Jump to content


Photo

Beograd - Bar


  • Please log in to reply
17 replies to this topic

#1 dusanst

dusanst
  • Članovi
  • 1 posts
  • Joined 06.05.2007.

Posted 07.05.2007. - 21:21

Na stranici www.railfaneurope.net naisao sam na mnostvo snimaka napravljenih iz kabine lokomotive na liniji Beograd - Bar od Resnika do Kosjerica. Molio bih Vas ukoliko neko poseduje slicne snimke, ali u delu pruge od Uzica do Bara (koji je mnogo interesantniji), ili mozda zna stranicu na internetu gde se isti mogu pronaci, neka mi tu adresu ostavi ili snimke postavi na ovoj stranici.
Pozdrav svim ljubiteljima zeleznice i unapred Vam hvala.
dusanst

#2 egérke

egérke
  • Članovi
  • 5,713 posts
  • Joined 08.06.2006.
  • LocationKvatrić

Posted 17.04.2008. - 12:33

Bil sam prošli vikend u Beogradu, i mogu reći da me iskreno iznenadila količina putnika na noćnom vlaku za Bar, tim više jer je to bila noć od nedjelje na ponedjeljak, kada obično malo ljudi putuje. Uglavnom, četvera spavaća kola, dva kušeta, četiri pulmana i dva vagona za aute - i svi dupkom puni! Naši vlakovi nisu tolko popunjeni ni na vrhuncu turističke sezone, a kamoli neki nevažan vikend u travnju.

#3 ruxrux

ruxrux
  • Članovi
  • 2,420 posts
  • Joined 15.02.2007.
  • LocationSan Jose, Kalifornija

Posted 17.04.2008. - 17:48

Egerke, mozda to ima veze s nedostatkom autoceste Beograd-Bar?
Ovo je karta za vlak sa slike lijevo.

Posted Image

#4 egérke

egérke
  • Članovi
  • 5,713 posts
  • Joined 08.06.2006.
  • LocationKvatrić

Posted 18.04.2008. - 01:00

Viš, viš...
Al baš da svi idu željeznicom?
Moram priznati da sam ja oduvijek o toj prugi slušal kao o "bačenom novcu, jer se njom ne voze ni ljudi ni teret", pa mi je zato drago vidjeti da je ipak bila opravdana.

#5 Alen

Alen
  • Članovi
  • 751 posts
  • Joined 28.11.2005.

Posted 18.04.2008. - 12:36

Moram priznati da sam ja oduvijek o toj prugi slušal kao o "bačenom novcu, jer se njom ne voze ni ljudi ni teret

Pa jedan puni zug ne govori nista o renatbilnosti pruge! Bilo bi interesantno ako bi Dule mogel negdje izvuci podatke o prevezim putnicima i teretu u recimo poslijednje dvije ili tri godine!

#6 egérke

egérke
  • Članovi
  • 5,713 posts
  • Joined 08.06.2006.
  • LocationKvatrić

Posted 18.04.2008. - 20:47

Jedan koji sam ja videl. Ne vjerujem da sam baš imal ludu sreću naletjeti na jedini krcati vlak...

A s obzirom da je Bar najbliža srpska luka, vjerujem da i teret ide.

#7 Phalanx

Phalanx
  • Članovi
  • 606 posts
  • Joined 03.06.2006.

Posted 19.04.2008. - 10:04

Jedan koji sam ja videl. Ne vjerujem da sam baš imal ludu sreću naletjeti na jedini krcati vlak...

A s obzirom da je Bar najbliža srpska luka, vjerujem da i teret ide.


Bez uvrede, ali Bar više nije najbliža srpska luka, kao što ni Rijeka već odavno nije najbliža mađarska luka. (Eventualno, je najbliža luka Srbiji)

potpiscs7.jpg


#8 Alen

Alen
  • Članovi
  • 751 posts
  • Joined 28.11.2005.

Posted 19.04.2008. - 11:03

Sorry ak je to malo OT, ali koliko znam Srbija jos uvijek ima neki ugovor sa Grckom o koristenju dijela solunske luke, nesto kao nicija zemlja gdje se roba prekrcava bez kontrole Grka, pecati i ide za Srbiju. Da li netko zan, da li je jos tako?

#9 Stanley

Stanley
  • Moderatori
  • 10,537 posts
  • Joined 24.08.2006.
  • LocationZagreb

Posted 19.04.2008. - 12:21

Ex Yuga imala je slobodnu zonu u luci Solun, a je li to još funkcionira ne bih znao.
Što se tiče pruge Beograd - Bar, njome je prije rata tekao sasvim solidni promet. Naročito se to odnosi na IC/brze/putničke vlakove, a koliko znam nije manjkalo ni tereta.
Drugo je pitanje isplativosti. Npr., prijevoz tereta na relaciji Beograd - Rijeka (643 km) bio je jeftiniji i isplativiji nego li na relaciji Beograd - Bar (476 km), zbog karakteristika jedne i druge trase.
Serija 05 je zakon!

#10 Alen

Alen
  • Članovi
  • 751 posts
  • Joined 28.11.2005.

Posted 19.04.2008. - 12:47

Npr., prijevoz tereta na relaciji Beograd - Rijeka (643 km) bio je jeftiniji i isplativiji nego li na relaciji Beograd - Bar (476 km), zbog karakteristika jedne i druge trase.

Ne znam je li bas tako. Jer ne radi se samo o pruzi, radi se i o troskovima broda jer je Rijeka jedan dan putovanja dulje po smjeru. Pa kad se izracunaju troskovi broda, nisam siguran da se ista ustedi.

#11 Stanley

Stanley
  • Moderatori
  • 10,537 posts
  • Joined 24.08.2006.
  • LocationZagreb

Posted 19.04.2008. - 18:04

Npr., prijevoz tereta na relaciji Beograd - Rijeka (643 km) bio je jeftiniji i isplativiji nego li na relaciji Beograd - Bar (476 km), zbog karakteristika jedne i druge trase.

Ne znam je li bas tako. Jer ne radi se samo o pruzi, radi se i o troskovima broda jer je Rijeka jedan dan putovanja dulje po smjeru. Pa kad se izracunaju troskovi broda, nisam siguran da se ista ustedi.

Prenio sam tvrdnju koja se pojavila u jednoj polemici među stručnjacima, u novinama sedamdesetih godina.
Moguće je da si u pravu, ali za utvrđivanje točnih pokazatelja potreban je egzaktni izračun (tona, kilometar, nautička milja, vozarina itd.).
Serija 05 je zakon!

#12 novi_šef

novi_šef
  • Članovi
  • 523 posts
  • Joined 21.02.2006.

Posted 19.04.2008. - 20:07

Vidim da je preskupo i presporo i jedno i drugo, jer je Rijeka doslovce zatrpana srpskim tegljačima

#13 egérke

egérke
  • Članovi
  • 5,713 posts
  • Joined 08.06.2006.
  • LocationKvatrić

Posted 20.04.2008. - 03:15

Jedan koji sam ja videl. Ne vjerujem da sam baš imal ludu sreću naletjeti na jedini krcati vlak...

A s obzirom da je Bar najbliža srpska luka, vjerujem da i teret ide.


Bez uvrede, ali Bar više nije najbliža srpska luka, kao što ni Rijeka već odavno nije najbliža mađarska luka. (Eventualno, je najbliža luka Srbiji)


Bez uvrede, ali nemoj soliti pamet lingvistu. Rijeka i dalje jest najbliža mađarska luka. Bez obzira u kojoj se državi nalazila. Isto kako je Koper glavna češka izvozna luka, Ploče bosanska...

#14 Phalanx

Phalanx
  • Članovi
  • 606 posts
  • Joined 03.06.2006.

Posted 20.04.2008. - 10:02

Bez uvrede, ali nemoj soliti pamet lingvistu. Rijeka i dalje jest najbliža mađarska luka. Bez obzira u kojoj se državi nalazila. Isto kako je Koper glavna češka izvozna luka, Ploče bosanska...


S obzirom da na Forumu nisu svi lingvisti, onda bi lingvistu trebala biti jasna (negativna) asocijativno-emocionalna implikacija koja može biti shvaćena iz navedene konstrukcije.

potpiscs7.jpg


#15 egérke

egérke
  • Članovi
  • 5,713 posts
  • Joined 08.06.2006.
  • LocationKvatrić

Posted 20.04.2008. - 12:50

Da ne idemo u offtopic, sintagma "najbliža srpska luka" i može značiti jedino "luka koja je izvan Srbije, a najbliža je njoj", jer da je u Srbiji, onda bi se moralo napisati najbliža ČEMU.
Npr. "Rijeka je najbliža hrvatska luka" ne znači ništa, ako ne veliš npr. "najbliža Zagrebu".
Budući da sam ja rekel da je Bar najbliža srpska luka, a ne "najbliža srpska luka Beogradu", onda je jasno da Bar nije u Srbiji.

QED.

Sad bih da više ne offtopičarimo. :)

#16 Ljubomir

Ljubomir
  • Članovi
  • 16 posts
  • Joined 17.02.2007.

Posted 20.04.2008. - 20:25

Relacija Beograd-Bar je bogami skoro svaki dan jako dobro popunjena. Ja sam bio pocetkom aprila u Srbiji i skoknuo i do Bara, mogu reci da je voz bio u oba pravca skoro pun. Pulmani su bili do zadnjeg mesta puni. Spavaca i kuset skoro svi kreveti zauzeti. Mozda zbog toga sto van sezone ide samo jedan nocni i dnevni voz za Bar. Leti se uvode 2 sezonska iz Beograda kao i vanredni po potrebi.

Pozz

Ljubo

#17 dule_BG

dule_BG
  • Članovi
  • 295 posts
  • Joined 17.03.2006.

Posted 21.04.2008. - 14:40

Pozdrav!!

Ja sam se u subotu navecer vratio iz Bara u Beograd vozom...voz i nije bio bas nesto popunjuen...imao je 10 kola,ona sa sedistima su bila puna, a ona sa krevetima pa i ne bas...ja sam bio u srbijanskom WlBl-u tj spavacim kolima,skoro samo dubl odeljci...i u celom vagonu bilo nas je samo cetvoro!!!!

Mozda je ovome razlog cena karte...koja uopste nije zanemarljiva posle poslednjeg poskupljenja...a i nije sezona.

Kada sam pre par dana pitao na Bg zelj. stanici koliko je karta za brzi do Bara + rezervacija nije mi bas bilo svejedno....2 250 dinara sto je vise od 25 evra... autobus do Bara je nesto jeftiniji 2 050 dinara.

U povratku sam uzeo krevet u dublu.... sto je 25 evra karta + 20 evra za krevet...malo mnogo u zemlji gde je plata malo visa od 200 evra....neki kazu da je 300 i nesto!!!

Vreme putovanja je sada duze...od novog reda voznje uvedena je kontrola dokumenta i na crnogorskoj strani granice,u Bijelom Polju....voz od 10 vagona pregledaju samo dva policajca, pa pregled traje okruglo sat vremena...i kada sam isao i kada sam se vracao.
Srbijanski policajci voz pregledaju u Prijepolje teretnoj,njih nekoliko pa pregled traje nesto krace...

I u odlasku i u povratku vozu je trebalo 12 sati...a po redu voznje 10,sve u svemu opusteno....samo da napomenem da smo se u povratku iz Bara nocnim vozom ukrstili sa dnevnim iz Beograda u stanici Bratonozici izmedju Kolasina i Podgorice nesto posle 23 sata,sto znaci da je dnevni kasnio 5 sati.....

Nadam se da nisam smorio sa ovim aktuelnostima sa barske pruge,bice i fotosa,na zalost sada sam tanak sa netom ali bice vec nesto.

Veliki pozdrav!!

Dusko
Today Tomorrow Taurus

#18 VICTOR

VICTOR
  • Članovi
  • 6,236 posts
  • Joined 20.04.2006.
  • LocationZagreb, Oranice

Posted 21.04.2008. - 19:48

Nadam se da nisam smorio sa ovim aktuelnostima sa barske pruge,bice i fotosa,na zalost sada sam tanak sa netom ali bice vec nesto.


Joj, a kad bi još bio kakav film kao što ima sa HŽ-a 8)

Barska pruga i Mostar-Sarajevo na primjer.

Pa to se ne bi gasilo :wink:




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users