Jump to content


Donacija

Opcije potpore stranici zeljeznice.net
Ako posjedujete kriptovalute, možete donirati i na adrese:

3P2r8a7BMvRiRppZXcQdYiGguhN4iHAWTA3 - WavesPlatform

0x630394fcfd4d4b5f6847dd071b0841c25a2bcad7 - Ethereum

1C1f1kP6uL9Bqxi1r8TA4FHGpJ7D2GMtmi - Bitcoin

Za više informacija pogledajte iduću poveznicu: http://goo.gl/Elo84w

Photo

Tramvaji i uspinjača u Pragu


  • Please log in to reply
176 replies to this topic

#161 Dixie

Dixie
  • Članovi
  • 742 posts
  • Joined 19.01.2006.

Posted 10.09.2019. - 12:50

T3M ne voze više, osim dvije garniture na liniji 23, kao ni stari T3, da.

Jedino još voze tramvaji T3M2-DVC, tu se radi o 18 tramvaja proizvedenih 1996.-1998. koji su dobili tiristorsku opremu od starih koji su išli u rashod te voze pod njihovim brojevima (te još jedan al koji bi trebao uskoro u otpis: gb 8029, koji je kupljen iz Olomouca pa moderniziran kao zamjena za tramvaj uništen u sudaru).

 

Tramvaji T6A5 postupno se povlače iz prometa, vozi ih manje od 30. Veliki dio tih tramvaja je prodan: u Sofiju, Kijev, Harkiv i Brno, a još dosta ih čeka na prodaju. Također je zadnjih godina prodan veliki broj tramvaja T3, T3SUCS i nekoliko T3M, većinom u Ukrajinu.

 

Iz mađarskog Miskolca kupljeni su tramvaji KT8D5, te će biti modernizirani s niskopodnim srednjim dijelom. Prije par godina već su kupljena i modernizirana dva KT8D5 iz Strausberga (dok je treći za njih moderniziran).

 

U tijeku je rekonstrukcija remize Hloubětín, stara hala morala je biti srušena zbog dotrajalosti betonske krovne konstrukcije.

 

Što se tiče T6A5, njih stvarno nisam vidio previše, ali T3 ima podosta - sigurno ih nije samo 18. Čak ni djelomično niskopodni T3R.PLF nije nikakva rijetkost. Većinom voze po dvoja kola spojena, iako ih ima i pojedinačnih. Česta je i kombinacija T3R.PLF+ obični. A i KT8D5 ima "na bacanje".

PS tko ima vremena može se zabaviti i recimo provozati preko svih 8 mostova (recimo 14 prelazi preko tri :wink: )  po kojima prelazi tramvaj. Dnevna karta je 110 KČ (cca. 32 kn), vrijedi i za metro.



#162 Garfield

Garfield
  • Članovi
  • 1,940 posts
  • Joined 13.06.2009.
  • LocationDugo Selo

Posted 10.09.2019. - 13:03

Što se tiče T6A5, njih stvarno nisam vidio previše, ali T3 ima podosta - sigurno ih nije samo 18. Čak ni djelomično niskopodni T3R.PLF nije nikakva rijetkost.

Pod tih 18 mislim samo na tip T3M2-DVC, oni imaju tiristorsku opremu TV1, kako je tram4 naveo srebrnu kutiju otraga na krovu, a naprijed imaju displej samo s brojem u starom prozorčiću.

A ostali T3 koji voze su modernizirani opremom TV Progress i njih ima na stotine, oznaka tih tramvaja je T3R.P. Jedan manji dio tih tramvaja (oznaka T3R.PV) je novogradnja, kao i ovi dijelom niskopodni.


Quod licet Iovi, non licet bovi.


#163 Portos

Portos
  • Moderatori
  • 10,592 posts
  • Joined 01.12.2005.
  • LocationZaprešić, Hrvatska

Posted 10.09.2019. - 13:38

Jedino razočarenje mi je Škoda 14T - najlošiji raspored unutrašnjosti (koji je BTW radio Porsche!). Totalno nepraktičan. I za kraj - Škoda 15T - definitivno najbolji niskopodni tramvaj s kojim sam se vozio. Udoban, brz, prostran, tih.

 

14T je pokušaj Škode da napravi niskopodni tramvaj od tada dostupnih komponenti. Postolja kruto vezana uz sanduk te povišen putnički prostor iznad postolja su loše rješenje. Svega 6 osovina davalo je velik osovinski pritisak, u zavojima je pruga trgala tramvaj a tramvaj trgao prugu. I sami su uvidjeli da je tramvaj nedovoljno dobar pa su razvili 15T koji je fantastičan tramvaj. 8 osovina sa manjim osovinskim pritiskom, okretna postolja, gotovo 100% niskopodan tramvaj bez rampi i stepenica u putničkom prostoru. Ali nisu ga konstruirali preko noći, trebalo je stvoriti tehnologiju.


Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.


#164 Dixie

Dixie
  • Članovi
  • 742 posts
  • Joined 19.01.2006.

Posted 10.09.2019. - 15:42

Pod tih 18 mislim samo na tip T3M2-DVC, oni imaju tiristorsku opremu TV1, kako je tram4 naveo srebrnu kutiju otraga na krovu, a naprijed imaju displej samo s brojem u starom prozorčiću.

Aaaa, onda se nismo razmeli  :wink: . Te s kutijom nisam vidio niti jedan.



#165 Dixie

Dixie
  • Članovi
  • 742 posts
  • Joined 19.01.2006.

Posted 10.09.2019. - 16:23

 

14T je pokušaj Škode da napravi niskopodni tramvaj od tada dostupnih komponenti. Postolja kruto vezana uz sanduk te povišen putnički prostor iznad postolja su loše rješenje. Svega 6 osovina davalo je velik osovinski pritisak, u zavojima je pruga trgala tramvaj a tramvaj trgao prugu. I sami su uvidjeli da je tramvaj nedovoljno dobar pa su razvili 15T koji je fantastičan tramvaj. 8 osovina sa manjim osovinskim pritiskom, okretna postolja, gotovo 100% niskopodan tramvaj bez rampi i stepenica u putničkom prostoru. Ali nisu ga konstruirali preko noći, trebalo je stvoriti tehnologiju.

 

Što se tiče 14T, to se stvarno vidi kako je riječ o pokušaju.

Što se 15T tiče, nije "gotovo", nego je 100%. Prolazi na zglobovima su širi nego to izgleda na slikama.Iskreno, ne čudim se Fincima što su odabrali Škodu za Helsinki.

I jedna stvar koju nisam shvatio - zašto svi njihovi tramvaji imaju brisač na stražnjem staklu?



#166 Portos

Portos
  • Moderatori
  • 10,592 posts
  • Joined 01.12.2005.
  • LocationZaprešić, Hrvatska

Posted 10.09.2019. - 18:10

Što se 15T tiče, nije "gotovo", nego je 100%. Prolazi na zglobovima su širi nego to izgleda na slikama.Iskreno, ne čudim se Fincima što su odabrali Škodu za Helsinki.
I jedna stvar koju nisam shvatio - zašto svi njihovi tramvaji imaju brisač na stražnjem staklu?

Iznad stražnjeg postolja je visoki pod.
Finci su odabrali Transtech, Finskog proizvođača, kojeg je kupila Škoda nakon što je već nekoliko Transtech Arctic tramvaja vozilo po Helsinkiju.
15T ima pokraj stražnjeg stakla komande za vožnju unatrag pa shodno tome i brisač da omogući vidljivost unazad.

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.


#167 Dixie

Dixie
  • Članovi
  • 742 posts
  • Joined 19.01.2006.

Posted 10.09.2019. - 20:10

Iznad stražnjeg postolja je visoki pod.
Finci su odabrali Transtech, Finskog proizvođača, kojeg je kupila Škoda nakon što je već nekoliko Transtech Arctic tramvaja vozilo po Helsinkiju.
15T ima pokraj stražnjeg stakla komande za vožnju unatrag pa shodno tome i brisač da omogući vidljivost unazad.

 

Jok. Iznad kotača su sjedala, nema ni rampe ni stepenica, nisam se jednom vozio prošli tjedan  :mrgreen:.  Za Transtech nisam znao.

 

Stražnji brisač mi je jasan kod  ovih zglobnjaka - 15T. 15T i KT8D5, ali čemu na T3 i T6? Oni nemaju komande iza.



#168 tram4

tram4
  • Moderatori
  • 11,101 posts
  • Joined 31.10.2007.
  • LocationZagreb

Posted 10.09.2019. - 22:40

Jok. Iznad kotača su sjedala, nema ni rampe ni stepenica, nisam se jednom vozio prošli tjedan  :mrgreen:.  Za Transtech nisam znao.
 
Stražnji brisač mi je jasan kod  ovih zglobnjaka - 15T. 15T i KT8D5, ali čemu na T3 i T6? Oni nemaju komande iza.


Svi imaju komande iza ali su sakrivene ispod poklopaca raznih oblika i vrsta. I 2100 npr. ima komande na stražnjem pultu ali ih ne vidiš jer su sakrivene poklopcem. Bez obzira na to stražnji brisač može i ne treba. Dodatna oprema kao na automobilu.

 

Da se nadovežem na Portosa. Dakle Transtech je razvio kompletan tramvaj, tip Artic i na skroz drugačijoj koncepciji koja nema veze sa Škodom 15T. Iako oba tramvaja imaju okretna postolja ona su potpuno drugačije konstrukcije. Kod 15T nema klasične osovine i svaki kotač ima svoj pogon, dok Transtech ima klasičnu osovinu. Međutim tamo ima malo manje mjesta u interijeru jer postolja nisu pod kabinom, također nema Jacobs postolja.

No taj tramvaj je dizajniran za Helsinki i taj prostor niti nije potreban. Nakon dva prototipa Škoda je kupila Transtech pa je tramvaj postao Škoda Artic, i sada se tako i prodaje te proizvodi.

Inače velika mi je želja da se sa tim tramvajem provozam, mene je Artic oduševio. Navodno za Mannheim kupuje te tramvaje. Inače se Artic još prodaje kao grupacija tramvaja Škoda ForCity Smart, dok je 15T u grupi Škoda ForCity Alfa. Međutim kad govorimo o pojedinom tipu tramvaja korisno je koristiti baš tipske oznake, dakle 15T i Artic.

 

Postoji i mješanac te dvije izvedbe, dakle klasična postolja sa krutom osovinom ali ispod kabine uz Jacobs postolja na zglobovima što opet daje puno mjesta. Upravo su tako izvedene već spomenute (opet Škode :grin: ) 29T i 30T u Bratislavi.

 

Jesi li se vozio linijom 23? I jesi li možda vidio T3 Coupe?



#169 Portos

Portos
  • Moderatori
  • 10,592 posts
  • Joined 01.12.2005.
  • LocationZaprešić, Hrvatska

Posted 11.09.2019. - 06:49

 

Jok. Iznad kotača su sjedala, nema ni rampe ni stepenica, nisam se jednom vozio prošli tjedan 

 

Zanimljivo. Uspjeli su straga izvesti niski pod jedino postoje "kutije" ispod sjedala gdje su kotači. Ne bi im to uspjelo da u Pragu kolosijek nije 1435mm

 

 

Postoji i mješanac te dvije izvedbe, dakle klasična postolja sa krutom osovinom ali ispod kabine uz Jacobs postolja na zglobovima što opet daje puno mjesta. Upravo su tako izvedene već spomenute (opet Škode :grin: ) 29T i 30T u Bratislavi.

 

 

Malo si pobrkao. 29T i 30T nemaju Jacobs postolja nego kruto postolje ispod srednjih kratkih modula. Okretno postolje je ispod vozača i skroz straga.


Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.


#170 Dixie

Dixie
  • Članovi
  • 742 posts
  • Joined 19.01.2006.

Posted 11.09.2019. - 12:46

Jesi li se vozio linijom 23? I jesi li možda vidio T3 Coupe?

 

Jesam, po onoj "U" serpentini kad prijeđe Manesov most, ako te to zanima. Ili zbog dijela gdje se oba kolosijeka spajaju u jedan kad prolazi "kroz" kuću?

Vidio sam i T3 Coupe, nekoliko puta - izgleda da je jako popularan za rentanje. Meni samom je 300 €/sat malo previše  :wink:



#171 tram4

tram4
  • Moderatori
  • 11,101 posts
  • Joined 31.10.2007.
  • LocationZagreb

Posted 11.09.2019. - 17:29

Malo si pobrkao. 29T i 30T nemaju Jacobs postolja nego kruto postolje ispod srednjih kratkih modula.

Točno. Napisah krivo.

Na liniji 23 je posebna karta ili vrijedi ista ona za ostale linije? Kroz serpentinu i kroz zgradu sam se provozao 2009. to mi je sve poznato. :)

300€ na sat ili? Istina, za jednu osobu naravno jest puno ali je to u biti približna cijena iznamjljivanja po satu kakvu ima i ZET.

#172 Ostravak

Ostravak
  • Članovi
  • 30 posts
  • Joined 31.03.2007.
  • LocationOstrava

Posted 11.09.2019. - 19:47

Točno. Napisah krivo.

Na liniji 23 je posebna karta ili vrijedi ista ona za ostale linije? Kroz serpentinu i kroz zgradu sam se provozao 2009. to mi je sve poznato. :)

300€ na sat ili? Istina, za jednu osobu naravno jest puno ali je to u biti približna cijena iznamjljivanja po satu kakvu ima i ZET.

Na liniji 23 vrijedi sve vrste karata praškog integriranog sustava prometa PID. :wink:

300€ je na sat za cijeli tramvaj.

I ću dodati da tramvaji T3M na liniji 23, resp. T3M2-DVC imaju opremu tiristorsku TV1
Ali tramvaji T6A5 imaju tiristorsku opremu TV3 (kao u vašoj 351).



#173 tram4

tram4
  • Moderatori
  • 11,101 posts
  • Joined 31.10.2007.
  • LocationZagreb

Posted 11.09.2019. - 20:07

Na liniji 23 vrijedi sve vrste karata praškog integriranog sustava prometa PID. :wink:
300€ je na sat za cijeli tramvaj.


Hvala na odgovoru.

I ću dodati da tramvaji T3M na liniji 23, resp. T3M2-DVC imaju opremu tiristorsku TV1
Ali tramvaji T6A5 imaju tiristorsku opremu TV3 (kao u vašoj 351).


Istina, no TV1 se čuje vrlo slično kao TV3 zar ne?

PS. Drago mi je da su tu i tamo javiš! :)

#174 Ostravak

Ostravak
  • Članovi
  • 30 posts
  • Joined 31.03.2007.
  • LocationOstrava

Posted 11.09.2019. - 23:23

Hvala na odgovoru.


Istina, no TV1 se čuje vrlo slično kao TV3 zar ne?

PS. Drago mi je da su tu i tamo javiš! :)

Ako nešto znam tako odgovorit ću :mrgreen:

 

TV1 se čuje slično, ali isto ne.

TV1:

TV2: https://youtu.be/CJEIEhPUT8I?t=126

TV3 digitalna regulacija:

TV3 analog regulacija sa motorom TE 023 (ima također vaša 351): https://www.youtube.com/watch?v=YU85NigSh8s

TV3 analog regulacija a motorom TE 026A02: https://www.youtube.com/watch?v=oeACM9CS8Vw

TV8: https://youtu.be/CP_QrFhIizo?t=127

TV14: https://www.youtube.com/watch?v=WVmxMD0Bz4g&



#175 Dixie

Dixie
  • Članovi
  • 742 posts
  • Joined 19.01.2006.

Posted 12.09.2019. - 08:14

Na liniji 23 je posebna karta ili vrijedi ista ona za ostale linije? Kroz serpentinu i kroz zgradu sam se provozao 2009. to mi je sve poznato. :)

300€ na sat ili? Istina, za jednu osobu naravno jest puno ali je to u biti približna cijena iznamjljivanja po satu kakvu ima i ZET.

 

Ista karta je i na 23.

Cca. 300€, točnije 7.700 kruna, evo i cijenik - https://www.dpp.cz/e...transit-museum/



#176 Dixie

Dixie
  • Članovi
  • 742 posts
  • Joined 19.01.2006.

Posted 12.09.2019. - 08:36

TV3 digitalna regulacija:

 

Točno s ovim 8601+8602 sam se vozio prošli tjedan, ali više nisu zašarani  :jup . Općenito, niti jedan tramvaj u kojem sam se vozio (a navozao sam se  :mrgreen:  - u četiri dana sam se provozao doslovce svakom linijom barem 3-4 stanice) nije zašaran i zgrebanih prozora kao zagrebački T4.

 

I jedna mala opaska zašto u Zagrebu metro ne bi funkcionirao - pa naša gradska uprava je nesposobna održavati male pokretne stepenice kod pothodnika kao jedine javne pokretne stepenice u ZG (koje su bile van pogona duže od godinu dana) - a kako bi održavali 3-5 duže koje idu u podzemnu, bolje niti ne razmišljati...



#177 tram4

tram4
  • Moderatori
  • 11,101 posts
  • Joined 31.10.2007.
  • LocationZagreb

Posted 12.09.2019. - 14:24

Odlična je ova usporedba između zvukova tramvaja s raznim elektronikana. Hvala.

Nisam znao da postoje izvedbe TV3 s analognim i digitalnim upravljanjem.
Npr. T6A5 u Bratislavi imaju TV3 ali se ne čuju potpuno isto kao 351 za razliku od npr. ovog T6 sa motorima TE023 iz Ostrave (u videu) gdje je potpuno identičan zvuk, i zbog toga sam mislio da je ZET možda nešto pregrađivao pa je u tome razlika. No sad je sve razjašnjeno, naša katica 351 (koja će nadam se provozati) ima dakle analogno upravljanje tiristorima.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users