Jump to content

Jedanaest i pol sati na putu od Zagreba do Krka, 20.09.2010


seabral

Recommended Posts

Pola dana na putu na toj relaciji su možda nekada vozile diližanse. Danas, u normalnim okolnostima ovu udaljenost prevaljujem za manje od dva sata. Ako bude gužve ili zastoji na cesti, onda malo više od toga. Ali može se i puno dulje, ako se putovanje posveti vlakovima, vremena ima dovoljno, a cilj ionako neće pobjeći.

 

Ideja je bila

- obići sve kolodvore i stajališta između Vrbovskog i Vrata,

- provozati se putničkim vlakom od Vrata do Škrljeva i natrag

- obići sve kolodvore i stajališta između Vrata i Meje

- provesti neko vrijeme na kolodvoru Meja

- nakon svega se napokon uputiti u svoju destinaciju na Krku

 

Sve detalje putovanja sam pažljivo isplanirao. To je naravno, bila samo teorija, a kako je izgledala praksa govori ovaj putopis.

 

Krenuo sam autom iz Zagreba u 7.00. Čim sam prošao Karlovac, počele su me pratiti ranojesenske magle. Kolodvor Vrbovsko je također bio obavijen laganom maglom

 

P9200001res.jpg

 

Stražnja strana kolodvora

 

P9200003res.jpg

 

Kolodvor sprijeda

 

P9200005res.jpg

 

Taj dan su sanirali nekakav tunel između Vrbovskog i Ogulina. Radna brigada se upravo spremala na posao

 

P9200004res.jpg

 

Dok sam se muvao oko kolodvora i tražio poziciju za saćekušu, pored mene je projurio IC iz Zagreba. Nakon toga sam mogao ići dalje bez traženja saćekuše. :kul

 

P9200012res.jpg

 

 

Moj Garmin u autu mi je pokazivao da se od Vrbovskog do Moravica može doći uskom cestom uz prugu. To je funkcioniralo sve dok cesta nije nakon 2 km počela prkositi Garminu i naprasno završila u nečijem dvorištu. Nije bilo druge, nego se vratiti, popesti na staru dobru Lujzijanu i poznatim putem doći do Moravica.

 

Žutke u Moravicama

 

P9200015res.jpg

 

Kolodvorska zgrada s kolosijeka ...

 

P9200021res.jpg

 

P9200024res.jpg

 

... i s ceste

 

P9200030res.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 68
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

U Moravicama sam kupio i kartu na relaciji Vrata-Škrljevo. Budući da su Vrata nezaposjednuto stajalište, a pruga prema Škrljevu prolazi krajevima koje sam htio intenzivno fotkati, nisam htio u vlaku previše gubiti vrijeme s kondukterom dok mi ispisuje i naplaćuje kartu.

 

Odlučio sam Garminu dati i drugu šansu, pa sam prema Brod Moravicama (opet) krenuo uskom cestom uz prugu. Usput sam dočekao putničkog iz pravca Delnica

 

P9200035res.jpg

 

 

Ovaj put me Garmin nije iznevjerio. Put je zaista postojao, ali je nakon nekog vremena postao makadamski. U vrijeme dok je cijela Slovenija i pola Turopolja plivalo radi poplavljenih rijeka, ovaj makadam je značio konstantnu vožnju po kaljuži s ciljem preživljavanja i dosizanja kakvog-takvog asfalta. Nažalost, u tom momentu mi ni na kraj pameti nije bilo bilo kakvo fotkanje.

 

Nakon što sam uspio doći do Lujzijane, i pronaći kolodvor u Brod Moravicama, dočekala me je magla

 

 

P9200037res.jpg

 

P9200039res.jpg

 

P9200041res.jpg

 

 

Sljedeće stajalište je Žrnovac. Prema Garminu sam krenuo dalje, (ponovno) uskom cestom uz prugu ... i završio na kraju sela i početku šumske staze. Ljubazna gospođa iz obližnje kuće mi je pojasnila da se onuda do Žrnovca može doći samo traktorom, a ja sam vozio nešto malo profinjenije (iako se ta "profinjenost" još jedva nazirala od nakupina blata i zemlje koje se nakupilo u kaljuži od cestice kojom sam došao do Brod Moravica).

 

Znači, opet nalijevo-krug i po Lujzijani do Žrnovca. Odustao sam od daljnjeg navigiranja Garminom i počeo se oslanjati na vlastito poznavanje kraja. Odustao sam i od Žrnovca, jer sam vidio da ću takvim tempom zakasniti na vlak u Vratima.

 

Po Lujzijani stižem do Skrada u magli

 

P9200043res.jpg

 

P9200044res.jpg

 

P9200049res.jpg

Link to comment
Share on other sites

Sljedeće službeno mjesto je Kupjak. Kad sam na Lujzijani pitao domaće kako doći do željezničke postaje, rekli su mi "idite onuda dolje". I krenuo sam .... i nakon 200 metara rekao "ne, hvala". Nakon svih iskustava s Garminom, poplavama i kaljužama, zadnje što bih napravio je da se autom uputim niz ovakvu blatnjavu nizbrdicu ... ni tri HAK-a me ne bi više izvukla natrag na glavnu cestu

 

P9200050res.jpg

 

Službeno mjesto u Zalesini također nisam previše tražio. Znao sam da je udaljeno od Lujzijane i da do tamo vodi neki puteljak, ali sam tog jutra i vidio kako izgledaju takvi puteljci u doba oborina i poplava.

 

Ispred Delnica Lujzijana prelazi preko pruge. Jako lijepo mjesto za fotkanje vlakova, ali nažalost nisam imao vremena načekivati ih. Bit će drugi puta :kul

 

P9200053res.jpg

 

P9200055res.jpg

 

Delnice je Pfaff već puno detaljnjije opisao (to je uostalom njegov teren :D ), pa sad samo par fotki. Stepenice za direktan pristup s kolodvora u centar Delnica

 

P9200056res.jpg

 

Kolodvor s kolosijeka ...

 

P9200060res.jpg

 

... i s ceste

 

P9200067res.jpg

Link to comment
Share on other sites

Sljedeći kolodvor su Lokve. Ne znam zašto se tako zovu, jer je mjesto Lokve kilometrima udaljeno od pruge i na susjednom brdu. :kul:

 

I Lokve smo već detaljno vidjeli u Pfaffovim izvještajima, pa stavljam ovdje samo fotku kolosijeka i kolodvora.

 

P9200068res.jpg

 

P9200073res.jpg

 

Na putu od Lokvi prema Vratima se nalazi ovaj interesantni bunker

 

P9200078res.jpg

 

On je nekad čuvao, naravno, prugu. Pruga se nalazi ispod bunkera.

 

P9200080res.jpg

 

A tu je i tunel

 

P9200091res.jpg

 

Unutrašnjost bunkera

 

P9200085res.jpg

 

Stepenice

 

P9200087res.jpg

 

Pogled nišandžije

 

P9200089res.jpg

Link to comment
Share on other sites

U Vratima sam napravio tri kruga dok sam napokon otkrio prilaz stajalištu. Da nisam pitao domaće, vjerojatno bih sve našao s prva. Očito sam pitao krive ljude. :--)

 

Stajalište gdje ću dočekati vlak za Škrljevo. Preko mobilnog interneta saznajem da kasni 22 minute.

 

P9200093res.jpg

 

Unutrašnjost čekaonice

 

P9200096res.jpg

 

Tko kaže da stajališta nisu opremljena birtijom ? :kul

 

P9200097res.jpg

 

Detalj s pruge

 

P9200103res.jpg

 

Detalj sa zgrade (ali to nisu vrata :D)

 

P9200104res.jpg

 

U vrijeme kad je trebao doći moj vlak, pojavio se ovaj teretnjak

 

P9200120res.jpg

 

P9200125res.jpg

 

 

A 22 minute kasnije je došao i "moj" putnički za Rijeku

 

P9200141res.jpg

 

*** nastavit će se ***

Link to comment
Share on other sites

Ovo je jako lepo,željno čekam(o) nastavak. :kul

Moj Ti je savet da na takvim railfun akcijama uvek isključiš Garmina i slična odmagala. Ja sam više za onu opciju : "kartu čitaj - seljaka pitaj" .

Druže Stari,skrenuo sam s' puta...

Sad me jaše i Kurta i Murta.......

Link to comment
Share on other sites

Hvala vam na komentarima. I hvala na savjetu za Garmina ... naravno, nakon iskustava od ponedjeljka ću ga i ja doživljavati s rezervom. :mrgreen:

Sutra nastavljam s fotkama.

Link to comment
Share on other sites

Garmina sam nabavio prije nekoliko mjeseci jer sam s više strana dobio informacije da su Adria Route karte vrlo pouzdane u traženju raznoraznih detaljnih ciljeva i destinacija. Do tada sam se oslanjao isključivo na karte i "seljaka pitaj" metode. Nakon kupovine sam ga testirao u Zagorju i na Krku s različitim uspjesima. U Zagorju sam, slično kao i u Gorskom kotaru, završio na njivama i puteljcima gdje sam se jedva mogao okrenuti za povratak, iako je Garmin uredno pokazivao cestu dalje u pravcu. Na Krku sam ga na poznatim terenima testirao po najnemogućijim mjestima (tj. tamo gdje je Bog rekao laku noć) i svaki put mi je izvrsno predložio alternativne puteve za iduće destinacije. U principu, ne znam šta da mislim ... zgodna je to igračka, ali bez detaljne karte i seljaka se niti dalje ne može.

 

Jel to bila izvidnica za rostilj??? :kul

Naravno :P

 

 

Slijedi nastavak putopisa. Kao što sam u uvodnom postu napisao, vozio sam se vlakom od Vrata do Škrljeva i natrag. Pri tome sam htio što više fotkati iz vlaka jer pruga prolazi kroz prekrasne krajeve i pruža fantastične poglede na Kvarner i otoke. Nemojte zamjeriti ako bude previše fotki, ali zaista mi je teško bilo odabrati najinteresantnije. A taj dan sam ih na čitavom putovanju napravio ukupno više od 900 (!) komada :--)

 

 

Unutrašnjost kupea u kojeg sam se smjestio. Neuobičajeno široki kupe, iako je na vagonu uredno pisalo 2. razred. Naravno, zaboravio sam zapisati broj vagona ... :P

 

P9200151ares.jpg

 

Pred Fužinama

 

P9200154res.jpg

 

Pogled sa starog mosta u Fužinama

 

P9200156res.jpg

 

Fužine - kolodvor

 

P9200160res.jpg

 

Pruga od Fužina prema Liču

 

P9200168res.jpg

 

Stajalište Lič .... derutno i deprimirajuće :|

 

P9200172res.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ulaz u kolodvor Drivenik

 

P9200182res.jpg

 

P9200184res.jpg

 

 

U Driveniku se križamo s IC-om za Zagreb. To križanje je trebalo obaviti dosta bliže Rijeci, ali prilično smo kasnili ....

 

P9200190res.jpg

 

Prekrasno stajalište Zlobin

 

P9200200res.jpg

 

Silazak prema Plasama

 

P9200207res.jpg

 

P9200215res.jpg

Link to comment
Share on other sites

Napokon .... more ! Odavde pa nadalje pogled postaje veličanstven :P

 

P9200221res.jpg

 

Kolodvor Plase. U davna doba tridesetih, četrdesetih, a možda i pedesetih godina prošlog stoljeća, dok još cestovni lobi nije bio toliko jak, ovdje su busevi dočekivali putnike za Crikvenicu i vozili ih u to već tada jako popularno ljetovalište.

 

P9200226res.jpg

 

Bakarski zaljev, Rijeka, Učka .... i još dosta toga lijepoga :kul

 

P9200230res.jpg

 

Krčki most i Omišaljski zaljev, a u daljini Cres

 

P9200232res.jpg

 

Stajalište Melnice

 

P9200235res.jpg

 

Od Melnica prema Meji

 

P9200244res.jpg

 

Krčki most s druge strane

 

P9200253res.jpg

 

Prilazimo kolodvoru Meja u daljini

 

P9200281res.jpg

 

Sad smo već puno bliže :P

 

P9200285res.jpg

 

Kolodvor Meja .... tu sam kasnije popodne proveo nekih sat vremena

 

P9200294res.jpg

Link to comment
Share on other sites

Pogled na ŽCPR na državnoj cesti D501. Nebrojeno puta sam po njoj prolazio autom, još tamo negdje od početka sedamdesetih .....

 

P9200308res.jpg

 

Ovo je prilika za doživiti taj ŽCPR s druge strane

 

P9200310res.jpg

 

ŽCPR na D501

 

P9200321res.jpg

 

P9200329res.jpg

 

U daljini vidim odredište - kolodvor Škrljevo

 

P9200334res.jpg

 

Ali do njega treba proći još ove interesatne zavoje ...

 

P9200337res.jpg

 

.... i vidjeti prekrasne motive

 

P9200352res.jpg

 

Zadnja serpentina pred Škrljevom

 

P9200364res.jpg

 

I zadnji tunel ... ne kužim se baš u željezničke signale, pa ne znam da li je normalno da istovremeno gore i crveno i zeleno svjetlo :kul

 

P9200388res.jpg

 

Prilaz kolodvoru Škrljevo

 

P9200391res.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ovdje izlazim, a vlak nastavlja za Rijeku

 

P9200402res.jpg

 

U Škrljevu sam trebao čekati cca 1 sat na povratak. Obzirom na to da smo kasnili oko pola sata, ostalo je još polovica tog vremena. I to bi bilo sasvim dovoljno za fotkanje kolodvora, da nisam sreo fotografa i railfana s kojim sam proveo vrlo ugodnih pola sata u razgovoru o svemu i svačemu vezano na željeznicu. Stoga samo par fotki iz Škrljeva

 

Žutka koja je upravo kretala prema Rijeci

 

P9200406res.jpg

 

Kolodvorska zgrada

 

P9200413res.jpg

 

Stiže vlak kojim ću se vraćati u Vrata

 

P9200419res.jpg

 

Slični prizori kao prije sat vremena, samo ovaj put uzbrdo

 

P9200424res.jpg

 

P9200425res.jpg

 

Serpentina

 

P9200430res.jpg

 

Pruga i cesta iznad nje

 

P9200435res.jpg

 

Krk i Cres

 

P9200461res.jpg

 

Ispred Meje

 

P9200478res.jpg

 

Pogled s Meje

 

P9200492res.jpg

Link to comment
Share on other sites

Još jedan pogled na ŽCPR na D501

 

P9200505res.jpg

 

Krčki most u pozadini, a u prvom planu je gradilište nove brze ceste Bakar - Škrljevo. Vidi se probijeni tunel ispod Hreljina. Ovuda ćemo se navodno moći voziti od 2012. godine.

 

P9200510res.jpg

 

Buduće čvorište u Hreljinu

 

P9200521res.jpg

 

Pruga je napravila zavoj od 180 stupnjeva, a ja snimam još jednu panoramu Krka i Cresa, ovaj put jedan "kat" više. Na brdu iznad Krčkog mosta se nazire pista riječkog aerodroma

 

P9200550res.jpg

 

Krčki most, kamp u Omišlju i Omišaljski zaljev ... nažalost od kraja 70-tih godina prošlog stoljeća nepovratno unakažen ogromnim tankovima za naftu

 

P9200570res.jpg

 

Prelazak u unutrašnjost

 

P9200592res.jpg

 

Ulaz u kolodvor Plase

 

P9200600res.jpg

 

Drivenik

 

P9200632res.jpg

 

Lič

 

P9200638res.jpg

 

U Vratima izlazim iz vlaka i krećem autom dalje prema Krku. Naravno, ne nakraćim, a pogotovo ne najbržim putem :kul

 

P9200646res.jpg

 

*** nastavit će se ***

Link to comment
Share on other sites

Unutrašnjost kupea u kojeg sam se smjestio. Neuobičajeno široki kupe, iako je na vagonu uredno pisalo 2. razred. Naravno, zaboravio sam zapisati broj vagona ... :P

 

Ima trenutno u prometu čak 75 takvih vagona sa "neuobičajeno" širokim kupeima na kojima uredno piše 2. razred. :kul

A. G. MATOŠ. Pjesnik.

 

120/121 A. G. MATOŠ. Legenda.

Link to comment
Share on other sites

Jako lijepo provedeno vrijeme. Vremenski uvjeti odlični, pejzaž koji zove da ga ovjekovječiš i naravno fotograf koji nam to sve može vjerno dočarati kao da smo tamo i mi bili.

Hvala na trudu i jedva čekam da vidim još.

 

Lijep pozdrav!

Link to comment
Share on other sites

Seabral, odličan putopis. Posebno sam bio oduševljen nad prizori iz vlaka prema Škrljevu...

 

 

I zadnji tunel ... ne kužim se baš u željezničke signale, pa ne znam da li je normalno da istovremeno gore i crveno i zeleno svjetlo :D

 

Ovo je US (ulazni signal) stanice Škrljevo. Imali ste "ograničena brzina, očekivaj slobodno ili oprezno"

 

Primjer sa slovenskog signalnog pravilnika:

 

ifk-Untitl.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ispred/ispod Krčkog mosta (desno na slici) vidi se dio lokacije koja se zove rt Oštro, gdje sam tri puta ljetovao.

A sasvim dolje desno vide se i prve kuće Kraljevice.

Za večernjih šetnji uz rt Oštro viđao sam usamljena svjetla daleko i visoko na brdu. To su bili kolodvori Meja i Plase.

Pogled na Kvarnerski zaljev iz vlaka je neviđeni užitak. S time da se nakon onog zavoja od 180° treba prijeći na drugu stranu vagona.

Da ne kažem kako se gore iza Plasa lijepo vidi i stajalište Melnice.

Nema druge, moram opet na Riječku prugu. :D

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Jako dobro. Dobre su Ti one hamiltonovski maglovite fotke s početka priče. Mudro si odustao od Kupjaka i Zalesine, prob'o ja po suhom i nisam se baš oduševio. Zaboravio si napomenuti da je kolodvor Brod Moravice u zavoju :mrgreen:

Čestitam na hrabrosti za onaj bunker iznad portala tunela Sleme. Dobro se nisi strmopizdijo u kanjon.

 

A ova mi je "All time favorite":

 

http://i174.photobucket.com/albums/w120/seabral/gorski%20kotar%20-%20meja/P9200505res.jpg

 

Da vidim Antišu da tu (po)kaže što bi trebalo izravnati :D

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Da vidim Antišu da tu (po)kaže što bi trebalo izravnati :D

Šta bi trebalo izravnati ? Pa, vlak iz kojeg sam fotkao, naravno ! a065.gif

Aha, misliš ovako da ne ispada da je Škrljevo uzvodno od Meje

Krepah.gif

 

P9200505resIzravnano.jpg

 

A na temu raznih elektronskih navodilica:

 

GPS.jpg

 

Sorry na maloOT.gif, al' vidiš kakvo je vrijeme vani... :mrgreen:

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...