Jump to content


Donacija

Opcije potpore stranici zeljeznice.net
Ako posjedujete kriptovalute, možete donirati i na adrese:

3P2r8a7BMvRiRppZXcQdYiGguhN4iHAWTA3 - WavesPlatform

0x630394fcfd4d4b5f6847dd071b0841c25a2bcad7 - Ethereum

1C1f1kP6uL9Bqxi1r8TA4FHGpJ7D2GMtmi - Bitcoin

Za više informacija pogledajte iduću poveznicu: http://goo.gl/Elo84w

Photo

Koridor X


  • Please log in to reply
622 replies to this topic

#1 jz441

jz441
  • Članovi
  • 865 posts
  • Joined 11.04.2005.

Posted 13.04.2005. - 01:13

Pozdrav!

Da li neko zna trenutno koja je maksimalna dozvoljena brzina za putnicke i teretne vlakove na pruzi Zagreb - Sid (granica)? Da li ima mnogo laganih voznja?
Hvala,
Edy.

#2 Toma

Toma
  • Administratori
  • 8,280 posts
  • Joined 26.03.2005.
  • LocationZagreb

Posted 13.04.2005. - 17:41

Da li neko zna trenutno koja je maksimalna dozvoljena brzina za putnicke i teretne vlakove na pruzi Zagreb - Sid (granica)? Da li ima mnogo laganih voznja?


Dakle ovako; sve pisem napamet, a za detalje se moram raspitati :)
Teretni - 100 km/h; putnicki 140 km/h; brzi i medjunarodni 160 km/h (ukoliko ih vuce HZ 1142; ako je 1141.3 ili 1141.2 onda 140 km/h; vozni red je napravljen tako da se sa 140 km/h moze odrzavati)
Dobova - Savski Marof 120 km/h (napravljen je remont prije par godina, koji bi se trebao napraviti skroz do Zagreba)
Savski Marof - Zagreb Glavni 80 km/h; lagana voznja na mostu "Krapina" kod Zapresica koji je ostecen u nesreci - 20 km/h
Zagreb Glavni - Sesvete 100 km/h; lagana voznja ulaz u Sesvete; ne znam tocno koliko
Sesvete - Dugo Selo 120 km/h; kolodvor Dugo Selo je lagana voznja 30 km/h zbog losih skretnica
Dugo Selo - Novska 100 km/h; prije je bilo 130 km/h, ali je smanjeno zbog stanja kolosijeka
Novska - Ivankovo 160 km/h; vozi se 155 km/h zbog propisa o kocenju vlakova i zbog strojovodja. Naime, sindikat trazi dvoposjed ukoliko je brzina 160 km/h. Da imamo vlakove koji idu 300 km/h vjerojatno bi cijeli prvi vagon bio popunjen sa strojovodjama zbog sindikata :)
Ivankovo - Vinkovci 100 km/h
Vinkovci - Tovarnik; mislim 60 km/h; nisam siguran. Vlak mora stati ispred svih prijelaza u razini, jer je signalizacija unistena od rata (mislim da je 4 ili 5 takvih prijelaza). Ovo je takodjer cudno tumacenje jednog propisa - naime propis kaze da vlak mora stati ispred prijelaza ukoliko je signalizacija / rampa u kvaru. Na Vinkovci - Tovarnik se tumaci da su prijelazi stalno u kvaru.....!!!!!!
Ima jos jedna lagana voznja (70 km/h) negdje izmedju Broda i Vinkovaca zbog toga jer je komisija ministarstva prometa odlucila da signal nema dovoljnu vidljivost. Za vrijeme JZ-a i skroz do 2003. se vozilo 160 km/h; a siglan nije mican!!!
Sto se tice slovenskog i srpskog djela koridora:
SZ brzine su 70 - 100 km/h; samo je dionica Ljubljana - Zalog 120 km/h
ZS brzine su OK (mislim 100 km/h; dionica prije Stare Pazove 120 km/h) na juznom kolosijeku; sjeverni je jako los (40 km/h ili tako nesto).
Takodjer, izmedju Ljubljane i Dobove i izmedju Novske i Vinkovaca pruga je osposobljena za obostrani promet; iako se na hrvatskom djelu to vrlo rijetko koristi... Za ZS ne znam da li ima signalizacija za obostrani promet.

pozdrav
toma

#3 Darko

Darko
  • Članovi
  • 60 posts
  • Joined 12.04.2005.

Posted 13.04.2005. - 18:57

Prosto je neverovatno kolike su razlike u kvalitetu koloseka u Srbiji(BG-Sid). Pravac BG - Sid je katastrofa, brzine su od 20 do fantasticnih 80km/h sem valjda jedne krace deonice(15km) kod stare pazove koja je radjena prosle godine i moze do 120km/h. Smer Sid-BG je ok i brzine su 100-120km/h. Jedna zanimljivost, koja opisuje kvalitet lokomotiva u ZS(sad je valjda bolje, dosta je remontovanih): U poslednje 2 god sam 5 puta isao za HR i svih 5 me od Sida za BG vracala 441-758 :-)

#4 Darko

Darko
  • Članovi
  • 60 posts
  • Joined 12.04.2005.

Posted 13.04.2005. - 19:21

A evo "ispravlja" me generalni direktor ZS-a. Intervju je od 10.01.2005 i evo jednog dela:

Koji je procenat naših pruga prilagođen evropskim standardima?
- Napravili smo pomak koji je popravio stanje naših pruga. Elektrifikacijom i remontovanjem pruge Beograd Niš i ispravljanjem jednog dela kod Ćuprije, gde moramo raditi na mostu, Koridor 10 ćemo u potpunosti približiti zapadnim standardima. Brzine koje su kod nas sada dozvoljene i brzine za koje smo pripremljeni su do 120 kilometara na sat, izuzev jednog dela na deonici Beograd-Šid koji je osposobljen za brzinu i do 160 kilometara na sat. Namera je da brzinu na našim prugama podignemo do 120 km/h i da dobijemo standard koji nas približava evropskim standardima, a sledeći nivo ka kojem idemo i o kojem aktivno razmišljamo jeste da brzina bude do 160 km/h. Ako je pitanje usmereno ka velikim brzinama na zapadu, pogotovo u Francuskoj, još uvek nismo blizu toga, ali smo svakako na putu ka većim brzinama.

#5 Toma

Toma
  • Administratori
  • 8,280 posts
  • Joined 26.03.2005.
  • LocationZagreb

Posted 14.04.2005. - 16:24

U poslednje 2 god sam 5 puta isao za HR i svih 5 me od Sida za BG vracala 441-758 :-)


441 758??? Koja je to lokomotiva? Prema sluzbenoj listi Koncara bilo je samo lok 441 701 - 755 (701 - 710 su bivse 605 - 614)

pozdrav
toma

#6 Darko

Darko
  • Članovi
  • 60 posts
  • Joined 12.04.2005.

Posted 14.04.2005. - 17:32

Greska izvinjavam se(sta radi brzo kucanje). U pitanju je JZ 441 748.

#7 Toma

Toma
  • Administratori
  • 8,280 posts
  • Joined 26.03.2005.
  • LocationZagreb

Posted 14.04.2005. - 18:09

Greska izvinjavam se(sta radi brzo kucanje). U pitanju je JZ 441 748.


Ah, OK :)
Vec sam mislio da lista ima gresaka.... :)
pozdrav
toma

#8 Dražen

Dražen
  • Članovi
  • 716 posts
  • Joined 14.04.2005.

Posted 15.04.2005. - 08:19

Lokomotive s starim oznakama 441 - 000 i 500 je po novom 1 141 000 - 8, 441 -400 su 1 141 100 - 6, 441 - 700 su 1 141 200 - 4, lokomotive 1 141 nulte podserije nakon modernizacije - tiristorizacije nose oznaku HŽ 1141 301 - 350, lokomotive 1 141 podserije 100 nakon modernizacije - tiristorizacije nose oznaku HŽ 1141 351 - 376, lokomotive 1 141 podserije 200 nakon modernizacije - tiristorizacije nose oznaku HŽ 1141 376 - 399.
Ako vas zanimaju još neke izmjene u označavanju lokomotiva javite se!

Greska izvinjavam se(sta radi brzo kucanje). U pitanju je JZ 441 748.


Ah, OK :)
Vec sam mislio da lista ima gresaka.... :)
pozdrav
toma


www.vlakovi.com

#9 Toma

Toma
  • Administratori
  • 8,280 posts
  • Joined 26.03.2005.
  • LocationZagreb

Posted 15.04.2005. - 08:56

Lokomotive s starim oznakama 441 - 000 i 500 je po novom 1 141 000 - 8, 441 -400 su 1 141 100 - 6, 441 - 700 su 1 141 200 - 4, lokomotive 1 141 nulte podserije nakon modernizacije - tiristorizacije nose oznaku HŽ 1141 301 - 350, lokomotive 1 141 podserije 100 nakon modernizacije - tiristorizacije nose oznaku HŽ 1141 351 - 376, lokomotive 1 141 podserije 200 nakon modernizacije - tiristorizacije nose oznaku HŽ 1141 376 - 399.
Ako vas zanimaju još neke izmjene u označavanju lokomotiva javite se!


Oprosti, sto je ovaj broj iza crtice - npr: 1141 000 - 8?
Zanima me renumeracija manevarki; HZ 2131, 2132, 2133, 2041, 2042 i 2141....
Thnx
toma

#10 Dražen

Dražen
  • Članovi
  • 716 posts
  • Joined 14.04.2005.

Posted 15.04.2005. - 10:11

Lokomotive s starim oznakama 441 - 000 i 500 je po novom 1 141 000 - 8, 441 -400 su 1 141 100 - 6, 441 - 700 su 1 141 200 - 4, lokomotive 1 141 nulte podserije nakon modernizacije - tiristorizacije nose oznaku HŽ 1141 301 - 350, lokomotive 1 141 podserije 100 nakon modernizacije - tiristorizacije nose oznaku HŽ 1141 351 - 376, lokomotive 1 141 podserije 200 nakon modernizacije - tiristorizacije nose oznaku HŽ 1141 376 - 399.
Ako vas zanimaju još neke izmjene u označavanju lokomotiva javite se!


Oprosti, sto je ovaj broj iza crtice - npr: 1141 000 - 8?
Zanima me renumeracija manevarki; HZ 2131, 2132, 2133, 2041, 2042 i 2141....
Thnx
toma

Broj iza crtice je kontrolni broj koji se dobiva na osnovu prethodnih brojeva!
HZ 2131 je po starom 731, 2132 je 732, šte se tiće 2132 postoje još podserije 000, 100, 200.
2133 je 734 - 000 stara oznaka, s podserijama 000 i 100.
A 2041, 2042 su stare oznake 642 i 643 određenih podserija.
Što se tiće 2141 ne znam.
Ako te baš zanima koje oznake su se mjenjale mogu ti poslat na mail.
Pozdrav!
www.vlakovi.com

#11 Toma

Toma
  • Administratori
  • 8,280 posts
  • Joined 26.03.2005.
  • LocationZagreb

Posted 15.04.2005. - 13:42

Znam da je kontrolni broj; ali kontrolni broj se izracunava za svaku pojedinu lok; a ne za cijelu podseriju.
Ako imas citavu listu, zanimalo bi me; za sve lokomotive doticnih serija. Ako tebi trebaju neki brojevi, saljem ti!
Mail je toma.bacic@zg.htnet.hr

thnx
toma

#12 Dražen

Dražen
  • Članovi
  • 716 posts
  • Joined 14.04.2005.

Posted 15.04.2005. - 13:57

Znam da je kontrolni broj; ali kontrolni broj se izracunava za svaku pojedinu lok; a ne za cijelu podseriju.
Ako imas citavu listu, zanimalo bi me; za sve lokomotive doticnih serija. Ako tebi trebaju neki brojevi, saljem ti!
Mail je toma.bacic@zg.htnet.hr

thnx
toma

poslao sam ti mail s onim što ja imam! Ak imaš ti što više pošalji!
thnx
www.vlakovi.com

#13 Dusko

Dusko
  • Članovi
  • 61 posts
  • Joined 12.04.2005.

Posted 16.04.2005. - 08:41

Interesuje me da li je tacno da su za vreme bivse Jugoslavije na deonici Zagreb - Novska postojale dve jednokolosecne pruge, jedna preko Siska a druga preko Dugog Sela i da se saobracaj na njima odvijao tako sto su vozovi iz Zagreba za Vinkovce isli preko Siska a vozovi iz Vinkovaca za Zagreb preko Dugog Sela. Da li je i danas tako?

#14 Darko

Darko
  • Članovi
  • 60 posts
  • Joined 12.04.2005.

Posted 16.04.2005. - 13:35

Danas nije tako a kako je bilo ranije, ne znam, valjda ce nam neko reci :-)

#15 Toma

Toma
  • Administratori
  • 8,280 posts
  • Joined 26.03.2005.
  • LocationZagreb

Posted 16.04.2005. - 23:16

Dvije jednokolosijecne pruge i danas postoje; jedini je problem da je elektrifikacija Sunja - Novska unistena tokom rata; pa danas nema smisla voziti vlakove tom dionicom zbog loma vuce. Danas dakle svi vlakovi idu preko Kutine i Dugog sela.
1986/7 (taj vozni red imam kraj sebe) su slijedeci vlakovi isli preko Siska:

Od Zg prema Bg:
623 Aurora Zg - Bg
625 Zg - Bg

Od Bg prema Zg:
9600 Bg - Lj (Auto vlak)
624 Bg - Zg
416 Bg - Zuerich
1752 Sarajevo - Strizivojna Vrpolje - Zagreb (sezonski)
Ne znam da li su ovi vlakovi u Zg mijenjali smjer (jer je ulazak iz Siska sa zapadne strane kolodvora) ili su isli preko spojne pruge Velika Gorica - Sesvete.

Cini mi se da je to ista situacija kao i Bg - Lapovo sa dva kraka (Mala Krsna i Mladenovac).
Btw; od Bg prema Nisu; do kuda su dva kolosijeka; i na kojem mostu je jedan kolosijek?

thnx
toma

#16 Toma

Toma
  • Administratori
  • 8,280 posts
  • Joined 26.03.2005.
  • LocationZagreb

Posted 16.04.2005. - 23:19

Sorry, previdio sam jedan vlak...
Iz Bg prema Zg je preko Siska isla i Aurora, 622

toma

#17 Dusko

Dusko
  • Članovi
  • 61 posts
  • Joined 12.04.2005.

Posted 16.04.2005. - 23:33

Ovako, ta dva kraka (Mladenovac i Mala Krsna) se spajaju u Velikoj Plani i pruga je dalje kroz Lapovo, Jagodinu dvokolosecna do mosta na Velikoj Moravi kod Cuprije. Jedan kolosek je preko mosta do stanice Cuprija (oko 1,5km) odakle pocinje dvokolosecna pruga do Stalaca. Zatim opet pocinje jedan kolosek do Djunisa. Od Djunisa do Trupala je dvokolosecna pruga sa obostranim saobracajem i u Trupalama se ona razdvaja, jedan krak ide za Crveni Krst i Nis a drugi za Nis ranzirnu.

#18 Dusko

Dusko
  • Članovi
  • 61 posts
  • Joined 12.04.2005.

Posted 18.04.2005. - 20:36

A koliki je zaustavni put na deonici Novska - Vinkovci i ima li dosta putnih prelaza i kako su oni obezbedjeni?

#19 Toma

Toma
  • Administratori
  • 8,280 posts
  • Joined 26.03.2005.
  • LocationZagreb

Posted 18.04.2005. - 22:49

A koliki je zaustavni put na deonici Novska - Vinkovci i ima li dosta putnih prelaza i kako su oni obezbedjeni?


1200 metara; mislim da nema niti jedan prijelaz bez (barem) svjetlosne signalizacije..

toma

#20 Anton

Anton
  • Admin
  • 5,241 posts
  • Joined 31.01.2005.
  • LocationVinkovci

Posted 19.04.2005. - 10:29

1200 metara; mislim da nema niti jedan prijelaz bez (barem) svjetlosne signalizacije..


Nije...

Zagreb Gl. kolodvor - Sesvete 700 m
Sesvete - Novska 1000 m
Novska - Ivankovo 1500 m
Ivankovo - Tovarnik 1000 m

A što se tiče signalizacije, uglavnom je svjetlosna, ali ima i Andrijinih križeva...

Pozdrav!




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users