Jump to content

vbureti2@htnet-dsl

Članovi
  • Posts

    33
  • Joined

  • Last visited

vbureti2@htnet-dsl's Achievements

0

Reputation

  1. Hvala, našao sam temu koja se odnosi na "nizinsku prugu" na infrastrukturi.
  2. Vidio sam sliku. Tamo sam nebrojeno puta prolazio na noge, cestom pokraj kapelice, prije negoli se cesta zajedno s dijelom pružnog nasipa i cijelin terenom posklizala za 20- 30 ili više metara. Pružni nasip poviše su morali nanovo učvrstiti i nasuti da bi ponovno uspostavili prugu. Nego, zanimaju me dva projekta: nizinska pruga Zagreb - Rijeka i noviji projekt željezničkog tunela Učka ili Ćićarija, kako li se već zove. Navodno se nešto bune iz Novog Vinodolskog u vezi trase nizinske pruge. Zna li netko nešto o tome. Tražio sam na stranicama HŽ-a, ali nisam ništa našao. Je li moguće dobiti neke pouzdane informacije o tim projektima.
  3. Da,spominju se Mandići u knjigama i dokumentima. Ali, pruga prolazi na 1 do 2 km iznad sela, po krasu. I na jednom dijelu, nakon postojećeg tunela s južne strane Vele drage, govorilo se da bi tu mogla biti željeznička postaja u pravcu Raše. Možda je to uzrok da se spominju Mandići iako tunel i nema veze s Mandićima. Definitivno, taj tunel koji se počeo graditi u vrijeme izgradnje pruge Lupoglav - Štalije trebao je biti probijen između Poljana i Vele drage u koju ulaze oba postojeća tunela na prugi, onaj sa sjeverne i onaj s južne strane. To je povijest. Vratimo se u sadašnjost ! Po posljednjem projektu tunel bi navodno trebao biti probijen između Lupoglava ( preciznije od ispod Mikuličića) i Jurdani. S matuljske strane bila bi probijena još dva manja tunela i vijadukt Brešca, Tako je, ako me sjećanje ne vara. Mislim da to i nije najbolje rješenje. Meni se čini da bi s istarske strane tunel trebao ulaziti u masiv Ćićarije s južne strane tunela, u blizini one kućice gdje je rampa zbog cestovnog prijelaza preko pruge. To je u neposrednoj blizini sela Dolenja Vas, otprilike 2 km južno od postaje u Lupoglavu. Na taj bi način tunel bio kraći za najmanje 1 km i dobilo bi se na snižavanju nivelete ulaza u tunel. S druge strane, ne vidim razloga zašto se na matuljskoj strani tunel podiže do Jurdana. Od Jurdana do Matulja je prilično veliki nagib pruge i zato laički zaključujem da bi izlaz tunela trebao biti između Jušića i Rukavca. U Rukavcu na postjećoj prugi postoji jedan kraći tunel i ne vidim prepreke da se spoj na postojeću prugu izvede na potezu od toga tunela do Jušića. Od Rukavca do Jušića ima oko 2,5 km pruge koja se dosta strmo spušta prema Matuljima. Netko zna kako je bilo kad je Tuđman otvarao pok radova kod Mikuličića. On je radove otvorio na klizištu koje je odvojilo kapelicu od tadašnje ceste. Nova cesta je kapilicu zaobišla s leđa. Pretpostavljam de se na tom mjestu nije ni imalo namjeru bušiti tunel jer je to niže od postojeće pruge , navodim napamet, za dvadesetak metara, pa bi to pretpostavljalo da bi i prilaz tunelu morao ići po sasvim novoj pruzi koja bi se negdje zapadnije spajala s postojećom prugom. Dakle, taj bi tunel između Dolenje Vasi koja je na 10-tak metara nižoj visini (386 m) od lupoglavske postaje koja je na 396 m, i Rukavca (oko 245 m) bio dugačćak tek oko 14 km i imao bi nagib od oko 10 o/oo. Ako je iz bilo kojega razloga potrebno dizati niveletu izlaza tunela s matuljske strane to se može učiniti jednostavno ponicanjem priključka na postojću prugu više prema Jušićima. To zato jer te mgućnosti ne vidim sa zapadne strane koja svojom konfiguraciojim određuje gdje bi bilo uputno da bude ulaz u tunel. Vidim da ste većina forumaša iz željezničke struke, pa me zanima vaše mišljenje o mom laičkom razmišljanju. I posebno me zanima ima li netko precizniju informaciju o posljednjem projektu toga tunela.
  4. Kico, nisi dobro shvatio. Zaveo te netočni podatak da je tunel od Poljana trebao ići na Mandiće. Tunel je trebao ići od Poljana na Velu dragu par sto metara niže od sadašnjeg cestovnog tunela. A ona kapelica koja onako strši u osami nekad je bila na cesti i pred puno godina se pruga koja prolazi iznad te kapelice pod teretom pružnog nasipa počela kliziti jer je to teren klizišta i ne znam koja je površina 1 hektar ili više pokliznulo desetak metara na dolje. I tako je i cestu odnijelo desetak metara niže. Kapelica je bila sazidana na čvrstom kamenu i ostala je čitava na svom mjestu, a sa metar od nje je teran krenuo prema dolini. Prugu i nasip su sanirali i učvrstili i tako je ostala kapelica na osami, a nova je cesta prošla malo poviše nje.
×
×
  • Create New...