Jump to content

tram4

Moderatori
  • Posts

    13553
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    95

tram4 last won the day on March 6

tram4 had the most liked content!

4 Followers

About tram4

  • Birthday 04.12.1992

About Me

  • Sex
    Male
  • Location
    Zagreb

Recent Profile Visitors

21233 profile views

tram4's Achievements

8,5k

Reputation

  1. until
    Otvoreno od 9 do 17 h. https://www.zet.hr/aktualnosti/vijesti/dani-otvorenih-vrata-zet-a-16-i-17-rujna/8190
  2. Jedan osunčani putopis: San Francisco, prosinac 2018. Nikako da krenem, planiram ga početi oko Božića. No možda (najvjerojatnije) ga proširim na cijelo putovanje što bi onda uključivalo i neke druge modove prijevoza, ne samo tramvaje u SF-u. Vidjet ću. Kako god, tri slikice za zagrijavanje. Nisam pogriješio godinu, jer od tada stoji na kompu. Malo mora na početku. Zraka u sredini. I tramvaja na kraju. Uz putopis dobijete gratis savjet: Ne pouzdati se u frenda FER-ovca koji će za vas "isprogramirati" pakleni plan - let od Splita preko Dusseldorfa - Stockholma - Frankfurta do LA i natrag! Kao tura 13-com, tu negdje.
  3. Ma da..radi se o slobodnoj procjeni, naravno da bik nigdje ne "zapinje" hehe. Koliko je tramvaj tvrd ovisi od vozila do vozila, generalno KT4 i T4 su tu negdje po mekoći ovjesa, kako koji, ovisi o stanju postolja. Moguće da si navikao sa loše stanje postolja jer u Zagrebu češki tramvaji puno više rondaju nego drugdje zbog tih vibracija, pogotovo izraženo na KT4 koje se brže voze jer i brže nakupe brzinu. Dok se T4 zaleti već treba kočiti. Bikovi za razliku od njih zaista dobro ubrzavaju pogotovo do cca 40km/h, moguće da si naletio na vozače koji su ih vozili sporije.
  4. Vrlo lijep putopis. Uvijek je zanimljivo doznati utiske stranaca iz mog rodnog grada, i usporediti sa vlasitim doživljajem grada kojeg svakodnevno "konzumiram". Iako ima i dosta mana i vrlina, meni kao rođenom zagrepčaninu nikad ne dosadi ta atmosfera grada, tako da mi je drago da si ju okusio. Zagreb se najbolje doživi u laganoj opuštenoj šetnji nasamo, mislim da se u organiziranim posjetima ili nekim većim grupama ne može do kraja doživjeti Zagreb. Mi zagrepčani se u većini dijelimo na one koji ga jednostavno ili vole ili ne. Ja sam među onim prvima. Što se tiče tramvaja, mislim da su 90te bile odlično vrijeme za postati zaljubljenikom u iste, a eto i danas imamo prilike uživati u raznolikosti. Drago mi je da si ih prikazao u retro dizajnu, i vratio me u djetinjstvo. Imam jedno pitanje oko KT4, istina relativno dobro se održavaju, no koriste škart dijelove za postolja, jesi si primjetio kako naše katice neugodno vibriraju? Nisam bio u Beogradu, ali koliko znam nigdje tako katice ne ruže kao kod nas. Što se tiče 2100, naišao si očito baš na prototip 2101 koji je dosta različit od svih ostalih 2100 jer samo taj tramvaj ima pneumatska vrata, ostali serijski imaju električna. Istina, 2100 jesu tromi ali nisu baš tvrdi. Dapače imaju vrlo mekan ovjes jer imaju postolja od bikova, no znaju bit glasni, tvrdi i na specifičan način vibrirati ukoliko su reduktori i postolja dosta potrošena.
  5. Onda je najvjerojatnije upravo to, tzv. razdvajanje po visini.
  6. Tehnologija jest "na žgance" ali se te kuke koriste i dan danas. Naime kad se spušta pantograf, povlači se uže unutar te cijevi/rukohvata te se štrik omota oko tih kuka i na taj način se pantograf "zaglavi" u željenom položaju. Inače vrlo lijep putopis, i čak Savišće nije toliko ružno dok je okupano suncem, no ne čudim se da ti je baš ono ostalo kao zadnje neposjećeno okretište. Dobro da si došao u pravo vrijeme i vozio sa sa maksimalnim brojem tipova tramvaja.
  7. Iako ostavlja za sobom bijele tragove što znači da je na popriličnoj visini, što ipak nije malo prenisko pošto se radi o A380, ili je toliko bilo bistro i toliko dobar zoom da ga se tako lijepo i detaljno može uslikati? Fantastična fotka, gotovo nevjerojatna.
  8. Ma sjetio sam se ja Os ekipe, i mislio sam napisati nekoliko dana prije da ću doći u Osijek, pa da mi možda netko od vas radi društvo, a usput se upozna no onda sam shvatio da jednostavno neću (opet) imati vremena što se pokazalo točno jer nisam ni minute predahnuo, doslovno sam konstantno u pokretu sve to obišao u jednom dahu kako bi se reklo. No kažem Osijek je simpa gradić, volim biti u njemu i svakao ću još puno puta se vratiti, kad je već to jedini tramvajski sustav u Hrvatskoj uz Zagreb, na žalost. A i nije tako daleko.
  9. Hvala na pohvalama. Ma ne bih ja inzistirao na tim oznakama g.b., no to je jedini način da razlikujemo grupe pojedinih vozila, jer su ovi sa brojem 95xx tramvaji iz Mannheima koji su direktno došli u Osijek 95', 09xx su isto tako tramvaji iz Mannheima koji su bili u međuvremenu u Zagrebu, a 12xx su tip Mannheim koji su isto tako bili i u Zagrebu, u svakom slučaju rijetkost je da se istim tramvajem može provozati u dva različita grada i to u istoj državi. Inače sad sam tek shvatio da sam pisao i g.b. onih koji se jasno vide na slici, a što ćeš, tako me ulovilo. PS. seabral, pa koji to moj putopis nije tramvajopis? (iako ima onaj jedan sa uskotračne željeznice u Mađarskoj, i Zillertalbahn).
  10. Ma da, taj dio je loš i još sam mislio na dio između predzadnje stanice Mlinska (ili kako već) i Višnjevca, taj dio je isto dosta lošiji nego kad sam bio 2008. a ostalo je ok. Ne mora značiti. 924, 943 i 945 se i dalje čuvaju, dva od tri su najavljena da će se sačuvati trajno tako da ja se i dalje nadam da ću se kad tad opet voziti u njima. Isto kao i sa 900, eto rođen sam u Zagrebu i fulao sam vožnju u njemu ali još uvijek postoji mala vjerojatnost za to, al bar dok je ima je dobro. Ma dobri su česi. Znam da mi ne vjeruješ. Hvala na pohvali.
  11. Samo sam čekao nekog VW-ljupca da obrani tu veliku čast vozila te marke. A čuj, možda je tvoj benzinac, ja sam ovo rekao samo za dizelaše Iako su mi svi bljutavi, naravno, ovo je moje subjektivno mišljenje ničim opravdano niti argumentirano, zbog raznih stvari ne volim VW-e tako da priznajem i dopuštam si da sam subjektivan što se toga tiče, no eto što ja tu mogu, zamjerili su mi se zbog puno razloga, ne samo tehničke naravi. No ima jedan dio u kojemu volim da VW sudjeluje (i naravno Opel/Ford), a to su vicevi. Hvala na kritikama tebi i ostalima.
  12. Zadnji nastavak, hvala na pohvalama! Opet 944 s boka. Sličnu sliku sam napravio u Zagrebu neposredno prije povlačenja iz prometa, također sa 944 samo s drugog boka pa evo obje za usporedbu. Ovako se pod stare dane 944 stopio s atmosferom Osijeka. Taj 944 se uvijek mota oko mene. To je Mannheimer s kojim sam se najviše vozio u Zagrebu, i baš njega imam na najviše slika i to je jedini GT6 kojeg sam i vozio (pa makar par metara), tako da će mi biti žao kada ga srežu, a nisam toliki optimist da računam na to da će ostati sačuvan. Pa eto i sad u Osijeku, najviše mi 1238 upada u kadar. Inače upravo dolazi na trg 0608 na liniji 2. Tu je već bilo oko 15:10, a vlak je išao u 16:20. U Mc donalds sam otišao nešto prigristi, te sam nekako na silu ugurao malu vožnjicu do Vatrogasne (dalje nisam stigao) sa 0610 kojeg nisam slikao. Nisam se ipak usudio do Bikare, a do kolodvora sam se vratio sa 0713 kojeg sam i slikao. Taman sam došao prije polaska vlaka, opskrbio se vodom, uzeo kavicu na automatu te sam stigao još slikati i 0608 koji se vraća sa Bikare. I bolje da nisam išao sa 0610 do kraja jer bi bilo strke i panike, ovako sam uhvatio prazan kupe u prvom vagonu i vozio se sam do Koprivnice. Još jedan kasno popodnevni pogled na trg kod kolodvora. Slikao sam i makinu prije polaska, ista ona koje me i dovezla. Kao što sam naveo smjestio sam se u prvi vagon. Namjerno sam izabrao taj da probam malo za promjenu, pošto sam se u Bl-u dovezao i općenito sam se u Bl-ovima najviše vozio. U odnosu na Bl, taj vagon sa suknjicama je puno tiši i mekši, puno se manje čuje i osjeti loša pruga. Nisam stručnjak za vagone, ne znam dali su postolja drugačija (iako su se meni činila ista), no vagon definitivno ide tiše i mekše. Vagon je dijelom imao prvi razred, onda su to valjda ABee ili tako nešto, neka me bolji poznavatelj ispravi. Vagon je klimatiziran pa se prozori nedaju spuštati, no kao i Bl 005, i taj je imao skroz čiste prozore, inače je vagon bio vrlo uredan, kao da je novi iz tvornice izašao, u tom smislu pohvala za HŽ, no brzina do Koprivnice je kriminal. Jedina mana vagona je to što se klima neda ugasiti ili dovoljno smanjiti da ne hladi previše. :/ To je nekim curama bio doduše veći problem od Koprivnice nego meni, no definitivno bi trebala biti bolja regulacija. Isto tako, na uživao sam se dizela , no čak mi je i pasao jer me podsjetio na djetinjstvo kad sam išao redovito na more Marijan exspresom, pa mi se taj miris urezao u sjećanje. PS. koliko je to bolji miris čistog dizela za razliku od smrdljivog dizela iz bljutavih VW-a (bez obzira na godište) od čega bježim kad se vozim iza njega ili brže bolje zatvarem prozore i palim klimu, ne shvaćam zašto WV-i tako odvratno smrde, najgore od svih dizelaša (naravno mislim na aute). Ubrzo nakon polaska je pao mrak pa nisam slikao, a Osijek pozdravljam do sljedećeg susreta, po mogućnosti kad nova pruga profunkcionira i ako dođu T4.
  13. Nastavak. Kamuflažni ZOO 0609 kod crkve na Solarskom trgu. Volim kad su auti ovako pasent s tramvajem. I opet se boje slažu. Još jedna slika od 0609. Gdje se izgubio 0715? Njega sam zadnji put vidio i vozio se u njemu 2008., a od tad ga nisam niti vidio u dva posjeta, niti baš nema slika od njega na forumu (ili mi je nešto promaklo). Na Solarski trg je iz pravca Višnjevca došao 9530, tako da nisam htio propustiti vožnju. S njim sam se vozio do Sakuntale. Interijer fino uređen i prefarban, tapecirani stolci mi se baš sviđaju. Inače, 9530 ima jedan položeni kontroler, jedan uspravni, iako ih ima sa dva položena (mislim da 0934 ima dva položena i još neki). Na sakuntali sam izašao jer sam iz daljine primjetio još neki GT6, to je bio ujedno i zadnji s kojim sam se vozio, i to baš ex ZET 911. I on ima nešto glasniji reduktor, dok 9530 ima normalni zvuk. Jedna iz bližeg. I s njim sam se opet vratio do Solarskog trga. Vrijeme je užasno brzo prošlo, tako da nisam čekao tramvaj nego se pješke vratio na TAS. Usput sam opet uhvatio bez reklame 0607. Šteta što mi je upao auto, mislim da će se svi složiti da tramvaji bez reklame izgledaju najbolje. Post završavam slikom prekrasne katedrale, a zadnji nastavak slijedi.
  14. Nastavak, vraćam se prema tramvaju malo bržim korakom jer sam htio uhvatiti 1239 koji bi se trebo vratiti na Višnjevac baš kao naručen jer sam ga mimoišao negdje oko Sakuntale parka kad sam išao prema Višnjevcu. No eto, nemam dovoljno iskustva da procijenim bez gledanja na sat koliko vremena treba sa se tramvaj vrati na Višnjevac, pa mi je pobjegao za jedan vozni red. Ovo je stajalište kod Školske ako se ne varam, vjerojatno će se tako i stajalište zvati. Zavoj kod Školske. 1239 (943) sam dakle fulao za jedan v.r. pa sa se na kraju vratio do centra sa 0714. Kroz prozor slikam 9530 sa groznim farovima. Na trgu opet susrećem 0605. Htio sam napraviti malo fotografija po putu, jer većinom slikam ili na okretištima ili na TAS-u, tako da sam prošetao do Solarskog trga, to je relativno duga stanica od TAS-a prema Višnjevcu. Vrijedan 0934 vraća se po tko zna koji put prema Zelenom polju. Ima jako dobra postolja, iako je ex Zg. Između TAS-a i Solarskog trga prolazi 0602. A ovo je pogled od stajališta Solarski trg prema Podgrađu. Ovdje se dobro vide deformacije pruge, što se naravno osjeti u vožnji. Kad sam bio 2008. pruga je bila u boljem stanju. Naravno godine čine svoje. Nastavak navečer.
×
×
  • Create New...