Jump to content


Donacija

Opcije potpore stranici zeljeznice.net
Ako posjedujete kriptovalute, možete donirati i na adrese:

3P2r8a7BMvRiRppZXcQdYiGguhN4iHAWTA3 - WavesPlatform

0x630394fcfd4d4b5f6847dd071b0841c25a2bcad7 - Ethereum

1C1f1kP6uL9Bqxi1r8TA4FHGpJ7D2GMtmi - Bitcoin

Za više informacija pogledajte iduću poveznicu: http://goo.gl/Elo84w

ruxrux

Member Since 15.02.2007. - 01:55
Offline Last Active 15.10.2019 08:05

Topics I've Started

Definitivni vodič kroz temu San Francisco cablecar

07.06.2012. - 08:00

Pred oko mjesec dana moja firma je imala godišnju konvenciju u San Franciscu, to je trajalo tri dana - taman da imam dovoljno vremena markirati i pogledati si malo ta čudna vozila u detalje.

Hotel Fairmont se nalazi na vrhu brda Nob Hill, a slučajno je baš eto stotinjak metara od hotela i cable car museum, pa sam se za ručak imao prilike prošetati do tamo. Ulaz besplatan.

Počet ću naravno zemljovidom - crveno je označen dio grada gdje su sve fotke nastale. Moram također ustanoviti da je San Francisco manji grad negoli ga mnogi zamišljaju. Odrezao sam zemljovid na jugu otprilike tamo gdje San Francisco prestaje. Površina grada je 121 km2, dok je Zagreb znatno veći, službeno 640 km2.

Posted Image

Pogled iz moje hotelske sobe:
Posted Image

Posted Image


Hotel Fairmont noću:
Posted Image

I iznutra, predvorje:
Posted Image

Boston 2. dio

05.11.2011. - 10:56

Došlo vrijeme i da napokon napišem i drugi dio mog bostonskog putopisa.
Ovaj put sam bio u Bostonu u ožujku 2011., mjesec dana nakon mojeg prvog putopisa. Kao i prošli put, putovanje i smještaj su bili na račun firme jer sam imao tamo nekog posla, mada moram iskreno priznati da mi je više bilo do obilaska pruga nego do rada. Boston sam mjesec dana ranije ostavio okovanog zimom i snijegom, no sad ćete po slikama vidjeti da je u međuvremenu bilo nastupilo proljeće.

Do Bostona se iz San Francisca dolazi za oko 5 i pol sati leta. Natrag se putuje preko 6 sati i to je najdalje u SAD-u do kuda se može doći od mene. Dalje od Havaja. Malo čudno zvuči, ali meni je Boston daleki istok!

Počet ću ponovljenim zemljovidima:
Posted Image

Posted Image

Primijetite gornji desni kut - to je dio grada koji se zove Revere. Do tamo se može doći plavom linijom, koja vozi i uz zračnu luku. Prije nego su iskopali tunel ispod zaljeva - kojim danas ide trolejbus - ovo je bio najčešći način dolaska na zrakoplov javnim prijevozom.

Posljednja stanica plave linije zove se "Wonderland". Snimljeni ugodni ženski glas najavljuje - "Now arriving to Wonderland". Dost egzotično.
Ovo je taj Wonderland, zadnja stanica plave linije:
Posted Image

A s druge strane Revere beach:
Posted Image

Posted Image

Gradić Revere dobio je ime po legendarnom Paulu Revereu, patriotu iz američke revolucije. Gotovo svako dijete u SAD-u zna priču kako je on jahao cijelu noć kako bi obavijestio domoljube o nailasku britanaca. To oni zovu "Revere's midnight ride".

A ovo Ameri zovu "prime real estate beachfront property" - luksuzni stanovi s pogledom na Atlantik:
Posted Image

A i stanari te zgrade s druge strane imaju lijepi pogled, nije more ali je "next best":
Posted Image

To je vlak podzemno nadzemne plave linije u Bostonu. Evo upravo ulazi u stanicu:
Posted Image

MGH Revere - Massachusetts General Hospital - oni malo oštrijeg oka primijetit će "Dunkin Donuts" u prizemlju. Eh, baš nam čuvaju zdravlje.
Posted Image

Boston 1. dio (+ 2 iznenađenja)

02.06.2011. - 08:31

Tu i tamo moram poslom otputovati u Boston i sve do ove godine ta putovanja su bila živa muka - em se bojim letenja, em je to daleki let od San Francisca, em nisam imao vremena za ništa privatnog, a i nisam se najčešće micao dalje od relacije hotel - posao.
No ove godine sam lijepo objasnio kolegama da imam kakti "familiju" u Bostonu, pa su me pustili na miru čitava dva dana da si pogledam grad. Jednom je to bilo u veljači 2011., dok je grad bio u snijegu, a drugi put krajem ožujka, bez snijega uz toplije vrijeme.

Za vrijeme leta San Francisco-Boston shvatio sam da je većina SAD-a u to vrijeme bila pod snijegom. U stvari, jedino onaj moj obalni pojas Kalifornije nije bio sniježni!

Počet ću zemljovidom - položaj Bostona nai stoku SAD:
Posted Image

Ovdje je Boston s položajem MBTA željezničkih linija (tzv. "T"), a zaokružio sam sve lokacije koje ću vam pokazati u ova dva putopisa.
Posted Image

Ovo je službeni zemljovid s MBTA web stranica:
Posted Image

Primijetite sljedeće:

1. Srebrna linija od zračne luke do centra. To je autobus/trolejbus, ima i diesel i električni motor.
2. Crvena i zelena linija imaju mnoge grane. Treba biti oprezan kad se ulazi u vlak, da ne odeš na krivu granu.
3. Plava obalna linija vozi u "Zemlju čudesa" - kvart se zove Wonderland. U drugom dijelu putopisa ću obraditi plavu liniju.
4. Mattapan high speed line skroz dolje na jugu. Vrlo zanimljivo - par postova niže ćete vidjeti što je to.


Ovo je pogled iz moje sobe prvu večer. Hotel je u dijelu gdje se nalazi MIT, poznato sveučilište, pogled je prema jugu, dakle prema MIT-u, dalje je rijeka Charles, a preko je centar grada.
Posted Image

Isto to po danu. Sad se vidi da je rijeka dobrim dijelom okovana ledom:
Posted Image

Spustio sam se do rijeke i krenuo u šetnju:
Posted Image

Pogled sa šetališta prema gradu:
Posted Image

Lijevo na gornjoj slici je most Longfellow bridge, po kojem vozi crvena linija:
Posted Image

Most s druge strane:
Posted Image

Prije prelaska mosta uočio sam i jedan stari pokretni most. Zgrada iza je elektrana na prirodni plin:
Posted Image

2. željezničarski roštilj u Kaliforniji - Eckley

05.09.2010. - 06:34

Ponovno smo se okupili na roštilju u svibnju 2010. i premda to ni do nogu nije Stokinoj zagorskoj roštiljadi, odlučio sam ga zabilježiti na forumu jer je bilo zanimljivih vlakova.

Ovaj zapis postam sa 4 mjeseca zakašnjenja jer eto bio sam sav u poslu, a baš sad imamo dugi vikend pa bi me sramota bilo da ne doprinesem svojem dragom Forumu malo zanimljivosti iz ovih krajeva.

Počet ćemo s obaveznim zemljovidom, da vidite o čemu se tu radi.
Ovo je zemljovid okolice San Francisca, vidite i sami da lokacija Eckley nije predaleko od tog lijepog grada, oko 40 milja:
Posted Image

A kaj je to Eckley? E, pa to je najobičnije selo uz prugu, gdje je nekad bilo puno industrije, a danas nema niš. Primijetite na ovom povećanom zemljovidu dva mosta, oba dva su automobilski mostovi, stari i novi. Vidjet ćete ih na slikama dolje u svoj njihovoj ljepoti.
Posted Image

Tjesnac Carquinez Strait je dakle bilo povoljno mjesto za napraviti most, a autoceta na slici je u stvari famozni I-80, koji spaja San Francisco i New York, a prolazi između ostalog i uz Sacramento, gravni grad Kalifornije, zatim Roseville (UP ranžirni - vidi moj putopis) po Donner Passu (vidjeti 4 moja putopisa), kroz Reno, Salt Lake City te skrooooz do istočne obale, nekoliko dana kasnije.

Po južnoj obali tjesnaca vozi željeznička pruga u vlasništvu UP-a, a koristi ju i Amtrak. U blizini, malo južnije, ima i BNSF pruga, a u prošlogodišnjem roštiljskom putopisu (vidi Antioch) smo roštiljali uz BNSF prugu. Ovaj puta je na redu UP.
Ipak, prvo što mi je taj dan naišlo je Amtrakov California Capitols (San Jose-Sacramento):
Posted Image
Posted Image

Moram objasniti da je lokacija koju smo izabrali u stvari dio parka Carquinez Strait Regional Shoreline Park, koji je napravljen na mjestu gdje su nekad bile tvornice, danas većinom zatvorene, ali bila im je super lokacija uz more i prugu. Tu oko ovog mjesta je za vrijeme WW2 američka vojska imala ogromna skladišta goriva i streljiva, danas sve napušteno i uređeno, pa samo upućeni znaju gdje je što.

Ovuda je onaj Amtrak California zašao - primijetite već spomenute mostove:
Posted Image

Posted Image

Slučajni ljetni dan na Donner Passu

02.09.2010. - 08:58

Uopće nisam htio slikati vlakove, samo sam vozio prijatelja u Reno, siroti nikad nije kartao pa reko da vidim mogu li ga navući na blackjack. Navukao sam ga na video poker, što je sasvim OK za početnika.
Nu problem je što put do Rena vodi preko Donnera, a ja na kilometar znam prepoznat railfana koji čuči u čeki, što je i bio slučaj pri lokalitetu Yuba gap. To je upravo ono mjesto, baš taj izlaz iz tunela gdje su u siječnju 1952. 200 putnika imali uživo "Vlak u snijegu". Primijetio sam još s autoputa da je neki auto parkiran u žbunju, pa sam u zadnji čas sišao na izlazu da provjerim. Moj prijatelj naravno pojima nije imao da je naš sandwich break bio uzrokovan nekim drugim pobudama.
Kad smo se parkirali, odmah me je zaskočio dotični railfan iz žbunja da jesmo li možda vidjeli kakav putnički vlak, a ja mu velim da broj 5 najvjerojatnije dosta kasni. Na to je on prokljuvio kolegu, pa je prokomentirao radove na pruzi par milja niže.

Evo to je taj tunel iz Vlaka u snijegu:
Posted Image

Počelo je donošenjem stolaca za piknik, dok čekamo Amtrak:
Posted Image

Čekajući Amtrak, slikam gluposti okolo:
Posted Image

Odjednom ničim izazvan UP. Evo zašto je Amtrak čekao:
Posted Image

Klasični EMD SD70M x 2:
Posted Image

Posted Image

Posted Image

Za njima EMD C44AC-CTE
Posted Image

Molim da se primijeti da je UP počeo voziti double stack po Donneru (povećali valjda tunele) - ovo je prvi put da sam to tu vidio!
Skroz lijevo u grmlju čuči još jedan railfan. Ne vidi ga se, ali reko da spomenem.
Posted Image

Posted Image

Posted Image

Ode:
Posted Image

A iza nas sveprisutno željezničko smeće:
Posted Image

Nismo čekali Amtrak jer je kit bio malo nervozan oko kartanja.

Nakon Rena, vraćajući se u San Jose, uistinu nisam više imao namjeru slikati vlakove, umoran sam bio. No kad sam na lokalitetu Floriston vidio dugački vlak, nisam mogao odoljeti, a da ga ne pričekamo na sljedećem zgodnom railfan mjestu, lokalitet Boca. Toliko sam se već navozao onuda, da mi nije trebalo puno da si isplaniram gdje ću ga susresti.

Od silnog uzbuđenja nisam ni priredio foto aparat, pa sam slikao prvim sljedećim raspoloživim sredstvom, a to je moj iPhone, koji na veliku žalost ne radi dobre fotke, pa se unaprije ispričavam.

Primijetite dolje desno UP-ov bus. Po bojanju i iz daljine činilo se kao da je to bus za prijevoz zatvorenika, pomislili smo da su ih doveli na društveni korisni rad:
Posted Image

Pokušao sam malo Photoshopom popraviti fotke:
Posted Image

Na čelu su bila dva GE C44AC-CTE, pa EMD:
Posted Image

Posted Image

A onda iznenađenje! Dvije NS lokse!!! Obje su Dash 9, koliko vidim, ali malčice su različite:
Posted Image

Prvi put vidim NS lokomotive ovdje.
Posted Image
Posted Image

Vlak je bio dost dugi:
Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

I ovo mu je kraj:
Posted Image

Posted Image

Eto, sad sam morao obećati kolegi da više neće biti stajanja jer se on odjednom "sjetio" da mora biti u 7 u gostima negdje na dječjem rođendanu. Muljator, a žena mu je bila u Indiji, kao i moja u Hrvatskoj s djecom.
Poslije mi je priznao da je svašta naučio taj dan i da će ga dugo pamtiti. Ajde bar neko dobro od svega.