Jump to content


Photo

Beograd - Bar


  • Please log in to reply
23 replies to this topic

#1 jz441

jz441
  • Članovi
  • 865 posts
  • Joined 11.04.2005.

Posted 17.04.2005. - 19:26

Pozdrav!

Da li neko moze da mi kaze koja je navisa tacka na barskoj pruzi???
Hvala.

Edy

#2 Dusko

Dusko
  • Članovi
  • 61 posts
  • Joined 12.04.2005.

Posted 17.04.2005. - 20:33

Najvisa tacka na barskoj pruzi je 1032m i nalazi se u blizini stajalista Matesevo izmedju stanica Kolasin i Kos. A najvisa stanica na barskoj pruzi je Kolasin (1024m)

#3 jz441

jz441
  • Članovi
  • 865 posts
  • Joined 11.04.2005.

Posted 03.05.2005. - 20:09

Najvisa tacka na barskoj pruzi je 1032m i nalazi se u blizini stajalista Matesevo izmedju stanica Kolasin i Kos. A najvisa stanica na barskoj pruzi je Kolasin (1024m)


Hvala.

Da li neko zna koji je najveci uspon na ovoj pruzi?

Edy :wink:

#4 Dusko

Dusko
  • Članovi
  • 61 posts
  • Joined 12.04.2005.

Posted 04.05.2005. - 13:03

Najveci uspon je 2.5% i to na deonici Kos - Podgorica (tacnije do stajalista Zlatica koje je oko 5 km pre Podgorice). Teretni vozovi idu redovno sa zapregom od Podgorice do Kosa ili Kolasina. Za zapregu kao i za vucu na tom delu se koriste lokomotive serije 461

#5 jz441

jz441
  • Članovi
  • 865 posts
  • Joined 11.04.2005.

Posted 18.05.2005. - 05:12

Najveci uspon je 2.5% i to na deonici Kos - Podgorica (tacnije do stajalista Zlatica koje je oko 5 km pre Podgorice). Teretni vozovi idu redovno sa zapregom od Podgorice do Kosa ili Kolasina. Za zapregu kao i za vucu na tom delu se koriste lokomotive serije 461


Pozdrav Dusko!

Hvala ti za info. Drago nam je da mozemo biti informisani i sa te strane zeleznicke mreze :D

Vidim da dosta znas o Barskoj pruzi, pa me intersuje par stvari....
Koliko teretnih vozova prodje za 24h?
Koja je naveca dozvoljena tezina uzbrdo i nizbrdo? Maksimalna brzina nizbrdo....
Na koji nacin se odvija saobracaj... APB, stanicni razmak?
Kako se masinovodjama svidjaju remontovane lokomotive 461 serije?....itd....
Da li je istina da su Italijani zainteresovani za kupovinu ove pruge?

Ne moras ti ovo sve odjednom..... polako kad nadjes vremena, napisi nam malo po malo o Barskoj pruzi.
Hvala :wink:
Edy

#6 Dusko

Dusko
  • Članovi
  • 61 posts
  • Joined 12.04.2005.

Posted 18.05.2005. - 10:34

Pa ajde onda da krenem redom
Sto se tice teretnog saobracaja, on je zadnjih 15 godina pao na veoma niske grane, i znatno se razlikuje po deonicama.
Najveci je na deonici Resnik - Vreoci. Iz Vreoca idu vozovi sa ugljem (5-6 pari dnevno, ponekad i vise). Na deonici Vreoci - Pozega je nesto manji, uglavnom se prevozi kamen iz Dragaceva (prva stanica posle Pozege na Kraljevackoj pruzi) ka Beogradu (3-4 para dnevno). Dalje, od Pozege do Bijelog Polja zadnjih par godina je teretni saobracaj skoro zamro. Jedno vreme je bio veci saobracaj od Prijepolja Teretne ka Beogradu (vozio se ugalj iz Pljevalja) ali je zadnjih par godina i to stalo zbog administrativnih gluposti na granici sa Crnom Gorom. Ali evo, zadnjih par meseci i na delu Pozega - Bijelo Polje polako krece teretni saobracaj, uglavnom zahvaljujucu US Steel Serbia. Jeste da je to 2-3 voza dnevno (pa i manje) ali to je ipak bolje od 2-3 voza mesecno koliko je bilo pre 2-3 godine. Ovo sto sam naveo za ovu deonicu uglavnom vazi i za deonicu Bijelo Polje - Podgorica, mislim da je kod njih isao samo saobracaj naftnih derivata za Biljelo Polje. Najveci problem u zajednickom saobracaju izmedju Srbije i Crne Gore je prilicno losa saradnja ZS i ZCG (od 1999 do pre par meseci su se cak menjale lokomotive u Bijelom Polju), kao i razlike u ceni prevoza (u ZCG je bio skuplji pa se sve vozilo kamionima). Ali i to je sada krenulo na bolje. Uspostavljena je zajednicka tarifa koja obuhvata prevoz u ZS i ZCG i troskove u luci Bar, tako da bi to trebalo da poveca saobracaj

#7 Toma

Toma
  • Administratori
  • 6,831 posts
  • Joined 26.03.2005.
  • LocationZagreb

Posted 18.05.2005. - 13:03

zdravo Dusko!
hvala za ove interesantne informacije!
nego da te pitam nesto; ona ZCG 461 045 koja je nastradala u 2. mjesecu kod Lutova, hoce se vaditi iz provalije, ili...?
takodjer, do kuda voze strojovodje iz Uzica? Do Bijelog polja ili?
e, jos nesto vezano uz Uzice - spremam se na Sargan; kako se od Uzica moze doci do Mokre Gore?

hvala i pozdrav
toma

#8 Dusko

Dusko
  • Članovi
  • 61 posts
  • Joined 12.04.2005.

Posted 18.05.2005. - 15:04

Za onu lokomotivu nemam nikakvih informacija, izgleda da ce do daljnjeg ona ostati tu gde jeste. Uzicke masinovodje voze sve vozove na relaciji Beograd - Uzice i Uzice - Bijelo Polje. Ranijih godina su u sezoni vozili jedan par brzih vozova do Bara, ali vise ne.
Sto se tice Sargana, prevoz je organizovan samo za vece grupe ljudi i to iz stanice Branesci (koliko ja znam). Za tebe bi bilo najbolje da od Uzica ides autobusom za Mokru Goru (autobusi idu priblizno na 2 sata). Autobuska stanica u Uzicu je odmah pored zeleznicke. A za dolazak najbolje je da sacekas posle 9. juna kada bude gotov remont Veliki Borak - Stepojevac (i kada opet krenu svi vozovi za Uzice)

#9 Dusko

Dusko
  • Članovi
  • 61 posts
  • Joined 12.04.2005.

Posted 18.05.2005. - 16:40

A sto se tice dozvoljene tezine vozova, i ona se dosta razlikuje po deonicama.

Resnik - Vreoci 1500t
Vreoci - Valjevo 1600t
Valjevo - Kosjeric 1000t
Kosjeric - Pozega 2000t
Pozega - Uzice Ter. 1400t
Uzice Ter. - Zlatibor 1000t
Zlatibor - Prijepolje Ter. 1750t
Prijepolje Ter. - Bijelo Polje 1700t

Bijelo Polje - Priboj 1700t
Priboj - Zlatibor 1060t
Zlatibor - Pozega 2000t
Pozega - Kosjeric 1800t
Kosjeric - Valjevo 1100t
Valjevo - Vreoci 1500t
Vreoci - Resnik 1620t

Ovo su podaci za dozvoljenu tezinu sabirno-manipulativnih vozova 55120/55121 (Bijelo Polje - Pozega) i 55130/55131(Pozega- Beograd Ranzirna), za ostale direktne i deonicke teretne vozove se naravno uzima najmanja dozvoljena masa na deonici (npr. voz 52100 Bar-Beograd Ranzirna 1060t a 52101 Beograd Ranzirna - Bar 1000t)
Za crnogorski deo pruge nemam precizne podatke (mislim da je Podgorica- Bijelo Polje 1425t a Bar -Podgorica i obratno 2000t) ali cu se raspitati.

#10 Dusko

Dusko
  • Članovi
  • 61 posts
  • Joined 12.04.2005.

Posted 18.05.2005. - 21:49

Brzine vozova po deonicama su sledece (iste brzine su i uzbrdo i nizbrdo):

Resnik - Bela Reka 70
Bela Reka - Veliki Borak 85
Veliki Borak - Vreoci 70
Vreoci - Valjevo 100
Valjevo - Samari 70
Samari - Kosjeric 80
Kosjeric - Sevojno 100
Sevojno - Uzice Teretna 90
Uzice Teretna - Uzice 75
Uzice - Stapari 80
Stapari - Susica 85
Susica - Zlatibor 90
Zlatibor - Priboj 70
Priboj - Vrbnica 85
Vrbnica - granica ztp (km 287+438) 80
granica ztp (km 287+438) - Kos 60
Kos - Bratonozici 65
Bratonozici - Podgorica 60
Podgorica - Zeta 80
Zeta - Virpazar 70
Virpazar - Sutomore 75
Sutomore - Bar 70

Na delu od Resnika do Vreoca bi brzina trebala da bude 100 posle zavrsetka remonta. Maksimalna brzina teretnih vozova je 80. Za crnogorski deo pruge su stari podaci,moguce je da je doslo do nekih izmena,ali ne znacajnih.Km polozaj granice ztp se racuna od Resnika (kao uostalom i sva kilometraza na barskoj pruzi)

#11 Toma

Toma
  • Administratori
  • 6,831 posts
  • Joined 26.03.2005.
  • LocationZagreb

Posted 18.05.2005. - 23:44

Hvala na podacima, Dusko!
Nego, par pitanja o pruzi BB koja se ticu proslosti; ako znas, super!
-kad je tocno pruga otvorena (mislim da je 1972), a kad je elektrificirana (mislim 1976)?
-da li znas kad se desila ona nesreca kada je jedna 661 (ili 665) vukla vlak sa dvije elektre (jedna naprijed, a druga otraga); ali su zaboravili spojiti zracno vod, pa su dvije prve lok. otisle kvragu...?
-koja je 441 pala u Limsko jezero (mislim da je ta lok. kasnije izvadjena)?

pozdrav i hvala
toma

#12 jz441

jz441
  • Članovi
  • 865 posts
  • Joined 11.04.2005.

Posted 19.05.2005. - 06:20

Pa ajde onda da krenem redom


Odlicno!................ :D :D :D
Samo tako nastavi! :D :D :D

Edy

#13 Dusko

Dusko
  • Članovi
  • 61 posts
  • Joined 12.04.2005.

Posted 19.05.2005. - 09:40

-kad je tocno pruga otvorena (mislim da je 1972), a kad je elektrificirana (mislim 1976)?


Pruga je pustana u javni saobracaj po deonicama i to:
Resnik - Vreoci 29.11.1958
Vreoci - Lajkovac 7.7.1968
Lajkovac - Valjevo 29.11.1968
Valjevo - Uzice Teretna 25.7.1972
Uzice Teretna - Podgorica 21.5.1976
Podgorica - Bar 29.11.1956

Cela pruga je zvanicno otvorena zavrsertkom deonice Uzice Teretna - Podgorica 21.5.1976 (iako sam negde naisao na podatak da je zvanicno otvaranje bilo 26.5.1976). Tada je zavrsena i elektrifikacija

#14 Dusko

Dusko
  • Članovi
  • 61 posts
  • Joined 12.04.2005.

Posted 19.05.2005. - 09:42

-da li znas kad se desila ona nesreca kada je jedna 661 (ili 665) vukla vlak sa dvije elektre (jedna naprijed, a druga otraga); ali su zaboravili spojiti zracno vod, pa su dvije prve lok. otisle kvragu...?
-koja je 441 pala u Limsko jezero (mislim da je ta lok. kasnije izvadjena)?


Za ovaj prvi slucaj tek sad cujem tako da mi nije poznato ni kad se ovo desilo ni gde. A za ovaj drugi sam cuo, ali nemam neke precizne podatke. U svakom slucaju raspitacu se.

#15 Dusko

Dusko
  • Članovi
  • 61 posts
  • Joined 12.04.2005.

Posted 19.05.2005. - 18:20

Na pruzi Resnik - Bar saobracaj se odvija u stanicnom razmaku, ali sa medjustanicnom zavisnoscu. U svim stanicama su ugradjene Simens-EI stanicne postavnice. Posto je u pitanju medjustanicna zavisnost, izlazni signali su jednoznacni a ulazni dvoznacni i naravno svi ulazni signali imaju predsignale. Planovi za ugradnju APB postoje, ali izgleda da u dogledno vreme nece doci do njihove realizacije. Zauzetost medjustanicnih odseka se kontrolise brojacima osovina a stanicnih koloseka sinskim strujnim kolima.
Od 1995 u Pozezi postoji telekomanda koja kontrolise sve stanice od Resnika do Vrbnice i to jedan dispecer kontrolise deo od Resnika do Pozege a drugi od Pozege do Vrbnice. U Crnoj Gori su i dalje sve stanice posednute otpravnikom vozova.
Auto stop takodje postoji i balize su ugradjene pored svakog predsignala, ulaznog signala i izlaznih signala sa prolaznog koloseka
RDV je u izgradnji i za sada je pokriven deo od Resnika do Pozege iako mislim da ni taj deo nije zvanicno pusten u rad, vec je jos u test fazi.

#16 jz441

jz441
  • Članovi
  • 865 posts
  • Joined 11.04.2005.

Posted 19.05.2005. - 20:45

RDV je u izgradnji i za sada je pokriven deo od Resnika do Pozege iako mislim da ni taj deo nije zvanicno pusten u rad, vec je jos u test fazi.


Izvini..... sta je RDV?
Hvala.

#17 Dusko

Dusko
  • Članovi
  • 61 posts
  • Joined 12.04.2005.

Posted 19.05.2005. - 21:08

Izvini..... sta je RDV?

RDV je cesto koriscena skracenica za radio dispecersku vezu.

#18 Dusko

Dusko
  • Članovi
  • 61 posts
  • Joined 12.04.2005.

Posted 19.05.2005. - 23:43

A sto se tice 461 lokomotiva, koliko znam dve su dosle iz Koncara (461-201 i 461-202, imaju njihove slike na www.railfaneurope.net ) i obe se koriste na barskoj pruzi (bar je tako bilo proslog meseca). Nisam imao jos prilike da se provozam u jednoj od njih, tako da ne znam kakve su i kakvo je misljenje masinovodja o njima. On o sto sigurno znam je da su masinovodje (a i ja sam) veoma zadovoljni 444 lokomotivama. Vozio sam se pre dva meseca u 444-001 od Beograda do Ralje i nazad (imam par slika upravljacnice koje nisam poslao na railfaneurope, ako nekoga zanimaju nek mi javi na mail). Sve je radilo besprekorno, a ona mogucnost postavljanja projektovane brzine mi se veoma svidela. Nazalost relacija je bila kratka a lokomotiva je vukla putnicki voz koji je svaki cas stajao, tako da nisam mogao da vidim pun potencijal lokomotive, ali nadam se da ce biti jos prilika.

#19 jz441

jz441
  • Članovi
  • 865 posts
  • Joined 11.04.2005.

Posted 20.05.2005. - 01:38

Od 1995 u Pozezi postoji telekomanda koja kontrolise sve stanice od Resnika do Vrbnice i to jedan dispecer kontrolise deo od Resnika do Pozege a drugi od Pozege do Vrbnice.
RDV je u izgradnji i za sada je pokriven deo od Resnika do Pozege iako mislim da ni taj deo nije zvanicno pusten u rad, vec je jos u test fazi.


Nisam znao da ima i TK :? Pa cak i radio veza.....odlicno :D .
Na pruzi Subotica - Beograd nije bilo RDV...., a i ne secam se lokomotive sa ispravnim radio uredjajem.
RDV je bio novi pojam za mene kad sam poceo da radim ovde u SAD-u. Sve pruge u SAD-u su opremljene sa RDV. (Odlicna stvar).
Drago mi je da se stvari poboljsavaju :D

Da li je pruga jednokolosecna ili dvokolosecna izmedju Resnika i Vrbnice?
Hvala,
Edy

#20 Dusko

Dusko
  • Članovi
  • 61 posts
  • Joined 12.04.2005.

Posted 20.05.2005. - 09:18

Pa i dalje je problem nedostatak lokomotivskih radio uredjaja. Ali i tu se stvari polako popravljaju. 444 lokomotive ih naravno imaju, a kad sam se vozio u 444-001 video sam koliko je RDV korisna stvar.
Za APB sam rekao da planovi postoje, ali da nece skoro doci do njihove realizacije. Za izgradnju drugog koloseka od Resnika do Vrbnice (Bara) nisam siguran da uopste postoje planovi, tako da se tek to ne ocekuje skoro. Uostalom, za ovaj intenzitet saobracaja, jednokolosecna pruga je sasvim dovoljna.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users