Jump to content


Donacija

Opcije potpore stranici zeljeznice.net
Ako posjedujete kriptovalute, možete donirati i na adrese:

3P2r8a7BMvRiRppZXcQdYiGguhN4iHAWTA3 - WavesPlatform

0x630394fcfd4d4b5f6847dd071b0841c25a2bcad7 - Ethereum

1C1f1kP6uL9Bqxi1r8TA4FHGpJ7D2GMtmi - Bitcoin

Za više informacija pogledajte iduću poveznicu: http://goo.gl/Elo84w

Photo

TMK 2200 u Sarajevu


  • Please log in to reply
43 replies to this topic

#1 tk4

tk4
  • Članovi
  • 18 posts
  • Joined 12.08.2006.

Posted 15.12.2007. - 14:55

Tramvaj fabrike “Končar” na jednogodišnjoj posudbi u Grasu

U Zagrebu je prije nekoliko dana počeo projekat postavljanja ekrana s voznim redom tramvaja na svim stajalištima Podružnice Zagreb električni tramvaj (ZET). Osim vizuelnog prikazivanja vremena, postoji i mogućnost audio obavijesti, koja u slučaju zastoja u gradskom saobraćaju, putnike obavještava zašto njihov tramvaj ili autobus ne dolazi, te na koji način su linije preusmjerene. Iz tog razloga kontaktirali smo sa KJKP Gras kako bismo provjerili da li je u planu ovog preduzeća sličan projekat u narednom vremenskom periodu, ali nismo dobili nikakav odgovor.

Cijena projekta postavljanja ekrana izn­osi oko deset miliona eura, a probni period može se kretati od dva do 12 mjeseci. S obzirom na to da nismo dobili nikakav odgovor, u našem gradu putnici neće moći računati na ovu posebnu uslugu ko zna dokad.

Iako je u Sarajevu problem prosjačenja i džeparoša izuzetno izražen, ali i pojedinaca koji uništavaju vozila Grasa, iz Ministarstva unutrašnjih poslova Kantona naglašavaju da to ne treba da bude razlog što se ne nabavljaju novija vozila. “Displeji i kamere po vozilima se mogu napraviti tako da ih niko ne može uništiti. Uposleni u Grasu treba da reaguju na vrijeme i da nas obavijeste, a ne da o tome pričaju tek kad je šteta već počinjena. Mi imamo nekoliko policajaca u civilu koji redovno nadziru stajališta i zbivanja u vozilima gradskog prevoza.

Ukoliko bi bili postavljeni displeji na tramvajskim stajalištima, mi ne bismo mogli obezbijediti policajce koji bi čuvali takve uređaje danonoćno, ali redovno nadziremo sva dešavanja u gradu, tako da bi se i takvi uređaji štitili od uništavanja“, kazao je za Oslobođenje Jusuf Zornić, portparol Ministarstva unutrašnjih poslova Kantona.

Ipak, Mihajlo Krmpotić, kantonalni ministar prometa i komunikacija naglasio je kako će usluga javnog gradskog prevoza u narednom periodu biti poboljšana. “Za nekoliko sedmica dobićemo novi tramvaj koji je napravljen po najvišim standardima. U njemu će se nalaziti kamere, a to je niskopodno prevozno sredstvo, tako da će i invalidi i slijepe osobe moći lakše ulaziti, odnosno izlaziti iz njega“, istakao je Krmpotić, dodajući da o postavljanju displeja sa prikazom rasporeda linija nema govora, jer bi se to kod nas vrlo brzo uništilo.

Ipak, najnoviji tramvaj iz fabrike “Končar” koji stiže u Sarajevo nije poklon već je posuđen Grasu na jednu godinu, upravo iz ZET-a. Možda, nakon dolaska tramvaja koji posjeduje najsavremeniju tehnologiju i proizvodnja ovih vozila u našem gradu dostigne viši nivo. Kako je najavio ministar Krmpotić, u toku su pregovori i s jednom delegacijom iz Njemačke vezani za nabavku novih i polovnih autobusa.

link:
http://www.oslobodje...52048&Itemid=48

Zna li netko vise o tome ,s obziro da sirine pruge u SA i ZG nisu iste :shock: :shock:

#2 crotram

crotram
  • Članovi
  • 4,348 posts
  • Joined 13.12.2005.
  • LocationZagreb

Posted 15.12.2007. - 14:59

Ili će prilagoditi tramvaj za 1435 mm ili je ovo novinarska patka.

Nažalost mislim da je ovo drugo. :(
To je divlji badem; ništa nije tako lepo kao kad procveta, a ništa tako gorko kao kad se prvi put proba...

#3 seabral

seabral
  • Administratori
  • 22,627 posts
  • Joined 29.04.2005.
  • LocationZagreb

Posted 15.12.2007. - 15:13

Taj novi tramvaj u roku od par tjedana im može dovesti samo šumska vila s čarobnim štapićem ... :roll:

#4 tmk_2200

tmk_2200
  • Članovi
  • 3,483 posts
  • Joined 29.07.2005.

Posted 15.12.2007. - 15:37

Pa Sarajevo niti nema novca za niskopodni tramvaj (bilo koji, bio Crotram ili Alstom ili Bombardier ili Siemens)... A definitivno ZET ne "poklanja" tramvaje na jedan dan... Pa i u Helsinkiju (koji je zbilja ozbiljno zainteresiran, i ima novca) tramvaj neide na godinu dana... A i uostalom, neznam dali ima itko lud u Končaru tko bi tramvaj projektirao za širi kolosjek samo da bi tramvaj bio kao "poklon" na godinu dana... Novinari su malo prenaglili...

#5 mikiza

mikiza
  • Članovi
  • 924 posts
  • Joined 14.12.2006.
  • LocationNovi Sad

Posted 15.12.2007. - 16:31

Malo mi ovо sve zvuči nategnuto. Ne sumnjam da se mogu napraviti posebna postolja prilagođena za 1435 mm, samo ne verujem da ih Končar ima u rezervi. A uz prethodni deo teksta o vandalizmu i uništavanju - nisam baš siguran da će naći mnogo firmi sklonih da iznajme vozilo na probne vožnje, pa da se mole Bogu da ih neće dobiti natrag u neupotrebljivom stanju.
Čekajući tramvaje...

#6 Ivan_T-101

Ivan_T-101
  • Članovi
  • 7,039 posts
  • Joined 24.05.2005.
  • LocationZagreb

Posted 15.12.2007. - 18:26

Ma ne samo da pruge nisu iste, nego je i širina tramvaja u Sarajevu 2,5 m... Ja ne vidim kakvog bi smisla imalo raditi nova postolja i još ih staviti na tramvaj koji ne odgovara potpuno tamošnjoj mreži, tako da mi je apsurdno da bi ZETov 2200 bio poslan u Sarajevo... Možda bi Končaru bilo bolje, ako se ozbiljno upušta u borbu za tržište, da napravi jedan kratki (trodjelni, 21 m), ali široki 2200, pa neka ga testira i u Sarajevu, a i drugdje, jer standardni kolosijek i 2,5 m su stvarno puno češća kombinacija, a i manjeg će biti lakše prevoziti naokolo...

#7 Dixie

Dixie
  • Članovi
  • 742 posts
  • Joined 19.01.2006.

Posted 17.12.2007. - 08:50

Da možda negdje skrivečki ne prilagođavaju 2206 za 1435 mm? :twisted:

#8 ruxrux

ruxrux
  • Članovi
  • 2,428 posts
  • Joined 15.02.2007.
  • LocationSan Jose, Kalifornija

Posted 17.12.2007. - 09:03

Premda ne vjerujem da je ono gore stvarno tako, mislim da Ivan dobro razmislja - ako bi crotram htio prodat te tramvaje okolo po svijetu i ako stvarno ima zainteresiranih za 1435 mm, trebat ce napravit prototip, koji ce biti slan okolo kao npr. 2263 u Helsinki.

Dakle tu imamo problem ekonomske isplativosti izrade tramvaja bez kupca, a opet ako stvarno stoji da ga nitko nece kupit bez probne voznje, onda nema druge nego napravit jednoga, kao investiciju.

#9 Arno

Arno
  • Članovi
  • 2,516 posts
  • Joined 04.09.2005.

Posted 17.12.2007. - 09:55

TMK2200 u Bukurešt?

U ovom članku se spominje "Konkar" kao proizvođač čiji bi se tramvaji isprobavali na ulicama Bukurešta:

http://www.evz.ro/ar...p?artid=334681#

E sad, mislim da bi Končaru stvarno bilo pametno proizvesti jedan tramvaj na 1435mm, popraviti sve dosad uočene nedostatke i voziti ga okolo na probe. Isplatit će im se kad-tad.

#10 payo_punk

payo_punk
  • Članovi
  • 433 posts
  • Joined 12.02.2006.

Posted 17.12.2007. - 10:09

hm...i Sarajevo i Bukurest imaju 1435 mm... :?:
a tko zna,mozda i nije neki problem zamijeniti postolja? ili su vec napravili jednog za tu sirinu...

#11 Arno

Arno
  • Članovi
  • 2,516 posts
  • Joined 04.09.2005.

Posted 17.12.2007. - 10:14

hm...i Sarajevo i Bukurest imaju 1435 mm... :?:
a tko zna,mozda i nije neki problem zamijeniti postolja? ili su vec napravili jednog za tu sirinu...


Ali kad već rade nova postolja, onda bi mogli i promijeniti onaj dio iznad postolja da ima više mjesta, pa im je bolje napraviti novi tramvaj.

#12 Forumas

Forumas
  • Članovi
  • 739 posts
  • Joined 20.11.2007.
  • LocationZagreb

Posted 17.12.2007. - 11:03

Vrlo zanimljiva vijest! Iako ja baš ne vjerujem u to da će Končar zaista ići u to... :roll: Ali, ako ipak bude išao u to, mislim da onda tramvaj treba i PROŠIRITI, a ne samo ovakav uski staviti na šira postolja! Jer kad je već pruga šira, onda to treba i iskoristiti u svakom pogledu! A inače, možda to ne bi bila ni loša ideja zbog jednog dana u Zagrebu... Naime, taj "prošireni" tramvaj za 1435 mm bi mogao postati svojevrsna "osnovica" za izgradnju budućih vozila LGŽ za Zagreb jednoga dana kad to postane aktualno... :kul

#13 nikola

nikola
  • Isključeni korisnici
  • 4,159 posts
  • Joined 25.09.2005.

Posted 17.12.2007. - 18:16

2,3m je uobičajena širina i za tramvaje na 1435mm a što se tiče interijera mislim da se ne bi ništa bitno promijenilo jer bi s vanjske strane okvira okretnog postolja došli kotači a s unutarnje motori i reduktori pa smo na istom... :wink:

#14 CKD-KT4

CKD-KT4
  • Članovi
  • 966 posts
  • Joined 29.08.2007.
  • LocationBeograd

Posted 17.12.2007. - 20:10

TMK2200 u Bukurešt?
U ovom članku se spominje "Konkar" kao proizvođač čiji bi se tramvaji isprobavali na ulicama Bukurešta:


„In luna martie, le voi propune celor de la Alstom, Siemens, Skoda, Bombardier si Konkar ca, timp de o luna, sa introduca pe linia 21 prototipurile lor, pentru a atrage lumea spre mijloacele de transport in comun”, a mai spus Videanu.


Verovatno spominje sve proizvođače 100% niskopodnih tramvaja, pa da bi možda neki od njih mogao da ide u Bukurešt, koliko razumem na liniju 21 i pominju mesec mart/ožujak (''In luna martie,''), pominju i prototipove (pe linia 21 prototipurile). :?
Poslana slika

#15 egérke

egérke
  • Članovi
  • 7,612 posts
  • Joined 08.06.2006.
  • LocationKvatrić

Posted 18.12.2007. - 10:57

„In luna martie, le voi propune celor de la Alstom, Siemens, Skoda, Bombardier si Konkar ca, timp de o luna, sa introduca pe linia 21 prototipurile lor, pentru a atrage lumea spre mijloacele de transport in comun”, a mai spus Videanu.


U mjesecu ožujku bit će predloženi oni (tramvaji, op. egérke) od Alstoma, Siemensa, Škode, Bombardiera i Končara da se, u vremenu od mjesec dana, uvede na liniju 21 njihove prototipove, kako bi se privuklo ljude (dosl. "svijet") na sredstva zajedničkog prijevoza.

#16 Kerempuh

Kerempuh
  • Članovi
  • 76 posts
  • Joined 06.06.2007.

Posted 19.12.2007. - 17:23

jel se to meni postovi vezani uz egerkeovo znanje jezika izbrisani?

zato što su off topic ili ima neki drugi razlog?
Die Stadt gehört dir (WL).

#17 Gogo

Gogo
  • Članovi
  • 1,534 posts
  • Joined 09.02.2007.

Posted 19.12.2007. - 17:30

;)

http://www.zeljeznic...p=131583#131583

#18 seabral

seabral
  • Administratori
  • 22,627 posts
  • Joined 29.04.2005.
  • LocationZagreb

Posted 19.12.2007. - 20:23

jel se to meni postovi vezani uz egerkeovo znanje jezika izbrisani?

zato što su off topic ili ima neki drugi razlog?

Čitava diskusija je otišla previše OT, pa su u dogovoru s egerkeom ti postovi premješteni u podforum kamo zapravo i pripadaju. Gogo je u prethodnom postu naveo link.

#19 egérke

egérke
  • Članovi
  • 7,612 posts
  • Joined 08.06.2006.
  • LocationKvatrić

Posted 19.12.2007. - 23:17

Inače je posel moderatora da kad makne postove ostavi link. :wink:

#20 seabral

seabral
  • Administratori
  • 22,627 posts
  • Joined 29.04.2005.
  • LocationZagreb

Posted 05.01.2008. - 06:15

Još malo o istoj temi:

»Končar« razvija prototip tramvaja za kolosijek širine 1435 milimetara, koliko iznosi u Sarajevu, kako bi mogao voziti prugom


Čitav tekst na:
http://www.vjesnik.h...k.asp?r=zag&c=1




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users