Jump to content


Donacija

Opcije potpore stranici zeljeznice.net
Ako posjedujete kriptovalute, možete donirati i na adrese:

3P2r8a7BMvRiRppZXcQdYiGguhN4iHAWTA3 - WavesPlatform

0x630394fcfd4d4b5f6847dd071b0841c25a2bcad7 - Ethereum

1C1f1kP6uL9Bqxi1r8TA4FHGpJ7D2GMtmi - Bitcoin

Za više informacija pogledajte iduću poveznicu: http://goo.gl/Elo84w

Photo

FAQ - Motorni vlakovi


  • This topic is locked This topic is locked
11 replies to this topic

#1 ŠIP TMK-1Z

ŠIP TMK-1Z
  • Članovi
  • 2,004 posts
  • Joined 19.07.2007.

Posted 13.01.2008. - 20:51

Elektro-motorni vlakovi

6011 http://www.zeljeznic...p=136998#136998
6111 http://www.zeljeznic...p=136999#136999

Diesel-motorni vlakovi

7021 http://www.zeljeznic...p=137002#137002
7121 http://www.zeljeznic...p=137003#137003
7122 http://www.zeljeznic...p=137003#137003
7123 http://www.zeljeznic...p=137006#137006
7221 http://www.zeljeznic...p=137008#137008

#2 ŠIP TMK-1Z

ŠIP TMK-1Z
  • Članovi
  • 2,004 posts
  • Joined 19.07.2007.

Posted 13.01.2008. - 20:51

6011
Nadimak: Litorina; Gomulka

Elektromotorni vlak serije HZ 6011/4011 rade pod naponom 3 kV istosmjerne struje, inače popularno nazvan Gomulka, građen
je od 1965. do 1966. u tvornici vagona Pofowag u Poljskoj. Predviđen je za vožnju u prigradskom prijevozu. Sastoji se od četiriju
vagona, i to od dvaju središnjih motornih vagona i od jednoga upravljačkog vagona na svakome kraju garniture. Glavni dio
opreme smješten je ispod poda vlaka. Sastav vlaka je P + M + M + P s osovinskim rasporedom 2'2' + Bo' Bo' + Bo' Bo' + 2'2.
U inventarskom parku Hrvatskih željeznica bile su tri garniture elektromotornoga vlaka serije 6011 koje su 2011.godine prodane u Poljsku.

6011.jpg

Graditelj: Pofowag Wroclav
Godina izgradnje: 1965. - 1966.
Osovinski raspored: 2'2' + Bo' Bo' + Bo' Bo' + 2'2
Trajna snaga: 1392 kW
Maksimalna brzina: 120 km/h
Osovinski pritisak: 18,8/13,7 (Motorni vagon/prikolica)
Broj sjedala u garnituri: 256
Broj sjedala u motornom vagonu: 76
Broj sjedala u prikolici: 52



#3 ŠIP TMK-1Z

ŠIP TMK-1Z
  • Članovi
  • 2,004 posts
  • Joined 19.07.2007.

Posted 13.01.2008. - 20:52

6111
Nadimak: Mađar

Elektromotorni vlak serije HZ 6111 rade pod naponom 25 kV 50 Hz jednofazne struje, građeni su 1976.godine u tvornici
Ganz Mavag u Mađarskoj. Predviđeni su za vožnju u prigradskom prijevozu.
Za prijevozne potrebe rabi se ili jedna garnitura ili pak dvije ili tri garniture kojima se upravlja daljinski. Oprema glavnoga
elektromotornog pogona, koju čine glavni transformator, tiristorski ispravljač i prigušnice za gladenje ispravljene struje
vučnih motora, smještena je ispod poda motornoga vagona, a vučni motori ugrađeni su u okretno postolje motornog
vagona. Sastoji se od dvije prikolice(A i B ) sa upravljačnicom na kraju svake i motornog vagona © u sredini kopozicije.
Glavni dio opreme smješten je ispod poda vlaka. Sastav vlaka je P + M + P s osovinskim rasporedom 2'2' + Bo' Bo' + 2'2.
U inventarskom parku HŽ PP-a nalazi se 21 garnitura elektromotornoga vlaka serije 6111 koje su
raspoređene u Regionalnoj jedinici HŽ PP Zagreb.

6111015.jpg
 
6111015-2.jpg
 
Graditelj: Ganz Mavag
Godina izgradnje: 1976. godina
Osovinski raspored: 2'2' + Bo' Bo' + 2'2'
Trajna snaga: 1200 kW
Maksimalna brzina: 120 km/h
Osovinski pritisak: 18,8/13,7 (Motorni vagon/prikolica)
Broj mjesta za sjedenje: Prigradski 135-137, regionalni 216-236
Ukupan broj mjesta za sjedenje i stajanje: Prigradski 543-545, regionalni 466-481
 
Stanje prigradskih EMV serije HŽ 6111 - travanj 2018.:
 
004 - vozi
007 - vozi
008 - vozi
011 - vozi
012 - vozi
013 - vozi
016 - ne vozi, na SP u TŽV Gredelj
017 - ne vozi, na SP u TŽV Gredelj
019 - vozi
022 - vozi
 
Stanje regionalnih EMV serije HŽ 6111 - travanj 2018.:
 
005 - vozi
006 - vozi
009 - vozi
010 - vozi
014 - vozi
015 - ne vozi, nalet na grudobran, čeka u Zagreb GK
018 - dugo ne vozi, čeka u TSŽV Zagreb RK
020 - vozi
021 - vozi
023 - vozi
024 - vozi

#4 ŠIP TMK-1Z

ŠIP TMK-1Z
  • Članovi
  • 2,004 posts
  • Joined 19.07.2007.

Posted 13.01.2008. - 20:53

7021
Nadimak: Francuz

Dizelmotorni vlak serije HZ 7021 je dizel-motorna garnitura sa električnim prijenosnikom snage, građeni su od 1970. do 1972. godine u tvornici Brissonneau et Lotz u Francuskoj. Predviđeni su za prijevoz putnika na međugradskim relacijama i opremljeni sjedalima koja pružaju vrhunsku udobnost, klima-uređajem, barom i opremom za praćenje TV programa. Garnitura vlaka serije HŽ 7021 sastoji se od pet vagona, i to od dvaju upravljačkih motornih vagona oznake 7021, dviju prikolica oznake 4021 i vagona s barom oznake 5021. U svakome upravljačkom vagonu nalazi se po jedan dizelski motor.Ovisno o potrebi dizelski motori mogu raditi u svezi ili pojedinačno. U inventarskom parku Hrvatskih željeznica nalaze se tri garniture dizel-električnoga vlaka serije HZ 7021, koje su raspoređene u Jedinicu za vuču vlakova Zagreb. U jednom trenutku, a za potrebe smanjenja osovinskog pritiska na DMV se probno premjestilo jedno pogonsko postolje na prvu prikolicu te je imao raspored osovina 2'Bo'+Bo'2'+2'2'+2'Bo'+Bo'2' ali se kasnije od toga odustalo jer nije imalo nikakvog posebnog efekta osim što su se povećala imobilizacija i drastično smanjile performanse vlaka.

7021-006-08-asa-201.jpg
(ante klečina)

Graditelj: Brissonneau et Lotz (Francuska)
Godina izgradnje: 1970.g. – 1972.g.
Osovinski raspored: Bo'Bo'+2'2'+2'2'+2'2'+Bo'Bo'

Snaga za vuču: 2×772 kW
Maksimalna brzina: 120 km/h
Osovinski pritisak: 15,7/11,7/11,7 (M/P/P)
Dizelski motor: SACM MGO V12BSH
Broj sjedala: 204



#5 ŠIP TMK-1Z

ŠIP TMK-1Z
  • Članovi
  • 2,004 posts
  • Joined 19.07.2007.

Posted 13.01.2008. - 20:54

7121 Makoza

podserija 0
PA262141res.jpg
fotografija by Nikola-Zabok

Podserija 1XX
P6309112res.jpg

Dizelmotorni vlak serije HZ 7121 je dizel-motorna garnitura sa hidrauličkim prijenosnikom snage, građeni su 1980. godine u tvornici Đuro Đaković u Slavonskom Brodu po licenci španjolske tvornice „Macosa“. Dvodijelni dizel-motorni vlakovi serije HZ 7121 sastoje se od motornoga vagona (M) i prikolice (P) s osovinskim rasporedom B'B'+2'2'. Građeni su za najveću voznu brzinu od 120 km/h.

Na dizel-motornim vlakovima serije HŽ 7121 izvedene su rekonstrukcije, pa je na nekima od njih jedan pogonski motor s cjelokupnom pripadajućom opremom prebačen na prikolicu. Na taj način nastala je podserija 100.

Po svojim tehničko-eksploatacijskim značajkama dizel-motorni vlakovi serije HZ 7121 pogodni su za prijevoz putnika na relacijama od 100 do 200 kilometara.

Graditelj: Đuro Đaković

Godina izgradnje: 1980.g.

Sastav garniture: M + P

Osovinski raspored:

podserija 000: B'B' + 2'2'

podserija 100: 2'Bo'+Bo'2'

Snaga za vuču: 2×206 kW

Maksimalna brzina: 120 km/h

Dizelski motor: MANBussing D 3256 BTXUE

Hidraulični prijenosnik: VoithT 2\\r

Broj sjedala: 144

Broj mjesta za stajanje: 68

Ukupno: 212

U inventarskom parku HŽ PP-a nalazi se 31 garnitura dizel-motornoga vlaka serije HŽ 7121. Od toga broja 12 garnitura raspoređeno je u Regionalnu jedinicu HŽ PP Varaždin te 19 garnitura u Regionalnu jedinicu HŽ PP Vinkovci.

Stanje motornih garnitura serije 7121 - travanj, 2018.

001 - Varaždin - vozi 
003 - Varaždin - vozi
005 - Varaždin - vozi
008 - Varaždin - vozi
010 - Vinkovci - ne vozi, istekla revizija, čeka u TSŽV Osijek
011 - Varaždin - vozi
012 - Varaždin - vozi
014 - Varaždin - vozi
017 - Varaždin - vozi
022 - Vinkovci - na SP u TŽV Gredelj
024 - Vinkovci - vozi
025 - Varaždin - vozi
026 - Vinkovci - vozi
028 - Varaždin - vozi
030 - Varaždin - vozi
031 - Vinkovci - na SP u TŽV Gredelj
035 - Varaždin - ne vozi, istekla revizija, čeka u TSŽV Varaždin
 
101/102 - Vinkovci - vozi
103/104 - Vinkovci - vozi
105/106 - Vinkovci - vozi
107/108 - Vinkovci - vozi
109/110 - Vinkovci - vozi
111/112 - Vinkovci - vozi
113/114 - Vinkovci - vozi
115/116 - Vinkovci - ne vozi, kvar
117/118 - Vinkovci - vozi
119/120 - Vinkovci - ne vozi, kvar
121/122 - Vinkovci - vozi
123/124 - Vinkovci - vozi
125/126 - Vinkovci - vozi
127/128 - Vinkovci - vozi

popis by Zeus

#6 ŠIP TMK-1Z

ŠIP TMK-1Z
  • Članovi
  • 2,004 posts
  • Joined 19.07.2007.

Posted 13.01.2008. - 20:55

7122 Šved

p4WsRmq.jpg

nhdewZ9.jpg

37101277005_a0741a30a0_b.jpg

36288436943_1e838abb15_b.jpg

Jednodijelne dizel-hidraulične vlakove serije HŽ 7122 godine 1980. i 1981. sagradile su švedska tvrtka „Kalmar“ i talijanska tvrtka „Fiat-Ferroviaria“. Na Hrvatskim željeznicama počeli su voziti godine 1996. Vlakove te serije pogone dva dizelska motora snage 147 kW pri 2000 o/min, dva hidrostatska automatska prijenosnika snage tipa Bosch i dva kardanska vratila za prijenos okretnoga momenta na pogonsku osovinu u svakome postolju. Osovinski raspored dizel_hidrauličnoga vlaka serije HŽ 7122 jest (1A)'(A1)'

Pomoću daljinskoga upravljanja iz jedne upravljačnice moguće je upravljati s najviše šest motornih vozila.


Graditelj: Kalmar i Fiat_Ferroviaria

Godina izgradnje: 1980. – 1981. g.

Snaga za vuču: 2×147 kW

Raspored osovina: (1A)'(A1)'

Maksimalna brzina: 130 km/h

Dizelski motor: Bussing U10

Hidraulični prijenosnik: Bosch

Broj sjedala: 76

U inventarskom parku HŽ PP-a nalazi se 34 garnitura dizel-hidrauličnih vlakova serije HŽ 7122.

Stanje motornih garnitura serije 7122 - travanj, 2018.:
 
001 - Split - vozi na varaždinskom području
002 - Rijeka - vozi na varaždinskom području
003 - Varaždin - na KP-5 u TSŽV Knin
004 - Varaždin - vozi 
005 - Varaždin - vozi 
006 - Vinkovci - vozi  na varaždinskom području
007 - Split - vozi 

008 - Rijeka - vozi 
010 - Split - vozi 
011 - Vinkovci - vozi 

012 - Vinkovci - vozi 
013 - Split - vozi 
014 - Varaždin - vozi
015 - Varaždin - vozi na vinkovačkom području
016 - Vinkovci - vozi 
017 - Varaždin - vozi 
018 - Rijeka - vozi na varaždinskom području
019 - Varaždin - vozi na istarskom području
020 - Varaždin - vozi
021 - 
Varaždin - vozi na istarskom području
022 - Vinkovci - vozi 
023 - 
Varaždin - vozi na istarskom području
024 - Varaždin - vozi 
025 - Rijeka - na KP-5 u TSŽV Vinkovci
026 - Rijeka - vozi  na varaždinskom području
027 - Varaždin - vozi
028 - Split - na SP u RŽV Bjelovar
029 - Split - 
na KP-5 u TSŽV Knin
030 - Vinkovci - vozi 
031 - Varaždin - vozi 
032 - Vinkovci - dugo ne vozi, kvar
033 - Varaždin - dugo ne vozi, kvar
034 - Varaždin - vozi
035 - Vinkovci - vozi


popis by Zeus

#7 ŠIP TMK-1Z

ŠIP TMK-1Z
  • Članovi
  • 2,004 posts
  • Joined 19.07.2007.

Posted 13.01.2008. - 20:55

7123 nagibni

SAM_4329_zps11ab0b8d.jpg



Proizvodi ih tvrtka "Bombardier Transportion", a originalni naziv im je Regio-regio_swinger VT 612.Diesel motorni vlak serije 7123 sa nagibnom tehnikom, je dvodijelni vlak s hidrodinamičkim prijenosnikom snage.Oba vagona su pogonska sa identičnim vučnim dijelovima.U jedan vlak je moguće spojiti četiri dvodijelne garniture kojima se upravlja daljinski iz jedne upravljačnice.U okretnom postolju smještena je električna nagibna tehnika koja omogućava maksimalni kut naginjanja od 8°, sa najvećom brzinom od 4° u sekundi, što omogućava 15-25% veću brzinu u zavojima nego kod klasičnih vlakova.U inventarskom parku Hrvatskih željeznica nalazi se 8 vlakova.


U inventaru HŽ PP-a nalazi se 8 dizel motornih vlakova serije 7123 raspoređenih u Regionalnu jedinicu HŽ PP Zagreb


teh. karakteristike

Graditelj: Bombardier

Godina izgradnje: 2004. g.

Osovinski raspored: Bo' Bo' + Bo' Bo'

Trajna snaga: neznam kolko je

Maksimalna brzina: 160 km/h

Broj mjesta za sjedenje: 134
 
 
Stanje motornih garnitura serije 7123 - travanj, 2018.:
 
001/002 - vozi
003/004 - trajno van prometa (nalet na šleper kod Kosova)
005/006 - ne vozi, na SP u TSŽV Zagreb RK
007/008 - ne vozi, na SP u TSŽV Zagreb RK
009/010 - trajno van prometa (nesreća u Rudinama)
011/012 - vozi
013/014 - vozi
015/016 - vozi



#8 ŠIP TMK-1Z

ŠIP TMK-1Z
  • Članovi
  • 2,004 posts
  • Joined 19.07.2007.

Posted 13.01.2008. - 20:56

7221
Nadimak: šinobus

Dizel_motorne vlakove serije HŽ 7221, inače popularno nazvane šinobusima, počelo je od godine 1958. graditi poduzeće Goša iz Smederevske Palanke u Srbiji. Vlakovi te serije pogodni su za prijevoz putnika na kraćim međugradskim relacijama te na prigradskim relacijama.
Sinobusi koji su vozili na prugama Hrvatskih željeznica imali su daljinsko upravljanje, tračničku kočnicu i zračno ogibljenje.
Dvodijelni dizel_motorni vlakovi sastoje se od motornoga vagona oznake 7221 i prikolice oznake 4221. Osovinski raspored jest (1A) + 2. Građeni su za najveću voznu brzinu od 90 km/h. U motornim vagonima s ugrađenim upravljačkim uređajima omogućen je smještaj putnika, a pogonski uređaj smješten je ispod vagonskoga poda. Prikolica služi samo za smještaj putnika.
Daljinsko upravljanje omogućava spajanje do četiriju garnitura i upravljanje njima s jednoga upravljačkog mjesta. Na oba kraja motornoga vagona ugrađena su mjesta za strojovođu s
upravljačkim uređajima i instrumentima, pa je u oba smjera moguće voziti nesmetano bez okretanja motornoga vagona.
U inventarskom parku Hrvatskih željeznica nalaze se 2 garnitura dizel-motornih vlakova serije HŽ 7221 raspoređenih u Jedinicu za vuču vlakova Zagreb.

mHZ_7221_028_Kamanje_060615_12_TB.jpg

Graditelj: Goša
Godina izgradnje: 1958. - 1969.
Snaga za vuču: 2×147 kW
Raspored osovina: (1A) + 2
Maksimalna brzina: 90 km/h
Dizelski motor: Biissing U10
Hidraulični prijenosnik: Bosch
Ukupan broj putnika: 199(101/98 ) (prikolica/motorni vagon)



#9 ZlayoZg

ZlayoZg
  • Moderatori
  • 6,106 posts
  • Joined 06.06.2008.
  • LocationPruga ZG Resnik-ZG Žitnjak

Posted 24.05.2015. - 12:39

6112-0xx (za regionalni promet)

 

Vlak 6112-001 (prototip)
6112001_1.jpg

 

Vlakovi 002 ÷011 obojani su u novu PP shemu:

27715506935_69d2e25ac9_b.jpg

Glavne tehničke karakteristike
Širina kolosijeka: 1435 mm
Raspored osovina: Bo’2’2’2’Bo’
Napon kontaktnog voda: 25 kV, 50 Hz
Snaga na obodu kotača: 2000 kW
Najveća brzina vlaka: 160 km/h
Dužina vlaka preko kvačila: 75000 mm
Širina vlaka: 2885 mm
Visina vlaka sa spuštenim pantografima: 4280 mm
Broj ulaznih vrata (na svakoj bočnoj strani vlaka): 4
Širina ulaznih vrata: 1300 mm
Visina poda: 600 mm
Ukupan kapacitet vlaka: 420 putnika (211 mjesta za sjedenje)

HŽ serija 6112 je serija niskopodnog elektromotornog vlaka za regionalni promet proizveden u tvrtki Končar d.d.,a za potrebe Hrvatskih željeznica – Putnički prijevoz prema ugovoru sklopljenom u studenom 2009.godine.

Elektromotorni vlak za regionalni promet izveden je kao niskopodni, četverodijelni duljine 75 m, a predviđen je za regionalni promet po prugama koje su elektrificirane sustavom napajanja 25 kV 50 Hz i prilagođene brzinama do 160 km/h. Sanduk je četverodijelna zavarena čelična konstrukcija povezana zglobovima. Na konstrukciju se lijepe oplate, izvedene iz aluminijskih sendviča, te prozori. Sva postolja imaju sustav zračnog ovjesa, dva krajnja okretna postolja su pogonska, a tri slobodna postolja su Jacobs tipa.

Trofazni asinkroni vučni motori,snage 2x525kW, napajani iz elektroničkih IGBT pretvarača, omogućuju visoka ubrzanja u pokretanju i vožnju maksimalnom brzinom od 160 km/h. Sustav upravljanja i dijagnostike je VCU mikroprocesorski sustav, povezan s podsustavima vlaka komunikacijskim protokolima koji omogućuje povezivanje do tri vlaka u jednu kompoziciju.

Ukupni kapacitet mu je 420 putnika od kojih je 211 na sjedaćim mjestima.Vlak je opremljen s dva sanitarna čvora vakuumske izvedbe od kojih je jedan prilagođen osobama smanjene pokretljivosti. Prostor za putnike je jedinstvena cjelina duž cijelog vlaka, bez pregrada i stepenica, funkcionalno je opremljen i u cijelosti klimatiziran, a prostor za ulazak putnika i pokretna vrata omogućavaju brzu izmjenu putnika u kolodvorima i na stajalištima. Visina poda optimalna je za perone visine 550 mm. Vlak ima 8 vrata za brzu izmjenu putnika (po 2+2 vrata na svakom modulu).
Vlak je opremljen suvremenim sustavom grijanja i hlađenja te videonadzorom, a putnicima u vlaku omogućen je besplatan pristup internetu (WiFi). Zaustavljanja u službenim mjestima najavljuju se putem sustava za informiranje putnika, koji na temelju podataka o položaju vlaka iz GPS uređaja emitira poruke na ekranima i putem razglasa.

U inventaru HŽ PP-a nalazi se 11 regionalnih elektro motornih vlakova serije 6112 raspoređenih u Regionalnu jedinicu HŽ PP Zagreb.

 

6112-001 u prometu od 4.7.2011. (prototip)

6112-002 u prometu od 3/2015

6112-003 u prometu od 4/2015

6112-004 u prometu od 5/2015

6112-005 u prometu od 5/2015

6112-006 u prometu od 6/2015

6112-007 u prometu od 6/2015

6112-008 u prometu od 7/2015

6112-009 u prometu od 7/2015

6112-010 u prometu od 8/2015

6112-011 u prometu od 9/2015



#10 ZlayoZg

ZlayoZg
  • Moderatori
  • 6,106 posts
  • Joined 06.06.2008.
  • LocationPruga ZG Resnik-ZG Žitnjak

Posted 24.05.2015. - 12:53

6112-1xx (za gradsko-prigradski promet)

 

6112-101 prototip
P4210681_zpsb26cdb57.jpg

 

Vlakovi 102 ÷111 obojani su u novu PP shemu:

35846749161_7568a17c8f_b.jpg

Glavne tehničke karakteristike
Širina kolosijeka: 1435 mm
Raspored osovina: Bo’2’2’2’Bo’
Napon kontaktnog voda: 25 kV, 50 Hz
Snaga na obodu kotača: 2000 kW
Najveća brzina vlaka: 160 km/h
Dužina vlaka preko kvačila: 75000 mm
Širina vlaka: 2885 mm
Visina vlaka sa spuštenim pantografima: 4280 mm
Broj ulaznih vrata (na svakoj bočnoj strani vlaka): 8
Širina ulaznih vrata: 1300 mm
Visina poda: 600 mm
Ukupan kapacitet vlaka: 505 putnika (135 mjesta za sjedenje)

Vlak serije 6112-101 je prototip elektromotornog vlaka za gradsko-prigradski prijevoz. Radi se o četverodijelnoj kompoziciji namijenjenoj za gradsko-prigradski putnički promet s dvije motorne jedinice i dva središnja modula. Moduli su:

-A/B Krajnji pogonski modul s upravljačnicom. Jednim je krajem oslonjen na pogonsko okretno postolje, a drugim na nosivo međupostolje na spoju dva modula. Sva pogonska oprema smještena je u sanduku EMV-a iznad pogonskog okretnog postolja. Ostali prostor u sanduku je niskopodni putnički prostor. U pogonskom modulu je ugrađena oprema elektromotornog pogona instalirane snage 1050 kW s dva vučna elektromotora. Modul je opremljen s parom dvostrukih vrata širine 1300mm te sjedištima višeg komfora prilagođenih regionalnom prijevozu. Vlak je 5. rujna počeo s redovitom vožnjom u gradsko-prigradskom prijevozu Grada Zagreba na relaciji Dugo Selo – Savski Marof (Harmica) i natrag.
-C1/C2 Putnički modul. Ugrađuje se između krajnjih modula s upravljačnicama te se oslanja na dva međupostolja na spojevima dvaju modula. Modul je kompletno niskopodni i koji je opremljen s parom dvostrukih vrata te sjedištima višeg komfora prilagođenih regionalnom prijevozu. Sjedala su uglavnom izvedena kao dvosjedi, osim u dijelu prostora namijenjenog smještaju invalida u kolicima te roditeljima s djecom u kolicima gdje su ugrađeni jednosjedi i preklopna sjedala.
Kompletan pogon EMV-a je koncipiran tako da se sastoji iz dvije nezavisne pogonske jedinice. U slučaju kvara jednog od pogonskih modula on se može isključiti, a EMV može nastaviti vožnju, ali uz smanjena ubrzanja. I vučom i kočenjem EMV-a upravlja se preko iste upravljačke ručice. U slučaju da je električna rekuperativna kočnica kontrolerom sposobna ostvariti zadanu silu kočenja, uključuje se samo ona. Ne može li se zadana sila kočenja ostvariti samo elektrokočnicom, uključuje se i pneumatska kočnica EMV-a. upravljanje EMV-om je riješeno tako da omogućuje povezivanje tri EMV-a u jednu cjelinu preko automatskih kvačila. Upravljanje ovako povezanim EMV-ima je identično kao da se vozi pojedinačno, a preko PC panela i signalne ploče strojovođa dobiva podatke i vrši nadzor pogona svih EMV-a u kompoziciji. Pogon EMV-a je asinkroni s dva pogonska motora snage 525 kW po pogonskoj jedinici te s rekuperativnom kočnicom. Svi uređaji sadrže memoriju kvarova, a njima se upravlja mikroprocesorski.

U svrhu zagrijavanja putničkih prostora ugrađuju se grijani podni paneli. Svaka od upravljačnica ima zaseban sustav kondicioniranja zraka (klima-uređaj s mogućnošću predgrijavanja svježeg zraka, rashlađivanja kao i zagrijavanja prostora upravljačnice) te podni grijač kao dopunu. Svaki pogonski modul s obje vanjske bočne strane upravljačnice ima ugrađenu video kameru za praćenje ulaza ili izlaza putnika, a za vrijeme vožnje i stanje EMV-a izvana. U svakom modulu ugrađene su i dvije kamere za unutarnji nadzor.

U inventaru HŽ PP-a nalazi se 11 prigradskih elektro motornih vlakova serije 6112 raspoređenih u Regionalnu jedinicu HŽ PP Zagreb.

 

6112-101 u prometu od 8.9.2011. (prototip)

6112-102 u prometu od 9/2015

6112-103 u prometu od 10/2015

6112-104 u prometu od 10/2015

6112-105 u prometu od 11/2015

6112-106 u prometu od 11/2015

6112-107 u prometu od 12/2015

6112-108 u prometu od 2/2016

6112-109 u prometu od 2/2016

6112-110 u prometu od 2/2016

6112-111 u prometu od 3/2016



#11 ZlayoZg

ZlayoZg
  • Moderatori
  • 6,106 posts
  • Joined 06.06.2008.
  • LocationPruga ZG Resnik-ZG Žitnjak

Posted 05.06.2015. - 17:29

7022
Niskopodni dizel-motorni vlak za regionalni promet

P8290840res.jpg

Širina kolosijeka: 1435 mm
Raspored osovina: Bo’2’+2’Bo’+2’Bo’
Dužina DMV-a 70100 mm
Visina: do 4280 mm
Broj sjedećih mjesta: 209
Broj stajaćih mjesta: 201
Ukupan broj putnika: 410
Broj vrata za ulaz putnika: 8
Najveća vučna sila: 125 kN
Najveća brzina: 160 Km/h
Najveća snaga na obodu kotača: 1390 kW
Najmanji polumjer zavoja u prometu: 150 m
Najmanji polumjer zavoja: 90 m

Niskopodni dizel-motorni vlak za regionalni promet je trodijelna garnitura sastavljena od dva krajnja motorna vagona sa upravljačnicom i jednog srednjeg motornog dijela bez upravljačnice.Svaki od vagona oslonjen je na dva okretna postolja od kojih je jedno pogonsko,a drugo slobodno.Sva pogonska oprema smještena je na krovu vagona.Na krovove vagona ugrađene su dizel generatorske krupe sa pripadajućim pretvaračima koje napajaju i upravljaju radom pogonskih elektromotora koji su smješteni u okretnom postolju.

Vlak je opremljen sa osam dvostrukih vrata širine 1300mm,te sjedištima primjerenog komfora.U zoni vrata vagona sa upravljačnicom nalaze se toaletni prostori,od kojih je jedan opremljen za prihvat osoba sa posebnim potrebama smještenim u kolicima.Putnički prostori sva 3 vagona su spojeni mjehovima,te čine jedinstveni prostor bez pregradnih stijena.Smještaj opreme vlaka omogućava izvedbu poda u istim nivoima,tako da je pod u području iznad okretnih postolja u visini od 875mm,a prelazi na visinu poda od 600mm izvedeni su blago zakošenim rampama.Putnički prostor je opremljem rukohvatima namjenjenih osobama koje stoje tokom vožnje.Sjedala su izvedena kao dvosjedi,osim prostora za osobe sa posebnim potrebama u kolicima,te roditeljima sa djecom u kolicima,gdje su ugrađeni jednosjedi i preklopna sjedala.Dio putničkog prostora opremljen je nosačima za bicikle.Cijeli vlak je klimatiziran.

Upravljanje dizelskim motorom vrši se računalno po algoritmu proizvođača dizel motora sukladno zahtjevima koji dolaze iz središnjeg računala na temelju zahtjeva strojovođe,aktualnih uvjeta vožnje i već ostvarenih parametara vožnje vlaka,te trenutnog stanja samoga dizelskog agregata.Pogon DMV-a je koncipiran na tri nezavisne pogonske jedinice.To znači da ako dođe do kvara jedne pogonske jedinice,ono se može isključiti,a DMV može nastaviti vožnju smanjenom snagom.Vučom i kočenjem DMV-a upravlja se na jednostavan način preko iste ručice.Ovisno o uvjetima na pruzi i parametrima koćenja,ono se ostvaruje preko elektrodinamičke,pneumatske ili magnetne kočnice,odnosno kombinacijom tih kočnica.Moguće je povezati do tri DMV-a u jednu cjelinu preko automstskih kvačila koji omogućavaju potpunu kontrolu cijeloga vlaka sa jednog upravljačkog mjesta.Obje upravljačnice opremljene su sa svake strane bočnim kamerama za praćenje kretanja putnika i stanja DMV-a izvana.

U svim vagonima ugrađene su kamere za unutarnji nadzor.

#12 ZlayoZg

ZlayoZg
  • Moderatori
  • 6,106 posts
  • Joined 06.06.2008.
  • LocationPruga ZG Resnik-ZG Žitnjak

Posted 08.07.2016. - 18:09

7023
Niskopodni dizel-električni motorni vlak za regionalni promet

 

U prometu od 11/2015

7023.jpg


Proizvođač: Končar
Sastav: Trodjelna garnitura, upravljanje u oba smjera, mogućnost spajanja triju vlakova u jedan
Najveća brzina: 120 Km/h
Ubrzanje: 0,7 m/s
Vrsta pogona: dvije dizel generatorske grupe po vlaku, 4 asinkrona vučna elektromotora
Broj sjedećih mjesta: 160
Broj stajaćih mjesta: 163
Broj mjesta za prijevoz u invalidskim kolicima: 2
Broj mjesta za prijevoz bicikala: 2
WC: 1 prilagođen osobama s invalidskim kolicima
Dužina: 58,5 m
Broj vrata po strani vlaka: četvero dvokrilnih vrata
Informacijski sustav za putnike: u putničkom prostoru i na vanjskim dijelovima
Klimatski uvjeti: -25 do + 35 stupnjeva C
 
Dizel-električni motorni vlak za regionalni prijevoz serije 7023 je trodijelna dizel-električna niskopodna garnitura. Maksimalna brzina vlaka je 120 km/h, ima 167 sjedećih mjesta i 175 stajaćih mjesta. Garnitura je sastavljena od dva krajnja motorna vagona s upravljačnicom i srednjeg vagona. Opremljen je s četiri para dvokrilnih vrata, a vlak ima dvije rampe za ulazak i izlazak osoba u invalidskim kolicima te prostor za bicikle. Sjedala su izvedena kao dvosjedi, osim u dijelu prostora namijenjenog osobama sa smanjenom pokretljivošću u koji su ugrađena preklopna sjedala. Zahvaljujući dvokrilnim širokim vratima, omogućen je brzi izlazak i ulazak većeg broja putnika, a prozorska stakla zatamnjena su 60% radi zaštite od sunca. Vlak je opremljen suvremenim sustavom grijanja i hlađenja te videonadzorom, a putnicima u vlaku omogućen je besplatan pristup internetu (WiFi). Zaustavljanja u službenim mjestima najavljuju se putem sustava za informiranje putnika, koji na temelju podataka o položaju vlaka iz GPS uređaja emitira poruke na displejima i putem razglasa.
 
Dizel-električni motorni vlak proizveden je na platformi elektromotornog vlaka serije 6112 za regionalni prijevoz. Izvedene su samo izmjene sustava napajanja, a u maksimalno mogućoj mjeri ostvarena je unifikacija dizel-električnih i elektromotornih vlakova, čime se ostvaruju znatne uštede u troškovima eksploatacije i održavanja cijele flote niskopodnih vlakova. Konstrukcija, dizajn i vozna svojstva vlaka omogućuju vrhunsku udobnost vožnje.






0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users