Jump to content


Donacija

Opcije potpore stranici zeljeznice.net
Ako posjedujete kriptovalute, možete donirati i na adrese:

3P2r8a7BMvRiRppZXcQdYiGguhN4iHAWTA3 - WavesPlatform

0x630394fcfd4d4b5f6847dd071b0841c25a2bcad7 - Ethereum

1C1f1kP6uL9Bqxi1r8TA4FHGpJ7D2GMtmi - Bitcoin

Za više informacija pogledajte iduću poveznicu: http://goo.gl/Elo84w

Vedran Zeman's Content

There have been 1000 items by Vedran Zeman (Search limited from 06.06.1992.)


By content type

See this member's


Sort by                Order  

#615278 Optima express

Posted by Vedran Zeman on 16.10.2019. - 21:26 in Razno...

Optimom se šverca droga:

 

Slovenska policija u vlaku na granici s Hrvatskom našla 13 kilograma heroina

 

SLOVENSKA policija je u međunarodnom putničkom vlaku koji je iz Turske vozio u Austriju otkrila više od 13 kilograma heroina, što je među najvećim zapljenama te droge u Sloveniji u ovoj godini.

Kako je slovenska policija objavila u utorak, droga je otkrivena prilikom kontrole vlaka na postaji Dobova, pri ulasku vlaka u Sloveniju, a nalazila se u vagonu koji koristi osoblje vlaka.

 

Osumnjičeni dio šireg lanca krijumčara

Kriminalist iz policijske uprave Novo Mesto, France Božičnik, izjavio je na konferenciji za novinare da je u torbi za koju je utvrđeno da pripada 35-godišnjaku, državljaninu Srbije, nađeno više od 13 kilograma heroina u 25 paketića.

 

Srbijanski državljanin, koji je u vlaku bio dio personala, uhićen je i određen mu je pritvor, a prijeti mu kazna zatvora od 5 do 15 godina bude li osuđen za nedopuštenu proizvodnju i trgovinu drogama.

Policija na temelju prvih saznanja sumnja da je osumnjičeni dio šireg kriminalnog lanca krijumčara i prodavača droga, pa u tom pravcu i vodi daljnju istragu, a vrijednost zaplijenjenog heroina procjenjuje se na 1,33 milijuna eura.

 




#615175 Fotografije i filmovi iz nedavne prošlosti - nakon 1990. godine

Posted by Vedran Zeman on 11.10.2019. - 19:06 in Priče i zanimljivosti iz davne i nedavne prošlosti

4. travnja 2012. u Slovačkoj, u blizini granice s Poljskom, između stanica Skalité Kudlov - Skalité Serafínov.

Vozna lokomotiva je 742.644, a potiskuje 742.645.

 

http://spz.logout.cz...php?poradi=1373




#614751 Rekonstrukcija i elektrifikacija Zaprešić-Zabok

Posted by Vedran Zeman on 25.09.2019. - 15:45 in Infrastruktura

Vlakovi za Gornju Stubicu neće voziti do studenog, za ova dva pravca je dosta da produže pruge unutar kolodvorskog područja do kakve privremene uređene površine (kako je i bilo prije par mjeseci).




#614521 Bjelovar - Kloštar

Posted by Vedran Zeman on 12.09.2019. - 20:48 in Infrastruktura

Dovršena je uređena površina ("peron") u Sirovoj Kataleni.

69844205_25147836352542ktk.jpg
 Izvor: Sirova Katalena nekad i danas
 
Šteta da nije šira jer mjesta je bilo, pa ona u Paulovcu je šira, a puno više zemlje je tamo trebalo iskopati.
Isto tako glupo je bilo ići na asfalt koji će s vremenom ispucati od vibracija, umjesto na betonske kocke (tlakovce) koji su možda skuplji na početku ali bi trajali puno duže i mogu se presložiti.




#614505 Obnova i izgradnja drugog kolosijeka Dugo Selo - Križevci

Posted by Vedran Zeman on 11.09.2019. - 23:52 in Infrastruktura

AIi izgleda ne prilikom ovog zatvora, jer će po rasporedu supstitucija na Dugo Selo - Vrbovec voziti vlakovi.

Jedini vlakovi koji će voziti Iz Križevaca su za Bjelovar, na koprivničkim putničkima voze busevi od Vrbovca do Lepavine, a na brzima od Koprivnice do Vrbovca (i nekoliko do Dugog Sela).




#613918 Navijački vlakovi..

Posted by Vedran Zeman on 06.08.2019. - 15:31 in Putovanje Hrvatskim željeznicama

Vlak sa zloglasnim huliganima uz veliku bakljadu na putu prema Zagrebu

 

Navijači Ferencvarosa krenuli su prema Zagrebu, gdje njihov klub večeras od 20 sati igra u 3. pretkolu Lige prvaka protiv Dinama. Očekuje ih se oko 1500, a jutros su uz bakljadu krenuli vlakom iz Budimpešte. 

 

"Crne majice! Ovoga puta smo u crnom, kratke i duge majice i jakne, onaj tko ne dođe u crnoj majici, neće se ukrcati na vlak", poruka je zloglasnih Green Monstersa koji bi u Zagreb trebali stići oko 18.30. Na Borongaju će ih dočekati policija i odmah sprovesti prema Maksimiru. 

 

Ferencvaros godinama plaća astronomske kazne zbog brojnih tučnjava, ali i rasističkih ispada svojih navijača. Uglavnom izazivaju kaos gdje god se pojave, a hrvatska javnost upoznala ih je prije 13 godina kada su uoči rukometne utakmice demolirali kafiće po Koprivnici.

...

https://www.index.hr...bu/2106613.aspx




#613731 Željeznice u medijima

Posted by Vedran Zeman on 29.07.2019. - 04:07 in Razno...

Putovanje dugo cijelu vječnost: Vozili smo se vlakom od Osijeka do Zagreba i natrag

Odgovornost je maksimalna, tu su ljudi, tu su tereti, a i privatni život trpi, radi se nedjeljama, ali i za Božić, Novu godinu

 

 

Pred kotačima vlaka prelijeću fazani, pretrčava srna, a umalo je izletio i – kamion. Pruga vijuga kroz žuta polja suncokreta i slavonsku ravnicu. Zijevamo, ustajanje u 4 sata ujutro ostavilo je traga, više na nas, manje na strojovođu, on se “očeličio”. Kultna Podravka sa željezničkog kolodvora u Osijeku otisnula se prema Zagrebu u 5.27. Vlak se kroz Slavoniju kotrlja prosječno 60 kilometara na sat. Jamči to dug put od četiri i pol sata vožnje. Pred nama su, naime, ukupno 272 kilometra pruge.
 
Zaspati i malo odrijemati u lokomotivi, tik do strojovođe, potpuno je nemoguće, i to zbog sigurnosnog signala logična imena – budnik. – Oglasi se svakih desetak sekundi, moram ga stisnuti i pustiti, jer će se inače vlak sam zaustaviti. Sprečava to strojovođu da zaspi, i život nam znači, posebice noću – objašnjava nam 53-godišnji strojovođa Nenad Marković. Iza njega su pune 34 godine staža u željeznici. Suputnik mu je 46-godišnji Zlatko Skokić, pomoćnik strojovođe, koji je nužan u dizelskoj električnoj lokomotivi, radi preglednosti. – Ne bojte se, u sigurnim ste rukama! Osjetit ćete ljepotu Slavonije i Podravine – smješka se Nenad gostoljubivo, dok vlak polako napušta grad. Na Podravkinim je “leđima” ravno 50 godina. Taj poslovni vlak vozi od 1969., a lokomotiva je tada vukla vagone prvog razreda i buffet-vagon sa sjedalima prvog razreda. Prepoznatljiva je danas po broju 580 te 581. Lokomotiva se na putu do Zagreba mijenja, a kompozicija je vagona uglavnom jednaka. Vozi nas stroj iz 1982., ali on se nakon određenog broja kilometara redovito potpuno obnavlja.

– O, vršnjaci smo! – primjećujem. I sin Mario vozi lokomotivu Klimatizirano je, u ljetno jutro čak je prohladno. – Vrhunska je to lokomotiva! Izradio je ju je General Motors, uvezena je iz Amerike – pojašnjava naš strojovođa. Nikada nije požalio što je završio na željeznici. – Maštao sam, doduše, da postanem pilot, ali nikada to nisam ni pokušao, više je to bio dječački san. Oduvijek me zanimala vožnja, ne bih mogao osam sati sjediti u uredu, na istoj adresi. Tadašnja Vuča vlakova davala je stipendije učenicima, a to je bilo idealno, ideš u školu i znaš da te čeka posao. Za željezničare se kaže kako je to zanimanje koje se prenosi s koljena na koljeno, ali moj nitko nije radio taj posao – prisjeća se.

Nije te 1985., kada se zaposlio, ni slutio da će upravo on započeti obiteljsku tradiciju. Isti je zanat, naime, izučio i sin mu Mario, a taj 28-godišnjak danas vozi cargo vlakove u Rijeci. – Ja sam ga, priznajem, potaknuo, možda sam ga i previše forsirao, ali odlično je prihvatio posao – kaže naš sugovornik. Nenadov je otac, inače, iz Labina, s mora je doselio u Slavoniju jer je taj kraj bio “obećana zemlja”. Nenad je tu rođen, a živi u Đakovu. Četiri godine srednje škole nisu kraj obuke za jednog strojovođu. Svaka dva mjeseca obavezno je osam sati školovanja kako bi svladali novine, od onih u tehnici, do raznih pravilnika i propisa. Svake tri godine provjerava im se kompletno znanje. Stresan je to posao. – Odgovornost je maksimalna, tu su ljudi, tu su tereti, a i privatni život trpi, radi se nedjeljama, ali i za Božić, Novu godinu... Uvijek moramo biti naspavani i pripremljeni za posao, nema alkohola, bančenja. Ustao sam jutros u 4, treba mi 35 minuta automobilom iz Đakova do Osijeka – prikazuje nam. Na posao na željeznički kolodvor vozi se, naime, automobilom jer na toj relaciji nema jutarnje linije vlaka kojom bi stigao na vrijeme za upravljač “Podravke”.

Vozi on poslovnjake na sastanke, studente na fakultete. Nagledao se, neizbježno je, i tragedija na tračnicama. Svjedočio je samoubojstvima pod kotačima vlaka, i to stravičnih sedam puta. – Tu ne možete, nažalost, ništa učiniti. Ako je brzina 100 kilometara na sat, vlaku treba 400 metara da se zaustavi. Nema strojovođe u Osijeku koji nije doživio takav stres. Jedan mi je istražni sudac, na očevidu suicida, rekao: “Mladiću, niste ga vi ubili. Ubio se sam.” Ali živo je to biće, žao vam je čovjeka... Obitelj mi nikada to nije osjetila, nikada sa suprugom i djecom nisam o tome razgovarao. Život ide dalje – otvara nam se. Poduzeće im, u takvim tragedijama, osigurava psihološku pomoć i pet dana bolovanja. Svatko ima sretnu zvijezdu Pamti i slučaj iz Slatine, gdje se radila pruga pa je vlak njome klizio samo 40 kilometara na sat. – Starica je stavila maramu i legla na prugu, uspio sam se zaustaviti do nje. Prišao sam joj, otvorila je oči, upitao sam je što to radi. Nesretna baka, samo je ponavljala da želi umrijeti. Pozvao sam policiju, jer ako je ostavim, naići će neki drugi vlak... Budem revoltiran, ali moram razgovarati, nikad ne znaš u kakvoj su krizi – rezimira on.

Dogodila su se lani 23 samoubojstva na tračnicama u Hrvatskoj, a deset u prvoj polovici ove godine. Vlakovi kojima je Nenad Marković upravljao nalijetali su i na automobile. – Svatko ima sretnu zvijezdu, nisam doživio sudare s nekom velikom štetom. Malo sreće, ali i znanja – zahvalan je on. Taman dok razgovaramo, prolazimo kroz Našice. Približavamo se pružnom prijelazu. Spuštena rampa jednom vozaču omanjeg kamiona i njegovim suputnicima nije, činilo se, nikakva zapreka. Zaobilazili su je i zagazili na tračnice. – Je l’ hoće? O, ljudi moji... Dobro je, vraća se... – odahnuo je strojovođa, jer vozilo ipak nije izletjelo pred nas. – Svaki pružni prijelaz HŽ-a je zaštićen. Postavljen je “Stop”, to je obavezno zaustavljanje, bez obzira na polubranike – ističe. Koliko su vozači nesavjesni, potvrđuje i podatak kako su polubranici i branici na hrvatskim tračnicama lomljeni 452 puta prošle godine i 211 puta do konca lipnja 2019.

U nesrećama na željezničko-cestovnim prijelazima u našoj zemlji život je lani izgubilo osam osoba, a u prvoj polovini ove godine dvoje. Teško ih je ozlijeđeno po petero. Nadalje, deset je osoba usmrćeno prošle godine na mjestima gdje je zabranjeno prelaženje preko pruge i kretanje uz prugu, a ove godine dvoje. Baš kao i avioni, i vlakovi imaju tzv. crnu kutiju koja, u slučaju nesreće, pamti sve – brzinu, kočenje, vrijeme... – Može vas spasiti, ali i pokopati – svjestan je naš suputnik. Radni je staž strojovođama beneficiran – na godinu dana rada dopišu im se još četiri mjeseca. Do prošle godine, bilo je to šest mjeseci dodatnog staža. Naš će strojovođa u rujnu 2020. steći pravo na mirovinu. – Mislim da ću i otići. Trebam malo i proživjeti života – kaže on.

Maksimalna brzina vožnje na relaciji Osijek – Koprivnica iznosi 80 kilometara na sat. Razlog je loša infrastruktura. – Prije je “Podravka” vozila brže, 100 kilometara na sat gotovo cijelu dionicu od Osijeka do Koprivnice – prisjeća se strojovođa. Usporedbe radi, po voznom redu do konca svibnja 1990., kada su vlakovi bili u sustavu Jugoslavenskih željeznica, od Osijeka do Zagreba stizalo se sat vremena brže, ili konkretno, za 3 sata i 20 minuta. Zbog radova, dionicu od Križevaca do Vrbovca trenutačno “odrađuje” autobus, a u “ciljnu ravninu”, Zagreb – Glavni kolodvor, putnike uvozi niskopodni vlak, star četiri godine, koji doseže 120 kilometara na sat. – Eto vam razlike Slavonije i Zagreba... – dobacuje nam netko od putnika s gorčinom.

Radovi su na dionici Dugo Selo – Križevci, koja se proteže 38,2 kilometra. Projekt je to od 196,9 milijuna eura. Rekonstrukcija postojećeg i gradnja drugog kolosijeka željezničke pruge započela je 2016., a rok je za završetak prva polovica 2022. – U tijeku je natječaj za rekonstrukciju postojećeg i gradnju drugog kolosijeka na dionici Križevci – Koprivnica – državna granica, ukupne dužine 42,6 kilometara. Investicija je to od 297 milijuna eura, a 85 posto troškova osigurano je iz Instrumenata za povezivanje Europe. Planom poslovanja HŽ Infrastrukture za razdoblje 2019. do 2023. predviđena su 823 milijuna kuna za obnovu 116 kilometara pruge na relaciji Čakovec – Varaždin – Koprivnica – Virovitica – navode nam u Korporativnim komunikacijama HŽ Infrastrukture. Kada se okončaju zacrtani projekti, naglašavaju, skratit će se i putovanje.

– Danas vozno vrijeme brzog vlaka između Dugog Sela i Križevaca iznosi između 31 i 33 minute, ovisno zadržava li se vlak u kolodvorima ili ne. Kada završe radovi, vozna vremena svela bi se na vrijeme između 20 i 22 minute. Omogućit će se, naime, postizanje nazivne projektirane brzine od 160 kilometara na sat na cijeloj dužini pružne dionice – nastavljaju. Kako vrijeme leti, i kako mu prolaze godine na željeznici, Nenad mjeri i po šumi kod skretanja za Bjelovar, na potezu prema Đurđevcu. – Bila je upola manja kad sam počeo raditi – nostalgično će on. U Koprivnicu stižemo u 8.36, a mi se prebacujemo u vagone – baš kao i nekada, i danas se u njima može osjetiti miris kulena i kulenovih seka, koje Slavonci nose prijateljima i rodbini na poklon. Usporedbe radi, nagibni vlak, koji je svojedobno prometovao na toj relaciji, stizao je od Osijeka do Zagreba za 2 sata i 45 minuta, a “Podravki” je samo od Osijeka do Koprivnice trebalo 3 sata i 10 minuta. Lokomotiva se na ovoj stanici odvaja od kompozicije, zamjenjuje ju električna. Strojovođi Nenadu i kolegi mu Zlatku slijedi sat i pol stanke, dok ne dočekaju vlak iz Rijeke – sljedeći im je zadatak, naime, da ga vrate u Osijek. U osječki kolodvor ući će u 14.45 sati, i time im završava radno vrijeme. – Deset sati smijemo voziti, s tim da moramo imati minimalno 16 sati odmora između smjena, po zakonu, i nitko nas ne može podići ranije – pojašnjava.

Na relaciji Osijek – Zagreb – Osijek vozi 6 izravnih vlakova na dan. Zbog ukidanja linija, svojedobno su Slavonci žustro negodovali. Raste broj putnika – Putnici se mogu voziti i drugim vlakovima s presjedanjem u, primjerice, Koprivnici, Strizivojna-Vrpolju, Vinkovcima. U zadnjih pet godina, odnosno od 24. travnja 2014. broj vlakova na relaciji Osijek – Zagreb – Osijek nije se mijenjao. Godišnje se na toj relaciji preveze oko 23.000 izravnih putnika – kaže nam Mihaela Tomurad Sušac, glasnogovornica HŽ Putničkog prijevoza. Na našem putovanju, najviše ih se ukrcalo u vlak na kolodvorima u Našicama, Slatini i Virovitici, po dvadesetak. Vlakovima je u Hrvatskoj lani prevezeno 20,3 milijuna putnika, što je za 2,2 posto više nego u 2017. – U prvih šest mjeseci ove godine prevezeno je 10,4 milijuna putnika te se procjenjuje da će njihov broj biti na razini prošle godine. Prijašnjih godina bilježimo lagani pad broja putnika, dok se u 2018. bilježi rast. Putnici u Hrvatskoj putuju vlakovima, te je cilj HŽPP-a dodatno popularizirati prijevoz vlakom – iznosi glasnogovornica. Putnici se najčešće koriste vlakom, navodi ona, kao prijevoznim sredstvom u svakodnevnim migracijama, do posla, škole, fakulteta, stoga su najčešće korištene relacije do 60 kilometara od mjesta stanovanja.

– Na kraćim relacijama željeznički prijevoz je konkurentan cestovnom u vremenu putovanja. Na dužim relacijama cestovni prijevoz brži je od željezničkog, a jedan od glavnih razloga jest podinvestiranost željezničke infrastrukture, što rezultira smanjenjem brzine prometovanja vlakova, odnosno duljim vremenom putovanja. Na kvalitetu prijevozne usluge znatno utječu supstitucije vlakova autobusima do kojih dolazi zbog izvođenja radova na prugama, kvarova željezničkih vozila i izvanrednih događaja zbog kojih dolazi do kašnjenja vlakova – govori Mihaela Tomurad Sušac. Cilj im je da što više građana koristi željeznički prijevoz koji je najsigurniji kopneni oblik prijevoza. Kako bi se taj cilj i ostvario, potrebna su, svjesni su, znatna ulaganja u željezničku infrastrukturu i vlakove. – Primjerice, izuzev 24 nova vlaka, prosječna je starost voznog parka više od 40 godina. U tom cilju HŽ Putnički prijevoz ugovorio je isporuku još četiri nova niskopodna dizel-motorna vlaka koji će biti u prometu krajem 2019. i početkom 2020. Uz to, u suradnji s Ministarstvom mora, prometa i infrastrukture, HŽ Putnički prijevoz planira nabaviti 21 elektromotorni vlak korištenjem sredstava EU fondova. Sukladno Srednjoročnom planu HŽ Putničkog prijevoza za razdoblje 2019. do 2023., planira se u potpunosti realizirati ugovor potpisan s Končar – električnim vozilima, kojim bi bilo nabavljeno još 7 dizel-motornih i 12 elektromotornih vlakova, za koji se u suradnji s resornim ministarstvom pokušavaju iznaći sredstva – najavljuje.

Umirovljenik Stjepan Mudri iz Slatine zaputio se u Zagreb na liječnički pregled. Godišnje dvaput putuje do metropole, uvijek vlakom. – Jeftiniji je i udobniji, kupim si baš Večernjak i čitam ta tri sata puta – kaže nam. Lea Matulec iz Đurđevca studentica je odnosa s javnošću i medija u Zagrebu. Njezina je računica nešto drukčija. – Nastojim izbjeći vlak, spor je i gužva je. Kad god mogu, putujem s nekim u automobilu, jer je brže, a i jeftinije kad se podijele troškovi – kaže ona. Na Glavnom kolodvoru u Zagrebu iskrcavamo se u 10 sati i dvije minute. Sumiramo li, iza nas su četiri sata i 35 minuta vožnje. Da bismo vlakom iz Osijeka stigli u Zagreb i imali barem tri sata kako bismo odradili pregled u bolnici ili sastanak, moramo na putu provesti čak 16 sati. Povratak nam je, tako, startao u 16 sati i 38 minuta. Niti jedan vagon nije prazan, a u našemu su i Anita Pavošević te kći joj Ana. Baš zbog 19-godišnje djevojke, i voze se vlakom. – Ana voli vlakove. Kada je bila malena, iz Čepinskih smo Martinaca morali dolaziti u Osijek, parkirati automobil i voziti se tramvajem u krug – smješka se mama.

– Krenuli smo iz Bizovca u 5 sati i 48, pregled je bio u 11 i 30, taman dok smo stigli, bili smo na redu. No, završile smo do 12 sati i 30 minuta, i eto, od tada čekamo na kolodvoru – nadovezuje se. Ana je već stavila slušalice u uši. – Više volim slušati pjesme dok putujem nego razgovarati, izoliram se – priznaje simpatična djevojka. Stjepan Baričević iz Našica 25-godišnji je programer. Radio je u Osijeku, dok mu lani nije stigla primamljivija ponuda iz Zagreba pa se u studenome preselio. Jednom mjesečno odlazi doma u Slavoniju. – Tri i pol, pa i četiri sata se vozim, ali najkomotnije mi je u vlaku, imam najviše mjesta, ponesem laptop pa i radim putem – zadovoljan je Stjepan.

Sindrom vlaka je i taj da će putnici jedni drugima ispričati gotovo cijeli život, iako se nikada prije nisu sreli, niti će, možda, ikada kasnije. I baš zato. Na početku našeg druženja, naši suputnici u vagonu na to će se samo nasmijati. Kako se vlak kotrlja po Slavoniji, razgovor je sve intezivniji. Čavrljanje s putnicima – Toliko smo htjeli svoju državu, a sad će nam država nestati jer nam mladi odlaze. Imat ćemo dijasporu, i ona će glasovati i za nas. Željni smo svoje djece – ogorčeno će jedna naša suputnica. Radila je u Austriji kao njegovateljica, ali se vratila. – Plate oni, ali ako želiš nešto zaraditi, nemaš svoj život. Razgovaramo, na koncu, kao najbliži prijatelji. Dan je bio dug, pogledavamo na sat svakih pet minuta, a kroz glavu prolazi ona: “Papa Štrumpf, koliko još?” Spašavaju nas utičnice za punjenje mobitela...

Sat vremena prije kraja puta, Ana se dosjetila – zaigrajmo “Alias”, društvenu igru asocijacija. Uz pomoć mobitela, naravno. – Lažu i imaju puno godišnjeg odmora – nabacuje mi Anita prvu asocijaciju. – Političari! – ispucavam odgovor, točan je. Već nam je puno zabavnije. Anitin i moj tim zove se “Brzi vlak”. Ana i kolegica mi fotoreporterka Dubravka Petrić u timu su “Spori vlak”. Anita i ja vodimo. – Pa naravno, kad smo mi “Brzi vlak”! – smijemo se. S vlaka silazimo u 21:21 sat. Da smo se barem prije sjetili društvene igre...

 




#613538 Bjelovar - Kloštar

Posted by Vedran Zeman on 19.07.2019. - 22:27 in Infrastruktura

Nastavno na prethodne postove, Mišulinovac 17.6.2019.:
 
2019-06-1706.54.32objrp.jpg
 
 
Konačno je krenula izgradnja perona u Sirovoj Kataleni, a uskoro će i srušiti staru zgradu:
 

Nastavljeni radovi na kolodvoru u Sirovoj Kataleni, dotrajala zgrada odlazi u prošlost
Pripremni radovi na izgradnji novog perona u Sirovoj Kataleni već su krenuli, očišćen je okoliš oko zgrade kolodvora i u roku mjesec dana će se srušiti zgrada koja je opasna za prolaznike i putnike koji na stanici čekaju vlak.

IMG_20190717_121526-e1563456197633.jpg
 
Grad Đurđevac već nekoliko godina u suradnji s HŽ Infrastrukturom i Mjesnom odborom Sirova Katalena radi na rješavanju dugogodišnjeg problema mještana Sirove Katalene, a koji je vezan uz dotrajalu zgradu kolodvora u Sirovoj Kataleni koji predstavlja opasnost za putnike. Grad Đurđevac i Mjesni odbor uputili su i ove godine nekoliko dopisa HŽ-u kako bi se riješio ovaj problem te je zahvaljujući dobroj suradnji s HŽ Infrastrukturom pokrenut je postupak uklanjanja zgrade. Obavljen je očevid na licu mjesta te je komunalni i građevinski redar Grada Đurđevca  nakon obavljenog očevida izdao HŽ Infrastrukturi rješenje kojim se nalaže obvezno rušenje opasne zgrade. Pripremni radovi na izgradnji novog perona u Sirovoj Kataleni već su krenuli, očišćen je okoliš oko zgrade kolodvora i u roku mjesec dana će se srušiti zgrada koja je opasna za prolaznike i putnike koji na stanici čekaju vlak. Gradonačelnik Hrvoje Janči tijekom očevida predstavnicima HŽ-a predložio je da se odmah nakon rušenja zgrade kolodvora, uredi okoliš te se na istom mjestu sagradi moderna nadstrešnica sa klupama, a prijedlog je odmah prihvaćen.[/size][/size]

https://epodravina.h...lazi-u-proslost




#613536 Macosa 7 121 XXX

Posted by Vedran Zeman on 19.07.2019. - 20:56 in Motorni vlakovi

Klima bez ugradnje automatskog zatvaranja vrata je bacanje novca u vjetar, doslovno




#613040 SŽ - Slovenske železnice

Posted by Vedran Zeman on 29.06.2019. - 14:35 in Željeznice izvan Hrvatske

Divača - Koper jutros otvorena za promet, trebala je biti jučer ali su išli na uklanjanje dodatne količine materijala zagađenog kerozinom.

 

Železniška proga Divača-Koper znova odprta za promet

 

Po torkovem zaprtju železniške proge Divača-Koper zaradi iztirjenja tovornega vlaka pri Hrastovljah je proga zdaj ponovno odprta za promet. Iz Kopra je tako že odpeljal prvi vlak, so za STA povedali na Slovenskih železnicah.

 

HRASTOVLJE > Železniška proga Divača-Koper je bila zaprta od torka popoldne, ko je v predoru pri Hrastovljah iztirilo šest vagonov tovornega vlaka, ki je prevažal kerozin. Ena od cistern se je poškodovala in iz nje je izteklo okoli 10.000 litrov tega goriva.
Promet po železniški progi Divača-Koper naj bi po prvotnih napovedih odprli že v petek, a so se po posvetu z Agencijo RS za okolje (Arso) in Geološkim zavodom Slovenije odločili za izkop dodatnega materiala, v katerem bi lahko bil kerozin.

Agencija za okolje (Arso) je v petek začela izvajati izredni monitoring podzemne vode v zaledju izvira Rižane. Gre za preventivni ukrep, povezan s torkovo nesrečo tovornega vlaka pri Hrastovljah, pri kateri se je razlilo okoli 10.000 litrov kerozina. Meritve se izvajajo enkrat dnevno, po prvih ugotovitvah onesnaženje ni doseglo nobenega od vodnjakov. Arso monitoring izvaja v štirih vodnjakih, ki ležijo gorvodno od izvira Rižane. Monitoring se izvaja tudi gorvodno od vrtine Podračje, od koder Rižanski vodovod trenutno črpa pitno vodo, so sporočili iz Arsa. S preventivnim monitoringom bi agencija za okolje zaznala morebitno zaznala morebitno onesnaženje, preden bi se razširilo do črpališč pitne vode. Meritve se do nadaljnjega izvajajo enkrat dnevno. Prvi rezultati kažejo, da onesnaženje ni doseglo nobenega od vodnjakov, vsi rezultati so pod mejo določljivosti. V sodelovanju z Rižanskim vodovodom poteka monitoring še na samem izviru Rižane. Tudi tu onesnaženja ni zaznati. Vzorčenje se sicer izvaja vsakih osem ur.

Kot so danes sporočili iz Arsa, so Slovenske železnice pod strokovnim vodstvom agencije izvedle odstranitev onesnaženega materiala, kot jim je bilo naloženo v dopolnilni odločbi - skupaj so izkopali 160 kubičnih metrov materiala -, in s tem realizirale ukrepe za maksimalno zmanjšanje okoljske škode. Dopolnilni ukrepi so bili nujno potrebni, saj se je pri pregledu kraja nesreče našla še precejšnja količina materiala, onesnaženega s kerozinom, so še navedli v agenciji.
Če bi prišlo do pronicanja vode skozi strop ali stene predora na razdalji 50 metrov na vsako stran od onesnaženega odseka, bodo Slovenske železnice v skladu z usmeritvami Arsa in Geološkega zavoda Slovenije zagotovile, da se ta voda zajame in odvede iz predora, so še navedli v Arsu.
Iztirjenje vlaka pri Hrastovljah in razlitje kerozina je sicer poleg ohromitve železniškega prometa iz koprskega pristanišča razkrilo ranljivost vodnih virov v Sloveniji. Zaradi izlitja kerozina bi bilo namreč lahko ogroženo vodno zajetje Rižane. V Rižanskem vodovodu, ki Obalo in njeno zaledje oskrbuje s pitno vodo, sicer ves čas analizirajo vzorce vode, tudi najnovejše analize pa kažejo, da je pitna voda neoporečna.
V Luki Koper pričakujejo, da bo vlakovni promet, ki je sicer še nekoliko oviran zaradi nižjih hitrosti vlakov na območju nesreče, postopoma normalno stekel. Do jutri zjutraj naj bi tako v pristanišču sprejeli oziroma odpremili skupaj približno 20 do 25 vlakovnih kompozicij. “Računamo, da bomo zamude nadoknadili v naslednjih dneh, pri čemer bomo angažirali vse razpoložljive resurse,” so sporočili iz Luke Koper.

https://www.primorsk...om-naj-bi-odprl




#612864 Obnova i izgradnja drugog kolosijeka Križevci - Gyékényes

Posted by Vedran Zeman on 19.06.2019. - 15:05 in Infrastruktura

Prva žalba iz gornjeg posta od 6.6. još nije riješena, a 14.6. je G.C.F. Generale Contruzioni Ferroviarie s.p.a. uložio drugu žalbu.

 

Danas je HŽ Infra objavila da se rok natječaja za nadzor nad radovima produžuje s 2.7. na 18.7.

S obzirom na zakonski rok za žalbe, koji je 15 dana od objave odabira, ništa od svega najmanje do kolovoza.




#612858 Kolodvor Sisak

Posted by Vedran Zeman on 19.06.2019. - 01:50 in Infrastruktura

Doslovno mrtva trka između obnove ovog kolodvora i obnove pruge Dugo Selo - Križevci. :mrgreen:




#612857 Kemijski vlak

Posted by Vedran Zeman on 19.06.2019. - 01:45 in Ostala željeznička vozila u Hrvatskoj i inozemstvu

Ne znam čime mađari špricaju, ali kad je radio RVR-ov kemijski onda su nabavljali kombinaciju tri herbicida djelatnih tvari:

-glifosat

-fluroksipir

-pikloram

 

Herbicidi sa ovim djelatnim tvarima se mogu kupiti, ali samo za tzv. profesionalnu uporabu, što znači da u teoriji moraš imati završen tečaj.

U praksi može netko s iskaznicom kupiti umjesto tebe pa ti preprodati ili u manjim mjestima te samo pitaju na koje ime (iskaznicu) da pišu. :kul3




#612845 [Crna kronika] (2019)

Posted by Vedran Zeman on 18.06.2019. - 14:34 in Crna kronika

Na vlaku Zagreb - Novska pukla osovina, oštetila se pruga

 

TERETNI vlak koji vozi na relaciji Zagreb - Novska oštetio je danas prugu između Novoselca i Deanovca pa je promet prekinut, izvijestili su iz HŽ-a.

Nesreća se dogodila oko 12:50.

Nitko nije ozlijeđen

 

Prema prvim informacijama pukla je osovina jednog vagona na teretnom vlaku, zbog čega je oštećena pruga između kolodvora Novoselec i Deanovec, u duljini oko 400 metara. Nema ozlijeđenih ni stradalih osoba.

Promet vlakova na spomenutoj dionici je u prekidu, a prijevoz putnika organizira se autobusima, priopćeno je iz HŽ Infrastrukture.

https://www.index.hr...ga/2094044.aspx

 

Na relaciji Ivanić Grad - Novoselec - Ivanić Grad, zbog tehničkih poteškoća je zatvorena pruga. Umjesto vlaka 2015 Zagreb GK 11.36 - Vinkovci 17.10, putnici će biti prevezeni vlakom 743 Zagreb GK 13.03 - Vinkovci 16.44 koji će prometovati po elementima vlaka 2015, također umjesto vlaka 2508 Vinkovci 18.31 - Novska 20.49 putnici će biti prevezeni vlakom 2024 Vinkovci 19.45 - Zagreb GK 00:08.

 

Vlak 211 Zagreb GK 17.42 - Vinkovci 21.10 i vlak 414 Vinkovci 14.44 - Zagreb GK 18.12 će prometovati pomoćnim prijevoznim putem Zagreb GK - Sunja - Novska - Sunja - Zagreb GK.

http://www.hzpp.hr/s...prometu-2?p=467

 




#612491 Obnova i izgradnja drugog kolosijeka Križevci - Gyékényes

Posted by Vedran Zeman on 07.06.2019. - 14:24 in Infrastruktura

Jučer je poslana žalba na izvođenje radova od strane: Orehovec, Vinter, Kiš, Šimunović, odvjetničko društvo d.o.o.

Zadnje objavljeni rok za dostavu ponuda je bio 14.6., ali sad će se produžiti najmanje za onoliko dana koliko treba DKOM-u da donese rješenje na žalbu.




#612490 Šveđani

Posted by Vedran Zeman on 07.06.2019. - 13:59 in Motorni vlakovi

U Kloštru čekaju vlak 985, pa će za Bjelovar. Vlak broj 38962.




#612445 nije doduše crna kronika, ali ....

Posted by Vedran Zeman on 06.06.2019. - 13:42 in Crna kronika

U članku se navodi Modecova ulica u Križevcima, pa je to onda ovaj prijelaz.

Slike s Googla su iz rujna 2011. kad je rađen remont, ali kad se počisti gradilište vidi se da je s obje strane ograde ravno.




#612265 Kemijski vlak

Posted by Vedran Zeman on 01.06.2019. - 15:36 in Ostala željeznička vozila u Hrvatskoj i inozemstvu

U 16:35 su krenuli iz Kloštra prema Koprivnici.



#612213 Kemijski vlak

Posted by Vedran Zeman on 31.05.2019. - 11:52 in Ostala željeznička vozila u Hrvatskoj i inozemstvu

Jel ima kakav barem okvirni vozni red?



#612159 Pruga Kvaternikov trg - Velika Kosnica

Posted by Vedran Zeman on 29.05.2019. - 14:24 in Tramvajska infrastruktura

Mimoilaznice podrazumijevaju taktni vozni red i kretanje po voznom redu, razina upravljanja prometom na koju ZET još nije evoluirao.




#612113 Brodovi i trajekti "Jadrolinije"

Posted by Vedran Zeman on 26.05.2019. - 22:55 in Pomorski i riječni promet

Drugi najviši vrh na Cresu i treći najviši na našim otocima.

 

1. Vidova gora, Brač - 780 m

2. Gorice, Cres - 648 m

3. Sis, Cres - 639 m




#611976 Kemijski vlak

Posted by Vedran Zeman on 21.05.2019. - 19:14 in Ostala željeznička vozila u Hrvatskoj i inozemstvu

Sudeći po fotkama na Facebooku jučer je mađarska kompozicija ušla u Hrvatsku preko Koprivnice.

Vuče ju RCCC ÖBB Hercules 2016 082, na koji su naprijed namontirali kameru i senzore.

Ima i jedna lijepa fotka od Brunoh iz Lepavine, ali nije dostupna bez logiranja.




#611972 [Crna kronika] (2019)

Posted by Vedran Zeman on 21.05.2019. - 18:46 in Crna kronika

IZVANREDNA VIJEST Vlak se zabio u traktor nedaleko od Ludbrega - traktorist na mjestu poginuo

Oko 18:15 u Sudovčini, nedaleko od Ludbrega, došlo je do stravične nesreće. Na pružnom prijelazu putnički vlak pokupio traktor.
Kako doznajemo, putnički vlak je naletio na traktor kojim je upravljao 62-godišnjak. Udarac je bio presnažan, a muškarac je preminuo na mjestu događaja. Promet je usporen, a više informacija znat će se nakon očevida...

https://evarazdin.hr...poginuo-377881/




#611845 Integralni sustav prodaje (ISPRO) HŽPP

Posted by Vedran Zeman on 17.05.2019. - 15:19 in Putovanje Hrvatskim željeznicama

Vozim se u vlaku i svi bulje u internet, nitko nikog ne vidi i ne čuje. Ma to je super ta samoizolacija.

 

Naravno, za dobra stara vremena:

 

ciAdCTd.jpg

 

WkHHpZ1.jpg

 

 

Što se tiče on-topica i ove pruge, s obzirom na količinu putnika i njihov profil (većinom đaci s mjesečnim kartama) na stajalištima realno nije potrebna prodaja karata, kupnja kod konduktera ili putem interneta je dovoljna.




#611786 Bjelovar - Kloštar

Posted by Vedran Zeman on 15.05.2019. - 17:19 in Infrastruktura

RUGLO OD ‘KOLODVORA’: Pitanje je vremena kad će netko stradati

 

https://podravski.hr...netko-stradati/

 

Nastavno na ovo, konačno će urediti stajalište u Sirovoj Kataleni:

 

NIŠTA BEZ PODRAVSKOG: HŽ će srušiti oronuli kolodvor koji prijeti prolaznicima

 

Nakon napisa u prošlom broju Podravskog lista u kojem su mještani prigradskog naselja Sirova Katalena upozorili na opasnost i ruglo koje predstavlja zgrada na željezničkoj stanici u njihovom naselju reagirali su mjerodavni.

Predstavnici HŽ infrastrukture zajedno s gradonačelnikom Hrvojem Jančijem i njegovim suradnicima obišli su ruglo u Sirovoj Kataleni te donijeli odluku da se “oronula” zgrada koja predstavlja opasnost za prolaznike i putnike sruše. Dogovoreno je da se rušenje obavi u roku od mjesec dana, a iz HŽ infrasrukture se najavili i gradnju novog perona u Sirovoj Kataleni.

 

-Zahvaljujući dobroj suradnji s HŽ infrastrukturom u čijem je vlasništvu zgrada pokrenut je postupak njenog uklanjanja. Predstavnici HŽ infrastrukture su prihvatili i naš prijedlog da se uredi okoliš i postavi moderna nadstrešnica s klupama kako bi putnici imali odgovarajuće mjesto za čekanje vlakova – kaže Hrvoje Janči.
Mještani Sirove Katalene ne skrivaju veselje što će uskoro konačno moći mirno i bez straha prolaziti pokraj željezničke stanice.
-Hvala Podravskom listu što je iznio naš problem i na taj način dodatno potaknuo mjerodavne da riješe ovaj problem – kaže Mirjana Osman.

https://podravski.hr...i-prolaznicima/

 

Grad u suradnji s Mjesnim odborom i HŽ infrastrukturom pokrenuo postupak uklanjanja ruševne zgrade kolodvora u Sirovoj Kataleni

 

Grad Đurđevac već nekoliko godina u suradnji s HŽ Infrastrukturom i Mjesnom odborom Sirova Katalena, točnije od 2015. godine pokušava riješiti problem mještana Sirove Katalene, a koji je vezan uz dotrajalu zgradu kolodvora u Sirovoj Kataleni koji predstavlja opasnost za putnike.

Kako je to zgrada javne namjene za nju je bilo potrebno prvo izraditi projekt rušenja. Grad Đurđevac i Mjesni odbor uputili su i ove godine nekoliko dopisa HŽ-u kako bi se riješio ovaj problem te je zahvaljujući dobroj suradnji s HŽ Infrastrukturom pokrenut je postupak uklanjanja zgrade.

Danas je obavljen očevid na licu mjesta na kojem su sudjelovali gradonačelnik Hrvoje Janči, predstavnici HŽ Infrastrukture, pročelnik Upravnog odjela za prostorno planiranje, gradnju i komunalne djelatnosti Dejan Đud te komunalni i građevinski redar Grada Đurđevca Tihomir Robotić. Svi zajedno obišli su zgradu kolodvora koja je je u ruševnom stanju te je opasna za prolaznike i putnike koji na stanici čekaju vlak.

Komunalni i građevinski redar nakon obavljenog očevida izdati će HŽ Infrastrukturi rješenje kojim se nalaže obvezno rušenje opasne zgrade, a dogovoreno je rušenje zgrade u roku od mjesec dana.  Iz HŽ-a su najavili i izgradnju novog perona u Sirovoj Kataleni.

Gradonačelnik Hrvoje Janči predložio je da se odmah nakon rušenja zgrade kolodvora, uredi okoliš te se na istom mjestu sagradi moderna nadstrešnica sa klupama, a prijedlog je odmah prihvaćen.

https://djurdjevac.h...rovoj-kataleni/