Jump to content


Donacija

Opcije potpore stranici zeljeznice.net
Ako posjedujete kriptovalute, možete donirati i na adrese:

3P2r8a7BMvRiRppZXcQdYiGguhN4iHAWTA3 - WavesPlatform

0x630394fcfd4d4b5f6847dd071b0841c25a2bcad7 - Ethereum

1C1f1kP6uL9Bqxi1r8TA4FHGpJ7D2GMtmi - Bitcoin

Za više informacija pogledajte iduću poveznicu: http://goo.gl/Elo84w

Photo

Fotografije i filmovi iz davnijih vremena - prije 1990. godine


  • Please log in to reply
1817 replies to this topic

#281 Janko

Janko
  • Članovi
  • 361 posts
  • Joined 05.02.2008.
  • LocationZagreb

Posted 24.06.2013. - 20:31

Gdje je u Zagrebu ovo moglo biti ? Radi se o nekakvoj pilani, ali točnu lokaciju si nikako ne mogu predočiti  :hm

 

 

 

Ovo JE bilo u Zagrebu! Dimnjak u pozadini je Ciglana na Črnomercu!. Fino se raspoznaju istočni obronci Medvednice.

 

Dotična pilana se spominje u http://www.pilanarst...i_pravci_RH.pdf

 

Citat:

Za pilansku obradu hrastovine (slavonske hrastovine), koja je bila izuzetno cijenjena zbog svojih mehaničkih i estetskih svojstava, značajni su Francuzi, koji su prvi uveli pravilnu tehniku piljenja hrastovine u Slavoniji.
Jedno francusko crkveno društvo uložilo je svoj kapital u podizanje 3 pilane u zadnjoj četvrtini 19. stoljeća. Svaka pilana je imala 4 ili više vertikalnih jarmača, a najveća i najvažnija podignuta je Vrbanji, a druge dvije u Normancima kod Osijeka i u Zagrebu. Naziv te firme bio je "Societe d importation de shene". Da bi njihove pilane dobro i kvalitetno funkcionirale, bilo je neophodno povezivanje sa željezničkom prugom, te postavljanje visokih zahtjeva na stovarište trupaca i skladište piljene građe. Uz to bilo je potrebno i kvalitetno ispiliti i osušiti hrastovinu. Za dobro sušenje bilo je potrebno kvalitetno složiti građu, a samo sušenje trajalo je godinu dana.
Kraj Citata

 

 

Slika preuzeta s http://drustvo-kusto...aca.net/node/27

 

 

 

Parna%20pilana%201899.%20godine.jpg



#282 Stanley

Stanley
  • Moderatori
  • 16,588 posts
  • Joined 24.08.2006.
  • LocationZagreb

Posted 28.06.2013. - 13:41

Od jednog prijatelja dobio sam putem maila sliku ove ljepotice. Mislim da još nije viđena na forumu.

Lokomotiva serije JŽ 26 na Glavnom kolodvoru u Zagrebu, godina nepoznata (vjerojatno šezdesete):



Serija 05 je zakon!

#283 Stanley

Stanley
  • Moderatori
  • 16,588 posts
  • Joined 24.08.2006.
  • LocationZagreb

Posted 29.06.2013. - 15:57

Nekoliko starih fotografija s foruma skyscrapercity (hvala shuci na preporuci). Ako je koja već objavljena na forumu nemojmo sitničariti - od viška glava ne boli.


Izgradnja željezničkog nadvožnjaka iznad Tratinske ceste u Zagrebu (spoj rasputnica Trešnjevka - Zapadni kolodvor), 1935. godina:



Velika poplava u Zagrebu, listopad 1964. godine. Ispod željezničkog nadvožnjaka na uglu Savske i Koturaške bila je zadnja linija obrane od prodora vode u središte grada:



Sličnu (ili možda istu?) fotografiju već smo vidjeli na forumu. Riječ je o ispraćaju posmrtnih ostataka kralja Aleksandra Karađorđevića iz Zagreba u Beograd 1934. godine. Na čelu lokomotive serije JDŽ 01 piše ''Čuvajte mi Jugoslaviju''. Te riječi je Aleksandar navodno na samrti prišapnuo ministru vanjskih poslova Bogoljubu Jevtiću, pa je kasnije korištena kao parola. Riječ je o Jevtićevoj izmišljotini u svrhu vlastite političke promocije (kao, njemu je kralj povjerio da čuva Jugoslaviju). Aleksandar je bio pogođen metkom u vratnu arteriju i nije bio u stanju govoriti, a kada je Jevtić došao do njega (vozio se u drugom automobilu) već je izdahnuo. S obzirom na položaj lokomotive u odnosu na kolodvor vlak je očito išao preko Siska:



Stara zgrada kolodvora Dugo Selo, godina nepoznata:



Putnički vlak na Glavnom kolodvoru u Zagrebu, 1941. godina:



Nije željeznica, ali je na Glavnom kolodvoru u Zagrebu - pošta Zagreb 2 u Branimirovoj 1935. godine:



Talijanska vojnička kuhinja na kolodvoru u Zagrebu (vjerojatno Zapadni), II. svjetski rat:



Za kraj malo uskotračne pruge. Samoborski kolodvor u Zagrebu, godina nepoznata:



Radovi na pruzi GŽZ Dubrava - Slanovec, 12. studenog 1948. godine:



Serija 05 je zakon!

#284 seabral

seabral
  • Administratori
  • 22,627 posts
  • Joined 29.04.2005.
  • LocationZagreb

Posted 29.06.2013. - 16:08

Nekoliko starih fotografija s foruma skyscrapercity (hvala shuci na preporuci).

 

Sjajno ... hvala vam obojici !!!  :jup

 

A da na onoj fotki s poštom nisi napisao da je to Zagreb 2 u Branimirovoj, sigurno to nikad ne bih pogodio. Niti jedan detalj na fotki ne liči na današnje stanje. :D



#285 Stanley

Stanley
  • Moderatori
  • 16,588 posts
  • Joined 24.08.2006.
  • LocationZagreb

Posted 29.06.2013. - 17:12

A da na onoj fotki s poštom nisi napisao da je to Zagreb 2 u Branimirovoj, sigurno to nikad ne bih pogodio. Niti jedan detalj na fotki ne liči na današnje stanje. :grin:

 

Ne liči jer je ta zgrada srušena i umjesto nje je izgrađena ova današnja. Gradnju je započeo Ante, prezime mu znate, a završio Joža (zgrada je dovršena neposredno poslije II. S.R.).


Serija 05 je zakon!

#286 Stanley

Stanley
  • Moderatori
  • 16,588 posts
  • Joined 24.08.2006.
  • LocationZagreb

Posted 30.06.2013. - 07:47

Slijedi nova serija starih fotografija s foruma Politikinog Zabavnika. Prve tri su snimljene na željezničkom kolodvoru Celje.


Dolazak patrijarha Srpske pravoslavne crkve Varnave u Celje, 1932. godina:



Dolazak pravoslavnog episkopa Gorazda Praškog (s njim je doputovalo i 200 Čeha pravoslavne vjere) u Celje, 1937. godina:



Mitropolit zagrebački Dositej na kolodvoru Celje, 1939. godina:



Kolodvor Jasenovo na pruzi Vršac - Bela Crkva, godina nepoznata:



Kolodvor Pirot na pruzi Niš - Dimitrovgrad, godina nepoznata:



Dvije fotografije nepoznatog kolodvora, vjerojatno na pruzi Vinkovci - Beograd, godina nepoznata:




Vlak u kolodvoru Pale na pruzi Sarajevo - Višegrad, 1923. godina:



Serija 05 je zakon!

#287 mali.paja

mali.paja
  • Članovi
  • 8,761 posts
  • Joined 31.12.2007.
  • LocationZagreb

Posted 30.06.2013. - 09:17

Ova zadnja slika nije u kolodvoru Pale. Na slici su obje lokomotive serije 97 Candrat (tako su željezničari zvali zupčanice). One nisu tamo vozile. Može biti samo preko Komara ili preko Ivan planine. Po mome najprije će biti Bradina. Nekako mi se čini po slici da je kosina koja je se vidi nova. Možda je to vrijeme kada je napravljen novi bazni tunel Ivan u Bradini?



#288 Barbarpapa1

Barbarpapa1
  • Članovi
  • 396 posts
  • Joined 08.04.2006.
  • LocationMaribor

Posted 30.06.2013. - 09:18

Pozdrav.

 

Zanimljivo bi bilo saznati, šta je na Palama radila serija J(D)Ž 97... I (ako se ne varam), na slici su dve, spojene sa tenderima....

 

LP iz Maribora

 

Jože



#289 Stanley

Stanley
  • Moderatori
  • 16,588 posts
  • Joined 24.08.2006.
  • LocationZagreb

Posted 30.06.2013. - 10:02

Uz sliku piše ''Pale'', pa pošto kupio po to prodao.


Serija 05 je zakon!

#290 crhav

crhav
  • Članovi
  • 699 posts
  • Joined 16.01.2006.
  • LocationRovinj

Posted 30.06.2013. - 13:00

Velika poplava u Zagrebu, listopad 1964. godine. Ispod željezničkog nadvožnjaka na uglu Savske i Koturaške bila je zadnja linija obrane od prodora vode u središte grada:

 

Sjecam se tih dana, jer su ul. Proleterskih i Folnegoviceva bile pod vodom, tako da sam jedva dosao na posao u Elektroprivredu.

 

Velimir



#291 gordana357

gordana357
  • Članovi
  • 713 posts
  • Joined 01.10.2011.
  • LocationOrlando,florida

Posted 30.06.2013. - 19:56

Ove dvije slike sa elektrom JZ 441 i Sinobusom su uslikane u Rumi i to u periodu od 1970. do 1975. poslije je elektrificirana i grupa kolosjeka iza portala.Sinobus je otkud nego iz Sabac.



#292 Stanley

Stanley
  • Moderatori
  • 16,588 posts
  • Joined 24.08.2006.
  • LocationZagreb

Posted 30.06.2013. - 20:06

Ove dvije slike sa elektrom JZ 441 i Sinobusom su uslikane u Rumi i to u periodu od 1970. do 1975. poslije je elektrificirana i grupa kolosjeka iza portala.Sinobus je otkud nego iz Sabac.

 

Upravo sam nešto slično i ja mislio - Ruma ili Šid. U svakom slučaju hvala na pojašnjenju.


Serija 05 je zakon!

#293 Stanley

Stanley
  • Moderatori
  • 16,588 posts
  • Joined 24.08.2006.
  • LocationZagreb

Posted 04.07.2013. - 05:34

Evo još malo fotografija iz starih vremena.

Prva fotografija je posuđena s foruma railserbia.net. Tehnički je loša jer je skinuta s filma, ali je motiv vrlo zanimljiv. Slika prikazuje kolodvor Sremski Karlovci na pruzi Beograd - Novi Sad, a snimljena je za vrijeme velike poplave Dunava 1965. godine. Na čelu vlaka je lokomotiva serije JŽ 33 (ex DR 52), jedna od onih koje su upravo stigle iz SSSR pa još uvijek ima izvorni izgled:



Ostale fotografije poslao mi je forumaški prijatelj shuca. Uz ovu piše ''Zavidovići'', godina nepoznata:



Ova fotografija skinuta je s web stranice Zavidovići, a prikazuje konduktera i putnike negdje na uskotračnoj pruzi. Lokacija i godina nepoznate:



Ispraćaj posljednjeg Ćire iz Zaječara, uskotračna pruga Zaječar - Paraćin:



Kolodvor Mesići-Rogatica na pruzi Sarajevo - Višegrad, godina nepoznata:



Kolodvor Mesići-Rogatica, putnički vagon tipa ''Antonijević'', godina nepoznata:



Srušen željeznički most, navodno kod Užica, 1941. godina:



Ovo nije baš prošlo vrijeme, ali podsjeća - maketa lokomotive JŽ 06 u Željezničkom muzeju u Beogradu:



Serija 05 je zakon!

#294 sdz361

sdz361
  • Članovi
  • 638 posts
  • Joined 27.08.2007.

Posted 04.07.2013. - 21:53

Ono nije ispraćaj poslednjeg ćire iz Zaječara već iz Bora.

Uzgred fotografije iz Zavidovića sam ja postavio upravo na ovom forumu pre par godina i napisao da su iz Železničkog Muzeja u Beogradu. Tako da bi na web sajtu Zavidovići baš mogli i da pomenu odakle im. Ako ja neću da ih kvarim raznoraznim potpisima i oznakama nije lepo ni da ih drugi potpisuju. Obe slike su inače iz 1970. godine.



#295 Stanley

Stanley
  • Moderatori
  • 16,588 posts
  • Joined 24.08.2006.
  • LocationZagreb

Posted 05.07.2013. - 04:32

Ono nije ispraćaj poslednjeg ćire iz Zaječara već iz Bora.

Uzgred fotografije iz Zavidovića sam ja postavio upravo na ovom forumu pre par godina i napisao da su iz Železničkog Muzeja u Beogradu. Tako da bi na web sajtu Zavidovići baš mogli i da pomenu odakle im. Ako ja neću da ih kvarim raznoraznim potpisima i oznakama nije lepo ni da ih drugi potpisuju. Obe slike su inače iz 1970. godine.

 

Hvala na ispravkama i dopunama!

Ja sam uz slike objavio podatke koje sam dobio, pa pošto kupio po to prodao...


Serija 05 je zakon!

#296 Stanley

Stanley
  • Moderatori
  • 16,588 posts
  • Joined 24.08.2006.
  • LocationZagreb

Posted 07.07.2013. - 13:08

Forum skyscrapercity je pravi zlatni rudnik vrijednih i zanimljivih fotografija, uključivo željeznicu i javni prijevoz općenito. Ovdje prenosim dio slika koje su vezane uz Split (imamo na forumu nekoliko Splića, a nisu ni oni za Bogom kamenje bacali  ;) ). Slika iz Splita biti će još, pregledao sam tek 43 od 142 stranice.

Ako su neke fotografije već viđene ne budi zamjereno. Čak ni penzići nemaju toliko vremena da bi zbog svake slike prevrtali čitav forum. Uostalom, od viška glava ne boli.

Podaci koji se iznose uz pojedine fotografije preuzeti su iz izvornika, pa pošto kupio po to prodao.


Kolodvor Split 1877. godine:



Kolodvor Split 1900. godine ili ranije:



Kolodvor Split, godina nepoznata:



Razglednica Splita, godina nepoznata. Ovdje nije zanimljiva kavana već križište pruga:



Plaža Bačvice i kolodvor Split, snimljeno iz zraka oko 1930. godine:



Luka Split i željeznički vagoni, 1935. godina:



Serija 05 je zakon!

#297 Stanley

Stanley
  • Moderatori
  • 16,588 posts
  • Joined 24.08.2006.
  • LocationZagreb

Posted 07.07.2013. - 13:14

Sinjska rera, 1903. godina:



Inter-City u Splitu, godina nepoznata:



Dvije slike ''Londonca'' u Splitu. Prva je snimljena 1964., a druga nepoznate godine (isto šezdesetih):




Trolejbus u Splitu, 1963. godina:



Serija 05 je zakon!

#298 Stanley

Stanley
  • Moderatori
  • 16,588 posts
  • Joined 24.08.2006.
  • LocationZagreb

Posted 07.07.2013. - 13:35

Sve što je u uvodu napisano za fotografije iz Splita vrijedi i za Osijek, pa da ne ponavljam…


Lokomotive Guce u mirovini na osječkom kolodvoru, godina nepoznata:



Stari željeznički i cestovni mostovi preko Drave u Osijeku, godina nepoznata:



Vagoni na industrijskom kolosjeku šećerane u Osijeku, godina nepoznata:



Putnički vlakovi u kolodvoru Osijek, godina nepoznata:



Slijede fotografije osječkih tramvaja. Neke su već viđene na forumu, ali od viška glava ne boli:





Serija 05 je zakon!

#299 Stanley

Stanley
  • Moderatori
  • 16,588 posts
  • Joined 24.08.2006.
  • LocationZagreb

Posted 07.07.2013. - 13:38








Serija 05 je zakon!

#300 Pfaff

Pfaff
  • Članovi
  • 16,606 posts
  • Joined 13.06.2007.
  • LocationRijeka

Posted 07.07.2013. - 21:15

Luka Split i željeznički vagoni, 1935. godina:

Godina će biti OK. Po banderama vise neke trobojnice (bez zvizde), ali da li si pokušao analizirati siluete teških ratnih brodova usidrenih pred lukom? Prigoda je očito bila neki visoki ratnomornarički posjet, ali meni onaj sasvim lijevo s dva dimnjaka ima siluetu austrijskih drednota, ali tih više nije bilo u to doba. Hmmmm?
 

Inter-City u Splitu, godina nepoznata:

I standardni papak s tristaćem koji se pokušava ugurati preko reda u zaustavljenu kolonu PoGuzi.gif

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo





0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users