Jump to content


Donacija

Opcije potpore stranici zeljeznice.net
Ako posjedujete kriptovalute, možete donirati i na adrese:

3P2r8a7BMvRiRppZXcQdYiGguhN4iHAWTA3 - WavesPlatform

0x630394fcfd4d4b5f6847dd071b0841c25a2bcad7 - Ethereum

1C1f1kP6uL9Bqxi1r8TA4FHGpJ7D2GMtmi - Bitcoin

Za više informacija pogledajte iduću poveznicu: http://goo.gl/Elo84w

Photo

Od Ravnice pa do krsa, preko vrhova, i tako sve do mora.....


  • Please log in to reply
299 replies to this topic

#221 dulevoz

dulevoz
  • Članovi
  • 1,404 posts
  • Joined 09.09.2007.
  • LocationBeograd

Posted 07.06.2009. - 20:16

Uvek se pored slikanja pruge bavim i snimanjem, pa na kraju pravljenjem i uklapanjem....


Posted Image

Pozdrav,
Dulevoz
_____________________________


#222 dulevoz

dulevoz
  • Članovi
  • 1,404 posts
  • Joined 09.09.2007.
  • LocationBeograd

Posted 07.06.2009. - 20:19

Zelim vam maksimalni uzitak!


Posted Image


(Direktan link je na High Quality, radi maksimalnog uzivanja u filmu)!
(Ocajno izgleda u Standard...)!

Pozdrav,
Dulevoz
_____________________________


#223 Silver

Silver
  • Članovi
  • 972 posts
  • Joined 20.06.2007.
  • LocationZaprešić

Posted 07.06.2009. - 20:45

Vrlo zanimljivo, vrijedi svake minute koju sam potrošio uživajući u ovom putopisu. Moja čestitka na odvažnosti i upornosti. :wink:

samoborcekver1_zps9440815b.gif


#224 VICTOR

VICTOR
  • Članovi
  • 6,320 posts
  • Joined 20.04.2006.
  • LocationZagreb, Oranice

Posted 07.06.2009. - 20:50

Fenomenalno :wink: :D :D

Zašto ne rade izlazni signali u Bioču, je li to već dugo tako? Mislim da tu ne bi trebalo biti prevelikih komplikacija, nije APB pruga pa je sljedeći signal opet ulazni... :?

Ovo je već sad čudesna i jedinstvena reportaža i jasno je da si se umorio. :kul

Ne znam kako stojiš sa zlatiboskom dionicom, ona mi je posebno interesantna zbog tunela (nisu li tamo dva dugačka oko 5 km)?

Samo je jedan lučni zagrebački željeznički most: ZELENI MOST (ili Most "Sava")!!!


#225 dulevoz

dulevoz
  • Članovi
  • 1,404 posts
  • Joined 09.09.2007.
  • LocationBeograd

Posted 07.06.2009. - 21:20

Zlatiborsku deonicu prepesacio sam dosta puta, cak sam isao kroz tunel "Zlatibor" 6169m duzine, zarad uzivanja :D :wink:

Bice i odatle slika, cekaj polako... Odatle ih ima vise nego sto si gledao do sada...

Evo ti zadovolji se unapred:


Pozdrav,
Dulevoz
_____________________________


#226 VICTOR

VICTOR
  • Članovi
  • 6,320 posts
  • Joined 20.04.2006.
  • LocationZagreb, Oranice

Posted 08.06.2009. - 08:18

Čudesno, a za hrabrost ulaska u tunel i snimanje dok kroz isti prolazi vlak.... :) :D :D ...za to treba imati...snage :P

Film je za Oscara :jup :jup :jup

Samo je jedan lučni zagrebački željeznički most: ZELENI MOST (ili Most "Sava")!!!


#227 dulevoz

dulevoz
  • Članovi
  • 1,404 posts
  • Joined 09.09.2007.
  • LocationBeograd

Posted 19.06.2009. - 14:58

Posted Image




Pruga za razglednicu:

Posted Image

Pozdrav,
Dulevoz
_____________________________


#228 zvonimir

zvonimir
  • Članovi
  • 278 posts
  • Joined 10.01.2008.
  • LocationZaprešić

Posted 24.06.2009. - 09:59

Huh...

Sada su mi tek jasni razmjeri te pruge, plus kada se pročitaju informacije o samoj gradnji (Federalno odustajanje od financiranja) bude jasnije koliko je bilo važno Srbiji da se izgradi ovaj izlazak na more neovisno o HR ili BiH te kakve su prepreke morale biti savladane za njenu realizaciju.

Brojevi su strašni: Od 476km pruge, 254 tunela duljine 114km, 435 mostova duljine 14km. Od Kolašina sa 1032mnv do Podgorice na 40mnv u jednom velikom suludom spustu na 25 promila, mostovi preko Tare, vijadukti, tuneli i galerije - prestrašno.

Uz sav taj trud i strašne uložene novce (Republičke plus Zajam) dobila se prilično zeznuta jednokolosiječna pruga, realne brzine cca 70km/h (putnički su vozili 7 sati u najboljim uvjetima, danas preko 10 sati) koja zahtjeva suludo održavanje da ostane u kakvom-takvom pogonu.

Znam da su sada neke ideje sa Talijanima da se pruga rekonstruira, ali da li ona ima realnu održivost sama po sebi, pogotovo uz strašno visoke troškove održavanja ako je se želi dovesti i održavati u dobrom stanju.

Kod nas je dakako bila ona priča da je na tu prugu potrošen novac koji je trebao ići za nizinsku do Rijeke (pretpostavljam da je vodstvo SRH i ŽTP Zagreb inzistiralo na tom projektu te da zato je srušeno Federalno financiranje pruge Beograd-Bar), ali kada se vidi pruga, ondak ispada da je nizinska do Rijeke ništa prema ovome.

Recimo (danas prilično nemoguća ali tada čini mi se čak i preferirana) Kupska varijanta bi išla samo do 270mnv na duljini od 146km, ok uz dva velika tunela (ali opet duljine *samo* 40km prema 114km tunela), što bi značilo da bi Beograd bio spojen na Rijeku prugom od 550km (čak i ispod 500 km uz poboljšanje poprečne veze Novska - Sisak - Karlovac), sa kompletnom nizinskom prugom, uglavnom dvokolosiječnom.

Sad, možemo tu smišljati teorije zavjere, odnosno koliko je netko dugoročno ili ne tada razmišljao, također možemo razmišljati o potrebi povezivanja glavnih gradova Republika (tada bi veza Beograd - Sarajevo - Titograd više imala smisla).

Don't get me wrong - pruga je spektakularna, ali velim jasan je proizvod jednog vremena, danas je prilično upitna njena i današnja i buduća isplativost (pogotovo uz ugovor za izgradnju AC Bar-Boljare).
zvon & mir

#229 VICTOR

VICTOR
  • Članovi
  • 6,320 posts
  • Joined 20.04.2006.
  • LocationZagreb, Oranice

Posted 24.06.2009. - 19:01

Don't get me wrong - pruga je spektakularna, ali velim jasan je proizvod jednog vremena, danas je prilično upitna njena i današnja i buduća isplativost (pogotovo uz ugovor za izgradnju AC Bar-Boljare).


Mislim da se o današnjoj isplativosti ne treba puno pisati - mislim da je ona očita (jer trenutno baš i nema neke željezničke ili cestovne alternative).

Za budućnost se slažem da će autocesta biti velika konkurencija, ali mi je nevjerojatno da bi se pruga jednog dana jednostavno ugasila. Prevažna je i za Srbiju i za Crnu Goru i mislim da bi je održavale i uz značajne gubitke.

Ako govorimo o rekonstrukciji u smislu dodavanja drugog kolosijeka, mislim da je to gotovo isto tako nemoguće, dupli profil bi se morao raditi za sve objekte. Pitanje je kako ju modernizirati: ako bi se gradila nova trasa- to bi trebalo biti još spektakularnije (a o skupoći da ne govorim) jer mi se ovi pejzaži čine gotovo surovijim od alpskih.

Samo je jedan lučni zagrebački željeznički most: ZELENI MOST (ili Most "Sava")!!!


#230 ivog

ivog
  • Administratori
  • 11,836 posts
  • Joined 16.10.2005.
  • LocationKrapina

Posted 24.06.2009. - 19:10

Ha, nekak mi se sve čini da bi eventualna konkurencija ovoj pruzi bil ona pruga do Mostara - Čapljine pa do Crne Gore, jer ipak to su sad odvojene države, pa CG ne teži toliko prema Srbiji, makar su i dalje usko vezane, kako rodbinski, ekonomski, ali to bi se u budućnosti moglo mijenjati..
A i da se ide delati nova pruga do Bara, mislim da bi se to radilo s puno više tunela, tj tunel od Beograda do Bara.. :D
Je da bi u današnje doba izgradnja takve pruge vrijedila pravo bogatstvo..

#231 zvonimir

zvonimir
  • Članovi
  • 278 posts
  • Joined 10.01.2008.
  • LocationZaprešić

Posted 24.06.2009. - 19:41

Pitanje je kako ju modernizirati: ako bi se gradila nova trasa- to bi trebalo biti još spektakularnije (a o skupoći da ne govorim) jer mi se ovi pejzaži čine gotovo surovijim od alpskih.


Ma ne, samo je planirano više-manje vraćanje u originalno projektirano stanje, te vezivanje tereta tuda na tom horizontalnom koridoru od Italije prema Istoku.

http://www.b92.net/i...6&nav_id=366274

Znači 350-400 M€ za vraćanje na prosječnu brzinu od 80km/h. Huh, mnogo je kume.
zvon & mir

#232 VICTOR

VICTOR
  • Članovi
  • 6,320 posts
  • Joined 20.04.2006.
  • LocationZagreb, Oranice

Posted 24.06.2009. - 21:07

Znači 350-400 M€ za vraćanje na prosječnu brzinu od 80km/h. Huh, mnogo je kume.


Slažem se, ali izgleda da nemaju alternative, a Srbiji je to vitalno važno (to se da iščitati iz teksta). Crnogorci nemaju tako jako privredu, no u igri je tranzit. Iz svega mislim da za prugu Beograd-Bar ne treba brinuti, ona će svakako opstati.

Samo je jedan lučni zagrebački željeznički most: ZELENI MOST (ili Most "Sava")!!!


#233 Stanley

Stanley
  • Moderatori
  • 16,653 posts
  • Joined 24.08.2006.
  • LocationZagreb

Posted 25.06.2009. - 04:50

Pruga je najkraća veza Beograda s Jadranskim morem (luka Bar).
Iako je relacija kraća (476 km) u odnosu na relaciju Beograd - Rijeka (643 km), troškovi prijevoza robe prema riječkoj luci bili bi manji zbog povoljnijeg profila pruge.
Barska pruga ima posebnu vrijednost kao jedina željeznička veza Crne Gore (i Albanije) s ostatkom svijeta. Ne vjerujem da je opstanak uopće upitan, kao što ne vjerujem da itko razmišlja o izgradnji neke paralelne pruge.
Serija 05 je zakon!

#234 egérke

egérke
  • Članovi
  • 7,612 posts
  • Joined 08.06.2006.
  • LocationKvatrić

Posted 25.06.2009. - 12:26

kao što ne vjerujem da itko razmišlja o izgradnji neke paralelne pruge.


A Čapljina-Nikšić?

#235 Stanley

Stanley
  • Moderatori
  • 16,653 posts
  • Joined 24.08.2006.
  • LocationZagreb

Posted 25.06.2009. - 15:05

A Čapljina-Nikšić?

Ja tu ne vidim paralelnu prugu.
Zapravo, u toj ideji vidim dobar vic s obzirom na materijalne, političke i ine strane stvari.
Serija 05 je zakon!

#236 zvonimir

zvonimir
  • Članovi
  • 278 posts
  • Joined 10.01.2008.
  • LocationZaprešić

Posted 25.06.2009. - 15:07

Pruga je najkraća veza Beograda s Jadranskim morem (luka Bar).


Da je cilj bio napraviti najkraću vezu, ona bi bila Beograd - Sarajevo - Ploče. Isto bi bila na dijelovima problematična, ali kada se vidi volja kojom je građena Beograd - Bar, ovo ne bi bio nikakav problem, pogotovo što su postojale uskotračne pruge čije bi se trase barem na dijelovima mogle iskoristiti.

A Titograd bi se vezao na Sarajevo.
zvon & mir

#237 VICTOR

VICTOR
  • Članovi
  • 6,320 posts
  • Joined 20.04.2006.
  • LocationZagreb, Oranice

Posted 26.06.2009. - 07:24

Volja je zaista ključna riječ, mislim da ima veću težinu od riječi novac :mrgreen:

Samo je jedan lučni zagrebački željeznički most: ZELENI MOST (ili Most "Sava")!!!


#238 dulevoz

dulevoz
  • Članovi
  • 1,404 posts
  • Joined 09.09.2007.
  • LocationBeograd

Posted 29.06.2009. - 08:51

Samo vi raspravljajte o buducnosti ove pruge, a ja nastavljam sa slikama, kako gde otputujem, bice po malo materijala...





Zeleznicka stanica Vrbnica (Gostun), granica Srbije i Crne Gore i njena okolina:

Posted Image









Kada se iz Vrbnice krene prema Beogradu, prema Brodarevu (prva stanica, uadaljena 15km, od koje je Brodarevo mesto udaljeno bar 2km, pruga ide 90% kroz tunele 5% mostovima, a preostalih 5% je na zemlji :lool

Posted Image







Cela ova trasa je iz tunela na most i opet u tunel... Na toj deonici su i cuvene tunelske galerije u kanjonu reke Lim!

Posted Image


Posted Image

Pozdrav,

Pozdrav,
Dulevoz
_____________________________


#239 dulevoz

dulevoz
  • Članovi
  • 1,404 posts
  • Joined 09.09.2007.
  • LocationBeograd

Posted 29.06.2009. - 08:54

Vrbnica (Gostun) i manastir Kumanica:

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Pozdrav,
Dulevoz
_____________________________


#240 dulevoz

dulevoz
  • Članovi
  • 1,404 posts
  • Joined 09.09.2007.
  • LocationBeograd

Posted 29.06.2009. - 08:55

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Pozdrav,
Dulevoz
_____________________________





0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users