Jump to content


Donacija

Opcije potpore stranici zeljeznice.net
Ako posjedujete kriptovalute, možete donirati i na adrese:

3P2r8a7BMvRiRppZXcQdYiGguhN4iHAWTA3 - WavesPlatform

0x630394fcfd4d4b5f6847dd071b0841c25a2bcad7 - Ethereum

1C1f1kP6uL9Bqxi1r8TA4FHGpJ7D2GMtmi - Bitcoin

Za više informacija pogledajte iduću poveznicu: http://goo.gl/Elo84w

Photo

Macosa 7 121 XXX


  • Please log in to reply
2364 replies to this topic

#41 Ante-vž

Ante-vž
  • Moderatori
  • 5,348 posts
  • Joined 15.04.2005.
  • LocationTrnovec Bartolovečki

Posted 31.12.2005. - 00:52

Ovo što ću sada reći nije 100% provjerena informacija ali sam ju čuo nekoliko puta: varaždinci mahom voze macose 000 jer one nemaju autostop, a to njima, ne znam iz kojeg razloga, odgovara.


U čemu je problem? Razlog - Jedina dionica gdje vozila varaždinske vuče trebaju autostop je Zaprešić - Zagreb GK (Zagreb RK). Ostalo su sve signali iz predpotopnog doba.

Bok!

Ante

#42 Toma

Toma
  • Administratori
  • 8,502 posts
  • Joined 26.03.2005.
  • LocationZagreb

Posted 31.12.2005. - 03:18

Pa nije 1141 stariji dizajn od Macose; i jedan i drugi je iz oko 1970.


HZ 1141 ima sanduk identican svedskoj Rb, koja je dizajnirana 1960.

toma

#43 Dinko

Dinko
  • Članovi
  • 831 posts
  • Joined 07.08.2005.

Posted 31.12.2005. - 10:03

Eksterijer i interijer su stvar ukusa. Ne znam kako je se tim inženjerima moglo dogoditi da pomisle da su 100-tke stare verzije kada se više nigdje u svijetu više ne proizvode vlakovi te zaobljene ciglaste linije, nego ili izlomljeni kao podserija 100, odnosno brena, ili gubo zaobljeni kao TGV i sl.


:shock: ???

Novi TGV-i, novi ETR-i, Desiori, Talneti, ICE 3 itd. su svi zaobljenog dizajna.

1142 je dizajnirana početkom 80-tih, a stari TGV-i krajem sedamdesetih.

Bok!

Ante


Neovisno o tome kada je što konstruirano, modernije izgleda izvedenost sanduka.
1142 je za ono doba bila velika prekretnica, i samim izgledom i načinom regulacije snage. I dan danas se neke lokomotive mogu pokopati pred njom.
Macosa 000 zbog najjdnostavnije izvedbe sanduka stvarno staromodno izgleda, tako izgledaju i 1141 koje su konstruirane davno prije macosa.


Pa nije 1141 stariji dizajn od Macose; i jedan i drugi je iz oko 1970.


Tim gore! Raditi rekonstrukciju i modernizaciju u 21. stoljeću a zadržati nacrte iz prapovijesti! Po meni je to neopravdano. Kudikamo je teže provesti tiristorizaciju lokomotive nego barem malo promijeniti vanjski izgled. :cry:

#44 Dinko

Dinko
  • Članovi
  • 831 posts
  • Joined 07.08.2005.

Posted 31.12.2005. - 10:05

Ovo što ću sada reći nije 100% provjerena informacija ali sam ju čuo nekoliko puta: varaždinci mahom voze macose 000 jer one nemaju autostop, a to njima, ne znam iz kojeg razloga, odgovara.


U čemu je problem? Razlog - Jedina dionica gdje vozila varaždinske vuče trebaju autostop je Zaprešić - Zagreb GK (Zagreb RK). Ostalo su sve signali iz predpotopnog doba.

Bok!

Ante


Znači tako! Kažem, čuo sam više puta da je autostop pitanju ali nisam znao što u vezi s tim točno. Iako se takav zaključak nameće samom logikom stvari, nisam ga se sjetio.
Hvala na informaciji. :wink:

#45 seabral

seabral
  • Administratori
  • 22,664 posts
  • Joined 29.04.2005.
  • LocationZagreb

Posted 31.12.2005. - 11:35

A kaj se tiče udobnosti, do kotoribe voze oni grozni bt vagoni na udaljenosti od 145km s slabijom udobnosti od neobnovljene macosse, pa tak mogu tu i tam vozit neobnovljene do virovitice tu i tam..
Dok do zagreba se slažem da voze obnovljene ipak tu zahtijeva se puno veća udobnost..


Bt-vagoni koje spominješ su fakat čista noćna mora, čim unutra sjediš više od 15-20 min. :x

Moram priznati da bi u Zaboku bilo lijepo vidjeti obnovljene Macose. Uz njihove displaye ne bih svaki put morao zapitkivati da li ovaj ili onaj vlak vozi prema Stubici ili prema Krapini. Kad si nitko neće uzeti truda da to kod starih Macosa napiše na komad papira :(

#46 Dinko

Dinko
  • Članovi
  • 831 posts
  • Joined 07.08.2005.

Posted 31.12.2005. - 11:49


A kaj se tiče udobnosti, do kotoribe voze oni grozni bt vagoni na udaljenosti od 145km s slabijom udobnosti od neobnovljene macosse, pa tak mogu tu i tam vozit neobnovljene do virovitice tu i tam..
Dok do zagreba se slažem da voze obnovljene ipak tu zahtijeva se puno veća udobnost..


Bt-vagoni koje spominješ su fakat čista noćna mora, čim unutra sjediš više od 15-20 min. :x

Moram priznati da bi u Zaboku bilo lijepo vidjeti obnovljene Macose. Uz njihove displaye ne bih svaki put morao zapitkivati da li ovaj ili onaj vlak vozi prema Stubici ili prema Krapini. Kad si nitko neće uzeti truda da to kod starih Macosa napiše na komad papira :(


Točno, kod macosa 100 uvijek lijepo piše kuda ide dok kod 000 moraš tražiti neke papiriće na kojima je netko, ako je se uopće sjetio, napisao kuda ide.
Tu kao prednost dolazi do izražaja život u malim mjestima: ja kod sebe u Đakovu uopće ne moram razmišljati kuda vlak ide, bio on 000 ili 100. Imaš jedan jedini smjer i jedan jedini vlak pa biraj! :lol:

#47 seabral

seabral
  • Administratori
  • 22,664 posts
  • Joined 29.04.2005.
  • LocationZagreb

Posted 31.12.2005. - 12:40

Točno, kod macosa 100 uvijek lijepo piše kuda ide dok kod 000 moraš tražiti neke papiriće na kojima je netko, ako je se uopće sjetio, napisao kuda ide.
Tu kao prednost dolazi do izražaja život u malim mjestima: ja kod sebe u Đakovu uopće ne moram razmišljati kuda vlak ide, bio on 000 ili 100. Imaš jedan jedini smjer i jedan jedini vlak pa biraj! :lol:


Vidiš, ako hoćeš uzbuđenja i nedoumica, samo "skoči" do Zaboka :D Manji je od Đakova, pruge imaš na sve strane, a papirića s odredištem ni od korova :(

By the way, kako je u Strizivojni? Jesu li tamo nekako označene Macose prema Šamcu odn. Osijeku? Ili zapravo koriste istu Macosu za obje linije?

#48 nikola

nikola
  • Isključeni korisnici
  • 4,159 posts
  • Joined 25.09.2005.

Posted 31.12.2005. - 13:01

Nekad "davno" (prije 10 i više godina) su se na vagone i motorne vlakove vješale velike limene ploče na kojima je sve pisalo...

#49 Dinko

Dinko
  • Članovi
  • 831 posts
  • Joined 07.08.2005.

Posted 31.12.2005. - 13:37

Točno, kod macosa 100 uvijek lijepo piše kuda ide dok kod 000 moraš tražiti neke papiriće na kojima je netko, ako je se uopće sjetio, napisao kuda ide.
Tu kao prednost dolazi do izražaja život u malim mjestima: ja kod sebe u Đakovu uopće ne moram razmišljati kuda vlak ide, bio on 000 ili 100. Imaš jedan jedini smjer i jedan jedini vlak pa biraj! :lol:


Vidiš, ako hoćeš uzbuđenja i nedoumica, samo "skoči" do Zaboka :D Manji je od Đakova, pruge imaš na sve strane, a papirića s odredištem ni od korova :(

By the way, kako je u Strizivojni? Jesu li tamo nekako označene Macose prema Šamcu odn. Osijeku? Ili zapravo koriste istu Macosu za obje linije?


Nije ni u Strizi neki problem. Kad god vidiš macosu znaš da ide ili za Osijek ili za Šamac. Ja znam napamet kud koja ide a za one koji ne znaju, a možda barataju zemljopisom i stranama svijeta, najbolje je pogledati koja je upravljačnica zaposjednuta :lol: .
Ako je ona koja je okrenuta prema istoku zaposjednuta, onda vlak ide za Osijek a obrnut je slučaj za Šamac. :lol: Taj ti se sistem snalaženja zove ''Snađi se druže'' :lol: :wink: .

#50 Dinko

Dinko
  • Članovi
  • 831 posts
  • Joined 07.08.2005.

Posted 31.12.2005. - 13:40

Nekad "davno" (prije 10 i više godina) su se na vagone i motorne vlakove vješale velike limene ploče na kojima je sve pisalo...


Da, to je valjda najprimitivniji sistem ali je barem bio učinkovit. Kad vidiš onu figuru koja nosi tu tešku ploču, pojuriš za njim, pogledaš ploču i znaš kuda ide. Ovako kad idu 000, moraš gledati nosi li netko neki papir u ruci kako bi ga negdje natandario, grozno. :(

100-tke su po tom pitanju dobre pod uvjetom da se strojovođa na vrijeme sjeti utipkati broj vlaka kako bi se na displeju pokazala relacija.

#51 seabral

seabral
  • Administratori
  • 22,664 posts
  • Joined 29.04.2005.
  • LocationZagreb

Posted 31.12.2005. - 14:51

Nekad "davno" (prije 10 i više godina) su se na vagone i motorne vlakove vješale velike limene ploče na kojima je sve pisalo...


Moram priznati da mi nikad nije bilo jasno zašto su to ukinuli. :cry: Taj sistem je dobro šljakao u čitavoj Evropi.

#52 seabral

seabral
  • Administratori
  • 22,664 posts
  • Joined 29.04.2005.
  • LocationZagreb

Posted 31.12.2005. - 14:56

Nije ni u Strizi neki problem. Kad god vidiš macosu znaš da ide ili za Osijek ili za Šamac. Ja znam napamet kud koja ide a za one koji ne znaju, a možda barataju zemljopisom i stranama svijeta, najbolje je pogledati koja je upravljačnica zaposjednuta :lol: .
Ako je ona koja je okrenuta prema istoku zaposjednuta, onda vlak ide za Osijek a obrnut je slučaj za Šamac. :lol: Taj ti se sistem snalaženja zove ''Snađi se druže'' :lol: :wink: .


Pitam se zašto za Šamac voze Macose a ne EMU ili neke elektre. Koliko se sjećam, ta pruga je elektrificirana :?

#53 spvh

spvh
  • Članovi
  • 732 posts
  • Joined 14.05.2005.

Posted 31.12.2005. - 15:56


Nije ni u Strizi neki problem. Kad god vidiš macosu znaš da ide ili za Osijek ili za Šamac. Ja znam napamet kud koja ide a za one koji ne znaju, a možda barataju zemljopisom i stranama svijeta, najbolje je pogledati koja je upravljačnica zaposjednuta :lol: .
Ako je ona koja je okrenuta prema istoku zaposjednuta, onda vlak ide za Osijek a obrnut je slučaj za Šamac. :lol: Taj ti se sistem snalaženja zove ''Snađi se druže'' :lol: :wink: .


Pitam se zašto za Šamac voze Macose a ne EMU ili neke elektre. Koliko se sjećam, ta pruga je elektrificirana :?


sjećanje ti je selektivno - neke periode očito nisi pratio, recimo Domovinski rat...
"U mrkloj noći vidimo -ponekad kroz vlastite suze - najljepše zvijezde"

#54 seabral

seabral
  • Administratori
  • 22,664 posts
  • Joined 29.04.2005.
  • LocationZagreb

Posted 31.12.2005. - 16:18

sjećanje ti je selektivno - neke periode očito nisi pratio, recimo Domovinski rat...


Hvala ti što si me podsjetio :wink:

Međutim period o kojem govoriš je završio prije punih deset godina, a od tada se mnogo toga promijenilo i izgradilo. Zašto ne pretpostaviti da je među ostalim, obnovljena i elektrifikacija te pruge? A tako mi to optički i djeluje kad vidim tu prugu 8)

#55 Anton

Anton
  • Admin
  • 5,281 posts
  • Joined 31.01.2005.
  • LocationVinkovci

Posted 31.12.2005. - 16:22

Međutim period o kojem govoriš je završio prije punih deset godina, a od tada se mnogo toga promijenilo i izgradilo. Zašto ne pretpostaviti da je među ostalim, obnovljena i elektrifikacija te pruge? A tako mi to optički i djeluje kad vidim tu prugu 8)


Taj se KM mogao popraviti u toku redovnih popravaka, ali je iz Zagreba došao jedan veliki NE.
Ni dan danas nitko ne zna zašto.

#56 Dinko

Dinko
  • Članovi
  • 831 posts
  • Joined 07.08.2005.

Posted 31.12.2005. - 16:51

Vjerojatno je u pitanju nedostatak elektri i eventualno elektromotornih vlakova. Jedva pokrivaju svoje potrebe a kamoli da joj koju elektru trebaju dati Vinkovcima.
Ali kako god bilo, žalosno je imati struju a ne koristiti ju, ma koliko god ratova da je u međuvremenu bilo.

Radi se ipak o jednoj relativno kratkoj dionici pruge. Nadajmo se da će u budućnosti biti bolje. Svjedoci smo značajnih radova na sjevernom dijelu koridora 5c. Mislim da taj koridor nema nikakvu budućnost da se u skoroj budućnosti preko njega sprovede pruga. Ne mora odmah ali u nerednih 10-ak godina trebalo bi biti.

Mogu vam reći da su radovi od Strizivojne do ulaska u grad Đakovo pošteno izvedeni. Iskreno rečeno, ne mogu se nadiviti novom izgledu pruge.

#57 seabral

seabral
  • Administratori
  • 22,664 posts
  • Joined 29.04.2005.
  • LocationZagreb

Posted 31.12.2005. - 17:27

Mogu vam reći da su radovi od Strizivojne do ulaska u grad Đakovo pošteno izvedeni. Iskreno rečeno, ne mogu se nadiviti novom izgledu pruge.


Šta je sve napravljeno kod rekonstrukcije? Pretpostavljam da je trasa ostala nepromijenjena.

Zadnji put kad sam se tuda vozio, prije nekih 2 godine, mi se činilo da gotovo čitavim putem do Đakova vrijedi režim lagane vožnje :(

#58 ivog

ivog
  • Administratori
  • 11,836 posts
  • Joined 16.10.2005.
  • LocationKrapina

Posted 31.12.2005. - 19:26

Najbolje je u zaboku kad dođe macosa iz zg-a, pa s lijeve stoji za krapinu,a s desne za stubicu..
U nekim trenucima u zaboku se znaju nać i 5-6 macosa odjedamput..
A u zaboku NIKAD nisam vidio da na obnovljenoj piše da ide za krapinu il stubicu, već piše osijek-dalj...

#59 Dinko

Dinko
  • Članovi
  • 831 posts
  • Joined 07.08.2005.

Posted 01.01.2006. - 00:36

Mogu vam reći da su radovi od Strizivojne do ulaska u grad Đakovo pošteno izvedeni. Iskreno rečeno, ne mogu se nadiviti novom izgledu pruge.


Šta je sve napravljeno kod rekonstrukcije? Pretpostavljam da je trasa ostala nepromijenjena.

Zadnji put kad sam se tuda vozio, prije nekih 2 godine, mi se činilo da gotovo čitavim putem do Đakova vrijedi režim lagane vožnje :(


Na dijelu pruge čiji je remont završio prije tjedan dana trasa je ostala nepromjenjena. Sve ostalo, ali baš sve, je novo. Novi donji stroj pruge, novi betonski pragovi, nove šire i više tračnice, pruga je znatno proširena: sve u svemu osposobljena je koliko govore za 160 km/h. Radovi su išli samo do ulaska u Đakovo jer je do tuda pruga u pravcu. Nastavak radova bi trebao uslijediti na proljeće kada se očekuju najveći i najteži radovi jer slijedi izmicanje dijela trase kako bi što veći dio pruge bio u pravcu te da se dobiju što blaži zavoji. Uglavnom, pruga je sada neprepoznatljiva.
Dosada je ta pruga bila jako loša. Do prije svega jedne do dvije godine je na njoj bio onaj stari sitni šljunak. Brzina je tada a i danas bila i ostala 50 km/h pa si zato dobio dojao lagane vožnje. Koliko čujem narednih bi dana došlo do dizanja vozne brzine s 50 na 100 km/h.

#60 Dinko

Dinko
  • Članovi
  • 831 posts
  • Joined 07.08.2005.

Posted 01.01.2006. - 00:38

Najbolje je u zaboku kad dođe macosa iz zg-a, pa s lijeve stoji za krapinu,a s desne za stubicu..
U nekim trenucima u zaboku se znaju nać i 5-6 macosa odjedamput..
A u zaboku NIKAD nisam vidio da na obnovljenoj piše da ide za krapinu il stubicu, već piše osijek-dalj...


Čudi me što im je natpis pogrešan. Dvije su mogućnosti: ili strojovođa zaboravi utipkati broj vlaka ili ta relacija nije unešena u tu spravu ili kako se već zove. Ne znam što bi treće moglo biti.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users