Jump to content

Prvomajska mješalica


lovac_na_pruge

Recommended Posts

  • Replies 73
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Lovac_na_pruge i Portos!

Svaka čast,nema se šta reći,zanimljive fotografije pruge kroz krajolik koji teretne kompozicije samo upotpunjuju. 2062 u tandemu djeluje fanscinantno.Nažalost Unska pruga doživila sudbinu kakvu ne zaslužuje,ali nada umire posljednja...!

Odličan putopis,slike su raj za oči...!

Pozdrav iz MOSTARA

Link to comment
Share on other sites

Krećemo sa Švedom 018 prema Zadru

 

f12.jpg

 

desni kolosijek-Unska pruga

srednji-Lička pruga

lijevi-Zadarska pruga

f13.jpg

 

2 od mnogobrojnih tunela na trasi uz rijeku Krku

f14.jpg

 

f15.jpg

 

kako zadržati tračnice u usijeku

f16.jpg

 

sa trase, ovo je nekad bio kolodvor Radučić, ali skretnica više nema

f17.jpg

 

f18.jpg

 

ulazak u Kistanje

f19.jpg

 

još trase

f20.jpg

 

NASTAVIT ĆE SE...

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

ovo je nekad bio kolodvor, ali skretnica više nema (Raštelić?)

Radučić.

Vjerojatno te smotao naziv stajališta Raštević (na dionici Benkovac - Škabrnja), a možda ti se ukazala i Raštelica (Sarajevo - Konjic). :mrgreen:

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

ovo je nekad bio kolodvor, ali skretnica više nema (Raštelić?)

Radučić.

Vjerojatno te smotao naziv stajališta Raštević (na dionici Benkovac - Škabrnja), a možda ti se ukazala i Raštelica (Sarajevo - Konjic). :mrgreen:

Thanks. Nisam imao vremena provjeriti, imam doma na kompu sliku kolodvorske zgrade s imenom kolodvora pa bih provjerio i editirao ali bio si brži.

P.S. i Lovac ima na laptopu tu sliku ali žurilo nam se na gablec, bile su Pastrve :kul

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

07026107_resize.jpg

Našao sam na internetu nekoliko zanimljivosti vezanih uz Čupkovića most i općenito ovaj kraj, pa ih prenosim.

Most ili vijadukt nalazi se u zaseoku Čupkovići (bolje rečeno iznad njega), koji pripada Oton Benderu.

A Oton Bender pripada selu Oton, koje se sastoji iz tri ''podsela'': Oton Polje, Oton Brdo i Oton Bender.

Između kolodvora Plavno i Pađene nalazi se stajalište Oton, koje žalibože nije snimljeno.

Zanimljivo je i porijeklo imena kolodvora Plavno. Naime, selo Plavno, lokalno središte ovog kraja, udaljeno je od pruge desetak kilometara. Kolodvoru je u stvarnosti najbliži Oton Bender, no s obzirom da je Plavno puno veće od Bendera dobilo je vlastiti kolodvor.

Već je pisano na Forumu da je svojedobno jaki vjetar srušio teretni vlak sa Čupkovića mosta na kuće u podnožju. Prema nekim podacima poginulo je četvero ljudi. Navodno je u vlaku bio i vagon koji je prevozio ribu, pa su okolni stanovnici tjednima jeli samo pastrve.

Prenosim s jedne internetske stranice sjećanje bivšeg stanovnika ovog kraja, koji se predstavio kao Pegor:

Stanica Bender-Plavno bila je dugo vremena najbliža veza Plavanjaca sa Kninom, a ostalim dijelom pruge i sa svijetom. Sjećam se vremena dok još nisam pošao u školu kako smo putavali iz Knina u Plavno, da obiđemo rodbinu ili da obradimo zemlju. Kloparanje voza, ljuljanje vagona trećeg razreda, smijeh, razgovor, dobacivanje, opšti žagor, promicanje prelijepih pejzaža cijelim putem. Nijednog trenutka u mojim brojnim putovanjima tamo i nazad nije nam bilo dosadno. Pamtim to vrijeme opće oskudice sa nostalgijom, jer je plamtio jedan nepomućeni opitimizam svuda oko nas. Mi, dijeca smo uživali u posebnom svijetu razdragane, maštovite i ničim obuzdavane igre po cijeli dan. Ništa nam tada nije nedostajalo, a svaki novi momenat smo proživljvali kao novi doživljaj. Obožavali smo ova putovanja začinjena druženjima i novim poznanstvima. Voz bi se zaustavljao na usputnim stanicama. Prilazili bi ljudi, neki da uđu, a neki da dočekaju one koji izlaze. Za trenutak bi naš dječiji misaoni tok bio zaustavljen da se bar za tren sudbinski mimoiđemo sa nekim koga možda više nikad nećemo sustresti. Kad naiđe Bender tu izađe više od pola voza. Prilaze neki ljudi da ponekom pomognu oko istovaranja stvari. Prilaze konjska kola sa nekolicinom na njima da tovare džakove pristigle iz Knina, koje treba otpremiti u prodavnicu u Benderu ili znatno dalje za Plavno. Izlaze muškarci i žene, različito odijeveni u živopisnom koloritu, iskaču razdragana djeca jer odatle počinje radost avanture dugog pješačenja za Plavno. Ljudi formiraju kolone, veće ili manje grupe, rijetki su usamljenici u užurbanom odlasku od stanice. Djeca su svugdije u svom trčkaranju i veseloj ciki i vriski. Razgovori načeti u vozu se ne prekidaju i traju u neprekidnom toku svim svojim intenzitetom i cijelim putem. Samo usamljenici drže tempo i već zamiču za prvim padinama gubeći nam se iz vida.

Obožavao sam početak ovog puta. Prvo prođemo ispod malog mosta, ispod pruge, kao ispod nekog podvožnjaka, popnemo se na drugu stranu u nivo pruge, a onda putem kroz zaseok Čupkovića sa strahopoštovanjem prolazimo ispod vijadukta ogromnog Čupkovića mosta. Mislio sam tada u svojoj dječijoj naivosti da ljudska ruka nikada u istoriji nije ništa veličanstvenije stvorila od tog grandioznog objekta. I kada bi poslije dva sata ubrzanog hoda stigli na Bašinac i dalje u naš zaseok meni bi i dalje pred očima lelujao skladan ples ogromnih kamenih lukova ovog džina. Noću bi ga sanjao i zavidio onima koji su ga gradili.

Sticajem okolnosti ja i moja familija smo se zadesili u stanici kada je orkanska bura srušila teretni voz sa ovog mosta. Sjećam se užasnih naleta vjetra koji su se obrušavali na staničnu zgradu i od kojih su podrhtavala okna i landarale grilje. Sjećam se tjeskobe i prigušenog straha poveće grupe ljudi u čekaonici šćućurenih jedni uz druge. Strah, tjeskoba, muk, prigušeno disanje, a napolju raspomamljena zvijer. Ni danas mi nije jasno sa ove poluvekovne distance da li smo mi tada stigli iz Knina ili smo se vraćali za Knin. Bili smu tu ja, brat i majka. Sjećam se da vozovi nisu išli i da je pristigao samo jedan putnički iz Knina u kome je bio naš otac koji je došao po nas i strpao nas u voz koji je sve nas, prestravljene u čekaonici, vratio za Knin. I tada nastupa slika koja će me pratiti cijelog života. Voz napušta stanicu i kreće prema Kninu, a iza nas ostaje stanična zgrada na koju se obrušava vjetar, a tamo dalje od stanice polako se otvara panoramski pogled prema vijaduktu preko koga visi kao ogromna crna zmija - voz. Poslednji vagon je udario i smrskao kuću u podnožju, a lokomotiva je još na mostu. Ostali vagoni vise sve do podnožja. I kad god se sjetim Bendera i mosta Čupkovića meni u sjećanje dođe i ova slika. A voz se polako udaljava, ja sa priljubljenim nosićem na staklo i netremice gledam scenu užasa. Dah mi magli prozorsko okno, ja ga hitro brišem, ali okuka zatvara vidokrug. U vozu tajac i užas. Vjetar i dalje nastoji da poveća učinak i sa našom kompozicijom. Što od puta, a što od vjetra vagoni se par puta opasno nagnuše. Niko ne progovara, niko ne diše. Odužilo se i nama djeci za koje je ovo bilo samo produžetak avanture. A onda napokon stanica u Kninu i grčevito ridanje i grljenje.

Doživio sam u životu mnoge vjetrove i bure, ali nikada više kao onu kod Čupkovića mosta. I sad se javlja ponovo ono što ne mogu da razjasnim u sjećanju. Da li je to bilo moje posljednje putovanje vozom za Plavno jer se napravio bolji put pa se išlo autom, ili moj mozak više nije priznavao ni jedno drugo putovanje da se može mjeriti sa ovim pa da je sve ostale jednostovno izbrisao iz sjećanja.

Na kraju, zašto mene osobno ovaj dio Ličke pruge posebno intrigira?

Kao klinac od osam godina, putujući Unskom prugom iz Zagreba u Šibenik (1957.), prvi put sam čuo priču o ''Benderovom vijaduktu''.

Kasnije sam čuo i čitao o događajima u II. SR, točnije o napadu partizana na prugu Gračac - Knin kojom prigodom je miniran/srušen ''vijadukt Bender'', čime je za dugo vrijeme (do kraja rata?) prekinuta željeznička veza između Dalmacije i unutrašnjosti Hrvatske.

Ostaje mi i dalje nejasno što je zapravo ''Benderov vijadukt''. Je li to Čupkovića most, ili je riječ o jednom od mostova/vijadukata između Plavna i Otona?

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Fenomenalan foto-safari, čisti užitak.

 

Eh, da se može snimiti unska i zadarska pruga kamerom.... :)

Samo je jedan lučni zagrebački željeznički most: ZELENI MOST (ili Most "Sava")!!!

Link to comment
Share on other sites

NASTAVLJAMO PRUGOM KNIN-ZADAR

 

f21.jpg

 

pragovi su betonski osim na spoju tračnica gdje su dupli drveni

f22.jpg

 

naravno da je vozač ovog vozila bila žena :roll:

f23.jpg

 

ima još :kul

 

ulazak u Benkovac

f24.jpg

 

uvijek sam ovuda prolazio cestom, ovo je prvi puta vlakom :D

f25.jpg

 

dalje prugom prema Zadru

f26.jpg

 

super uređen ŽCPR

f27.jpg

 

kroz Bibinje :roll:

f28.jpg

 

ispod novosagrađenog mosta kojim se sa Dalmatine dolazi direktno u buduću trajektnu luku Zadar

f29.jpg

 

još malo

f30.jpg

 

KONZUM

f31.jpg

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

NASTAVLJAMO PRUGOM KNIN-ZADAR

 

(...)

 

KONZUM

http://i268.photobucket.com/albums/jj13/portosmedex2/mjesalica/f31.jpg

 

moze pojasnjenje?

 

a) pruga zavrsava u zadru "konzumovim" kolosjekom?

B) na mjestu stare stanice zadar niknuo je konzum, odnosno zgrada stanice prenamjenjena je u konzum?

c) netko je izdao gradjevinsku dozvolu da se izgradi konzum posred pruge? :shock::twisted:

Chuck Norris vozi elektru bez žice. :mrgreen:
Link to comment
Share on other sites

moze pojasnjenje?

 

a) pruga zavrsava u zadru "konzumovim" kolosjekom?

B) na mjestu stare stanice zadar niknuo je konzum, odnosno zgrada stanice prenamjenjena je u konzum?

c) netko je izdao gradjevinsku dozvolu da se izgradi konzum posred pruge? :shock::twisted:

 

zd7.jpg

 

Iza željezničke stanice, sa druge stanice ceste, sagrađen je Konzum, njegova reklama vidi se puno bolje od natpisa ZADAR na istoimenom željezničkom kolodvoru.

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

eeeeeeeeeee svaka čast,Portos i Lovac na pruge !!

Zaslužili ste vožnju na loksi !!!! :mrgreen::D

 

A eraser je malo podvukao sa instalacijom na vikendici, jeste uopće što napravili na vikendici, ili je to samo bio izgovor za žene..... :oops::kul:mrgreen:

...samo mokri snovi za pojedine...

Link to comment
Share on other sites

eeeeeeeeeee svaka čast,Portos i Lovac na pruge !!

Zaslužili ste vožnju na loksi !!!! :mrgreen::D

 

A eraser je malo podvukao sa instalacijom na vikendici, jeste uopće što napravili na vikendici, ili je to samo bio izgovor za žene..... :oops::kul:mrgreen:

Ja nemam ženu (niti curu već 2 mjeseca :oops: ), a da je nekom struja bila izgovor, bila je...

Doduše bila su krepala 2 osigurača ali "električar" nije imao niti probir-štift...

Ali zato je isti donio u Zg 2 GB fotki :wink:

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

eeeeeeeeeee svaka čast,Portos i Lovac na pruge !!

Zaslužili ste vožnju na loksi !!!! :mrgreen::D

 

A eraser je malo podvukao sa instalacijom na vikendici, jeste uopće što napravili na vikendici, ili je to samo bio izgovor za žene..... :oops::kul:mrgreen:

Ja nemam ženu (niti curu već 2 mjeseca :oops: ), a da je nekom struja bila izgovor, bila je...

Doduše bila su krepala 2 osigurača ali "električar" nije imao niti probir-štift...

Ali zato je isti donio u Zg 2 GB fotki :wink:

 

Ma sve ok, sam sam malo Žileta mislio zaj.....t !!!!

 

Nek nam je donio 2 GB slika, svaka čast al samo još da mi ih e-mailom frkne na PC :mrgreen::mrgreen:

...samo mokri snovi za pojedine...

Link to comment
Share on other sites

Sve čestitke ekipi na,kao i uvek,sjajnom fotopisu. :D

Kada gledam slike sa Unske pruge,dođe mi da plačem od muke...

Pozdrav iz Sombora.

Druže Stari,skrenuo sam s' puta...

Sad me jaše i Kurta i Murta.......

Link to comment
Share on other sites

Povratak iz Zadra prema Kninu.

 

Sa Švedom 003 križali smo se već u Škabrnji

f32.jpg

 

Mačkova glava sa Zadarske strane

f33.jpg

 

Nadomak Knina

f34.jpg

 

nastavit će se fotkama sa Ličke pruge okolica Plavnog :wink:

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

:oops:

Zadnja fotka iz prethodnog posta je pogled s brda na kolodvor Plavno i Čupkovića most

 

Kameni vijadukt prije kolodvora Plavno

f35.jpg

 

isti vijadukt

f36.jpg

 

pogled sa vijadukta prema Kninu

f37.jpg

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

UNSKA PRUGA

 

U ratu srušeni viseči most preko Une pokraj Štrbačkog buka

f38.jpg

 

Lovac_na_pruge i Portos na Unskoj pruzi

f39.jpg

 

pogled kroz tunel pokraj Štrbačkog buka prema Kninu

f40.jpg

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...