Jump to content


Donacija

Opcije potpore stranici zeljeznice.net
Ako posjedujete kriptovalute, možete donirati i na adrese:

3P2r8a7BMvRiRppZXcQdYiGguhN4iHAWTA3 - WavesPlatform

0x630394fcfd4d4b5f6847dd071b0841c25a2bcad7 - Ethereum

1C1f1kP6uL9Bqxi1r8TA4FHGpJ7D2GMtmi - Bitcoin

Za više informacija pogledajte iduću poveznicu: http://goo.gl/Elo84w

Photo

Stara dubrovačka žičara i obnova


  • Please log in to reply
225 replies to this topic

#21 Prakticar

Prakticar
  • Moderatori
  • 8,857 posts
  • Joined 19.09.2005.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 26.03.2009. - 09:46

Meni samo nije jasno gdje su te kuće bile prije. Jer, žičara je radila i prije i nikome nije pala na glavu.

A ako su kuće sagrađene kasnije, kako su mogle biti sagrađene na trasi žičare? :vidiga: :hm :evil:

#22 Thalis-4341

Thalis-4341
  • Članovi
  • 267 posts
  • Joined 28.09.2008.
  • LocationZagreb

Posted 26.03.2009. - 13:30

Ma ljudi se bune za sve, evo primjera glavna telefonska žica za cijelu moju i susjednu ulicu prolazi ispod mog dvorišta i kaj sada ja bi se trebao buniti i žaliti na sve strane da to meni smeta a postavili je tu godinu prije nego sam se rodio.
Ako je bila i prije tu nema se tko za kaj buniti a ako je na novoj lokaciji to je onda druga priča. Iako nikome od nas ne bi bilo drago da nam sada naprave žičaru iznad glave.
Ali tako gledajući ja ne želim da niti jedan avion nema trasu iznad ili blizu moje kuće pa mogao bi se srušiti kaj ne? :wink:

#23 ¤Gimnazijalac¤

¤Gimnazijalac¤
  • Članovi
  • 211 posts
  • Joined 29.12.2007.

Posted 28.12.2009. - 09:10

Evo jedne informacije, ne tiče se direktno ZET-ove, već dubrovačke žičare.

Gradonačelnik Dubrovnika dr. A. Vlahušić najavio je puštanje u pogon žičare 1. lipnja 2010.

Vjerojatno su riješeni problemi s vlasnicima kojima žičara ide poviše kuća (bili su jako bučni jedno vrijeme) a govorilo se i o imovinsko-pravnim procesima.

Već se vidi iz Grada da je gornja postaja prilično izgrađena (stara izgranatirana je srušena), a donja postaja je također u "celofanu", dakle
nešto se događa...

Ako ovaj post ima neko primjerenije mjesto, neka moderator premjesti, a ako nema, otvorimo novu temu. Nije dubrovački tramvaj, ali nam je itekako jako draga, atraktivna i uskoro pristupna - dubrovačka žičara.
Nije baš šinsko vozilo, ali... :mrgreen:


#24 STIB

STIB
  • Moderatori
  • 15,690 posts
  • Joined 20.01.2006.
  • LocationZagreb, HR

Posted 28.12.2009. - 09:20

Ako ovaj post ima neko primjerenije mjesto, neka moderator premjesti, a ako nema, otvorimo novu temu.

Složio bih se s idejom o otvaranju posebne teme, pogotovo ako se zaista počelo raditi na obnovi. :mrgreen:
_______________________
Pozdrav iz Zagreba

#25 Portos

Portos
  • Moderatori
  • 10,592 posts
  • Joined 01.12.2005.
  • LocationZaprešić, Hrvatska

Posted 28.12.2009. - 11:21

To je odlična vijest :mrgreen:

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.


#26 Arno

Arno
  • Članovi
  • 2,518 posts
  • Joined 04.09.2005.

Posted 28.12.2009. - 12:43

Izvrsna vijest, iako se ovo trebalo dogoditi prije deset godina. Zna li se tko je izvođač žičare?

#27 ¤Gimnazijalac¤

¤Gimnazijalac¤
  • Članovi
  • 211 posts
  • Joined 29.12.2007.

Posted 28.12.2009. - 13:28

Ništa puno ne znam. Pokušat ćemo preko Googla pronaći informacije. Znam da je na Dubrovačkom vjesniku bilo jako puno novosti u vezi žičare, ali ugl. u vezi imovinsko - pravnih odnosa. Pokušat ću poći na gornju postaju, nije ni to lako, treba do gore doć. Ali ako uspijem, bit će fotki.

Ali eto, već ćemo se 1. lipnja 2010 voziti u žičari, ako ne bude nekih nepredviđenih situacija. Ali Bože moj, sezona će biti u tijeku, bit će i
njima u interesu to napravit do tada.

Malo inf. Gornja postaja je na nekih 400mnv. Gore je kao što vjerojatno znate bila crta obrane tijekom agresije, stoga je u tvrđavi Imperijal na Srđu lijepi muzej Domovinskog rata. Na Srđu se planiraju raditi golf tereni, ali nikako počet. Gore na tvrđavi je velika taraca, savršeno mjesto za kakav restoran.
Također je blizu mjesto Bosanka, nekakvi vojni poligoni (dobro za paintball)... To bi sve uz žičaru mogla biti prvorazredna atrakcija.


I da, neka moderator u naslovu izmijeni žićara u žičara.

Dubrovački vjesnik - 21. prosinca 2009.

Posted Image

Za manje od pola godine Dubrovnik će ponovno imati žičaru za Srđ, turističku atrakciju koja je u godinama prije Domovinskog rata kada je uništena, bila jednako atraktivna gostima Grada kao i samim Dubrovčanima. Početak rada žičare za 1. lipnja iduće godine najavio je dubrovački gradonačelnik Andro Vlahušić u ponedjeljak kada je predsjedavao Skupštini Turističke zajednice Grada. Osim žičare, dubrovački turizam u 2010. godini bit će bogatiji za još nekoliko važnih javnih sadržaja, rekao je gradonačelnik.

Za više informacije i slika prelistajte ovaj link;
http://www.dubrovack...veca-nego-prije

A za više informacija miš u ruke i pravac Google.
Veselim se ovom. Priča se o žičari od 2004, a nikako
da se počne s obnovom.

#28 Arno

Arno
  • Članovi
  • 2,518 posts
  • Joined 04.09.2005.

Posted 28.12.2009. - 13:56

Evo čini se da će izvođač biti Doppelmayr/Garaventa, i žičara će biti istog tipa kao i stara, s dvije velike kabine koje naizmjenično idu gore-dolje. Treba još vidjeti kakve će biti kabine.

Samo, treba urediti i sadržaje na Srđu. Kad sam bio gore prije dvije godine, to je izgledalo prestrašno. A mogućnosti su ogromne, dooljno da za početak urede tvrđavu i stave veliku terasu te kafić i restoran te urede vidikovac i počiste okoliš. To se sve može napraviti do ljeta, u suprotnom bolje da ni ne otvaraju novu žičaru dok to ne srede.

#29 Arno

Arno
  • Članovi
  • 2,518 posts
  • Joined 04.09.2005.

Posted 28.12.2009. - 14:05

Piše u gornjem linku da će žičara primati samo 30 putnika. Pa ima li itko u Hrvatskoj malo pameti? Kada već grade novu žičaru, zašto je ne naprave pošteno i razmišljaju dugoročno. To će biti jedna od najvećih atrakcija u gradu, pa zar nisu mogli uzeti neku normalnu veliku kabinu da se ne stvaraju gužve po ljeti? :mrgreen:

#30 ¤Gimnazijalac¤

¤Gimnazijalac¤
  • Članovi
  • 211 posts
  • Joined 29.12.2007.

Posted 28.12.2009. - 14:22

Piše u gornjem linku da će žičara primati samo 30 putnika. Pa ima li itko u Hrvatskoj malo pameti? Kada već grade novu žičaru, zašto je ne naprave pošteno i razmišljaju dugoročno. To će biti jedna od najvećih atrakcija u gradu, pa zar nisu mogli uzeti neku normalnu veliku kabinu da se ne stvaraju gužve po ljeti? :mrgreen:


Mislim da je problem s donjom postajom. Ona ostaje kakve je i bila, skučena u prostoru, i njoj se moraju prilgođavat. Prije je žičara primala 15, sada 30 putnika. Druga opcija je bila da žičara ide od magistrale, ali to je bezveze i prekomplicirano (za putnike).


Inače, kako te kablove misle provesti preko kuća, hoće li stavljati više stupova, kako funkcioniraju te kabine...
Vi ste se vozili na Sljeme, znate kako to funkcionira, ja nisam imao priliku...

Šteta što nema više šume po Srđu, trenutno je brdo prilično ćelavo, doduše rade neke pokuse sa pošumljavanjem na jednom dijelu.

Slažem se s ponudom na Srđu. Osim muzeja, NIŠTA. Valjda će TZ osigurati kakav restoran ili kafić, vidikovac ili sl.

Odakle je ta firma?

#31 Arno

Arno
  • Članovi
  • 2,518 posts
  • Joined 04.09.2005.

Posted 28.12.2009. - 14:58

Kužim ako je stvar u doljnjoj postaji, koja se zbilja nalazi na skučenom prostoru.

To je austrijsko (Doppelmayr) - švicarska (Garaventa) firma, najveća u ovakvim vrstama žičare. Radi se o žičari s dvije kabine koje voze po fiksiranoj sajli (mogu biti i dvije sajle ako se radi o većim opterećenjima), a vuče ih vučna sajla te funkcioniraju kao dva utega, pa tako kad jedna ide dolje, druga ide gore, poput uspinjače. Ovakav tip žičare može biti i bez stupova ako to dopušta konfruracija terena (najčešće se i koristi na mjestima gdje nije moguće napraviti klasičnu žičaru sa stupovima - kod strmih litica i sl.), ali ima stupove kad je to potrebno, a takav je slučaj i na Srđu, pa će vjerojatno imati stup ili dva u gornjem dijelu, kao što je bilo i do sada.

Evo slike kako ovakav tip žičare izgleda:

Posted Image

ili:


Posted Image


A ovdje ima i mala shema kako funkcionira:
http://www.funivie.o...nivia/index.htm

#32 narcis

narcis
  • Članovi
  • 678 posts
  • Joined 12.10.2007.
  • LocationLabin

Posted 28.12.2009. - 18:28

E to je odlična vijest, a bilo je i vrijeme da se krene sa obnovom te žičare nakon toliko silnih godina. :wink:

#33 seabral

seabral
  • Administratori
  • 22,662 posts
  • Joined 29.04.2005.
  • LocationZagreb

Posted 28.12.2009. - 20:24

Napokon nešto konkretno o toj žičari. Nadajmo se da Vlahušić nije lak na obećanjima kao Bandić i drž'mo mu fige da uspije u onome što je najavio.

#34 Westin

Westin
  • Članovi
  • 1,922 posts
  • Joined 02.07.2009.
  • LocationZagreb

Posted 28.12.2009. - 22:26

Kolko će biti otporna na vjetar ?

#35 egérke

egérke
  • Članovi
  • 7,612 posts
  • Joined 08.06.2006.
  • LocationKvatrić

Posted 28.12.2009. - 23:20

Na Srđu se planiraju raditi golf tereni


:roll:
Malo jače opizdiš lopticu i skineš skalp nekomu na Lokrumu. Fino, po paraboli...

#36 milan_s

milan_s
  • Moderatori
  • 7,237 posts
  • Joined 17.09.2006.
  • Location-

Posted 29.12.2009. - 06:43

Posted Image

#37 Prakticar

Prakticar
  • Moderatori
  • 8,857 posts
  • Joined 19.09.2005.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 29.12.2009. - 09:08

Piše u gornjem linku da će žičara primati samo 30 putnika. Pa ima li itko u Hrvatskoj malo pameti? Kada već grade novu žičaru, zašto je ne naprave pošteno i razmišljaju dugoročno. To će biti jedna od najvećih atrakcija u gradu, pa zar nisu mogli uzeti neku normalnu veliku kabinu da se ne stvaraju gužve po ljeti? :lol:

Skijaška žičara na Kronplatz iz Brunica istog tipa ima sličan kapacitet. Gužve jesu, ali ipak ne možeš baš preveliku težinu objesiti na uže. Izračunaj masu 30 ljudi pa ćeš dobiti određenu brojku, kojoj moraš pridodati masu kabine...

#38 Arno

Arno
  • Članovi
  • 2,518 posts
  • Joined 04.09.2005.

Posted 29.12.2009. - 09:23

Skijaška žičara na Kronplatz iz Brunica istog tipa ima sličan kapacitet. Gužve jesu, ali ipak ne možeš baš preveliku težinu objesiti na uže. Izračunaj masu 30 ljudi pa ćeš dobiti određenu brojku, kojoj moraš pridodati masu kabine...


Takve nema već 20-ak godina, sad su dvije paralelne kabinske žičare koje primaju po osam putnika u svaku kabinu.
A ja nisam u zadnje vrijeme nigdje vidio nijednu žičaru ovog tipa koja u kabinu prima manje od 80-ak putnika. Tj. jesam, ali to je bilo na malim linijama gdje netko dođe tu i tamo (recimo pt. Helbronner na Mt. Blanc-u kad se dolazi iz Italije ili Vallugabahn u St. Antonu u Austriji).

Uglavnom primaju po 100 i više putnika, to bi možda bilo malo previše za dubrovačku žičaru (ali tko zna koliko to može postati popularno), ali kabine bi po meni trebale primati bar pedesetak putnika. U biti, ako se mene pita, ja ne bih uopće gradio ovakav tip žičare, već kabinsku (s malim kabinama za do 10 putnika) koje su fiksno pričvršćene na sajlu pa ide pet kabina u grupi, a bile bi 2-4 grupe. Naći ću kasnije primjer takvih.

#39 Arno

Arno
  • Članovi
  • 2,518 posts
  • Joined 04.09.2005.

Posted 29.12.2009. - 09:36

Evo i fotki!

Posted Image

Posted Image

#40 ¤Gimnazijalac¤

¤Gimnazijalac¤
  • Članovi
  • 211 posts
  • Joined 29.12.2007.

Posted 29.12.2009. - 09:42

Kako su lijepe slike naše stare žičare poviše borova. Jedino me žalosti činjenica da je Srđ ćelav, bez stabala ko bebina guza pa je i sam dojam manji. Ali pogled na grad je kao reklama za mastercard - neprocjenjiv. :lol:




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users