Jump to content

Industrijskim kolosijekom Plive Savski Marof


Portos

Recommended Posts

U petak navečer otišao sam u posjet prijateljici u Prigorje i njenim roditeljima, niti slutio nisam koliko dugo ću se kod njih zadržati niti da ću naći materijala za forum. Međutim...

Otac moje prijateljice, umirovljeni vozač Plivinih kamiona, velik dio radnog vijeka proveo je u Plivi Savski Marof. Osim što je vozio Plivine kamione, vozio je i Plivina željeznička vučna vozila.

 

1. Manevarska lokomotiva Njemačke proizvodnje iz 1939g. s jednocilindričnim motorom pogonjenim plinom iz 4 plinske boce montirane na lokomotivi. Imala je slabu poteznu moć, do 2 puna vagona, 2 zamašnjaka, svaki težak 480kg, motor su palila četvorica uz pomoč kurble. Prije par godina kasirana jer ju HŽM nije želio za inventar. Nabavljena u jednom rudniku u Srbiji i osposobljena za rad od strane Plivinih mehaničara. Cilindar je imao tako velik promjer da se čovjek mogao zavuči u njega te šaberom strugati garež.

 

2. Manevarska lokomotiva slična onoj u Zg cementari kojoj je po dotrajalosti njenog originalnog 4-taktnog 4-cilindričnog motora a na preporuku mog sugovornika ugrađen FAP-ov 6-cilindarski motor od 160ks zajedno sa 5-brzinskim mjenjačem. Lokomotiva je bila jaka i teška te je služila do zadnjeg dana Plivinog korištenja vlastite vuče.

 

3. Prerađeni putnički vagon koji je služio kao lokomotiva. U njega je bio ugrađen OM-ov motor sa getribom i služio je svrsi, mada zbog male mase imao je i malu poteznu moć

 

Prezimenjak mog sugovornika, inače moj dobar prijatelj bio je strojovođa Plivinih manevarki zajedno sa dvojicom svojih kolega. Jednom prilikom trebali su otići dovuči vagone iz Marofa, ali se on zavukao ispod lokomotive nešto podesiti a da to nitko nije znao. Ležao je na kočnim polugama i radio, uto je naišao poslovođa i drugom strojovođi ljutito viknuo: "zar još nisi u Marofu?". Ovaj je sjeo i pokrenuo loksu a moj prijatelj se vozio ispod nje do Marofa. Sretno je neozlijeđen izašao u Marofu blijed kao krpa. Ljubav prema mehanici naslijedio je od sada već pokojnog oca koji je nakon II svj. rata u Bosanskoj Gradišci čekao smaknuće do tada radeči na popravku voznog parka nekog rudnika. Tamo je sagradio motorna kola kojima je uz dopuštenje čuvara vozio i školarce te mještane, među mještankama je upoznao mamu mog prijatelja i negdje "na tračnicama" začeo sina. Kasnije je pomilovan nakon 7 zatvorskih godina.

Pokraj pruge za Plivu odvajao se dio prema šljunčari na kojem su također postojala jedna motorna kola-lokomotiva iz kućne radinosti. Bila su slaba i nepouzdana te su Plivine lokse često izvlačile teretne vagone iz šljunčare.

Moj domačin je jednom prilikom vukao vagone Kumrovečkom prugom-Plivinom manevarkom. Stigao je ugljen za kolodvor Vukovo selo ali željeznica je vagone ostavila u Marofu. Šef kolodvora S.Marof unajmio je Plivinu loksu i "strojovođu" te je loksa "2" jurila prema Vukovom selu u 4-toj svojoj i 5-oj FAP-ovoj brzini.

 

I da dopunim priču slikama trase pruge koja se više ne koristi.

 

pruga iza kolodvorske zgrade Savski Marof

Pliva1.jpg

 

gotovo svi pragovi nemaju čavao s godinom dakle pravljeni su za Plivu

Pliva2.jpg

 

most preko kanala-udubine

Pliva3.jpg

 

Pliva4.jpg

 

Pliva5.jpg

 

navodno je negdje iza ovog ŽCPR postojao odvojak lijevo prema šljunčari Prudnice

Pliva6.jpg

 

štitni stup

Pliva7.jpg

 

još 1 ŽCPR

Pliva8.jpg

 

već sam blizu Plive

Pliva9.jpg

 

skretnica

Pliva10.jpg

 

blokirana za ravno jer su neko vrijeme HŽ lokse gurale u Plivu vagone s Melasom

Pliva11.jpg

 

lijevo ili desno?

Pliva12.jpg

 

lijevo :roll:

Pliva13.jpg

 

Pliva15.jpg

 

kraj se nazire

Pliva16.jpg

 

na kraju ovog kolosijeka nalazila se zgrada gdje su parkirane i održavane lokomotive. Niti zgrade-niti lokomotiva

Pliva17.jpg

 

Vlak? Moš mislit...

Pliva18.jpg

 

50m dalje u Plivu ulazi onaj drugi kolosijek koji se donedavno koristio za iskrcaj cisterna s Melasom

Pliva19.jpg

 

odoh ja natrag

Pliva20.jpg

 

Pliva21.jpg

 

otišao sam i do ex šljunčare, ni traga trasi niti kolosijeku

Pliva22.jpg

 

za kraj da znate kakve su tračnice i iz koje godine...

Pliva23.jpg

 

Pliva24.jpg

 

Svugdje me ima j..... svugdje me ima :mrgreen:

 

Sory Slavonska ekipo na solo Putopisu :D

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Portos, hvala ti sto si mi uljepsao vecer. Tvoj uvod u slike je tako dobar da bi mirne duse mogao posluziti za neki od boljih BBC sitcoma. Samo mislim da onaj covjek koji se provezao ispod lokomotive do Marofa nije bio "blijed" kao krpa, nego da je bio bijel da bjeliji ne moze bit. Ti bokca, u tom slucaju ti sva krv ziher ode ravno vrit. Skup sa srcem, jasno... :)

 

Odlicna reportaza. :)

 

Barney

Najpametniji čovjek na svijetu je onaj koji je izmislio WC školjku. Nikom nije uzeo mjeru, a svima odgovara.

Link to comment
Share on other sites

Kakav sorry za solo putopis ... pa i najpoznatiji članovi najboljih muzičkih bandova su istovremeno radili i odlične solo albume, zar ne ? :wink:

 

Odlična i jako zanimljiva priča !!! Do one skretnice pruga izgleda kao da je prije par dana onuda prošao zadnji vlak. Do kad se to otprilike koristilo ?

Link to comment
Share on other sites

Kakav sorry za solo putopis ... pa i najpoznatiji članovi najboljih muzičkih bandova su istovremeno radili i odlične solo albume, zar ne?

 

Potpisujem ovo što je napisao seabral. I bravo za reportažu!

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

:oops::oops::oops:

Sramim se jer sam tvoju šetnju tek sada pogledao. No tvojom trasom ipak nešto vozaju, ovom Plivinom ne :cry::cry::cry:

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Jako mi je drago da sam ovo vidio. Tu prugu sam godinama gledao iz vlakova pri prolazu kroz Savski Marof, ali nikad nisam otišao pogledati kuda vodi i što ima tamo.

Najbolje je da sam pet godina radio u Plivi (doduše u Zagrebu) ali ni tada nisam došao do pogona u Savskom marofu :(

_______________________

Pozdrav iz Zagreba

Link to comment
Share on other sites

super reportaza, lijepo!!

 

Jako mi je drago da sam ovo vidio. Tu prugu sam godinama gledao iz vlakova pri prolazu kroz Savski Marof, ali nikad nisam otišao pogledati kuda vodi i što ima tamo.

Najbolje je da sam pet godina radio u Plivi (doduše u Zagrebu) ali ni tada nisam došao do pogona u Savskom marofu :(

 

a kaj si radio u plivi, kaj na PBF lokaciji?

mrzim: kad mi netko nesto zabranjuje (mos mislit)

Link to comment
Share on other sites

super reportaza, lijepo!!

 

Jako mi je drago da sam ovo vidio. Tu prugu sam godinama gledao iz vlakova pri prolazu kroz Savski Marof, ali nikad nisam otišao pogledati kuda vodi i što ima tamo.

Najbolje je da sam pet godina radio u Plivi (doduše u Zagrebu) ali ni tada nisam došao do pogona u Savskom marofu :(

 

a kaj si radio u plivi, kaj na PBF lokaciji?

Da, od 1974.-1979. u Informatici :D

_______________________

Pozdrav iz Zagreba

Link to comment
Share on other sites

Prije par godina kasirana jer ju HŽM nije želio za inventar.

 

Hmm.....

Pa naravno - nije rijec o parnjaci; a jos nije nikada niti bila dio parka HZ-a/JZ-a...

Isto tako nisu sacuvali niti malu cetveroosovinsku manevru GM EMD iz Jugovinila.... I ona je kasirana prije cca 5 godina...

 

Jadno.

 

pozdrav

toma

Three Blind Mice

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
U kakvom je stanju spoj sa kolodvorom Savski Marof.

Otključaš skretnicu, prebaciš ju i guraš vagone skoro do Plive.

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Pozdrav svima na Forumu!

 

Samo jedan mali update: prugom prema Plivi još uvijek se vozi. I to naveliko! U zadnje vrijeme za Plivu idu vagoni puni melase čak dva-tri puta tjedno.

 

Poslikat ću malo kad stignem.

Link to comment
Share on other sites

Jako lijepa vijest. :D

 

Ja sam bio tamo prošlog ljeta i izgledalo je kao da vlak nije godinama prošao.

 

Požuri sa slikama. :(

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Pozdrav svima na Forumu!

 

Samo jedan mali update: prugom prema Plivi još uvijek se vozi. I to naveliko! U zadnje vrijeme za Plivu idu vagoni puni melase čak dva-tri puta tjedno.

 

Poslikat ću malo kad stignem.

 

Da,i to vec par mjeseci.Danas su opet za Plivu isli par vagona.Jedva cekam slike.Jesu pocistili kolosijek prije nego su opet poceli voziti ili su samo preko korova,grmlja prolazili?

317878600186 ZAS MELASA.... VIROVITICA--------- SAVSKI-MAROF------- 54

317878600335 ZAS MELASA.... VIROVITICA--------- SAVSKI-MAROF------- 56

317878600095 ZAS MELASA.... VIROVITICA--------- SAVSKI-MAROF------- 54

317878600244 ZAS MELASA.... VIROVITICA--------- SAVSKI-MAROF------- 53

317878501475 ZAS MELASA.... VIROVITICA--------- SAVSKI-MAROF------- 53

317878600103 ZAS MELASA.... VIROVITICA--------- SAVSKI-MAROF------- 53

Link to comment
Share on other sites

skretnica

Pliva10.jpg

 

Evo za početak jedna usporedba: ovako je skretnica izgledala prije par mjeseci (studeni 2009.)...

28381_1410240369423_1034891242_1212805_478070_n.jpg

 

Bit će valjda brzo i friške slikice :wink:

Link to comment
Share on other sites

skretnica

 

Evo za početak jedna usporedba: ovako je skretnica izgledala prije par mjeseci (studeni 2009.)...

 

 

Bit će valjda brzo i friške slikice :jup

 

Lijepo je vidjeti,da se tracnice opet sjaje!

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Danas sam se ugodno iznenadio vidjevši manevarku kako se vraća industrijskim kolosijekom Plive u Savskom Marofu gdje je odgurala vagone sa melasom.

 

psmDSC04720.jpg

 

psmDSC04721.jpg

 

psmDSC04722.jpg

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

I ja sam danas prvi puta vidio vlak na industrijskom kolosjeku za Plivu u Savskom Marofu.

Pliva-1.jpg

Zanimljivo je da sam nekih pola sata prije poslom bio na par mjesta uz industrijski kolosjek. Kad sam sve to obavio u Savski Marof je stigao Đuran s par vagon cisterni. Đuran je otišao na drugi kraj vlaka, izvukao ga malo prema Zaprešiću i nakon toga počeo gurati po industrijskom kolosjeku u smjeru Plive. Nažalost, više nisam imao vremena da ga popratim na putu do Plive. :cry:

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...