Jump to content


Donacija

Opcije potpore stranici zeljeznice.net
Ako posjedujete kriptovalute, možete donirati i na adrese:

3P2r8a7BMvRiRppZXcQdYiGguhN4iHAWTA3 - WavesPlatform

0x630394fcfd4d4b5f6847dd071b0841c25a2bcad7 - Ethereum

1C1f1kP6uL9Bqxi1r8TA4FHGpJ7D2GMtmi - Bitcoin

Za više informacija pogledajte iduću poveznicu: http://goo.gl/Elo84w

homonovus

Member Since 07.10.2009. - 07:33
Offline Last Active 15.08.2019 21:30

Posts I've Made

In Topic: Končar TMK2200 (7)

28.06.2018. - 01:25

Ispirke na upadu u raspravu, ali interesira me ima li netko informacija o napretku prilagođavanju tramvaja osobama u invalidskim kolicima?

Znam da su svečano najavljivali rampe za ulazak osoba u kolicima. Ima li naznaka kada bi se to moglo dogoditi?

Onima koji misle da je to samo politički trik i da je lakše da dvije osobe dignu osobu u kolicima tih 10cm želio bih skrenuti pažnju da ima stajališta u Zagrebu na kojima je nemoguće ući sa osobom u invalidskim kolicima (osim da zaista dvije ili više osoba dotičnu osobu sa kolicima kompletno dignu na visinu osjetno višu od 10cm - primjer stajalište Dubrava u smjeru Dupca, Trešnjevački plac u smjeru Cibone).

Također u ovom gradu ima i osoba u motornim invalidskim kolicima  gdje težina samih kolica može biti u rangu 90 kg.

 

Za jedne i druge najavljene rampe su nasušna potreba.

 

Također da li postoje planovi da se i unutrašnjost prilagodi prijevozu osoba u invalidskim kolicima?

Naime niti jedno mjesto predviđeno prijevozu osoba u invalidskim kolicima nije ustvari predviđeno za sigurnu vožnju osobe u invalidskim kolicima.

U niskopodnim autobusima se može vidjeti kako bi takvo mjesto trebalo izgledati: kolica bi trebala biti okrenuta leđima u odnosu na smjer vožnje, imati sigurnosni pojas kojim bi se pričvrstila osoba u kolicima i dodatno sa stražnje strane kolica oslonac za glavu da se spriječi trzajna ozljeda u slučaju naglog zaustavljanja.

 

MAN-Lions-City-SD-3-Door-SG4002G-Wheelch

 

Trenutna mjesta predviđena za prijevoz osoba u kolicima su upravo suprotna: bez ikakve potpore i osiguranja. Strah me i pomisliti kako bi se provela osoba u kolicima na takvom mjestu u polupraznom tramvaju u slučaju naglog zaustavljanja (kočenja ili još gore sudara).


In Topic: Najavljene obustave prometa i obilasci

25.11.2015. - 09:02

Konkretno meni iz ove obavijesti koju su naveli puno toga nije bilo jasno pa sam im poslao upit jučer oko podneva:

 

Poštovani,

molim Vas ako mi možete malo razjasniti tu obavijest jer mi nije baš jasna.

Konkretno na početku obavijesti piše:

 

"Autobusne linije terminala Glavni kolodvor, koje povezuju novozagrebačka naselja i uobičajeno prometuju Mostom slobode, Avenijom Dubrovnik i Ulicom Savezne Republike Njemačke bit će obustavljene od 7 sati i 15 minuta."

 

Što sa autobusnim linijama koje kreću sa Glavnog kolodvora i ne povezuju novozagrebačka naselja (npr. Novi Jelkovec i Savica)?

Što sa autobusnom linijom 107 koja vozi Slavonskom avenijom,a  prolazi preko Hrvatske bratske zajednice?

 

Piše da će promet njima biti obustavljen od 7 sati i 15 minuta. Do kad će biti obustavljen? Do 8:30, 8:45? I što to znači obustavljen? Da li to znači da će biti u potpunosti izbačeni polasci koji bi te autobuse doveli do Glavnog kolodvora ili će u to vrijeme biti skraćene te linije?

 

Odgovor sam dobio danas ujutro:

 

Poštovani,

aktualnu prometnu situaciju u Zagrebu možete pratiti na internetskoj stranici http://www.zet.hr/default.aspx?id=5824

Dodatne obavijesti na besplatnom telefonskom broju 0800 200 060.

 

Jučer sam probao pitati i vozača autobusa i nije mi znao odgovoriti?


In Topic: Kontrolori

21.11.2015. - 16:16

Da.... Baš nam još to treba...Kontrolori koji okolo hodaju sa pištoljima...

A da oni prvo probaju srediti odnose sa korisnicima svojih usluga? Naravno ima dio ljudi koji se svjesno švercaju i imaju huliganski nastup, ali od sukoba (verbalnih) sa kontrolorima koje sam viđao često puta je okidač nezadovoljstvo prijevoznim sustavom (cijena, točnost, "smisleni" propisi), a kontrolor je osoba koja dolazi u kontakt sa frustracijom korisnika i onda fasuje za one koji tamo u nekom uredu donose propise čije posljedice sami neće osjećati.


In Topic: Imigrantski vlakovi i izbjeglička kriza 2015.

27.10.2015. - 22:05

 
Dragi kolega, hvala za mišljenje. Ipak, mislim da probleme radi jedan manji dio ljudi. Većina ih nastoji samo proći na putu "trbuhom za kruhom". A, prema mojem skromnom mišljenju, neki mediji pumpaju situaciju s neredima jer ili ne znaju bolje ili podržavaju neke ekstremne političke opcije. Slično vrijedi i za neke zapadne medije. 
 
ISIL agenti i borci inače putuju avionima u prvoj klasi i imaju putovnice kakve god požele. Oni ne "putuju" pješice i izbjegličkim vlakovima. Dakle, u izbjegličkim vlakovima agenata i boraca ISIL-a nema. Treba malo čitati kvalitetne članke i analize koji se mogu pronaći uz malo truda. 
 

 
Na kraju, mene u cijeloj situaciji žalosti i to da Europska unija nije organizirana skupina zemalja, te nije u stanju izaći na kraj s dolaskom cca 500.000 ljudi na njene granice. Mogao se komotno organizirati vrlo dobar prijevoz vlakom od Turske do Njemačke, bez ikakvih problema. 
 
Opet, političke elite možda namjerno nisu htjele bolje reagirati na krizu. Tako narod ne misli recimo na TTIP nego na izbjeglice i njihovo zbrinjavanje. 
 
Bok!
 
Ante

 

Ante, prije svega navodio sam informacije koje prosječni Hrvat ima. On će se ograničiti na Jutarnji, Večernji i možda 24 sata/Index. Jedna manjina okrenut će se dnevno.hr-u. Ali velika većina bit će sveto trojsto: Jutarnji, Večernji,24 sata. I to tiskano izdanje u kojemu nema ni komentara čitatelja koji bi mogli staviti pod znak upitnika ono napisano u tekstu.

 

Ja se trudim ipak čitati informacije sa više različitih strana i onda u tom kupusu suprotstavljenih propagandnih agendi probati razabrati što su stvarne činjenice.

Ako imaš linkova na kakve kvalitetne članke i analize podijeli ovdje ili na PP (da ne bi ispalo preveliko OT). Svakako ću ih rado pročitati. Nastojim u sebi razvijati stav spremnosti na promjenu vlastitog mišljenja ako naiđem na argumente koji će me uvjeriti da su moji dotadašnji zaključci bili krivi. Neki će reći da možda okrećem kako puše vjetar, ja ipak više volim misliti da sam spreman učiti, pa i na vlastitim pogreškama.

 

I dalje mislim da ovo što naši rade da nije pravi pristup, ali kad pogledam kako su se "snašli" neki naši susjedi s druge strane Schengena ovi naši na kraju i nisu ispali toliko loši.

Ne mislim da je problem u izbjeglicama iz Sirije nego onima koji to nisu. A kojih je ovisno o izvještajima i procjenama znatan, da ne kažem većinski dio u toj masi ljudi.

 

Ako u startu nisu spremni poštivati zakone zemlje u koju su došli, makar i samo u tranzitu kako onda možemo očekivati da će zaista funkcionirati po uzusima društva u koje dolaze?

Jasno mi je s jedne strane da se nisu željeli registrirati jer prema trenutno važećim pravilima to bi značilo da moraju ostati u zemlji u kojoj ne žele. Ali ako je to pravilo, a ti se protiv tog pravila boriš blokiranjem prometnica, paljenjem šatora, sukobima sa policijom.... Ne vidim kako to može dobro završiti?

Da ja probam sad otići na granicu sa Slovenijom i nasilno preći tu granicu, da se odbijam registrirati slovenska policija bi natamburala i vratila našima (vjerojatno nakon hlađenja u zatvoru) i svi koji me znaju rekli bi da sam glup zbog toga što sam napravio. Ali iz nekog razloga takvi isti kriteriji ne vrijede za ove koji dolaze?

To je onaj dio koji mi nije jasan. Mi bi morali pustiti te ljude dalje samo zato jer eto oni su se sjetili da žele otići do Njemačke? Ima li negdje garancija te iste Njemačke da će ih zaista i primiti? Jedno su Merkeličine provale u javnosti, a sasvim drugo smještanji i organizacijski kapaciteti jedne Bavaraske.

 

Zaista naši su te tranzite napravili na način da većina nas zaista i nije vidjela izbjeglica, ali način na koji su to napravili pokazali su sebe i našu zemlju kao one koji uopće nisu u stanju upravljati ovime.

Zaista s jedne strane ovakvim svojim postupanjem isforsirali su birokrate u Bruxellesu da napokon odreagiraju na ovu novu stvarnost u Europi, ali da li bi možda bilo bolje da se probali u sklopu Višegradske skupine napraviti blok koji bi zajednički nastupio prema EU i pokrenuo rješavanje tog pitanja umjesto što se igrala uloga Enfant terrible i usput nas posvađala sa većinom susjedstva?

A da ne kažemo da nam nad glavom i dalje visi mogućnost da postanemo neka vrsta polu hot-spota?

 

U konačnici slažem se s tobom u ovom konačnom zaključku. Jako su bitne teme o kojima se ovog trenutka uopće ne govori: TTIP, usporavanje svjetskog gospodarstva, valutni ratovi.

A mislim da nije naodmet imati i šačicu radiklanih islamista, ali i radiklaizirane desnice kako bi se imalo opravdanja za uvođenje dodatnih represivnih mjera i smanjivanje privatnosti.

 

Lijepo je vidjeti da je nakon sve ove priče vlak opet nekako postao kako ti to lijepo voliš reći sredstvo koje povezuje ljude.

Jer barem u ovoj početnoj fazi zadnjeg dogovora vlak je počeo prevoziti ljude organizirano od prenoćišta do prenoćišta od Srbije, preko Hrvatske do Slovenije.

 

Ali da... Mislim da je Merkelica da je bila fer u startu mogla organizirati direktno vlakove koji bi prolazili čitavu rutu od Turske sve do Njemačke i time poštediti i te ljude i zemlje preko kojih prelaze nepotrebne patnje i troškova.


In Topic: Imigrantski vlakovi i izbjeglička kriza 2015.

25.10.2015. - 17:40

Negdje prije sam se uključio u ovoj temi. A onda sam zastao, odlučio promatrati, promišljati. I sad čitam i ovih zadnjih par stranica.

Pa bih se možda opet osvrnuo na sve ovo. Kako su meni tuđa mišljenja i gledanje pomogla da jasnije shvatim koje mišljenje imam o svemu ovome (djelom ga i promijenim) možda i mojih par redaka bude značilo nešto nekome.

 

Uspoređujem ono što je Orban napravio sa onim što se radi kod nas. I ni jedno ni drugo nije neko rješenje.

S jedne strane Orban je digao zid na granici Schengena. Mjera zbog koje ga službena Europa osuđuje, ali riječima jednog političara iz Bavarske on radi prljavi posao za njih da ga oni ne bi morali.

S druge strani naši na neki način ponavljaju Merkeličinu mantru: samo dođite, dobrodošli ste. Mi smo humaniji od ksenofobnih Mađara. Međutim Hrvatska nema kapaciteta (ili se barem nije pripremila) primiti iole veći broj izbjeglica/migranata. I onda taj dio ljudi koji tako direktno prima k sebi mimo bilo kakvih pravila i dogovora prosljeđuje dalje susjednim zemljama ne pitajući da li imaju kapacitet primiti toliko ljudi ili ne. I kao posljedicu posvađaju nas sa svim susjedima. (Baš me zanima kako je izgledao danas razgovor u Bruxellesu).

 

Usporedbe radi to bi bilo kao da ja odlučim pokazati se velikim humanistom i kažem nekome neka dođe kod mene, ali onda ga prosljedim svom susjedu ne pitajući da li njemu to odgovora ili ne.

 

Apropos Mađara i vlaka. Bilo dogovora s njima ili nije ostaje ono što je kao zadnju riječ rekao naš Premijer da nije bilo nikakvog dogovora već da su natjerali Mađare da prime izbjeglice tako što su ih poslali gore i da će to raditi i dalje. Nakon toga možemo mi pričati o dogovorima kakvima god želimo. Ovo je zadnja izjava po tom pitanju od samog hrvatskog Premijera.

 

Svima su u zadnje vrijeme puna usta toga da je problem u Grčkoj i Turskoj. Ja se više ne slažem. Problem je u Njemačkoj. Kao da nije bilo dovoljno što je Merkelica ovo ljeto pokrenula sav ovaj val izjavom da će svi sirijci koji dođu tražiti azil odmah ga i dobiti. Nego čak i sad kad se vidi koliko je to sve u krivo otišlo samo dolijeva ulje na vatru izjavom da mnogi koji dolaze imaju dobru radnu perspektivu. Pa to je tek mahanje crvenom maramom ispred nosa.

 

Ako im nedostaje ljudi da održe svoj mirovinski i gospodarski sustav onda su mogli organizirati vlakove direktno iz Turske i dovesti ih ciljano preko svih ovih zemalja bez zaustavljanja gore u Njemačku ili poslati avione. Ako Bundeswehr može voziti ljude iz Njemačke sigurno može i u Njemačku.

 

Ante cijenim tvoje mišljenje i čak ne bih rekao da je posve krivo, ali ipak mi se čini da je malo suženog pogleda. Uzmi u obzir informacije koje dolaze do prosječnog građanina ove zemlje:

1. sukobi sa policijom, odbijanje procedura za registriranje, nepoštivanje bilo kakvog reda i zakona

2. mediji koji cijelo vrijeme nastoje manipulirati situacijom igrajući na suosjećanje prosječnog građanina. Zadnjih mjeseci pune su naslovnice izbjeglica, jadnih žena i jadne djece, a onda čuješ mimo medija, od ljudi koji su se stvarno tamo našli koliko je to sve daleko od činjeničnog stanja, koliko je puno više muških ekonomskih migranata sa čitavog Istoka  Azije i Afrike u najboljim godinama u odnosu na broj stvarnih izbjeglica iz Sirije.

3. Imamo premijera i ministre koji govore jedno, političari iz susjedstva govore drugo. Naši kažu dogovoreno je ovo, netko od susjeda kaže da nije bilo dogovora i to ne jednom nego opetovano. Do mjere da sami kasnije prizaju da dogovora nije bilo.

4. Planovi za upravljanje ovom krizom smjenjuju se na pladnju jedan za drugim

5. Vijesti koje pristižu iz zapadne europe o silovanjima, o sukobima između samih skupina migranata, pogotovo kad ih staviš u kontekst vijesti da među tim migrantima ima i ISIL-ovaca

6. rijeke ljudi koje jednostavno gaze preko granice skoro bez ikakve kontrole i onda se često puta jednako nekontrolirano prebacuju susjedima

7. milijuni koji se troše na zbrinjavanje tih ljudi što u transportu što iz robnih rezervi dok u vlastitoj zemlji imaš ljudi prisiljenih kopati po kantama smeća

8. onda prizori iz Brežica gdje ta ista rijeka ljudi zahvalnost za postavljene šatore i hranu pokazuje paljenjem tih istih šatora koje oni koji poslije njih dolaze neće moći koristiti

9. scene gdje se žene i djeca guraju na policajce kako bi se umirilo policajce u obuzdavanju rulje, ali onda poslije toga kako te iste žene i djeca bivaju odgurnuti sa strane kako bi oni koji su se dotad skrivali iz njih mogli prvi doći do vlaka koji će ih prevesti dalje prema Njemačkoj

10. kad čuješ da je u jednom tjednu preko western uniona u pošti u Srbiji blizu granice sa Hrvatskom u tjedan dana stiglo preko milijun dolara. Pa i sami njemački ministri se iščuđavaju kakve su to izbjeglice koje se voze taksijima po Njemačkoj.

 

 

 

To su samo neke od stvari koje sam vidio zadnjih tjedana.

Nakon svega toga da li je zaista čudno ako se ljudi osjećaju nesigurno pred ovom navalom?

 

Prizajem u startu sam jako odobravao Orbanove poteze i osuđivao poteze naše vlade. Mislim da sam svoje pogled ipak pomalo ublažio kroz ovo vrijeme. Barem se nadam.

 

I dalje sam mišljenja da je naša vlast posve nespremno dočekala ovu rijeku ljudi. I mislim da se mogla i morala puno bolje pripremiti za to. Isto sada ide i Slovence i Austrijance.

I mnogi govore da se granice ne mogu zatvoriti. Da. Vjerujem ne možeš ih samo tako hermetički zatvoriti. Pa čak je i mađarima nakon postavljanja ove ograde ušlo nekoliko desetaka migranata.

Ali vjerujem da se ipak moglo napraviti više na zatvaranju zelene granice i preusmjeravanju ljudi prema službenim prijelazima i time barem djelomično upravljati količinom ljudi koja ti ulazi u zemlju. Uostalom najavljuje se da bi Njemačka, a posljedično i Austrija i Slovenija mogle čvršće zatvoriti svoje granice (spominje se angažiranje snaga iz ostataka Europe). Hoćemo li se onda naći s krive strane granice? Ili će se ipak naći način da se granica malo bolje čuva?

 

Ali da ne bih bio potpuno offtopic... Kako je ovo željeznički forum. Ima li netko nekih informacija da li je bilo uopće ideja da se organizira vlak koji bi ljude vozio direktno u Njemačku? Da li bi to s pravnih aspekata uopće bilo moguće? I kakva je situacija  u Sloveniji, Austriji i Njemačkoj s njihovim prijevozom. Da li ga sami plaćaju ili i tamo država plaća taj prijevoz? Koliko mi je u poznato u Srbiji i Makedoniji im se uredno naplaćuje komercijalna ili lihvarska cijena prijevoza (ovisno o prijevozniku i situaciji). Jednako tako što je s Grčkom? Koliko mi je poznato kod njih iz Turske dolaze gumenjacima na otoke, a onda država organizira brodove koji ih prevezu na kopno. Kako nastavljaju dalje kroz Grčku?