanduka : 3000 mm
Najveća visina od GRT : 4650 mm
Ukupna masa lokomotive : 108 t
Najveće osovinsko opterećenje : 18 t/os
Najveće opterećenje po dužnom metru : 5,76 t/m

Više podataka:
http://www.zeljeznic...tacija%20VV.pdf

 

Tema za raspravu:

http://www.zeljeznic...1-jz-362-zutka/


Edited by Vice, 08.04.2018. - 20:26.
Update


#11 drstoka

drstoka
  • ╚lanovi
  • 7,368 posts
  • Joined 25.09.2005.

Posted 08.10.2007. - 20:29

1141  ASEA

 

Električne lokomotive serije 1141 gradila je ujedinjena tvrtka "Traktion-Union" koje su činile švedska "ASEA", švicarski "Secheron" i austrijski "Elin-Union".Sklopove je montirala austrijska tvrtka "Simmering-Graz Pauker".Poslije je je po licenci "ASEA", izgradju preuzela hrvatska tvrtka "Rade Končar" gdje su kasnije proizvedene mnogobrojne preinake.Lokomotive su diodne, četveroosovinske s pojedinačnim osovinskim pogonom, a namijenjene su za vuču putničkih i teretnih vlakova pri čemu im je maksimalna brzina 120 km/h i 140 km/h.Konstruirane su za rad s jednofaznom strujom nazivnoga napona 25 kV i frekvencije 50 Hz, imaju dvije upravljačnice označene slovima A i B. Lokomotive se proizvedene u nekoliko podserija. U numeraciji HŽ-a to su podserije 0xx1xx, 2xx i modernizirana podserija 3xx (tiristorizirane lokomotive). U aktivnom inventarskom parku HŽ Vuča vlakova d.o.o. posjeduje 17 lokomotiva podserije 0xx7 lokomotiva podserije 1xx17 lokomotiva podserije 2xx i 26 lokomotiva podserije 3xx. Ukupno 67 lokomotiva. Također, unutra podserije 3xx postoje pojedine razlike, pri čemu je lokomotiva 1141 301 prototip na kojoj je napravljena modernizacija te ugrađeno tiristorsko upravljanje. Drugu generaciju moderniziranih lokomotiva ove podserije čine lokomotive 1141 376 do 1141 390. I treća, najnovija generacija moderniziranih ASEA su lokomotive 1141 302 do 1141 311.

 

Podjelom HŽ Vuče vlakova ove lokomotive su podjeljenje između HŽ Carga (pripale si im podserije 0xx1xx 2xx) i HŽ Putničkog prijevoza ( pripale su im lokomotive podserije 3xx.)

Lokomotive serije 1141 su u vremenu JŽ-a bile u crvenom bojanju, kao na slici ispod, a s vremenom kako su odlazile na revizije dobivale su novu plavo-sivu shemu bojanja, što se vidi na donjim slikama .

 

zkYKXJU.jpg
Photo by: Anton Papić

Lokomotive podserije 0xx.

DSC03362.jpg
Photo by: ZlayoZg

 

U 2017. godini 7 lokomotiva HŽ Carga (podserija 0xx i 2xx) je otišlo na VP(SP) u Končar (KEV).

Nakon popravka izašle su u novoj shemi bojanja.Lokomotive 1141 001 i 015 su bile na SP, a lokomotive 1141 025,029,202,213 i 221

 su bile na VP.

 

WNnhEgC.jpg

Photo by: Josip Petrlić

 

Napon napajanja : ~ 25 kV / 50Hz
Osovinski raspored : B'o B'o
Trajna snaga za vuču :3860 kW (5481 KS)
Jednosatna snaga : 4080 kW (5793 KS)
Trajna vučna sila: 176 kN
Maksimalna brzina : 120 km/h
Duljina preko odbojnika : 15470 mm
Širina lokomotivskog sanduka : 3100 mm
Najveća visina od GRT : 4650 mm
Ukupna masa lokomotive : 78 t
Najveće osovinsko opterećenje : 19,5 t/os
Najveće opterećenje po dužnom metru : 5,03 t/m

Lokomotive podserije 1xx.

Ploe-4.jpg
Photo by: Zeus

Napon napajanja : ~ 25 kV / 50Hz
Osovinski raspored : B'o B'o
Trajna snaga za vuču :3860 kW (5481 KS)
Jednosatna snaga : 4080 kW (5793 KS)
Trajna vučna sila: 176 kN
Maksimalna brzina : 120 km/h
Duljina preko odbojnika : 15470 mm
Širina lokomotivskog sanduka : 3100 mm
Najveća visina od GRT : 4650 mm
Ukupna masa lokomotive : 81 t
Najveće osovinsko opterećenje : 20,25 t/os
Najveće opterećenje po dužnom metru : 5,22 t/m
Lokomotive ove podserije posjeduju i elektrodinamičku kočnicu (nominalne snage 1740 kW / 2470 KS), daljinsko upravljanje (koje se nikad nije koristilo, a i pitanje je da li je kod svih lokomotiva ispravno) i uređaj za podmazivanje vijenca kotača.

Lokomotive podserije 2xx.

1141209.jpg
Photo by: ivog

Napon napajanja : ~ 25 kV / 50Hz
Osovinski raspored : B'o B'o
Trajna snaga za vuču :3860 kW (5481 KS)
Jednosatna snaga : 4080 kW (5793 KS)
Trajna vučna sila: 148 kN
Maksimalna brzina : 140 km/h
Duljina preko odbojnika : 15470 mm
Širina lokomotivskog sanduka : 3100 mm
Najveća visina od GRT : 4650 mm
Ukupna masa lokomotive : 82 t
Najveće osovinsko opterećenje : 20,5 t/os
Najveće opterećenje po dužnom metru : 5,29 t/m
Lokomotive ove podserije posjeduju daljinsko upravljanje (koje se nikad nije koristilo, a i pitanje je da li je kod svih lokomotiva ispravno) i uređaj za podmazivanje vijenca kotača.

Lokomotive podserije 3xx.

 

Podjelom HŽ Vuče vlakova ova podserija pripala je HŽ Putničkom prijevozu.

Prva tiristorizirana lokomotiva (prototip) nastala je od lokomotive 1141-039 (ex 441-082) i dobila broj 1143-001 (kasnije renumerirana u 1141-301).

Prva generacija tiristoriziranih ASEA

Nastale su modernizacijom i tiristorizacijom lokomotiva podserije 1141-2xx odnosno bivših lokomotiva 441-7xx za brzinu do 140km/h

 

441-715 HŽ 1141-205 HŽ 1141-376

441-721 HŽ 1141-211 HŽ 1141-377 SP u TSŽV

441-722 HŽ 1141-212 HŽ 1141-378

441-726 HŽ 1141-216 HŽ 1141-379

441-730 HŽ 1141-220 HŽ 1141-380

441-735 HŽ 1141-225 HŽ 1141-381

441-737 HŽ 1141-227 HŽ 1141-382 SP u TSŽV

441-738 HŽ 1141-228 HŽ 1141-383

441-716 HŽ 1141-206 HŽ 1141-384 SP u TSŽV

441-741 HŽ 1141-231 HŽ 1141-385 SP u Končar EV u prometu od 12.4.2018.

441-742 HŽ 1141-232 HŽ 1141-386 SP u Končar EV

441-744 HŽ 1141-234 HŽ 1141-387

441-734 HŽ 1141-224 HŽ 1141-388 SP u Končar EV

441-739 HŽ 1141-229 HŽ 1141-389 SP u Končar EV

441-714 HŽ 1141-204 HŽ 1141-390 SP u Končar EV

 

 

thtPClZ.jpg
Photo by: Ivan Crnkoci

 

U 2017.godini 5 lokomotiva iz prve generacije tiristoriziranih (385, 386, 388÷390) otišlo je na SP u Končar (KEV), a 3 lokomotive na SP u TSŽV (377, 379, 384) Prva od njih 1141 385 je krajem ožujka 2018. je izašla sa popravka u novom bojanju.

 

1141-385 u prometu od 12.4.2018.

 

j2YvEOD.jpg

Photo by: Portos

 

Druga generacija tiristoriziranih ASEA:

Nastale su modernizacijom i tiristorizacijom lokomotiva podserije 1141-0xx i 1xx odnosno bivših lokomotiva 441-0xx  i 441-4xx za brzinu do 120km/h.

 

441-425 HŽ 1141-101 HŽ 1141-302

441-111 HŽ 1141-049 HŽ 1141-303 bivša lok. ŽTO SA

441-050 HŽ 1141-050 HŽ 1141-304 bivša lok. ŽTO SA

441-409 HŽ 1141-112 HŽ 1141-305 bivša lok. ŽTO SA

441-072 HŽ 1141-035 HŽ 1141-306

441-119 HŽ 1141-051 HŽ 1141-307 bivša lok. ŽTO SA

441-428 HŽ 1141-104 HŽ 1141-308

441-025 HŽ 1141-013 HŽ 1141-309

441-427 HŽ 1141-103 HŽ 1141-310

441-080 HŽ 1141-037 HŽ 1141-311

 

1221zdz.jpg
Photo by: Vedi

Napon napajanja : ~ 25 kV / 50Hz
Osovinski raspored : B'o B'o
Trajna snaga za vuču :3860 kW (5481 KS)
Jednosatna snaga : 4080 kW (5793 KS)
Trajna vučna sila: 176 kN
Maksimalna brzina : 120 km/h (140 km/h)
Duljina preko odbojnika : 15470 mm
Širina lokomotivskog sanduka : 3100 mm
Najveća visina od GRT : 4650 mm
Ukupna masa lokomotive : 80 t
Najveće osovinsko opterećenje : 20 t/os
Najveće opterećenje po dužnom metru : 5,17 t/m
Lokomotive ove podserije posjeduju i elektrodinamičku kočnicu, daljinsko upravljanje i uređaj za podmazivanje vijenca kotača.

Više podataka:
http://www.zeljeznic...tacija%20VV.pdf

Link na galeriju fotografija:
http://www.zeljeznic...fija-1141-asea/

 

Tema za raspravu:

http://www.zeljeznic...41-jz-441-asea/


Edited by Portos, 13.04.2018. - 14:14.
Update


#12 drstoka

drstoka
  • ╚lanovi
  • 7,368 posts
  • Joined 25.09.2005.

Posted 08.10.2007. - 20:29

1142 Brena

P7069819res.jpg
Photo by: Nikola-Zabok

Električne tiristorske lokomotive serije 1142 gradila ja tvornica "Rade Končar" u Zagrebu od 1981. do 1989. To su četveroosovinske lokomotive s pojedinačnim osovinskim pogonom, snage 4400 kW za napon napajanja 25 kV frekvencije 50 Hz.Namijenjene su za vuču brzih putničkih vlakova maksimalne brzine do 160 km/h, te za vuču teretnih vlakova.U inventarskom parku Hrvatskih željeznica nalazlio se 16 lokokomotiva serije 1142, no kod Ivankova u kolovozu 1995. godine lokomotiva 1142 002 je naletila na minu na pruzi te se zapalila i do kraja izgorila. Sada HŽ Vuča vlakova d.o.o. raspolaže sa 15 aktivnih lokomotiva ove serije.

 

Podjelom HŽ Vuče vlakova ove lokomotive pripale su HŽ Putničkom prijevozu.

 

Tijekom 2017. godine 3 lokomotive (007,008 i 009) su poslane na VP U Končar (KEV). Po izlasku s VP i djelomične modernizacije dobile su novu shemu bojanja. 

 

iSvlt7U.jpg

Photo by: Rolf Wiemann

Napon napajanja : ~ 25 kV / 50Hz
Osovinski raspored : B'o B'o
Trajna snaga za vuču :4400 kW (6274 KS)
Maksimalna brzina : 160 km/h
Duljina preko odbojnika : 15860 mm
Širina lokomotivskog sanduka : 3100 mm
Najveća visina od GRT : 4630 mm
Ukupna masa lokomotive : 82 t
Najveće osovinsko opterećenje : 20,5 t/os
Najveće opterećenje po dužnom metru : 5,17 t/m

Treba napomenuti da je ova serija lokomotiva projektirana, rađena u potpunosti u RH ( tadašnjoj SFRJ ).

Više podataka:
http://www.zeljeznic...tacija%20VV.pdf

Link na galeriju fotografija :
http://www.zeljeznic...ija-1142-brena/

 

Tema za raspravu:

http://www.zeljeznic...2-jz-442-brena/


Edited by Vice, 08.04.2018. - 20:16.
Update


#13 drstoka

drstoka
  • ╚lanovi
  • 7,368 posts
  • Joined 25.09.2005.

Posted 08.10.2007. - 20:30

1241 Helga

 

Lokomotive serije 1241 koje su prometovale u HŽ-u su bile unajmljene od strane tvrtke "Displok" za 1700€ po danu. Lokomotive su rađene u tvornici Siemens. Lokomotive serije 1241 su višesistemske lokomotive sa po četri osovine i vučnim motorom na svakoj. Unajmljene su za "izvlačenje" teških teretnih vlakova iz Rijeke/Bakra na brdskoj pruzi prema Moravicama. Lokomotiva ima enormnu trajnu snagu od 6000kW za istosmjernu struju napona 3kV te 6400 kW za jednofaznu struju napona 15 kV 25kV, mnogi će reć da zbog male mase nemože postići toliku trajnu snagu, ali zbog kompjuterskog kontoliranja adhezije donekle je dostiže. Lokomotive rade pod istosmjernom strujom napona 1,5kV (4500 kW) 3kV te pod jednofaznom strujom napona 15 kV frekvencije 16,7 Hz te 25 kV frekvencije 50Hz. HŽ je unajmio 2 lokomotive serije 1241.

 

PC090117-1.jpg

Tvornički naziv : Siemens ES 64 F4
Napon napajanja : ~ 15 kV / 16,7 Hz i 25 kV / 50Hz ;= 1,5 kV i 3 kV
Osovinski raspored : B'o B'o
Trajna snaga za vuču :6400 kW (u izmjeničnim sustavima); 6000 kW pri =3kV i 4200 kW pri = 1,5 kV
Trajna vučna sila: 270 kN
Maksimalna brzina : 140 km/h
Duljina preko odbojnika : 19580 mm
Širina lokomotivskog sanduka : 3000 mm
Najveća visina od GRT : 4245 mm
Ukupna masa lokomotive : 87 t
Najveće osovinsko opterećenje : 21,75 t/os
Najveće opterećenje po dužnom metru : 4,44 t/m

Više informacija:
http://www.zeljeznic...ila/displok.pdf

 

 

Tema:

http://www.zeljeznic...siemens-es64f4/
 



#14 drstoka

drstoka
  • ╚lanovi
  • 7,368 posts
  • Joined 25.09.2005.

Posted 08.10.2007. - 20:31

1161 Samanta

 

Lokomotive serije 1161 su prometovale na HŽ-u do kraja 90-ih godina. Zamišljene su kao lokomotive za izmjenični napon ~ 25 kV/50 Hz na novo reeleektrificiranoj pruzi prema Rijeci za vuču teretnih vlakova. Lokomotive serije 1161 su šetosovinske lokomotive sa 6 vučnih motora,na svakoj osovini po jedan. Nastale su pretvorbom lokomotive serije 1061 za istosmjerni napon napajanja 3 kV. Rekonstrukcija je izvedena tako da su postojeća okretna postolja zadržana, a vučni motori dorađeni za rad s izmjeničnom strujom. Zadržan je okvir sanduka, a sanduk je konstrukcijski nov. U strojarnici je
ugrađena identična ili slična oprema kakva se rabi na lokomotivama serije 1141. Rađene su za vuču teretnih i putničkih vlakova na novo reeleektrificiranoj pruzi za Rijeku za maksimalnu brzinu od 120 km/h. HŽ je posjedovao 2 lokomotive serije 1161, 1161 001 (ex 362 106) i 1161 002 (ex 362 003).
Rekonstrukciju 1988. godine je izvršio TŽV Gredelj.

 

Ove dvije lokomotive su povučene iz prometa 1999. godine, te su poslije nekolko godina i kasirane.

1161 001
AtUlacB.jpg
Photo by: Toma Bačić

1161 002
fpsAFwk.jpg
Photo by: Dragutin Staničić

Napon napajanja : ~ 25 kV / 50Hz
Osovinski raspored : B'oB'oB'o 
Trajna snaga za vuču :3869 kW (5494 KS)
Jednosatna snaga : 4386 kW (6228 KS)
Trajna vučna sila: 239 kN
Maksimalna brzina : 120 km/h
Duljina preko odbojnika : 19440 mm
Širina lokomotivskog sanduka : 3000 mm
Najveća visina od GRT : 4650 mm
Ukupna masa lokomotive : 129 t
Najveće osovinsko opterećenje : 21,5 t/os
Najveće opterećenje po dužnom metru : 6,6 t/m

Više podataka:
http://www.zeljeznic...tacija%20VV.pdf

 

Tema za raspravu:

http://www.zeljeznic...h-1161-samanta/



#15 drstoka

drstoka
  • ╚lanovi
  • 7,368 posts
  • Joined 25.09.2005.

Posted 08.10.2007. - 20:31

2131 Jenbach

 

Lokomotiva 2131
HZ_2131_004_Sl_Brod_061005_02_TB.jpg
Photo by : Toma

Diesel-hidraulične lokomotive serije 2131 sagradila je tvornica "Đuro Đaković" po licenci austrijske tvrtke "Jenbach" u razdoblju od 1959. do 1963. Namijenjene su za lako manevriranje i za rad na industrijskim kolosijecima. Imaju ugrađen dvotaktni diesel motor Jenbach JW 400 sa osam cilindara u V rasporedu, ukupne snage 400 KS pri 1500 o/min, hidraulični prijenosnik snage Voith L3.4 i osovinski prijenosnik Maybach C22V, a osovinski raspored je C. U inventarskom parku Hrvatskih željeznica nalazilo se lokomotiva serije 2131.Danas ni jedna lokomotiva ove serije nije aktivna.

Osovinski raspored : C
Instalirana snaga :400 KS (281 kW)
Snaga lokomotive za vuču : 340 KS (239 kW) 
Maksimalna brzina : 30 / 60 km/h
Duljina preko odbojnika : 9500 mm
Širina lokomotivskog sanduka : 3020 mm
Najveća visina od GRT : 3440 mm
Ukupna masa lokomotive : 42,5 t
Najveće osovinsko opterećenje : 14 t/os
Najveće opterećenje po dužnom metru : 5,2 t/m

Više podataka:
http://www.zeljeznic...tacija%20VV.pdf

Link na galeriju fotografija:
http://www.zeljeznic...ja-2131-jenbah/


Edited by Vice, 09.04.2018. - 21:52.


#16 drstoka

drstoka
  • ╚lanovi
  • 7,368 posts
  • Joined 25.09.2005.

Posted 08.10.2007. - 20:32

2133  Švabica

Manevarska lokomotive serije 2133 koje su radile manevru u HŽ-u su dizel manevarske lokomotive sa hidrauličkim prijenosnikom snage. Da bi se popunili vučni kapaciteti za manevarsku službu, godine 1986. od Njemačke žljeznice d.d. kupljene su dizelhidraulične lokomotive serije 2133. Lokomotive serije 2133 namijenjene su za lako manevriranje i za rad na industrijskim kolosijecima. Bile su isporučene dvije vrste, V 260 i V 261, koje se razlikuju po snazi i vode se kao podserija 000 i podserija 100. U lokomotive serije HŽ 2133 ugrađen je četverotaktni dizelski motor izvedbe V s dvama cilindrima u zajedničkom bloku. Hidromehanički mjenjač okretnoga momenta ima tri stupnja, hidraulični pretvarač okretnoga momenta i dvije hidraulične spojnice. Mjenjač voznoga režima i mjenjač voznoga smjera čine odvojenu cjelinu, tzv. međuprijenosnik, i smješteni su u zajedničkom kućištu. S dizelskim motorom prijenosnik snage povezan je kardanom, a s pogonskim osovinama kretnim polugama. Osovinski raspored je C. HŽ je posjedovao 5 manevarskih lokomotiva serije 2133; 4 lokomotive podserije 000 i 1 lokomotivu podserije 100.


2133004.jpg
autor: Ivan Crnkoci

Graditelj: Maschienen-Fabrik Kiel AG
Godina izgradnje: 1955.-1964.
Osovinski raspored: C
Instalirana snaga:478kW/511kW (000/100)
Kompresor: Knorr VV100/100 (000 i 100)
Snaga lokomotive za vuču: 441kW (000 i 100)
Maksimalna brzina: 30/60 km/h (000 i 100)
Osovinski pritisak: 16/18 t/os (000/100)
Dizelski motor: Maybach STO 6/STO6A (000/100)
Hidraulični prijenosnik: Voith 237 VB (000 i 100)


Priča strojovođe:
"Lokomotiva je izvorno došla sa knorovim kočnicima ali taj iako napredniji kočnik mnogima je stvarao probleme, naročito direktni knor koji je bio opet specifičan, lok se sama raskočivala i ak nisi isključio vuču na prekidač (jedan prekidač koji podsječa na prekidač ringa na šparetu i popularno zvani RING) lok ode sama nakon nekog vremena. Tako je na zapadnom kolodvoru sama otišla iz Črnomerca u Toplanu i udarila autobus na Zagorskoj...
u RK je preko nekoliko puta otišla kroz vrata depoa sama van i slično.
Moje subjektivno mišljenje najbolja manevra ikad bila na HŽ-u. Tiha, topla, imalo se gdje i zalegnuti..Kad se zalaufala lijepo je migala bokovima :lol:
Kolko znam imala je "webasto" na ugljen, vanjsku utičnicu za napajanje, mjesto za podgrijavanje klope, neznam kaj sve ne... "


Edited by Vice, 09.04.2018. - 21:57.


#17 drstoka

drstoka
  • ╚lanovi
  • 7,368 posts
  • Joined 25.09.2005.

Posted 10.10.2007. - 14:54

Lokomotiva 2141
God. proizvodnje: 1977
Proizvođač: Đuro Đaković
U prometu od: Rujan 1977
Prestala biti u prometu: 2001. (prodana u Italiju)


HZ_2141_001_D-Stanicic.jpg

Fotografije je snimio g. Staničić

Tehnički podaci:

Os. raspored: B'B'
Snaga: 1177 kW
vmax: 80 / 120 km/h
Kotač (novi): 950 mm
Masa: 68,2 t
Os. pritisak: 17 t
Dužina: 15 340 mm
Motor: SACM MGO V12 BZSHR (1177 kW / 1600 ks)
Transmisija: Voith L 720 rs-U2 / Voith A 35 SKF / A 35 KF (1982. zamijenjena sa NP & NK 20)
Kompresor: Westinghouse 243 VC




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users