Jump to content

Ex žcp Kršan-Kloštar Čepić na pruzi Lupoglav-Raša


narcis

Recommended Posts

Nekadašnji žcp na cesti Kršan-Čepić preko željezničke pruge Lupoglav-Raša, doduše kako ni ova cesta, tako ni žcp više nije u funkciji,

 

otkad je izgrađen novi spoj ceste D500 Vozilići-Tunel Učka prema Čepiću. Danas poslijepodne posjetio sam taj prijelaz i mislio sam

 

okinuti nekoliko slikica, pa se sve skupa na kraju pretvorilo u mali putopis koji eto dijelim sa vama.

 

Najprije da vam pojasnim gdje se to točno nalazi, ukoliko budete na proputovanju u ove krajeve Istre. (označeno crvenim krugom)

Istra33klotar.jpg

 

Spoj stare i nove ceste

DSC03470.jpg

 

DSC03471.jpg

 

Prijelaz je blizu na nekih 200 m

DSC03472.jpg

 

Isuse, al je ovo zaraslo, kao da ulazim u "zonu sumraka", hm tko zna šta me čeka gore na pruzi.

DSC03473.jpg

 

I evo ga, ajme majko, na što liči

DSC03474.jpg

 

DSC03476.jpg

 

Totalna devastacija, nema više ama baš nikakvih tragova da je tu nekada bila rampa, sve je počupano.

DSC03477.jpg

 

DSC03478.jpg

 

DSC03479.jpg

 

Netko si je očito skretničarevu kućicu pretvorio u "konobu-grill". Ma nikakva pomisao na hranu u ovom ćumezu.

DSC03480.jpg

 

Ma moš' mislit.

DSC03481.jpg

 

Pogled prema vani.

DSC03484.jpg

 

A evo na što liči okoliš uokolo žcp-a. "Neka moja Istra blista". Dakako.

DSC03475.jpg

 

Odvaljena hektometarska oznaka, kome li je samo smetala, da mi je znati. Kaže km 31, kasnije sam skužio da zapravo ne pripada

 

tom mjestu, neko nekih 1 km dolje prema Potpićnu. Kako li je dovučena amo, ne znam, ili je netko glumio Maria Battifiacu iz

 

"Gromače"?.

DSC03488.jpg

 

DSC03489.jpg

Link to comment
Share on other sites

Pogled na Čepićko polje

DSC03487.jpg

 

Pogled u smjeru Lupoglav

DSC03486.jpg

 

Pogled u smjeru Raša

DSC03485.jpg

 

I ajmo par koraka po pruzi, možda naletim na štogod zanimljivoga.

 

Ohoho, podzemni vodovi, što li je to? Željezničko nije sigurno, jer su sa pruge Lupoglav-Raša maknuti svi signali i predsignali, svi

 

žicovodi.

DSC03490.jpg

 

DSC03491.jpg

 

DSC03492.jpg

 

Pragovi su jasno drveni.

DSC03493.jpg

 

Ali ima i betonskih (zanimljivo).

DSC03494.jpg

 

I idu dalje, sve do.......ne znam do kud.

DSC03495.jpg

 

Dalje od ovog zavoja nisam išao, jer iza zavoja je odmah trasa magistralnog plinovoda Pula-Karlovac, nisam se htio motati onuda.

DSC03501.jpg

 

Tragova devastacije ima i uz prugu, a ne samo na ex žcp-u.

DSC03496.jpg

DSC03497.jpg

DSC03498.jpg

DSC03499.jpg

 

Ajme meni, pa nedaj bože da ostane u kvaru ovdje preko noći kakva drezina ili karavela, pa očerupali bi ju gore nego ovi u Metisu.

 

Za mene potpuno nepoznata oznaka, a ovakve sam viđao i na pruzi Buzet-Pula, pretpostavljam da će kolege objasniti što je to.

DSC03500.jpg

Link to comment
Share on other sites

Vraćam se polako nazad prema žcp-u.

DSC03502.jpg

 

I idem malo na suprotnu stranu vidjeti što ima. Nakon par metara od prijelaza opet betonski pragovi, pa koja li je to fora?

DSC03504.jpg

 

Oznaka približavanja neosiguranom cestovnom prijelazu je novije generacije, ali je i ona devastirana, naime vidi se da je netko imao

 

"Poduku iz streljaštva".

DSC03505.jpg

 

E sjećam se da je na ovom mjestu je stajao predsignal (likovni naravno) kolodvora Kršan (Potpićan), jer se ga vidjelo sa žcp-a kad

 

sam prolazio ovuda.

DSC03508.jpg

 

Pogled prema žcp-u.

DSC03507.jpg

Vidite vi ovu ravninu, pa da je srediti ovu prugu, tu bi i Vmax mogla biti i preko 70 km/h, jer koliko mi je poznato, ona i nema baš

 

nekih oštrih zavoja, ali........

 

Pogled dalje prema Raši

DSC03511.jpg

 

I tu betonskih pragova više nema, dalje su drveni, koji su u ovakvom stanju, ne svi, al ima ih dosta.

DSC03510.jpg

 

31 km od Lupoglava, 21 do Raše (zar ima toliko?), očito da.

DSC03512.jpg

 

Još malo panorame s pruge na Čepićko polje

DSC03513.jpg

 

DSC03514.jpg

 

Jedna iz "mišje perspektive".

DSC03515.jpg

 

Hodam dalje prugom,

DSC03520.jpg

 

I nailazim na već najavljeni nezaštićeni prijelaz (bivši naravno), baš me zanima kud vodi.

DSC03519.jpg

 

Na jednu stranu, čini mi se više nigdje.

DSC03522.jpg

 

Na drugu stranu se još jedino može pješice.

DSC03523.jpg

Link to comment
Share on other sites

Odvodnja s jedne strane

DSC03528.jpg

 

Pa na drugu stranu ispod pruge.

DSC03526.jpg

 

Nastavljam dalje i vidim potočić pored pruge

DSC03518.jpg

 

A na drugu stranu još ljepši prizor

DSC03516.jpg

DSC03517.jpg

Pojma nisam imao za ovo!

 

I opet neki famozni vod

DSC03524.jpg

 

I nakon 200m opet ide podzemno, nisam skužio gdje vodi.!

DSC03532.jpg

 

Prije sam spomenuo odvodni kanal, ali kada su malo veće količine padalina, kao što su bile minulih 2 mjeseca, evo rezultata...

DSC03529.jpg

 

DSC03530.jpg

 

Evo i padokaza, s jedne strane kaže..

DSC03537.jpg

 

A sa druge strane ovo

DSC03538.jpg

 

Uz desnu stranu pruge, na lijevoj je samo šuma, niš zanimljivoga.

DSC03536.jpg

 

DSC03535.jpg

 

Znak ograničenja brzine, čni mi se da je okrenut naopačke, odnosno netko ga je okrenuo, sam od sebe okrenut nije sigurno.

DSC03533.jpg

 

Ahaha, evo i zašto

DSC03534.jpg

I tu su bile nekakve vježbe gađanja, ajme u kakvu sam to zonu upao, tamo na žcp-u orgijaju "Kršanski pankeri", ovdje izgleda

 

nekakva elitna postrojba ima gađanje, da možda ne pripremaju kakav desant na Rockwool (tvornica kamene vune u Potpićnu) to je

 

sada top tema u ovome kraju.

Zašto sam to spomenuo; kao što ste vjerojatno vidjeli na tv i u dnevnom tisku, ispred te tvornice su svakodnevni prosvjedi građana

 

okolnih mjesta i traže da se tvornica zatvori, a još je u probnoj fazi, jer da zagađuje zrak. A prilikom izgradnje te tvornice kamene

 

vune, spominjalo se i da se od kolodvora Kršan do tvornice izgradi industrijski kolosijek u dužini cca 1 km, tako da bi se sirovine za

 

proizvodnju mogle dovoziti i željeznicom iz Boruta (na pruzi Buzet-Pula) a ne teškim kamionima po ionako odveć uništenim cestama.

A prilikom prosvjeda čulo se i povike protiv HŽ-a da im ne bi slučajno palo na pamet osposobljavanje ove pruge. Ne može se reći da

 

je to eventualno propala inicijativa, jer Rockwool još nema asfaltiranu prilaznu cestu tvornici, tako da još uvijek možda ima nade za

 

prugu Lupoglav-Raša, barem do Kršana (Potpićna).

Link to comment
Share on other sites

Ovo bi bilo dovoljno za popodnevnu šetnju po ovoj štreki, vraćam se polako natrag, jer će uskoro mrak.

DSC03540.jpg

 

Još jednu iz niže perspektive, meni se čini da je pruga malo ulegnuta.

DSC03539.jpg

 

A kako sam saznao iz krugova bliskih HŽ Infrastrukturi, konkretnije Sekcija za održavanje pruga Lupoglav, koja je isto tako nadležna

 

za prugu prema Raši, kao i za prugu Buzet dg-Pula, ima još puno veće ulegnuće između Kožljaka i Šušnjevice koje se pojavilo nakon

 

obilnih kiša prije Božića 2008.(ali o tome uskoro). Za sad je jedino sigurno da je pruga zatvorena za sav promet do daljnjega, do

 

kada, još se ne zna. Drezina ima u Lupoglavu, materijala za podbijanje imaju, ali izgleda da nema....(love).

 

I što sam još primijetio hodajući prugom, da je prokrčeno uz prugu i rekao bih nedavno, po tome bih zaključio da se HŽ zasad ne

 

odriče, a zašto bi krčili šumu onda uz nju ak je misle zatvoriti.

DSC03542.jpg

 

DSC03541.jpg

 

I evo me natrag na poprištu, još koja slika panorame

DSC03547.jpg

 

Ovo u pozadini je Sisol, najveći vrh na Labinštini, visok 835m i nalazi se u granicama Parka prirode Učka.

DSC03546.jpg

 

Učka, vidite prugu ispod obronaka

DSC03547.jpg

 

DSC03548.jpg

U pozadini je Učka, a ovo mjesto naprijed je Kloštar Čepić (da se ne zbune Podravci).

 

Uz samu cestu je D500

DSC03550.jpg

DSC03551.jpg

 

Od mene toliko.

 

Lijepi pozdrav svima!

Link to comment
Share on other sites

Jako lijepo i zanimljivo, narcis ! Baš sam guštao svaku tvoju fotku ... iako zapravo većina njih pokazuje tužne motive: devastirani ŽCPR, izrešetane znakove, cestu kojom više ne voze auti, prugu za koju ne znamo da li će ikad više po njoj proći vlak, ... Ali ispričao si jednu lijepu priču o meni dosad nepoznatom djeliću Istre k025.gif

Link to comment
Share on other sites

Po ovoj cestici više ne voze auti, točno. Odmah uz nju cesta magistralni pravac prema Tunelu Učka prema Rijeci, Zagrebu, Mađarskoj....kojom voze tone i tone tereta dnevno iz Labina, Most Raše, Bršice, pa čak iz Pule..

 

Zaključak: Tereta Ima!

Gospodarskog potencijala: Ima!

Željeznička infrastruktura: Ima!

 

Što nedostaje? Želj. tunel kroz Učku!

 

Na forumu ovdje je ta tema tunela kroz Učku prožvakana već nekoliko puta, ali uzalud, tko nas što pita. :roll:

Link to comment
Share on other sites

Sjajno (narcis) i otužno (pruga) u isti tren.

 

Nije li u blizini i četvrti tunel na trasi...njegovu sliku još ne vidjeh... :wink:

Samo je jedan lučni zagrebački željeznički most: ZELENI MOST (ili Most "Sava")!!!

Link to comment
Share on other sites

Što nedostaje? Želj. tunel kroz Učku![/i]

Naravno ... to bi donijelo živost u čitavu priču.

 

Nek pruga već jednom zaobiđe to famozno Bibinje :wink: , pa da se planeri HŽ-a počnu baviti korisnijim razmišljanjima, npr o ovom tunelu ... :lol:

 

Zapravo, za početak bi bilo dovoljno da saniraju ono klizište zbog čega su zatvorili prugu prema Raši.

Link to comment
Share on other sites

Sjajno (narcis) i otužno (pruga) u isti tren.

Nije li u blizini i četvrti tunel na trasi...njegovu sliku još ne vidjeh... :kul

Victore, ako si mislio na tunel "Mandići", ne nije on tu u blizini, bliže je Vranji 1 i 2, a bit će i slike, strpi se još malo par dana. :lool

Link to comment
Share on other sites

Sjajno (narcis) i otužno (pruga) u isti tren.

Nije li u blizini i četvrti tunel na trasi...njegovu sliku još ne vidjeh... :?

Victore, ako si mislio na tunel "Mandići", ne nije on tu u blizini, bliže je Vranji 1 i 2, a bit će i slike, strpi se još malo par dana. :twisted:

 

Tak je, na taj sam mislio. Puno hvala ;)

Samo je jedan lučni zagrebački željeznički most: ZELENI MOST (ili Most "Sava")!!!

Link to comment
Share on other sites

Odlično narcis. :D

 

Victor se nešto puno raspituje o ovoj pruzi, da se možda ne sprema njena "digitalizacija". :):kul

 

DAJTE MI film od Štalija do Lupoglava, sve ostale projekte bacam u stranu i za 3 mjeseca SE VOZITE bar virtualno, ak već ne možete stvarno.

 

Ispunjavam i razne želje (APB, elektrifikacija... :mrgreen: )

 

Thomcro me već otprije opskrbio teksturama, a vjerujem da će mi i drugi dopustiti...ali trebam movie :kul

Samo je jedan lučni zagrebački željeznički most: ZELENI MOST (ili Most "Sava")!!!

Link to comment
Share on other sites

Kao što rehoh na "Vlakovima" palac gore za prezentaciju pustolovine po pustoši :mrgreen: . Šteta što niš ne vozi po pruzi. Imam dojam da bi na pruzi prije sreo medvedicu sa dva mladunca nego kakav vlakić pa makar i šinobus. :?

samoborcekver1_zps9440815b.gif

Link to comment
Share on other sites

Imam dojam da bi na pruzi prije sreo medvedicu sa dva mladunca nego kakav vlakić pa makar i šinobus. :?

Vrijeme je hibernacije (barem bi trebalo biti), ali to je i meni padalo na pamet dok sam šetao po ovoj pustoši, i usput razgledavao koje je drvo dovoljno visoko za se popeti ukoliko naleti koji medo. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

DAJTE MI film od Štalija do Lupoglava, ...ali trebam movie :kul

A kako snimiti film Victore, kad niš ne vozi ovuda već

 

mjesecima, vidi se po šinjama, sve su zahrđale. :roll:

 

Ah, znam :)

Samo je jedan lučni zagrebački željeznički most: ZELENI MOST (ili Most "Sava")!!!

Link to comment
Share on other sites

Vidim da ste se "zapalili" za prugu Lupoglav-Raša, pa idemo još par koraka po njoj, ovaj puta 4 km južnije, na žcp ispod Šumbera ili kako se službeno naziva Stražara Kršan 3 km 35+045, ali za razliku od prethodnog, ovaj nije bivši, nego je aktivan i dalje (zadnji put je bila rampa dolje kada ????).

 

Najprije zemljovid

Istra33klotar-1.jpg

 

Približavam se.

DSC03746.jpg

 

DSC03747.jpg

 

Pa malo detalja

DSC03750.jpg

DSC03751.jpg

 

Vidi se da nije dugo vremena ovdje zvonilo.

DSC03752.jpg

 

Jedna sa druge strane.

DSC03753.jpg

 

Pogled u smjeru Kršan-Lupoglav

DSC03754.jpg

 

DSC03755.jpg

 

I ovdje se krčila šuma uz prugu.

DSC03756.jpg

 

I to je svježe ispiljeno

DSC03759.jpg

A tko to pili HŽ, Hrvatske Šume ili privatna parcela uz prugu ????

Link to comment
Share on other sites

250 m od prijelaza

DSC03761.jpg

 

Šine ovdje nisu varene, tko je pitao za "truckanje" kotača vagona?

DSC03757.jpg

 

Godina proizvodnje

DSC03762.jpg

 

Sa moje lijeve strane kamenolom Šumber u vlasništvu Holcima

DSC03763.jpg

 

A sa desne strane, obradivo zemljište, tok rijeke Raše je 100m dalje

DSC03771.jpg

DSC03772.jpg

DSC03773.jpg

 

Mostić

DSC03764.jpg

 

Zrelo za promjenu

DSC03770.jpg

 

Gotovo da i nema pada

DSC03766.jpg

Što kaže s druge strane

DSC03767.jpg

Gotovo isto.

 

Početak zaustavnog puta ispred spomenutog žcp-a, joj na što liči.

DSC03768.jpg

S druge strane gledano, već malo bolje

DSC03769.jpg

 

Hodam dalje

DSC03774.jpg

 

Već sam na

DSC03775.jpg

Do Raše samo 17 km.

 

Usjek

DSC03777.jpg

 

Je li počeo proboj tunela prema Labinu?

DSC03776.jpg

 

Pa još jedna kratka dionica i "čelom nazad"!

DSC03779.jpg

Link to comment
Share on other sites

Nije baš neki dan za fotkanje, vladala je neka sumaglica. Pićan gore na brdu jedva da se vidi, a nije daleko.

DSC03749.jpg

 

Možda Rockwool ispušta oblake dima, pa je sve zato tako tmurno, ali pogledom na postrojenje, dimnjak miruje.

DSC03748.jpg

 

A ostatak će biti u pješačkoj turi, uskoro.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...