Jump to content


Donacija

Opcije potpore stranici zeljeznice.net
Ako posjedujete kriptovalute, možete donirati i na adrese:

3P2r8a7BMvRiRppZXcQdYiGguhN4iHAWTA3 - WavesPlatform

0x630394fcfd4d4b5f6847dd071b0841c25a2bcad7 - Ethereum

1C1f1kP6uL9Bqxi1r8TA4FHGpJ7D2GMtmi - Bitcoin

Za više informacija pogledajte iduću poveznicu: http://goo.gl/Elo84w

dedinje

Member Since 02.03.2014. - 13:38
Offline Last Active 08.02.2018 21:25

Posts I've Made

In Topic: Gotthard tunel

09.02.2017. - 18:31

Interesuje me šta će biti sa starim tunelom? Mogu ga koristiti turistički vozovi pošto je i on svojevrsna atrakcija. Teže je bilo izgraditi njega u XIX stoljeću nego ovaj novi u XXI.

In Topic: ŽS - Železnice Srbije

09.02.2017. - 18:20

Deceijama se između Beograda i Sarajeva putovalo prugom Beograd - Vrpolje - Doboj - Sarajevo. Jedva sam čekao da se posle rata opet uspostavi saobrćaj tom prugom. I on je uspostavljen ali na kratko. Ova pruga na deonici od Tovarnika do Šamca ide teritorijom Hrvatske. Na žalost Hrvatska je uvela ogromne dažbine za korišćenje te deonice i željeznice Srbije su morale ukinuti saobraćaj tom deonicom. Onda se pojavila ideja da se veza BG.- Sarajevo uspostavi drugom trasom. To bi bilo BG. - Valjevo - Zvornik - Tuzla - Doboj - Sarajevo. Tu pruga već postoji osim deonice Valjevo - Zvornik koja je u izgradnji. Ali ta pruga je mnogo sporija i duža nego ona preko Vrpolja. Preko Vrpolja su brzi išli svega 6 sati dok bi preko Zvornika i Tuzle išli barem 12 sati. Postoji mogućnost da se izgradi pruga Tuzla (Živinice) - Zavidovići - Sarajevo. Ta veza bi bila mnogo kraća i brža od one preko Doboja ali mislim da bi bila duža isporija od sadašnje preko Vrpolja. Najbolje rešenje, koje je i naravno najskuplje je da se od stanice Jablanica na pruzi BG. - Bar izgradi nova pruga Jablanica - Sarajevo. Pruga Jablanica - Sarajevo bi bila odlična zamena za davno ukinutu prugu uzanog koloseka Sarajevo - Višegrad i ogromno bi značila za istočnu Bosnu. Ali, šta mislite, zar ne bi bilo ipak najbolje da Hrvatske željeznice smanje onu dažbinu za korišćenj veze Tovarnik - Šamac

In Topic: Infrastrukturna svaštara

14.08.2016. - 21:41

Zahvaljujem na objašnjenju. Uvijek sam se čudio - riječka pruga prolazi kroz brdovite krajeve a nema tunela. Zašto se ukidaju trijangli kod Sunje i kod Vinkovaca. Oni su omogućavali da vlakovi koji dolaze sa istoka i skreću na jug (prema Splitu odnosno prema Brčkom) ne ulaze u Sunju odnosno Vinkovce. Naravno, to je znatno ubrzavalo vožnju. Mislim da se ukidanjem tih trijangla htelo da naglasi da nema interesa za veze sa istočnim dijelom zemlje kako sadašnje tako i bivše.

In Topic: Infrastrukturna svaštara

28.06.2016. - 13:50

Moram da nastavim. Kažeš da je pruge uzanog kolosjeka u Bosni (BiH) ukinuo Tito po želji svojih prijatelja arapa. Čestitam ti na mudrosti. Pruge su ukinute iz čisto ekonomskih razloga. Donosile su gubitke i to velike. Ali to nije opravdanje. Njihovo ukidanje svi su žalili, pogotovu narod koji je podizao kuće uz pruge a puteva nije bilo. Za tim prugama žali se i danas, one i te kako nedostaju i ako su umesto nekih izgrađeni putevi. Put nikad nije i ne može biti zamena za prugu. Ali, da ti sad nešto drugo nepomenem. Pruge uzanog koloseka u BiH gradila je KuK monarhija. I Belgija je npr. u Kongu gradila pruge uzanog koloseka. Kongo je za Belgiju bio kolonija skoro kao i BiH za KuK. Zašto monarhija u BiH nije gradila pruge normalnog kolosjeka? Mađari su do Rijeke izgradili prugu normalnog kolosjeka zato što im je ona i te kako trebala kao njihov jedini izlaz na more. Samo i danas mi je neverovatna trasa te pruge. O tome bi neki forumaš mogao nešto da napiše. Zašto ta pruga ide onom čudnom trasom od Ogulina do Rijeke? Želim još da dodam da je KuK uradila veoma mnogo pozitivnih stvari u BiH tokom 40 godina koliko je tamo vladala.

In Topic: Infrastrukturna svaštara

28.06.2016. - 12:18

Jedan od najbesmislenijih postova koje sam dobio na svim forumima. Kakvo podmetanje jugonostalgije??!!. Pa onda onakav off-topic u politiku! Koliko bih o tome mogao pisati (veoma me interesuje novija istorija ali to nije tema ovog foruma). Ko je čitao ove moje postove jasno je mogao da primeti da kod mene, osim emotivne vezanosti za hrvatske željeznice, postoji i jaka doza kroatofilije koju osjećam još od rane mladosti. Da nje nije hrvatske željeznice bi me interesovale koliko i bilo koje druge i rekao bih baš me briga za neki pelješki most ili tunel kroz neku planinu. Meni je žao što više nema vlaka Beograd-Split (i to je po tebi jugonostalgija) a tebi je drago što ga nema! O pruzi B-Bar mogao bih knjigu da napišem. Ona povezuje tako važne gradove kao Bg-Valjevo-Požega-Užice-planinu Zlatibor-Prijepolje-Bijelo polje-Kolašin- Podgoricu-Bar. Naravno,tebi ti gradovi ne znače ništa i to je kao kad bih ja rekao da meni ništa ne znače Gospić i Otočac. A itekako želim da vidim Liku i njih. Koliko je žalosna ova naša diskusija! Setem se JNA i drugova iz Posušja i diskusija. Baš je bila 1971 i bio sam ogorčen skoro kao i oni. Znao sam da je tad, decembra 1971 državi nanesen udarac od koga se neće oporaviti. Što se tiče tvojih razglabanja "šta se sve moglo izgraditi umesto.." zaista nisu vredna komentara. A tek tvoja nostalgija prema KuK! To je bila stvarno sređena država ali Hrvatska kao entitet nije ni postojala. Opšte je poznato da je bila podeljena između Mađarske i Austrije. Da ne govorim kako ni jedan Hrvat nije mogao biti ni ministar a kamo li pretsednik vlade. Tek u SFRJ Hrvatska je postala država sa Saborom i obalom od Piranskog zaliva do Boke. Istra je dobijena proterivanjem oko 700.000 Italijana. Ovo me je sve uzrujalo i momentalno ne mogu viš da pišem.