Jump to content


Donacija

Opcije potpore stranici zeljeznice.net
Ako posjedujete kriptovalute, možete donirati i na adrese:

3P2r8a7BMvRiRppZXcQdYiGguhN4iHAWTA3 - WavesPlatform

0x630394fcfd4d4b5f6847dd071b0841c25a2bcad7 - Ethereum

1C1f1kP6uL9Bqxi1r8TA4FHGpJ7D2GMtmi - Bitcoin

Za više informacija pogledajte iduću poveznicu: http://goo.gl/Elo84w

Photo

Stara dubrovačka žičara i obnova


  • Please log in to reply
225 replies to this topic

#221 seabral

seabral
  • Administratori
  • 22,664 posts
  • Joined 29.04.2005.
  • LocationZagreb

Posted 17.03.2019. - 17:44

Ova tema nam je osam godina bila neaktivna ...
 

Jedna od najvećih atrakcija Dubrovnika zatvara se 1. travnja? 'Dužni su nam milijune'
 

Prema riječima dubrovačkog gradonačelnika, DORH je tvrtki obitelji Lukšić dao rok da plate milijunsku naknadu

 

Jednoj od najvećih dubrovačkih atrakcija, žičari do Srđa, prijeti zabrana rada. 

Prema riječima dubrovačkog gradonačelnika, DORH je tvrtki poznate obitelj Lukšić dao rok do prvog travnja da plate milijunsku naknadu Gradu i državi te potpišu koncesijski ugovor. U protivnom će žičara morati prestati s radom.

 

"Pogled je fantastičan"

 

Oko 3 minute vožnje žičarom do Srđa pa nazad, odraslu osobu stoji 150 kuna. "Za 150 kuna mislim da je vožnja prekratka. Ali, pogled je fantastičan", kazali su Indijci Karthi i Sushma

Upravo taj pogled, smatraju gradski oci, čini žičaru atrakcijom, pa pred njom bez obzira na cijenu karte, uvijek stoje redovi turista. Godišnji promet žičare je oko 60 milijuna kuna, Excelsa nekretnine od toga pospremi oko 65 posto čiste zarade, dok grad Dubrovnik od svega nikad nije dobio niti jedne lipe. 

 

"Pa imate predivan pogled, rijetko gdje u svijetu ima ovakav doživljaj. Vjerujem da bi i grad trebao imati neke koristi od toga, a ne samo privatna korist", kazali su Crnogorci Igor i Ranka

 

Ugovor o koncesiji nije potpisan niti 9 godina nakon što je žičara počela sa radom

 

Ugovor o koncesiji nije potpisan niti devet godina nakon što je žičara počela sa radom. Prema riječima  gradonačelnika Mate Frankovića, ovome na kraj stati će državno odvjetništvo. 

 

"Rekli su jasno da se djelatnost više ne može obavljati, da su dužni podmiriti obveze iz prethodnih razdoblja i da su dužni sklopiti ugovor o koncesiji", rekao je Franković. 

 

A državi, što je sud u prvostupanjskoj presudi i potvrdio, te gradu, tvrdi Franković, moraju vratiti milijune. "Ovdje se radi o dugu 30 milijuna bez kamata prema gradu Dubrovniku, a osam milijuna bez kamata prema Hrvatskoj", kaže Franković.   

 

"Excelsa nekretnine će platiti svaki dug prema Republici Hrvatskoj i gradu Dubrovniku koji bude utvrđen pravomoćnom sudskom presudom. Napominjemo da su Excelsa nekretnine zahtjev za dobivanje koncesije, s obostrano usuglašenim koncesijskim uvjetima, podnijele još u kolovozu 2015. godine", poručuje Anto Rusković, direktor tvrtke Excelsa nekretnine. 

 

Tko će ovaj put dolje, a tko gore i hoće li se uopće moći gore i dole, znat će se nakon prvog travnja.

 

https://vijesti.rtl....u-nam-milijune/



#222 Westin

Westin
  • Članovi
  • 1,922 posts
  • Joined 02.07.2009.
  • LocationZagreb

Posted 17.03.2019. - 22:37

Bolje rečeno sukob grad vlasnik žičare koji traje godinama

#223 drazenb67

drazenb67
  • Članovi
  • 993 posts
  • Joined 04.10.2005.

Posted 19.03.2019. - 23:28

ha šta reći...naša posla....kak se je uopće moglo započeti  s radom bez koncesije,, a opet kakav je to investitor koji niš ne plaća vlasniku lokacije....i sve to u "world famous" Dubrovniku... za plakat .....


drazen

#224 Westin

Westin
  • Članovi
  • 1,922 posts
  • Joined 02.07.2009.
  • LocationZagreb

Posted 20.03.2019. - 18:53

Problem gradu Dubrovniku je što nema ugovor, a htio bi novce

#225 seabral

seabral
  • Administratori
  • 22,664 posts
  • Joined 29.04.2005.
  • LocationZagreb

Posted 21.03.2019. - 16:55

Još malo na istu temu:

  "Zatvaranjem žičare za Srđ svi gube, a duplo skuplja naknada je neosnovana"

 

Grad Dubrovnik od Excelsa nekretnina za korištenje žičare bez ugovora o koncesiji traži 30 milijuna kuna i 30% prihoda ubuduće.

Višegodišnje natezanje oko koncesije nad Žičarom Srđ eskaliralo je tako što je Grad Dubrovnik podnio tužbu protiv tvrtke Excelsa nekretnine u vlasništvu obitelji Lukšić, s optužbom za nezakonito stjecanje novčanih sredstava.  Iznos koji Grad traži za korištenje žičare bez ugovora o koncesiji je 30 milijuna kuna, kako je prošlog tjedna objavio gradonačelnik Mato Franković.

 

On je pritom pojasnio kako je DORH tvrtki dao rok do kraja ovoga mjeseca da se usklade sa zakonom Republike Hrvatske, plate koncesijsku naknadu Gradu i državi, a do 1. travnja su dužni potpisati i koncesijski ugovor s Gradom Dubrovnikom. 

 

Ukoliko se to ne dogodi zatvorit će se rad žičare jer ona radi protuzakonito, kazao je gradonačelnik Franković, dodavši kako je novo vještačenje pokazalo da  je koncesijska naknada od 15 posto preniska, te smatra da ona treba iznositi 30 posto. Na sljedećoj sjednici Gradskog vijeća predložit će se poništenje starog prijedloga i predložiti novi.  Direktor Excelsa nekretnina Anto Rusković u razgovoru za Poslovni dnevnik pojašnjava zašto još nije potpisan ugovor o koncesiji, te zbog čega neće pristati na još veći iznos naknade od prethodno predložene.

 

Priznajete li dug od 30 milijuna kuna koliko vam na teret stavlja Grad Dubrovnik? Smatrate li tužbu Grada opravdanom?

 

Grad Dubrovnik je protiv Excelsa nekretnina podnio tužbu na iznos od 20,1 milijun kuna, a Excelsa nekretnine će platiti onoliko koliko bude utvrđeno pravomoćnom sudskom presudom.  S obzirom na to da takve presude još uvijek nema, a kako bi se osiguralo da će Grad moći naplatiti bude li pravomoćna sudska presuda u njegovu korist, u znak dobre volje ponudili smo Gradu odgovarajuća sredstva osiguranja njegovih eventualno priznatih potraživanja. Treba naglasiti da je do duga, ukoliko on uopće postoji, došlo zato što nam Grad do dan danas nije ponudio sklapanje koncesijskog ugovora.

 

Zašto još nije potpisan ugovor o koncesiji između Excelsa nekretnina i Grada Dubrovnika?

 

Excelsa nekretnine su zahtjev za dobivanje koncesije, s koncesijskim uvjetima usuglašenim s Gradom, podnijele još u kolovozu 2015. godine, dok Grad nije donio odluku o koncesiji po usuglašenim uvjetima do travnja 2018. godine. U međuvremenu je Grad donio pa opozvao nekoliko odluka u vezi koncesije, a ovu posljednju iz travnja 2018. godine još uvijek nije proveo u djelo. Potrebno je pojasniti da smo koncesiju tražili od 2010. godine, ali smo morali čekati primjenjivu legislativu od strane države. Zakon kojim je davanje koncesija za žičare povjereno lokalnoj samopuravi donesen je 2014. godine i tada smo započeli pregovore s Gradom, konačno se dogovorivši oko uvjeta koncesije u srpnju 2015. godine. Od tada je proces samo postajao složeniji i doveo nas do situacije u kojoj smo danas. Da je koncesijski ugovor potpisan 2015. godine kako je i bilo dogovoreno, Grad bi cijelo vrijeme naplaćivao koncesijsku naknadu i nikakvog spora danas ne bi bilo.

 

Može li se očekivati zatvaranje žičare?

 

U potencijalnoj situaciji zatvaranja žičare, sve strane će pretrpjeti značajne gubitke, posebice Excelsa nekretnine i njezini partneri, s obzirom na to da rad žičare osigurava radna mjesta za značajan broj radnika.  Nadalje, dođe li do zatvaranja žičare, državni proračun će izgubiti dio poreznih prihoda, a Grad Dubrovnik neće steći prihode od koncesije. Važno je napomenuti kako su od početka rada žičare Excelsa nekretnine doprinijele s više od 122 milijuna kuna poreza i doprinosa u državni proračun, pretežito s osnove poslovanja žičare.  Smatramo kako scenarij potencijalnog zatvaranja žičare treba izbjeći, ali mi nismo u poziciji da donesemo takvu odluku. Ne samo da smo razočarani načinom na koji su postupali organi vlasti, već smo i frustrirani time što smo, bezuspješno, više puta pokušali riješiti taj problem razumnim i racionalnim pristupom. Nažalost, ovaj negativan stav prema investitorima neće doprinijeti poboljšavasnju investicijske klimu u Hrvatskoj.

 

Imate li dozvolu Ministarstva prometa za rad žičare i na temelju čega se ona dodjeljuje?

 

Excelsa nekretnine su od Ministarstva prometa dobile odobrenje za prijevoz putnika žičarom prije nego li je žičara uopće započela s radom 2010. godine. Tada je dobiveno takvo odobrenje umjesto koncesije zbog dugotrajnosti postupka izdavanja koncesije, kako piše u samom tom odobrenju.  Da Excelsa nekretnine nisu dobile izričito odobrenje da obavljaju djelatnosti prijevoza putnika žičarom mi to ne bismo niti započeli činiti.

 

Koji prihod je ostvaren u 2018. od rada žičare? 

 

U ovom trenutku ne možemo odgovoriti na vaš upit o prihodima žičare u 2018. godini budući da je odredbama Zakona o tržištu kapitala propisano na koji način i u kojem kontekstu društva čijim se dionicama trguje na Uređenom tržištu Zagrebačke burze (što je slučaj  s dionicama Excelsa nekretnina) mogu objaviti cjenovno osjetljive informacije.  Tijekom travnja 2019. godine objavit ćemo konačna godišnja izvješća za 2018. godinu uključujući i revizorsko izvješće te će tada sve informacije biti javno dostupne.

 

Gradonačelnik je najavio da će tražiti 30 posto prihoda u ugovoru o koncesiji koji bi trebao biti potpisan do 1. travnja. Jeste li spremni pristati na to? 

 

Još uvijek nismo dobili na uvid i nemamo pristup novom vještačenju koje spominje gradonačelnik ukazujući na potrebu za povećanjem naknade na 30 posto pa je zato niti ne možemo komentirati.  Na temelju prethodnih vještačenja vidimo da je ovakva naknada, dvostruko veća od prethodno dogovorene, neosnovana. Gradsko vijeće već je odobrilo koncesijsku naknadu u travnju prošle godine.  Smatramo kako bi Grad trebao poslati Ugovor po prethodno dogovorenijm uvjetima i okončati cijelu ovu situaciju koja traje već predugo.

 

 

http://www.poslovni....osnovana-351302



#226 Westin

Westin
  • Članovi
  • 1,922 posts
  • Joined 02.07.2009.
  • LocationZagreb

Posted 23.03.2019. - 14:13

Grad neovisno tko je gradonačelnik ili gradsko vijeće ima problem sa društvom prijatelja starine ( zidine) i žičarom jer po njima traže previše




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users