Jump to content


Photo

Zavidovići - Olovo 1970. godine


  • Please log in to reply
353 replies to this topic

#221 Nenad

Nenad
  • Članovi
  • 159 posts
  • Joined 26.02.2009.

Posted 10.07.2010. - 18:04

Posted Image

Posted Image

Zahvaljujuci potomcima Bozica iz Vasica,u prilici sam da postavim dvije fotografije sa zeljeznicke stanice Stog. Na prvoj je zeljeznicar Uros Bozic ispred stanicme zgrade (sa unucima),koji je tu stanovao i radio kao otpravnik ili sef stanice,a na drugoj je njegova porodica. Porodica je slikana upravo pored oznake na kojoj je bio broj 19,a u pozadini je objekat stanice.Ovaj fotos je iz 1938. godine.
Kada se uporede stanicne zgrade,cini mi se da je originalna bila nesto visa,sto znaci da je nakon Drugog svjetskog rata obnovljena i nesto "skracena".

#222 milan_s

milan_s
  • Moderatori
  • 6,373 posts
  • Joined 17.09.2006.
  • LocationToronto - Sarajevo

Posted 10.07.2010. - 18:09

Hvala Nenade
Ove stare, nikad ranije vidjene fotografije,
uvijek me obraduju.
Puno pozdrava
Milan

#223 Nenad

Nenad
  • Članovi
  • 159 posts
  • Joined 26.02.2009.

Posted 17.07.2010. - 06:27

Posted Image
Utovarna rampa na ZOK pruzi.Cudna neka gradjevina u dolini Krivaje s pocetka 20 vijeka.

Posted Image
UNRRA Sedmica (kod Ribnice). Konacno!!!

#224 Nenad

Nenad
  • Članovi
  • 159 posts
  • Joined 26.02.2009.

Posted 20.07.2010. - 05:29

Posted Image
STUPCANICA,fabricki broj 4378,jedna od najpoznatijih "Krivajinih" lokomotiva. Kupljena 1901.godine u Minhenu, uz Krivaju i Stupcanicu dimila skoro 50 godina,kada je ustupljena "Maglicu" u Focu (odakle potice ovaj snimak). Zavrsila u Ciglani u Turbetu.

Posted Image
Ostaci trase ZOK pruge kod Vratara (Zepa) na Drini, nekih 50 kilometara dalje od Kusaca. Ovo bi po mojoj racunici trebao da bude 170 i neki kilometar ZOK pruge!!!

#225 Nenad

Nenad
  • Članovi
  • 159 posts
  • Joined 26.02.2009.

Posted 22.07.2010. - 06:53

Posted Image
Zeljeznicka stanica Han Pijesak 1904.godine. Na stanicnoj zgradi je istaknuta madjarska zastava.

#226 Nenad

Nenad
  • Članovi
  • 159 posts
  • Joined 26.02.2009.

Posted 23.10.2010. - 17:48

Posted Image
Krivajina lokomotiva "Industrija” iz 1924.godine (popularno nazvana "Bimba"),fabricki broj 1362, negdje u Zepi.(skinuto sa sajta Rogatica)

Posted Image
Krivajin "poslovni' voz kod mjesta Cude (izmedju Olova i Han Pijeska),snimljen 1904. Preslikano iz starih novina. Ovuda sada prolazi asvaltni put i bilo bi lijepo da se snimi iz iste pozicije.

#227 milan_s

milan_s
  • Moderatori
  • 6,373 posts
  • Joined 17.09.2006.
  • LocationToronto - Sarajevo

Posted 23.10.2010. - 18:38

Hvala Nenade!
Uzgred, zaista veličanstvena priroda u kanjonu rijeke Stupčanice.
Evo je Photoshop-irana:

Posted Image
By milan_sc at 2010-10-23

#228 Great Cornholio

Great Cornholio
  • Članovi
  • 1,719 posts
  • Joined 17.01.2007.

Posted 23.10.2010. - 22:11

Krivajin "poslovni' voz kod mjesta Cude (izmedju Olova i Han Pijeska),snimljen 1904. Preslikano iz starih novina. Ovuda sada prolazi asvaltni put i bilo bi lijepo da se snimi iz iste pozicije.


Odlicna fotografija Nenade. :mig:
Milan je to jos bolje obradio. :lool

Nisam znao da je kanjon Stupcanice ovoliko dubok i "dramatican".
Ovde kazes da se radi o Krivajinom "poslovnom vozu".
Znas li kakvog je sastava bila ovakva kompozicija?

Koliko znam, Krivaja (ustvari E&O) je posjedovala barem jedna parna kola i ona su upravo sluzila za "poslovne ljude".
Po mojim podatcima to su bila jedina uskotracna parna kola u BiH.
Znas li da li se u sastavu kompozicije na fotografiji nalaze ta parna kola?
Ukoliko jesu, mislim da je ovo prva fotografija na kojoj se ona vide.

#229 Nenad

Nenad
  • Članovi
  • 159 posts
  • Joined 26.02.2009.

Posted 24.10.2010. - 01:32

Posted Image
Evo te Krivajine "poslovne" kompozicije koju je Karolyi Arpad slikao na ulazu u Olovo,nekih dvadesetak kilometara ranije. Posto je tekst na madjarskom jeziku nisam puno razumio, ali radilo se o prevozu neke visoke (dvo)drzavne i privredne delegacije, 1904.godine.

#230 Ćiro_bos

Ćiro_bos
  • Članovi
  • 2,147 posts
  • Joined 09.04.2006.

Posted 24.10.2010. - 20:34

Ne znam odgovore za taj poslovnjak, ali su fotografije pravo blago! Hvala ti Nenade!
Šteta što je i meni dosta daleko lokacija ovoga kanjona. Možda nekad...
pozdrav...
Posavina exspres

#231 milan_s

milan_s
  • Moderatori
  • 6,373 posts
  • Joined 17.09.2006.
  • LocationToronto - Sarajevo

Posted 24.10.2010. - 21:06

Mnogo tih negativa, originalnih fotografskih zapisa, su skriveni po arhivama
velikih novinskih kuća, ali isto tako i u mnogim privatnim zbirkama,
često izloženi nebrizi. Vrijeme neumitno uništava takve zapise,
jer oni propadaju vremenom i bivaju zauvijek izgubljeni. To je
neprocjenljiva šteta. Jedini način da se oni sačuvaju od propasti
je digitalizacija i umnožavanje, a ne ljubomorno čuvanje
radi ostvarenja nekakvog profita, čiji trenutak najčešće nikada
neće doći. Generacija koja se iz prve ruke sjeća pruga uskog kolosijeka
na ovim prostorima polako odlazi. Jedino kod te starije generacije
postoji prirodni interes da ovakve fotografije budu sačuvane od zaborava,
jer se ta generacija sjeća ovih željezničkih pruga. Oni koji su mlađi,
prirodno, ne mogu imati takav interes, jer su takve fotografije za njih
bez sentimentalne vrijednosti. Zato je sada jedini pravi trenutak
da se od zaborava spasi ono što se spasiti može.

#232 Great Cornholio

Great Cornholio
  • Članovi
  • 1,719 posts
  • Joined 17.01.2007.

Posted 26.10.2010. - 22:21

Mnogo tih negativa, originalnih fotografskih zapisa, su skriveni po arhivama
velikih novinskih kuća, ali isto tako i u mnogim privatnim zbirkama,
često izloženi nebrizi. Vrijeme neumitno uništava takve zapise,
jer oni propadaju vremenom i bivaju zauvijek izgubljeni. To je
neprocjenljiva šteta. Jedini način da se oni sačuvaju od propasti
je digitalizacija i umnožavanje, a ne ljubomorno čuvanje
radi ostvarenja nekakvog profita, čiji trenutak najčešće nikada
neće doći. Generacija koja se iz prve ruke sjeća pruga uskog kolosijeka
na ovim prostorima polako odlazi. Jedino kod te starije generacije
postoji prirodni interes da ovakve fotografije budu sačuvane od zaborava,
jer se ta generacija sjeća ovih željezničkih pruga. Oni koji su mlađi,
prirodno, ne mogu imati takav interes, jer su takve fotografije za njih
bez sentimentalne vrijednosti. Zato je sada jedini pravi trenutak
da se od zaborava spasi ono što se spasiti može.


Prilicno sam siguran da se SVE fotografija iz vremena Austrougarske uprave mogu naci, ovde ili onde.
To je vjerovatno po raznim arhivima u Becu, Budimpesti, Sarajevu, Beogradu ...... itd.
Naravno problem je pronaci ih sve.
Mogu samo pretpostaviti da je vecina fotografa iz toga vremena bila "zvanicna", dakle njihov rad je morao zavrsiti u nekakvom arhivu.
Cisto sumnjam da je u to doba bilo entuzijasta koji su mogli priustiti foto-aparat i izradjivanje fotografija.
Mozda ih je i bilo ali ne mnogo.

Da (djelimicno) odgovorim na vlastito pitanje.
Nenad je napisao da je fotografija nastala 1904.
U tome slucaju se ne moze raditi o parnim kolima koje sam pominjao.
Ona su napravljena 1905 pa se na fotografiji ipak radi o klasicnoj kompoziciji.

#233 milan_s

milan_s
  • Moderatori
  • 6,373 posts
  • Joined 17.09.2006.
  • LocationToronto - Sarajevo

Posted 26.10.2010. - 22:42

Great Cornholio
Slažem se s tobom kad je riječ o tim vrlo starim fotografijama.
Njih i nema toliko mnogo. Međutim, ima ih jako mnogo u vidu
kolor diapozitiva, koje su snimali nebrojeni entuzijasti iz zapadnih
zemalja, pedesetih, šezdesetih i sedamdesetih godina.
Ako se ti materijali ne digitaliziraju, oni će većinom propasti
u narednih 20 do 30 godina.

#234 Nenad

Nenad
  • Članovi
  • 159 posts
  • Joined 26.02.2009.

Posted 29.10.2010. - 04:34

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Prve tri fotografije,koje sam dobio od prijatelja J.Zugica prikazuju krs Cude,odnosno dionicu od 79 do 80 km ZOK pruga. Prve dvije su slikane sa pribliznog mjesta kao ona iz 1904,dok treca prikazuje kuda se ciro probijao na izlazu iz kanjona. Cetvrta nije Kolorado,vec poged prema Petrovicima,i kanjonu Stupcanice,na 85 km pruge.

#235 milan_s

milan_s
  • Moderatori
  • 6,373 posts
  • Joined 17.09.2006.
  • LocationToronto - Sarajevo

Posted 01.11.2010. - 01:31

Ovo je u Bosni, na nekoj od lokalnih pruga.
Gdje?
Jedino što se vidi je ime lokomotive: ALBORI.

Posted Image


Fotografija bi trebala biti negdje sa ZOK-a.
Po Chesteru, radi se o lokomotivi koja ce naknadno biti preimenovana u Bistricar nekada za vrijeme ili neposredno nakon I.sv.rata.

Izgleda da je vecinu radnog zivota provela na ZOK-u ili manjim prugama koje su gravitirale ZOK-u.
Po Chesterovim podatcima na kraju je prebacena na Klekovacu, sto je koliko znam planina izmedju Petrovca i Drvara, dakle bivsi Steinbeisbahn.
Sve ovo imate u njegovoj knjizi na str. 351 i 367.


Nekakav zakljucak bi bio da je fotografija nastala negdje na ZOK-u u periodu izmedju 1904 i 1914.


Bravo GK.
Da,to bi trebalo da je "Mafejka",fabricki broj 2437. Na ZOK je stigla iz Krajine,a poslije Drugog svjetskog rata je treci put mijenjala ime u "BIOSTICA". Ostali Chesterovi podaci su tacni. Prije prebacivanja u Krajinu radila je na kraku ZOK pruge za Oceviju
Znaci Milane, prebacuj je na ZOK prugu.



#236 Nenad

Nenad
  • Članovi
  • 159 posts
  • Joined 26.02.2009.

Posted 01.11.2010. - 01:36

Hvala Milane na gore postavljenoj fotografiji.

Posted Image
Zeljeznicka stanica Zavidovici

#237 Nenad

Nenad
  • Članovi
  • 159 posts
  • Joined 26.02.2009.

Posted 16.11.2010. - 05:24

Posted Image
Zeljeznicka stanica Vozuca.Pogled prema Zavidovicima.
Posted Image
Zeljeznicka stanica Vozuca.Pogled prema selu Potkocarin
Posted Image
Vozuca danas. Sadasnjim putem isla je nekada pruga.Stanica se nalazila u centralnom dijelu slike.Lijevo se ide ka Zavidovicima,desno za Olovo

#238 Ćiro_bos

Ćiro_bos
  • Članovi
  • 2,147 posts
  • Joined 09.04.2006.

Posted 16.11.2010. - 08:24

Hvala Nenade na vrijednim fotografijama!
Da li postoji danas stanična zgrada Vozuće? Ostaci ili neki drugi oblik koji je nadograđen? Na fotografiji mi se čini da nešto slično ima.
pozdrav...
Posavina exspres

#239 Nenad

Nenad
  • Članovi
  • 159 posts
  • Joined 26.02.2009.

Posted 17.11.2010. - 04:30

Posted Image

Ciro,sada je sve drugacije.
Nema nikavih ostataka pomenutih zgrada.Stanicna zgrada je srusena,a nalazila se izmedju zelenog i crvenog kombija,odnosno gdje se gradi ona nedovrsena kuca. Magacin se nalazio gdje je ova lijepa zgrada sa dva cardaka,preko puta benzinske .Ova pumpa je otprilike sagradjena na mjestu gdje je bio onaj telefonski stub.
Da ne bude zabune,ovo je slikano sa suprotne strane,iz prvca Zavidovica ka Olovu.

Posted Image
Evo sada i jedno pitanje za tebe. Ovo je UNNRA. Na slici su ljudi iz Vozuce,ali nisam siguran da je i masina sa ZOK pruge.Ako je "devetka" onda jeste,a ako nije onda je najvjerovatnije sa prostora Banovica. Koji bi mogao biti broj?

#240 Ćiro_bos

Ćiro_bos
  • Članovi
  • 2,147 posts
  • Joined 09.04.2006.

Posted 17.11.2010. - 09:30

Devetka nije, vjerovatno...A da je sa Banovićkih prostora sumnjam! Otkuda ti ta sumnja. Ako su ljudi iz Vozuće, pa još u uniformi konduktera, to navodi na zaključak da je to ipak sa ZOK pruge?
Možda Milan malo više "sredi" fotografiju :(
pozdrav...
Posavina exspres




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users