Jump to content


Donacija

Opcije potpore stranici zeljeznice.net
Ako posjedujete kriptovalute, možete donirati i na adrese:

3P2r8a7BMvRiRppZXcQdYiGguhN4iHAWTA3 - WavesPlatform

0x630394fcfd4d4b5f6847dd071b0841c25a2bcad7 - Ethereum

1C1f1kP6uL9Bqxi1r8TA4FHGpJ7D2GMtmi - Bitcoin

Za više informacija pogledajte iduću poveznicu: http://goo.gl/Elo84w

Photo

Treći razred


  • Please log in to reply
21 replies to this topic

#1 seabral

seabral
  • Administratori
  • 22,627 posts
  • Joined 29.04.2005.
  • LocationZagreb

Posted 04.03.2006. - 21:10

Može li netko navesti malo podataka o trećem razredu u putničkim vlakovima: npr. koje su najvažnije razlike u odnosu na prvi i drugi razred, kolika je bila njihova zastupljenost u sastavu vlakova, da li ih je bilo na svim vlakovima, do kada se na našim prugama mogao vidjeti vagon trećeg razreda, ...

#2 Rudolf T

Rudolf T
  • Članovi
  • 1,630 posts
  • Joined 29.03.2005.

Posted 04.03.2006. - 21:33

Znam da je Samoborček imao treći razred-to su bili uređeni teretni vagoni, a čini mi se da su to bili i oni otvoreni vagoni za po ljeti.

#3 x-type

x-type
  • Članovi
  • 2,664 posts
  • Joined 04.12.2005.

Posted 04.03.2006. - 23:32

sve što o 3. razredu ja znam jest da su ga imale Britanske željeznice sredinom 20. stoljeća. i mislio sam da je to nekakva njihova izmišljotina bila i da nije bilo van Otoka toga.

#4 Ante

Ante
  • Članovi
  • 456 posts
  • Joined 06.04.2005.

Posted 04.03.2006. - 23:40

sve što o 3. razredu ja znam jest da su ga imale Britanske željeznice sredinom 20. stoljeća. i mislio sam da je to nekakva njihova izmišljotina bila i da nije bilo van Otoka toga.

Ja sam čuo da je i Hž imao 3 razred,kad je željeznica imala zlatna doba i bila monopolist.....

#5 nikola

nikola
  • Isključeni korisnici
  • 4,159 posts
  • Joined 25.09.2005.

Posted 05.03.2006. - 02:17

U počecima željeznice, u 19. stoljeću i početkom 20. stoljeća, na željeznicama u Europi su postojali I, II, III i IV razred. IV razred su bili neki poluteretni vagoni sa klupama i to je ukinuto početkom 20. stoljeća. Nakon 2. svj. rata formalno je nestao III razred ali je u biti ukinut I razred. Naime vagoni III razreda su preobilježeni u II razred a oni I I II u I razred. Luksuzni vagoni nekadašnjeg I razreda otad više nisu građeni... :shock:

#6 Anton

Anton
  • Admin
  • 5,281 posts
  • Joined 31.01.2005.
  • LocationVinkovci

Posted 05.03.2006. - 02:21

Postojao je i 3. i 4. razred, jedan čovjek mi je detaljno opisao oba, ali moram ga nazvati da ga pitam da mi ponovno kaže šta je koji imao.Radi se o uskotračnim prugama.

#7 ghpacer

ghpacer
  • Članovi
  • 859 posts
  • Joined 04.02.2006.
  • LocationKoper, SLO

Posted 05.03.2006. - 17:53

Postojao je i 3. i 4. razred, jedan čovjek mi je detaljno opisao oba, ali moram ga nazvati da ga pitam da mi ponovno kaže šta je koji imao.Radi se o uskotračnim prugama.


U BiH (uskotračni sistem 760 mm) je za vrijeme Austrougarske postojao IV. razred, bez ikakvih sjedišta - sjedilo se "ala turca".

#8 ghpacer

ghpacer
  • Članovi
  • 859 posts
  • Joined 04.02.2006.
  • LocationKoper, SLO

Posted 05.03.2006. - 17:56

Postojao je i 3. i 4. razred, jedan čovjek mi je detaljno opisao oba, ali moram ga nazvati da ga pitam da mi ponovno kaže šta je koji imao.Radi se o uskotračnim prugama.


U BiH (uskotračni sistem 760 mm) je za vrijeme Austrougarske postojao IV. razred, bez ikakvih sjedišta - sjedilo se "ala turca".


... toga se doduše ne sjećam, no pričao mije otac...

#9 Anton

Anton
  • Admin
  • 5,281 posts
  • Joined 31.01.2005.
  • LocationVinkovci

Posted 05.03.2006. - 17:57

U BiH (uskotračni sistem 760 mm) je za vrijeme Austrougarske postojao IV. razred, bez ikakvih sjedišta - sjedilo se "ala turca".


E da, o tome i pričam, ali postojao je i na hrvatskom diijelu. ;)
I duže se održao, bilo ga je i u 50tima, ako ne i duže...

#10 Beshko

Beshko
  • Članovi
  • 14 posts
  • Joined 22.01.2006.

Posted 05.03.2006. - 18:28

ovde se moglo sresti i u skorije vreme. u istocnoj srbiji. jednom nam se desilo, pre par godina, da sedimo u vagonu na podu. :) elem, pola vagona je je bilo klasicno sa kupeima, a druga polovina bez ikakvih sedista. i sa kliznim vratima cini mi se. da li neko zna, da li su ovakvi vagoni korisceni na prugama JZ, i za koje potrebe?
pozdrav

#11 seabral

seabral
  • Administratori
  • 22,627 posts
  • Joined 29.04.2005.
  • LocationZagreb

Posted 05.03.2006. - 19:51

U BiH (uskotračni sistem 760 mm) je za vrijeme Austrougarske postojao IV. razred, bez ikakvih sjedišta - sjedilo se "ala turca".


E da, o tome i pričam, ali postojao je i na hrvatskom diijelu. ;)
I duže se održao, bilo ga je i u 50tima, ako ne i duže...


Koliko sam mogao potražiti po starim voznim redovima, prije drugog svjetskog rata su vlakovi na našim prostorima u svom sastavu imali treći razred. Nakon toga se pojavljuju samo prvi i drugi razred.

Šta je u biti karakteriziralo treći razred: samo drvene klupe za sjedenje ? :?

#12 nikola

nikola
  • Isključeni korisnici
  • 4,159 posts
  • Joined 25.09.2005.

Posted 05.03.2006. - 20:53

U BiH (uskotračni sistem 760 mm) je za vrijeme Austrougarske postojao IV. razred, bez ikakvih sjedišta - sjedilo se "ala turca".


E da, o tome i pričam, ali postojao je i na hrvatskom diijelu. ;)
I duže se održao, bilo ga je i u 50tima, ako ne i duže...


Koliko sam mogao potražiti po starim voznim redovima, prije drugog svjetskog rata su vlakovi na našim prostorima u svom sastavu imali treći razred. Nakon toga se pojavljuju samo prvi i drugi razred.

Šta je u biti karakteriziralo treći razred: samo drvene klupe za sjedenje ? :?


Već prije sam napisao da je poslije 2. svj. rata III razred "preimenovan" u II; sjedni u vagon II razreda pa ćeš vidjeti... :D

#13 seabral

seabral
  • Administratori
  • 22,627 posts
  • Joined 29.04.2005.
  • LocationZagreb

Posted 05.03.2006. - 21:37

Već prije sam napisao da je poslije 2. svj. rata III razred "preimenovan" u II; sjedni u vagon II razreda pa ćeš vidjeti... :D


OK, ali nisam baš siguran da ono što HŽ u današnje doba nudi u II razredu odgovara nekadašnjem III razredu :D

Prije bih rekao da misliš na ono što se moglo naći npr. na Baatovima koje pamtim od prije dvadesetak godina, dok još nisu imali tapecirane klupe :wink:

#14 nikola

nikola
  • Isključeni korisnici
  • 4,159 posts
  • Joined 25.09.2005.

Posted 06.03.2006. - 01:10


Već prije sam napisao da je poslije 2. svj. rata III razred "preimenovan" u II; sjedni u vagon II razreda pa ćeš vidjeti... :D


OK, ali nisam baš siguran da ono što HŽ u današnje doba nudi u II razredu odgovara nekadašnjem III razredu :D

Prije bih rekao da misliš na ono što se moglo naći npr. na Baatovima koje pamtim od prije dvadesetak godina, dok još nisu imali tapecirane klupe :wink:


Isti vagonski razred u vagonima namijenjenim za različite kategorije vlakova nisu za usporedbu. Niti Bt vagoni (oni TVT/Gredelj sa vratima na "sredini") kada su građeni prije 20 godina nisu imali tapecirane klupe nego narančastu šperploču (ili plastiku, ne sjećam se više); tapecirana sjedala su dobili modernizacijom 90-ih.

#15 x-type

x-type
  • Članovi
  • 2,664 posts
  • Joined 04.12.2005.

Posted 06.03.2006. - 13:00

[Niti Bt vagoni (oni TVT/Gredelj sa vratima na "sredini") kada su građeni prije 20 godina nisu imali tapecirane klupe nego narančastu šperploču (ili plastiku, ne sjećam se više);

ajme sjećam se nečega s narančastom plastikom, to mi je strašno bilo!

#16 ivog

ivog
  • Administratori
  • 11,836 posts
  • Joined 16.10.2005.
  • LocationKrapina

Posted 06.03.2006. - 13:09

Ne ne gospodo,Bt vagoni su imali crvenu šperploču... :wink:
Znam da je to bio luksuz kad je vozio taj umjesto onih baatova...

#17 ErrAseR

ErrAseR
  • Članovi
  • 9,395 posts
  • Joined 22.04.2005.

Posted 13.03.2006. - 21:48

kaj nije baat u HZM treci razred? onaj bez pregrada i s drvenim klupama, drugi razred sa odjeljcima i tapeciranim sjedlima i prvi razred kupejac ?

#18 nikola

nikola
  • Isključeni korisnici
  • 4,159 posts
  • Joined 25.09.2005.

Posted 14.03.2006. - 23:33

kaj nije baat u HZM treci razred? onaj bez pregrada i s drvenim klupama, drugi razred sa odjeljcima i tapeciranim sjedlima i prvi razred kupejac ?


Već sam prije napisao da je 3. razred nakon 2. svj. rata ukinut tako da je preobilježen u 2. :D

#19 igorail

igorail
  • Članovi
  • 1,244 posts
  • Joined 18.01.2006.

Posted 16.03.2006. - 02:14

Koji su ono bili vahoni JŽ na području ŽTP SA tj. ŽTO SA koji su u nizu od najčešće 5 komada vučeni iz Sarajeva sa eloksom 441 do Konjica, Jablanice (ovaj su koristili ribići, jer su zorom kretali na Jablaničko jezero u ribolov), Kaknja, Zenice, i sl i nazad :? :?: Zvali su se popularno "Lokalci" i ukinuti su u julu-srpnju 1987. god. Bili su tamnozelene boje i ako me pamčenje dobro služi imali svega po 2 osovine (na svakom kraju vagona po jednu). Bili su bez separata - kupea, sa drvenim klupama (onaj sistem leđa na leđa kao u prvim pizzerijama u Sarajevu) - klupe sa naslonjačima ne od monolitne ploče (daske), već sa puno dašćica - pločica, koje su činile cjelinu. Posebno pamtim sistem prelaza iz vagona u vagon: to je bila čelična ploča preko odbojnika, bez gumenog mjeha okolo, ali sa pokretnom željeznom ogradicom sa rukohvatima koja se mogla sabijati i rastezati (sa šupljikavim romboidima) ovisno da li je vagon u sredini kompozicije ili je na kraju. Ako je neko upoznat sa tim vagonima ili ih se sjeća mogu li se oni nazvati III razreda :?:
pozdrav igorail ! :wink:

#20 Renato

Renato
  • Administratori
  • 6,681 posts
  • Joined 26.03.2005.
  • LocationDonja Bistra, Croatia

Posted 16.03.2006. - 08:43

Koji su ono bili vahoni JŽ na području ŽTP SA tj. ŽTO SA koji su u nizu od najčešće 5 komada vučeni iz Sarajeva sa eloksom 441 do Konjica, Jablanice (ovaj su koristili ribići, jer su zorom kretali na Jablaničko jezero u ribolov), Kaknja, Zenice, i sl i nazad :? :?: Zvali su se popularno "Lokalci" i ukinuti su u julu-srpnju 1987. god. Bili su tamnozelene boje i ako me pamčenje dobro služi imali svega po 2 osovine (na svakom kraju vagona po jednu). Bili su bez separata - kupea, sa drvenim klupama (onaj sistem leđa na leđa kao u prvim pizzerijama u Sarajevu) - klupe sa naslonjačima ne od monolitne ploče (daske), već sa puno dašćica - pločica, koje su činile cjelinu. Posebno pamtim sistem prelaza iz vagona u vagon: to je bila čelična ploča preko odbojnika, bez gumenog mjeha okolo, ali sa pokretnom željeznom ogradicom sa rukohvatima koja se mogla sabijati i rastezati (sa šupljikavim romboidima) ovisno da li je vagon u sredini kompozicije ili je na kraju. Ako je neko upoznat sa tim vagonima ili ih se sjeća mogu li se oni nazvati III razreda :?:
pozdrav igorail ! :wink:


Baat vagoni su imali takav sistem prelaska iz jednog u drugi dok mi opis unutrasnjosti bas i ne odgovara. Znam da me kao maloga uzasavalo kada bih morao prijeci iz jednog vagona u drugi dok vlak vozi :)




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users