Jump to content


Donacija

Opcije potpore stranici zeljeznice.net
Ako posjedujete kriptovalute, možete donirati i na adrese:

3P2r8a7BMvRiRppZXcQdYiGguhN4iHAWTA3 - WavesPlatform

0x630394fcfd4d4b5f6847dd071b0841c25a2bcad7 - Ethereum

1C1f1kP6uL9Bqxi1r8TA4FHGpJ7D2GMtmi - Bitcoin

Za više informacija pogledajte iduću poveznicu: http://goo.gl/Elo84w

Photo

Šta je ovo oko Vinkovaca?


  • Please log in to reply
23 replies to this topic

#21 ICN Aquae Balissae

ICN Aquae Balissae
  • Članovi
  • 244 posts
  • Joined 09.04.2014.
  • LocationDaruvar/Brno

Posted 20.08.2019. - 18:12

Još sam malo gledao Topo25, i čini se po trijanglu kod križanja sa prugom Vinkovci - Osijek, da je dio te pruge izmejdu tog trijangla i Vinkovaca trebao biti pušten iz prometa, a vlakovi Vinkovci - Osijek išli bi malo za Borovo pa bi skrenuli iza ek. Žankovac na obilaznicu pa za Osijek. Stavio bih ja to, samo me Photobucket nešto ne voli :ne zna:



#22 ICN Aquae Balissae

ICN Aquae Balissae
  • Članovi
  • 244 posts
  • Joined 09.04.2014.
  • LocationDaruvar/Brno

Posted 20.08.2019. - 18:27

I za kraj....sva zemljišta te obilaznice (i one skroz istočno) su u katastru upisane na HŽ Infrastruktura d.o.o., način uporabe željeznička pruga....

Kartu čitaj i seljaka pitaj, vjerujem da se u narodnoj predaji sačuvalo dosta priča o tome :mudri.

Eto, neću danas više :mrgreen:



#23 zagro

zagro
  • Članovi
  • 165 posts
  • Joined 06.08.2008.
  • LocationNova Kapela-Batrina

Posted 20.08.2019. - 21:05

Danas sam bio u Vinkovcima i razgovarao sa gospodinom Pavom Božičevićem, jednim od aktera dokumentarca "Čelični zagrljaj". Gospodin Pavo je umirovljeni željezničar koji je cijeli radni vijek proveo na vinkovačkom čvorištu, a danas vodi brigu o malom muzeju na vinkovačkom kolodvoru i čuva od zaborava sve vezano uz povijest željeznice na tom području. Dva i pol sata razgovora s njim mi je bilo malo  :wink:

 

Uglavnom, pokazao sam mu ovu gore objavljenu sliku i iznio ovdje navedene teorije. Prema onome što on zna, pruge koje sam označio crvenom bojom su građene odmah po završetku rata. Pruga označena brojem 1 nikad nije skretnicom bila spojena na prugu Zagreb - Vinkovci iako je sve bilo pripremljeno za to, te koliko mu je poznato nikad nije bila korištena za nekakav promet. Na osječku prugu je bila spojena pripadajućim trijanglom te križištem kojim ju je "sjekla" te također trijanglom na daljsku prugu. Između ova dva trijangla nalazio se kolodvor Žankovac koji je imao 6 kolosijeka. U tom kolodvoru su bili smješteni u ratu oštećeni vagoni. Krak trijangla kojeg sam označio brojem 2 je navodno bio u funkciji, a navodno i trasa označena brojem 3. Kako je obnova i proširenje kolodvora Vinkovci teklo prilično brzo, istom brzinom su i ove pruge izgubile svrhu. U vrijeme sukoba Tito-Staljin, zbog mogućnosti izbijanja novog rata na ove pruge se računalo kao opciju u slučaju ponovnog bombardiranja kolodvora. Kako do sukoba nije došlo, a kasnije nije postojala opasnost da će ih biti u budućnosti, ove pruge su izvađene brzo i tiho kako su i izgrađene. 

 

Eto, to je ono što sam ja saznao. Bilo kakvi detalji ili ispravke ove priče su dobrodošli.



#24 ICN Aquae Balissae

ICN Aquae Balissae
  • Članovi
  • 244 posts
  • Joined 09.04.2014.
  • LocationDaruvar/Brno

Posted 22.08.2019. - 20:02

:jup






0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users