Jump to content


Donacija

Opcije potpore stranici zeljeznice.net
Ako posjedujete kriptovalute, možete donirati i na adrese:

3P2r8a7BMvRiRppZXcQdYiGguhN4iHAWTA3 - WavesPlatform

0x630394fcfd4d4b5f6847dd071b0841c25a2bcad7 - Ethereum

1C1f1kP6uL9Bqxi1r8TA4FHGpJ7D2GMtmi - Bitcoin

Za više informacija pogledajte iduću poveznicu: http://goo.gl/Elo84w

Photo

Fotografije i filmovi iz davnijih vremena - prije 1990. godine


  • Please log in to reply
1817 replies to this topic

#1801 gordana357

gordana357
  • Članovi
  • 713 posts
  • Joined 01.10.2011.
  • LocationOrlando,florida

Posted 10.03.2019. - 19:17

Fantasticne!! a tko ti je ovo na zadnjoj slici......??..........

Znam ovogcovjeka,kad sam 1978. radio na GK jos uvjek se bavio ovim poslom.Inace je rodom iz Pitomace.Sam je radio ove kosare i cesto dolazio vlakom u Zagreb prodavao ih na Dolcu.Jedan vrlo vrijedan i posten covjek,uvjek je te kosare predavao na prijevoz uz K-72 i uvjek imao voznu kartu.Cesto puta je znao po povratku s placa ono sto nije prodao ostavi kod nas u prometnom uredu da bi otisao u grad nesto da kupi,i uvjek je castio.Neznam mu ime,ali smo ga zvali Gringo i tako se predstavljao.



#1802 mali.paja

mali.paja
  • Članovi
  • 8,752 posts
  • Joined 31.12.2007.
  • LocationZagreb

Posted 11.03.2019. - 01:07

U Zaprešiću je bilo naselje Roma otprilike nasuprot Bloka I, sa južne strane pruge. Ti isti su se bavili košaraštvom. Ustvari su u Kotoribi kupovali košare i kao expres slali u Zaprešić. To bi kasnije preprodavali po proštenjima i sajmovima. I tako ti jedanput dođe pokojnom Branku KP jer je manje bilo zaračunato. Onaj blagajnik kod kojeg je nastala KP je to morao platiti ili ako bi ulovili pošiljatelja da on plati. Firme sa kojim je željeznica na veliko surađivala bi to platile dok privatne stranke uglavnom nisu a i nisu morale. Tada bi blagajnik to morao podmiriti. I tako smo ti mi znali od kojeg Roma je to pa smo ga stisnuli da plati. Račun je bio mali možda u današnjim relacijama 10-20kn. On počne kukati: Nemoj šefe da to platim, nemam, platit ću vam kavu. Plati on stvarno kavu umjesto KP. I to ga je došlo 2-3 puta skuplje.

Da sad nešto pojasnim! Skraćenica KP je značila kontrolna primjedba. Na cijeloj mreži JŽ-a svaka izdana karta pisana rukom kao i svi teretni listovi su se kontrolirali. Ali doslovno SVE se kontroliralo. KP (Kontrola prihoda) je postojala u svakom centru ŽTP-a. One su bile pod upravom ZJŽ-a u Beogradu. U sjedištima ŽTP-a su bile za izdate karte i teretne listove iz unutarnjeg prometa na području dotičnog ŽTP-a. U Zagrebu su se kontrolirale ispostvaljene karte iz međunarodnog prometa za cijeli prostor JŽ-a. U Ljubljani su se kontrolirali međunarodni teretni listovi. O tome ću nešto napisati na mojoj temi uskoro.



#1803 Stanley

Stanley
  • Moderatori
  • 16,569 posts
  • Joined 24.08.2006.
  • LocationZagreb

Posted 17.03.2019. - 08:41

Dvije fotografije iz 1966. godine, preuzete sa foruma ljubitelja železnice. Najprije kolodvor Sunja, a u prvom planu je lokomotiva JŽ 22-039 na teretnom vlaku:

 

uoMZasA.jpg

 

Teretni vlak s lokomotivom JŽ 22-097 u kolodvoru Sisak Predgrađe (danas Sisak Caprag):

 

LnXrjjT.jpg

 


Serija 05 je zakon!

#1804 gordana357

gordana357
  • Članovi
  • 713 posts
  • Joined 01.10.2011.
  • LocationOrlando,florida

Posted 18.03.2019. - 00:14

STANLEY...Odlicne slike,imam ove slike.Obadvije slike su slikane u stanici SUNJA. Obrati paznju,prvo je slikana ova druga slika gdje je u prvom planu Sisacka lok. 22-097 na rudaru za Caprag na 5. kolosjeku,preuzimali su rudare u Sunji od Prijedorcana.Po sjeni sunca jasno je da se radi o vremenu oko 15 sati.Na 3.kolosjeku je putnicki Zagreb-Novska broj 725 tu je redovno uzimao vodu na napojniku izmedju 3. i 4. kolosjeka,rekao bih da je serija 01.Na drugoj slici se vidi u pozadini rudara lokomotiva 22 serija ulazi na 6. kol.to je lok. VV Bihac 22-039 dovukla neki teretni do Sunje koji se tu raspusta i ranzira.U pozadini obadvije slike vidi se brdo,selo Donji Hrastovac i na drugoj slici pravo izmedju 6. i 7. kol.vidi se stanbena zgrada u krugu ZOP-a Sunja kod bloka I.Na ovoj drugoj slici koja je prva slikana fotograf je tocno nasuprot vodotornja.Za vrijeme parne vuce,parne lok. VV Bihac,Prijedor i Banja Luka vukle su samo do Sunje.Teretni se preradjivali posebno za Zagreb Bor. i za Cernomerac tzv."zapadno" i "istocno" bruto,a putnicke i brze preuzimale parne VV Zagreb,bruto za Caprag i Sisak preuzimali su Siscani.Kad je pustena u rad TRIJANGLA 1964. ponekad su parne 33 serije VV Bihac vukle teretne pravca Knin-Novska od Bihaca do Novske,ali su to vrlo brzo preuzeli Kninjani sa 661.



#1805 ICN Aquae Balissae

ICN Aquae Balissae
  • Članovi
  • 240 posts
  • Joined 09.04.2014.
  • LocationDaruvar/Brno

Posted 18.03.2019. - 22:27

Daruvar, 1962. godine:

 

Daruvar-1962-autor-Vlado-Dane%CC%8Ck-Izv

https://www.telegram...licanstvene-su/

Odlična fotografija, hvala za nju. Potez pruge uz kupališni park (nalazi se desno), a ispod Rimske šume (lijevo) izmedju starog dijela kupališta i kasnije sagradjenog hotela Termal. U pozadini se nazire vila Arcadia i Ivanova kupka. Vlak vozi iz stanice Daruvar prema Virovitici. Desno u prvom planu je vjerojatno (e sad kako se ono strzčno kaže?) ulazni signal (?)



#1806 ICN Aquae Balissae

ICN Aquae Balissae
  • Članovi
  • 240 posts
  • Joined 09.04.2014.
  • LocationDaruvar/Brno

Posted 18.03.2019. - 22:49

Nije da cu postati neku fotografiju ili film, ali radi se o davnijim vremenima pa nisam bio siguran gdje da ovo postavim :) Dakle zanima bi me jedna stvar generalno u vezi kolodvorskih zgrada na ovim prostorima... dakle zasto velika vecina kolodvorskih zgrada starijeg tipa ima specifican okrugli prozor obicno postavljen na gornjem katu zgrade i / ili sa bokova? Pitam zato jer sam primjetio da je to bio cest slucaj iskljucivo sa zgradama za zeljeznicke potrebe, dok je vrlo malo toga na "civilnim" objektima... ?

Pozdrav, zanimljivo zapažanje.

Da, riječ je o detalju, koji se često nalazi na željezničkim gradjevinama, i koji je služio osvjetljivanju tavana (možda i ventilaciji, ako nije bio fiksni) i koji je dakako izvorno bio ustakljen kako golubi i mačke nebi pravili nered unutra.

Vjerojatno je riječ o ideji nekog projektanta na željeznici, koja se poslije toga kopirala na tipskim projektima.

Ali...nije pravilo da je na vsim željzeničkim gradjevinama. Recimo na pruzi Barč - Pakrac (1885) toga nema, a mislim ni na produžetku pruge do Banove (cca 10 g kasnije). Znači uvjetovano je vremenom i kompanijom, koja je gradila prugu. Eto slučajno sam našao takav detalj na stanici u Hrvatskom Leskovcu i Lekeniku. To upućuje da se moglo raditi o tipsom projektu Južnih željeznica iz 60. godina 19.

Znam da sam otišao u OT, pa ako treba, molim admina da prebaci u odgovaraujuću temu.

Laku noć svima :spa:



#1807 Stanley

Stanley
  • Moderatori
  • 16,569 posts
  • Joined 24.08.2006.
  • LocationZagreb

Posted 04.04.2019. - 11:55

Milan Cvijić objavio je na Facebooku ovu fotografiju parne lokomotive serije JŽ 32 (vrijeme i lokacija nepoznati):

 

8vw38lZ.jpg

 


Serija 05 je zakon!

#1808 gordana357

gordana357
  • Članovi
  • 713 posts
  • Joined 01.10.2011.
  • LocationOrlando,florida

Posted 05.04.2019. - 06:00

Slika 32-013 u Volinji na 1. lozionickom kolosjeku iz 1961.tad su iz Knina dosle 32 seije i zamjenile dotadasnje serije 31. Doslo je 5 lokomotiva i rasporedjene su lozionici Sisak,ali zbog kratke okretnice nisu vozile u Sisku ni isle na opravku,na opravku su isle u lozionici Zagreb.Dvije su radile aktivno u turnusu,jedna ispravna pogasena u rezervi u hangaru u lozionici u Volinji,a dvije u Sunji.U Sunji su i okretane jer je okretnica u Sunji dugacka 24.5 m.Ovo je slika iz Zagreba iz muzeja inace uzeta iz kancelarije sefa lozionicke ispostave u Sunji nakon 1978. kad je dizel lok.preuzela rad rivalice u Volinji,ukinuta manevra u Sunji zbog pocetka rada Zagreb RK i ukinuto i radno mjesto sefa lozionicke ispostave u Sunji.Puno slika iz tog vremena je uslikao na tom terenu jedan novinar koji je zivio u Kostajnici i bio dopisnik Vecernjeg lista.



#1809 Stanley

Stanley
  • Moderatori
  • 16,569 posts
  • Joined 24.08.2006.
  • LocationZagreb

Posted 05.04.2019. - 06:45

Hvala na opširnom pojašnjenju. :palac:

 

na opravku su isle u lozionici Zagreb

 

Zato sam ih ja viđao iz Savske 52, a čudio sam se kao klinac kakva je to lokomotiva s duplim pogonom i čudnim zvukom.


Serija 05 je zakon!

#1810 gordana357

gordana357
  • Članovi
  • 713 posts
  • Joined 01.10.2011.
  • LocationOrlando,florida

Posted 05.04.2019. - 09:36

Hvala na opširnom pojašnjenju. :palac:

 

 

Zato sam ih ja viđao iz Savske 52, a čudio sam se kao klinac kakva je to lokomotiva s duplim pogonom i čudnim zvukom.

Imam sliku 32 serije na GK stavit cu je na fb.Znam to sigurno.pok.otac je bio strojovodja na 32 seriji u Volinji od 1962. pa dok je bila u Volinji.Odveze je u Zagreb na tzv. "pranje",ostane dva dana u Zagrebu,spava u konacistu,cijelo vrijeme je u lozioni dok se na njoj vrse opravke i kad je srede vraca je nazad.



#1811 Stanley

Stanley
  • Moderatori
  • 16,569 posts
  • Joined 24.08.2006.
  • LocationZagreb

Posted 07.04.2019. - 06:02

Lokomotiva JŽ 03-004 u ložioni Zagreb Glavni kolodvor 1966. godine, fotografija sa foruma ljubitelja železnice:

 

rboQ7XF.jpg

 


Serija 05 je zakon!

#1812 STIB

STIB
  • Moderatori
  • 15,652 posts
  • Joined 20.01.2006.
  • LocationZagreb, HR

Posted 07.04.2019. - 12:34

Iza šinobusa se vidi i upravljačnica "aluminjskog vlaka"


_______________________
Pozdrav iz Zagreba

#1813 SPILE008

SPILE008
  • Članovi
  • 1,986 posts
  • Joined 28.06.2010.
  • LocationBjelovar

Posted 07.04.2019. - 14:18

Ovo je koliko vidim Slovenska lok. ŽG LJubljana!



#1814 Stanley

Stanley
  • Moderatori
  • 16,569 posts
  • Joined 24.08.2006.
  • LocationZagreb

Posted 07.04.2019. - 17:27

Ovo je koliko vidim Slovenska lok. ŽG LJubljana!

 

Dobro vidiš. Sve lokomotive serije JŽ 03 su pripadale ŽG Ljubljana. U Hrvatskoj su prometovale do Zagreba (putnički vlakovi iz Zidanog Mosta) i do Pule.


Serija 05 je zakon!

#1815 zglajzan

zglajzan
  • Članovi
  • 326 posts
  • Joined 28.01.2010.

Posted 07.04.2019. - 20:36

Pripadale su 03 i trećem rajhu po redu, al su onda dolazeći za Zagreb imale ono krilato DRB na kuhinji. Zagreb im je bio obrtna ložiona.


zglajzan

#1816 Stanley

Stanley
  • Moderatori
  • 16,569 posts
  • Joined 24.08.2006.
  • LocationZagreb

Posted 14.04.2019. - 07:30

Na fotografiji koju je na Facebooku objavio Milan Cvijić vidi se lokomotiva JŽ 11-049 na putničkom vlaku za Kumrovec. Snimljeno na Glavnom kolodvoru u Zagrebu, vjerojatno šezdesetih godina:

 

wufyEYY.jpg

 

Lokomotive odavno nema, ali njen duh živi u Klubu željezničkih modelara Zagreb:

 

3dDnLuu.jpg

 


Serija 05 je zakon!

#1817 Stanley

Stanley
  • Moderatori
  • 16,569 posts
  • Joined 24.08.2006.
  • LocationZagreb

Posted 18.06.2019. - 11:37

Prijatelj Milan objavio je na Facebooku još jednu lijepu fotografiju iz starih dobrih vremena željeznice - teretni vlak s lokomotivom serije JŽ 33 u kolodvoru Vinkovci Teretna 1974. godine:

 

RjqJEqF.jpg

 


Serija 05 je zakon!

#1818 Stanley

Stanley
  • Moderatori
  • 16,569 posts
  • Joined 24.08.2006.
  • LocationZagreb

Posted 08.07.2019. - 14:16

Bočni sudar parne lokomotive JŽ 38-009 i dizela JŽ 661-101 u ložioni Zagreb Glavni kolodvor 1965. godine (na Facebooku objavio Milan Cvijić):

 

g9ttqbw.jpg

 


Serija 05 je zakon!




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users