Jump to content


Photo

Ljubljana - Novo Mesto - Metlika - Karlovac


  • Please log in to reply
14 replies to this topic

#1 Pataky

Pataky
  • Članovi
  • 433 posts
  • Joined 11.10.2006.
  • LocationLjubljana

Posted 26.05.2009. - 17:44

Već dugo me zanima pruga Ljubljana - Novo Mesto - Metlika - Karlovac i konačno sam u penziji pronašao vrijeme,
da se po njoj provozam. Povijest te pruge je vrlo zanimljiva. Dolenjska, bogata drvom i rudom, dugo je ostala nepovezana
s južnom željeznicom. Austrougarska vlast nije željela konkurenciju južnoj željeznici a lokalni se interesi nisu mogli složiti o trasi
pruge. Treba reči, da je već u startu postojala ideja o povezivanju te pruge s hrvatskom prugom Zagreb - Rijeka oko Vrbovskog.
Ipak je najprije izgrađena dionica Ljubljana - Novo Mesto, koja je kasnije produžena do Metlike i Karlovca. Dionica Črnomelj - Vinica - Vrbovsko
je postala zanimljiva poslije 1. svjetskog rata, kad je Jugoslavija (na početku SHS) izgubila Rijeku. Hrvatskoj je ostao Sušak i Slovenija je
uspjela u jugoslavenskoj vladi progurati izgradnju spomenute dionice. Veliki dio donjeg postroja i prateće infrastrukture je izgrađen, a onda je 2. svjetski rat
prekinuo gradnju. Po drugom svjetsko ratu gradnja nikada nije nastavljena.

Današnja pruga ime nekoliko normalnih i industrijskih grana. U Grosuplju odvaja pruga za Kočevje. Pruga se zadnjih dvadesetak godina koristi kao industijska pruga.
Prošle godine je počeo veliki remont, koji će omogućiti veći osovinski pritisak i veće brzine. Postoji opravdana nada da će se na tu prugu vratiti putnićki
promet.U Trebnju je odvojak priključne grane za Sevnicu. Po toj pruzi se odvija putnički i teretni promet. U Novom Mestu je odvojak grane za Stražu, po kojoj se odvija
samo teretni promet.Najpoznatiji industrijski kolosjek je u Novom Mestu za tvornicu Revoz.

U prvom dijelu putopisa opisujem dionicu Ljubljana - Novo Mesto

Moj "kanarinac" čeka na peronu.
Posted Image

Polazak je odobren...
Posted Image

...pa prelazimo na desni kolosjek.
Posted Image

Prolazimo kroz Sportski park Kodeljevo...
Posted Image

... i ispod pješačkog mosta.
Posted Image

Izlaz iz postaje Škofljica...
Posted Image

... i prolaz ispod autoceste Ljubljana - Zagreb.
Posted Image

Slijedi tunel Mali Vrh...
Posted Image

... i tunel Šmarje.
Posted Image

Stajalište Šmarje-Sap
Posted Image

Ulazni signal....
Posted Image

...ulaz...
Posted Image

...i izlaz iz Postaje Grosuplje. Desno se odvaja pruga za Kočevje.
Posted Image

Pruga prolazi kroz šumovite predjela, pokraj lijepo uređenih sela. Slika je iza Mlačeva.
Posted Image

Mala Loka
Posted Image

Tunel Peščenik...
Posted Image

... i približavamo se Višnjoj Gori
Posted Image

Postaja Višnja Gora
Posted Image

Ponovno pod autocestom.
Posted Image

Moderno uređeni peroni u Ivančnoj Gorici.
Posted Image

Konačno se rastajemo od autoceste.
Posted Image

Šentvid pri Stični
Posted Image

Ulaz u postaju Radohova Vas. Zanimljiva je, jer nema ravni prolazni kolosjek. Svaki vlak skreće na ulazu, a zatim nastavlja ravno.
Posted Image

Promjena pragova pred Veliko Loko.
Posted Image

Naprijed prema Trebnju.
Posted Image

Muzejska lokomotiva u Trebnju.
Posted Image

Izlazne skretnice iz Trebnja...
Posted Image

... i odvajanje pruge za Sevnicu (lijevo).
Posted Image

Stajalište Ponikve.
Posted Image

Kurja Vas
Posted Image

91.5 km do Karlovca. Desno je opušteni industrijski kolosjek kamenoloma.
Posted Image

Izlaz iz tunela Dobra
Posted Image

Biška Vas
Posted Image

Ulaz u postaju Mirna Peč.
Posted Image

Još jedan kolosjek u Mirnoj Peči.
Posted Image

Zeleni izlazni signal za nas u istoj postaji.
Posted Image

Ponovno kroz šumu.
Posted Image

Češence, 87,2 km do Karlovca.
Posted Image

Na kraju šume, polja.
Posted Image

I jedan pogled unazad, selo Hudo Polje.
Posted Image

ŽCP Dolenje Kamence
Posted Image

Ulazni signal u prvu (glavnu) postaju Novog Mesta
Posted Image

Tri kolosjeka.
Posted Image

Ulaz u Novo Mesto, desno pruga za Stražu.
Posted Image

Postavnica. Na postaji nas čeka križanje.
Posted Image

Iza postaje, između ceste i Krke je tunel-galerija Kapitelj.
Posted Image

I več smo na drugom stajalištu, Novo Mesto Centar. Djevojka na slici pozdravlja sve čitaoce foruma.
Posted Image

Iza stajališta je most preko Krke.
Posted Image

Uz stup cestovnog mosta je prevezan turistički brod.
Posted Image

I konačno treća postaja u Novom Mestu - Kandija. Tu je i rampa za ukrcaj automobila, koja više ne služi svrsi.
Posted Image

Na postaji ima dosta putnika prema Črnomelju i Metlici, ali o tome u drugom dijelu.
Posted Image
There is no business like show business

#2 Stanley

Stanley
  • Moderatori
  • 10,569 posts
  • Joined 24.08.2006.
  • LocationZagreb

Posted 26.05.2009. - 18:20

Vrlo zanimljiv putopis s lijepe pruge, kojom i ja planiram proći jednog dana, a vjerojatno i prije.
Imam jedno pitanje: je li ostalo ikakvog traga od nekadašnjeg stajališta (postajališče) Lavrica, koje se nalazilo između kolodvora Ljubljana - Rakovnik i Škofljica?
A vezano uz ovo:

Ulaz u postaju Radohova Vas. Zanimljiva je, jer nema ravni prolazni kolosjek. Svaki vlak skreće na ulazu, a zatim nastavlja ravno.

... isto tako bilo je do šezdesetih (ili čak sedamdesetih) godina na pruzi Zagreb - Varaždin. Na primjer, u kolodvor Veliko Trgovišće iz smjera Zaprešića ulazilo se na drugi kolosijek, a izlazilo skretanjem na treći. U obratnom smjeru ulazilo se na treći kolosijek, a izlazilo skretanjem na drugi.
Zašto je bilo tako, to zna samo dragi Bog. Konfiguracija zemljišta nije imala nikakvu ulogu.
Serija 05 je zakon!

#3 Pataky

Pataky
  • Članovi
  • 433 posts
  • Joined 11.10.2006.
  • LocationLjubljana

Posted 26.05.2009. - 18:50

Imam jedno pitanje: je li ostalo ikakvog traga od nekadašnjeg stajališta (postajališče) Lavrica, koje se nalazilo između kolodvora Ljubljana - Rakovnik i Škofljica?


Nema traga, ali mjesna zajednica pritiska, da se stanica ponovno uvede.
There is no business like show business

#4 VICTOR

VICTOR
  • Članovi
  • 6,238 posts
  • Joined 20.04.2006.
  • LocationZagreb, Oranice

Posted 27.05.2009. - 10:32

Izuzetno lijepo, hvala i čestitke :shock:

#5 STIB

STIB
  • Moderatori
  • 14,482 posts
  • Joined 20.01.2006.
  • LocationZagreb, HR

Posted 27.05.2009. - 12:19

Imam jedno pitanje: je li ostalo ikakvog traga od nekadašnjeg stajališta (postajališče) Lavrica, koje se nalazilo između kolodvora Ljubljana - Rakovnik i Škofljica?

Nema traga, ali mjesna zajednica pritiska, da se stanica ponovno uvede.

Zanimljivo je da se Lavrica spominje kao stajalište u VR 1969/1970, ali već 1977/78 ga više nema...
_______________________
Pozdrav iz Zagreba

#6 narcis

narcis
  • Članovi
  • 677 posts
  • Joined 12.10.2007.
  • LocationLabin

Posted 27.05.2009. - 12:42

Baš lijepe slike iz perspektive strojovođe. Hvala ti.

#7 Pataky

Pataky
  • Članovi
  • 433 posts
  • Joined 11.10.2006.
  • LocationLjubljana

Posted 27.05.2009. - 16:53

Od Novog Mesta do Metlike

Iza postaje Kandija je odcjep za Revoz
Posted Image

Industrijski kolosjek vodi preko nadvožnjaka nad kućama
Posted Image

Kraj Novog Mesta
Posted Image

ŽCP Regrča vas
Posted Image

Regrča vas (lijevo) i Mrvar (desno)
Posted Image

Odcjep za vojno skladište
Posted Image

Vozimo se kroz šumu
Posted Image

Tunel pod selom Draga
Posted Image

Stranska vas
Posted Image

Postaja Birčna vas
Posted Image

ŽCP iza Birčne vasi
Posted Image

Opet među drveće
Posted Image

»S« zavoj
Posted Image

Upozorenje na predsignal pred postajom Uršna Sela
Posted Image

Postaja Uršna Sela
Posted Image

ŽCP Laze
Posted Image

Tunel Gornje Laze je iza zavoja
Posted Image
There is no business like show business

#8 Pataky

Pataky
  • Članovi
  • 433 posts
  • Joined 11.10.2006.
  • LocationLjubljana

Posted 27.05.2009. - 16:54

Ulaz u postaju Rožni Dol
Posted Image

59,5 km do Karlovca
Posted Image

Još 400 metara bliže
Posted Image

Pred krajem najduljeg tunela, Semič, je predsignal istoimene postaje.
Posted Image

Izlaz iz tunela.
Posted Image

56,6 km do Karlovca
Posted Image

Semič i okolica su poznati po dobrom cvičeku.
Posted Image

Panorama Semiča
Posted Image

Ulaz u postaju Semič
Posted Image

ŽCP Kot pri Semiču
Posted Image

Ulaz …
Posted Image

…i izlaz iz postaje Otovec
Posted Image

Prati nas zarašteni kolosjek
Posted Image

Najpoznatiji objekt na pruzi – viadukt Otovec
Posted Image

Na viaduktu
Posted Image

Romsko naselje Brajdič pred Črnomeljom
Posted Image

ulaz u postaju Črnomelj, nad cestom Novo Mesto - Vinica - Bosiljevo
Posted Image

Spustili smo se na približno 170 m nadmorske visine. U postaji je pet kolosjeka u zavoju. Okrečemo nazad prema sjeveroistoku.
Posted Image
There is no business like show business

#9 Pataky

Pataky
  • Članovi
  • 433 posts
  • Joined 11.10.2006.
  • LocationLjubljana

Posted 27.05.2009. - 16:54

Iza postaje Črnomelj…
Posted Image

…se vidi nasip nikada dovršene pruge prema Vinici i Vrbovskom.
Posted Image

Desno su ostaci kolosjeka i utovarne rampe. Možda opet neki vojni objekt?
Posted Image

Lijevi zavoj i 41,2 km do Karlovca
Posted Image

Pred skretnicom postaje Gradac
Posted Image

Tu se rampa spušta i diže ručno
Posted Image

Most preko Krupe
Posted Image

Pred stajalištem…
Posted Image

…i odlazak iz stajališta Dobravice
Posted Image

Pruga je najbliže Kupi pred selom Križevska vas. Na drugoj strani Kupe je Jurovo
Posted Image

Desni zavoj…
Posted Image
… i ulaznii signal pred Metlikom.
Posted Image

Pred postajom prolazimo ispod ceste Novo Mesto – Metlika – Karlovac
Posted Image

Granična željeznička postaja Metlika
Posted Image
There is no business like show business

#10 Pataky

Pataky
  • Članovi
  • 433 posts
  • Joined 11.10.2006.
  • LocationLjubljana

Posted 27.05.2009. - 20:51

Metlika - Karlovac

Važno je reči, da je željeznički granični prijelaz Metlika - Bubnjarci, drugi željeznički prijelaz između Slovenije i Hrvatske
po broju putničkih vlakova dnevno. Na prvom mjestu je naravno Dobova - Savski Marof. Između Karlovca i Metlike vozi pet
pari putničkih vlakova, između Ilirske Bistrice i Šapjana 3, a preko prijelaza u Istri za Pulu i u Međimurju iz Čakovca za Ormož samo dva para vlakova.
U voznom redu iz 1953 sam pronašao, da so između Ljubljane i Karlovca vozila 2 vlaka dnevno, te još dva vlaka između Novog Mesta i Karlovca.
Tada je putovanje od Ljubljane trajalo 5 sati i 18 minuta. 56 godina kasnije sam putovao 3 sata i 54 minute, s time, da sam u Metliki morao čekati 24 minute. Bez tog čekanja
bi putovanje trajalo 3:30. Pruga je duga 155 kilometara. Poprečna brzina je 1953 iznosila 29,2 km/h a danas iznosi 39,7 km/h, odnosno 44,3 km/h, ako zanemarimo
čekanje u Metliki. Kao dodatak, brzina na slovenskom dijelu pruge (123 km) je 47,3 km/h, na hrvatskom (32 km) pa 35,6 km/h.

Uvod je gotov, prelazimo na slike.

"Kanarinac" je spreman za povratak u Ljubljanu...
Posted Image

...a "Šved" za nastavak prema Karlovcu. U vlaku sam saznao, da idemo samo do Ozlja, a dalje autobusom.
Posted Image

Izlaz iz Metlike
Posted Image

Nefunkcionalni signal pred stajalištem Rosalnice.
Posted Image

To je posljednja postaja u Sloveniji, do koje vozi jedan par vlakova dnevno.
Posted Image

Približavamo se mostu preko Kupe...
Posted Image

...i ulazimo u Hrvatsku.
Posted Image

Ulaz u graničnu postaju Bubnjarci.
Posted Image

Postaja Bubnjarci s nemogućim uvjetima za rad graničnih službi.
Posted Image

Stari vodotoranj...
Posted Image

...i položaj bivše okretnice.
Posted Image

Most preko pruge u Orljakovom
Posted Image

Lijevo se naslućuje Kupa
Posted Image

26 km do Karlovca
Posted Image

Spušteni likovni predsignal Kamanja
Posted Image

ŽCP Kamanje
Posted Image

Ulaz u postaju Kamanje
Posted Image

Postaja Kamanje je u boljem stanju nego Bubnjarci
Posted Image

Najljepši dio: Kupa, cesta i pruga
Posted Image

21,4 km do Karlovca
Posted Image

Prvi tunel
Posted Image

Stajalište Zaluka
Posted Image

Vikendica pokojnog premijera
Posted Image

Dvorac Ozalj
Posted Image

Tunel pod dvorcem
Posted Image

HE Ozalj
Posted Image

Tunel prije postaje
Posted Image

Ulaz u postaju...
Posted Image

...Ozalj
Posted Image

Nastavak (10 putnika) lokalnim cestama prema Karlovcu
Posted Image

Radovi na mostu preko Kupe - uzrok za nadomjesni autobus.
Posted Image

Na kolodvor Karlovac smo stili s 5 minuta zakašnjenja.
Posted Image

Na kraju, ovo putovanje moram ponoviti, možda s kojim od ljubitelja željeznica. Trasa je tako
zanimljiva, da se uvijek nađe nešto novo.
There is no business like show business

#11 ŠTREKAR

ŠTREKAR
  • Članovi
  • 302 posts
  • Joined 30.01.2009.
  • LocationKARLOVAC

Posted 28.05.2009. - 08:45

Jako lijepo! Vrlo zanimljiva pruga (pogotovo dio uz Kupu), samo teško je reći da li je ljepše njome putovati kada je sve pod snijegom ili ovako u kasno proljeće kada sve zazeleni.
Inače šved je solidno popunjen za vrijeme trajanja škole jer su đaci populacija koja se najviše koristi tom vrstom prijevoza (dok je bilo nešto industrije bilo je i puno radnika koji su svakodnevno išli na posao vlakom)

Hvala za ove prelijepe slike!

#12 reanima4u

reanima4u
  • Članovi
  • 6 posts
  • Joined 17.06.2008.

Posted 28.05.2009. - 15:22

Metlika - Karlovac
Vikendica pokojnog premijera
Posted Image


Vikendica nogometaša Dražena Ladića (Ozalj), premijerova je bliže Sloveniji

#13 VICTOR

VICTOR
  • Članovi
  • 6,238 posts
  • Joined 20.04.2006.
  • LocationZagreb, Oranice

Posted 28.05.2009. - 19:02

Još jednom ću phvaliti ovaj sjajan putopis.

Ipak, moram reći i ovo: unatoč neprikosnovenim prirodnim ljepotama, hrvatski dio pruge djeluje zapušteno i jadno, o opremi i staničnim zgradama neću niti govoriti. Pitam se koliko će nam trebati da ta i ostale pruge budu na razini naših zapadnih susjeda... :| :palac:

#14 ŠTREKAR

ŠTREKAR
  • Članovi
  • 302 posts
  • Joined 30.01.2009.
  • LocationKARLOVAC

Posted 29.05.2009. - 13:39

Vikendica bivšeg premijera je ispod pruge, što znači s ovu stranu Kupe.
I dosta je skromnija od ove koju si slikao. Imam prijatelja u blizini i kada smo čamcima išli po Kupi znali smo ga tamo viđati.

#15 Pataky

Pataky
  • Članovi
  • 433 posts
  • Joined 11.10.2006.
  • LocationLjubljana

Posted 31.05.2009. - 11:02

U toku vožnje bio sam ovisan o o informacijama strojovođe. Istina je da mi je pokazao obje vikendice, a ja sam ih izgleda u editiranju pomješao. Isprika!
There is no business like show business




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users