Jump to content


Donacija

Opcije potpore stranici zeljeznice.net
Ako posjedujete kriptovalute, možete donirati i na adrese:

3P2r8a7BMvRiRppZXcQdYiGguhN4iHAWTA3 - WavesPlatform

0x630394fcfd4d4b5f6847dd071b0841c25a2bcad7 - Ethereum

1C1f1kP6uL9Bqxi1r8TA4FHGpJ7D2GMtmi - Bitcoin

Za više informacija pogledajte iduću poveznicu: http://goo.gl/Elo84w

Photo

Tunel kroz Medvednicu


  • Please log in to reply
30 replies to this topic

#1 drazenb67

drazenb67
  • Članovi
  • 985 posts
  • Joined 04.10.2005.

Posted 20.02.2009. - 02:21

Iako ovo baš i ne spada u tram-infrastrukturu,ipak je indirektno povezano,jer je davno bilo u planu izgraditi tunel sa prugom do Zagorja.
Ono što me zanima je: dali itko ima kakvu informaciju ili osobno zna ,gdje je tunel zapravo trabao početi sa Zg-strane i dali zaista postoji ,kako sam na 2 različita mjesta čuo-pročitao neki započeti komad tunela,davno napušten nakon odustajanja od projekta.(ovdje ne mislim na kratki dovršeni tunel kod Dolja ,koji je trebao biti također dio trase)Rado bih to istražio,ali ne znam ima li smisla.
drazen

#2 Forumas

Forumas
  • Članovi
  • 734 posts
  • Joined 20.11.2007.
  • LocationZagreb

Posted 20.02.2009. - 10:45

Iako ovo baš i ne spada u tram-infrastrukturu,ipak je indirektno povezano,jer je davno bilo u planu izgraditi tunel sa prugom do Zagorja.
Ono što me zanima je: dali itko ima kakvu informaciju ili osobno zna ,gdje je tunel zapravo trabao početi sa Zg-strane i dali zaista postoji ,kako sam na 2 različita mjesta čuo-pročitao neki započeti komad tunela,davno napušten nakon odustajanja od projekta.(ovdje ne mislim na kratki dovršeni tunel kod Dolja ,koji je trebao biti također dio trase)Rado bih to istražio,ali ne znam ima li smisla.

Koliko sam ja čuo, po pričama starijih ljudi, to je trebao biti TRAMVAJSKI TUNEL, tj. tramvaj je njime trebao produžavati u Zagorje, a tamo su se trebala graditi prigradska naselja. U sklopu toga je i sagrađena pruga na trasi današnje 15-stice, tj. Mihaljevac-Dolje. Ona dakle nije bila rađena u prvom redu zbog Gračana i pristupa Sljemenu, već je to trebala biti pruga iz Zagreba za Zagorje, a ovo je bila njena prva faza, koja je i jedina napravljena. Trebala se produžavati kroz današnji tunel, koji ide prema žičari. Naravno da taj tunel NIJE rađen toliko velik zbog pješaka, :D nego je to bio tramvajski tunel, kojim je trebala produžavati pruga. Trasa je dalje trebala ići sadašnjom stazom prema žičari, a zatim onom stazom desno prije stepenica, pa se spuštati dolje prema sadašnjoj sljemenskoj cesti u dolini potoka Blizneca. Koliko sam čuo, navodno da se doista POČEO KOPATI i taj drugi, glavni, tunel, čiji je ulaz trebao biti negdje par stotina metara iza sadašnjeg restorana Bliznec na kraju invalidske staze. Tamo gdje cesta ide lijevo na prvu serpentinu, produži se ravno i tamo malo dalje je navodno ulaz, iako osobno nikad nisam išao to tražiti... Ali mislim da bi se isplatilo, jer sam čuo da se doista vidi taj početak tunela... Ako budeš išao na "ekspediciju", napiši ovdje, možda ti se pridružim! :wink: A također ako sam obiđeš lokalitet, slikaj ako imaš mogućnost, te nas izvijesti kako je bilo i što se može vidjeti...

#3 drazenb67

drazenb67
  • Članovi
  • 985 posts
  • Joined 04.10.2005.

Posted 20.02.2009. - 14:36

E da,hvala na informaciji,tako sam nekako i mislio.vjerojatno cu uskoro ići to istražiti dok još nema vegetacije,kad malo popusti hladnoća,pa još javim.
drazen

#4 drstoka

drstoka
  • Članovi
  • 7,369 posts
  • Joined 25.09.2005.

Posted 20.02.2009. - 17:52

te nas izvijesti kako je bilo i što se može vidjeti...


Nema ništa tamo. Jedino što ima tamo je potok i brane preko kojih se prelijevaju slapovi...

Možda i nešto postoji, ali tamo je teren strm, uzak i teče potok nasred doline tako da sumnjam..
#1 truth hurts
#2 It's hard not to hate..

#5 drstoka

drstoka
  • Članovi
  • 7,369 posts
  • Joined 25.09.2005.

Posted 20.02.2009. - 18:44

hmmm... izgleda da je tunel zbilja postojao ali da je potopljen i kao takav "nevidljiv" izvana :mrgreen:

Evo nekih "članaka" o tom i sličnim tunelima

http://www.kr-zag-zu...
#1 truth hurts
#2 It's hard not to hate..

#6 skretničar

skretničar
  • Članovi
  • 259 posts
  • Joined 26.02.2008.

Posted 04.06.2009. - 15:23

Od ovog tunela se odustalo navodno iz istog razloga zbog kojeg se odustalo od željezničkog tunela kroz Učku, a to je zahladnjenje političkih odnosa sa SSSR-om ali ovaj put zbog Čehoslovačke 1968. Naime, i u ovom slučaju su strojevi za kopanje tunela trebali doči iz Rusije.

Početak tunela iza pilane nisam uspio nači kada sam zadnji put bio tamo. Ali sa druge strane isto postoji prokopani početak tunela, kod Kraljevog Vrha.
Nedavno sam uspio naći jednu stariju specijalku na kojoj je ucrtana trasa tunela pa mislim to obići ćim budem mogao. Nažalost, ne posjedujem skener, inače bih tu kartu podjelio sa vama.

#7 drstoka

drstoka
  • Članovi
  • 7,369 posts
  • Joined 25.09.2005.

Posted 05.06.2009. - 08:32

Nedavno sam uspio naći jednu stariju specijalku na kojoj je ucrtana trasa tunela pa mislim to obići ćim budem mogao.


Javi kada misliš ići, i mene zanima. :mrgreen:
#1 truth hurts
#2 It's hard not to hate..

#8 drazenb67

drazenb67
  • Članovi
  • 985 posts
  • Joined 04.10.2005.

Posted 05.09.2009. - 21:45

Prema nekim pričama navodno su bili(ili možda još uvijek jesu) tragovi radova i otvori započetih tunela sa zagorske strane,a neki su navodno namjerno zatrpani.Najčudnije priča kolege kaže da je veliki tunel čak i ugrubo prokopan s obje strane i to u dužini od po nekoliko stotina metara no cijev ipak nije skroz probijena,kasnije su ulazi namjerno zatrpani a ti polutuneli i danas još postoje u utrobi planine...
No pustimo to,bio bih sretan ako netko ima ikakve egzaktne informacije.
Na specijalki iz 1956. se nalazi ucrtana kompletna trasa sa svim tunelima. Danas sam bio u Pili(blizu Kraljevog vrha) ali je bez pravih informacija gotovo nemoguće pronaći i same točne lokacije a kamoli eventualne tragove.
Kasnije sam usporedbom sa novijom karto ustanovio da bi se današnji kamenolom mogao poklapati sa ulaznom lokacijom glavnog tunela.
Ovo sa kamenolomom bi moglo imati veze.Možda su na tom mjestu započeti radovi ,a nakon odustajanja lokacija je pretvorena u kamenolom.Dio sadašnje pristupne ceste do kamenoloma je možda tada građen za potrebe gradnje tunela a veliki dio platoa kamenoloma je umjetno nasipan.Trebalo bi otići tamo i malo se raspitati kod tamošnjeg stanovništva.
Ili možda netko zna neki drugu lokaciju u blizini koja bi mogla kriti ostatke gradnje...???
Na forum.hr-u sam postavio slična pitanja i nedavno je postavljena slika otvora kod Gračana tj kod Blizneca na velikoj serpentini,gdje je i bilo pretpostavljeno da bi se trebali naći ostaci.Ostaci otvora se poklapaju i sa kartom...,a nije isključeno da je tunel bio i dublji od dansnjih 20-tak metara,jer je mozda zarušen.
Očito da je portal zatrpan i da se samo mali dio još vidi a unutrašnjost je poplavljena.

Posted Image
Posted Image
drazen

#9 ercegovac.hr

ercegovac.hr
  • Članovi
  • 140 posts
  • Joined 20.11.2007.

Posted 09.09.2009. - 11:33

Ja mislim da su to sve ideje, da nikad nije postojala ozbiljna namjera da se postavi pruga, čak ni do žičare. Ovi počeci gradnje ne moraju biti nužno počeci gradnje tunela, možda su bila samo ispitivanja terena, u prilog tome govori i to što su sve te cijevi zatrpane.

Inače, tunel kroz Medvednicu bio bi najduži u Hrvatskoj, vjerovatno i najskuplji, ne samo zbog dužine, nego i zbog obaveze izgradnje pristupnih prometnica. Da ne govorim o tome kako se radi o zelenim povrinama, proglašenima parkom prirode, prema tome trebalo bi se jako paziti na ekologiju, zatim dovođenje veće količine saobraćaja u zelenu zonu isto nije baš najbolja solucija, i treće, nije baš od neke prevelikog prometnog značaja. Puno je bitnije sagraditi sjevernu tangentu, zbog rasterećenja saobraćaja u centru grada, bez obzira na pritužbe stanara, jer je velika količina kuća u podsljemenskoj zoni građena bespravno, kasnije legalizirana, ko im je kriv.

E i da, četvrto: za izletnike bi najbolje, najekološkije, a možda i najjeftinije rješenje bilo izgradnja žičare s jedne na drugu stranu, ali baš ful moderne brze žičare.
Ide Mile lajkovačkom prugom.... :loko

#10 drstoka

drstoka
  • Članovi
  • 7,369 posts
  • Joined 25.09.2005.

Posted 09.09.2009. - 15:57

Željeznica ni u kom slučaju nije takova ekološka katastrofa kako ti želiš prikazati. :twisted:
#1 truth hurts
#2 It's hard not to hate..

#11 mikiza

mikiza
  • Članovi
  • 924 posts
  • Joined 14.12.2006.
  • LocationNovi Sad

Posted 10.09.2009. - 03:36

Ako bi već trebao postojati tunel, onda bi on definitivno morao biti samo železnički, automobilski tunel bi samo dovukao više saobraćaja u podsljemensku zonu i samim tim više zagađenja.
Iako je ovakav tunel san već jako dugo i najavljuje se svako malo, pitanje je koliko je on u današnjim uslovima isplativ. Nepobitno je da bi (posmatrano samo železnički) tunel rasteretio zapadne prilaze gradu preko kojih se sad odvija većina prometa ka/iz Zagorja, jer bi otvorio potpuno novi pravac dolaska putnika (možda i robe) ka gradu, verovatno bi rasteretio i deo istočnih prilaznih puteva. Ali da bi to profunkcionisalo to bi morala biti prava željeznička pruga. Sa južne, dakle gradske strane, željeznička pruga je kilometrima daleko od tunela, morala bi se probijati kroz tunele kroz bregove severnog dela grada i ispod grada, ili ići opet nekuda obilazno. Lako je moguće da bi dovođenje pruge do portala tunela sa južne strane bilo višestruko skuplje od samog tunela.
Jedini šinski sistem koji bi se relativno jeftino progurao kroz takav tunel je produženje tramvaja. Što je izvedivo, sa dovoljno NT2200 ta veza čak i ne bi nužno bila loša, ali efekat pruge visokog kapaciteta bi bio izgubljen. Sa severne strane bi tramvaj u tom slučaju morao ići do neke dovoljno značajne železničke stanice gde bi se putnici prebacivali na tu vezu za grad. U tom slučaju nerealno je očekivati da bi ljudi koji prođu kroz tunel bili presretni još i presedanjem opet na Mihaljevcu, tako da bi ta linija morala nekud kroz centar. A to bi opet celu vezu učinilo nepouzdanom. Sve u svemu, bar po mom mišljenju, taj tunel je u osnovi dobra ideja, za koju je idealno vreme prošlo (dok se još neka pruga mogla relativno jeftino probiti do tamo). Jedino što bi tu ideju moglo učiniti realnom je uspostavljanje LGŽ linije sever jug i njeno naknadno produženje kroz takav tunel. Uz ogromne troškove, naravno.
Čekajući tramvaje...

#12 decec

decec
  • Članovi
  • 383 posts
  • Joined 17.08.2006.
  • LocationZagreb

Posted 13.11.2014. - 22:23

Nisam uspio pronaći, ima li netko fotku tog famoznog portala glavnog tunela (neprokopanog)?



#13 Forumas

Forumas
  • Članovi
  • 734 posts
  • Joined 20.11.2007.
  • LocationZagreb

Posted 14.01.2019. - 11:40

Eto, nakon toliko godina opet se aktualizira izgradnja ovog tunela kroz Sljeme:

https://www.vecernji...zagorja-1294311

Iz ovog članka citiram slijedeće:

"Neću napraviti ni jedan potez o luknjama kroz Sljeme dok ne pitam ljude s one strane brega kaj oni žele. Koliko znam, sada oni žele jednu luknju i tračničku vezu između zračne luke, Jelačić placa i Zagorja, Stubaka“, rekao je Bandić, koji je u Krapini nazočio 15. godišnjoj skupštini Županijske udruge uzgajivača konja. Nije želio reći koliko bi bila cijena, ali je kazao da bi to bilo „minimalno za ono što bi Zagreb i Zagorje dobili“. O rokovima je zagrebački gradonačelnik rekao samo da će to biti „u sedmom mandatu“.
U novinama to ne piše, ali sinoć sam na televiziji (više se ne sjećam koji je to kanal bio, ali mislim da je bio RTL) čuo da Bandić želi graditi tramvaj kroz tunel do Zagorja!!! Ako je to istina, to je onda najveća moguća katastrofa, to je onda zločin! Pa, jel je on svjestan toga što radi i priča?! Ako bi ikakva veza kroz Sljeme imala smisla, to bi morao biti metro, a nikakav tramvaj - tramvaj nije adekvatno vozilo za prolaz kroz tunele i kroz ovakve međugradske udaljenosti! K tome, kakva bi to "brza veza" Zagorja i aerodroma bila, kad bi išla kako Bandić kaže preko Jelačić placa?! Dakle, taj bi tramvaj išao kroz ono usko grlo od Ribnjaka pa okolo kroz Draškovićevu i Jurišićevu. Koliko bi samo vremena izgubio na tom dijelu!
Ima li sve skupa to ikakvog smisla i ima li tu zdravog razuma - po meni nema! Naime, upravo se rekonstruira željeznička pruga do Zaboka, čime će centar Zagreba dobiti brzu vezu sa Zabokom, od kojega su na dohvat ruke i Stubica i još mnoga mjesta! I tim vlakom koji će ionako postojati doći će se začas u centar Zagreba! Pa, tko bi onda normalan putovao tim sporim uskotračnim tramvajem kroz tunel do grada, a taj put će sigurno duže trajati nego ovaj vlakom!
Molim da aktivno prokomentirate ovu temu, mislim da će opet uludo otići milijarde kuna u vjetar, za novac koliko će koštati ovaj sumanuti projekt dobio bi se čitav metro kroz čitav Zagreb, što bi bilo neusporedivo važnije nego ovo!


#14 DB

DB
  • Članovi
  • 11,429 posts
  • Joined 23.10.2009.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 14.01.2019. - 12:12

...

Molim da aktivno prokomentirate ovu temu ...

 

http://www.zeljeznic...prava/?p=606214



#15 Kublach

Kublach
  • Članovi
  • 3,615 posts
  • Joined 03.06.2007.
  • Location127.0.0.1

Posted 14.01.2019. - 13:05

Eto, nakon toliko godina opet se aktualizira izgradnja ovog tunela kroz Sljeme:
https://www.vecernji...zagorja-1294311
Iz ovog članka citiram slijedeće:
"Neću napraviti ni jedan potez o luknjama kroz Sljeme dok ne pitam ljude s one strane brega kaj oni žele. Koliko znam, sada oni žele jednu luknju i tračničku vezu između zračne luke, Jelačić placa i Zagorja, Stubaka“, rekao je Bandić, koji je u Krapini nazočio 15. godišnjoj skupštini Županijske udruge uzgajivača konja. Nije želio reći koliko bi bila cijena, ali je kazao da bi to bilo „minimalno za ono što bi Zagreb i Zagorje dobili“. O rokovima je zagrebački gradonačelnik rekao samo da će to biti „u sedmom mandatu“.
U novinama to ne piše, ali sinoć sam na televiziji (više se ne sjećam koji je to kanal bio, ali mislim da je bio RTL) čuo da Bandić želi graditi tramvaj kroz tunel do Zagorja!!! Ako je to istina, to je onda najveća moguća katastrofa, to je onda zločin! Pa, jel je on svjestan toga što radi i priča?! Ako bi ikakva veza kroz Sljeme imala smisla, to bi morao biti metro, a nikakav tramvaj - tramvaj nije adekvatno vozilo za prolaz kroz tunele i kroz ovakve međugradske udaljenosti! K tome, kakva bi to "brza veza" Zagorja i aerodroma bila, kad bi išla kako Bandić kaže preko Jelačić placa?! Dakle, taj bi tramvaj išao kroz ono usko grlo od Ribnjaka pa okolo kroz Draškovićevu i Jurišićevu. Koliko bi samo vremena izgubio na tom dijelu!
Ima li sve skupa to ikakvog smisla i ima li tu zdravog razuma - po meni nema! Naime, upravo se rekonstruira željeznička pruga do Zaboka, čime će centar Zagreba dobiti brzu vezu sa Zabokom, od kojega su na dohvat ruke i Stubica i još mnoga mjesta! I tim vlakom koji će ionako postojati doći će se začas u centar Zagreba! Pa, tko bi onda normalan putovao tim sporim uskotračnim tramvajem kroz tunel do grada, a taj put će sigurno duže trajati nego ovaj vlakom!
Molim da aktivno prokomentirate ovu temu, mislim da će opet uludo otići milijarde kuna u vjetar, za novac koliko će koštati ovaj sumanuti projekt dobio bi se čitav metro kroz čitav Zagreb, što bi bilo neusporedivo važnije nego ovo!

Čisto da samo dodam. Nekad prije je postojala tramvajska linija između Beča i Bratislave... Čitam kako bi tu liniju koja je zatvorena sada išli ponovo oživljavati...

Dolje - Pila - Strmec Stubički - Stubičke Toplice = 14 km

70 km/h = 10 km/8,5min = vožnja kroz tunel za tramvaj koji vozi 70km/h (a NT bi mogao i više) bi trajala cca 12min

Dakle iz Stubičkih Toplica do Draškovićeve za 30 min
Poslana slika

Tramvaji koje sam montirao: 22104, 22116, 22117, 22118
SQL Query: SELECT onlyOne FROM everyOne WHERE loveMe = 'true'; 1 row(s) affected

#16 Ivan_T-101

Ivan_T-101
  • Članovi
  • 6,989 posts
  • Joined 24.05.2005.
  • LocationZagreb

Posted 14.01.2019. - 13:07

Projekt tunela je trenutno manje postojeći (mrtviji) od metroa ili sjeverne obilaznice (i realno još manje potreban a i željen jer stanovništvo je uzastopno bilo barem podijeljeno ako ne protiv), tako da je to samo još jedna glupava pričica koja nema još ni početak dokumentacije ili nekog drugog rada na kojem se mogu zasnivati mišljena i obećanja.

Prije natječaja za projekt ili barem formiranja neke fiktivne komisije Bandićeve izjave ne treba tako pretjerano analizirati.

#17 penava

penava
  • Članovi
  • 220 posts
  • Joined 10.10.2011.
  • LocationÖrnsköldsvik, Sverige

Posted 14.01.2019. - 13:15

Nije problem ttramvaj, kako je i navedeno radilo bi se o brzoj vezi čak i upotrebom postojećih vozila. Problem je kaj nema apsolutno nikakve ekonomske isplativosti i kaj bi Zagrepčani platili za vezu koju sami ne bi koristili

#18 Kublach

Kublach
  • Članovi
  • 3,615 posts
  • Joined 03.06.2007.
  • Location127.0.0.1

Posted 14.01.2019. - 13:16

Projekt tunela je trenutno manje postojeći (mrtviji) od metroa ili sjeverne obilaznice (i realno još manje potreban a i željen jer stanovništvo je uzastopno bilo barem podijeljeno ako ne protiv), tako da je to samo još jedna glupava pričica koja nema još ni početak dokumentacije ili nekog drugog rada.

Prije natječaja za projekt ili barem formiranja neke fiktivne komisije Bandićeve izjave ne treba tako pretjerano analizirati.

Yup... Po meni je najbitniji projekt Sjeverna obilaznica... Također treba imati u vidu da bi trebalo napraviti hrpu manjih projekata i projekata srednje veličine kao što su:
1. Regulacija semafora po cijelom gradu
2. Uklanjanje semafora (zatvaranje ili denivelacija raskrižja na potezu Ljubljanska - Zagrebačka - Slavonska)
3. Uređenje žutih traka (kažnjavanje vozača + staviti ih tamo gdje je potrebno)
4. Uređenje voznog reda ZET-a
5. Tarifna unija sa HŽom
6. Željezničke stanice: Vukovarska, Savski most, Trnsko, Heinzelova, Sopnica, pomaknuti Borongaj bliže Borongaju
7. Jarunski most
8. Tramvaj do Malešnice, Vatikanskom...
9. Izlaz sa obilaznice Zapruđe
10. Produženje Branimirove do Dubokog Jarka...
11. Produženje Vukovarske do Jelkovca
12. ...
Poslana slika

Tramvaji koje sam montirao: 22104, 22116, 22117, 22118
SQL Query: SELECT onlyOne FROM everyOne WHERE loveMe = 'true'; 1 row(s) affected

#19 tomek

tomek
  • Članovi
  • 838 posts
  • Joined 02.10.2006.

Posted 14.01.2019. - 17:13

12. Podvožnjak Medpotoki sa spojem na Ljubljansku aveniju

13. Podvožnjak Podsused

14. Izlaz sa obilaznice kod Podsusedskog mosta

15. Produžetak tramvaja Ilicom barem do Vrapča sa novim terminalom tramvaj/vlak/autobus 

16. Proširenje ZG obilaznice sa još jednom trakom u svakom smjeru

...



#20 Anders

Anders
  • Članovi
  • 374 posts
  • Joined 20.10.2013.
  • LocationZagreb

Posted 14.01.2019. - 21:20

Čisto da samo dodam. Nekad prije je postojala tramvajska linija između Beča i Bratislave... Čitam kako bi tu liniju koja je zatvorena sada išli ponovo oživljavati...

Dolje - Pila - Strmec Stubički - Stubičke Toplice = 14 km

70 km/h = 10 km/8,5min = vožnja kroz tunel za tramvaj koji vozi 70km/h (a NT bi mogao i više) bi trajala cca 12min

Dakle iz Stubičkih Toplica do Draškovićeve za 30 min

 

Je, samo što u zakonima Lijepe Naše (konkretno Zakon o sigurnosti prometa na cestama, članak 55., stavka 1., alineja 4.) piše da su sva cestovna vozila (dakle uključivo tramvaji) koja imaju makar i jedno stajaće mjesto ograničena na 50 km/h. I to je 30 min vožnje, bez kompenzacije za smetanje s drugim tramvajima, prometnu gužvu od Grškovićeve do Draškovićeve, stajanje na svakoj stanici, itd., itd.


Tramina inter urbibus et tramina viarum.





0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users