Jump to content


Photo

Zagreb - Samobor


  • Please log in to reply
56 replies to this topic

#41 železocestnik

železocestnik
  • Članovi
  • 1,697 posts
  • Joined 22.08.2010.
  • LocationLjubljana

Posted 07.09.2012. - 22:04

Baedekerov vodić iz 1913. godine za Austriju i Ugarsko prikazuje nam vezu između stanice Samoborčeka i stanice Južne željeznice...


Posted Image


povečava...

Posted Image
"Problem sa činjenicama je u tome što ih ima tako mnogo." Samuel McChord Crothers

#42 seabral

seabral
  • Administratori
  • 18,280 posts
  • Joined 29.04.2005.
  • LocationZagreb

Posted 08.09.2012. - 04:33

Baedekerov vodić iz 1913. godine za Austriju i Ugarsko prikazuje nam vezu između stanice Samoborčeka i stanice Južne željeznice...

Hvala ti ! Ovakvih karti nikad dosta ... kolikogod pokazivale iste ulice i iste trgove, svaka je na svoj način interesantna i otkriva nešto novo :palac:

#43 Portos

Portos
  • Moderatori
  • 8,654 posts
  • Joined 01.12.2005.
  • LocationZaprešić, Hrvatska

Posted 08.02.2013. - 19:24

http://www.vecernji....u-clanak-507641

 

 

 

 

 

SAMOBORČEK - HŽ PLANIRA OBNOVITI POPULARNU PRUGU ZAGREB – SAMOBOR KOJA JE UGAŠENA 1979. GODINE Vlak ‘bježao’ sa stajališta, a putnici se vozili i na krovu Zadnja generacija strojovođa, koji su nakon ukidanja popularne linije otišli raditi u ZET, prisjetila se dogodovština i nepodopština koje su doživljavali na poslu

Ponovna gradnja pruge od Zagreba do Samobora trebala bi početi 2014. godine. Nadaju se tome u HŽ-u, gdje su projekt prijavili i za sufinanciranje iz fondova EU, a procijenjena vrijednost projekta je 65 milijuna eura. Ishođena je lokacijska dozvola, a izrada glavnog projekta je u tijeku.

Svakodnevne velike gužve

Pokretanje Samoborčeka potaknulo je nostalgiju posljednje generacije strojovođa koji su vozili “srebrnu strijelu”.

Na trasi nekadašnje pruge ostali su samo tragovi, no čim stavi kapu sa znakom GŽZ (Gradske željeznice Zagreb), Željko Golubić, sada automehaničar u garaži ZET-a, već je u mislima u kabini vlaka koji je u jednom smjeru znao prevesti i do 700 putnika.

– Ljudi su stajali kao sardine, a rijetki su imali prilike sjesti. Vikendom, kad bi išli na kupanje na Šmidhen, znali su se voziti i na krovu. U prvom vagonu se uvijek nešto pilo, drugi je vagon bio rezerviran za kumice, a u trećem su se kartali – rekao je Golubić, a njegov kolega Branko Šturbek, koji je radio kao referent nabave, dodao je kako su se nekad znale dogoditi nesreće jer bi skretničar "zaspao", pa su se vlakovi znali naći na istoj pruzi.

U vlaku upoznao suprugu

– No uvijek su te nesreće bile lake, tako da je rijetko kad bilo teže ozlijeđenih – kaže Šturbek, koji također radi u garaži ZET-a u Podsusedu. Kada je zadnji Samoborček 31. prosinca 1979. u 8.40 sati krenuo put Samobora, svih 120 zaposlenih koji su ostali bez posla znali su da od 6. siječnja prelaze u ZET.

I Josip Šebek, strojovođa koji sebe naziva djetetom Samoborčeka, radnu karijeru završava u ZET-u.

– U vlaku sam upoznao i suprugu, koja je svaki dan putovala u školu u Zagreb, u braku smo 40 godina – rekao je Šebek te se prisjetio zgode kad je na zadnjoj stanici u Samoboru otišao na kavu u obližnji restoran, a kada je izašao, vlaka nije bilo.

– Stajalište je bilo na uzbrdici i kočnice su popustile. To se stalno događalo, no snašao sam se u trenu i zamolio bračni par koji je ulazio u auto da voze za vlakom. Sustigli smo ga i ja sam uskočio u vlak. Putnici nisu ni znali što se dogodilo – smije se Šebek.

 


Poslana slika Poslana slika

#44 hyperion

hyperion
  • Članovi
  • 1,141 posts
  • Joined 16.01.2006.
  • LocationBrežice, Slovenija

Posted 09.02.2013. - 09:20

Baedekerov vodić iz 1913. godine za Austriju i Ugarsko prikazuje nam vezu između stanice Samoborčeka i stanice Južne željeznice...

Zanimljivo. :) Uvijek sam se pitao, gdje je bio drugi kraj nekadašnje pruge.



#45 firedrake

firedrake
  • Članovi
  • 167 posts
  • Joined 15.01.2012.
  • LocationST

Posted 10.02.2013. - 14:11

Dakle, surfajući internetom naletio na stranicu http://www.lombardiabeniculturali.it na kojoj, među ostalim, ima dosta fotografija sa područja Jugoslavije iz perioda početka II. sv. rata. Najzahvalnija je arhiva  fotografa Maria Patellania koji je proveo 4. i 5. mjesec 1941. putujući od Ljubljane preko Zagreba, Splita, Dubrovnika, Mostara i Banja Luke nazad za Zagreb

 

Samoborček nakon prelaska mosta

Samoborcek_1_zps305f16a5.jpg

 

ŽCPR

Samoborcek_2_zpsc79f5775.jpg


"Rekbi da su sagradili ono komad željeznice, da njome plaše švrake i gavrane kroz našu Zagoru"

Juraj Kapić, 1891.


#46 Portos

Portos
  • Moderatori
  • 8,654 posts
  • Joined 01.12.2005.
  • LocationZaprešić, Hrvatska

Posted 10.02.2013. - 14:42

Dakle, surfajući internetom naletio na stranicu http://www.lombardiabeniculturali.it na kojoj, među ostalim, ima dosta fotografija sa područja Jugoslavije iz perioda početka II. sv. rata. Najzahvalnija je arhiva  fotografa Maria Patellania koji je proveo 4. i 5. mjesec 1941. putujući od Ljubljane preko Zagreba, Splita, Dubrovnika, Mostara i Banja Luke nazad za Zagreb

 

Ma bravo. Ovo su još neviđene slike!!!


Poslana slika Poslana slika

#47 milan_s

milan_s
  • Moderatori
  • 6,204 posts
  • Joined 17.09.2006.
  • LocationToronto - Sarajevo

Posted 10.02.2013. - 18:22

 
Ma bravo. Ovo su još neviđene slike!!!


Vrijedan arhivski materijal. Hvala.
Jedino je šteta što su skenovi niske rezolucije.
Isto tako, veliki broj slika je prikazan samo kao grupni sken kontakt negativa.
Najbitnije je da takve fotografije postoje i da su na sigurnom mjestu.

#48 Prakticar

Prakticar
  • Moderatori
  • 7,646 posts
  • Joined 19.09.2005.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 08.03.2013. - 14:21

Izvrsno!

 

Cijelo vrijeme sam se pitao kako je to izgledalo sa samoborske strane!



#49 Prakticar

Prakticar
  • Moderatori
  • 7,646 posts
  • Joined 19.09.2005.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 11.03.2013. - 12:52

A kako će izgledati, još se točno ne zna, ali brda su se napokon pokrenula. U smjeru u kojem pruga do Samobora više ne spada u podforum "Uskotračne željeznice". E sad... hoćemo li zbog tradicije još malo zadržati ovdje ili ćemo preseliti, molim Veliko vijeće da odluči.

 

Svetonedeljska panorama, 1.3.2013.:

 

svetonedeljskapanorama2.jpg

 

Kao što se moglo i očekivati, ljudima se ne sviđa rampa. Naravno da bi nadvožnjak bio bolji, ali mislim da u današnja krizna vremena ne bi trebalo dvojiti što je jeftinije. A što se prometnih čepova tiče, na križanju silaska s autoceste i Tuđmanove postoji semafor koji svakako stvara mnogo veći čep nego što će to ikad raditi rampa. Naime, ako vlak bude prolazio svakih 20 minuta ili rjeđe, to je još uvijek mnogo manje zaustavljanja nego što ih sada "proizvodi" semafor.

 

EDIT: U međuvremenu sam našao temu na infrastrukturi, obrisao s nje prašinu i kopirao post. Ali budući da ga ne mogu obrisati odavde, onda molim da to učini netko o ovlaštenih osoba ;)



#50 železocestnik

železocestnik
  • Članovi
  • 1,697 posts
  • Joined 22.08.2010.
  • LocationLjubljana

Posted 16.03.2013. - 00:09


...i broj 4

samb1tl3.jpg

(koju je stavio sdz361 na forum)

 

 

Skoro identična fotografija iz fototeke: Železniški muzej Ljubljana

 

Snimio: prof. Teddy Gjivović (proffesor Državne trgovačke akademije)

 

Prof. Gjivović je bio u korespondenciji sa prof. Stanetom Kumarjem, akademskim sllikarjem iz Ljubljane.

 

Datum fotografije: 1938

 

 

 


"Problem sa činjenicama je u tome što ih ima tako mnogo." Samuel McChord Crothers

#51 železocestnik

železocestnik
  • Članovi
  • 1,697 posts
  • Joined 22.08.2010.
  • LocationLjubljana

Posted 11.04.2013. - 22:04

Moze li neko da dopuni ovaj spisak lokomotiva i motornih vozova na pruzi Zagreb-Samobor-Bregana:

Parne

No. 1 Arad 0-6-0 t-n2, 88/1900, ZSV A 1
No. 2 Arad 0-6-0 t-n2, 89/1900, ZSV A 2
No. 3 Arad 0-6-0 t-n2, 90/1900, ZSV A 3

No. 4 Bp 0-6-0 t-n2, 2001/1907 --> Šumsko gazdinstvo Pitomača
No. 5 Smo 0-6-0 t-n2, /1900 --> Šumsko gazdinstvo B. Novi
No. 6 Maff 0-6-0 t-n2, 4120/1925 --> Našice
No. 7 O&K 0-6-0 t-n2, 12112/1930 --> tehnički muzej Zagreb
No. 8 Bp 0-6-0 t-n2, 2170/1909 --> Kutina
No. 10 Bp 0-8-0 t-n2, 5607/1948, ex PDI Vareš, ex PDI Konjuh --> Zenica --> Kladanj -->Živinice
No. 24 Bp 2195/1910, ex Borsa no. 24
1336 KrLi 0-8-0 t-n2, 1336/1923, ex Slaveks Pakrac--> Grmeč
71-006 O&K 0-6-0 t-n2, ex JŽ --> 1968 železara Jesenice
1121-04 Chr 0-2-0 t-n2, 1798/1947, ex vojna pošta
80-008 Bp 0-8-0 t-n2, 3804/1915, ex JŽ, ex Banovići
10-129 Jung 10129/1944, ex PDI Borja, Teslić DD 3--> Samobor † 1985
 

 

Pokušajmo dopuniti spisak lokomotiva sa fotografijama.

 

zgloko1.png


"Problem sa činjenicama je u tome što ih ima tako mnogo." Samuel McChord Crothers

#52 železocestnik

železocestnik
  • Članovi
  • 1,697 posts
  • Joined 22.08.2010.
  • LocationLjubljana

Posted 11.04.2013. - 22:10

Moze li neko da dopuni ovaj spisak lokomotiva i motornih vozova na pruzi Zagreb-Samobor-Bregana:

Parne

No. 1 Arad 0-6-0 t-n2, 88/1900, ZSV A 1
No. 2 Arad 0-6-0 t-n2, 89/1900, ZSV A 2
No. 3 Arad 0-6-0 t-n2, 90/1900, ZSV A 3
No. 4 Bp 0-6-0 t-n2, 2001/1907 --> Šumsko gazdinstvo Pitomača
No. 5 Smo 0-6-0 t-n2, /1900 --> Šumsko gazdinstvo B. Novi
No. 6 Maff 0-6-0 t-n2, 4120/1925 --> Našice
No. 7 O&K 0-6-0 t-n2, 12112/1930 --> tehnički muzej Zagreb
No. 8 Bp 0-6-0 t-n2, 2170/1909 --> Kutina
No. 10 Bp 0-8-0 t-n2, 5607/1948, ex PDI Vareš, ex PDI Konjuh --> Zenica --> Kladanj -->Živinice
No. 24 Bp 2195/1910, ex Borsa no. 24
1336 KrLi 0-8-0 t-n2, 1336/1923, ex Slaveks Pakrac--> Grmeč
71-006 O&K 0-6-0 t-n2, ex JŽ --> 1968 železara Jesenice
1121-04 Chr 0-2-0 t-n2, 1798/1947, ex vojna pošta
80-008 Bp 0-8-0 t-n2, 3804/1915, ex JŽ, ex Banovići
10-129 Jung 10129/1944, ex PDI Borja, Teslić DD 3--> Samobor † 1985

 

 

samb1tl3.jpg

 

stavio sdz 361 na forum

 

Sada znamo, da je fotografija iz 1938. godine


"Problem sa činjenicama je u tome što ih ima tako mnogo." Samuel McChord Crothers

#53 železocestnik

železocestnik
  • Članovi
  • 1,697 posts
  • Joined 22.08.2010.
  • LocationLjubljana

Posted 11.04.2013. - 22:33

Moze li neko da dopuni ovaj spisak lokomotiva i motornih vozova na pruzi Zagreb-Samobor-Bregana:

Parne

No. 1 Arad 0-6-0 t-n2, 88/1900, ZSV A 1
No. 2 Arad 0-6-0 t-n2, 89/1900, ZSV A 2
No. 3 Arad 0-6-0 t-n2, 90/1900, ZSV A 3
No. 4 Bp 0-6-0 t-n2, 2001/1907 --> Šumsko gazdinstvo Pitomača
No. 5 Smo 0-6-0 t-n2, /1900 --> Šumsko gazdinstvo B. Novi
No. 6 Maff 0-6-0 t-n2, 4120/1925 --> Našice
No. 7 O&K 0-6-0 t-n2, 12112/1930 --> tehnički muzej Zagreb
No. 8 Bp 0-6-0 t-n2, 2170/1909 --> Kutina
No. 10 Bp 0-8-0 t-n2, 5607/1948, ex PDI Vareš, ex PDI Konjuh --> Zenica --> Kladanj -->Živinice
No. 24 Bp 2195/1910, ex Borsa no. 24
1336 KrLi 0-8-0 t-n2, 1336/1923, ex Slaveks Pakrac--> Grmeč
71-006 O&K 0-6-0 t-n2, ex JŽ --> 1968 železara Jesenice
1121-04 Chr 0-2-0 t-n2, 1798/1947, ex vojna pošta
80-008 Bp 0-8-0 t-n2, 3804/1915, ex JŽ, ex Banovići
10-129 Jung 10129/1944, ex PDI Borja, Teslić DD 3--> Samobor † 1985

 

 

samoborcekno7a.jpg

 

Datum: 9.1958

Foto iz knjige: D. Trevor Rowe: European Narrow Gauge steam, Vol.2

 

 

 

Još neki podaci iz Tehničkog muzeja Zagreb...

 

img2011.jpg

 

 

img2012.jpg


"Problem sa činjenicama je u tome što ih ima tako mnogo." Samuel McChord Crothers

#54 železocestnik

železocestnik
  • Članovi
  • 1,697 posts
  • Joined 22.08.2010.
  • LocationLjubljana

Posted 11.04.2013. - 22:48

Lokomotiva: 1121-04 Chr 0-2-0 t-n2, 1798/1947, ex vojna pošta

 

 

Datum: 9.1958

 

Foto iz knjige: D. Trevor Rowe: European Narrow Gauge steam, Vol.2

 

 

Za druge lokomotive nemam fotografija ni podataka na razpoloženju.

Ko jih ima, neka produži...


"Problem sa činjenicama je u tome što ih ima tako mnogo." Samuel McChord Crothers

#55 milan_s

milan_s
  • Moderatori
  • 6,204 posts
  • Joined 17.09.2006.
  • LocationToronto - Sarajevo

Posted 22.05.2013. - 14:53

SAMZSK.1.



#56 milan_s

milan_s
  • Moderatori
  • 6,204 posts
  • Joined 17.09.2006.
  • LocationToronto - Sarajevo

Posted 17.05.2014. - 19:16


http://www.zeljeznic...slika/?p=470221

Nije Srebrna strijela, nego stari Samoborček, jednog kišnog dana 1959.

Zagreb-Samobor_1959_ms1024_zps861f3d34.j



#57 milan_s

milan_s
  • Moderatori
  • 6,204 posts
  • Joined 17.09.2006.
  • LocationToronto - Sarajevo

Posted 18.05.2014. - 23:40

Lokomotiva: 1121-04 Chr 0-2-0 t-n2, 1798/1947, ex vojna pošta

samoborcekchrzanow1947a.jpg

Datum: 9.1958

Foto iz knjige: D. Trevor Rowe: European Narrow Gauge steam, Vol.2

Za druge lokomotive nemam fotografija ni podataka na razpoloženju.
Ko jih ima, neka produži...

Evo malo bolje slike:

Zagreb_Samoborcek_1121-04_1958_Trevor-Ro




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users