Jump to content


Donacija

Opcije potpore stranici zeljeznice.net
Ako posjedujete kriptovalute, možete donirati i na adrese:

3P2r8a7BMvRiRppZXcQdYiGguhN4iHAWTA3 - WavesPlatform

0x630394fcfd4d4b5f6847dd071b0841c25a2bcad7 - Ethereum

1C1f1kP6uL9Bqxi1r8TA4FHGpJ7D2GMtmi - Bitcoin

Za više informacija pogledajte iduću poveznicu: http://goo.gl/Elo84w

Stanley

Member Since 24.08.2006. - 19:27
Offline Last Active 23.08.2019 04:51

Topics I've Started

Carpe diem: Oštarije 27. srpnja 2019.

27.07.2019. - 19:48

U hodnjama duž pruge Zagreb - Rijeka/Split obišao sam i predstavio kolodvore Hrvatski Leskovac, Jastrebarsko, Draganići, Mrzlo Polje, Zvečaj, Generalski Stol i Plaški, a u društvu drugih forumaša Zdenčinu, Karlovac i Ogulin. Kolodvor Oštarije mjerkam već neko vrijeme i eto me konačno i tamo u subotu 27. srpnja Anno Domini tekuće..

Od domicilnog stajališta Sutla do Oštarija putovao sam naravno vlakom uz presjedanje na Glavnom kolodvoru u Zagrebu, u polasku 8017 i ICN 521 i u povratku 4061 i 8048.

 

Čarli je primijetio da je najstariji gazda ustao i htio se poigrati. Žurim, drugi put:

 

jHltjsw.jpg

 

Što je ovo, mitzekatzentag? Čarlijevi rođaci čekaju vlak na stajalištu Sutla:

 

W2cwIhL.jpg

 

Odoše oni kući, a ja u somu do Zagreb Glavnog. Nakon ukrcaja u nagibnjaka za Split naišao sam na mali problemčić. Na mojem rezerviranom sjedištu broj 74 V1 sjedio je neki mladić, a na sjedištu do njega cura. Pokažem mu rezervaciju, on blehne i izlane ''What?'', a ja mu na to inglišspiking objasnim da sjedi na mjestu za koje sam ja platio. Pa mi on pokaže istu takvu rezervaciju za to isto mjesto. Shit, kaj bum sad, sjednem ja na slobodno mjesto u istom redu s druge strane i strepim hoće li se netko u ovih par minuta do polaska ukazati s rezervacijom za sjedište na koje sam se smjestio. Jer vlak je bio krcat (drugi vagon su napučili neki izviđači koji su, kako sam čuo, putovali do Lovinca). Ne bi mi bio problem stajati tih 103 kilometra do Oštarija, čak sam razmišljao da se alternativno uvalim u upravljačnicu, no zašto da se trapim s kartom za vrlo uvjetno rečeno elitni vlak. Srećom, nije se pojavio nitko.

Sjedim ja tako u neizvjesnosti i u sebi biram repertoar nemilih izraza kojima ću zasuti HŽ PP zbog ove duple rezervacije. Naiđe kondukterica pregledati karte, ja joj objasnim slučaj, a ona provjeri i utvrdi da mladi par ima rezervacije ali za 28. srpnja, dakle za sutradan.

Mladić me zbunjeno pogleda i pita ''What now?'' (u prijevodu ''kaj sad?''). ''Just sit there'' (''samo sjedi tamo'') odgovorim. Zašto da ga sada dižem? Ne, nisam čuvao ugled mile nam domovine kao turističke destinacije - čak ni pred gostima koji ne razlikuju datume - nego mi je bilo glupo da mladi par razdvajam, a meni ni u džep ni iz džepa..

I tako sam stigao u Oštarije, naravno sa zakašnjenjem od 18 minuta. Da prijatelju DB prištedim trud vjerujem da je vlak u Split stigao na vrijeme, jer mu je vozni red rastegnut gotovo kao kriteriji našeg pravosuđa.

 

Ja izađoh, on ode:

 

ba9kRnO.jpg

 

Kolodvor

 

9Ot3pVz.jpg

 

Oštarije su međukolodvor na pruzi M202 Zagreb Glavni kolodvor - Rijeka, ujedno odvojni kolodvor za prugu M604 Oštarije - Knin - Split, na kilometarskom položaju 527+325. Od susjednog kolodvora (ukrižja) Kukača u smjeru Zagreba udaljene su 5 km, od kolodvora Ogulin u smjeru Rijeke 6 km i od kolodvora Josipdol u smjeru Knina 5,5 km. Najveća dopuštena duljina vlakova na 1. i 2. kolosijeku ovisno o smjeru vožnje je 549-555 m, a najveća dopuštena brzina kroz kolodvor je 55 km/h.

 

Civilna strana:

 

3UiahRW.jpg

 

Bio sam jedini putnik koji je izašao iz nagibnjaka, a ovaj gospodin je bio prometnik u službi. Diplomatski odnosi su funkcionirali besprijekorno:

 

VMNxWmK.jpg

 

Nekoliko sličica iz prometnog ureda:

 

TL7qsLX.jpg


Carpe Diem: Plaški, 4. srpnja 2019.

05.07.2019. - 05:41

Kroz Plaški sam se provezao brzim i IC vlakovima puno puta, a najviše pamtim prvu vožnju. Bilo je to početkom srpnja 1965. na putu na izviđački tabor na otoku Prviću. Brzi vlak Zagreb - Šibenik, prastari vagoni i dvije zapregnute lokomotive serije JŽ 642. Posebno mi se urezalo u sjećanje kada smo se nakon oštrog zavoja iza Plaškog počeli penjati uz Malu Kapelu. Vlak je smanjio brzinu na nivo malo živahnije kornjače, lokomotive su zujale i dimile, kotači su cviljeli, a kling-klang od K.u.K. tračnica i danas mi odzvanja u ušima. Bilo je fascinantno penjati se lagano uz brdo i gledati u dolini osvijetljeni Plaški, koji nikako da nestane sa vidika.

Jučer sam putovao do Plaškog isključivo motornim garniturama - dva soma i dva nagibnjaka. Začudo, nije bilo nikakvih nepredviđenih okolnosti, nikakvih pregaženja, kvarova, iskliznuća, pada kontaktne mreže ni supstitucija autobusom. Jedino me nije poslužilo nebo koje je cijelo vrijeme bilo tmurno i prijetilo kišom, a razvedrilo se tek po povratku u Zagreb. Ali sam zato imao dosta sreće s teretnim vlakovima, o čemu opširnije u nastavku.

 

Nagibnjak na zagrebačkom Glavnom kolodvoru pred polazak:

 

YLA4Lmg.jpg

 

Fascinantan je običaj HŽ-a da zakomplicira vlastiti promet. U Plaški smo kasnili petnaestak minuta i to zbog sumnjivih razloga. Najprije nas je podulje držalo na ulaznom signalu kolodvora Draganići jer smo morali čekati ulazak drezine iz suprotnog smjera. Kao da TMD nije mogla pričekati tih nekoliko minuta u Karlovcu. Zatim smo u kolodvoru Zvečaj čekali križanje s teretnim vlakom i onda nas je u kolodvoru Generalski Stol vodilo u skretanje... Tako se gube minute i nakuplja zakašnjenje, a ICN je vlak najvišeg cjenovnog ranga na prugama HŽ-a i trebao bi valjda imati apsolutnu prednost u prometu.

 

Čekanje u kolodvoru Zvečaj:

 

zROT9vd.jpg

 

I evo me u Plaškom, a on ode u brda i visoravni prema Splitu:

 

I3XdJlc.jpg

 

Kolodvor

 

Plaški je međukolodvor na pruzi M604 Oštarije - Knin - Split, na kilometarskom položaju 26+938. Od susjednog kolodvora Josipdol u smjeru Oštarija udaljen je 16,5 km, a od kolodvora Blata u smjeru Knina 10,3 km. Najveća dopuštena duljina vlakova na 2. i 3. kolosijeku je 378 m, a najveća dopuštena brzina kroz kolodvor je 40 km/h.

 

Kolodvor, službena strana:

 

NFD4fTr.jpg

 

Kolodvor, civilna strana:

 

G45F5wU.jpg

 

Šef kolodvora nije bio raspoložen za slikanje, ali je prometnik dobio mailom nekoliko njih za uspomenu:

 

tZ6QVbF.jpg

 

Antikvitet u prometnom uredu:

 

cALFlHy.jpg


Guštanje dima i pare na pruzi Graz-Köflacher Bahn, 1. svibnja 2019.

02.05.2019. - 16:19

Naš mađioničar Slavek, za one koji još ne znaju forumaš mali.paja, opet je iskemijao jednu lijepu railfanovsku turu. U austrijskom Liebochu svake godine na praznik 1. svibnja održava se tradicionalni susret modelara sa burzom modela. Za nas modelare i to je dovoljno privlačno, a kada se doda vožnja muzejskim vlakom s parnom vučom i to po lijepom i sunčanom danu užitak je potpun.

 

Plakat s najavom burze i vožnje vlakom s parnom vučom:

 

33DqhH6.jpg

 

Lieboch se nalazi u austrijskoj Štajerskoj, na pruzi kojom upravlja željeznička kompanija Graz-Köflacher Bahn und Busbetrieb GmbH (GKB), utemeljena davne 1859. godine. Tvrtka održava promet na 91 km željezničke pruge i 26 autobusnih linija.

 

Mreža pruga Graz-Köflacher Bahn označena je crvenom bojom:

 

HOjicJz.jpg

 

Nakon podosta peripetija uspjeli smo u zadnji čas okupiti tročlanu ekipu, a uz Slaveka i mene bio je tajnik Kluba željezničkih modelara Zagreb i naš vozač Lucijan.

 

Moji suputnici u Zaprešiću pred polazak:

 

FFa5iKF.jpg

 

Na kolodvoru Lieboch

 

Nakon manje od dva sata vožnje stigli smo na odredište. Lieboch je odvojni kolodvor za smjerove prema Kóflachu i Gleinstättenu - Wies Elbiswaldu.

 

Nekoliko fotografija kolodvora:

 

6Xrd9ak.jpg

 

YAz1Ilb.jpg

 

IbbJZCL.jpg

 

0Vx089M.jpg


Uskrsni vlak Zeko Express 2019.

22.04.2019. - 18:39

Ovu najavu smo već vidjeli u drugoj temi:

 

W4yNYCi.jpg

 

Kako najavljeno tako i izvedeno. Naš forumski kolega mali.paja ili za mene Slavek opet se maskirao u životinjsku vrstu koja se na latinskom jeziku zove Lepus eulagos europaeus, a po naški zec domaći europski. Na Uskrsni ponedjeljak putovao sam Zeko Expressom od zagrebačkog Glavnog kolodvora do Velike Gorice i natrag kao Slavekov osobni snimatelj i izvjestitelj. Pa pogledajmo što smo zabilježili.

 

Ulogu Zeko Expressa imao je Som, međugradska varijanta:

 

QvRdXg8.jpg

 

hP02QFV.jpg

 

Evo zeca:

 

RhwX6c1.jpg

 

sAaXldK.jpg

 

A evo mu i repića:

 

kpDgAtS.jpg


Čokoladnim vlakom od Ljubljane do Jesenica i(n) obratno, 13. travnja 2019.

14.04.2019. - 16:37

U subotu 13. travnja imao sam zadovoljstvo putovati po šesti put muzejskim vlakom Slovenskih železnica s parnom vučom. Ovaj put je na ''štoku'' bila SŽ 25-026, a vlak je prevozio izletnike na Festival čokolade u Radovljici. U društvu su mi bili Slavek zvan mali.paja, Nenad zvan Portos i gospodin Božo iz Zagreba, umirovljeni strojovođa koji je nekada vozio parnjače i dizelke u ŽTP Sarajevo. Božo je putovao Mimarom sa Glavnog kolodvora, a nas trojica iz zaprešićko-prigorskog domicila ukrcali smo se u Dobovi.

 

Moji suputnici:

 

tzgVYrf.jpg

 

dLauoFB.jpg

 

Ljubljana i vlakom do Jesenica

 

Muzejski vlak je istog jutra odvezao izletnike u Verd pa smo morali pričekati njegov povratak. U međuvremenu smo zabilježili nekoliko dojmova sa ljubljanskog kolodvora:

 

jgzQRxw.jpg

 

jpzRIFo.jpg

 

Hl89UC0.jpg

 

8BzmBju.jpg

 

ocIp6E5.jpg