Jump to content


Donacija

Opcije potpore stranici zeljeznice.net
Ako posjedujete kriptovalute, možete donirati i na adrese:

3P2r8a7BMvRiRppZXcQdYiGguhN4iHAWTA3 - WavesPlatform

0x630394fcfd4d4b5f6847dd071b0841c25a2bcad7 - Ethereum

1C1f1kP6uL9Bqxi1r8TA4FHGpJ7D2GMtmi - Bitcoin

Za više informacija pogledajte iduću poveznicu: http://goo.gl/Elo84w

Photo

Zagreb GK


  • Please log in to reply
514 replies to this topic

#41 darko06

darko06
  • Članovi
  • 2,540 posts
  • Joined 05.07.2007.
  • LocationEurope

Posted 20.01.2009. - 17:06

Ok, onda je omaška jer je meni na fakultetu bilo rečeno da se radi o liftovima za neizvedene perone podignutog kolodvora.

#42 Toma

Toma
  • Administratori
  • 8,501 posts
  • Joined 26.03.2005.
  • LocationZagreb

Posted 21.01.2009. - 00:25

A što se tiče estetske nevrijednosti kolodvorske zgrade i iza nje podignutih kolosijeka, svatko tko je bio barem u Beču (a o Berlinu da ne govorim) može posvjedočiti o izuzetnoj ljepoti i ukusu tako zvane Stadtbahnlinije koja je podignuta na nasip i stupove na zapadnom dijelu Guertela!


Nisam govorio o nevrijednosti kolodvorske zgrade, vec o nevrijednosti vijadukta koji bi bio odmah iza nje :)
Usporedba sa Becom i Berlinom je prilcno nepotrebna - i u jednom i u drugom gradu podizanje na stupove je izvedeno u jednom drugom vremenu - danas i Berlin i Bec (i niz drugih gradova npr. London i CTRL 2) UKAPAJU pruge (i ostale prometnice) pod zemlju.
Uostalom - gradovi koji imaju centar slicne velicine kao Zgareb (Ljubljana, Graz itd) nemaju izdignut kolosijek...
Naposjetku - sa uzdignutim kolosijekom kako bi bile rijesene kolosijecne veze prema npr. TK Crnomerec?

pozdrav
toma

#43 darko06

darko06
  • Članovi
  • 2,540 posts
  • Joined 05.07.2007.
  • LocationEurope

Posted 21.01.2009. - 01:43

Ne treba uzdizati ništa zapadno od Zapadnog kolodvora (TK Črnomerec), nego samo Glavni kolodvor. Ja ponavljam da niti sada niti u slijedećih 50 godina nema novaca za cca 5-7 km dvokolosiječnih tunela skupa sa podzemnom željezničkom stanicom, dok bi se samo za dizanje cca 750 m željezničke stanice novci (da ne kažem ružnu komunističku riječ: sredstva) mogli naći. Kao arhitekt, i ja sam svjestan da kolosijeci iznad nisu estetski najsretnije rješenje, i upravo zato naveo sam Beč i Berlin kao gradove gdje je to izvedeno tako, da bude estetski prihvatljivo.
Samo bih dodao da je inače željeznička politika u Hrvata takva, da se ukidaju projekti koji su skoro pred dovršenjem, zbog skupih i avanturističkih ideja. Oprosti Toma, ali dosadašnje podizanje željezničke pruge u Zagrebu 1929., 1938. i 1970. je netko platio (naši pradjedovi, djedovi i očevi). I sada bi to trebalo srušiti? I još nešto, off topic: Nije li jeftinije samo dodati drugi kolosijek od Zagreba do Karlovca, nego li graditi 40 km potpuno nove pruge za minorno povećanje brzine od 160-200 na 250 km/h? Baš kao na kraju onog ruskog vica kada car Nikolaj kaže Staljinu: Zar se zbog 5% isplatilo dizati revoluciju?
A propos, Ljubljana nije dobar primjer jer nema tramvaja, pa se tamo svi prolazi mogu riješiti ukopanim prolazom ceste ispod željezničke pruge, što je naravno najjeftinije rješenje. A koliko se sjećam, u Grazu tramvaj prolazi ispod Hauptbahnhofa ukopanim podvožnjakom koji je sličan onom u Miramarskoj (gle kako smo se vratili na početak?).

#44 Stanley

Stanley
  • Moderatori
  • 16,652 posts
  • Joined 24.08.2006.
  • LocationZagreb

Posted 23.01.2009. - 15:15

Možda je na rubu topica, ali imam jedno pitanje, prije svega za forumaše iz HŽ-a. Što znači ovo:
Mađar na liniji Dugo Selo - Savski Marof ulazi u Zagreb Glavni, skreće na kolosijek VI. perona, pa se zatim vraća na glavni (prolazni) kolosijek na I. peronu. To sam vidio više puta.
Ili današnji primjer: Macosa iz Bjelovara (vlak 2304) skreće na kolosijek VI. perona, vraća se na glavni kolosijek, a zatim skreće na II./2.
U oba primjera glavni kolosijek bio je prazan, tj. nije bilo zauzeća od strane bilo kakvog drugog vozila/garniture. Drugim riječima, laiku-promatraču ovo vođenje vlaka u skretanje izgleda besmisleno.
U čemu je štos? Neki radovi (nisam primijetio ni žive duše), ili...?
Hajde, udovoljite radoznalcu.
Serija 05 je zakon!

#45 mirooo

mirooo
  • Članovi
  • 77 posts
  • Joined 17.03.2008.

Posted 23.01.2009. - 17:13

Problemi sa skretnicama?

#46 ivog

ivog
  • Administratori
  • 11,836 posts
  • Joined 16.10.2005.
  • LocationKrapina

Posted 26.01.2009. - 16:20

Uff, negdi je bio odgovor, to se isto dešavalo i s ononm stranom prema Zaprešiću di je mađar prolazil po 4.1..

#47 ŠIP TMK-1Z

ŠIP TMK-1Z
  • Članovi
  • 2,006 posts
  • Joined 19.07.2007.

Posted 26.01.2009. - 16:47

bio je Karavela negdje napisao, da skretničar iz nekog razloga jednostavno nemože dati izlaz/ulaz u kolodvor preko kolosjeka koji ide na 1 peron, i da onda jednostavno da izlaz/ulaz na 4.1 i tako nema problema (recimo), drugim rječima, ak je neki kvar na nečemu, zaobiđe ga i rješeno, dok se ne popravi :mrgreen:

#48 Joachim Piephans

Joachim Piephans
  • Članovi
  • 295 posts
  • Joined 22.03.2006.
  • LocationGermany

Posted 26.01.2009. - 19:35

Ima li sada takodjer obnovljane blagajne (narodne i medjunarodne) u Zg-u GK kao Splita i Karlovca? Kad da, ima li slike?

Pozdrav na vecera,
Joachim

#49 ivog

ivog
  • Administratori
  • 11,836 posts
  • Joined 16.10.2005.
  • LocationKrapina

Posted 27.01.2009. - 17:26

Ima li sada takodjer obnovljane blagajne (narodne i medjunarodne) u Zg-u GK kao Splita i Karlovca? Kad da, ima li slike?


Nisu još obnovljene blagajne..

Budu valjda kad-tad..

#50 Joachim Piephans

Joachim Piephans
  • Članovi
  • 295 posts
  • Joined 22.03.2006.
  • LocationGermany

Posted 27.01.2009. - 17:49

Hvala, ivog!

#51 ivog

ivog
  • Administratori
  • 11,836 posts
  • Joined 16.10.2005.
  • LocationKrapina

Posted 27.01.2009. - 17:55

Hvala, ivog!


Nema na čemu.. :wink:

Kad budu otvorene nove blagajne biti će fotki.. :wink:

#52 ivog

ivog
  • Administratori
  • 11,836 posts
  • Joined 16.10.2005.
  • LocationKrapina

Posted 27.01.2009. - 18:17

Da se malo nadovežem na izdizanje na stupove..

Zagreb je ipak grad koji u centru nema nekih izrazito modernih građevina koje bi kvarile vizuru, izdizanje na stupove, Zagreb bi u centru grada izgubio status "starog grada"..

Po meni, ne vidim neku korist od toga da se centar grada poveže s još 2-3 viskokprotočne prometnice prema centru grada..

Neznam jeste li vidjeli i skužili da stara Branimirova od otvaranja dijela nove Branimirove i stavljanja semafora na staru pojavljuju se svakodnevne gužve i čekanja na skretanju u Draškovićevu..

Jednostavno centar grada nemože niti nebi mogao primiti nova vozila izdizanjem pruge, možda izgradnjom novih podzenih garaža u centru - ludost..

Dobo je rekao jedan moj profač arhitekt - pruga kolko - tolko koči priljev novih vozila u centar grada..

A i samo da još spomenem di god sam vidio izdignutu prometnicu u centru grada ispod nje je beton ili asfalt, kaj nebi trebao biti cilj smanjivat takve površine u centru grada..

#53 andi

andi
  • Članovi
  • 447 posts
  • Joined 10.04.2007.
  • Locationmraclin

Posted 27.01.2009. - 18:42

Ja sam čuo da će se sve preseliti na Borongaj,tako da bi ostala samo stanica na Glavnom kolodvoru.Jel netko zna nešto o tome?
Andrej

#54 mirooo

mirooo
  • Članovi
  • 77 posts
  • Joined 17.03.2008.

Posted 27.01.2009. - 21:23

Neznam jeste li vidjeli i skužili da stara Branimirova od otvaranja dijela nove Branimirove i stavljanja semafora na staru pojavljuju se svakodnevne gužve i čekanja na skretanju u Draškovićevu..


Na tom semaforu se na skretanje u Draškovićevu uvijek jako dugo čekalo, jer je netko iz gradskih službi procijenio da je to najmanje bolno rješenje. Često prolazim tuda i ne mogu a da se ne nasmijem "naivcima" koji misle da će im se brzo upaliti semafor za lijevo a crveno im traje i traje i... i traje.

#55 mirooo

mirooo
  • Članovi
  • 77 posts
  • Joined 17.03.2008.

Posted 27.01.2009. - 21:24

Ja sam čuo da će se sve preseliti na Borongaj,tako da bi ostala samo stanica na Glavnom kolodvoru.Jel netko zna nešto o tome?
Andrej


Koliko sam ja čuo, to je palo u vodu jer nema novaca.

#56 darko06

darko06
  • Članovi
  • 2,540 posts
  • Joined 05.07.2007.
  • LocationEurope

Posted 16.02.2009. - 20:41

Ispričavam se onima koji su čekali duže od mjesec dana na željezničku kartu Europe iz 1862. godine. Na donjoj slici je isječak na kojem su prikazane pruge u našim i susjednim krajevima. Skenirano na 600 dpi, ali je nažalost izgubljena oštrina same karte jer je dotična karta samo reprodukcija u knjizi.
Posted Image
Pozdrav, Darko

#57 darko06

darko06
  • Članovi
  • 2,540 posts
  • Joined 05.07.2007.
  • LocationEurope

Posted 16.02.2009. - 21:05

Evo i skice sa današnjim nazivima zaključnih stanica i čvorišta:
Posted Image
Pozdrav, Darko

#58 seabral

seabral
  • Administratori
  • 22,627 posts
  • Joined 29.04.2005.
  • LocationZagreb

Posted 16.02.2009. - 21:32

Hvala ti na ovoj karti, Darko. Kad pogledam koliko je zapravo malo pruga bilo u to doba u ovom dijelu Europe, moram reći da smo još i dobro prošli da se tada i do Zagreba već moglo doći vlakom.

#59 drstoka

drstoka
  • Članovi
  • 7,369 posts
  • Joined 25.09.2005.

Posted 17.02.2009. - 09:43

Nisu još obnovljene blagajne..

Budu valjda kad-tad..


Meni se ove nove blindirane nikak ne dopadaju... pa nejdem u zatvor u posjet nekom nego kupujem kartu :mrgreen:
#1 truth hurts
#2 It's hard not to hate..

#60 Rudolf T

Rudolf T
  • Članovi
  • 1,630 posts
  • Joined 29.03.2005.

Posted 20.03.2009. - 15:50

Ovo sam snimio na Glavnom kod Bot.vrta, zna li netko od čega je to ostatak
(ne radi se o ostacima onog znaka "Zagreb", ovo je malo zapadnije, blizu onog bika koji gleda na Crnatkovu)?
Posted Image




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users