Jump to content


Donacija

Opcije potpore stranici zeljeznice.net
Ako posjedujete kriptovalute, možete donirati i na adrese:

3P2r8a7BMvRiRppZXcQdYiGguhN4iHAWTA3 - WavesPlatform

0x630394fcfd4d4b5f6847dd071b0841c25a2bcad7 - Ethereum

1C1f1kP6uL9Bqxi1r8TA4FHGpJ7D2GMtmi - Bitcoin

Za više informacija pogledajte iduću poveznicu: http://goo.gl/Elo84w

Photo

Banova Jaruga - Pčelić


  • Please log in to reply
471 replies to this topic

#1 spvh

spvh
  • Članovi
  • 732 posts
  • Joined 14.05.2005.

Posted 02.01.2006. - 17:42

Banova Jaruga - Pčelić

Danas ili jučer pojavio se u "Vjesniku" tekst na temu ove pruge: voznog reda, broju putnika, tonama robe i sličnim opravdanjima dične uprave Putničkog prijevoza.
Možda mi možemo malo prodiskutirati na temelju ove pruge kategoriju tkz. Lokalnih pruga u RH?
Recimo:
1.Koji je to kriterij koji neku prugu svrstava u lokalnu (ova pruga prolazi kroz 4 županije)?
2. Može li bilo koja pruga biti konkurentna s brzinom 25 - 40 km/h, a istovremeno uz nju cestom se vozi 80-100 km/h?
3. Treba li neku lokalnu prugu pod bilo koju cijenu održavati u životu?
I sl.
"U mrkloj noći vidimo -ponekad kroz vlastite suze - najljepše zvijezde"

#2 spvh

spvh
  • Članovi
  • 732 posts
  • Joined 14.05.2005.

Posted 02.01.2006. - 17:50

Evo tog teksta:
Posted Image
"U mrkloj noći vidimo -ponekad kroz vlastite suze - najljepše zvijezde"

#3 Renato

Renato
  • Administratori
  • 6,542 posts
  • Joined 26.03.2005.
  • LocationDonja Bistra, Croatia

Posted 02.01.2006. - 19:19

Evo tog teksta:


Daj radije link od kuda je tekst jer ovako ne mogu procitati sto pise.

#4 spvh

spvh
  • Članovi
  • 732 posts
  • Joined 14.05.2005.

Posted 02.01.2006. - 19:55

Evo tog teksta:


Daj radije link od kuda je tekst jer ovako ne mogu procitati sto pise.


Čim dođeš mišem na sliku možeš ju spremiti na svoj PC i povećavati do mile volje...
"U mrkloj noći vidimo -ponekad kroz vlastite suze - najljepše zvijezde"

#5 Renato

Renato
  • Administratori
  • 6,542 posts
  • Joined 26.03.2005.
  • LocationDonja Bistra, Croatia

Posted 02.01.2006. - 20:00

Evo tog teksta:


Daj radije link od kuda je tekst jer ovako ne mogu procitati sto pise.


Čim dođeš mišem na sliku možeš ju spremiti na svoj PC i povećavati do mile volje...


Ali je takoo lose kvalitete da kada uvecam ne vidim nis...

#6 spvh

spvh
  • Članovi
  • 732 posts
  • Joined 14.05.2005.

Posted 02.01.2006. - 20:54

Gle, ne mogu ti izaći u susret. Vijest je objavljena u "Vjesniku" u prilogu središnja Hrvatska i Slavonija, na 49. str. 02. siječnja 2006.

Na "Vjesnikovim" stranicama, PDF arhiva nemaju to izdanje u arhivi...
"U mrkloj noći vidimo -ponekad kroz vlastite suze - najljepše zvijezde"

#7 long foot

long foot
  • Članovi
  • 398 posts
  • Joined 12.07.2005.

Posted 02.01.2006. - 21:01

S obzirom na to da se vrlo često vozim tom prugom, mogu reći samo jedno: jad i bijeda. Vlak na nekim dionicama vozi 10 na sat. :x

#8 spvh

spvh
  • Članovi
  • 732 posts
  • Joined 14.05.2005.

Posted 02.01.2006. - 21:11

Pokušajmo ignorirati gornju sliku, odnosno tekst iz Vjesnika i popričati o tkz. lokalnim prugama i njihovoj perspektivi.

Evo grafikona brzine uz prošli vozni red:
Posted Image
"U mrkloj noći vidimo -ponekad kroz vlastite suze - najljepše zvijezde"

#9 Renato

Renato
  • Administratori
  • 6,542 posts
  • Joined 26.03.2005.
  • LocationDonja Bistra, Croatia

Posted 02.01.2006. - 21:45

Pokušajmo ignorirati gornju sliku, odnosno tekst iz Vjesnika i popričati o tkz. lokalnim prugama i njihovoj perspektivi.

Evo grafikona brzine uz prošli vozni red:
Posted Image


Proslo ljeto sam se provozao tom prugom. Vozi jedan Sved, 5 putnika i to u 4 popodne kada ljudi idu doma sa posla. Pruga uopce nema smisla, krajolik je prekrasan ali pust i bez ikakave perspektive u blizoj buducnosti.
Sto se ceste tice koja ide usporedo... otprilike je u slicnom stanju.

#10 spvh

spvh
  • Članovi
  • 732 posts
  • Joined 14.05.2005.

Posted 02.01.2006. - 22:00

Reče jedan moj vrli prijatelj: Da li itko može zamisliti koliko bi putnika bilo da je brzina kretanja vlakova 80 km/h? Četri grada da se povežu plus veza sa Zagrebom prihvatljiva toliko da ljudi mogu sjesti uvlak i dovesti se za cca 1 sat.

Narano, pruga Banova Jaruga -Pčelić danas je u takvom stanju da je naprosto nekonkurentna i služi nam na sramotu. Nam HŽ-u. Ili je treba ili ne treba. Ako treba onda j utreba idovesti u stanje da služi. Ako ne treba ...
"U mrkloj noći vidimo -ponekad kroz vlastite suze - najljepše zvijezde"

#11 Renato

Renato
  • Administratori
  • 6,542 posts
  • Joined 26.03.2005.
  • LocationDonja Bistra, Croatia

Posted 02.01.2006. - 22:19

Reče jedan moj vrli prijatelj: Da li itko može zamisliti koliko bi putnika bilo da je brzina kretanja vlakova 80 km/h? Četri grada da se povežu plus veza sa Zagrebom prihvatljiva toliko da ljudi mogu sjesti uvlak i dovesti se za cca 1 sat.

Narano, pruga Banova Jaruga -Pčelić danas je u takvom stanju da je naprosto nekonkurentna i služi nam na sramotu. Nam HŽ-u. Ili je treba ili ne treba. Ako treba onda j utreba idovesti u stanje da služi. Ako ne treba ...



Hmm vozio sam se od Virovitice do Djulovca i mogu ti reci da je to poprilicno planinska pruga sa jako malim radijusom zavoja i velikim usponima. Ne pada mi na pamet sto bi tuda moglo voziti 80 km/h a da putnici ne budu prestravljeni.

#12 Krpan

Krpan
  • Članovi
  • 552 posts
  • Joined 23.07.2005.

Posted 02.01.2006. - 22:59

Reče jedan moj vrli prijatelj: Da li itko može zamisliti koliko bi putnika bilo da je brzina kretanja vlakova 80 km/h? Četri grada da se povežu plus veza sa Zagrebom prihvatljiva toliko da ljudi mogu sjesti uvlak i dovesti se za cca 1 sat.

Narano, pruga Banova Jaruga -Pčelić danas je u takvom stanju da je naprosto nekonkurentna i služi nam na sramotu. Nam HŽ-u. Ili je treba ili ne treba. Ako treba onda j utreba idovesti u stanje da služi. Ako ne treba ...



Hmm vozio sam se od Virovitice do Djulovca i mogu ti reci da je to poprilicno planinska pruga sa jako malim radijusom zavoja i velikim usponima. Ne pada mi na pamet sto bi tuda moglo voziti 80 km/h a da putnici ne budu prestravljeni.


Tereta baš i nema kad nekad 2131 ili 32 zna vuči teretnjak prema Đulovcu.

#13 x-type

x-type
  • Članovi
  • 2,664 posts
  • Joined 04.12.2005.

Posted 02.01.2006. - 23:07

zadnji put kad sam prolazio tuda čak sam vidio teretni vlak kod Lipika, imao je 10tak vagona! inače, nekad su macose vozile, sad mi se čini da samo švedi.
zapravo, ovaj sjeverni dio (Daruvar - Pčelić) i nije toliko bad jer se relativno dosta putuje u školu ili na posao u Viroviticu, odnosno Daruvar. I od Sirača do Daruvara. Ali ovo južnije od Sirača je jad i bijeda...

#14 spvh

spvh
  • Članovi
  • 732 posts
  • Joined 14.05.2005.

Posted 02.01.2006. - 23:48

Reče jedan moj vrli prijatelj: Da li itko može zamisliti koliko bi putnika bilo da je brzina kretanja vlakova 80 km/h? Četri grada da se povežu plus veza sa Zagrebom prihvatljiva toliko da ljudi mogu sjesti uvlak i dovesti se za cca 1 sat.

Narano, pruga Banova Jaruga -Pčelić danas je u takvom stanju da je naprosto nekonkurentna i služi nam na sramotu. Nam HŽ-u. Ili je treba ili ne treba. Ako treba onda j utreba idovesti u stanje da služi. Ako ne treba ...



Hmm vozio sam se od Virovitice do Djulovca i mogu ti reci da je to poprilicno planinska pruga sa jako malim radijusom zavoja i velikim usponima. Ne pada mi na pamet sto bi tuda moglo voziti 80 km/h a da putnici ne budu prestravljeni.


Jesli li čuo za vlak? E, recimo vlak.
"U mrkloj noći vidimo -ponekad kroz vlastite suze - najljepše zvijezde"

#15 spvh

spvh
  • Članovi
  • 732 posts
  • Joined 14.05.2005.

Posted 02.01.2006. - 23:50

zadnji put kad sam prolazio tuda čak sam vidio teretni vlak kod Lipika, imao je 10tak vagona! inače, nekad su macose vozile, sad mi se čini da samo švedi.
zapravo, ovaj sjeverni dio (Daruvar - Pčelić) i nije toliko bad jer se relativno dosta putuje u školu ili na posao u Viroviticu, odnosno Daruvar. I od Sirača do Daruvara. Ali ovo južnije od Sirača je jad i bijeda...


Nedavno sam (prije nekih 2 god.) čuo priču da smo mi odustali od prijevoza iz Sirača do Kutine, a istovremeno je neki privatnik proširio posao na 100-tinjak teških kamiona kojim prevozi ono što mi nismo htjeli...Možda nije točna, al je znakovita!
"U mrkloj noći vidimo -ponekad kroz vlastite suze - najljepše zvijezde"

#16 ivog

ivog
  • Administratori
  • 11,605 posts
  • Joined 16.10.2005.
  • LocationKrapina

Posted 03.01.2006. - 00:08

Koliko se meni čini, mislim da lokalne pruge u hrvatskoj će jaaako kasno doći na red za obnovu, pogotovo one kaj nemaju baš neku preveliku važnost i one koje nisu u zagrebačkom prstenu..
Po meni treba se održavati lokalne pruge na životu, jer ću samo dati primjer: da se npr zatvori ili ukine pruga do krapine, to bi bila propast za lokalno stanovništvo, jer bi bili osuđeni ići busom do zagreba koji je 5-10 kuna skuplji u jednom smjeru ak se gleda redovna cijena, a bus ide vrlo rijetko, a i već puuuuuno godina zagorci su privrženi svome cugu, pa mislim da bi došlo do gadnih demonstracija ili nereda da se tak neš dogodi u zagorju.. :lol:
Kad se pogleda, pruga je dio života u nekom kraju i bez nje nebi bilo isto..
Dakle željeznica je jedina alternativa skupom prijevozu autobusima, kaj se tiče kraćih relacija, oko 50km, što u brzini :roll: , što u udobnosti :roll: i točnosti prijevoza.. :wink:
Al zato bi trebalo stimulirati putnike za putovanje željeznicom lokalnim prugama...
A koliko mi se i čini vozni red na pruzi pćelić - banova jaruga baš i nije previše prilagođen putnicima..

#17 spvh

spvh
  • Članovi
  • 732 posts
  • Joined 14.05.2005.

Posted 03.01.2006. - 08:23

U prethodnom postu slažem se samo sa konstatacijom da su zagorci privrženi svome cugu; ostalo je tako-tako.
Zašto? Krenimo od kraj: da li je moguće posložiti prihvatljiviji VR na pruzi od nekih 100 km koja ima Vmax=20 km/h ili tu negdje? Očito vlasnik treba dobro odvagnuti što će i kako će.

Cijena bus karte je (ono što ti navodiš) bez subvencije. Naravno da bi se bitno izmjenila da nema konkurencije, ali da ima subvenciju. Dakle, i tu se slika može promjeniti - o čem usvjedoči nedavni potez Varaždinske županije koja je sa AP Varaždin zaključila ugovor o prijevozu učenika na svom području, gdje debelo sponzorira bus kartu, odustajući potpuno od željeznice.

Podvlačim crtu na primjedbe i gledam sumnjajući da će itko u te pruge uložiti iole značajniju kunu, pa ni tam ogdje je isplativost neupitna: npr. Vinkovci-Osijek, ili Sv. Ivan Žabno-Gradec.
"U mrkloj noći vidimo -ponekad kroz vlastite suze - najljepše zvijezde"

#18 long foot

long foot
  • Članovi
  • 398 posts
  • Joined 12.07.2005.

Posted 03.01.2006. - 09:03

Po mom mišljenju lokalne vlasti bi se trebale značajnije uključiti u financiranje tih pruga, odnosno u njihovu obnovu. Zna se da je ta pruga neprofitabilna i da će i dalje propadati ako se u nju ne uloži nešto. A ovo da u svakom vlaku ima oko 5 putnika je uglavnom točno. Sve ih je manje jer je kvaliteta prijevoza sve gora i gora.
Ja često putujem na relaciji Daruvar - Banova Jaruga (Zagreb) i evo mojih glavnih zamjerki (isključivo sa stajališta putnika):
- sporost vlakova (od daruvara do b jaruge treba mu više od sat i pol)
- preduga čekanja vlakova na pojedinim postajama (u Daruvaru se vlakovi razmjenjuju pa ponekad čekaju i po pola sata, što putnike kojima to nije odredišna postaja izluđuje) + povremena kašnjenja
- neusklađenost s vlakovima za/iz Zagreba (recimo dođeš u b jarugu putničkim vlakom iz Zagreba oko 18.10, a zatim pola sata čekaš vlak za daruvar/viroviticu)
- premali broj vlakova (voze svaka 3-4 sata u jednom smjeru)
- nepostojanje direktne veze sa Zagrebom (nekad je bila)

Dakle, ako se ta pruga ne misli ukinuti, onda bi trebalo nešto učiniti s njom. Mislim prije svega na sudjelovanje županija u gradova/općina u njenom održavanju. Pruga ako se ne varam prolazi kroz 3 županije. Svi bi oni trebali sjesti za stol s HŽ-on i reći treba li im ta pruga, ako treba, neka kažu koliko su love voljni izdvajati za njeno subvencioniranje. Mislim, ako grad Zagreb sudjeluje s tolikim svotama u održavanju gradske željeznice, mogu i oni. Ovakvim "održavanjem" ne čini se baš ništa. Broj putnika sveden je na najniži minimum jer se vlakovima koriste ljudi koji nemaju auto: učenici, studenti, umirovljenici i sirotinja.

#19 ivog

ivog
  • Administratori
  • 11,605 posts
  • Joined 16.10.2005.
  • LocationKrapina

Posted 04.01.2006. - 00:31

Al čuj, vrlo sam dobro upoznat s tim da baš u vž putuje vrlo velik broj učenika vlakom...
I da se subvencionira i željeznički i autobusni prijevoz učenika, a nije se odustalo od prijevoza željeznicom...
Pogotovo velik broj ih putuje prema ludbregu i prema konjščini..
Za ostale pruge neznam točno..
Kako se već i prije spominjalo pruge će ostat na teret lokalne zajednice, e sad je pitanje s koliko će ona love moć to financirat..

#20 spvh

spvh
  • Članovi
  • 732 posts
  • Joined 14.05.2005.

Posted 04.01.2006. - 06:44

Pruga ako se ne varam prolazi kroz 3 županije...


Ispravak, kroz 4... :D
"U mrkloj noći vidimo -ponekad kroz vlastite suze - najljepše zvijezde"




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users