Jump to content


Donacija

Opcije potpore stranici zeljeznice.net
Ako posjedujete kriptovalute, možete donirati i na adrese:

3P2r8a7BMvRiRppZXcQdYiGguhN4iHAWTA3 - WavesPlatform

0x630394fcfd4d4b5f6847dd071b0841c25a2bcad7 - Ethereum

1C1f1kP6uL9Bqxi1r8TA4FHGpJ7D2GMtmi - Bitcoin

Za više informacija pogledajte iduću poveznicu: http://goo.gl/Elo84w

Photo

ZET - uspinjača


  • Please log in to reply
183 replies to this topic

#21 seabral

seabral
  • Administratori
  • 22,670 posts
  • Joined 29.04.2005.
  • LocationZagreb

Posted 03.04.2007. - 08:24

Kada sam bio prije pola godine, dobio sam uredno kartu, cvikao i zadrzao za uspomenu. Ovaj put sam naisao upravo kada je uspinjaca trebala krenuti, pa je mozda zbog brzine covjek zaboravio. Postoji i druga mogucnost, ali zelim vjerovati da su ljudi posteni. :)

Stvar je vrlo jednostavna: ako ti ne da kartu, onda nisi dužan niti platiti vožnju.

#22 Prakticar

Prakticar
  • Moderatori
  • 8,857 posts
  • Joined 19.09.2005.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 03.04.2007. - 09:38

Stvar je vrlo jednostavna: ako ti ne da kartu, onda nisi dužan niti platiti vožnju.

Mmmmmdaaaa?
Ajmo kronološki. Upada četveročlana obitelj.
"Dobar dan."
"Dobar dan."
"Kad vozite?"
"Evo, za tri minute."
"Odlično, koliko košta?"
"9 kuna."
"Za svo četvoro?"
"Ne, mali ne treba."
"OK, hvala." Dajem 10 kuna. Čovjek vraća jednu, za to vrijeme ostatak obitelji kreće prema ulazu u kola.
Stojim, čekam. I što sada? Drugi čovjek već pušta društvo unutra, oni pogledima iščekuju i mene, koji bih - što? Trebao započeti diskusiju i tražiti natrag 9 kuna? Srećom, onaj koji nije trebao platiti vožnju pita "Tata, daš mi svoju kartu?"
Tek tada čovjek vadi tri karte i pruža mi ih, ja do automata, "Ding-ci-ci-ci-ci-ci", "Ding-ci-ci-ci-ci-ci", "Ding-ci-ci-ci-ci-ci"... ulazim, predajem putnicima karte, tip zatvara vrata, uspinjača kreće, uživamo u pogledu i za sekundu zaboravljamo kašnjenje u isporuci karata. Još par sekundi, evo nas dolje, još minuta i već smo iza Vincekovog pulta :lol:

#23 egérke

egérke
  • Članovi
  • 7,612 posts
  • Joined 08.06.2006.
  • LocationKvatrić

Posted 03.04.2007. - 09:48

"Ding-ci-ci-ci-ci-ci"


Sjajno pogođena onomatopeja... :lool

#24 seabral

seabral
  • Administratori
  • 22,670 posts
  • Joined 29.04.2005.
  • LocationZagreb

Posted 03.04.2007. - 10:35

Trebao započeti diskusiju i tražiti natrag 9 kuna?

Možda ne baš odmah na taj način, ali da nije tvoj klinac zatražio kartu, onda ne vidim razloga da to ne bi mogao ti napraviti.
To bi u večini slučajeva službeniku na uspinjači trebalo pomoći da se prisjeti kompletne procedure prodaje karata i posljedica nepridržavanja iste :wink:

#25 Prakticar

Prakticar
  • Moderatori
  • 8,857 posts
  • Joined 19.09.2005.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 03.04.2007. - 10:43

Pa zatražio bih karte, ali ako bi se tip krenuo objašnjavati, vjerojatno ne bih imao volje diskutirati s njim, jer me familija čeka u kolima, idemo dalje, ne želim da mi pokvari dan....

S time oni vjerojatno i računaju.

#26 seabral

seabral
  • Administratori
  • 22,670 posts
  • Joined 29.04.2005.
  • LocationZagreb

Posted 03.04.2007. - 10:45

S time oni vjerojatno i računaju.

Točno. Srećom su takvi ipak u manjini. :D

#27 Barney

Barney
  • Moderatori
  • 2,061 posts
  • Joined 10.06.2006.
  • LocationZagreb

Posted 03.04.2007. - 13:44

I onda sam ja zbog Prakticarovog "Ding-ci-ci-ci-ci-ci" naprosto morao svratiti do uspinjace i kupiti kartu (bez obzira sto imam pokaz jer bez karte nema "Ding-ci-ci-ci-ci-ci") pa onda na jednu voznjicu. :mrgreen:

Barney (koji razmislja kako uspinjacu staviti u Trainze)

#28 kico101

kico101
  • Članovi
  • 496 posts
  • Joined 20.08.2006.

Posted 04.04.2007. - 22:42

Pronasao sam nesto sto se na uspinjaci ipak nekad dobije. :)
Iskreno, od 4 puta na uspinjaci, kartu sam dobio 3 puta, jedino proslu nedjelju nisam, pa je za mene uspjesnost 75%. :kul
Ova je od 2005. godine:
Posted Image
Ili kako bi rekao Prakticar-"Ding-ci-ci-ci-ci-ci". :mrgreen:

#29 Prakticar

Prakticar
  • Moderatori
  • 8,857 posts
  • Joined 19.09.2005.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 05.04.2007. - 08:05

He, he, zna li netko koji joj je nadimak bio u te 44 godine koliko je radila na paru?

I zna li netko što se dogodilo prilikom prvog probnog puštanja u pogon nakon elektrifikacije? (Nešto što me jako podsjeća i na današnje doba :twisted: )

#30 seabral

seabral
  • Administratori
  • 22,670 posts
  • Joined 29.04.2005.
  • LocationZagreb

Posted 05.04.2007. - 08:13

He, he, zna li netko koji joj je nadimak bio u te 44 godine koliko je radila na paru?

I zna li netko što se dogodilo prilikom prvog probnog puštanja u pogon nakon elektrifikacije? (Nešto što me jako podsjeća i na današnje doba :twisted: )


Neki su ju zvali "pesenjača", ali to nema nikakve veze s parnim pogonom :D
A što se probnih peripetija tiče ... ne znam šta je bilo, ali obzirom kako si to najavio, mogu si misliti :lol:

#31 Prakticar

Prakticar
  • Moderatori
  • 8,857 posts
  • Joined 19.09.2005.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 05.04.2007. - 08:29

Neću odmah odati... da vidim koliko ste pažljivo čitali monografiju :lol:

#32 Dixie

Dixie
  • Članovi
  • 742 posts
  • Joined 19.01.2006.

Posted 05.04.2007. - 08:40

zapinjača.

#33 Prakticar

Prakticar
  • Moderatori
  • 8,857 posts
  • Joined 19.09.2005.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 05.04.2007. - 09:06

zapinjača.

:skok

A sjećaš li se (hm, teško da se sjećaš, ali znaš li) kako je izgledala prva vožnja na struju?

Da vam dam prvi podsjetnik - 2203 :lol:

#34 ruxrux

ruxrux
  • Članovi
  • 2,428 posts
  • Joined 15.02.2007.
  • LocationSan Jose, Kalifornija

Posted 06.04.2007. - 20:24

I zna li netko što se dogodilo prilikom prvog probnog puštanja u pogon nakon elektrifikacije? (Nešto što me jako podsjeća i na današnje doba :twisted: )


Nis nisam nasao o tome. Koliko ja znam, tad su je gradjani prestali zvati zapinjaca jer je napokon pocela bit pouzdana. A za vrijeme prve voznje na paru, to znamo - ispao je Ganzov stroj iz lezista i morali su to popraviti.

Ja se sjecam kad sam bio jaako mali da me baka vodila po Ilici kraj uspinjace i onda je govorila da su je "napokon napravili". Mora da je to bilo 1974.
Poslije mi je pricala da ju je ona isto ponekad zvala zapinjaca dok je bila mlada, ali da sama nije nikad zapela u zapinjaci, nego se najcesce desilo da zapinjaca jednostavno nije radila bas taj dan kad je ona htjela ici k svojoj prijateljici na gornji grad.

#35 Prakticar

Prakticar
  • Moderatori
  • 8,857 posts
  • Joined 19.09.2005.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 08.04.2007. - 22:20

A za vrijeme prve voznje na paru, to znamo - ispao je Ganzov stroj iz lezista i morali su to popraviti..

E, baš to, ali to je bilo prvo puštanje na struju!

Zato sam povukao paralelu sa 2203 - i njemu je otpao motor :P

#36 Arno

Arno
  • Članovi
  • 2,527 posts
  • Joined 04.09.2005.

Posted 24.04.2007. - 09:56

Evo jedne moje fotke od nedjelje...

Posted Image

#37 seabral

seabral
  • Administratori
  • 22,670 posts
  • Joined 29.04.2005.
  • LocationZagreb

Posted 24.04.2007. - 10:14

Sjajna fotka, Arno !!!! Čestitam :jup

#38 STIB

STIB
  • Moderatori
  • 15,699 posts
  • Joined 20.01.2006.
  • LocationZagreb, HR

Posted 09.10.2007. - 21:47

Jučer je nezapaženo (na ovom forumu :( ) prošla obljetnica uspinjače:

8. LISTOPADA 117. GODINA USPINJAČE

Uspinjača za Gornji grad najstarije je prijevozno sredstvo organiziranoga javnog prijevoza putnika u Zagrebu, godinu dana starije od konjskog tramvaja. Sagradio ju je osječki poduzetnik D. W. Klein. Kao dan službenog početka radova na gradnji uspinjače bilježi se
se 6. svibnja 1889. Svečano je puštena u promet 8. listopada 1890. godine. U usporedbi s ostalim žičanim željeznicama koje su namijenjene javnom prometu, s prugom dugom 66 metara, najkraća je na svijetu. Iako malo sudjeluje u ukupnome javnome gradskom prije-
vozu, uspinjača u sklopu svoje dimenzioniranosti (dva vagona) i prostornog smještaja obavlja znatnu prome-
tnu uslugu. U prosjeku kabine na godinu prijeđu oko 4000 km uz prometni učinak od oko 118.000 mjesto-kilometara i prevezu oko 750.000 putnika. U više od je-
dnog stoljeća vožnje nije bilo nijedne nesreće, nijednog stradalog putnika i zato uvjerljivo nosi naslov najsigur-
nijeg javnoga prijevoznog sredstava, ne samo u nas, nego i mnogo šire. Budući da je do danas u cijelosti za-
držala prvobitni vanjski izgled i građevnu konstrukciju, a i većinu tehničkih svojstava koja su joj dali graditelji, zagrebačka je uspinjača zakonski zaštićena kao spomenik kulture.


_______________________
Pozdrav iz Zagreba

#39 seabral

seabral
  • Administratori
  • 22,670 posts
  • Joined 29.04.2005.
  • LocationZagreb

Posted 23.04.2008. - 04:58

Iako službeno puštena u pogon 8. listopada 1890. godine, zagrebačka uspinjača je s pravom i trajnom vožnjom zapravo počela baš na današnji dan prije točno 115 godina.


http://www.vjesnik.h...k.asp?r=zag&c=3

#40 Prakticar

Prakticar
  • Moderatori
  • 8,857 posts
  • Joined 19.09.2005.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 23.04.2008. - 10:33

Iako službeno puštena u pogon 8. listopada 1890. godine, zagrebačka uspinjača je s pravom i trajnom vožnjom zapravo počela baš na današnji dan prije točno 115 godina.


http://www.vjesnik.h...k.asp?r=zag&c=3

Da, samo što im ne mogu oprostiti što nije zadržala prvobitni izgled. To što oni pišu "uglavnom", odnosi se na vanjski izgled donje postaje. Sve ostalo je drugačije.

Kabine su drukčije, one stare imale su jači luk na krovu i ravnu a ne zakrivljenu prednju plohu, i gornji i donji dio kabine bio je obojan jednakom plavom bojom (istom kao i tramvaji), a čini mi se da su kabine bile nešto uže s užim razmakom tračnica. Gornja postaja imala je dva otvora u koje su kabine točno pristajale kao čep i odozdo je, kad je kabina bila u stanici, izgledalo kao da je sve ravna ploha, samo druge boje :)

Imao sam tu čast voziti se i u staroj - što se samog doživljaja vožnje tiče, bio je sličan današnjem, a unutrašnjost kabine bila je izrađena u stilu tramvaja M-24 :)

Nisam našao bolju sliku:

Posted Image




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users