Jump to content

16.05.2010 Tužan dan


drempa- tzv-v7

Recommended Posts

Slovenija u to ''railcidno'' vrijeme baš i nije zatvorila puno pruga. A neke od njih su danas ponovo u prometu, ili se obnavljaju. Probati ću ih ovako napamet nabrojati:

...

Kad sam pisao svoj post, mislio sam u stvari na pruge s putničkim prometom. A takve su tada fakat masovno nestajale ...

 

BTW ... na tvom i Tominom popisu nedostaje još jedna slovenska pruga, ukinuta u 60-tim: Ljubljana - Vrhnika.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 71
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ukinute pruge ili dionice pruga u SLO:

 

Dravlje-Vodmat (Ljubljana) +postepeno posle WW1

Trst Sv. Andrej-Koper-(Poreč) (0,76) +31.08.1935

Laze-Črnuče-Vižmarje +1945

Hrpelje Kozina-Trst Sv. Andrej +01.01.1959

Slovenjske Konjice-Zreče (0,76) +15.04.1963

Poljčane-Slovenske Konjice (0,76) +15.04.1963

Dravograd-Wolfsberg +01.01.1966

Vrhnika-Vrhnika trg +15.01.1966

Brezovica- Vrhnika +15.01.1966

Sl. Bistrica-Sl.Bistrica mesto +15.01.1966

Naklo-Tržič +16.01.1966

Pesje-Škale +09.03.1966

Jesenice-Planica +01.04.1966

Puconci-Hodoš +01.06.1968 (kasnije nova pruga)

Velenje-Otiški Vrh +01.07.1968

8)

Link to comment
Share on other sites

Zanimljivo od kakve uber lokalne zavojite i polubrdske prugice poput Zabok - Krapina - SLO su oni uspjeli napraviti de facto koridor. :D

 

Nije bas 'de facto' :o Naime, rijec je o koridoru V...

 

pozdrav

toma

Three Blind Mice

Link to comment
Share on other sites

Hvala na podacima!

 

Ukinute pruge ili dionice pruga u SLO:

Dravlje-Vodmat (Ljubljana) +postepeno posle WW1

 

Koja je to pruga?

 

pozdrav

toma

Three Blind Mice

Link to comment
Share on other sites

Zanimljivo od kakve uber lokalne zavojite i polubrdske prugice poput Zabok - Krapina - SLO su oni uspjeli napraviti de facto koridor. :D

 

Nije bas 'de facto' :o Naime, rijec je o koridoru V...

 

Ma da al point je bil da je bilo pameti u "mudrim glavicama" na HŽ i vlasti da je isti mogel ići prek Kotoribe di je u vrijeme kad su se odluke donosile već postojala respektabilna "de facto" koridorska pruga dok je tam postojala tek nekad ukinuta pruga. ;)

#1 truth hurts

#2 It's hard not to hate..

Link to comment
Share on other sites

Ma da al point je bil da je bilo pameti u "mudrim glavicama" na HŽ i vlasti da je isti mogel ići prek Kotoribe di je u vrijeme kad su se odluke donosile već postojala respektabilna "de facto" koridorska pruga dok je tam postojala tek nekad ukinuta pruga. :D

 

Slazem se s tobom, ali nazalost cinjenica je da se sa HZ-om tesko suradjuje, i svi koji imaju alternativu ocito je iskoriste...

 

pozdrav

toma

Three Blind Mice

Link to comment
Share on other sites

Hvala na podacima!

 

Ukinute pruge ili dionice pruga u SLO:

Dravlje-Vodmat (Ljubljana) +postepeno posle WW1

 

Koja je to pruga?

 

pozdrav

toma

 

Ukinute pruge ili dionice pruga u SLO

U ovoj listi fali još:

Čedad-Kobarid +01.08.1932

 

Citat iz knjige Pregled razvoja železniškega omrežja v Sloveniji in okolici autora Mladena Bogića: ...Za vojaške potrebe je bila zgrajena v letih 1915-18 ozkotirna proga (760 mm) Čedad-Kobarid, ki je obratovala še štirinajst let. V Ljubljani je bila za vojaške potrebe zgrajena obvozna proga od Dravelj preko Bežigrada in Zelene jame pod progo Južne železnice do dolenjske proge. Tu je nastal tudi "vodmatski lok", direktna povezava med dolenjsko progo in progo proti Zalogu ...

 

Više o Pruzi Dravlje-Vodmat (Ljubljana): http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.php?f=21&t=3425&start=30

Link to comment
Share on other sites

 

Ne bi se slozio...

Ima jedan prijer, naravno, ekonomski i socijalno nama prilicno dalek, ali ipak zanimljiv! Pruga Merano - Malles Venotsa. Na njoj je u '80tima brzina bila 40 km/h, prometovalo je vrlo malo vlakova, i FS je 1990. obustavio promet. Lokalna uprava gradova uz prugu i regije investirala je u obnovu pruge ogromna sredstva, brzina je dignuta na 100 km/h, kupljeni su novi vlakovi i uveden je taktni vozni red, sa dodatnim polascima u vrijeme spica. Pruga je duga 60 km, a minimalno vrijeme putovanja je 1 sat i 9 minuta. Tereta ima, u Laasu je kamenolom (ha - recimo usporediva situacija sa Siracem).

Zelim reci da ulaganje (doduse veliko) obicno u slucaju zeljeznice znaci dobre rezultate.

Uz cinjenicu da svi imaju auto - ima mnogo kategorija putnika koje auto ne koriste - djaci, studenti itd... Ako je njima vozni red dobro prilagodjen, stvar moze vrlo dobro funkcionirati!

 

pozdrav

toma

Toma sa tobom se slažem u potpunosti. Pa i kod nas postoji mogućnost da lokalna zajednica (prvenstveno mislim na županije) slično naprave. Ipak nije samo HŽ kriv za sve. U bivšoj državi Osijek je imao prvi prigradski promet sa vlakom. Zašto se i sad grad ne potrudi malo više?

Link to comment
Share on other sites

meni nije neko uopce cudo da se ukine pruga b.jaruga-daruvar-virovitica,jel svaka kuca ima po jedan auto,i svi se vozaju kolima,i ja iz virovitice idem u daruvar autom,a to par putnika...,vise sigurno svedjanin proguta goriva,neg koliko se zaradi na kartama,to obnavljati bilo bi cist promasaj,ako ce vlak ic prazan.bolje neulagat.

To sto se ne ulaze i dovelo je do odljeva putnika. Pitat cu te dal ces se vozit autom dok benzin dodje na 10 i preko kn/l. Regionalne zeljeznice u Evropi dozivljavaju danas renesansu, a mi ocito u skladu sa svim ostalim kod nas..nista se ne isplati. Najlakse je nesto sje... sto je i te kako vrijedilo, a sigurno ce vrijedit. Ovakva razmisljanja, kao tvoje, nazalost danas dijele i oni u resornom ministarstvu i u upravi HZ-a.

mismotunavek

Link to comment
Share on other sites

.....Ipak nije samo HŽ kriv za sve. U bivšoj državi Osijek je imao prvi prigradski promet sa vlakom. Zašto se i sad grad ne potrudi malo više?

 

Potpuno si u pravu mali.paja, ali postoji ipak i ono ali. Naime Osijek je u bivšoj državi imao i industriju pa sukladno tome i industrijske radnike iz okolnih sela koji su svakodenvno dolazili na posao u Osijek prigradskom željeznicom.

Danas od osječke industrije skoro da nije ostalo ništa potpuno je uništena tzv. privatizacijom ili kako se to moderno kaže tranzicijom.

Slijedom toga kada nema industrije nema ni radnika pa ni potencijalnih putnika prigradske željeznice.

 

Jedan kuriozitet iz toga vremena. Kada je uvedena prigradska željeznica grad je izgradio nekoliko stajališta, koja su imala povišeni peron sa nadstrešnicom, a stajališta su dobila nazive OLT, FRIGIS, VODOVOD itd.

Iz naziva se vidi sastav putnika koji su ih koristili. OLT je inače Osječka ljevaonica i tvornica poljoprivrednih strojeva koja više ne postoji a zapošljavao je tisuće radnika itd.itd.....

Pozdrav iz Osijeka !

Link to comment
Share on other sites

U subotu sam se vratio iz Poljske. Pripremam reportažu. Samo podatak za Maribor. On ima svaki dan tri para vlakova za Beč plus po jedan iz Zagreba i Ljubljane. Pa nije da pol Maribora putuje svaki dan u Beč. Graz osim ovih pet pari vlakova ima još deset pari vlakova za Beč. Ovo su samo brzi direktni vlakovi. A koliko ima još putničkih sa presjedanjima. Graz je otprilike tri puta manji od Zagreba. Treba imati, neću kazati naviku, nego kulturu putovanja. I svi ti vlakovi za Beč, ako nemaju restoran imaju putujući bife (na kolicima). Ja sam putovao jednim takvim vlakom iz Graza. Putnika ima toliko da ih ukupno na prste ruku i nogu prebrojiš. I sve štima, svima se isplati. Treba i te koji imaju aute prisiliti da putuju vlakom. Iz Zaprešića gledam skoro svako jutro ljudi idu na posao sa autom. U autu jedan čovjek. I onda je gužva i krkljanac od Podsuseda za ulaz u Zagreb.

Link to comment
Share on other sites

mali.paja je napisao:

 

 

".....Ipak nije samo HŽ kriv za sve. U bivšoj državi Osijek je imao prvi prigradski promet sa vlakom. Zašto se i sad grad ne potrudi malo više?"

 

Moram malo dopuniti,jeste OT,ali još koja informacija nije na odmet.

 

U pokojnoj državi i NIŠ je takođe,u isto vreme uveo i imao imao prigradsku železnicu,takozvani "kružni lokal" Niš-Crveni Krs-Niš Ranžirna(Popovac)-Niš putnička.Da ne govorimo o tome da je Zavodi RR(posle EI) Niš imao svoje žel.stajalište a MIN od JŽ iznajmljivao kola za prevoz radnika u ćerke fabrike u Svrljigu(pruga Niš-Zaječar-Prahovo Pristanište),no to je već neka treća priča...

 

Sad je opstao "kružni lokal",ali je to tako jadno da je smejurija...

 

Izvinjavam se za Offtopic.

Druže Stari,skrenuo sam s' puta...

Sad me jaše i Kurta i Murta.......

Link to comment
Share on other sites

Pozdrav

 

Samo mala nadopuna podataka @Maloga Paje. Maribor ima devno 6 parova vlakova za Beč. Voze u praktički dvosatnom taktu, jedino u podne ga nema....

 

I link na vozni red:

 

http://www.slo-zeleznice.si/sl/potniki/v-tujino/avstrija#iz_Maribora

 

Skoro više veza, nego za Ljubljanu.... :o

 

Ali videčemo, dali če ovo opstati....

 

LP Maribor

 

Jože

Link to comment
Share on other sites

.....Ipak nije samo HŽ kriv za sve. U bivšoj državi Osijek je imao prvi prigradski promet sa vlakom. Zašto se i sad grad ne potrudi malo više?

 

Potpuno si u pravu mali.paja, ali postoji ipak i ono ali. Naime Osijek je u bivšoj državi imao i industriju pa sukladno tome i industrijske radnike iz okolnih sela koji su svakodenvno dolazili na posao u Osijek prigradskom željeznicom.

Danas od osječke industrije skoro da nije ostalo ništa potpuno je uništena tzv. privatizacijom ili kako se to moderno kaže tranzicijom.

Slijedom toga kada nema industrije nema ni radnika pa ni potencijalnih putnika prigradske željeznice.

 

Jedan kuriozitet iz toga vremena. Kada je uvedena prigradska željeznica grad je izgradio nekoliko stajališta, koja su imala povišeni peron sa nadstrešnicom, a stajališta su dobila nazive OLT, FRIGIS, VODOVOD itd.

Iz naziva se vidi sastav putnika koji su ih koristili. OLT je inače Osječka ljevaonica i tvornica poljoprivrednih strojeva koja više ne postoji a zapošljavao je tisuće radnika itd.itd.....

 

Nitko, ama baš nitko mi nemože reći da u Osijeku nebi bilo putnika za gradsku i prigradsku željeznicu..

Pa ipak Osijek je jedan veliki grad i sigurno u njega dolazi svakodnevno velik broj ljudi zbog raznih obaveza..

Da je ponuđen dobar vozni red, ali mislim stvarno dobar, ne neki kvazi pokušaji s <10 polazaka, da postoji jedinstvena karta za vlak i GPP, mnogo bi ljudi rađe putovalo vlakom u/iz prigradska naselja..

Pa zašto nema svakih sat vremena vlak između Osijeka i Našica, kao i Osijeka i Vinkovaca, nego svakih nekoliko sati..

Zašto nema svakih pol sata vlak Belišće(Bizovac) - Osijek..

 

To je sve krivica HŽ-a, nikog drugog..

 

Ajde, bit ću blag i reći da su imali 10 godina da nekaj naprave, a oni se nisu maknuli s mjesta, niti su dostigli neke vrijednosti iz nekih davnijih vremena..

Link to comment
Share on other sites

Nitko, ama baš nitko mi nemože reći da u Osijeku nebi bilo putnika za gradsku i prigradsku željeznicu..

Pa ipak Osijek je jedan veliki grad i sigurno u njega dolazi svakodnevno velik broj ljudi zbog raznih obaveza....

 

To je HŽ izgleda propustio. GPP i Panturist su donekle povezali mogućnosti putovanja s istom kartom s oba prijevoznika, a Panturist i grad su potpisali valjda nekakve popuste za prijevoz školaraca i studenata. Znam sigurno da dvoje mojih kolega iz Bizovca, koji su cijeli život putovali vlakom, od ove godine idu autobusom zbog cijene.

Na kome je u cijeloj priči najveća krivica, HŽ-u, gradu, ne bih htio pogađati.

421789_10150583085722304_276946597303_9174747_1740623047_n.jpg

 

Moje fotografije.

Link to comment
Share on other sites

To je HŽ izgleda propustio. GPP i Panturist su donekle povezali mogućnosti putovanja s istom kartom s oba prijevoznika, a Panturist i grad su potpisali valjda nekakve popuste za prijevoz školaraca i studenata. Znam sigurno da dvoje mojih kolega iz Bizovca, koji su cijeli život putovali vlakom, od ove godine idu autobusom zbog cijene.

Na kome je u cijeloj priči najveća krivica, HŽ-u, gradu, ne bih htio pogađati.

 

Eto znači vidi se tko je propustio priliku i tko je glavni i jedini krivac..

 

A nije Osijek jedini slučaj u lijepoj našoj, imamo mi još dosta gradova koji imaju gradski prijevoz, znači u svakom bi se dalo to iskombinirati..

 

Recimo, zašto nebi ja mogao doći iz Zagreba u Rijeku, iskipati se na kolodvoru i s istom kartom nastaviti putovanje gradskim busom, s tim da u Zagrebu platim doplatu od recimo 3-4 kune il čim niža cifra da se potakne taj način putovanja..

Il da idem na 3 dana u Osijek, pa da mogu kupit odmah usput trodnevnu kartu za gradski prijevoz s povratnom Zg-Os..

 

Kombinacija i ideja je puno, samo treba malo dobre volje i truda..

Link to comment
Share on other sites

Kombinacija i ideja je puno, samo treba malo dobre volje i truda..

 

Na primjer, besplatna ili bar jeftinija parkirališna karta za automobil ispred kolodvora, ukoliko putnik kupi željezničku kartu, ne bi vjerovao koliko ljudi je bilo oduševljeno takvom idejom kada sam pričao s njima!!!

Ili u nekim gradovima gdje je željeznička stanica nešto dalje od samog grada, prijevoz autobusom do kolodvora etc. etc...

421789_10150583085722304_276946597303_9174747_1740623047_n.jpg

 

Moje fotografije.

Link to comment
Share on other sites

Kombinacija i ideja je puno, samo treba malo dobre volje i truda..

 

Na primjer, besplatna ili bar jeftinija parkirališna karta za automobil ispred kolodvora, ukoliko putnik kupi željezničku kartu, ne bi vjerovao koliko ljudi je bilo oduševljeno takvom idejom kada sam pričao s njima!!!

Ili u nekim gradovima gdje je željeznička stanica nešto dalje od samog grada, prijevoz autobusom do kolodvora etc. etc...

 

Evo, time što si sa samo nekolicinom pričao koji dolaze autima u grad, da bi im to bilo jako od koristi znači da ima i drugih potencijalnih putnika, osim učenika/studenata/umirovljenika..

 

I sami ljudi uviđaju da danas u vrijeme skupog goriva i skupog parkinga, bolje je doć na periferiju grada autom, a u centar grada se dovesti javnim prijevozom..

Link to comment
Share on other sites

Komentar moderatora:

Iako je diskusija otišla daleko od originalnog putopisa, ipak ju za sada ne diram jer vodi u pravom smjeru: prednostima željeznice koje samo treba uobličiti u pametnu prometnu politiku na državnoj razini tako da ovaj tužan povod (ukidanje pruga) ipak preokrene smjer (prema razvoju a ne prema propadanju).

_______________________

Pozdrav iz Zagreba

Link to comment
Share on other sites

Sorry Stib, ali moram ostati barem djelomicno OT. Dakle, ono sto nama fali je kultura zeljeznice. Kod nas vlada kult automobila, i svi vozaci moraju parkirati u samom centru grada, jer -ne daj Boze- da se mora hodati 200-300 metara. Nasi ljudi bi naradije da je sve drive-in: drive-in supermarket, drive-in radno mjesto, drive-in doktor, drive-in pogreb,...Zagreb ima "Bogom danu" lokaciju zeljeznice koja vozi gotovo u sam centar. Ono sto fali su velika parkiralista u Dugom Selu, Sesvetama i Zapresicu. Osim naravno kulture voznje zeljeznicom. Ja zivim u Weilheimu u Gornjoj Bavarskoj, na pruzi Garmisch Partenkirchen-München. To je jedan od najprometnijih lokalnih pruga u Njemackoj. Nikome u Weilheimu nece pasti niti napamet ici autom u München, vec ce ce sjesti u auto, ici do 12 km udaljenog Tutzing-a, kupiti dnevnu kartu za vlak (EUR 9.- za jednu osobu ili EUR 19.- za do max. 5 osoba) i za 25 minuta doci sa lokalnim vlakom ili 45 minuta sa S-Bahnom (brza gradska zeljeznica) do glavnog kolodovra koji je u samom centru grada. To je kultura zeljeznice! A mi ne znamo iskoristiti ono sto imamo. Pogledajte samo prugu Rijeka-Fuzine. U svakoj normalnoj zemlji organizirali bi se izletnicki vlakovi iz Rijeke i vozili bi turiste iz Istre i Kvarnera. Sto mi imamo: IC sa dva vagona i nekoliko lokalnih dnevno. A u Fuzinama nemas kaj delati. O drugim prugama da i ne govorim. Znam da je to zacarani krug: mala brzina vlaka-sve manje putnika-sve manje prihoda-nema novaca za popravak pruga-mala brzina vlaka-.... Ali mislimo na buducnost. Nafte ima sve manje i biti ce sve skuplja. Mi svi kukamo da Hrvatska ima tako nepovoljan oblik potkove. Ja osobno milsim da je tu upravo prednost. Jer sa dvije paralelne pruge istok-Zagreb (Osijek-podravska pruga-Koprivnica-Zagreb i Tovarnik-Zagreb), dalje Zagreb-Karlovac-Rijeka i Karlovac-Lika-Split (sa novosagradjenim prugama Karlovac-Rijeka i Karlovac-Split-Dubrovnik) te zagorskom prugom, niti jedno mjesto u RH nije dalje od 50-tak km od slijedeceg kolodvora (osim Istre, ali to je poseban problem koji svi mi jako dobro znamo). Za "poprecne" veze do slijedeceg kolodvora uvijek se mogu uvesti npr. autobusi na zemni plin kojeg jos ima, hvala Bogu, dovoljno. Ali ako tako nastavimo, nece ti busevi imati gdje voziti... I tocno su neki komentari rekli: nisu za sve krive HZ. Puno toga lezi na losoj politici pocevsi od lokalne razine pa do vlade. Naravno da je za politicare bolje ak se slikaju na otvorenju 20 kilometara nove auto-ceste nego ak otvore nekih 10 kilometara obnovljene pruge. Za nadati se je da kada zavrsi gradnja Zagreb-Sisak i Sestanovac-Ploce-Dubrovnik te eventualno Rijeka-Zadar uz obalu, da ce se onda prijeci na gradnju pruga. Ako ne bude vec kasno...

Link to comment
Share on other sites

Za nadati se je da kada zavrsi gradnja Zagreb-Sisak i Sestanovac-Ploce-Dubrovnik te eventualno Rijeka-Zadar uz obalu, da ce se onda prijeci na gradnju pruga. Ako ne bude vec kasno...

 

:hm

 

Već ima novih AC u planu a zbilja ne vidim zašto postojeća garnitura ne bi uskoro uvrstila još koju u planove... Ipak, zašto bi jedna Njemačka imala gušću mrežu AC od nas? :hm

#1 truth hurts

#2 It's hard not to hate..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...