Jump to content

dulevoz

Članovi
  • Posts

    1404
  • Joined

  • Last visited

About Me

  • Sex
    Male
  • Location
    Beograd

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

dulevoz's Achievements

0

Reputation

  1. Samo da najavim sta uskoro sledi u mom preobimnom putopisu iz Evrope... Pogled za koji ne treba dvogled, pogled na grad svetlosti i kontrasta, sa svega 300m visine, od koga zastaje dah Uskoro...
  2. Prelepa pruga, prelepi predeli, prelepe fotografije, sve to cini ovaj putopis sjajnim Samo nastavi dalje!
  3. Pozdrav 410 EXP, Javljam se iduci put obavezno. Vec sam pisao da je ovaj odlazak bio na brzinu isplaniran, dan pred put, tako da nikoga nisam hteo da cimam... Sto se konduktera tice, zelim sto pre da zaboravim tu neugodnu situaciju sa granice i da se nadam da mi se slicne neprijatnosti vise nece dogadjati, ali sa obzirom da zivot railfanova na Balkanu nije lak, nisam bas siguran.
  4. Duzan sam vam obecani propratni film sa ove ture: http://www.zeljeznice.net/forum/viewtopic.php?t=10070&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=
  5. Nisam se nikome od forumasa javio da dolazim, zapravo ispalo je jako naglo, dan pre polaska na put mi je palo na pamet da odem u Vinkovce, a da se javljam odmah za sledeci dan (za pola dana do puta) nije bas u redu. Nameravam ponovni dolazak, bez obzira sta se na granici desavalo, ali malo bolje isplaniran, pa bih voleo jedan mini samit, da se upoznam sa tobom i ostalim forumasima iz tog kraja
  6. Naravno svi znate da sve sto je lepo i pozitivno ima i svoju negativnu stranu, kao i veoma negativan kraj! Sto se dozvole tice, nisam je nabavljao jer nisam znao gde (kasnije sam cuo da je moguce dobiti u samoj stanici, tipa Vinkovci, za slikanje i snimanje, naravno ako se sefu stanice dopadnes i ako zeli da ti dozvoli). Kada sam stigao u Vinkovce, izbegavao sam slikanje na sred stanice, na sred perona, pred gomilom zeleznicara, nikada se ne zna ko ce da napravi problem. Slikao sam samo onaj agencijski, kao i dve masine pored njega, pa red voznje da imam, valjda red voznje nije zabranjeno slikati???! Posle toga otisao sam na istocni izlaz iz stanice, gde mi je fino padalo Sunce za slikanje jutarnjih vozova, zadrzao se na kolosecima dobrih 2h, a pritom mi niko nije pravio probleme, od zeleznicara koji su prolazili, radili manevru i sl. Prelazim polako na zapadni deo stanice, opet slikam red voznje, nikom nista, zadrzavam se na skretnickom podrucju, sakriven iza par radnickih spavacih vagona, tu sam bio oko 1h i niko mi nije pravio problem. Polako mi je u stanici dosadilo, Sunce mi je taman za slikanje odgovaralo na otvorenoj pruzi prema Str.Vrpolju, pa sam isao pesaka dobra 3km. Pritom sam prosao i slikao staru ranzirnu stanicu u Vinkovcima, ispred same cuvarske kucice, nije me video da slikam, pa nije bilo problema. Pesaka kroz celu ranzirnu stanicu bez problema naravno... Na otvorenoj pruzi samo su se prolaznici cudili sta se to snima i slika, ali problema nije bilo. Tu sam proveo najveci deo vremena, oko 5,5h, neprestano snimajuci/slikajuci. U jednom trenutku nailazi pandur sa motorom i ukljucenom rotacijom, bas sam pomislio da su masinovodje ili mestani zvali da proveri sta ja tu tako dugo radim!!! Nije dolazio zbog mene, laknulo mi je... Polako se vracam prema Vinkovcima, na kraju ranzirne, blizu ulaznih signala Vinkovaca, onaj cuvar me je zapazio da cekam sa opremom kraj pruge jedan voz. Izasao je i veoma ljubazno rekao da je zabranjeno slikati i snimati bez odobrenja (bez obzira sto sam stajao duboko u travi i slikao na otvorenoj pruzi). Tada mi je objasnio gde se i kako moze traziti i dobiti dozvola! Zamolio sam ga da samo taj jedan voz ne zelim da propustim i slikam, nasta je pozitivno odreagovao. U Srbiji bi stao ispred kamere i aprata, direktno u kadar i govorio kako ce zvati miliciju! Po povratku u stanicu, dok sam cekao lokalac za Sid, rekao sam kada ceo dan nisam imao ozbiljnih problema, necu ni sada, opustio sam se i slikao po celoj stanici, sta god mi je palo na pamet, prelazio koloseke (kao zabranjeno) i niko zivi mi problem nije pravio. Pred sam dolazak lokalca, otpavnik je primetio cime se bavim, jako ljubazno prisao i poceli smo da pricamo. Nije bilo problema, pricao sam mu da sam ljubitelj i sl. na sta ce on:"Hoces li da te ubacim u masinu do Tovarnika, nije nikakav problem, ako majstor pristane..." Posto je u pitanju granica i cimanje, nisam hteo da cimam masinovodju za to kratko parce od nesto vise od 30km. Stize lokalac, ulazim, prazan skro ceo, nalazim mesto, standardno vozoljubiteljski, tamo gde su cisti prozori, gde se normalno otvaraju...ne bih li mozda okinuo koju slicicu usput. Dolazi brzi iz Beograda, videli ste ga na zalasku, slika brene... Slikam tako instiktivno Krecemo i sve je ok, izlazim u hodnik da opalim koju sliku voza u krivini, dolazi kondukter da pregleda vozne karte i zapazi sta radim. Prilazi, kaze: "Ko si ti, sta to radis, jel imas ti odobrenje za to?" Reko malo slikam volim zeleznicu, nemam odobrenje. Ne smes to da radis bez odobrenja. Reko uredu, necu vise slikati, u sebi mislim se kakva zadrta b_udala, necu da imam probleme zbog njega. Dajem mu kartu, sve je ok... Otisao je do kraja voza i u povratku ulazi naglo u moj kupe, pocinje da melje: "Ja na zeleznici radim vec 36 godina, nagledao sam se svega i svacega, otkud ja mogu da znam ko si ti, daj si ti zaista ljubitelj zeljeznice, ili terorista!!!??" To sto radis je zaista zabrnjeno, nemoj me pogresno shvatiti... Ja sam samo rkao opet uredu, ne slikam vise...Otisao je... Nije ga bilo relativno dugo, a zalazak koji ste videli na slikama, nisam zeleo da propustim! Otisao sam i slikao, nije me niko video... Sve je teklo ok i mirno do Tovarnika. Normalno stajemo, ulaze carinici, pregledaju dvoje, troje ljudi u prednjim vagonima i dvoje carinika, musko i zensko ulecu pravo u moj kupe. Odmah standardno traze pasos i tako to, uzimaju pasos na pregled i nastupa pitanje, koje ce me momentalno slomiti:" Sta ste Vi to slikali usput?" Tim pitanjem bio sam prelomljen gore nego suva grana na pola!!! Onako sokiran iznutra, a to ne smem da pokazem pred njima, reko slikao sam zalazak Sunca. Oni ce na to:" Da vidimo slike!" U tome kondukter, koji se krio iza nih da ga ne vidim izlazi i kaze:"To je on, on je spijun i slikao je radove na pruzi!!!" Ja zabezeknut pocinjem pricu ko sam i sta sam, sta slikam i cime se bavim iz hobija (railfan). Carinici ce potpaljeni kondukterovom recenicom, hajde vadi ono cime si slikao, pa muskarac zenskoj malo tise rece:"Da brisemo to i moze dalje!" Meni je pritom svasta proslo kroz glavu, u sebi cu:"bio sam ceo dan da slikam i snimam, da bi mi oni to sada po skacanom postupku sve obrisali!!!" Sreca fotoaparat sa karticom i slikama koje vidite u ovoj temi, upao mi je duboko u dzep u pantalonama, bez obzira na glomaznost, nije se na prvi pogled videlo da ga nosim... Ja vadim kameru i u sebi cu:"bolje da im dam da brisu sa kamere, nego da mi obrisu ove slike, oko kojih sam se mnogo trudio!" Palim kameru, oni strpljivo cekaju, gledaju slike sa kamere i neki snimak voza... "Kazu jesi li ti imao odobrenje za ovo"!!! Rekao sam da nisam imao, jer nisam znao gde i kome da se obratim. U tome ce oni medjusobno:"Da ga skidamo sa voza?" Dok su se oni domundjavali, na brzinu sam uspeo da me ne vide da izvadim karticu iz foto aparata i zabacim je u drugi dzep, koji je bio busan, pa je propala na dno nogavice, a posto je nogavica malo kruta, a kartica mala, reko nece je osetiti valjda prilikom pretresa...to jeste jako los potez i da su otkrili, bio bih mnogo sumnjiviji, ali eto sta sam radio ne bih li spasao ove slike... U tome pokusavaju da upale svetlo u kupeu u kome sam bio, ali nije im poslo za rukom, nije radilo, na sta ce oni i kondukter zajedno:"Vidi namerno je odabrao kupe u kome ne radi svetlo!!!!!" Reko odkud sam ja znao da ne radi svetlo, kada samusao preko dana i nisam ni probavao... Prebacili su me, zajedno sa stvarima u drugi kupe sa svetlom, ne bi li me pretresli! Vadili su sve stvari iz ranca, dok carinik nije opipao i izvukao mini stativ. Odmah je usledilo pitanje, sa veoma razrogacenim ocima i ogromnim cudjenjem, kao da nikada tako nesto nije video:"Sta je OVO?????" To je stalak za fotografisanje, ako nekada nocu zatreba za slikanje... Vratio je i prekinuo pretres. Opet domundjavanje tiho pored mene, tipa dogovaraju se carinici da li da me skidaju sa voza, da vise ne bi kasnio zbog mene i da me vode u stanicu na detaljno ispitivanje...???!!!!! Konduker kreten pocinje da raspaljuje vatru opet pred njima:"Ja radim 36 godina, ja sam se nagledao svega i svacega, JA SAM U RATU BEZAO PRED SRPSKIM MINAMA DUZ PRUGE, taj je sigurno spijun, dosao da spijunira radove duz pruge"!!! A sada najgora recenica:"JA SAM NJEGA VIDEO DA SLIKA I U VINKOVCIMA IZ VOZA I VOZ KOJI JE PROLAZIO PORED NAS"!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ja samo slusam i ne mogu da verujem sta cujem!!! Onda sam se dosetio da pokazem odobrenje(dozvolu) za slikanje i snimanje u Srbiji, uzimaju je carinici i detaljno citaju, ustanovljavaju da je u pitanju validno odobrenje za slikanje, snimanje, merenje i sl... Vracaju mi dozvolu i govore:"Ovo ti je za Srbiju, ti si na teritoriji druge drzave, mi nismo sigurni da li si ti poslat da spijuniras, ko zna zasto ti to sve radis, mozda jesi ljubitelj, a mozda si i diverzant, koji materijale nosi kuci, ne bi li detaljno razradio i pripremio teroristicki napad!!!!!! Tu se situacija polako menja, gleda mene carinik direktno u oci, fiksirao me je samo tako, ipak je on zavrsio skolu za procenu da li neko laze ili ne... Ja ga nisam gledao, ja sam gledao carinicu, koja je uzimala i prepisivala detalje i pasosa... Sledi pitanje carinika, upuceno carinici:"Kada je dosao u HR?" "Dosao je jutros!" To im je bilo jako sumnjivo!!! Pita on mene cime sam dosao i zasto na jedan dan, da spijuniram??? Ne, dosao sam samo iz ljubavi prema zeleznici, jedan dan da boravim kraj pruge i gledam i slikam vozove, to radim i u Srbiji, ali HZ je u mnogo boljem stanju i zato sam dosao......bla, bla, bla... Polako provaljuju carinici da sam skroz ok, ne znam da li mi veruju da sam ljubitelj, ali vide da nemaju posla sa kriminalcem, svercerom i diverzantom, teroristom... Posle uredno prepisanih podataka, ubelezavanja mog imena na granici, pustaju me!!! Voz polazi sa dobrih 15min dodatnog kasnjenja, zbog ovog dogadjaja... Najgore sto je moglo da mi se desi, jeste da me skinu sa voza, odvedu na detaljan pretres, obrisu sve slike i snimke, oko kojih sam se mucio ceo dan i zadrze na saslusanju i psihickom mucenju u policijskoj stanici, celu noc!!! I to sve zbog primitivnog debila i kretena, konduktera!!! (Ne zelim da se forumasi kondukteri i ostali kondukteri ovom recenicom osecaju dodirnuti, ne odnosi se ninakoga drugog sem onog sto mi je ovo priredio!!!) U Sidu po izlasku iz voza hteo sam svasta da mu kazem, maltene da ga pljunem od muke, ali nisam nista smeo da preduzimam zbog gomile pandura okolo njega, na granici!!! Toliko o ovom nemilom dogadjaju i verujem da sada svi znate koliko je tesko biti pravi i odani vozoljubitelj na Balkanu!
  7. Polako napustam Vinkovce: Par spektakularnih zalazaka nad novom remontovanom prugom: To bi bilo sve, sto se tica mog jednodnevnog boravka u Vinkovcima, u koje sam otisao samo jer mi je bilo izuzetno dosadno u Srbiji, u kojoj ne bih za nedelju dana uspeo da slikam toliko vozova, koliko sam ovde ulovio za jedan dan!!! Nadam se da ste uzivali u fotosima
  8. Za povratak cekao sam putnicki iz Zagreba za Sid, ostalo mi je oko 15min, pa sam se opet prosetao po kolodvoru i slikao sta se slikati moglo Brena na celu brzog Beograd-Venecija pristize na 4.kolosek:
  9. 1141-385 ceka polazak za Zagreb... Sunce mi se tako dobro potrefilo za slikanje, pa sam morao opaljivati iz milion razlicitih uglova
  10. 010 sa brzim za Minhen: Odmah za njim, jedan deo tog brzog voza Beograd-Minhen, jedan vagon kao brzi voz Beograd-Banja Luka, odvojen u Vinkovcima: Jos dve slicice teretnog sa 2062-017: Pravina prema Vinkovcima, polako se vracam: Crvena severina sa putnickim za Zagreb, na izlasku iz Vinkovaca:
  11. Par visinskih fotosa: Prosla je i zelena zverka, u punoj brzini sa 80km/h, bas me je iznenadio, prizor je prelep
  12. 2062-017 odlazi u pravcu Str.Vrpolja i kasnije dovozi teretni: Opet neki teretni iz Zagreba, naisao u bas nezgodnom trenutku, kada sam cekao putnicki iz Vinkovaca, koga sam video da je posao, ali sreca putnicki nije isao brze od 120, a teretni je prosao u poslednjem trenutku, tako da sam uspeo jednu slicicu putnickog da napravim:
  13. Drvo pod kojim sam plandovao cekajuci vozove: Brzi iz Zagreba: Neki teretni:
  14. Tu sam pravio sacekuse, dobro stratesko vozoljubiteljko mesto, vide se vozovi na 3km koji krecu iz Vinkovaca, a vide se i oni iz pravca Zagreba, koji su mnogo dalje na pravini. Nisam ni jedan voz propustio, nema sanse da mi se to desi dok sam na pruzi/kraj pruge Jedan teretni za Zagreb: Lokalac iz Zagreba: Brzi Beograd-Cirih: Putnicki za Zagreb:
  15. Odlazim malo dalje od stanice, tacnije cca 3km prema Strizivojna Vrpolju, na pola puta od Vinkovaca do stanice Ivankovo, na slici u daljini predsignali Ivankova, koji se ceo dan nisu menjali, stalno su bili na "oprezno, ocekuj stoj", sto asocira na to da ulazni siglali nisu radili. Pruga prema Zagrebu je u ekstra stanju, ne znam kojom se brzinom vozovi na ovoj deonici krecu, ali pored mene su sibali sa vise od 120km/h, mozda 130, 140, a pruga mi je na prvi pogled za dobrih 160km/h *neznam* Pogled prema Vinkovcima, brze pruge Hrvatske
×
×
  • Create New...