Jump to content


Photo

Identifikacija fotografije


  • Please log in to reply
978 replies to this topic

#181 Great Cornholio

Great Cornholio
  • Članovi
  • 1,719 posts
  • Joined 17.01.2007.

Posted 23.09.2008. - 01:44

Jos jedna slika za identifikovati.


Posted Image


Tekst je kao sto vidite na francuskom, motiv je iz Srbije, vrijeme je I. svijetski rat.
Pitanje je gdje je ovo fotografisano, kada tacno, koja je lokomotiva na slici
i najvaznije o kojem se kolosijeku ovde radi, uskotracnom ili normalnom?

#182 sdz361

sdz361
  • Članovi
  • 596 posts
  • Joined 27.08.2007.

Posted 24.09.2008. - 21:49

Baš me nije bilo dugo na forumu. Pored obaveza imao sam peh i sa računarom. sad sam ga popravio ali sam izgubio nešto materjala i fotografija koje skupljao. Ali šta je tu je, važno je da se ponovo družimo na forumu.
O ovoj slici sam već više puta diskutovao. Iako piše da se radi o Srbiji, slika nema veze sa njom. Ona je deo velike serije razglednica koje je ova francuska izdavačka kuća objavljivala tokom I sv. rata. Bar dvadesetak se odnosi na Srbiju ili srpsku vojsku ali ova izdvačka kuća nije mnogo brinula o tačnosti motiva i teksta tako da postoji razglednica na kojoj piše da se radi o srpskoj artiljeriji iako vojnici nose potpuno drugačije uniforme (konkretno Rumunske). Druga razglednica prikazuje po tekstu Borski rudnik ali teren na slici je potpuno neodgovarajuću i pored toga vidi se železnica normalnog koloseka (koju je Bor dobio tek pola veka kasnije), čak postoji i razglednica na kojoj piše Beograd iako je na slici neki grad koji se očigledno nalazi u pustinji i nigde ni traga od Save i Dunava. Iz te priče je i ova razglednica koja očigledno prikazuje neku kolonijalnu železnicu ili možda neku prugu iz Južne Amerike. Uostalom železnica je očigledno koloseka šireg od 0,76 m a u to vreme jedine brdske pruge u Srbiji su bile tog koloseka.
Ali u kao i uvek a pogotovu u ratna vremena nije važno šta je stvarno već šta piše da je to.

#183 sdz361

sdz361
  • Članovi
  • 596 posts
  • Joined 27.08.2007.

Posted 26.09.2008. - 19:02

Posle pauze koju sam napravio pogledao sam još jednom vaše poruke kao i još neke fotografije iz Maglaja i ostale raspložive podatke. Još jedanput se zahvaljujem svima koju su uložili trud da identifikujemo fotografiju. Na osnovu ove diskusije moje mišljenje je da je na ovoj fotografiji snimak probe opterećenja ili otvaranja novog stalnog mosta (desni most) preko reke Bosne koji je 1917. ili 1918. godine izgrađen da zameni provizorni most (levi most) koji je kuk inženjerija napravila nakon što su velike poplave maja 1915. odnele dotadašnji stalni most. Lokacija bi morala ipak da bude kod Žepče. Ovo definitivno nije most kod Maglaja što se jasno vidi na ovoj slici iz istog albuma kao i prethodna koju sam postavio na forumu.
Posted Image
Posted Image

Ono što me je jedno vreme zbunilo je što se u ovom albumu pokazuje samo postavljanje mosta kod Usore i Maglaja dok se onaj kod Žepče ne pominje. Međutim gledajući detaljnije podatke ustanovio sam da je jedinica čiju delatnost pokazuje ovaj album (20. kuk Eisenbahn Baukompagnie - 20. carska i kraljevska železnička građevinska četa) bila zadužena samo za obnovu deonice Doboj - Maglaj tako da nije ni čudo da nema slike radova na mostu kod Žepče.
Inače mislim da se na slici radi o probi opterećenja ili eventualno otvaranju mosta jer je voz dosta veliki i ceo sastavljen od vagona natovarenih rasutim materjalom a pored novog mosta se nalazi velika grupa ljudi. Ustalom ko bi tokom rata tek tako slikao mostove i vozove verovatnije je da se radi o nekom događaju.

#184 Vladimir P

Vladimir P
  • Članovi
  • 402 posts
  • Joined 02.12.2006.
  • LocationSkopje, Makedonija

Posted 29.09.2008. - 10:04

Evo jos jedna fotografija Sarajevo - ostgranze !?

Posted Image

#185 milan_s

milan_s
  • Moderatori
  • 6,378 posts
  • Joined 17.09.2006.
  • LocationToronto - Sarajevo

Posted 29.09.2008. - 12:46

Vladimire
To je tunel u kanjonu Drine izmedju stanica Ustipraca-Gorazde
i Medjedje, na 89. kilometru pruge od Sarajeva prema Uvcu.
Na slici se vidi zapadni ulaz tunela, tj. slika gleda
prema Medjedji, nizvodno. U austrougarskom periodu
je tunel nosio broj 55. Dugacak je 603,20 m. To je
prvi tunel kada se od Ustiprace ide ka Medjedji.
Mislim da taj tunel nije potopljen akumulacijom HE Visegrad.
Bilo bi interesantno imati sadasnju sliku ovog mjesta i tunela.

Posted Image

#186 Vladimir P

Vladimir P
  • Članovi
  • 402 posts
  • Joined 02.12.2006.
  • LocationSkopje, Makedonija

Posted 24.10.2008. - 21:32

Koja moze da bude ovo lokacija i lokomotiva

Posted Image

Ocito se islo na neku "zurku" :D

#187 milan_s

milan_s
  • Moderatori
  • 6,378 posts
  • Joined 17.09.2006.
  • LocationToronto - Sarajevo

Posted 18.11.2008. - 07:39

BOSNIA.WWII.1.
Ovo je ratna fotografija, snimljena negdje u Bosni 25.7.1943.
Na kojoj je pruzi snimljena, tesko je ovako reci. Vidi se oklopno-borbeni
vlak koji radi na obezbijedjenju pruge. Dakle, u pitanju je neki
od glavnih zeljeznickih pravaca od velike vaznosti. Na celu ispred
lokomotive idu cak dvoja oklopna kola u slucaju da je pruga
minirana. Koliko mi se cini, izgleda da se radi o lokomotivi serije 83.
Komentari dobrodosli ...

Posted Image

#188 Great Cornholio

Great Cornholio
  • Članovi
  • 1,719 posts
  • Joined 17.01.2007.

Posted 20.11.2008. - 02:37

Mislim da ce biti veoma tesko ikada otkriti gdje je ovo.
Jedino se sistemom eliminacije moze zakljuciti ovo:
- Nije niti jedna od zupcastih pruga zbog lokomotive 83
- Vjerovatno nije niti jedna od sumskih pruga opet radi lokomotive 83 i njenog velikog radiusa.
- Nije Hercegovina (juzno od Jablanice) ili Dalmacija radi rastinja okolo pruge.

Ovakvih slika je bilo po knjigama iz NOB-a, jedino ako neko nekada naidje
na identicno fotografiju u nekoj od knjiga bi smo mogli naci pravi odgovor.




Usput, na drehscheibe-online sam naisao na ovu prepisku:
http://drehscheibe-o....php?17,3988637

Mislim de se muce sa identifikacijom ove lokomotive.
Izgleda da se radi o jednoj od nasih radijalki?
Ako neko zna nesto vise neka im pomogne.

#189 igorail

igorail
  • Članovi
  • 1,244 posts
  • Joined 18.01.2006.

Posted 06.12.2008. - 19:14

Pozdrav svima !

Ovo je nastavak rasprave o lokaciji DHL-740, na donjem thumbsu, sa teme:

Dizel serija 740 > strana (03) << Klikni na link lijevo ! :wink:


Posted Image
(KLIKNI na sliku iznad !)

Lokacija slike ?

Na osnovu onoga sto se od prirode vidi, tesko je bilo sto zakljuciti,
osim da je vjerojatno negdje u BiH. Medjutim, ovo izgleda kao
neka svecana, ili prva, mozda cak i probna voznja, pa na osnovu
tog podatka, ako negdje postoji, bi se mogla zakljuciti pribliznija
lokacija.

Nije Hercegovina, uskotracne pruge dolinom Bosne, Neretve i Sprece, tada vise nije bilo.
DHL-740 su dosta vozili Istocnom/Visegradskom prugom, pa je ovo moguce tu negdje.
Ustvari, jedan mi se podatak vrti po glavi.
Cini mi se da sam negdje citao da su se testiranja ove lokomotive vrsila u zapadnoj Bosni,
tj. pruzi Lasva-Travnik-Jajce, kao i Šipadovim prugama (Steinbeissbahn-u)
Neznam gdje sam ovo procitao, al sam siguran da je informacija tacna.

Medjutim opet ostaje pitanje gdje je konkretno ovo mjesto?



Raspolažem sa ovom fotografijom :kul :

Posted Image
Mesići - Ustiprača >> Foto: 03.08.1971.g.

na poleđini koje piše:
Mesići - Ustiprača >> 03.08.1971.g.

1. Ova "moja" i promotivna slika iz "Đ.Đ. Slavonski Brod", a vezano za proizvodnju
uzanih dizelhidrauličnih lokomotiva DHL-740, predstavljaju istovjetan lokalitet
(pogledati ŽTT stupove, njihov položaj i raspored, livadicu iznad mosta, prvi red
zelenila, potom novu trokutastu livadicu poviše, pa novi zeleni pojas, pa iznad nova
livadica, pa ... :wink: - SVE ISTOVJETNO):mudri.

2. Pošto je lokalitet istovjetan, očito je prema natpisu na poleđini fotke, da je riječ o
Istočnoj uskotračnoj pruzi, na potezu između kolodvora Mesići i Ustiprača.

3. Sa obje fotke je jasno da se radi o stajalištu, sa jednim kolosijekom.

Na širem potezu od kolodvora (H)Renovice (gdje pruga postupno ulazi u surovi, ali
istovremeno i prekrasni kanjon rijeke Prače), pa do Ustiprače, ima 5 tkzv. službenih
mjesta
i to po mojim djelomičnim podacima, idu slijedećim redoslijedom:

a. Banj Stijena >> kolodvor/ukrsnica;
b. Sudići >> stajalište;
c. Mesići-Rogatica >> kolodvor/ukrsnica;
d. Brčigovo >> stajalište i
e. Dub >> stajalište
---------------------------------------------

STOGA > ovo stajalište sa slike može biti samo Sudići, Brčigovo ili Dub, pod uvjetom
da su moji podaci šta je ukrsnica, a šta stajalište, tačni :wink: .

Ovdje će od velike pomoći biti precizni podaci forumaša sdz361 i malog.paje :D :mrgreen:

E sad prilažem izgled kropanih detalja uz ove kolodvore/stajališta na potezu H(Renovica) - Mesići:

I. Banj Stijena:
Posted Image
Kolodvor-stanica-ukrsnica Banj(a) Stijena


II. Sudići:
Posted Image
Stajalište Sudići


III. Mesići:
Posted Image
Kolodvor-stanica-ukrsnica Mesići
(Napomena: Sve tri karte su orijentirane tako da je lijevo zapad, a desno istok)


- Mesići otpadaju po 2 rezona:
1. nisu stajalište i
2. potpuno je drugačiji krajolik :wink:

- Sudići otpadaju jer:
1. nema potoka/riječice, niti udoline, koju premošćava most (koji čak posjeduje i
čuvarski bunker na jednom kraju/strani stajališta):

Posted Image
Detalj završetka stajališta čiji lokalitet istražujemo

2. Oko Sudića je drugačiji reljef/krajolik na mapi :wink:


Kada bi pak Banja Stijena bila samo obično stajalište, onda bi lokalitet najviše
odgovarao ovoj stanici, zbog ovog potoka, koji se ulijeva s jednog kraja ovog stajališta
i/ili stanice:

Posted Image
Detalj karte oko kolodvora Banj Stijena sa potokom i mostom (koji do duše na
karti i nije nacrtan, jer je možda isuviše mali)



Kad se sve ovo izloženo presabere, > na slici je stajalište Brčigovo ili Dub:prof.

Kako nemam sekcije karte na ovom potezu, zadnju riječ će dati Milan_s, kada
postavi one sekcije mapa sa Istočne pruge, koje trenutno "kroji" u Photoshopu.

Priličito je veliki uspon,što se da vidjeti na fotografiji....

btw mislim Ela da imaš pogrešan osjećaj oko "velikog uspona" > pogledaj moju fotku
istovjetne lokacije :wink:

igorail !
Odbojnike na tramvaje !

"""""""""""""""""""""""""""""

Svaki pravi railfan naprosto zadrhti kad u prolazu primjeti, da se na željezničkom semaforu

pojavi ZELENO svjetlo !

#190 milan_s

milan_s
  • Moderatori
  • 6,378 posts
  • Joined 17.09.2006.
  • LocationToronto - Sarajevo

Posted 06.12.2008. - 19:41

Svaka cast Igore.
Tvoja fotografija i fotografija sa 740-001 su
zaista ista lokacija bez ikakve sumnje.
Za ovo krojenje karti sto spominjes, potrudicu se da pronadjem to mjesto :wink:

#191 Great Cornholio

Great Cornholio
  • Članovi
  • 1,719 posts
  • Joined 17.01.2007.

Posted 06.12.2008. - 22:20

Odlicno Igorail, to je to, ne samo da si otkrio o kojoj se pruzi radilo, otkrio si nam i tacno mjesto :D

#192 milan_s

milan_s
  • Moderatori
  • 6,378 posts
  • Joined 17.09.2006.
  • LocationToronto - Sarajevo

Posted 06.12.2008. - 23:39

GMIP.VGI.MAP.25K.1.MS.
Mislim da je to lokacija Grefov most na Istocnoj pruzi.

Da se prvo vratim na fotografije.

Na prvoj sa lokomotivom 740-001 se osim kompozicije ne vidi nista drugo
na osnovu cega bi se pozitivno moglo identificirati mjesto na kojem je snimljena.
Tu su samo visovi nekih brda u pozadini, a u BiH je mnogo takvih mjesta.
Great Cornholio je bio u pravu kad je zakljucio da ne moze biti Hercegovina,
jer od Capljne prema Zelenici je pretezno krs, dok situacija na ovoj slici
izgleda nesto pitomija.

Onda je Igor postavio drugu fotagrafiju, na kojoj se elementi poklapaju
sa prvom, sto potvrdjuje da se radi o istoj lokaciji, ali otkriva kljucni
detalj koji se ne vidi na prvoj fotografiji. To je zeljeznicki most.
To znaci da je u blizini rijeka. Medjutim, mostova i rijeka ima mnogo.
Ono sto je presudno je podatak da se radi o dionici Mesici-Rogatica - Ustipraca.
To je kljucno. Pratio sam kartu. Uskotracna pruga na ovoj dionici ide desnom obalom
rijeke Prace, da bi preko Grefovog mosta presla na lijevu obalu, pa tako
nastavila prema Ustipraci. U stvari, mozda je slikovitije reci da rijeka Praca
prolazi ispod pruge sa njene lijeve na desnu stranu.

Evo tog mjesta, s tim sto sam kartu okrenuo naopacke, da odgovara pogledu
sa fotografija, koje gledaju nizvodno, na jug prema mostu. Pruga je na fotografiji
na desnoj obali rijeke Prace, koja je vrlo blizu lijevo, ali se ipak ne vidi.
Visovi brda iza mosta odgovaraju reljefu na karti. Isto tako i tok rijeke Prace.
Odmah iza mosta su tuneli, kako pruga nastavlja svoj put ka Ustipraci.
Na karti nije ucrtano nikakvo stajaliste, sto ne znaci da ono nije bilo tu.
Medjutim, zeljeznicka stanica/stajaliste Dub je dalje prema Ustipraci,
i kao takva je ucrtana na karti, sto cemo vidjeti u nastavku.

Zuta strelica oznacava smjer u kojem su slikane fotografije.
Igorova fotografija je snimljena blize mostu, a i mnogo je
jasnija, sto je omogucilo da se most vidi. Na ovoj karti
je jug gore, a sjever dolje.

Posted Image

GMIP.VGI.MAP.25K.1.
Ovo je normalna orijentacija karte, sa sjeverom gore, a jugom dolje.

Posted Image

GMIP.VGI.MAP.25K.2.
Presavsi most, pruga nastavlja ka jugu, prolazi kroz kraci, pa duzi tunel,
zaokrece prema istoku, prolazi kroz jos nekoliko tunela, a onda ponovo
zaokrece prema jugu, slijedeci kanjon rijeke Prace.

Posted Image

GMIP.VGI.MAP.25K.3.
Zatim iduci ka jugoistoku stize u Z.St.Dub.

Posted Image

GMIP.VGI.MAP.25K.4.
Pruga dalje vijuga na istok, jug ...

Posted Image

GMIP.VGI.MAP.25K.5.
... i stize u Ustipracu, gdje se rijeka Praca ulijeva u rijeku Drinu, a gdje
se ogranak uskotracne pruge racva i nastavlja uzvodno rijekom Drinom prema Foci,
i dalje prema Miljevini i sumskim uskotracnim prugama.

Posted Image

#193 Stanley

Stanley
  • Moderatori
  • 11,048 posts
  • Joined 24.08.2006.
  • LocationZagreb

Posted 07.12.2008. - 06:19

Koliko me pamćenje služi Dub nije bio stajalište, već kolodvor (ukrižje).
Serija 05 je zakon!

#194 igorail

igorail
  • Članovi
  • 1,244 posts
  • Joined 18.01.2006.

Posted 07.12.2008. - 18:33

Koliko me pamćenje služi Dub nije bio stajalište, već kolodvor (ukrižje).


Da Stanley i mene je vodila ta sumnja, posebno što je Dub lijepo ucrtan u kartu
1:25.000 kao kolodvor/stanica, a ne stajalište, dok Brčigova nigdje nema ucrtanog,
što na kraju realno implicira da je lokalitet sa slike, sad se to i definitivno može reći 8)
stajalište Brčigovo ili Brcigovo ! :D :jup

(ne znam kako se pravilno kaže, jer u voznim redovima svuda piše Brčigovo, a od nekih
poznavaoca terena sam čuo i naziv "bez č" tj. Brcigovo)

Ostala je samo mala dilema > da li je to zaista ispred Grefovog mosta, kako je
milan_s zaključio, a to bi bio jedan lokalitet (kad sad "odmotam film", tuda sam
prolazio prije točno 3 godine), kojih 500-tinjak metara istočno od lokaliteta Sastavci
(na karti), gdje se rijeka (Rogatička) RAKITNICA ulijeva, kao lijeva pritoka, u Praču
i gdje se račva cesta koja ide od Ustiprače na istok:

- ka Jabuci (na putu za Goražde) >> skrečući na lijevo;
- ka Mesićima i hidrocentrali Mesići >> nastavljajući pravo na zapad i
- ka Rogatici >> skrečući na desno i penjući se strmo uz serpentine, pored već
spomenute riječice Rakitnice.

btw ova cesta/put, koji je prvobitno samo spajao Mesiće i Rogaticu, je bio veoma važan,
jer su putnici za Rogaticu izlazili/ulazili u Mesićima, pa je stoga ovaj kolodvor još od
Austro-ugarskih vremena nosio "duplo" ime Mesići-Rogatica :wink:

Evo tog mjesta, s tim sto sam kartu okrenuo naopačke, da odgovara pogledu
sa fotografija, koje gledaju nizvodno, na jug prema mostu. Pruga je na fotografiji
na desnoj obali rijeke Prače, koja je vrlo blizu lijevo, ali se ipak ne vidi.
Visovi brda iza mosta odgovaraju reljefu na karti. Isto tako i tok rijeke Prače.
Odmah iza mosta su tuneli, kako pruga nastavlja svoj put ka Ustiprači.
Na karti nije ucrtano nikakvo stajalište, sto ne znaći da ono nije bilo tu.


Milane, kad je definitivno jasno da se radi o Brč©igovu, meni je dilema ostala još oko 3
moguća lokaliteta
na kartama :shock: .
U ovoj fazi odgonetanja su jako značajna međustaniča odstojanja (ili ako hoćeš odstojanja
među službenim mjestima), ove dionice Istočne pruge.

Stoga postavljam ovaj pregled odstojanja (odstupanja nisu veća od cca 80÷450 m) :

Hrenovica ------------- Banja stijena ====~ 8 km ;
Banja stijena --------- Sudići =========~ 5 km ;
Sudići ------------------ Mesići-Rogatica ===~ 8 km ;
Mesići-Rogatica ------- Brčigovo =======~ 6 km ;
Brčigovo --------------- Dub ==========~ 3 km i
Dub --------------------- Ustiprača =======~ 6 km.
---------------------------------------------------------------


Crvena odstojanja su nam najvažnija. Kako ja nemam dionice karata istočno
od Mesića
, a ti nisi postavio dionice na karti, zapadno od Sastavaka i Grefovog
mosta
, molio bih te da pogledaš ili ako stigneš postaviš taj dio karata, da bi mogli
vidjeti da li od Grefovog mosta do Mesića ima čak 6 km ? :roll: .


Radi važnog uspoređenja, prugu istočno od Grefovog mosta, prema kolodvoru/ukrsnici
Dub (čiji lokalitet sada tačno znamo na kartama) možemo vidjeti na shemi, gdje
sam ja označio meni veoma sumnjiv lokalitet, gdje bi također moglo biti Brčigovo:

Prva karta sa prvim opcionim/alternativnim Brčigovom:

Grefov Most - Opciono stajalište Brčigovo (jedan):
Posted Image
Ovo gore je opcionalni lokalitet stajališta Brčigovo, kod još jednog mosta, gdje bi,
pod uvjetom da je udaljenost Grefovog Mosta od Mesića-Rogatice bila cca 3 km +
još 3 km, sa slike iznad (udaljenost Grefov Most <--> opcioni lokalitet Brčigovo),
davalo tačno 6 km, kao u svim voznim redovima :roll: :? :wink:

Kao što vidiš u blizini je i mali mostić na rijeci Prači, na nekom veoma lošem makadamskom,
ali čini se i donekle kolskom putu, kojim su putnici mogli dolaziti/odlaziti do dotičnog
stajališta, koje je stoga tu i napravljeno :wink: .

Kod Grefovog pak Mosta, ne vidim na karti ni najmanjeg "kozijeg putića", kojim bi putnici
dolazili/odlazili sa stajališta (izuzev što su blizu Sastavci, a do njih je svakako veoma blizu,
cestom do kolodvora Mesići-Rogatica, pa se čini da i nije bila potrebna dupla veza :wink: )


Na drugoj karti niže:

Opciono Brčigovo - Dub:
Posted Image

je prikazana udaljenost od tog opcionalnog stajališta Brčigovo, pa na istok, do
kolodvora Dub, gdje bi "odokativo", po karti moglo biti baš 3 km, a reljef i prilazni
putići se uklapaju u priču.


Treća karta sa shemom je prikaz prilično nerealnog lokaliteta Brčigova:

Dub - Druga varijanta opcionog Brčigova
Posted Image

jer prikazuje naše stajalište Brčigovo, zaista cca 3 km odaljeno od Duba, ali na
istok
:shock: (što je nemoguće po svim redovima vožnje, jer ka Ustiprači prvo od
zapada dolazi Brčigovo, pa tek onda Dub
), ali se reljef perfektno uklapa, tu je kao
i kod ranijeg opcionog Brčigova most/ić, prilazni putić i sl.


Još bih napomenuo da obje fotografije Brčigova prikazuju stajališni plato, koji baš
i nije uzak (dapače), što navodi na pomisao da je mogućno nekada davno, tu bio i drugi
kolosijek
, koji je uslijed smanjenog obima prevoza, potreba ili drugih internih razloga
demontiran.
To nije bivao rijedak slučaj na uzanim, pa i normalnim prugama, što dodatno komplicira
zagonetku, jer se u tom slučaju izvorno ne radi o stajalištu, već također o kolodvoru/ukrižju.

Ako si u mogučnosti Milane, da još potkrijepiš odgovorima sa karata, ove dodatne dileme 8)

btw Ooo, da nam je mapa/tabela kolosiječne situacije na čitavoj Istočnoj pruzi (Ostbahnu),
sve bi bilo lakše i drugačije > čini mi se da takvo što još nismo imali/postavljali na ovom
forumu :?

igorail ! :wink:
Odbojnike na tramvaje !

"""""""""""""""""""""""""""""

Svaki pravi railfan naprosto zadrhti kad u prolazu primjeti, da se na željezničkom semaforu

pojavi ZELENO svjetlo !

#195 milan_s

milan_s
  • Moderatori
  • 6,378 posts
  • Joined 17.09.2006.
  • LocationToronto - Sarajevo

Posted 07.12.2008. - 23:45

Milane, kad je definitivno jasno da se radi o Brč©igovu, meni je dilema ostala još oko 3
moguća lokaliteta na kartama .
U ovoj fazi odgonetanja su jako značajna međustanična odstojanja (ili ako hoćeš odstojanja
među službenim mjestima), ove dionice Istočne pruge.


GMIP.740-001.MS.
Analizirajuci reljef na fotografiji sa 740-001,
uocavaju se tri prominentna elementa. To su brda
A, B i C. Na osnovu njih se moze zakljuciti da
rijecni tok pravi oblik nacrtan na fotografiji.

Posted Image

GMIP.VGI.MAP.25K.1.MS2.
Ako se elementi sa fotografije usporede sa
topografijom karte, prateci izohipse se da
zakljuciti da se elementi sa fotografije
poklapaju sa elementima na karti.

Ja sam cvrsto uvjeren da je lokacija sa fotografije
upravo lokacija oznacena na karti.

Posted Image

Crvena odstojanja su nam najvažnija. Kako ja nemam dionice karata istočno
od Mesića, a ti nisi postavio dionice na karti, zapadno od Sastavaka i Grefovog
mosta, molio bih te da pogledaš ili ako stigneš postaviš taj dio karata, da bi mogli
vidjeti da li od Grefovog mosta do Mesića ima čak 6 km ?

Igore, mislim da od Mesici-Rogatica do Grefovog mosta ima duplo vise nego
od Grefovog mosta do Duba. To je jedan od razloga sto nisam postavio te karte,
kao i to sto sam morao da spajam cak (cini mi se) tri karte, dok je
ovo sto sam vec postavio sve samo sa jedne karte. Medjutim, ucinicu to.
To mi samo potvrdjuje da je lokacija sa slike Grefov most, ili zvanicno Brcigovo.

btw Ooo, da nam je mapa/tabela kolosiječne situacije na čitavoj Istočnoj pruzi (Ostbahnu),
sve bi bilo lakše i drugačije > čini mi se da takvo što još nismo imali/postavljali na ovom
forumu.

Toma mi je bio poslao grafikone ogranaka na Istocnoj pruzi, i to sam vec bio
postavio. Nazalost, nije mi poslao glavni grafikon od Sarajeva do Vardista.
Mali Paja je isto obecao da ce to poslati. Evo, i ovom prilikom ih molim
da kad budu u mogucnosti, taj fajl postave na rapidshare, cije koristenje
je btw besplatno.

btw ima li negdje Freight Raila? On je obisao sve bunkere, pa je moje
pitanje da li je obisao ovaj i ima li kakve slike da potkrijepimo ovo?

#196 igorail

igorail
  • Članovi
  • 1,244 posts
  • Joined 18.01.2006.

Posted 08.12.2008. - 01:23

Milane, dosta dobra ti je argumentacija, premda me neki detalji još uvijek kopkaju.... .

Posebno mi je malo sumnjivo da bi pruga po tvojim crtežima faktički "morala" iza
mosta ići dosta oštro u desno, prateći obronke brda i obalu Prače, pa potom opet
velikim zavojem u lijevo, dok je pak u tom dijelu pruga na karti praktički skoro
"u pravcu", tj. tek sa malim "lelujanjem" desno - lijevo..
A i oni mostići za pristup putnika stajalištu :roll: ...
Ali o tom po tom, polako, kad još mognemo vidjeti i dionicu Grafov Most do
Mesći-Ustiprače :wink: , ali molim te ne žuri, pa bar za ovo imamo vremena :D
ispada da te ja nešto angažiram :oops: :)

btw ima li negdje Freight Raila? On je obisao sve bunkere, pa je moje
pitanje da li je obisao ovaj i ima li kakve slike da potkrijepimo ovo?

Na žalost ovdje izgleda nije bio. Kad smo još prije skoro dvije godine gledali
ove stare fotografije, ostao je pomalo "u čudu", koji je sad to most i to još s
bunkerom :shock: . Tad smo se dogovorili da ću mu to jednom poskenirati i poslati,
da bolje prouči. Upravo sam mu ovih dana to trebao isporučiti, a ako ovo prati
i ovdje će primjetiti detalje oko mosta s bunkerom.

btw Milane, nigdje na kartama nisam mogao pronaći selo/naseljeno mjesto Brčigovo
(nevezano za željeznice i prugu). Možda bi nam i njegov precizniji položaj mogao više
toga reći o ovom stajalištu :idea

igorail ! :wink:
Odbojnike na tramvaje !

"""""""""""""""""""""""""""""

Svaki pravi railfan naprosto zadrhti kad u prolazu primjeti, da se na željezničkom semaforu

pojavi ZELENO svjetlo !

#197 milan_s

milan_s
  • Moderatori
  • 6,378 posts
  • Joined 17.09.2006.
  • LocationToronto - Sarajevo

Posted 08.12.2008. - 02:44

U stvari, dugujem jednu ispravku. Stanica Mesici-Rogatica je otprilike
duplo bliza Grefovom mostu od stanice Dub. Medutim, istina je da moram
spojiti tri originalne karte, pa onda isjeci, da bih tu dionicu objedinio
i prikazao na jednoj 1024 x 768 px.

Drugo, trazio sam na ovim kartama ime Brcigevo. Zanimljivo je da takav toponim
nije upisan. Ipak, pogledao sam na Google Maps. Brcigevo je nesto juzno
od Rogatice, a Rogatica je sjeverno od ovog mosta, tako da ispada da bi lokacija
Grefovog mosta trebala biti u blizini tog mjesta, tocnije, nesto malo juznije.
Nije mi jasno zasto ime tog mjesta nije upisano na karti.

Igore, provjeri te razdaljine. Da nije mozda 3 km od Mesici-Rogatica do Brcigeva,
a onda 6 km od Brcigeva do Duba?

Treca stvar Igore, ... pruga poslije mosta ide u desno, ali ne tako ostro,
jer ide kroz brdo. Odmah poslije mosta je prvo jedan kraci, a onda jedan
mnogo duzi tunel. Fotografija je dvodimenzionalna projekcija
trodimenzionalnog svijeta, pa stvari na njoj ne mogu bas izgledati isto
kao na pticjoj projekciji na karti. To sto nema trece dubinske dimenzije
na fotografiji cini da usponi gledani frontalno na fotografiji se cine mnogo
veci, isto kao sto se zavoji cini mnogo ostrijima nego sto u stvari jesu.

I cetvrto, eto prilike da se posjeti taj bunker, i provjeri da li je jos
u zivotu. Sad mozda znamo gdje je :)

#198 igorail

igorail
  • Članovi
  • 1,244 posts
  • Joined 18.01.2006.

Posted 08.12.2008. - 03:32

U stvari, dugujem jednu ispravku. Stanica Mesici-Rogatica je otprilike
duplo bliza Grefovom mostu od stanice Dub. Medutim, istina je da moram
spojiti tri originalne karte, pa onda isjeci, da bih tu dionicu objedinio
i prikazao na jednoj 1024 x 768 px.

Igore, provjeri te razdaljine. Da nije mozda 3 km od Mesici-Rogatica do
Brcigeva,a onda 6 km od Brcigeva do Duba?


Da, to i jeste Milane ono što me buni :evil: Provjerio sam sve više puta i u više
redova vožnji i tačno je onako kako sam i naveo u ranijem postu :wink:

Evo i sam se možeš uvjeriti na linku:
http://www.penmorfa....Z/table127c.jpg

ili ovdje na izvučenom detalju:
Posted Image


Drugo, trazio sam na ovim kartama ime Brcigevo. Zanimljivo je da takav toponim
nije upisan. Ipak, pogledao sam na Google Maps. Brcigevo je nesto juzno
od Rogatice, a Rogatica je sjeverno od ovog mosta, tako da ispada da bi lokacija
Grefovog mosta trebala biti u blizini tog mjesta, tocnije, nesto malo juznije.
Nije mi jasno zasto ime tog mjesta nije upisano na karti.

Vidim da 2 puta pises Brčigevo :? , pa ne znam jeli u pitanju tipfeller ili si nešto krivo
razumio. Ja sam navodio imena Brčigovo i Brcigovo, pa ga možda zato teže pronalaziš 8) .


Treca stvar Igore, ... pruga poslije mosta ide u desno, ali ne tako ostro,
jer ide kroz brdo. Odmah poslije mosta je prvo jedan kraci, a onda jedan
mnogo duzi tunel. Fotografija je dvodimenzionalna projekcija
trodimenzionalnog svijeta, pa stvari na njoj ne mogu bas izgledati isto
kao na pticjoj projekciji na karti. To sto nema trece dubinske dimenzije
na fotografiji, cini da usponi gledani frontalno na fotografiji se cine mnogo
veci, isto kao sto se zavoji cini mnogo ostrijima nego sto u stvari jesu.

Da, ja i nisam takao dobar pozavaoc 2D i 3D fenomena, posebno kada treba to
nacrtati :oops: , ali sam veoma često, valjda nekim svojim "šestim čulom" i nekakvom
intuicijom i iskustveno, skoro nepogriješivo dolazio do ispravnih zaključaka, kod
ovakvih zagonetki :kul


I cetvrto, eto prilike da se posjeti taj bunker, i provjeri da li je jos
u zivotu. Sad mozda znamo gdje je :)

Da, nadam se da će biti prilike, ako cesta, koja sada prolazi tuda, od Ustiprače ka
Sastavcima, nije uništila svaki trag pruge i terena za raspoznavanje :(

igorail ! :wink:
Odbojnike na tramvaje !

"""""""""""""""""""""""""""""

Svaki pravi railfan naprosto zadrhti kad u prolazu primjeti, da se na željezničkom semaforu

pojavi ZELENO svjetlo !

#199 milan_s

milan_s
  • Moderatori
  • 6,378 posts
  • Joined 17.09.2006.
  • LocationToronto - Sarajevo

Posted 08.12.2008. - 06:50

Igore, izgleda da te "sesto culo" nije prevarilo ni sada.
Tvoja sumnja zbog neodgovarajucih razdaljina u vezi
Grefovog mosta je bila opravdana. Provjerio sam.
Palo mi je na pamet da bi Grefov most mogao biti
onaj poznati motiv sa austrougarskih razglednica
sa natpisom Mesici - Kanjon Prace na kojem
se vidi most preko Prace, i dva tunela iza.
Nismo do sada postavljali taj motiv.

GMIP.VGI.MAP.25K.0.
Prvo da postavim ovu nedostajucu kartu od stanice Mesici-Rogatica
do Grefovog mosta. Jasno je da tu ne moze biti sest kilometara na karti
sa razmjerom na kojoj 4 cm odgovaraju 1 km. Imati u vidu da je sken karte uvecan.

Posted Image

ROG.GOOGLE.MAP.SAT.1.
Onda sam gledao na Google Maps da vidim medjusobni polozaj Rogatice ...

Posted Image

BRC.GOOGLE.MAP.SAT.1.
... i Brcigova (da, bio je lapsus).

Posted Image

MRDUB.VGI.MAP.25K.1.
Onda sam skinuo ono sto je bitno na dionici Mesici-Rogatica - Dub.
Vidi se da je Grefov most direktno na jugu od Rogatice, a Brcigovo je jugoistocno.

Posted Image

BRCIP.VGI.MAP.25K.1.MS.
I eto ga. Nema druge. Tvoja (cini mi se) druga opcija je prava.
To je u stvari most preko neke lijeve pritoke rijeke Prace na samom uscu
u Pracu. Pogled na fotografiji je zapravo uzvodno, prema mostu i Sarajevu,
a kompozicija je okrenuta ka Ustipraci. Sa takvim pogledom
i rijeka Praca i uskotracna pruga u blagom zavoju savijaju na lijevu stranu.
Topografija brda u pozadini odgovara - Probicelje.
Na ovoj karti se cak i vidi naziv B r c i g o v o, krupnim
razmaknutim slovima, toliko krupnim, da ih ja nisam ni vidio :)

Posted Image

#200 mali.paja

mali.paja
  • Članovi
  • 4,982 posts
  • Joined 31.12.2007.
  • LocationZagreb

Posted 08.12.2008. - 15:29

Svi smo zapeli na prugu prema Višegradu. Zašto nebi bila i pruga Lička Kaldrma-Drvar pa prema Šipovu ili Prijedoru? To iz razloga da je ta lokomotiva 740-001 bila u Drvaru na ispitivanju.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users