Jump to content


Donacija

Opcije potpore stranici zeljeznice.net
Ako posjedujete kriptovalute, možete donirati i na adrese:

3P2r8a7BMvRiRppZXcQdYiGguhN4iHAWTA3 - WavesPlatform

0x630394fcfd4d4b5f6847dd071b0841c25a2bcad7 - Ethereum

1C1f1kP6uL9Bqxi1r8TA4FHGpJ7D2GMtmi - Bitcoin

Za više informacija pogledajte iduću poveznicu: http://goo.gl/Elo84w

Photo

ZET - uspinjača


  • Please log in to reply
183 replies to this topic

#181 Garfield

Garfield
  • Članovi
  • 1,940 posts
  • Joined 13.06.2009.
  • LocationDugo Selo

Posted 27.11.2018. - 21:34

Večernji list piše o stanju uspinjače:

Je li uspinjača dotrajala? Neće se raspasti, ali hitno joj treba obnova
Na loše stanje “cuga u brijeg” upozorio je gradski zastupnik Renato Petek, potvrdio sindikat, a iz ZET-A kažu sve je ok

Kabine su dotrajale, vijadukt se mora sanirati, a riješiti bi se trebalo i trzanje vagona – piše u zapisniku o stručnom tehničkom pregledu uspinjače koji je sastavljen prošle godine i koji je ponovno, pri ovogodišnjoj provjeri stanja, aktualiziralo Ministarstvo prometa.

Tvrdi tako barem gradski zastupnik Renato Petek iz Naprijed Hrvatska, koji je jučer predstavio dokumente Ministarstva iz kojih se može iščitati kako zagrebački “cug u brijeg” nije baš u najboljem stanju.

 

Upitna i žičara Sljeme?
– Proučavajući inspekcijski nalaz Ministarstva prometa unatrag tri godine, naišao sam na zabrinjavajuće podatke i stavke koji govore o opetovanim propustima i nekvalitetnom upravljanju uspinjačom nadležnih u ZET-u – rekao je jučer Petek, pa dodao kako se tvrtka oglušila na sve preporuke sanacije inspekcije Ministarstva. Godinama se, govori Petek, ponavlja preporuka za osnivanje stručnog tima koji bi pripremio sve potrebno za kompletnu rekonstrukciju i modernizaciju uspinjače, novog pogona, upravljačkog i kočničkog sustava, čime bi se osigurala i trajnija sigurnost prometovanja.

– Postoji i problem nadzora objekata i strojarnice u koje se neovlašteno može ući – kazao je gradski zastupnik, pa istaknuo i da su predstavnici ZET-a prošle godine isključeni iz Odbora za žičare, uspinjače i vučnice Hrvatskog zavoda za normu te time, prema nalazu Ministarstva prometa, u pitanje doveli i izgradnju te rad nove žičare Sljeme. Na uspinjači je, kaže Renato Petek, i premalo radnika, koji u vrijeme Adventa rade i po devet sati bez ikakvih stanki.

 

Neće se raspasti, ali...
Da problema nema nikakvih, poručili su, pak, iz ZET-a.

– Servisi na uspinjači obavljaju se kontinuirano, i to na tjednoj, mjesečnoj, polugodišnjoj i godišnjoj bazi. Ovogodišnji je servis obavljen u travnju, a tvrtka koju je ovlastilo nadležno ministarstvo obavila je tehnički pregled te je dala mišljenja i preporuke putem kojih je Ministarstvo izdalo Rješenje za prometovanje uspinjače do 1. rujna 2019. godine – kažu u ZET-u pa dodaju kako se tijekom cijele godine “otklanjaju eventualni mogući manji nedostaci nastali svakodnevnim korištenjem ili utjecajem vremenskih uvjeta”. Nije ipak med i mlijeko, kako tvrde u ZET-u, kaže predsjednik Sindikata zaposlenika ZET-a Dražen Jović.

– Neće se sigurno raspasti jer i dalje dobiva dozvolu za vožnju. Ali da bi trebalo renovirati uspinjaču, bi. Kućice su derutne, beton pomalo odlazi jer ga “tiska” brdo, postolje isto nije najbolje – prepričava Jović što čuje od kolega, kojih na uspinjači radi desetak. Oni su, kaže, “Katice za sve”.

– Održavaju je, voze, čiste snijeg, a da rade i po devet sati bez stanke, točno je. Tražili smo već prije da se zaposle tamo još barem dva čovjeka, ali u ZET-u nema sluha za to – kaže Jović.


Quod licet Iovi, non licet bovi.


#182 Westin

Westin
  • Članovi
  • 1,922 posts
  • Joined 02.07.2009.
  • LocationZagreb

Posted 15.12.2018. - 01:16

Predmet nabave je: REDOVNO I IZVANREDNO ODRŽAVANJE USPINJAČE. Procjenjena vrijednost je: 600 000 kn. Otvaranje ponuda je: 21.1.2019. 10:30
 
Uspinjača Zagreb ZET  izgrađena je 1890. godine na parni pogon. Današnji vagoni, elektromotor, upravljački i kočioni sustav te ostala oprema ugrađeni su pri rekonstrukciji i modernizaciji uspinjače 1974. godine.
Osnovne komponente uspinjače:
a) Uže i užetni spojevi;
b)Pogoni i kočnice;
c) Mehanički uređaji-poluge čeljusnih kočnica;
d) Vagoni;
e) Elektrotehnički uređaji-upravljački, kontrolni i sigurnosni uređaji;
f)  Trasa i pruga.
 
Detalji o postrojenju
Uspinjača ima dva vagona, svaki kapaciteta 28 putnika (16 sjedećih i 12 stajaćih mjesta).

  • Dužina vagona preko odbojnika je 5640 mm, osnovni razmak 3700 mm.
  • Težina praznih vagona je 5,05 tona, nosivost im je 2240 kg.
  • Vučno čelično uže je promjera 22 mm, dužine je cca. 92,5 m.
  • Električni pogonski motor ima snagu od 28,5 kW, napajan istosmjernom strujom napona 400V, a radi 720 okretaja u minuti.
  • Najveća brzina vožnje uspinjače je 1,5 m/s.
  • Vožnja traje 64 sekundi.
  • Uspinjača savladava visinsku razliku od 28 metara na usponu od 27°35'25“ (donja stanica je na 126,22m nadmorske visine, a gornja na 153,94 m).
  • Uspinjača je sagrađena kao kosi vijadukt od osam polukružnih otvora duljine 2,5 metra, od opeke s vapnenim mortom.
  • Na betonskoj površini vijadukta nalaze se dva kolosijeka s tračnicama duljine 65,928 m i širine 1200 mm.
  • Dužina donjeg stajališta je 6,3 m, a dužina gornjeg stajališta je 5,8 m.
  • Dužina voznog dijela pruge = put vagona je 60,0 m.

Predmet nabave su usluge:

  • Redovnog održavanja uspinjače u opsegu i rokovima propisanim u uputama proizvođača opreme,  koje se  provode prema vremenskim intervalima i/ili satima rada postrojenja, te vremenski prema zakonskoj regulativi.
  • Izvanredno održavanje (popravak) uspinjače obavlja se po zahtjevu Naručitelja u slučaju kvara ili preventivno nakon što se pri redovnom održavanju uoči istrošenost pojedinih dijelova i segmenata uslijed eksploatacije ili starosti, uz suglasnost Naručitelja.

Kod redovnog održavanja  i izvanrednih  popravaka  uspinjače  ponuditelj se obvezuje ugrađivati  originalne rezervne dijelove opreme uspinjače ili jednakovrijedne dijelove i potrošni materijal prema uputama proizvođača opreme.
Zakonom o Žičarama  za prijevoz osoba (NN 96/2018) i Pravilnikom o izgledu, sadržaju i načinu vođenja zapisnika i dokumenata o sukladnosti godišnjeg stručno tehničkog pregleda za žičare propisano je jednom godišnje izvršiti stručno tehnički pregled uspinjače od strane ovlaštenog gospodarskog subjekta. Temeljem  pozitivnog mišljenja ovlaštenog gospodarskog subjekta nadležno Ministarstvo  mora, prometa i infrastrukture izdaje jednogodišnju dozvolu za rad uspinjače.
Prije godišnjeg stručno-tehničkog pregleda uspinjače prethodi godišnji servisni pregled uspinjače pri kojem se obavlja redovno održavanje upravljačkog sustava uspinjače, odnosno godišnji servisni pregled i održavanje upravljačkog sustava uspinjače, te mjerenje kočionih putova vagona.



#183 Westin

Westin
  • Članovi
  • 1,922 posts
  • Joined 02.07.2009.
  • LocationZagreb

Posted 27.02.2019. - 12:53

Izabrana je firma Energomont d.d. Karlovac po cijeni 868 827,00 kn bez PDV-a, 1 086 033,75 kn s PDV-om koja se jedina prijavila.

#184 Westin

Westin
  • Članovi
  • 1,922 posts
  • Joined 02.07.2009.
  • LocationZagreb

Posted 30.03.2019. - 23:28

Zbog redovnog godišnjeg generalnog servisa, zagrebačka uspinjača neće prometovati od ponedjeljka, 1. travnja, do nedjelje, 14. travnja.

Uspinjača slovi kao najsigurnije sredstvo javnog gradskog prijevoza, a kako bi tu titulu i zadržala, nužno je izvršiti zakonom propisani godišnji servis koji obuhvaća sva potrebna tehnička ispitivanja te pregled postrojenja, kabina i objekata.

Za putovanje do Gornjeg grada, cijenjenim sugrađanima i posjetiteljima preporučujemo korištenje autobusnih linija 150 (Tuškanac garaža - Gornji grad - Trg bana Josipa Jelačića)  i 105 (Kaptol - Britanski trg).

Korisnike ljubazno molimo za razumijevanje.






0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users