Jump to content


Donacija

Opcije potpore stranici zeljeznice.net
Ako posjedujete kriptovalute, možete donirati i na adrese:

3P2r8a7BMvRiRppZXcQdYiGguhN4iHAWTA3 - WavesPlatform

0x630394fcfd4d4b5f6847dd071b0841c25a2bcad7 - Ethereum

1C1f1kP6uL9Bqxi1r8TA4FHGpJ7D2GMtmi - Bitcoin

Za više informacija pogledajte iduću poveznicu: http://goo.gl/Elo84w

Photo

Modeliranje tipične dionice pruge uskotračne željeznice BiH


  • Please log in to reply
54 replies to this topic

#41 staravreca

staravreca
  • Članovi
  • 33 posts
  • Joined 30.05.2010.

Posted 28.12.2011. - 19:51

Diorama broj 3

Treća diorama pokazuje ulaz u grad i prvi dio područja kolodvora. 45 stupnjeva zakrivljene pruge diorame broj II (tunel kod Glogošnice) je dovršen na 90 stupnjeva na trećoj diorami. Kuće i ceste se nalaze prvi put na ovoj diorami. Također željecničke skretnice su realizirane. Mnogi detailji, koji su tipični za ovaj krajolik, uključeni su u novoj diorami.

Posted Image

Okvir je ponovno stvoren od drveta. Tok pruge i tok ceste su već prepoznatljivi na slici. 'Bosanska Kuća' je provisorno postavljena na budućem mjestu.

Posted Image

Mali radijusi mnogih modelnih skretnica nisu prikladni za upotrebu na diorami. Iz tog razloga sam odlučio za pretvorbu 10-stupnjeva skretnice tvrtke 'Peco' (mjerilo N) prema planovima grupe modelaraca.

(PDF: vidi ovaj link).

Ako se pridržavate dokumenata i izmijenite pragove jedan po jedan, pretvorba ne bih bila problem. Treba da se napomenu dvije stvari:

  • Srcišta skretnice je polarizirana ovisno o položaju skretnice. Zato skretnica mora biti ugrađena sa plastičnim izolacionim spojnicama. U svakom slučaju isprobajte poslije lemljena i prije lakiranja pragova da li je kratak spoj! (Pogodite tko je zaboravio ... :blink: )
  • Za prebacivanje skretnica samo je moguće ako se upotrebi potpodni pogon sa electričnim motorom (n. pr. Tillig). Povratna opruga nije potrebna.

Posted Image

Diorama u izradi, krajolik je djelomično završen i prva skretnica je napravljena. Ja koristim obojene planke iz modelarstva brodova za drvene panele na prijelazu preko pruge.

Posted Image

Sada je uobličenje tla oko 'bosanske kuće' je napravljeno. Kao u prirodi prvo dolazi 'zemlja' (Erdreich, Asoa 1361 i 1362) i 'šljunak' (Kies, Asoa 1203).

Posted Image

Trava je nasipana sa elektrostatičkim uređajem (Noch grasmaster). Ograda se sastoji od 2mm okruglog štapića i dasaka (traki furnira). Drvo je "antički" bajcalo. Figurice i perad (Preiser) završavaju scenom.

Posted Image

Druga kuća je izgrađena prema hrvatskom uzoru. Našao sam sljedeću sliku: link kamena kuća. Moj eksperiment s gipsom nije mi uspio, iz tog razloga sam se opredijelio za podstrukturu od drveta i lijepljenje pojedinačnih kamena. Postupak sam već koristio za izradu portala tunela. Ispod kuće se nalazi skrivena stanica sa tri kolosijeka.

Posted Image

Nakon nekoliko dana kuća je izgledalo ovako ...

Posted Image

Gornji kat ima također spomenuto unutrašnje uređenje. Kablovi za LED, koji su već instalirani u tavanici, prolaze kroz hodnik.

Posted Image

Da bi kuća više zanimljivija bila, jedan prozor je prikazan u otvorenom stanju. Poput izvornika, uočeno je da je kuća za jedan kat nadograđena bila. Crjepovi su ostaci još drugog modela, oni su obojeni različito.

Posted Image

Izrada detalja je bila vrlo kompleksna. Fenjer skretnice su od firme Bemo, oni su najoriginalniji. Primjena vodene naljepnice je prilično mučna, važno je da zaštiti one s jasnim mat lakom.

Našao sam originale u Požegi i u željezničkom muzeju u Beogradu, koje sam posjetio ove godine. U ovom trenutku želim se zahvaliti personalu za ugodne informacije.

Posted Image

Ne samo ovdje u Njemačkoj ali talođer u državama nasljednicama bivše Jugoslavije mnogo se toga promijenilo. Isto tako tamo, prometni znakovi i registarske pločice su promijenjene.

Za znakove stvorio sam TIFF-sliku, koja je tiskana bez skaliranja 1:1 na foto-printer s rezoluzijom od 400 dpi.

Cijela slika ima veličinu od 2362 * 1574 piksela = 15 * 10 cm.

Uzmite sljedeće formule:

broj piksela = 400 / 2.54 * (original_cm / 87)

Stara njemačka registarska pločica ima veličinu 52 cm * 11 cm, u modelu ima 6mm * 1.3mm = 94 * 20 pikseli. Jugoslavenske registarske tablice su bile malo manje nego njemačke tablice. Koristio sam krivi font (DIN 1451 Engschrift) za jugoslavenske registarcijske oznake (vidi slika, izvor: Wikipedia). Ali s obzirom na veličinu nije tako važno. Crvena zvijezda, s druge strane je vrlo važna ... :ves:

Kao stupove prometnog znaka, koristim duge pribadače bez glave. Stupovi su obojeni mat bijele i plave boje.

Posted Image

Znakovi prijelaza preko pruge izgledaju za nas danas malo neobično. Veličina znaka 'stop' povećao sam malo. Konačno, moja cesta nije poljski put.

Posted Image

Znakovi granica grada su bili vjerojatno bijeli. Ali nisam tako siguran. Vinac zaista postoji (između Jajca i Donjeg Vakufa u srednjoj Bosni), mjesto čak ima stanicu, ali neću izraditi ovo mjesto. Automobil 'Wartburg 311' je opremljen sa registarskom tablicom i sa vozačom. Informacije o vozilima u to vrijeme i tom kraju će se naći u Youtube (n. pr. video) i u forumima n. pr. oldtajmeri.rs.

Za razliku od Njemačke, vozili su se automobili iz zapadne, istočne i domaće proizvodnje na cestama Jugoslavije.

Posted Image

Slika pokazuje cijelu scenu. Na desnoj strani su izvanredne jele firme Gatra, one se spajaju sa susjednim modulama. Grmovi i šumski pod su iz asortimana robe češke firme Polak i mogu se dobiti od Gatra. Kukuruza biljke (firma: Busch) i prikladna domaća životinja (koze) u vrtu bosanke kuće usavršavaju scenu.

Usput, koze i kokoške su bile jedina živa bića koja nisu htjela da se sa mnom sprijatelje, zato im moram spomenik postaviti. :trk:

Posted Image

Pogled iz drugog smjera: vidite znak 'daj prednost'.

Posted Image

Pogled iz aviona ... :pilot:

Prognoza budućeg postupka:

Četvrta diorama će imati zgradu kolodvora i tipične 1-2 katne kuće iz te regije. Skupina kuća mora zakriti skrivene stanice. Nadam se, da će mi uspjeti da napravim jedan oblik koji ne izgleda usiljen.

Pozdrav
Ralf
Onaj tko nađe pravopisne greške smije ih zadržati.

#42 slavc

slavc
  • Članovi
  • 690 posts
  • Joined 02.03.2006.
  • LocationLjubljana Koseze, Slovenija

Posted 28.12.2011. - 21:15

Fantastično :jup

Lastnik makete ZMŽMK - http://www.zeleznica.net/
Lastnik VP Ljubljana Koseze - http://vreme.zajcek.org/koseze/

Lastnik VP Gradišče nad Pijavo Gorico - http://vreme.zajcek.org/gradisce/

Član vremenskega društva ZEVS - http://forum.zevs.si/
Član foruma CROMETEO - http://www.crometeo....phpbb/index.php


#43 staravreca

staravreca
  • Članovi
  • 33 posts
  • Joined 30.05.2010.

Posted 31.12.2011. - 11:56

Samo.....ispred bosanske kuće svakako ide Golf! :mrgreen: :666:


Pfaff, kaj se golfa tiče, može on biti dizel i dvojka, ali ak nije TAS onda to nije to.


danijellikar, josip i Pfaff: 1960 - 1970 ?! Ne mislim ...

Ali u 1980 godine, dobra ideja ...

Posted Image

:rofl

sretna nova godina!!! :snjesko2
Onaj tko nađe pravopisne greške smije ih zadržati.

#44 staravreca

staravreca
  • Članovi
  • 33 posts
  • Joined 30.05.2010.

Posted 07.08.2012. - 09:34

Stanica Vinac

Nakon dužeg vremena željeznička stanica je završena. Odabrao sam tip zgrade, koja se može naći u mnogim mjestima u Bosni i Hercegovini. Puno tih zgrada još uvijek postoji, oni se na primjer koriste za autobusne stanice. Ovaj tip stanice je izgrađen u različitim stilovima. Klasični tipovi se nalaze u:
  • Dolcu
  • Travniku
  • Bugojnu
  • Jajcu

Varijanta kanatne kuće bila je u Međeđi, varijanta u "mediteranskom stilu" ;-) se nalazi u Uskoplju. Veća verzija istog objekta se nalazi na primjer u
  • Lašvi
  • Donjem Vakufu

Mjesto Vinac, koji sam izabrao vjerojatno je imao manju zgradu. Budući da nisam bio u međuvremenu na tom području, morao sam pronaći sve informacije iz slika i morao sam procijeniti dimenzije. To je čista arheologija stanice ... :hm

Posted Image

Pronašao sam odgovarajuće dimenzije uz pomoć slika srušene stanice Dolac i drugih starih fotografija iste zgrade. Pretpostavljam da prozori imaju standardne veličine. Tako sam imao mogučnost da odredim veličinu omjera između dužine i širine objekta.

Prvo, napravio sam model od šperploče, koja služi kao stabilna podloga. Različiti materijali tada su ljepljeni na ovu bazu, vidi na slici niz tesanicu.

Posted Image

Iznad tesanog kamena je niz od ukrasnog kamena, koji je stvoren od ugravirane zidovne ploče. Gore su polistirolne trake i ukrasne letvice za prizemlje. Koristio sam 0.5mm polistirolske ploče i trake od 1mm polistirol za uskrane letvice.

Posted Image

Imao sam malo više problema sa prozorima i vratima. Nažalost, nisam mogao naći ništa odgovarajuće. Tako sam napravio silikonske kalupe od originalnog modela i izradio sam odljeve od zaljevne smole (za stepenice sam koristio gips). Sa rezultatima prozora nisam 100% zadovoljan :sra: , ali ja mislim, ukupni rezultat je prihvatljiv. Čim nešto bolje pronađem, ja ću izmijeniti prozore.

Posted Image

Ovdje je žuto obojana zgrada s ukrasnim okvirima i prvo napravljenim prozorima.

Posted Image

Dovršena zgrada, ukrasni kameni u prizemlju već su obojeni.

Posted Image

Stanica ima unutrašnje uređenje. Nadam se, da nisam potpuno pogrešio ... ja sam procjenjivao fotografije iz izvješća o ruševinama stanice Uskoplje u našom forumu. Neki detailji, na primjer arkusi su također vidjlivi u modelu. Svakako moja zgrada je obrtnuta, za razliku od stanice Dolac, čekaonice su na lijevoj strani.

Posted Image

Na sledećim slikama su četiri strane gotove zgrade prikazane. Krovne ploče (firma: Auhagen) su promijenjene s vrlo tankim slojem gipsa i bojom (da se također pokriju netočnosti :trk: ). Krovni prozor, žljebovi i tipični dimnjaci su pojedinačno izgrađeni. Drvene letvice ispod krova također su imitirane.

Posted Image

Velika stanica, mali auto ...

Posted Image
... druga strana ...

Posted Image
... i pogled sa strane ulice, na kojoj je krov potpuno vidljiv.

Sada počinje izgradnja skupina kuća kao kulisa, koja pokriva skrivenu stanicu. Kada bude diorama potpuno završena, ja ću se javiti opet ... :rolleyes:
Onaj tko nađe pravopisne greške smije ih zadržati.

#45 hyperion

hyperion
  • Članovi
  • 1,581 posts
  • Joined 16.01.2006.
  • LocationBrežice, Slovenija

Posted 07.08.2012. - 10:51

:cheer: Da li ti je zdaki uzor?

#46 staravreca

staravreca
  • Članovi
  • 33 posts
  • Joined 30.05.2010.

Posted 13.05.2013. - 20:58

Dovršenje diorame stanice

Ja sam već nedavno predstavio zgradu stanice. Nakon dužeg vremena uspio sam dovršiti i okruženje zgrade stanice.


dio4step01.jpg

Uglavnom se radi samo o fasadama tipičnih kuća i jedan mali dio parka se morao napraviti. Na prvoj slici možete vidjeti drveni okvir s opisima namjene ravnine.

dio4step02.jpg

Pokraj posljednje kuće u diorami 3 je jednokatna kuća, prikladan uzor našao sam u internetu u prostoru Mostara:

http://roker.bloger....zd/1033423.aspx

Bočni zid velike kamene kuće mora biti vidljiv.

dio4step03.jpg

Pored male kuće se nalaze dvije male trgovine. Našao sam uzor u seriji slike grada Kraljeva.

http://img840.images.../kraljevo11.jpg iz serije "stare slike i razglednice":
http://www.skyscrape...d.php?t=1203161

Direktno pokraj trgovina izgrađen je dvokatni hotel. Hotel je sličan kao hotel u raglednici (Hotel Evropa u Prokouplju). Slika

http://img69.imagesh...kuplje1909g.jpg iz
http://www.politikin...nije-0?page=208

dio4step04.jpg

Iza kolodvora se nalaze nespektakularna zgrada u kojoj se nalaze stanovi željezničara. Kuća je fiktivana. Na slici možete vidjeti fasadu s plastičnim elementima i pravom žbukom gipsa. Na nekim mjestima se vidi malo oštećenja, ali to je namjerno urađeno.

dio4step05.jpg

Zadnje trgovine su prodavaonica iz lanca trgovina "Unikonzum", obućar i fotografska radnja. Pokušao sam raditi s foto-realistične efekte.
Na slici su izvornice mojih natpisa, brojeva kuća i oglasa.

Fotografije u vitrinama fotografske radnje su još uvijek prepoznatljive. I tko je na velikim fotografijama, morate Vi pogoditi ... (vidi na slici
8)

dio4step06.jpg

Za ovu dioramu trebaju se nabaviti autentična vozila. U međuvremenu možete kupiti model Fiata 600 (Wiking), koji je skoro
identičan kao dobri stari Fićo. Zastava 101/1100 (VV Model) također je raspoloživa, Lada Niva je proizvod firme Brekina, ali nije, strogo govoreći, proizvod iz tog vremena. Ovaj auto je izgrađen ubrzo nakon obustave uskotračne željeznice. Ali ja sam smatrao da je auto za obrtnike sa krovnim nosačem divno ... i ja sam se vozio sa ovim autom osamdesetih godina u Njemačkoj i još jedan put u Bosni 2006 godine.

dio4step07.jpg

 

Ispred stanice, na platformi raste drveće. Za većinu europskih željezničkih entuzijasta to je vrlo neobično. Drveće su specijalne izrade od firme Gatra prema uzoru drveća u slici stanice Bugojna:

http://www.penmorfa....onji vakuf6.jpg iz

http://www.penmorfa....Donjivakuf.html

Ovom prilikom želim se zahvaliti za stvarno prikladne proizvode.

I prva dva putnička vagona B 3751 u B 3419 su skoro gotova (neki detalji, kao rukohvati, još uvijek nedostaju).

Kalup za oblikovanje vagona je izradio željeznički entuzijast i onda je mađarska firma CSEH Modell (http://www.csehmodell.hu) napravila lijevanje male serije vagona.

Moj prijatelj Gerhard mi je pomogao lakiranje i opremanje dijelova, kao postolje itd.


Osobno sam ja napravio natpise za vagone (ukupno oko 1600 natpisa), HartmannOriginal (www.hartmann-original.de) je vektorirao i printao
natpise.

Sada samo nemam prikladne lokomotive ... :mig:

dio4step08.jpg

(Slika 8) Fotografska radnja s vitrinama i velikim slikama u izlogu. Kuća nema realni uzor, ali nalikuje djelomičano na fotografsku radnju sa
slike grada Kraljeva. Čak našao sam obućara negdje u internetu: (http://www.flickr.co...iev/1365239916/ )

dio4step09.jpg

Na slici je prodavaonica bivšeg lanca trgovina "Unikonzum". U izlogu su oglasi proizvoda bivšeg vremena, na primjer od firme
Zvijezda ili Podravka.

dio4step10.jpg

"Živio dan željezničara" ... što će inače drugo biti napisano na kući, u kojoj žive željezničari? Znali tko, koji je datum tada bio, kada se to
desilo? :sta:


dio4step11.jpg

Hotel "Evropa" sa restoranom "Putnik".

dio4step12.jpg

Sodadžijska radnja, ovaj stari zanat je bio pristupačan dugo vremena u Srbiji. I danas još uvijek postoji ovaj zanat, nažalost to je rijetkost.

Evo malo informacije:
(oko od minuta 4).

Pokraj vrata je mala knižara i papirnica s lijepim imenom "Znanje".

dio4step13.jpg

Ansambl s prekrasnim velikim drvećem, koje pruža hlad kada su velike vrućine ljeti. :pla

dio4step14.jpg

Sastavljanje diorame broj III i IV. Samo lokomotiva nije korektna.

dio4step15.jpg

Pogled kroz prometne ulice na stanici.


dio4step16.jpg

Često se susreću na balkanu spomenici žrtvama Dugog svjetskog rata. Natpis se ne razlikuje mnogo od njemačkog spomenika. Ali figurativan način prikazivanja ne može se naravno naći u Njemačkoj.

Ako malo bolje pogledate: ove 2 figurice su stranci od Military Set 16530 firme Preiser (ruski infanteristi i partizani).

dio4step17.jpg

Ja nisam osigurao teret, i zato Lada mora ostati i se ne može naravno voziti ...

dio4step18.jpg

Znak za polazak voza! Njemački otpravnik vozova ima sličnu uniformu kao jugoslovenska zimska uniforma.
Ja sam malo preuredio signalni lopar. Ali nisam 100% zadovoljan, ja ću ga zamijeniti u budućnosti s filigranskim verzijama mjeda.

Nadam se da vam se sviđa diorama. Trebalo mi je puno vremena da pronađem slike iz starih dana ...

Ja sam namjerno izradio zgrade iz cijele bivše Jugoslavije (i ne samo iz Bosne), uskotračna željeznica na kraju povezuje sve države ... :loko


Onaj tko nađe pravopisne greške smije ih zadržati.

#47 Pfaff

Pfaff
  • Članovi
  • 16,606 posts
  • Joined 13.06.2007.
  • LocationRijeka

Posted 13.05.2013. - 21:34

Nadam se da vam se sviđa diorama. Trebalo mi je puno vremena da pronađem slike iz starih dana ...

Ja sam namjerno izradio zgrade iz cijele bivše Jugoslavije (i ne samo iz Bosne), uskotračna željeznica na kraju povezuje sve države ... :loko

Jako lijepo. Puno zanimljivih detalja
BTW, i "Podravka" i "Zvijezda" kao brendovi postoje i dan-danas

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo


#48 staravreca

staravreca
  • Članovi
  • 33 posts
  • Joined 30.05.2010.

Posted 18.05.2013. - 20:22

Jako lijepo. Puno zanimljivih detalja
BTW, i "Podravka" i "Zvijezda" kao brendovi postoje i dan-danas

Kada sam na Balkanu bio, upoznao sam ove brendove i zatim ja sam tražio stare oglase.

 

Našao sam lijepu kolekciju fotografija firme Podravke, n. pr.: http://www.podravka....o/povijest/juhe

 

"Vegeta" se može i u Njemačkoj kupiti ... :palac:

 

Današnji lanac Konzuma je nekadašnji Unikonzum.


Onaj tko nađe pravopisne greške smije ih zadržati.

#49 mali.paja

mali.paja
  • Članovi
  • 8,796 posts
  • Joined 31.12.2007.
  • LocationZagreb

Posted 26.05.2013. - 00:50



"Živio dan željezničara" ... što će inače drugo biti napisano na kući, u kojoj žive željezničari? Znali tko, koji je datum tada bio, kada se to
desilo? :sta:
 

Dan željezničara je bio 15.04.



#50 polval

polval
  • Članovi
  • 166 posts
  • Joined 27.08.2006.

Posted 26.09.2013. - 23:11

Staravreca, svaka ti cast. Mogu ti reci da je atmosfera definitivno postignuta. Samo jedna sugestija, postavi ulicu izradjenu od kaldrme (pflasterstrasse), dosta cesta pojava kod nas. Auhagenova kaldrma je najslicnija nasoj.

 

Pozdrav iz Makedonije

Tino


MIBA i NCLight su krivi za sve © Torrente

#51 staravreca

staravreca
  • Članovi
  • 33 posts
  • Joined 30.05.2010.

Posted 21.02.2015. - 11:55

Diorama broj pet pokazuje model mosta iznad Neretve u blizini Aleksinog Hana. Ostaci mosta se nalaze u rijeci Neretve. Ja sam pokušao napraviti most u mjerilu uz pomoć slika foruma i obadvije knjige od Keith Chestera. Most je moj prvi rad s mesingom, dakle budite popustljivi ... neko drugi bi mogao napraviti još preciznije. Da most ima ukupnu duljinu od 80 cm i diorama ne bi trebala biti dulja od jednog metra, pruga je ravna za razliku od originalne i Neretva teče dijagonalno ispod mosta.

 

dio5-step01gdskk.jpg

 

Kao uvijek ja sam najprije napravio drveni okvir. Vidljivo na slici prva diorama se dodaje s lijeve strane nove diorame. Zakrivna pruga je preusmjerena na stražnju stranu. Neretva je imala brzicu odmah iza mosta. Dolje desno se nalazi cesta koja povezuje Jablanicu i Mostar.

 

dio5-step0290s7r.jpg

 

Kamene slojevi su izgrađeni sa gipsom kao u prvoj diorami. Stupovi mosta su izgrađeni od drveta, oni se nalaze u riječnom koritu i zato imaju poseban oblik, jer je ležajna greda poprečna na stupu.

 

dio5-step03nhs2r.jpg

 

Voda na prvoj diorami nije bila vrlo realna što znaći nije stvarnosti odgovarala. Neretva je imala mnogo jači protok. Jedan Nizozemac iz austrijskog foruma je podnijeo prijedlog naprosto uzeti prozirni silikon iz tržista graditeljstva. U tu svrhu, najprije bojite riječno korito s crnom bojom i onda s plavom i zelenom bojom. Mjesta pjenaste vode su bijelo obojena. Kistom uvijek razmazujte samo u smjeru rijeke. Prikazuje se pojedini koraci na slici.

 

dio5-step04vcs47.jpg

 

Poslije nanošenja silikona s plastičnom špatulom u smjeru rijeke, kamenje i sve što ima kontakt s vodom su obojene s bezbojnim sjanim lakom.

 

dio5-step0577sas.gif

 

Za izgradnju mosta napravio sam grafiku u kojoj su svi detalji vidljivi. Sve mjere su procijenjene, slika s lokomotivom serije 83 na bočnom dijelu mosta je bila jedina koju sam imao u usporedbi duljine. Postojane slike su bile pretvorene u paralelnoj perspektivi sa računalom i bile izmjerene. Uz pomoć uvećanja i usporedbe s drugrim mostovima pokušao sam rekonstrukciju.

Sve trake od mesinga su proizvode iz asortimana "Hassler Profile" iz Lihtenštajna.

Neki profili su bili specijalno proizvedeni. Osobito filigranski rešetkasti nosači su bili proizvodnje po narudžbi. Bez pomoći i bez opaske Hasslera ne bih uspio dovršiti izradnju mosta, zbog toga ovom prilikom želim se zahvaliti. (www.hassler-profile.li)

 

dio5-step06x4s7t.jpg

 

dio5-step07a8sm6.jpg

 

Donje trake mosta su lemljeni uz pomoć šablona. Rešetkaste trake se sastoje od TT-profila i nagrižena rešetka u sredini.

 

dio5-step08j7sxx.jpg

 

Sve okomiti nosači (vješaljke) su gotovi. Gornji pojas je izgrađen od 5x5 H-profila. Kao što u realnosti gornji pojas ima uštede materijala, zato sam morao bušiti oko 150 rupa.

 

dio5-step09m2sd5.jpg

 

Filigranski elementi unutarnjih okvira (1mm, 1.5mm i 2mm), koji spajaju vješaljke i gornji pojas, su lepljene na dvostrane trake i zajedno su lemljeni.

 

dio5-step10ggsq1.jpg

 

Prvi štapovi su spojeni i vjetrovne sprege su montirane.

 

dio5-step11disdb.jpg

 

Završeni most, još bez boje.

 

dio5-step12uvs4c.jpg

 

Ležaji mosta. Odlučio sam se za valjkasti ležaj i ležaj-njihalo. Oni su izgrađene od ostataka mesinga. Vijak u sredini pričvršćava most na ležajnu gredu. Na most sam nanijo temeljnu podlogu i oboio sam sivom bojom (sa Airbrush-uređajom).

 

dio5-step13g6sad.jpg

 

Završena diorama. Slika je snimljena na cesti Jablanica-Mostar. Radialka prelazi preko mosta s kratkim putničkim vlakom.

 

dio5-step14zpsjm.jpg

 

Pogled na cijelu dioramu. Malo grmlja od firme Silhouette i jele od firme Gatra su oživjele scenu.

 

dio5-step15s1sd6.jpg

 

Cijela situacija snimljena uz obalu Neretve.

 

Zaključak: Ovaj put je trajalo dugo vremena da sam mogao pokazati nešto novo. Korišćenje mesinga je bila nova teritorija za mene i naučio sam puno. ;)

 

Planiram sad zamijeniti vodu na starim dioramama s novom metodom i proširiti diorame na prednju stranu za svrhu slikanja (odvojivi dijelove). Nakon toga treći dio gradske diorame će biti izgrađen.


Onaj tko nađe pravopisne greške smije ih zadržati.

#52 DešBu

DešBu
  • Članovi
  • 1,340 posts
  • Joined 11.12.2011.
  • LocationKo zna?

Posted 26.02.2015. - 20:25

Očaran sam!


Željeznica je bolest ili ljubav
Od nje se ne može obraniti
Kada te jednom privuku željezne tračnice
Od njih se više nikad ne možeš oitkinuti


#53 slavc

slavc
  • Članovi
  • 690 posts
  • Joined 02.03.2006.
  • LocationLjubljana Koseze, Slovenija

Posted 26.02.2015. - 21:53

Človek lahko samo gleda in občuduje :jup :jup :jup


Lastnik makete ZMŽMK - http://www.zeleznica.net/
Lastnik VP Ljubljana Koseze - http://vreme.zajcek.org/koseze/

Lastnik VP Gradišče nad Pijavo Gorico - http://vreme.zajcek.org/gradisce/

Član vremenskega društva ZEVS - http://forum.zevs.si/
Član foruma CROMETEO - http://www.crometeo....phpbb/index.php


#54 Vlado

Vlado
  • Članovi
  • 1,371 posts
  • Joined 29.12.2007.
  • LocationGodinjak

Posted 28.02.2015. - 01:55

Lijepi osjećaj za detalje. Sviđa mi se :)



#55 staravreca

staravreca
  • Članovi
  • 33 posts
  • Joined 30.05.2010.

Posted 28.02.2015. - 19:21

Sorry for writing english this time (even today I need my "personal translator" not to write something very weird :vidiga: ):

 

In the austrian forum http://www.schmalspu...opic.php?t=6656 I will reinstall all old images  ... as far as I can see, I cannot replace the pictures in this forum, sorry about that.

 

I'm using a german image server now and hopefully the pictures will not go away.

 

I also have a few new images with the not real bosnian Radialka (it is a modified Bemo model).

 

 

radialka01szshb.jpg

 

radialka0211sqw.jpg

 

nova lopatica iz mesinga :ves:

 

radialka03ods5e.jpg

 

 

 

radialka042hsab.jpg

 

Greetings, viele Grüße, pozdrave

 

Ralf

 

 


Onaj tko nađe pravopisne greške smije ih zadržati.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users