Jump to content


Donacija

Opcije potpore stranici zeljeznice.net
Ako posjedujete kriptovalute, možete donirati i na adrese:

3P2r8a7BMvRiRppZXcQdYiGguhN4iHAWTA3 - WavesPlatform

0x630394fcfd4d4b5f6847dd071b0841c25a2bcad7 - Ethereum

1C1f1kP6uL9Bqxi1r8TA4FHGpJ7D2GMtmi - Bitcoin

Za više informacija pogledajte iduću poveznicu: http://goo.gl/Elo84w

Photo

Parnjace u RH II


  • Please log in to reply
668 replies to this topic

#341 Dinarac

Dinarac
  • Članovi
  • 69 posts
  • Joined 18.05.2008.

Posted 02.03.2010. - 01:01

Dok se Riječani ne jave evo lokomotive koja je dugo bila pristuna u tom gradu. Naravno ova slika koja je nastala 07.1960. godine je na pravcu prema Splitu.
[img][img]http://img714.imageshack.us/img714/7277/serija32.jpg[/img][/img]


Naravno ova slika koja je nastala 07.1960. godine je na pravcu prema Splitu

Fantastična fotografija!
Vijadukt Čupković?


Pozdrav svima. Cini mi se da ce ovo prije biti vijadukt u Vrpolju sjeverno od Knina, iznad izvora Marcinkovac, mjesno poznatije kao Simica vrilo.

Sto se pak tice 32-dvojke, bila je snazna lokomotiva ali kad je u pitanju potezna moc, narocito kod polaska, izgleda da je u stvarnosti DRB 52 (33) bila malo jaca. Osobno poznajem starog zeljeznicara iz okolice Knina koji je bio u Bihacu svjedokom kad su pokusali jednu iskliznulu lokomotovu povuci s 32 koju su u tu svrhu i dovezli u Bihac. Nije islo, i tada je nakon nekoliko pokusaja zakvacena 52 kojoj je to uspjelo. Pretpostavljaju da je razlogom sto je njemacka lokomotiva imala 5 vezanih vucnih osovina dok je madzarska imala 3+3, pa je kontrola vucne moci egulatorom pare, da bi se izbjeglo proklizavanje, bila laksa. I drugi zanimljiv podatak; madzarska je navodno bila "kruta", manje "povozita" od ostalih lokomotiva tog doba pa joj je cak i na blagoj nizbrdici (strojna voznja) trebalo pare. Medjutim, to bi moglo biti i posljedica losijeg odrzavanja i/ili manje kvalitetnih materijala lezajeva, maziva, itd.

#342 sdz361

sdz361
  • Članovi
  • 638 posts
  • Joined 27.08.2007.

Posted 02.03.2010. - 19:32

Da napravimo mali izlet u okolinu. Serija 29 u Kurilnici Divača
[img][img]http://img685.imageshack.us/img685/5073/divaca.jpg[/img][/img]

I susret dve generacije lokomotive. JŽ 661 i JŽ 120 zajedno na stanici Martin Brod. Ove dve lokomotive deli oko 60 godina razlike u godištu proizvodnje.
[img][img]http://img685.imageshack.us/img685/4589/martinbrod.jpg[/img][/img]

#343 Barbarpapa1

Barbarpapa1
  • Članovi
  • 396 posts
  • Joined 08.04.2006.
  • LocationMaribor

Posted 02.03.2010. - 21:18

Pozdrav

Po mome mišljenju loksa u Divači pripada seriji J(D)Ž28 (kkStB80). To se vidi po karakterističnim plosnatim gornjim poklopcima cilindra i po tome, da loksa nema vodeču osovinu spreda.

LP iz Maribora

Jože

#344 ghpacer

ghpacer
  • Članovi
  • 859 posts
  • Joined 04.02.2006.
  • LocationKoper, SLO

Posted 02.03.2010. - 21:45

Po mome mišljenju loksa u Divači pripada seriji J(D)Ž 28 (kkStB 80). To se vidi po karakterističnim plosnatim gornjim poklopcima cilindra i po tome, da loksa nema vodeču osovinu spreda.

Osim toga, ser. 29 ima kotao konusnog oblika: dimna komora je niža a vrh stojećeg kotla je u visini krova kuhinje. Na slici je skoro sigurno J(D)Ž 28.

#345 ghpacer

ghpacer
  • Članovi
  • 859 posts
  • Joined 04.02.2006.
  • LocationKoper, SLO

Posted 02.03.2010. - 21:54

Susret dve generacije lokomotive: JŽ 661 i JŽ 120 zajedno na stanici Martin Brod. Ove dve lokomotive deli oko 60 godina razlike u godištu proizvodnje.

Još jedan dokaz o dugovječnosti željezničkih vozila, a i o nekadašnjoj kvaliteti; vremena u kojima još nisu bili poznati proizvodi za jednokratnu upotrebu. Slika je naravno vrlo zanimljiva, no nije karakteristična samo za naše krajeve. Nešto slično bi se moglo naći i u susjedstvu, a i šire...

#346 sdz361

sdz361
  • Članovi
  • 638 posts
  • Joined 27.08.2007.

Posted 02.03.2010. - 22:49

Izvinjavam se, napravio sam grešku u kucanju. I ja mislim da se radi o seriji 28.

#347 mali.paja

mali.paja
  • Članovi
  • 8,727 posts
  • Joined 31.12.2007.
  • LocationZagreb

Posted 04.03.2010. - 00:30

Postavit ću slike lokomotive 11-047. Nastale su u Zaprešiću mislim 1978 god. Lokomotiva 11-047 je bila na dizalici (kako smo mi zvali). Službeno je to bio pomoćni vlak I (1). Dosta su loši i snimci bili. Ali bolje ikakavi nego nikakavi.

http://yfrog.com/7411047zaprei263j

http://yfrog.com/jnzaprei26311j

#348 mali.paja

mali.paja
  • Članovi
  • 8,727 posts
  • Joined 31.12.2007.
  • LocationZagreb

Posted 04.03.2010. - 02:05

http://yfrog.com/evzaprei263kasacija1j

http://yfrog.com/evzaprei263kasj

http://yfrog.com/74zaprei263kas2yj

I ove slike nisu baš najbolje. Ali mogu poslužiti. Napisat ću nešto o ovoj dizalici. Ovdje se konkretno radi o 65 tonskoj parnoj dizalici. Još je postojala i 125 tonska dizel električna (postoji i danas). Parna dizalica je bila mađarski proizvod, dok je dizel električna iz bivšeg DDR-a. Istu takvu dizel alektričnu dizalicu imao je ŽTP Beograd. To su bile dvije najveće dizalice na JŽ-u. Svi drugi su imali slabije. Ukoliko je bila potreba za nešto težim dizanjem onda su zajedno radile zagrebačka i beogradska dizalica. Konkretno znam da su te dvije dizalice radile nešto u rafineriji Lendava u Sloveniji. To je još tada bila u vlasništvu INA-e. Bilo je to negdje početkom osamdesetih godina. Ta dizalica je još u uporabi. Ona je prije par godina sa svojim kranom udarila u most na Krapini kod Zaprešića.
Parna dizalica se u slengu još nazivala mala. Obje dizalice su bile stacionirane u Zaprešiću. U Zaprešiću je bilo rezalište (kasacija) vagona i lokomotiva. Dizalice su stalno imale svoju lokomotivu. Zašto je parnjača bila na dizalici? Iz jednog prostog razloga a to je da je ona bila izvor uglja i vode za dizalicu na intervenciji. Uglavnom je to bila lokomotiva seije 11. Zašto? Serija 11 je bila relativno dosta jaka pa i za brdske pruge. Osim toga imala je manji osovinski pritisak, pa je mogla skoro na sve pruge. Negdje početkom osamdesetih je seriju 11 zamjenila serija 33. Zašto? Nije više bilo nijedne ispravne lokomotive serije 11. Dizalice su imale 24 satno pokrivanje sa lokomotivom. Lokomotiva je redovito išla na namirenje 2 puta tjedno u Črnomerec TK. Mogla je ići na namirivanje tek kada je manevra dolazila u Zaprešić na rad. Manevra ukoliko je ranije bila gotova ili ništa nije imala raditi nije smjela otići iz Zaprešića dok se parnjača nije vratila iz ČR. TK.
Obje dizalice su bile samohodne. Na intervenciji su se same premještale. Brzina vožnji je bila sljedeća: Ukoliko je kran na parnoj dizalici bio spušten u suprotnom smjeru vožnje je 45 km/h. Ukoliko je kran bio u smjeru vožnje brzina je bila 35 km/h. Dizel električna dizalica je mogla prometovati sa 100 km/h. bez obzira na položaj krana u vožnji. Vožnja dizalica sa podignutim kranom je bila zabranjena. Dizalica je morala biti spremna za otpremu na intervenciju ljeti za 20 minuta a zimi 30. Dizalica kada je išla na intervenciju imala je u prometnom smislu najveći rang. Radi nje su i brzi međunarodni vlakovi stajali. Znam da je dosta problema bilo kada se išlo na neke dalje intervencije gdje nije bilo ložionice za parne lokomotive. Znam za jednu takvu intervenciju, mislim da je bilo kod Drivenika. Lokomotiva je morala u Karlovac ići na namirivanje. Radi toga su kasnije parnu dizalicu ostavljali sa parnjačom u Zagrebu. Ili ukoliko je bilo potrebe i za parnom dizalicom onda su uzeli malo uglja. Vodu su mogli putem od svukud uzeti. Inače parna dizalica nije mnogo trošila uglja i vode. U takvim slučajevima je dizalicu vukla dizelka. Tada bi parnjača vozila teretne vlakove po čvoru Zagreb ili na relaciji Zagreb-Dobova-Zagreb. Obično je bila na sabirno manipulativnom vlaku Zagreb-Sevnica-Zagreb (55002/55003 i 55004/55003) i vlaku Velenje-Podsused-Zagreb (51417 iz Velenja na kraju vlaka vozio lapor za cementaru).
Kada je i seriji 33 sve isteklo pa nije više bilo ispravnih lokomotiva onda je jedno vrijeme na dizalici bila novosadska lokomotiva 661-250. Kako je i tada bila kronična nestašica lokomotiva istu su uzeli i od tada (od sredine osamdesetih) dizalica je bez lokomotive.
Kod prometovanja PLAVOG VLAKA (kad se vozio TITO ili koji strani državnik) pomoćni vlak je sa sporednih kolosijeka premješten na žive kolosijeke. Vlak se premjestio prije nego je P. V. ušao na teritorij Hrvatske. Odmah je spreman bio za polazak. Lokomotiva je išla na čelo u susret P.V. Ukoliko je Plavi Vlak išao u Sloveniju, po prolazu vlaka kroz Zaprešić lokomotiva se premještala sa jednog na drugi kraj. Sad je bila spremna ići iza vlaka. Kada bi vlak napustio teritorij Hrvatske (npr. otišao prema Šamcu, Doboju), pomoćni vlak se raspremao i sa živih kolosijeka opet na svoje odlazio.
Parna dizalica je kasnije prerađena i ugrađen je dizel motor. Početkom devedesetih je nešto radila u RK i prevrnula se. Nisu stavili protuutege kod radova. Iza toga je otpisana.
Još da napišem kako je novosadska lokomotiva bila na dizalici. Bila je razmjena Zagreba i Novog Sada. Mi smo njima posudili par lokomotiva serije 664 (mislim da su bile 4) a oni nama 661. Njima su trebale lokomotive sa manjim osovinskim pritiskom za neke pruge. Nama su dobro došle lokomotive sa generatorom pare radi grijanja.
Za noćas dosta.

#349 Stanley

Stanley
  • Moderatori
  • 16,483 posts
  • Joined 24.08.2006.
  • LocationZagreb

Posted 04.03.2010. - 08:01

Jako dobro se sjećam tog pomoćnog vlaka u Zaprešiću s dizalicom i lokomotive 11, koja je stalno bila pod parom.
Kod ovakvih slika nije bitna kvaliteta već dokumentarna vrijednost, a ona je neprocjenjiva.
I, naravno, saznali smo puno novog i zanimljivog. Hvala.
P.S. Nadam se da imaš još ponekog asa u rukavu. :wink:
Serija 05 je zakon!

#350 ghpacer

ghpacer
  • Članovi
  • 859 posts
  • Joined 04.02.2006.
  • LocationKoper, SLO

Posted 04.03.2010. - 11:20

Zanimljive slike i još mnogo zanimljiviji tekst. Informacije iz prve ruke. Za veliku većinu forumaša nepoznate činjenice. Nismo opsjednuti tehničkim parametrima vozila: dobro je znati i kako je sistem nekada djelovao. Hvala.

#351 hadzibane

hadzibane
  • Članovi
  • 2,793 posts
  • Joined 16.08.2006.
  • LocationSombor,Vojvodina

Posted 04.03.2010. - 11:56

3 lokomotive 664 ex.ŽTP Zagreb je završilo u Novom Sadu u vidu trampe za 661 kojih Žto Novi Sad imao poprilično(samo Subotica ih je imala 12).Jedna vinkovačka 664-036 je ostala nakon rata i radila u Novom Sadu,ali je naknadno posle sukoba menjana za zarobljenu 661-120(2061-101)
Druže Stari,skrenuo sam s' puta...
Sad me jaše i Kurta i Murta.......

#352 Toma

Toma
  • Administratori
  • 8,498 posts
  • Joined 26.03.2005.
  • LocationZagreb

Posted 04.03.2010. - 12:46

Jedna vinkovačka 664-036 je ostala nakon rata i radila u Novom Sadu,ali je naknadno posle sukoba menjana za zarobljenu 661-120(2061-101)


Nista od tih zamjena nije realizirano.

@mali.paja - zanimljivi podaci, hvala puno!

pozdrav
toma

#353 hadzibane

hadzibane
  • Članovi
  • 2,793 posts
  • Joined 16.08.2006.
  • LocationSombor,Vojvodina

Posted 04.03.2010. - 13:09

Tako sam barem čuo u Beogradu i u Subotici,e sad...Praktično je,na žalost,uvek drugačije.Vinkovčanka je i dalje u hali Novi Sad teretne i lako bi se mogla osposobiti za saobraćaj.Tamo su još dve 664.
Da ne idem dalje u OT.
Pajo,svaka čast na ovim zanimljivim prilozima,zaista su vredni pažnje!
Druže Stari,skrenuo sam s' puta...
Sad me jaše i Kurta i Murta.......

#354 mali.paja

mali.paja
  • Članovi
  • 8,727 posts
  • Joined 31.12.2007.
  • LocationZagreb

Posted 04.03.2010. - 22:53

http://yfrog.com/j9osijekj

Fotografija je od mog pokojnog prijatelja Dragana Kušta. Slikano je u Osijeku. U prvom planu ovaj uvjetno rečeno kazan je ostatak od GUCE. Snimak je najvjerovatnije kraj šezdesetih godina ili možda početak sedamdesetih.

#355 dnovakovic

dnovakovic
  • Članovi
  • 3,228 posts
  • Joined 24.11.2006.
  • LocationOsijek

Posted 04.03.2010. - 23:02

mali.paja ovo su zaista ostaci ostataka nečega što je nekada bila lokomotiva....

Pozdrav iz Osijeka !


#356 mali.paja

mali.paja
  • Članovi
  • 8,727 posts
  • Joined 31.12.2007.
  • LocationZagreb

Posted 04.03.2010. - 23:06

Ovo nije Hrvatska. Nema veze! Snimio sam ovo početkom sedamdesetih godina u Rogaškoj Slatini. Lokomotiva je 53-013. Te lokomotive su vozile do Zaboka. Sve lokomotive serije 53 su bile u vlasništvu Ljubljane. Ovaj vlak se sastojao od samo dva vagona. To je bio sabirnomanipulativni vlak. Prvi je bio ovaj Gbs, dok je drugi bio putnički Baat. Putnički je služio kao službeni vagon.

http://yfrog.com/j9j53013rogslatj

#357 mali.paja

mali.paja
  • Članovi
  • 8,727 posts
  • Joined 31.12.2007.
  • LocationZagreb

Posted 04.03.2010. - 23:44

Ovo je noćas posljednja slika. Nesmijem sve staviti odjedanput. Što bi radili ostalih dana.
Ova slika je nastala 14.02.'99 godine u Dobovi. Iz Ljubljane je muzejski vlak sa lokomotivom 33-037 za VALENTINOVO vozio za Gornju Stubicu. Do Dobove vozna lokomotiva je bila MOPED. Do Zagreba je parna lokomotiva sama vukla vlak. Lokomotiva 33-037 je vozila VALENTIN EXPRESS skroz do Gornje Stubice i natrag.

http://yfrog.com/jkdobova01995j

http://yfrog.com/74dobova019911j

#358 Thommo

Thommo
  • Članovi
  • 2,243 posts
  • Joined 06.04.2006.
  • LocationRijeka

Posted 05.03.2010. - 11:13

Nedavno nam se na Štacion e-mail javio gospodin iz Slovenije, naš simpatizer, i poslao fotografije prolaska vlaka s parnom vučom kroz Pivku, Rijeku, i Delnice - 1990. godine!
Fotografije su fantastične, a gospodinu još jednom zahvala na ovom iznimnom, sad već povijesnom materijalu!
:jup :jup

Posted Image
Posted Image

Posted Image
Posted Image

Posted Image
Posted Image

Nastavak vožnje prema Kninu:

Posted Image
Posted Image

Posted Image

Posted Image

Split, i povratak u Ljubljanu preko Karlovca i Metlike:

Posted Image

Posted Image

Posted Image

That's all, folks! :oops: :lool

Društvo prijatelja željeznice Štacion - Rijeka • http://www.stacion.hr/


#359 Brunoh

Brunoh
  • Članovi
  • 7,758 posts
  • Joined 07.03.2007.
  • Location.

Posted 05.03.2010. - 11:40

Ovo je predivno! Mogao bi Slovenac ponovo ove godine od Rijeke prek Splita do Kotoribe malo...
p.s. kaj nisu ono Plase?

2z8q8zt.jpg


#360 ŠTREKAR

ŠTREKAR
  • Članovi
  • 356 posts
  • Joined 30.01.2009.
  • LocationKARLOVAC

Posted 05.03.2010. - 12:14

Uh, kakve slike.
Ima li možda toga još (pogotovo koja slikana u Karlovcu)?
Lijepo je vidjeti i žutku u original bojanju!




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users