Jump to content

U tunelu usred mraka: Paulovac by Drempa, Portos i Stanley


Stanley

Recommended Posts

Danas je forumaška ekipa u sastavu drempa-tzv-v7, Portos i Stanley pohodila prugu Bjelovar - Kloštar, točnije dionicu Mišulinovac - Paulovac - tunel Paulovac.

Iako smo rutu objavili već jučer u drugom topicu, ponavljam kako smo se kretali:

- vlak 983 - Zagreb GK 07.20 - Mišulinovac 09.20

- pješice Mišulinovac - Paulovac - tunel - Paulovac

- vlak 2362 - Paulovac 12.41 - Bjelovar 13.00

- vlak 972 - Bjelovar 13.37 - Zagreb GK 15.14

Na raspolaganju za ''hodajući'' dio programa imali smo nešto više od 3 sata. Krenuli smo od kolodvora Mišulinovac na km 42,468 (kilometarske udaljenosti računaju se od kolodvora Križevci), odšetali prugom do stajališta Paulovac (km 45,100) i nastavili šetnju do tunela Paulovac (km 46,603 - 46,964, L=361 m). Uslijedio je povratak do stajališta Paulovac, gdje smo sjeli na vlak.

Za put smo se dobro pripremili i prikupili potrebne podatke iz voznog reda, te smo usput uvrebali dva putnička vlaka: 2310 i 2363.

Ja otvaram temu, a dečki će me dopuniti svojim fotkama i komentarima.

 

Iz Vrapča na Glavni namjeravao sam krenuti Mađarom 8013 u 06.28, ali sam uranio i stigao na Zagorca 3003:

 

p8080005.jpg

 

Na Glavnom sam susreo drempu, pa smo zajednički dočekali Portosa i njegovu našvrljanu Macosu:

 

p8080013.jpg

 

Kompanjerosi u 983:

 

p8080014.jpg

 

Ovdje imamo bavljenje i idemo u rikverc prema Bjelovaru (i dalje):

 

p8080015.jpg

 

Daj da ti ovo namjestim, vidi na što ličiš.

 

p8080017.jpg

 

Svaku prigodu za foto-šut treba iskoristiti:

 

p8080021.jpg

 

(Nastavlja se)

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 53
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Dok su moji suputnici kratili vrijeme čitanjem Jutarnjeg lista (krajnja blasfemija od railfanova koji prvi puta putuju ovom prugom :wink: ), ja sam po tko zna koji put uživao u krajoliku i usput snimio neke kolodvore i stajališta.

Poljanka:

 

poljanka.jpg

 

Brezovljani:

 

p8080032.jpg

 

Škrinjari:

 

p8080037d.jpg

 

St. John The Frog:

 

p8080039.jpg

 

Nije mi se dalo ustati sa sjedala:

 

p8080042.jpg

 

Mile Ćuk City:

 

p8080043.jpg

 

My Ass:

 

p8080044.jpg

 

Da, bijaše to nekada kolodvor Rovišće...

 

p8080046.jpg

 

I eto nas u domicilu gospođe Adlešić:

 

p8080050.jpg

 

(Nastavlja se)

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Zadržavanje je kratko, jer naša ubrzana Macosa mora čak do Osijeka. Evo nekoliko sličica pri odlasku iz kolodvora Bjelovar:

 

p8080053z.jpg

 

p8080054.jpg

 

p8080055.jpg

 

(Nastavlja se)

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

I tako smo stigli u Mišulinovac.

Meni fotka Macose iz koje smo izašli nije uspjela, ali su ova dvojica majstora zasigurno bili bolje sreće:

 

p8080057q.jpg

 

Vjerovali ili ne, nakanio sam ovdje pitati prometnika(!) hoće li se na pruzi pojaviti kakav teretnjak...

Kakav prometnik, kakvo službeno mjesto, ovo je kuća duhova:

 

p8080058.jpg

 

p8080061c.jpg

 

p8080062.jpg

 

p8080063.jpg

 

p8080065.jpg

 

p8080066.jpg

 

Trag boravka živog bića zvanog homo sapiens:

 

p8080069.jpg

 

Usput rečeno, u memoriji mi je ostala slika s HTV-a iz dana kada je ova pruga obnovljena i ponovo otvorena za promet. Stanoviti Ivica Mudrinić, poznatiji kao Grunf, tadašnji ministar prometa, s crvenom kapom na glavi zazviždao je i ispratio (tobože) vlak, a u pozadini je stajala ploča s natpisom ''Mišulinovac''. :wink:

 

(Nastavlja se)

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Što je, zapravo, Mišulinovac? Je li to službeno mjesto, kolodvor, stajalište ili naprosto željeznička vukojebina?

Meni liči na kolodvor i takvim ga smatram, pustoši glede i unatoč. Ako ništa drugo, tu je drugi kolosijek i skretnice:

 

p8080060w.jpg

 

Na pomoćnom kolosjeku našli smo arheološke artefakte:

 

p8080070.jpg

 

p8080071.jpg

 

p8080072.jpg

 

p8080074.jpg

 

Nemoj me nasmijavati:

 

p8080075.jpg

 

(Nastavlja se)

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Krećemo na pješački dio ture. Još jedan osvrt na Mišulinovac:

 

p8080076.jpg

 

Idemo blagom uzbrdicom:

 

p8080077.jpg

 

p8080078.jpg

 

Pogled unatrag:

 

p8080081.jpg

 

Sunce nas grije, ali nije previše vruće. A okoliš je vrlo lijep:

 

p8080083.jpg

 

Toliko od Križevaca:

 

p8080084.jpg

 

Tko ne zna što je ovo - trk na literaturu, signalni pravilnik:

 

p8080087.jpg

 

Ovo je oznaka da se približavamo stajalištu. Naučio me ErrAser, neka mu je vječna slava i hvala :--) :

 

p8080090.jpg

 

Napokon smo stigli i to na vrijeme. Moram priznati da nam je bilo malo ''gusto'', jer po RV 2310 polazi iz Paulovca u 10.22, a nismo se baš htjeli sresti s njim na otvorenoj pruzi:

 

p8080092.jpg

 

(Nastavlja se)

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

U stajalištu Paulovac nije bilo vremena za odmor. Odmah smo se strateški rasporedili za doček 2310 (Kloštar - Bjelovar), a Portos se po običaju odlučio za ''istureni položaj'':

 

p8080093.jpg

 

Dok čekamo 2310 koji kasni, ja slikam ''peron'' i druge motive iz stajališta Paulovac:

 

p8080094.jpg

 

p8080095.jpg

 

p8080096.jpg

 

p8080099.jpg

 

Evo ga!

 

p8080100c.jpg

 

p8080103.jpg

 

(Nastavlja se)

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Svakog čuda za tri dana, pa tako i našeg Šveda za tri minute...

Krećemo dalje prema glavnom cilju - tunelu, koji više nije daleko:

 

p8080104e.jpg

 

Putem nailazimo na još jedan arheološki artefakt. Lako se prepoznaje, po lokaciji i po stilu gradnje, kao bivši željeznički objekt:

 

p8080105.jpg

 

Tek naknadno smo saznali, i to igrom slučaja, o čemu je riječ.

Ovo su ostaci bivšeg kolodvora Paulovac, koji se nalazio na ovoj lokaciji do 1968. i svojedobno je opsluživao veliku ciglanu do koje je vodio industrijski kolosijek.

Od ciglane i industrijskog kolosjeka nema više ni traga, a ovo je memento pokojnom kolodvoru.

Stajalište Paulovac je postavljeno na današnju lokaciju nakon obnove pruge devedesetih godina.

 

p8080106.jpg

 

Konačno, evo ga!

 

p8080107.jpg

 

(Nastavlja se)

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Tu si, dakle:

 

p8080109.jpg

 

Ameri bi rekli: - Gotcha!

 

p8080111.jpg

 

Ulazimo unutra. Ovo je pogled unatrag:

 

p8080112.jpg

 

U tunelu ima i šišmiša:

 

p8080113.jpg

 

Ovdje komotno stane 5-6 ljudi, a forumaša još i više:

 

p8080115.jpg

 

Curi voda:

 

p8080116.jpg

 

U tunelu je tzv. prijelom nivelete pruge Bjelovar - Kloštar:

 

p8080117a.jpg

 

Ulaz u tunel pogledom iz Virovitičko-podravske županije:

 

p8080120.jpg

 

Prva ''hodnja'' kroz tunel Paulovac je gotova. Uskoro ćemo natrag istim putem, ali najprije neka prođe jači od nâs - Šved na 2363:

 

p8080121.jpg

 

(Nastavlja se)

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Dok čekamo na 2363 snimam okoliš na području Virovitičko-podravske županije, tj. sjeverno od tunela.

Pogled prema Kataleni - Kloštru...

 

p8080122.jpg

 

...i pogled na tunel:

 

p8080127.jpg

 

Eno svjetla u tunelu, a to je...

 

p8080128.jpg

 

...opet Šved 020, sada kao vlak 2363 Bjelovar - Kloštar. Majstor je već prokužio manijake duž pruge i uredno nam je trubio:

 

p8080129.jpg

 

Ode od nizbrdo, negdje u smjeru Portosa i Kloštra:

 

p8080130.jpg

 

(Uskoro završetak)

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

S obzirom da je sunce već bilo u zenitu, a mi poprilično umorni od klipsanja tračnicama, odlučili smo da ćemo čekati vlak za Bjelovar u stajalištu Paulovac.

Zasjeli smo na klupu i brbljali, kad se pred nama ukazao neznani lik. Pitao nas je jesmo li žedni i ponudio nam vodu, a po želji i pivo.

Kako se predstavio kao umirovljeni radnik željezničke infrastrukture, a k tome i čovjek koji je radio na obnovi iste ove pruge devedesetih, ponudu jednostavno nismo mogli odbiti.

Spustili smo se do njegove kuće dvjestotinjak metara ispod pruge. Gospodin Franjo Križić izvukao je iz dubokog bunara košaru s hladnim Panom i ugasio nam akutnu žeđ. U razgovoru ''na brzaka'' saznali smo, između ostalog, da je ona ruševina u blizini tunela zapravo ostatak bivšeg kolodvora Paulovac. Dakle, upravo od njega čuli smo podatke koje sam iznio u jednom od prijašnjih postova.

I sad recite da svijet nije mali!

Ljubazni i srdačni gospodin Franjo rekao nam je na oproštaju da ga idući put, kada nas railfanovska želja navede u ovaj kraj, obavezno posjetimo. Upozorili smo ga, onako u šali, da nas može biti puno više i da smo većinom izjelice i ispičuture. Po njegovom odgovoru zaključujem: što nas više gladnih i žednih dođe, to bolje.

Gospodin Franjo Križić zaslužuje da ga predstavimo forumašima i u slici:

 

p8080131.jpg

 

Svemu dođe kraj. Dolazi naš 2362 za Bjelovar (isti onaj Šved 020):

 

p8080135.jpg

 

p8080136.jpg

 

Vraćamo se u Mišulinovac:

 

p8080141.jpg

 

p8080143.jpg

 

U Bjelovaru imamo predah do vlaka za Zagreb:

 

p8080147.jpg

 

Bez ovoga kod mene ne ide:

 

p8080149.jpg

 

Ovaj nas je vratio u Zagreb:

 

p8080151.jpg

 

Portos i Drempa će vam svojim uradcima dodatno osvježiti ove sparne dane. Do novog viđenja (masovnijeg) na nekoj idućoj turi pozdravlja vas vaš Stanley.

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Interesantan izlet i putopis. Lijepo ste se nahodali po ovoj vrućini. :?:

 

Je li ovo šetanje amo-tamo po tunelu možda uvodni trening za neki drugi, veći tunel ? :--)

Link to comment
Share on other sites

Zbilja ugodna šetnja i lijep provod.Super,dečki. ;)

 

Je li ovo šetanje amo-tamo po tunelu možda uvodni trening za neki drugi, veći tunel ? :lool

Tko zna,možda je iduća "Brajdica". :kul:lol:

Link to comment
Share on other sites

Nije nam bilo pretjerano vruće, a nismo ni predugo hodali. Upravo po mjeri, rekao bih.

Na Bilogori je ipak nešto svježije nego li u dolini.

A već na prilazu tunelu osjeti se smanjenje temperature za nekoliko stupnjeva.

Paulovac je jedan od samo dva željeznička tunela u Hrvatskoj između Save i Drave. Drugi je Žutnica kod Đurmanca (tunel Lupinjak je neaktivan).

 

Je li ovo šetanje amo-tamo po tunelu možda uvodni trening za neki drugi, veći tunel ? :--)

Tko zna,možda je iduća "Brajdica". :(:wink:

Što se mene tiče, u tunele preko 361 m ne idem. :x

Naročito one na glavnim prugama, gdje te može zaskočiti neki teretnjak.

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Bravo Stanley !

 

Interesantan putopis i odlične slike sa pruge kojom nikada nisam prošao. Kada već pomislim da smo na našem forumu već prošli i poslikali skoro sve pruge u Hrvatskoj i šire, uvijek se pojavi nešto novo.

Posebno mi je zanimljiva tvoja opaska o tunelu Paulovac kao o jednom od jedina dva između Save i Drave. Ja sam do sada mislio da je on jedini na tom području.

Ove stanice koje su izvan funkcije postaju sve veći problem. Vremenom se pretvaraju u ruševine bez vrata i prozora, pune smeća i otpada, iz nekih raste i drveće, a sve ih je više i više.

Netko se na HŽ-u mora ozbiljno pozabaviti tim problemom, iz prostog razloga što su te zgrade ipak njihovo vlasništvo a postaju njihovi, vrlo vidljivi i lako uočljivi, spomenici nemarnosti....

Pozdrav iz Osijeka !

Link to comment
Share on other sites

Ove stanice koje su izvan funkcije postaju sve veći problem. Vremenom se pretvaraju u ruševine bez vrata i prozora, pune smeća i otpada, iz nekih raste i drveće, a sve ih je više i više.

Netko se na HŽ-u mora ozbiljno pozabaviti tim problemom, iz prostog razloga što su te zgrade ipak njihovo vlasništvo a postaju njihovi, vrlo vidljivi i lako uočljivi, spomenici nemarnosti....

Da. No, zanimljivo je da u zgradi u Mišulinovcu netko stanuje. Portos će to bolje pokazati jer je snimao zgradu s druge strane.

Ako netko zaista živi gore na katu, taj će jednog dana propasti u prizemlje. :--)

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Došavši u kolodvor Zaprešić dok je mjesec bio još visoko na nebu...

 

pl04.jpg

 

...Dodž se protezao...

 

pl03.jpg

 

...a vagoni natovareni betonskim profilima za neki od objekata na A1 odmarali

 

pl01.jpg

 

po 4. kolosijeku je u strojnoj vožnji prošla još donedavno crvena 1 141233

 

pl02.jpg

 

A ubrzo iza nje stiže i moja Macosa

 

pl05.jpg

 

Moj ubrzani zaustavio se tek na Zapadnom kolodvoru i produžio, dok je Zagreb još spavao

 

pl06.jpg

 

Kod Ivog-ova omiljenog mjesta za fotkanje slijedi mimoilazak sa kompozicijom međunarodnog vlaka

 

pl07.jpg

 

Moj vlak

 

pl08.jpg

 

I naš budući prijevoz-jedina novoobnovljena 1xx Macosa sa starim tipom sjedala

 

pl09.jpg

 

Dok čekamo postavljanje našeg vlaka na peron

 

pl10.jpg

 

 

Kompanjerosi u 983:

 

p8080014.jpg

 

pl11.jpg

 

Slikano usput

 

pl12.jpg

 

Odavde bi trebalo izraditi bypass do Sv. Ivana Žabno

 

pl13.jpg

 

Budući je na našem kolosijeku druga Macosa...

 

pl14.jpg

 

...mi moramo promijeniti i smijer i kolosijek

 

pl15.jpg

 

Ovdje imamo bavljenje

 

Da, imamo...

 

pl16.jpg

 

pl17.jpg

 

Daj da ti ovo namjestim, vidi na što ličiš.

 

p8080017.jpg.

 

Nisam ja ništa NJEMU namještao, namještao sam fotić za OVU fotografiju :--)

 

pl18.jpg

 

Dok se Stanley bori sa sendvičem koji ima šunku u tragovima

 

pl19.jpg

 

U Križevce ulazi putnički koji u sastavu ima 2 "Žlajfera"

 

pl20.jpg

 

pl21.jpg

 

pl22.jpg

 

nakon ulaska 2 putnice, sa 7 minuta zakašnjenja krećemo prema Bjelovaru

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

U Bjelovaru u sastavu radnog vlaka vučenog sa 2 044 zatičemo krepanog Šveda 003

 

pl24.jpg

 

i Macosu 121/122 koja čeka polazak prema Križevcima

 

pl25.jpg

 

Polazak iz Bjelovara

 

pl26.jpg

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

I tako smo stigli u Mišulinovac.

Meni fotka Macose iz koje smo izašli nije uspjela, ali su ova dvojica majstora zasigurno bili bolje sreće:

 

pl27.jpg

 

Rashodovani vagoni koji čekaju kasaciju

 

pl28.jpg

 

Da. No, zanimljivo je da u zgradi u Mišulinovcu netko stanuje. Portos će to bolje pokazati jer je snimao zgradu s druge strane.

 

pl29.jpg

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Pruga je obnovljena od raznovrsnog kolosiječnog materijala:

 

Pragova sa pruge Karlovac-Skakavac

 

pl30.jpg

 

pl31.jpg

 

Drvenih pragova iz kojih izlaze mjehuru Kreozota

 

pl32.jpg

 

Kao i pragova iz zavoja i sa mostova u koje nisu postavili zaštitne tračnice

 

pl33.jpg

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

U stajalištu Paulovac nije bilo vremena za odmor. Odmah smo se strateški rasporedili za doček 2310 (Kloštar - Bjelovar), a Portos se po običaju odlučio za ''istureni položaj'':

 

Naravno. Par stotina metara dalje nalazi se "S" zavoj :--)

 

pl34.jpg

 

pl35.jpg

 

pl36.jpg

 

pl37.jpg

 

Dolazi ekipa iz Paulovca

 

pl38.jpg

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Tunel Paulovac

 

pl39.jpg

 

I mi ispred njega

 

pl40.jpg

 

Izlazimo u Virovitičko-Podravsku županiju

 

pl41.jpg

 

Žabokrećina i leglo komaraca

 

pl42.jpg

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Spuštam se prugom u smjeru Kloštra

 

pl43.jpg

 

Hoda li ovuda ophodar pruge?

 

pl44.jpg

 

Drvene pragove zamjenjuju noviji betonski...

 

pl45.jpg

 

...a njih stariji, oni sa pruge Karlovac-Skakavac

 

pl46.jpg

 

Dolazim do ŽCPR

 

pl47.jpg

 

Pokraj je čeka i zgodno mjesto za jedan od budućih željezničkih roštilja

 

pl48.jpg

 

Ode od nizbrdo, negdje u smjeru Portosa i Kloštra:

A ja ga čekam 500m dalje :--)

 

pl49.jpg

 

pl51.jpg

 

skoro se zaustavlja ispred ŽCPR

 

pl52.jpg

 

a onda dodaje gas!

 

pl53.jpg

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Ispred tunela, pred povratak

 

pl54.jpg

 

U tunelu usred mraka

 

pl55.jpg

 

To je naš domačin, graditelj pruge a u pozadini dubok bunar sa hladnom pivom

 

pl56.jpg

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...